Den galna tiden....

 

 

Jag hade varit på Christiania i Köpenhamn och funderade på att flytta in, en gång  tiden.

Istället  hyrde jag en  halv statarlänga, som tillhörde ett anrikt gods.

Det var på den gamla, förvirrade och goda tiden.

I alla fall var det en god tid för mig eftersom jag levde exakt så som jag ville leva just då. 

Ensam med mina två barn… och de var små… en trädgård där det  skulle odlas för nu var det ju  back to basic som gällde.

Det enda jag fick att växa var vaxbönor och  hela trädgården kryllade av dessa bönor som vi åt  till varje måltid. 

Gröt & vaxbönor.... fil och en tallrik vaxbönor..... vaxbönor på mackor och  mosade i pannbiffar... skulle jag bli bjuden på slika bönor idag tackar jag nej med en rysning.

  Jag skrev dikter och kärleksnoveller som jag sålde till veckotidningar. 

En och annan ” Svenska folkets sexvanor” –  till Fibban & Lektyr när det behövdes  extra pengar.

Jag satt extravak på sjukhuset i stan då och då.

Jag frilansade som journalist för  en slags annonstidning.. nedlagd sen länge...

Sa jag att jag bodde ensam med barnen ? 

Man var aldrig ensam på den tiden.

Mitt hus hade svängdörrar  och folk kom och gick.. med och utan barn.. man lagade mat tillsammans.. man klinkade gitarr och sjöng.. gick i skogen ( jag  bodde precis i skogsbrynet).. och  gjorde maskrosvin och äppelvin och så diskuterade man… precis allt.

Och planerade olika  aktioner och installationer.

På den tiden kom också alla mina spådomskunder på besök… och de knackade på, på vinst och förlust  och & utan tidsbokning.

Var jag hemma så brukade jag jag  kunna ta mig an dem.

På ett sätt var livet lättare.,… kanske för att man mentalt  levde det man ville leva men när jag tänker på det idag… herregud så trött jag blir ! 

En upprepning hade varit en mardröm.. så som jag tänker idag !!   När fan blir gammal bli han religiös och jag har blivit  introvert och tradig och bekväm !  Så kan det också gå !

Här odlas inga vaxbönor och ska det komma folk på besök så ska det ske i  ordnade former och  med rättning i leden… och  laga mat tillsammans som man gjorde  förr.. kommer aldrig på fråga.

Sicket slabb och sicken röra det skulle bli.  Hujedamej !

Nej, när jag får gäster nuförtiden så lagar jag själv maten.. så det blir på mitt sätt.  Basta.

En gång kom en sedermera välkänd skådespelare på besök  i statarlängan ( jag vill inte avslöja vem)  och han drog igång nån slags hypad  pantomin som vi alla spelade med i…  i TRE  dagar ! 

Sängplatser var inga problem… det var sommar och skådespelaren slocknade halvt medvetslös  i hängmattan varje natt, framåt morgonen.

Annars sov folk lite som det föll sig.

  Barnen hade roligt, både mina och andras  och de fick vara med oss vuxna oavsett man skötte om marijuanaplantorna som strategiskt odlades en bit in i skogen, eller  när man lagade mat, spelade och sjöng, knöt batik eller vad man nu gjorde.

 

 

I dag är jag glad över den tiden

Glad att jag inte varit linjär hela livet igenom – utan levt på olika sätt !

Det känns okey att bli äldre, man har ju hunnit med en hel del och nu är man väl inne i  tredje, femte eller  femtionionde andningen !!

Viva  la vida

 

Kram & kärlek

1 <3:

skriven

Låter som ett mycket fritt nästan lite hippie liv.
Tror du B tänkt att köpa armbandet till mig i present ?

Kram




Svar: Ja, nog var det hippieliv alla gång... så som det bara kunde vara på 70-talet :) Jag tror att B tänkt tanken och kanske han gör det.. kram :)
Esmaralda

2 DD:

skriven

Vilket spännande och roligt liv du har levt Es!😊

Ser du om det dyker upp någon lägenhet till min faster snart? Jag letar och söker... dock har hon missat ett erbjudande tidigare... klantigt.. men kanske inte var meningen..

3 AnnaK:

skriven

Ja, du har verkligen hunnit med! Så roligt att läsa 😊

Vad anser han om vetskapen att jag tycker han är ögongodis? Verkade lite generad igår.....kanske inbillning. Hoppas han inte känner sig besvärad.

Kram 😊

4 Susan:

skriven

Mitt liv kändes helt plötsligt mesigt o händelselöst när jag läser detta, men när jag tänker efter så har det faktiskt hänt mycket roligt o spännande i mitt liv oxå.... man glömmer lätt 😉 Det finns ju fortfarande mycket tid kvar att hitta på tokigheter🤗

Kram

Svar: Ja det är lätt att glömma.. tack vare bloggen har jag aktiverat mina minnen... kram :)
Esmaralda

5 Mimlan:

skriven

Det låter helt magiskt! Så långt bort från ett vanligt svenssonliv som man kan komma;) hoppas jag blir mer spontan och får lite häftiga upplevelser också.

Es, ska jag skriva om det ämnet som först kom upp i huvudet? Eller gör jag mig en otjänst och bör välja det andra istället?

Kram!

6 EPM :

skriven

Låter härligt!
Låter lite likt min systers förra hem.
Inatt fick jag sova! Inga viskningar kl 2😊👍🏼
Det var väl bara en dröm...

Får jag lite romantik snart? Just nu känns det bara som om jag är arg och stressad hela tiden, behöver uppskattning och pysslas om...

Kram

7 Erika:

skriven

Hej! Jag funderar på att boka flyttstäd nu när jag ska flytta. Ser det ut att vara en bra idé?

Svar: Ja det skulle underlätta en hel del.. kram :)
Esmaralda

8 Michaela:

skriven

Tycker att det lät som en mysig tid men förstår att det blev mycket med alla besökare mm. Hade du bott här och tagit emot så hade jag ploppat förbi alldeles för ofta haha.

Tidigt jobb idag. Sovit 3 timmar så blir en tung dag. Men sen belöning till kiropraktorn och knäcka lite och sen en hamburgetallrik på hemvägen :)

Sprang annars på en pudding igår kväll. Eller jag höll snarare på att köra över honom med cykeln :) Han är montör som håller på och fixar våra nya fönster. Tänkte att jag skulle träna på att flirta med det gick inge vidare då han såg vettskrämd ut :)

Kram och ha en fin onsdag!

Svar: Ja, att nästa bli påkörd gör kanske inte att man blir på flirthumör sådär direkt.. :) Kram :)
Esmaralda

9 mt:

skriven

Hej!
Kommer allt gå bra för min bror? Han har det kämpigt, då hans företag gick omkull..kommer han hitta ett jobb?

Svar: Det tar ett tag.. men han kommer på fötter igen, han får jobb och kommer må väl.. kram
Esmaralda

10 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
Oj ett sånt rikt liv! Jag drömde om att leva så när jag var i tonåren, men jag vågade aldrig. Jag undrar ibland om jag levt mina bhittills levda dagar som det var meningen, eller om jag försuttit ett gäng chanser till ett annat liv. Ibland känns det så, men nu är jag nöjd familjärt sett. Jag älskar min familj. Jag är rädd att bli lämnad ensam kvar och räknar ofta på om och hur jag skulle klara mig. Jag tror att den rädslan tangerar gårdagens ämne.... :)

Jag undrar om Tara. Jag läste att de som hade Harri kände att han var varm och aktiv. Hur känner man att Tara är aktiv? Har jag lagt för stora önskningar?
Kram kram

Svar: Man brukar kunna känna in om en talisman är aktiv när man tar den i handen och hur man känner varierar från person till person.. och din Tara är aktiv, helt klart.. kram
Esmaralda

11 Skrållann:

skriven

Hej!
Jösses, vilket liv du levt och så mycket du varit med om;) Jag är tacksam att du vill dela med dig av det.
Här är det dags att åka och jobba men det är grått och trist och jag hade hellre velat ligga kvar i sängen. I helgen åker vi till Göteborg och Ullared och det ser jag fram emot. Hoppas bara att mannen är på humör?!. Han har ju varit rätt frånvarande och butter sista tiden och jag har haft svårt att nå honom. Har han kanske tröttnat på mig?

Kram❤️

Svar: Ett råd är att när ni kommer till Ullared så delar ni på er.. och bestämmer tid och plats när ni ses.... mannens humör kommer nog pendla lite.. kram :)
Esmaralda

12 CA:

skriven

Hej
Sonen hade personalfest med nya jobbet.
Någon påstår att något hänt, rapporterat detta till chef. Sonen vet inte om han gjort eller sagt något dumt.
Ser du vad det kan vara och om det ordnar si för honom på nya jobbet?
Kram

Svar: ja det verkar lösa sig.. kram
Esmaralda

13 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Det låter fint att leva på det sättet ändå. Men det kanske skulle bli jobbigt i längden. Dock får jag en känsla att man mår bättre utav att ha folk omkring sig som hjälps åt med mat och allt, fast det kanske bara är min känsla just nu.
Föresten så är jag också ganska bekväm av mig..

Es, Skulle så gärna vilja få syskon till sonen när han inte är allt för stor. Det finns inga garantier i livet och det gör mig orolig också.
Ser det ut som om jag får syskon till sonen medan han fortfarande går kvar på förskola?
Kram

Svar: Jag ser att syskon kommer.. men inte när.. kram :)
Esmaralda

14 Helena Ir:

skriven

Oavsett vilken andning du är i ..så har du verkligen levt :)
Och det hedrar dig! Tuff är du också..

Känner mig så trött idag..ska ändå iväg..

Ha det så bra!
Kram


Svar: Kram :)
Esmaralda

15 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om jag möter kärleken mitt i vardagen eller kommer det vara lite mer uppstyrt eller tillställning än så?
Kram

16 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Nog har du levt alltid <3 Så blir man klok och det tackar vi för ! Tack för att du delar med dig av dina härliga historier . <3
Visst är det skönt när man ser tillbaka och inte skäms längre över det liv eller val man gjorde som ung .

Själv har jag levt min dröm att ha egen häst tex...och är klar med det ! Sånt jobb att ha häst ! Mina ungdoms synder är sedan länge förlåtna och inte har jag mage att skämmas heller längre. Det fanns en tid i livet där jag skämdes över min "hippitid " men inte längre.

Ha en go mitt.i.veckan-onsdag !

Kram Anki med flock

Svar: Den tiden har jag aldrig skämts över.. tvärtom !! Det var en härlig tid på många sätt.. som var så rätt då när det begav sig.. kram :)
Esmaralda

17 Skorpan:

skriven

Ja du har sett allt ;). Häftiga tider..

Inte alls min dag, vaknade tio över fyra, cykeldäcket höll inte luft, jag fick börja morgonen med att fixa mina timmar åt föreningen.. Är det nya jobbet snart på kommande?? Är så led detta nu..

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

18 Maja:

skriven

Hej Esmaralda,

Jag tänker precis som dej oftast, att glad jag inte levt ett helt linjärt liv. Just nu tänker jag dock (ibland) att är detta priset jag får betala? Att jag känner mig lite vilsen och speciellt just nu med karriär (el egentligen allt).

Neeeej! Igår fick jag ett nej igen från intervjun jag gjorde förra veckan. Ok ok ännu en gång hade jag tydligen en bra ansökan då det var 70 sökande!!! Ok räcker inte och leder inte till ngt.

Ser du om jobb kommer snart? Och ska jag fortsätta söka på universitetet, min nuvarande arbetsplats?
Börjar bli grymt stressad och kämpar för att min son ska bli kvar på sin skola .

Kram

Svar: Jobb kommer men omöjligt att säga när.... stressa inte för mycket, det är inte bra för dig.. kram :)
Esmaralda

19 Ghostwriter:

skriven

Kommer det vara ett bra läge att bo på för mig? Om jag ens har en stor chans eller åker dit helt i onödan? Jag vill inte bli besviken så ja, ibland är det bättre att fråga så man slipper slösa pengar och tid...!


Kram

20 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Möter jag min kärlek mitt i vardagen?
Kram

21 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Känner att kollegan är en liten viktigpetter hela tiden och det får mig att bli osäker. Försteningen varför allt ska kännas som en tävling? Är det jag som inbillar mig? Är det bara i mitt huvud eller är hon lite så fröken duktig hels tiden. Detta psykar mig.
Tack

Svar: Lite fröken duktig är hon allt men det är ingenting medvetet - faktum är att hon gillar dig så tolka inte alltför negativt.. kram :)
Esmaralda

22 Carina ST:

skriven

Det är inspirerande och härligt att läsa om hur du levt ditt liv. Ett rikt liv på många sätt.

Jag går ständigt med en längtan om att flytta ut på landet. En längtan som också innefattar skrivande på olika vis och att arbeta med coaching eller liknande för att hjälpa människor hitta sina vägar för att leva och må bra.

Just nu verkar det låååångt bort om inte fullständigt omöjligt.

Jag lever just nu i en sorts limbo och behöver en lösning framåt. Jag gör allt jag kan själv men är ändå utlämnad till andras beslut kring min framtid när det kommer till möjligt arbete efter sjukskrivningen.

Ser du någonting här Ez som kommer ske? Blir det något bra som för mig framåt mot mina egna mål eller blir det fortsatt kämpigt i några år framåt? Att vara utmattad och kämpa med alla aktörer för att hitta vägar framåt gör mig inte friskare. Det är total tystnad och inget händer trots att jag själv ger förslag och idéer.

Igår skrev du om tidigare liv och hur de påverkar. Jag fick via dig en sådan seans och efter det har jag i meditationer fått fler egna upplevelser av hur det var, minnen. Och just nu vet och känner jag att det jag lever igenom just nu triggar igång känslor från det livet. Jag försöker bearbeta så gott jag kan under tiden och känner trots allt att det är bra att arbeta igenom.

Men just nu vet jag inte hur länge till jag orkar kämpa utan att något händer. Ekonomin är värre än någonsin och framtiden oviss. Den där ljusa framtiden som funnits i alla seanser sedan flera år tillbaka verkar fortfarande långt borta.

Kram, Carina ST


Svar: De bearbetar det gamla så rätt och bra.. du hämtar energi och kraft men det tar ju lite tid att bygga upp. Det kommer en öppning.. och det kommer att vända... livet blir enklare och du blir gladare så ge dig inte... fortsätt sök lösningar och ta dina steg framåt. Du går mot mål. kram
Esmaralda

23 Helena Ir:

skriven

Tänkte vidare på hur jag levt de här åren i mitt liv..
Utanför boxen en hel del ändå..det skulle de i släkten som inte gillat mitt sätt att leva säga..
Och jag som aldrig förstod det där..deras sätt att leva..som skulle vara så mycket bättre ..så mycket finare!

Kram

24 Um:

skriven

Hej Esmaralda.
Känns det som om det är dem två? Är dem tillsammans eller har något pågång?
Kram

25 IaElisa:

skriven

Oj vad coolt! Jag önskar ofta att jag skulle kunna förmå mig vara mera ”lössläppt” och avslappnad! Men jag har nog alltid velat ha ganska hård kontroll på mitt liv, mitt hem och min mat. 😂 Tyvärr!
Men kanske om jag jobbar hårt på det, att jag sedan blir en vild och galen pensionär som reser till häftiga platser och klättrar i berg och har mig! För jag tror det nog är hälsosamt att vara litet galen ibland!
Vi har konditionsgranskning på vårt hus idag och sedan får jag förhoppningsvis börja packa!
Vi skall bo i min mammas hus tills vi hittar vårt nya hus. Kan du se om det tar länge innan vi hittar och köper det lilla hus vi längtar efter?

Svar: Man har olika perioder i sitt liv... kan man bejaka dessa är det bra . Nej, jag tror inte det dröjer så länge innan ni hittar huset ni vill ha.. men känn ingen panik... i sådana här situationer är panik en fiende och det kan bli fel.. kram :)
Esmaralda

26 Virrhönan:

skriven

Förr var jag också tradig och tråkig! Idag har jag blommat ut så jag inte känner igen mej själv!
Mitt kärleksbekymmer driver mej till svindlande höjder och det har verkligen släppt där. Han har väntat länge säger han🙈Jag hör varningsklockorna...vad känner han?

Kram💕

Svar: Njut av livet.. ta för dig och fokusera inte på problem.. du blir starkare hela tiden. .kram :)
Esmaralda

27 Tisa:

skriven

Jag berättade precis om varför jag är så rädd för att ändra mitt liv. Och dom nu tycker att det verkar som om att jag inte vill bli bra. Dom verkar inte förstå trots att jag förklarat. Alltså finns det ens någon som ens vill försöka förstå?

28 Tisa:

skriven

Jag tycker att medicinen förstör men dom verkar ju inte förstå någonting. Jag blir så frustrerad.

29 Kristin:

skriven

Takk kjære Esmaralda for ditt tilbakeblikk. Med det du her skrev, fikk jeg en del av mitt liv i revy. Jeg var også Hippie og var i Køben, som vi kalte København. På mange måter en herlig, men frustrerende tid. Dette var i hippietidens begynnelse, og mine foreldre, som var kjempestrenge og vel ansette, hadde store problem med en datter som ikke fulgte det "gode lag" sine normer.
Jeg sydde mine grusomme klær selv, strøk mitt hår så det skulle bli pinnerett mm.
Når jeg i dag ser tilbake på denne tiden, er jeg så takknemlig over at jeg fikk dette med meg, at jeg v sto på barrikaden og trosset det oppleste og vedtatte.
Jeg tror at disse opplevelsene, har gjort at jeg fortsatt har mye fra denne tiden med meg, men selvfølgelig på en annen måte i dag. Vanskelig å sette ord på det, men jeg vet at du forstår hva jeg mener.

I dag er livet alt for alvorlig og strømlinjeformet for mange unge. Tror det gjør at de i dag blir voldelige mm. De finner ikke sin plass i dette firkantete samfunnet. Forsvarer det over hodet ikke, men det er da naturlig for yngre mennesker å gjøre et visst opprør? Jeg er glad jeg fikk min ungdomstid da jeg gjorde.

KRAM!

Svar: Ja herregud Kristin... det var tider det :) Och nog behöver unga göra klart och göra upp och inte per automatik följa i föräldrarnas spår... kram :)
Esmaralda

30 Ghostwriter :

skriven

Är det värt att åka till visningen?

Kram

31 Me:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om jag kommer studera? Möter jag kärleken under tiden jag studerar?
Kram

Svar: ja du kommer studera och det blir riktigt bra... kärleken möter du men jag ser inte när.. det är dock troligt att det blir under studietiden.. kram
Esmaralda

32 f:

skriven

hej esmeralda igår gick jag förbi butiken som kommer öppna om drygt 14 dagar, jag hade sökt jobb där i oktober, hur stor är chansen att jag får jobb där?

33 CeCe:

skriven

Härligt liv! Önskar också att jag fått leva så men föddes ett decenium för sent! Om inte två.

Du sa tidigare att jag inte ska ge upp mitt mål då det kan komma hinder på vägen. Det kan leda till gott. Nu har jag stort jobbigt hinder i form av en person som lägger sig i!
Försöker motivera mig själv att hag ska lyckas! Dina ord styrker mig när negativiten flödar fritt!
Hur ska det här gå?

Svar: Stå på dig.. det är viktigt.. kram :)
Esmaralda

34 hmm:

skriven

känner mig så trött den sista tiden, och en på jobbet suger all min energi, jag går runt och är arg och irriterad på honom, och han försöker få kontakt med mig, när jag inte är ett dugg intresserad, för han har visat vem han är och inte går jag på att han kommer förändras, han är så jäkla falsk, kan du se när han väljer att sluta?

35 Zita:

skriven

Hej just Esmaralda Tror du Dagen min blir bra? Är det något jag ska tänka på ? Kram 😃☀️

Svar: ja det känns som att det kommer bli en bra dag.. kram :)
Esmaralda

36 Romantik?:

skriven

Blir det någon romantik i höstmörkret? I alla fall något oskyldigt flirtande? :) kram

37 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Vilken tid 😀. Det är roligt med många olika erfarenheter i livet. Jag har själv många intressanta erfarenheter jag också. Lite liknande det du beskriver var det hemma hos min fostermamma. Mycket folk, självhushållning och lite fiolspel och andra trevligheter (fast inga haschplantor).
Sen har jag provat att bo utomlands och så har jag gått på folkhögskola och jag råkade in i en sekt ( som jag snabbt tog mig ur, jag fick ju inte göra som jag ville) och jag har spelat teater och hållit teatergrupper och skrivarkurser och jag har skrivit en kaninbok.
Sen har jag varit på behandlingshem också, en mycket lärorik tid. Och så har jag pluggat och pluggat och pluggat lite till, både på högskolan och universitet. Jag tycker att jag har fått en bra mix av erfarenheter. Jag har gjort mycket roligt, trots ångest, depressioner och självskadebeteende. Men nu orkar jag inte med att ha det så där hektiskt längre.
Jag har förstås svårt att ta det lugnt. Det är bara när jag blir nedstämd och inte orkar göra något som jag bromsar in. Jag gör vad jag kan för att hitta en balans, men det är svårt.

Kram ThereseC

Svar: Ja du har sannerligen varit med om mycket och betänk... du är inte ens i närheten av 60 år :) Livet har olika skeden... det gäller att lyssna på sig själv och gå sin egen själ tillmötes och det tycker jag att du är bra på... kram :)
Esmaralda

38 Anna:

skriven

Jag letar jobb och undrar när jag verkligen kommer att hitta ett nytt jobb? Får jag något jag redan sökt eller kommer det ett annat senare?

39 Fanny2:

skriven

Jag har alltid beundrat din joie de vivre. Du har levt så mycket och det känns alltid inspirerande att läsa om. :) Vi andra kan lära oss mycket av dig...

Tack för svar och jag ska försöka vara lite mer spontan. Med mitt resesällskap blir det troligtvis lättare då han är ganska social. 💜 :)

Es, jag känner mig lite ängslig över min nuvarande utredning... Det känns inte som att den kommer att ge något. Har jag fel eller leder den till något bra? Ångrar den lite...

Kram

Svar: Den leder till vad du behöver veta och ta till dig... kram :)
Esmaralda

40 Fina:

skriven

Hej Esmaralda! Kan du känna in något kring mannen Y som jag träffat? Kram

41 <3:

skriven

Hej kära Es, kommer jag möta kärleken i höst ?
Tror ingen av de män som finns i mitt liv nu är rätt. Ser du några tecken kring min soulmate.
Vill ju inte vara en gammal nucka innan det händer.
Mannen jag träffade vid T bord har jag inte helt släppt i tanken. Han såg så nyfiken ut.
Kram

42 AnnaK:

skriven

Är han besvärad?

Kram 😊

43 Marita:

skriven

Hej Esmaralda!

Härligt liv du har levt.Det är så kul att du delar med dej.
Mitt liv är tungt nu.
Väntar på pengar från försäkringskassan men får nog inga.
Ser du nån ljusning Es?

Marita

Svar: Det kommer bättre tider... helt säkert... kram
Esmaralda

44 EE:

skriven

Har en känsla av att vi glider från varandra jag och min man. Tråkigt nog stör det mig inte... det borde det väl egentligen göra. Men jag klarar mig, känner inte att jag är beroende av honom om det blir så, kanske en mognads grej vad vet jag. Men jag vill isf vara vän och bra vän som kan hjälpa varandra även om vi är skilda. Vettiga vuxna människor helt enkelt. På nåt sätt känns det som att livet går in i en ny tid, eller jag vet inte, men typ så. Att jag ska hitta den som är perfekt för mig, att resorna ska börja och livet ska bli så där som jag vill ha det. Att man har ett mål tillsammans och gå däråt hand i hand. Kanske karma lurar mig. Men jag känner att hjärtat säger det sanna och huvudet det vettiga och när dom synkar då blir det helt rätt.

Svar: Du ska lita på din känsla.. kram :)
Esmaralda

45 TjejenO:

skriven

Hej älskade Es och bloggfamilj,

Jag ska snart ha mötet igen med HR och min chefs chef, nu är facket med också (för min skull). Kommer det gå bra?

Kram

46 C:

skriven

Hej

Hur ser det ut för min man i framtiden ?
Får han det jobb han siktar högt på ?? = så pass bra att vi inte behöver tänkta på det ekonomiska så mycket mer.. jag menar DET jobbet :)


Kram

47 Milla:

skriven

Hej, hur kan jag hjälpa sonen bäst nu så han blir frisk, är på IVA o han deppar o vill hem men det går inte.?

Svar: Var ett stöd men samtidigt klok.. kram på er båda :)
Esmaralda

48 Ursula:

skriven

Jag tycker inte när du skriver om droger och att barnen också var inblandade.

Svar: Jag tänkte att någon skulle bli avig och tolka precis så här.... kram
Esmaralda

49 Ghostwriter :

skriven

Är det värt att åka på visningen idag och kommer det leda till att jag vill ha den och får den? Kram

50 Maria:

skriven

Jag var bara pytteliten på hippietiden...men mitt liv har också varit mycket innehållsrikt. Levt på många olika sätt, det har verkligen inte stått still och gör det fortfarande inte. Jag skulle nog falla in i en depression om jag skulle levt som tex mina syskon. Ordnat och lagom.

Jag kommer nog fortsätta så här ett tag till innan saker lugnar ner sig i ett lagom tempo... Det är som om att min själ lever upp i varje förändring och vid varje händelse. Som om att den sjunger i glädje oavsett om det är bra eller dåligt....

Kram,
Maria

51 GH :

skriven

Kommer visningen idag ge mig något? Kram

52 Ghostwriter :

skriven

Kommer jag ångra mig om jag åker dit? Kan inte riktigt känna in kram

53 Lilla blå:

skriven

Du har verkligen LEVT du :)

Har jag chans på jobbet?

Stor kram 💙



Svar: Japp. det har du..kram :)
Esmaralda

54 B:

skriven

Hej kommer de lösa sig?? :) 🌷

55 Nat:

skriven

Hej Kära Esmaralda.
Tror du att jag kommer in på denna utbildning jag nu sökt? Jag hoppas så.
Ser det ut som om jag kommer att trivas i denna yrkesroll som Redovisningsekonom?
Kram


Svar: Chansen är god att du kommer in.. snart vet du... kram :)
Esmaralda

56 Lydia💕:

skriven

Fick ett otäckt mail igår att någon har hackat in sig på min mailadress och kräver pengar är det ett skämt eller på riktigt tro blev iallafall riktigt rädd
Lydia 💕

57 Mikael:

skriven

I dagens tidning kan man bli häxa :)

https://www.svd.se/nyandlighet-for-nyborjare--du-kan-bli-haxa-pa-flera-satt#sida-4


Kram
Mikael

58 Skorpan:

skriven

Men Ursula, det var ju så det var på den tiden. O ingen av Es barn knarkar idag, fastän de var med där då... Eller hur?

Livet stampar på stället, nåt omvälvande i sikte?
Kram Skorpan

Svar: Nope, de röker inte ens (vanliga cigaretter alltså.. ) Kram :)
Esmaralda

59 <3:

skriven

Hej kära Es, kommer jag möta kärleken i höst ?
Tror ingen av de män som finns i mitt liv nu är rätt. Ser du några tecken kring min soulmate.
Vill ju inte vara en gammal nucka innan det händer.
Mannen jag träffade vid T bord har jag inte helt släppt i tanken. Han såg så nyfiken ut.
Kram

60 Helena Ir:

skriven

Och jag som tyckte att det var bra med ärligheten om plantorna :) Vore det lagligt så skulle jag odla själv!!
Givetvis i medicinskt syfte :)

Blev en kort tur till gymmet..tror jag håller på att bli sjuk..avbeställde mitt flexpass..

Kram

Svar: usch, nu får du pyssla om dig så ingenting bryter ut.. kram :)
Esmaralda

61 Vitlilja:

skriven

Är hon nöjd med vår kontakt just nu?
Känns som att hennes sätt är så annorlunda mot mig nu och blev positivt överraskad. Har Tara med det här att göra?

62 Kiara:

skriven

Kära Es!
Som jag skrev för ett tag sedan så är min praktikplats jättejobbig. Jag funderade till och med på att sluta, men nu har jag fått erbjudandet att vara i en annan barngrupp som inte är lika jobbig. Jag undrar om du ser om detta kommer funka istället? Kommer min trötthet minska? Ser du om det var ett bra eller dåligt val jag har gjort? Jag har ju inte gett upp iaf. Hoppas på svar! Kram Kiara 💗

63 Kiara:

skriven

Kära Es!
Som jag skrev för ett tag sedan så är min praktikplats jättejobbig. Jag funderade till och med på att sluta, men nu har jag fått erbjudandet att vara i en annan barngrupp som inte är lika jobbig. Jag undrar om du ser om detta kommer funka istället? Kommer min trötthet minska? Ser du om det var ett bra eller dåligt val jag har gjort? Jag har ju inte gett upp iaf. Hoppas på svar! Kram Kiara 💗

64 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda!

Vilket spännande och innehållsrikt liv du har levt. Jag tycker också att jag hittills har haft ett minst sagt omväxlande och varierande liv, bortsett från de sista åren. De har inte alls varit bra och inte så som jag skulle önska, tvärtom är jag fast i en situation som känns ohållbar. Det får mig att bli deprimerad och modfälld, och det får mig verkligen att inse hur viktigt det är att alltid försöka sträva efter att leva ett liv som känns bra. Min största skräck är att vakna upp och inse att jag bara gått på tomgång i många år. Och levt med en känsla av meningslöshet, som nu.

Fina Es, finns det verkligen ett slut på denna jobbiga situation och period i mitt liv? Ser du slutet på den? Börjar ljuset skymta fram? Kram

Svar: Du närmar dig hela tiden ljuset... det skjuts liksom inte framåt utan för varje dag som går närmar dig dig allt mer.. kram :)
Esmaralda

65 Analiss:

skriven

Låter som ett spännande och roligt liv ni hade då<3


Älskar naturen och skulle vilja bo nära den i framtiden. Men jag är bara så rädd för inekter:( Fick nämligen syn på en stor tjock spindel i går som satt bakom källardörren och skyndade mig ut därifrån. Jag är livrädd för stora spindlar(men inte de små) och tänkte att nu har den säkert hamnat på mig:(Jag glömmer aldrig den videon jag såg på youtube en gång. När någon försökte döda en stor tjock svart spindel i lägenheten. När de tog en kvast och slog till den så kom det ut hundratals små svarta spindlar ur den som sprang runt,och den levde fortfarande efter det:(. Fy vad äckligt det var att se:( Näe nog om denna fobin:)

Ser du något utöver det vanliga som händer mig snart Es?
kram:)


Svar: Spindlar är inte min grej heller !! Ja, något som inte tillhör vardagen bör ske snart... kram :)
Esmaralda

66 Västkustbruttan:

skriven

Du borde bannemej ge ut en självbiografi som nästa bok :)

Leva linjärt prick hela tiden, no thank you! Jag hoppas ha samma historier i bagaget som dig om några år..

Nu följer jag hjärtat mot nya karriärsmål. Har sökt ett nytt jobb i Borås än så länge som kändes så rätt. Samtalsinriktat. Vad tror du om mina chanser? Jag ansökte i sista minuten tyvärr..

Kramis! 💕

Svar: Du har en god chans... runt 75 %... kram :)
Esmaralda

67 Lenafena:

skriven

Morr! Jag sa till mitt barnbarn att jag har ont i fötterna när vi skulle gå av bussen och direkt kom en äldre kvinna och frågade vad det är för fel på mig. När jag da att jag inte tänker svara kallar hon mig idiot framför mitt barnbarn! Jag är i regel snäll mot mina medmänniskor-men jag känner att sinnet rinner över nu. Unga människor får ofta skäll för beteenden men det är jädarannamma inte sant. Satt faktiskt onda ögat på kärringen! Hemskt att jag-hennes farmor-skall kallas idiot. Fy!

68 Browallia:

skriven

Farlig: Undvik webbplatsen. Om en röd varningsskärm visas över hela sidan har platsen rapporterats som osäker av Säker webbsökning. Om du använder webbplatsen kan någon komma åt dina personliga uppgifter.

Jag har mailat blogg.se om att jag får detta meddelande när jag går in på bloggen via min dator.

69 Lisa:

skriven

Hej!
Hur ser början av nästa år ut att bli för mig?
Kram

Svar: Något bra sker och något mindre bra.... men året artar sig fint.... se till så du gör de rätta valen.. kram
Esmaralda

70 AnnaK:

skriven

En konstig fråga.....men kommer jag få hångla(eller vad man nu vill kalla det) inom en överskådligt tid? Är något jag saknar. Lite gos 😊

Kram 😊

Svar: Hångel kommer det att bli, ganska snart... så håll ögonen öppna.. kram :)
Esmaralda

71 Michaela:

skriven

Testar på uppmaning av blogg.se. De har hittat felet. Finally! Men fungerar inte som det gjorde förut utan ha tvingats ladda ner "Google Crome". Då funkar det :)

72 Helena Ir:

skriven

Nästan alla bloggar jag läser står det att den Inte är säker..lämna inte ut lösenord mm
Nu när jag skriver det här kommer det t o m upp en röd varningstriangel..Trist sånt där..är i varje fall inte bara så här!

LenaFena..sånt ska man inte behöva höra!Känner med dig..

Kram :)

73 AnnaK:

skriven

Men så trevligt!

Tack och kram 😊

74 Lisa:

skriven

Hej!
Tack för svar. Ser det ut att vara ett mindre val att satsa på honom/oss då jag ändå vet att han inte är min själsfrände? Ibland undrar jag om det kan vara värt att sats på oss än att riskera att vänta kanske förgäves på min själsfrände..
Kram

75 Kiara:

skriven

Kära Es!
Som jag skrev för ett tag sedan så är min praktikplats jättejobbig. Jag funderade till och med på att sluta, men nu har jag fått erbjudandet att vara i en annan barngrupp som inte är lika jobbig. Jag undrar om du ser om detta kommer funka istället? Kommer min trötthet minska? Ser du om det var ett bra eller dåligt val jag har gjort? Jag har ju inte gett upp iaf. Hoppas på svar! Kram Kiara 💗

76 Kiara:

skriven

Kära Es!
Som jag skrev för ett tag sedan så är min praktikplats jättejobbig. Jag funderade till och med på att sluta, men nu har jag fått erbjudandet att vara i en annan barngrupp som inte är lika jobbig. Jag undrar om du ser om detta kommer funka istället? Kommer min trötthet minska? Ser du om det var ett bra eller dåligt val jag har gjort? Jag har ju inte gett upp iaf. Hoppas på svar! Kram Kiara 💗

Svar: Det är bra att du prövar dig fram... det bli bättre.. försök ha positivt fokus.. kram :)
Esmaralda

77 Undris?:

skriven

Hej Es

Ser du vad min blivande har för ursprung?
kram

78 CeCe:

skriven

Tack Es!
Men vad är det som är viktigt? Att stå på mig eller själva målet?
Jag gör vad jag kan, men tankarna är jobbiga. De vill annat än jag! Dagarna känns så mycket lättare när jag är positiv. Har vaknat en timme tidigare än vanligt nu i två dagar. Med sån negativitet från ingenstans.
Ser du något tips om hur jag ska ta mig förbi hindret?
Väntar även på seans och hoppas få den snart :)

Svar: Jag skyndar på så gott jag kan med seanserna.,.. och du bör snart få din.. .kram :)
Esmaralda

79 A:

skriven

Hej Es

Ser du ågot speciellt kul som jag kommer vara med om?
kram

80 CeCe:

skriven

Ta det lugnt med seanserna, ville inte stressa dig!
Bara förväntansfull!

Svar: :)
Esmaralda

81 Berg:

skriven

Haha, kul att läsa! Ja, tiderna förändras verkligen, så olika det kan vara, och så olika man kan leva.

Är något i antågande på min horisont, eller ser det lugnt ut framöver?
Ha det bra!

82 Nyfiken:

skriven

Företaget jag jobbar på går dåligt.Kommer jag att mista mitt arbete ? och i så fall när får jag veta.

Ser ljuset i tunneln.

Nyfiken


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: