Det kommer en dag i morgon.....

 
 
Och så asade jag ner alla juligheter från vinden idag.. precis som jag tänkt och sen spårade
det ur på en gång.
 
Plastgranen barrade ner hela huset....... ingen av adventsljusstakarna funkade och  vartenda  ett  slinghelvete hade  trasslat in sig som  tusen kåta  huggormar och var nästintill omöjliga att reda ut.
 
 
Det är alltså inte mycket som kommit på plats, kan jag säga !
 
 
Tiden gick och innan mitt hysteriska utbrott var ett faktum så serverade jag mig
en rejäl whisky... och slog mig ner framför TV:n och tittade på Grotesco.
Ett program helt i min smak.
Blodtrycket sjönk !
 
 
Det kommer en dag i morgon också... som regel är det ju så... och jag vaknar kanske
med lite bättre tålamod då !
 
En sak har jag i alla fall bestämt... att kasta allt bröte som jag inte använder... så gammlt pynt  som inte använts på länge... går i soptunnan i morgon och ska inte släpas upp och ner från vinden år ut och år in.. till ingen nytta alls !
 
Ha en go fortsatt kväll hörni
 
kram  & kärlek
 
1 Skorpan:

skriven

Bra beslut!
O tänk att en plastgran barrar, det är ju snudd på ett under ;). Whiskey o tv kom säkert väl till pass.. Här vart det inte mycket idag, får bäl se imorgon. Godiset kunde jag låta bli, men f*n vilka abstinensbesvär jag har, gräsligt. Hoppas verkligen jag ser o känner nyttan av denna sockerstrejk nångång..
Kram Skorpan

2 Analiss:

skriven

Nej vad tråkigt. Jag hade med problem att få upp mina slingor som trasslat in sig,några fungerar andra inte:( så jag förstår dig. Granen är uppe med,men orkar inte dekorera den,den har fastlimade stjärnor omkring sig och ljusbarrlampror som lyser, så det kanske inte behövs mer dekoration än så:).
Hoppas du får det färdigt imorn, det är så mysigt när all belysning är farmme.

Ser du möjligen något bra som händer mig?
kram

3 Mi:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha ibland blir det hela krångel och jobb. Det är roligt att julpysssla om lusten finns där.

Es, vad tror du om dejten jag ska på i morgon? Kan det här bli något rätt?

Es, börjar tappa hoppet.
Kommer jag att vara Själv länge till? Kan det bli så?
Kram

4 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
När blir jag provanställd på jobbet? Vilken månad?
Kram Mojgan

5 Katten:

skriven

Kl 5 nu på morgonen skrek jag rakt ut. Mitt skrik var upptakten till ett gapskrattsanfall föranlett av dina tusen kåta huggormar. Du kan uttrycka dig du. Tänk om grannarna hade kommit sättande och jag hade förklarat att jag skrikit för tusen kåta huggormar i Skåne, ha ha. Kram

Svar: :) :) :)
Esmaralda

6 Helena Ir:

skriven

Och så läser jag detta..men attans då..!! Helt rätt att ta en paus..gammalt ska bort och nytt kan införskaffas!
Jag har själv slängt en del..i och med att dottern tog sitt när hon flyttade så såg jag samtidigt vad som har gjort sitt!
Men jag har lite svårt att slänga de där sakerna som barnen gjort på dagis och skola..oftast ligger de kvar i en låda..de ska som finnas kvar ändå!

Kram :)

Svar: Jo barnens tillverkade saker kan jag inte heller slänga.. de ligger där de ligger :) kram
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: