Snart är den här....

 
Nu närmar den sig..... JULEN !
I tvättstugan står lite av det nyinköpta uppradat.
Sen förra Ullaredsbesöket
 
En annan blir rent spattig och  jag får  ta mig  i kragen för att inte börja toktidigt med allt pynt och glögg & juligheter.
 
I går och idag shoppas det sista... på Ullared.
 
 
Julkalender till Mannabonne Glenn är ju ett måste
Varsin till sambon och mamma har också handlats in... med smak av olika alkoholsorter varje dag !
 
 Och så ska det handlas till paketleken som vi av tradition alltid har på Julbocksfesten!
 
 
Köpte en Ullaredsren  i stort format.
 
Och i år infaller festen redan 8 december och därmed tycker jag att det är justified  att börja julpynta till helgen som kommer.
 
Eller börja och börja.... sånt klyddar inte jag med.
 
När jag sätter igång så blir det all in... adventsprylar och julgran och hela rubbet.
 
 
 Det är ju bara jag som handlar till  The Grande paketlek... och
jag förösker hitta sånt som folk kommer att slåss för.
Som denna väska.
 
Vi går nämligen all in  och det är ingen lek.. det är blodigt allvar och det tjoas och skriks och svärs och skrattas  och slits grejor från varann
De yngsta är redan härdade och  kan reglerna.
 
 
En stor go hemmatröja kommer det att slåss om
 
En jättechokladask....
 
 Björn Borg kallingar och Deo till grabbarna ...
 
Som båda delar finns på  Ullared.... till riktigt bra pris-
 
Och  det kommer finnas handskar till damerna :
 
 
 
Slajm till barnen....... och mycket mer.....
 
I år kommer det verkligen bli en fajt
 
Vi dricker Tomtesnurr  samtidigt och den far liksom över  folk och fä  i stridens hetta .
 
 
Nu  kan ingenting stoppa mej
Till helgen blir det julpyntning....spotifylistan "Jul" på hög volym och glögg i muggen !
 
I dag är jag alltså på Ullared  och kan inte besvara frågor men i morgon är allt som vanligt igen och du är välkommen att fråga....
 
Kram & kärlek
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Funderar över personal min dotters förskola.
Ser du om alla där är ok?
Borde jag vara uppmärksam på någon och vem?
Tack!

2 Skorpan:

skriven

Vilka bra fynd du gjort. Vill du ha jul året runt så kan du väl ha det ;). All in bara..
Fortsätt fynda o hälsa Nettan.
Kram Skorpan

3 Mollyd:

skriven

Heijs på morgonkvisten
Ibland undrar jag EZ på om jag inte begriper tecken som kommer eller ens om det är tecken.
Har haft det motigt på jobbet dels med psykopatiskt monster som nu är borta. YEY! Men det kan komma efterdyningar så klart i press och media . Känner mig motarbetad och inte lyssnad på från håll. Någon annan vet bättre. Börjar bli riktigt trött på det. Är det tecken plus mer att jag ska söka nytt jobb och lämna detta? Kommer jag hitta nytt likvärdigt jobb eller är jag fast? Isf kommer det bli framgång?
Från en mycket trött och slutkörd männinska en varm kram

4 Tingeling :

skriven

När jag börjar julpynta går jag också all in, jag väntar inte med julgranen till dagen innan jul... utan den får komma upp direkt, är ju mysigt med tänd gran på kvällarna! Första advent åker mitt julpynt upp! Sen åker det ner vid nyår....

Vill också till Ullared! Ha så roligt!

Kram!

5 Undrande!:

skriven

God morgon!
Hur får jag kollegan att förstå att jag är intresserad och leder det någon vart?
Kommer vår arbetsledare som gör livet surt för precis alla att sluta eller måste vi dras med henne?
Folk bryter ihop till höger och vänster och chefen håller henne om ryggen pga att han tänker med mindre begåvade gubbsjuka delar trots att företaget håller på att förlora stora kunder.

6 EPM :

skriven

Jag vet inte vad som händer!
Jag börjar gilla julen😱🤗🤶🏽

7 Tilie:

skriven

En fråga: En utländsk man är skyldig mig pengar- han har lovat betala tillbaka. men jag måste betala en summa (transfer) för att få pengarna. Jag tvivlar... tror att han försöker lura mig... Vore tacksam för ett snabbt svar- du har hjälpt mig tidigare med råd betr. den här mannen- mycket tacksam för svar.

8 DD:

skriven

Kul!! Har inte varit på Ullared på ett bra tag.. får nog vänta med de tills nästa år😄 Ha det bra Es!🌸

9 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Jag har också börjat förbereda för jul 😁. Julgardinerna framme, juldukar och adventsljusstakar likaså ☺️.
Kram ThereseC

10 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Kan allt föreställa mig när du lägger igång med julpyntandet ...högsta växeln blir det utan tvekan när det sker i takt med julmusiken 😊
Själv älskar jag ochså att pynta hemmet till jul,det blir ju så mysigt.

Paketleks "fajten" kan komma att bli tuff i år ser jag,du har väl en första hjälp station till alla som blivit "sårade" dvs de som ej fick vad de kämppade för på blodigase allvar..😀


Du får väl öppna en eller flera luckor i din sambos kalender! Det är väl solklart eller hur!! men...rekommenderar att MG får ha sin kalender ifred..😂

Ha en fin onsdag!
Kram Solstjärnan ⭐

11 Helena Ir:

skriven

Du lever ett härligt liv..så vet jag att du också sagt att du är "blessed"..:)

Julen är fin..det har jag inte alltid tyckt..kanske för att jag inte har den där stressbiten längre..Det blir jul,även utan den :)

Kram

12 Signe:

skriven

Hej Ez!

Nu fick jag lite julkänning! Hoppas att ni har det riktigt bra! Ullared är för mig ett julmekka. Var där för två veckor sedan och köpte det medta, men jösses vad svårt det var att hålla igen😉. Hade mer än gärna tagit en runda till!

Går nog på din linje och börjar dra igång pyntet redan så smått i helgen.

Kram

13 Mimmie:

skriven

Här har det med julpyntast älskar att göra det så roligt:).
Så fina saker du handlat,nu önskar jag med att jag var i ullared och shoppade stort<3.
kram

14 Västkustbruttan:

skriven

Ja nu äntligen kan man (relativt smärtfritt) ösa på med jul !!!

Tomte-latten från Espresso House rekommenderas varmt 🎄

En budgetvariant är att brygga kaffet med kanel och kardemumma. Och kanske investera i en sådan där liten kaffe-skummare för att kunna toppa härligheten med krämig mjölk?

På tal om julen så får den bli lite som den blir i år. Mycket jobb parallellt med en sämre period måendemässigt. Vad tror du om tiden efter julen, får du till dig någon detalj om vad som sker?

Kramis :)

15 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Gårdagens utbildning när jag skulle prata om ett nytt avsnitt som jag inte var van vid! Då hakade jag mig De glömde vad. Jag skulle säga å vad pinsamt . Och jag som verkligen tycker det är roligt tyckte att jag kunde det sen låste det sig Tror du min Karier är över nu som Instruktör! Kram! 😃☀️☀️

16 Alie:

skriven

Julpynta redan Es.. 😯🎄🌟 fast jag håller med dig, det är ju så mysigt, och man startar mysfaktor på hög nivå 🕯💫
Jag har köpt en 1:a-advents present till en kollega, som jag tror hon blir glad för.

Sen ser jag mest fram emot julweekend men mamma o syster som är en födelsedags resa o suprise för mamma ( julmarknad Wien)
Kram ✨

17 HS:

skriven

Kul att du går så hårt inför julen!

Jag brukar inte göra så stor sak av julen men i år har jag beställt en plastgran av hög kvalitet så den ska minsann pyntas i vardagsrummet. Känns roligare att pynta och julbaka nu när jag inte jobbar 50-60 tim/v längre. Vi har firat hos mina föräldrar i alla år men det har blivit lite enformigt och det är oklart om släktingarna kommer i år. Min moster blir skröpligare pga sina sjukdomar och har svårt att ta sig ut. Så vi pratade lite om att fira hos mig som omväxling, får se hur det blir :) Eventuellt bjuder jag några vänner också om de inte har andra planer, tycker inte att nån ofrivilligt ska behöva sitta ensam på julen.

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: