Spontana spådomar.....

 

Så tar helgen slut för denna gång.. som den alltid gör… och i går satt jag här och filosoferade. 

Jag öppnade bloggen och sidan med era kommentar – och tag emot.

 

Jag såg att en av er  dammsög och puffade till soffkuddar och stod i – en dam över de 40…  och som var klädd i myskläder… och som hade en mugg kaffe på bordet som kallnat.

  Jag såg att hennes kärlek närmar sig med stora steg. Skulle  inte förvåna mig om han dyker upp inom två veckor.  Bara poff.. så finns han där.

 

Och så såg jag tjejen i 30 års åldern med ångest över sig själv och sitt liv och jag kunde se hur  hon byter tankebanor.. hur ångesten släpper sig grepp och hur den mörka auran ändrar färg och blir allt ljusare… så mycket glädje kommer in i hennes liv och äntligen kan hon  må väl.

Och jag ser en man i  medelåldern som försöker få ihop saker och ting  i sitt liv men som tycker lite synd om sig själv.

Inget går som han vill.

Han har satsat ekonomiskt men förlorat. 

Den han älskar har flyttat och nu har livet ingen mening.

Han har en hund och han har en tvåfärgad bil.

  Här ser jag att  han gör en resa och en resa längre bort än han tänkt sig.

Han kommer arbeta här ett par år.

Det börjar som en flykt med slutar riktigt bra.  

 Han kommer ha roligt med nyfunna vänner och han kommer träffa en ny kärlek och kan älska igen fast han inte trodde det

Jag ser en kvinna i 25-30 års ålder med långt ljust hur som sitter i rullstol och som  har en hemlig dröm. Hon vill spela teater men har alltid känt det som en omöjlighet på grund av rullstolen.

Men det kan jag säga dig, att  visst kommer du spela teater… i liten skala först men du är begåvad och du kommer spela i betydligt större sammanhang så gå ut där  i teaterlivet och ta för dig.. så mycket gott kommer din väg

Och så ser jag dig kvinna i 60 års åldern.

Du känner dig gammal och fel och ensam fast du försöker aktivera dig.

Du vill men din energi är låg och du kommer inte riktigt loss. 

Något kommer ske runt jultid som innebär att väldigt mycket lossnar… du går en kurs, du får två nya vänner, du planerar en flytt och det kommer en kärlek.

Mycket kommer hända i stort sett på samma gång.

 

Och så ser jag dig i 40 års åldern som längtar efter den man du inte kan få.

Och jag skulle  vilja skaka om dig.. så du begriper att den mannen är ingenting att ha.

Herregud nej.

Du skulle aldrig bli lycklig med honom. 

Skit i honom.. och  höj blicken.. och du kommer få syn på en kille av medellängd, kort hår, glada ögon och fint leende och  den killen förstår du, han är din soulmate. Och ni kommer passa så bra tillsammans.

 

Jag ser en helt ung tjej som velar och inte vet om hon ska fortsätta plugga eller inte.

Och det vill jag bara säga,  välj inte bort plugget.

Satsa stort och gå in för det och du blir den första i familjen med akademisk examen.. och du får de jobb du vill ha och du kommer klättra högt på  karriärstegen !

  Det blir tufft ibland men du kommer aldrig ångra dig

Till sist så ser jag en kvinna i 45-50 års åldern, mellanblond, glasögon, katt finns i  huset och en oro för en allvarlig sjukdom.

Du är så rädd för sjukdomen, att den ska ta över och förkorta ditt liv, att du inte lever.  

Jag vill tala om för dig att du kommer bli helt frisk.  Sjukdomen kommer inte styra och inte ta över. 

Om ett par år blir du helt friskförklarad – så låt inte livet helt gå i stå medan du väntar på detta besked

 

 

 

 

Och nu börjar en ny vecka….jag önskar er alla att den ska bli riktigt bra

 

Kram & kärlek

Esmaralda

 

Ps. Tryck gärna på GILLA knappen - då blir jag glad !!

1 Agnes:

skriven

WOW!

Ett spontant grattis till er som fått lite magiskt glitter så här på måndagsmorgonen!

Lycka till!

Kram!

Svar: :)
Esmaralda

2 Jossan:

skriven

God morgon!

Jag hatar verkligen måndagar... men det är 5 dagar kvar tills lovet. Det ska bli så skönt att få sova ut och njuta av ledigheten. Tänkte ta måndagen till att sova så länge jag kan.

Igårkväll träffa jag J. Det kändes verkligen bra. Jag kollade in hans lägenhet. Den var rätt stor faktiskt...
Jag fick en känsla av att han och jag kommer fira nyår tillsammans. Stämmer det?

Dags att fixa sig.. snart dags att åka till jobbet..

Kram

3 Skorpan:

skriven

Åh dessa spontanspådomar gillar jag, så fint det kommer att gå för er alla omnämnda! Ser förstås framemot att få läsa om resan o pluggandet o teatern o friskförklarandet o vännerna, ja allt :).

Måndag o back in business, mycket att hugga i, ingen som gör mitt jobb, så hur ser veckan ut för mig Es, går allt vägen?

Tror det blir en kaffe nu så jag vaknar till, mörkt o ruggigt ute, men ändå mysigt..
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Japp, det känns att det är måndag ! Det ser ut som om din vecka flyter på bra.. försök ha koll så missar du ingenting.. kram :)
Esmaralda

4 Lotta:

skriven

Vad fint med spontana spontana spådomar...det skulle kunna vara jag som längtar efter den jag inte kan få, eller det kanske inte är jag???

Kram L

Svar: Det kan vara du, kram :)
Esmaralda

5 J:

skriven

Hej Esmeralda!
Jag är oftast bekymrad och orolig Hur min son har det. Försöker släppa det för att kunna må bra. Behöver jag oroa?
Ha en bra dag!
Kram

6 Helena Ir:

skriven

Undra sa flundra om en själv är med där..?

Känner inte igen mig själv just nu..vore skönt att lägga sig och titta upp i taket..men nej jag ska inte det..tar mig fram i små steg..det måste vända..men känslan är inte skön..

Åker iväg och tränar..

Ha en bra början på veckan..

Kram :)

Svar: Och det kommer vända. du tar inte din steg i onödan... kram :)
Esmaralda

7 EPM :

skriven

Godmorgon Es!

Det blir nog en bra vecka, lagom mycket med jobb och annat.
Lov snart för barnen, tur det- de är trötta nu. Men först tandläkare med sonen. Hoppas det går bättre idag...

Kram

8 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.
Den ända som möjligtvis kan ha vart jag är tjejen i 30- års åldern med ångest. Har mått lite dåligt ett tag.

Har dejtat en hel del sista tiden men än har det inte blivit rätt. Har kontakt med ett par stycken, någon har jag träffat enstaka gång och andra har vi sagt att vi ska ses.
Ser det ut att kunna bli något med någon jag har kontakt med nu? Eller blir det någon ny som ännu inte kommit? Verkar något inom kärlek vara påväg in i mitt liv?
Kram

Svar: Det lär bli någon helt ny så småningom... satsa på dig själv dessemellan.. gör roliga ting för din egen skull.. kram :)
Esmaralda

9 Susan:

skriven

Inget som stämde in på denna 50plussare men så häftigt, hoppas alla som du kände av känner igen sig🤗

Förhoppningsvis är mitt liv oxå på väg mot ngt omvälvande.... det tycket jag att jag e värd 😘

Kram

Svar: jadå, det kommer så bra ting till dig...kram :)
Esmaralda

10 Kulla:

skriven

Vilken underbar måndagsmorgons läsning👍🌟🌟.
Undrar om hon som dammsög och kaffekoppen kan vara jag?! Vilket under isf👌. Eller dröjer min ”poff” länge till..
Kram

11 Förvirrad:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser han ut att vara nöjd och tillfreds i sin relation till henne? Och att den fortsätter år framåt?

Eller kan du se att han har tankar och känslor till mig?
Kram

12 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, kan fortfarande inte skriva till dig via mobilen så här länge har det aldrig hållit i sig. Ser du några tecken kring min sanna kärlek soulmate ? Känns som att en man som M är gift med skulle passa mig. Tror du det är Maria som kommer sammanföra mig med någon ? Känner ett band till henne som jag gillar. Bara den bästa säger hon duger till en speciell tjej som dig.
Kram

13 Pia1:

skriven

Häftig läsning, älskar dessa spontana spådomar! Ibland känner en sig träffad men detaljerna stämmer ändå inte, hoppas att några vill träda fram hihi... Idag är det väninnans viktiga etapp i hennes kamp för att barnet ska må bra. Och jag vaknade med en fin känsla, må det vara tid för att vända saker nu.

14 Anonym:

skriven

Snälla R fonden kommer de ge mig bidrag igen till jul ? De har alltid varit så snälla och generösa mot mig.

15 Undrande!:

skriven

God morgon!
Mitt ex har vid flera tillfällen skadat vårt barn och har nu blivit anmäld från flera håll.
Kommer han att få stå till svars för skadorna eller lyckas han prata sig ur det som vanligt?
Kram

Svar: Se till så du har kvalificerad hjälp.. kram










































































































































































































Esmaralda

16 Rebecca:

skriven

Va roligt med spontanta spådomar!

Hm beskrivningen av tjejen i 30 års åldern skulle kunna stämma på mig men jag är 29. Fast å andra sidan har jag inte så mycket ångest, bara lite ångest då och då och det känns som jag sitter fast ibland :) Sen vet jag inte om jag har en mörk aura heller hehe. Beskrivningen kan ju stämma på många. Kram

Svar: ja, det kan stämma på flera .. dock inte på dig som det ser ut... din ångest ser ut att vara av det slaget att du kan hantera den.. och den kommer så småningom helt att försvinna.. kram :)
Esmaralda

17 DD:

skriven

Ser du mig flytta till Linköping? Även om jag flyttade för 1 år sen bara så känner jag mig inte riktgt hemma här... ensamt på något sätt även om jag har släkt här, men de har sina egna familjer osv...
försöker slutföra plugget här bara.

Svar: Efter plugget flyttar du.. och du kommer hitta din plats... kram :)
Esmaralda

18 Dunegull:

skriven

Hej E!
Kan den i 30-års ålderns som mår dåligt och ha ångest vara jag? Vad ser du kring mig den närmsta tiden? Kram och tack för en bra blogg

Svar: Det kan vara du. Jag ser en positiv förändring.. jag ser bra beslut som du fattar även om det är lite utanför din comfortzon.. kram :)
Esmaralda

19 f:

skriven

godmorgon esmeralda älskar dessa blogg inlägg du sprider så mycket glädje och hopp med dessa.

undrar vad du får in om mig? Kram

20 Anonym:

skriven

Drömde jag blev biten av hundar.. oftats när jag har drömt så innan så betyder det att jag har någon falsk person i min omgivning... stämmer det och vill killarna på D och F mig väl?

Svar: Jag ser ingen som är någon fara för dig... drömmen kan också handlar om att du "vaknar" upp och ser tydligare kring sådant som är viktigt.. kram
Esmaralda

21 HuldaMaräng:

skriven

Hej hej.
Jag märkte hur Tara jobbade för en del av en av mina önskningar i helgen. Hela familjen jobbade på och besöken avlöste varann, precis som jag vill ha det. Ändå får jag inte riktigt ro i själen och nätterna är svåra. Jag trodde att detta var över, men jag ska fortsätta andas och se att ingen skjuter mig.. Jag lever i världens tryggaste land. Oavsett att andra lyckas och jag står stilla. Oavsett om andra kan åka till Ullared och jag håller alla tummar och tår för att jag ska kunna betala allt.

Svar: ta kontroll där du kan och acceptera sedan resten som du ändå inte kan påverka.. kram :)
Esmaralda

22 lilly:

skriven

hej vilken kall och vacker morgon vi har fått idag, undrar hur ser resten av året ut för mig. något nytt och spännande på väg in. kram

Svar: Ja, det kommer en hel del positivt för din del.. kram
Esmaralda

23 Skrållann:

skriven

Hej!
Wow, jag var ingen av dessa personer men jag älskar att läsa det och hoppas att de berörda tar åt sig av det.
Idag ska jag på mammografi. Det är första gången och jag blev egentligen kallad i april men av olika anledningar kom jag inte iväg och sedan har jag skjutit på det. Så dumt!! Nu tänker jag att tänk om det skulle visa något, då skulle jag aldrig förlåta mig själv.
Ny vecka och min tredje lediga dag. Jag njuter samtidigt som jag funderar mer än någonsin på vad jag ska göra med min framtid. Ser du något i görningen som kan leda mig åt rätt håll?

Kram❤️

Svar: Ja, du kommer fatta ett beslut som innebär ett rejält kliv framåt... kram :)
Esmaralda

24 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Ja nu är det måndag igen. Jag hade en fin helg med skrivträff och träning och kattgos. Jag tror aldrig att Zahara varit så kelen tidigare. Hon låg i min famn och ville bli kliad på magen och hon puffade på mig och kramade min arm och petade på mig med tassen och gjorde sig till. Det var jättemysigt.

Inatt drömde jag riktigt stressigt. Jag skulle sjunga en sång på scen tillsammans med två personer till. Men jag kunde inte texten. Jag visste vilken låt det var på svenska men den skulle sjungas på Nederländska och jag kunde inte den nederländska texten. Så jag tänkte googla innan jag gick upp på scen och skriva ut rätt text och ha med texten upp på scen. Men det gick inte att googla på min telefon för jag hade av misstag fått fram ett spel och det där spelet gick inte att stänga av. Jag blev mer och mer stressad för snart skulle jag ju upp på scen och spelet gick inte att komma ifrån. Jag försökte spela klart men det hjälpte inte för det började på nytt. Jag bad ett barn om hjälp men det var så komplicerat att stänga av spelet att jag ändå inte förstod. Sen tänkte jag att jag kunde leta upp texten i ett bibliotek men det var flera hundra böcker att leta igenom och jag skulle inte hinna.
Det var väldigt stressande. Jag undrar vad det betyder?

Kram ThereseC

Svar: Du är nära ett mål....och du kommer nå hela vägen fram... ibland är drömmar lite tvärtom... kram :)
Esmaralda

25 Mikael :

skriven

Kul. Jag fanns inte med där!
:)

Nu åker jag man kan inte vänta hur mycket somhelst, tänkte jag blir besviken men hon får tycka vad hon vill så blir inte jag besviken, redan räddat en masa djur så får vara bra så, hur går det? :)

Kram
Mikael



Svar: Du har gjort bra !! Och det kommer gå framåt.. på vägen fram möter du någon som både överraskar dig och visar tillit.. kram :)
Esmaralda

26 Anna:

skriven

Hej

Sådana här inlägg är alltid roliga att läsa 😊

Ser du något om den man jag nu träffar? Några varningar?
Det är något med han som jag inte kan sätta fingret på och behöver veta om det är något som kan bli negativt för mig..?
Förutom den känslan har allt varit perfekt mellan oss hittills så jag hoppas att det är inget men kan inte släppa känslan.

Tack för den bästa bloggen!

Svar: han har lite svårt att visa sitt innersta.. det sanna.,. men det ser ut att komma. Ha inte för bråttom i förhållandet... låt det ta sin tid.. kram :)
Esmaralda

27 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Tack för att du tar dig tid bara sådär och känner in oss bloggläsare <3 Du är fantastisk <3
Hoppas läsarna du beskrev kände igen sig och tar till sig.

Själv hade jag en rejäl dipp och då är det svart och jag hatade mig själv rejält ...men så kommer en nos och allt ter sig med en gång ljusare .

Huvet vill mycket men kroppen säger nej ...och saknaden efter en man ...eller vänner blir väldigt tydlig

Nä nog med självömkan Ny vecka nya möjligheter

Kram Anki med flock


Svar: Och du längtar efter kommer.. dock en åt gånger och det kan gå lite tid emellan... kram :)
Esmaralda

28 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!
Och jag önskar dej en riktigt bra vecka! Tittar på tv om SM i fönsterputsning, jisses vad det går undan, den mästaren får gärna komma hit så jag kan se ut igen...
Dagens inlägg, jag är nog den som du vill skaka om, vet så väl att jag inte blir lycklig med honom men måste vi prova på varann först innan vi släpper taget? Önskar det sker snart i så fall för jag blir helt snurrig av alla tankar som rör sej i huvudet.
Vilken dag det verkar bli idag, träden exploderar i sprakande färgprakt utanför fönstret och solen skiner, så härligt!
Kram🌷💕

Svar: Var bara sann mot dig själv och lita på din egen känsla så löser det sig.. kram :)
Esmaralda

29 Linda:

skriven

Fast jag kanske inte är den kvinnan i 40 års åldern som längtade efter en man man inte kan få, så kände jag mig ändå träffad och tar åt mig lite av det jag också. Gjorde nyligen definitivt slut med kärleken i det andra landet. Det känns tomt och ledsamt, och fast jag visste vart det var påväg, så är saknaden stor. Men precis som tjejen i texten, ska jag försöka höja huvudet och gå vidare, och hoppas kärleken dyker upp!

På onsdag skall jag på arbetsintervju, hoppas det går bra :) Har ju varit på så många, så lite börjar man ju tänka att man gör något fel, eller ger fel intryck, då det aldrig går vägen. Men man kan ju inte göra annat än sitt bästa, och hoppas det går vägen!

Ha en bra start på veckan alla!

30 Mashol:

skriven

Hej Esmaralda,

Det är alltid rolig för mig att läsa din blogg. Det är heöa tiden något nytt och spännande. Tack för den😍😍
Jag har nu en fråga om jobb. Jag har nyligen avslutat mitt jobb efter många år pga att chefens mobbningar och påbörjade ett jobb som visstidsanställd.
Detta jobb är inte bekvämt jobb och jag har långa bilkörningar. Jag söker fortfarande jobb som passar mig och det blir mest samma tidigare jobb som jag var bekväm och även ryckte om. Den senaste tiden den gamla chefen försökte vara snäll och bjud mig för avtackning och även accepterade att vara min referens. Han skrev en bra tjänstgöringsintyg för mig vid avslutningen.
Nu efter ett par ansökningar och till och med intervjuer, har jag inte fått någon tjänst. Jag börjar misstänka att min gamla chef pratar inte bra om mig som referens. Då på en intervju var jag helt säker att jag får jobbet men de ville även prata med min gamla chef. Osäker om jag ska ta bort honom som min referens och om jag ska ta upp på intervjuer om min situation på den tidigare jobb. Ser du något nytt stimulerande jobb för mig?
Tacksam för hjälp!!

Svar: Ja ett nytt jobb kommer... det kan bli lite stressigt i början.. men du kommer in i det och det känns positivt.. kram
Esmaralda

31 AnnaK:

skriven

Ingen av dem är jag 😊

Måndag igen och det känns trevligt faktiskt. Tänk att man ska känna så nån gång också 😊 Lite ömsesidigt hoppas jag.

Ha en fin vecka och kram 😊

32 sus:

skriven

hej
så fint att få ett meddelande....
borde ge styrka och förtröstan....
önskar mig lite ro....
love sus

33 Mimis:

skriven

Hej!

Tror inte att något av det du sett stämmer in på mig. Kan du se något om mig också eller det kanske inte händer något alls i mitt liv?? Känns som om jag sitter fast och inte kommer loss.


Kram

Svar: Du kommer loss. bara vänta ska du få se.. kram
Esmaralda

34 Shirin:

skriven

Du är så snäll som gör detta för oss!!
Får du till dig något om mig??❤️

Kramar

35 Lisa:

skriven

Hej!
Kunde hon i 30 års åldern med ångest vara jag?
Kram

Svar: Det kan vara du. Du får själv känna in. kram :)
Esmaralda

36 Liv:

skriven

Hej :)

Blir han redo snart? Eller någon annan...?

Ha en fin vecka! Kram

37 Barbie:

skriven

Kan jag vara den tjejen med plugget.....!!! Jag hoppas det. Jag undrar Es om jag kommer få stanna kvar på jobbet och få fast!! Kramar ❤️

38 klara:

skriven

Hej, varför känner jag mig så bra när jag är med min partner men sen nere och ledsen när jag inte är med honom?

klara

39 Temperamentsfull blondin :

skriven

Nu blev jag tårögd ❤️

Jag tror att tjejen i 30-års ålder är jag. Lever med en daglig ångest just nu, livskrisar och mår inte väl. Jag tror jag landat i att söka mig vidare i arbetslivet. Detta är inte rätt för mig. Kanske t.om hoppa av tåget nu och leta i lugn och ro efter nytt. Ekonomiskt är det inga problem att vara mellan jobb ett tag. Tror du jag tänker rätt där Es?

Kram och tack (om spådomen nu gällde mig) ❤️


Svar: Det kan vara du.. och du är inne på så rätt tankebanor... tänk ett varv till och fatta det beslut som du känner dig bekväm med...välj att må så bra du kan.. det är du skyldig dig själv.. kram :)
Esmaralda

40 Boo:

skriven

Mannen i medelåldern måste vara jag. Allt stämmer exakt. Och vad det gäller resa och arbete i annat land så har jag redan börjat fundera i de banorna och jag beräknar ge mig av strax innan jul. Denna spådom lyfte mig mer än du anar. Varmt tack. Jag ser att du tycker om julklappar och det kommer en klapp lagom till jul till din postbox. Hunden kommer min syster att ta hand om när jag är borta och min bil är mycket riktigt tvåfärgad.En Renault. Tack.

Svar: Stort lycka till o stor kram :)
Esmaralda

41 U:

skriven

Kanske är det jag som är den sista kvinnan med glasögon och katt... totalt energilös skulle behövt en hel del positivitet och energi så jag kan ta tag i livet igen och ta hand om mig själv så kanske värdena börjar se bättre ut...rätt less på alla motgångar nu/ Kram U

Svar: Det vänder.. det kommer bli bra... fatta nya beslut kring dig själv så kommer du igång.. kram :)
Esmaralda

42 Vonsan:

skriven

Hej. Älskar att läsa din blogg varje dag. 👍❤️

Svar: Vad roligt.. tack snälla :)
Esmaralda

43 Mikael:

skriven

Tack! Du fick rätt inom minuter, fashiondesignern var hur mysig somhelst och hon var en kopia till utseendet, jag började skratta men tänkte jag sätter mig bredvid och ser hur det känns.

Om det var den överraskningem får vi se men bra gjorde det :)


Kram
Mikael





Svar: :)
Esmaralda

44 Anna E:

skriven

Mina a-kassedagar rinner ut, måste jag söka mig till vårdyrket igen? Löser det sig med ekonomin? Detta stressar mig nåt enormt :( får jag jobb och riktiga pengar snart? Och så har jag ont i ryggen 🤦‍♀️... Säger bara suck... Allt är så jobbigt, om bara ryggen kunde ordna sig... Och ekonomin... Orkar inte

45 Kulla:

skriven

Så fint att läsa om dessa underbara spådomar denna måndagsmorgon 👍👌🙏. Hoppas att dom det berör skriver här och berättar när saker och ting sker🌟🌟.
Undrar vad denna oskrivna vecka kommer med💕👌?!? Något speciellt? Kram

Svar: Ja, ha ögonen öppna och ta hellre ett initiativ för mycket än för lite.. kram :)
Esmaralda

46 Fanny2:

skriven

Jag är inte 30 förrän nästa år men du har sagt att det kommer att ljusna för mig oavsett. :) Numera är jag mer medveten om mina negativa tankebanor... Lite Tolle kommer jag att läsa framöver. Även om det inte var jag så gläds jag för de som det går bättre för. Önskar att alla som läser bloggen kunde få må bra. Det du gör för oss bloggläsare betyder verkligen mycket och jag är glad och tacksam över att ha hittat till din blogg. 💜

En dag slår väl drömmarna in och en dag hittar man väl kärleken...

Kram

47 Michaela:

skriven

Såå häftigt och vad kul för er som fick lite info :) Vilken gåva du har! Ser du något om mig?

Han sa upp kontakten igår. Kändes men visade inget då han var helt oberörd. Så nu hör jag inte från honom igen.

Kram och puss till MG!

Svar: Det gör ont men trösta dig med att han inte var rätt för dig... den som är rätt kommer så småningom.. kram :)
Esmaralda

48 Browallia:

skriven

Tack för att du bekräftade igår att jag gör rätt som försöker trassla mig ur fullmakten jag gav till min väninna och att det kommer bara leda till mer trubbel om jag inte gör det. Jag ser bara det komiska i att hon kallar mig elak narcissist för är det nåt jag vet att jag inte är så är det just det! :)

Önskar dig och Bloggfamiljen en fortsatt härlig höstdag KRAM


49 Chatrine:

skriven

Du Ez, fina spådomar och det ser ut att hitta hem och glädja sina människor också. Vad jag blir glad!

Jag vet inte hur det kom sig men en kille, en fd arbetskollega till Jocke började prata med mig utanför ica:n för drygt en vecka sen. Han var väldigt trevlig, nyfiken och hade svårt att släppa ögonkontakten i samtalet och handgreppet när vi hälsade. Två dagar senare så ser jag på sociala medier att Jocke och han planerade väldigt optimistiskt för att "det måste träffas och prata".
Viska hemligheter på hög nivå är min spontana tanke.
Men min fråga är: Vad pågår här? Har jag en liten hemlig beundrare trots allt?

Kram Chatrine

50 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, kan fortfarande inte skriva till dig via mobilen så här länge har det aldrig hållit i sig. Ser du några tecken kring min sanna kärlek soulmate ? Känns som att en man som M är gift med skulle passa mig. Tror du det är Maria som kommer sammanföra mig med någon ? Känner ett band till henne som jag gillar. Bara den bästa säger hon duger till en speciell tjej som dig.
Kram

51 Anna E:

skriven

Mina a-kassedagar rinner ut, måste jag söka mig till vårdyrket igen? Löser det sig med ekonomin? Detta stressar mig nåt enormt :( får jag jobb och riktiga pengar snart? Och så har jag ont i ryggen 🤦‍♀️... Säger bara suck... Allt är så jobbigt, om bara ryggen kunde ordna sig... Och ekonomin... Orkar inte

Svar: Jobb kommer men inte det ultimata till att börja med... du kommer söka dig vidare och det kommer bli rätt så småningom.. kram
Esmaralda

52 M:

skriven

Ser du något om mig Es?
kram

53 Helena Ir:

skriven

Tack<3
Kram

54 C:

skriven

Hej

Kommer han att fria någon gång ?

Blir det båt eller hus i framtiden ?

Kram
C

55 MalinS :

skriven

Så himla roligt med spontana spådomar. Jag passade nog inte in på någon av dessa men hoppas andra får lite mer hopp dom det passade in på dvs.

Jag håller fortfarande tummarna att jag var en av dom i den spontana spådomen du gav i julas, att jag skulle bli med barn innan årets slut.. Men det går inte åt rätt håll ännj så det kanske inte var jag trots allt. Men hoppas kan man.

Tack för att du finns Ezmaralda, tänk så mycket hopp och skillnad du gör.

Kram

56 Nyfikna jag:

skriven

Nyfikna jag undrar hur får du fram åldern när du spår? kan tex: de se äldre ut eller yngre ut än siffran du får fram i spådomen?
kram:)

Svar: Siffrorna kommer.... i huvudet på mig... kan inte förklara det bättre än så.. kram :)
Esmaralda

57 Monja:

skriven

Veckan började med besök o behandling, hos en terapeut. Skall jag fortsätta med dessa behandlingar, märker inget resultat!!!Förföljs av denna ständiga smärta!!!Önskar må bättre o en vän i viken!
God början på veckan till ALLA!

Svar: Fortsätt.. ge inte upp än... och samarbeta så mycket du kan.. terapeuten är bara en hjälp och ett stöd i att du ska fixa dig själv... kram
Esmaralda

58 Camilla:

skriven

Lilla jag är här igen, måste också kommentera att väldigt roligt att läsa dessa spådomar genast på morgonen, jag var inte en av dem, men du ger mig så mycket redan förutom det, är väldigt nere och deppis just nu själv, hoppas det vänder, nåt tag, måste väl börja medicinera igen för att hitta livsglädjen.... KRAM

59 Mi:

skriven

Hej Esmaralda,
Har sökt två olika utbildningar fast till samma inriktning. Vill helst den ena som jag valt som första prio.
Kommer jag in? Kommer jag in på den jag valt som första prio?
Kram

Svar: Chansen att du kommer in på just den du vill är runt 75-80 %.... alltså en riktigt bra chans.. kram :)
Esmaralda

60 Se:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut att vara dem några år framåt? Blir dem barn och familj mellan dem?
Kram

61 Västkustbruttan:

skriven

Nu gjorde du nog några riktigt glada :)

Goa Es. Tror du jag har chans att byta till något som passar mig bättre, har jag chans på kuratorjobb?

Kram kram 💙

Och extrakram på Mg! Hoppas matte släpper ifrån sig tangentbordet till dig snart.

Svar: ja du har stor chans... du kommer lyckas med detta. MG hälsar att han planerar att kidnappa tangetbordet snart och släpa det till en hemlig plats och sen blogga dag och natt... kram :)
Esmaralda

62 Smöla:

skriven

Vem har slagit sönder min bilruta inatt?? Och även grannens..stod mitt på parkeringen!

63 Tjejgumman:

skriven

Kvinna i 60-årsåldern, det skulle kunna stämma bra på mig? Får fundera på nån kurs och försöka se fram mot julen alltså.
Har precis beställt en spådom, hoppas den har mycket positivt att berätta! Ganska exakt 5 år sedan förra seansen, det ska bli spännande att jämföra dem.

Svar: Och din spådom kommer :) kram :)
Esmaralda

64 Am:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du det dröjer innan jag får hitta kärleken? Längre än över nästa år?
Kram

Svar: Det kan ske riktigt snart men det kan också dröja några år.. omöjligt att säga hur länge.. kram
Esmaralda

65 Tisa:

skriven

Jag vet inte, men det kändes som att jag var 30 åringen var jag. Kanske inbillar jag mig. Men jag hoppas på att det verkligen var jag.

Jag vet att jag måste ta itu med det som just nu är fel. Som varit fel alldeles för länge. Som jag förträngt. Som gör mig livrädd. Fast jag vet inte om jag vågar säga det eftersom att det sitter så djupt.

Hursomhelst, jag och en av mina bästa vänner blev osams igår. Det mesta var mitt fel, eller kanske var allt mitt fel. Vi är i alla fall sams igen även om vi inte har pratat i telefonen, jag ska tvinga mig att ringa henne idag. Det jag undrar över är om det kommer att bli som det alltid har varit mellan oss igen? Jag hoppas inte att vår vänskapsrelation blir lidande av detta. Det var ju verkligen inte med mening, allt blev bara helt fel och jag mår dåligt över det. Jag var ju ganska klantig omedvetet.

Svar: Du kan och du vågar !! Det kan ta lite tid men riktig vänskap klarar av ett gräl... kram :)
Esmaralda

66 Rebecca:

skriven

Tack för svaret, det låter bra att ångesten kommer försvinna så småningom.

Jag har funderat på om han är lika påverkad av mig som jag är av honom? Ser du något om det? kram!!!

67 Anna.L:

skriven

Hej! Åh vad fint, jag tänkte på dig och dina spontana spådomar på bloggen igår kväll. Det uppskattas!
Ser du något gällande karriär och kärlekslivet under 2019?
Stor kram! ❤️❤️

Svar: Ja det ser ut som om du hamnar i en situation som kräver snabbt besked och du kommer hantera detta helt rätt... och det leder dig ett stort steg framåt.. kram
Esmaralda

68 Jossan :

skriven

Fick en känsla igår att jag och J kommer fira nyår tillsammans i år.. stämmer det?

Kram

69 Nybakad socionom :

skriven

Wow vilken vardagshjälte du är för många (inklusive mig själv). Så fint med spontanspådomar!

Vad tror du Es: Kan jag få napp om jag börjar söka jobb som innehåller mer samtal eller i alla fall få något som känns bättre än detta?

Kram :)

Svar: Ja, du kommer hitta ett jobb som är mer rätt för dig och sedan ser jag fortbildning... du är på rätt spår vad det gäller samtal !! Det är du som klippt och skuren för.. kram :)
Esmaralda

70 f:

skriven

så roligt och spännande när du skriver dessa blogg inlägg, kan du få in något speciellt på mig kram

71 hmm:

skriven

drömde häromdagen att jag hade huvudet fullt med löss usch det var otäckt vad kan det betyda.

Svar: Att du får en chans att tjäna extrapengar :) kram
Esmaralda

72 kvinnan:

skriven

har sett en del nyckelpigor det sista vad kan det betyda esmeralda kram

73 AnnaK:

skriven

Alltså.....en dum, spånig fråga. Scrolla vidare ni som inte orkar läsa 😂 Hur i fan flirtar jag med just detta specifika exemplar? Vet verkligen inte. Tittar och ler lite men va fasen....är ju inte att flirta. Kan inte sånt. Svårt med en kollega i hasorna som tar allt utrymme dessutom.

Kram 😊

Svar: Varför inte bara fråga om han hänger på efter jobb och tar ett glas ? Det är ju inte direkt att flirta.. men du kommer direkt veta om det finns intresse eller ej... kram
Esmaralda

74 Jen.:

skriven

Kommer jag att jobba med barn i framtiden som jag inriktat mig på eller blir det en annan bransch? Har funderat på att studera vidare inom området för att få bättre jobbmöjlighet men tror knappast att spådomen om plugget gällde mig.

På min systers jobb är det ekonomisk knipa. Kommer hon att få jobba kvar?

75 A:

skriven

Hej Esmaralda.
Håller det år framåt mellan dem två?
Kram

76 Misstjejen:

skriven

Hej

jag minns en av min drömmar för längesen om en datumet som är 28 november så jag kommer träffa J honom. det sägs en datumet men vet inte vilka året var det som händer.

Kommer det händer något med 28 november om J mellan mig?

så jag dröm om den datum som är speciellt...

ser du något tecken av det?

ha det bra

77 Molly F:

skriven

Nu rinner tårarna. Teaterapan i rullstol måste vara jag och nu kan inget stoppa mig. Jag vet inte hur jag ska kunna tacka dig. kramar.

Svar: Kramar tillbaka :)
Esmaralda

78 Anna E:

skriven

Tack för ditt svar. Kram

79 Ghostwriter:

skriven

Är den nya personen rätt person för detta?
Har mina känslor rätt, att den "gamla" personen känner eller blivit mutad av dom/någon? Det känns iallafall som att universum hjälpte mig när det blev en ny person men eftersom jag inte vet hur dom funkar, blir jag orolig.


Hoppas du kan se positiva saker..
Jag har så svårt att leva fullt ut,
av denna tyngd jag inte ens kan prata om,
varna om... jag får bara sitta tyst och trycka ner känslorna i halsen. Jag kämpar för oss alla. Jag vet att jag inte har hela världen på mina axlar, men i detta fallet kommer jag göra den förändringen någon annan kunde ha gjort, innan det nådde fram till mig.





Kram och ljus och kärlek





Svar: Ta inte ansvar för sådant som inte är ditt... det bara plågar dig i onödan.. styrkekram :)
Esmaralda

80 Mee:

skriven

Hej Es

Ser du något positivt bra som händer mig snart?
kram

81 Spirit:

skriven

Var det bara önsketänk? För inte kan han ha kastat nåra extra blickar på mig idag va? Den där sötnosen ;)

Svar: Jo det tror jag allt att han gjorde.. kram :)
Esmaralda

82 <3:

skriven

Hej kära Es, kommer min snåla väninna H höra av sig igen och vilja ses och prata ut ? K har försökt men hon verkar tycka att allt hon gör är ok och normalt. Droppen för oss var när hon tog upp att hon borde få betalt för att hennes fru åkte och hämtade henne efter vi träffas att det kostade dem bensinpengar. Det är så sjukt. Skulle aldrig be mina vänner att de ska betala min taxi hem efter vi träffats. Kommer detta äktenskap hålla mellan H och M ?

Kram

Svar: Räkna inte med att du kan prata ut med henne så att hon får insikt... hon lär gå i försvar.. tyvärr.. somliga är bara på det viset.. kram :)
Esmaralda

83 f:

skriven

undrar om du känner in något speciellt för mig. kram

84 Nettan59:

skriven

Molly F
Åhh så fantastiskt roligt för dig, tårarna rann spontant på mig också. Lycka till !!

Nu har Tara kommit äntligen 😊👏🏻. Ville spara henne till en dag med bättre balans, men hon ville börja arbeta med en gång. Hittade något jag tappat bort för ca 1/2 år sedan några minuter
effter att jag tagit in henne från brevlådan. Ser fram emot fortsättningen med spänning.

Svar: Ja, hon är verkligen taggad och ivrig, din Tara.. kram :)
Esmaralda

85 Helena Ir:

skriven

Blev så glad av er som kände igen er på spådomen..Du man som som ska ut och resa,Boo..Och Molly F, förstår att du känner igen dig..Att få hopp om framtiden är stort..Lycka till alla som kände igen er..Du är en klippa Esmaralda!

Kram

Svar: Tack snälla :) kram :)
Esmaralda

86 Boudica:

skriven

Härlig måndagsläsning!
Väntar med spänning att få läsa gästbloggarna från de träffade nu ;)
Stämmer nog inte in på mig denna gång heller, mest det med 60-åringen, men nu är jag ju inte ens i närheten av 60. Jag kan känna mig som det, men om du såg mig som 60-åring skulle jag nog skämmas ;)
Den 30-åringen med ångest kan möjligen vara jag. Har en del ångest över att det står stilla och inte kommer fram i livet. Men finns ända ett tvivel för så stark är väl inte min ångest?

Här drömdes det inatt, var tydligen på ullared, (aldrig varit där i vakna livet) minns inteså mycket däreirfån tyvärr, men sen åkte jag bak i en bil, någonting med sälungar som ramlar ut ur bilen. För att sedan sitta och gosa med min kära voffsing, som är i alltet, i baksätet på bilen XD

NU är jag orolig över min kollega, han var på rätt ok humör idag på jobbet, men strax innan vi slutade var han arg av sig, han lät arg på den han pratade i telefon med, och fräste på mig när jag frågade något. Men jag är säker att det inte var menat. Tror han stannade för att jobba över, även om han tidigare idag sa att han inte skulle.
Ja, kan det vara släkt igen som kräver pengar från honom?
Hoppas att allt är ok med honom, jag vet han tycker nog det är inget jag ska oroa mig för, för sånt verkar vara vardag för honom.
Men ja, är han ok? Kan inte låta bli att bry mig!
Funderar på att ge lite healing till honom. Dela med av min nyförvärvade energi.

KRAM!

Svar: Jodå, han är ok...och rätt härdad och van... ge du honom lite healing, det kan han behöva... kram
Esmaralda

87 PiaS:

skriven

Hej Es,

Vilken härlig läsning och spontanspådomar en måndag, 😃.
Hon som är 40 plus och som städar i myskläder och med kallt kaffe på bordet...finns viss igenkänning där 😊. Verkar finnas fler som har igenkänningsfaktor där, härligt för den som spådomen gäller.

Kram PiaS

Svar: Ja somligt blir så att det stämmer på flera och i annat finns fler detaljer.. jag får ta det som det kommer till mig :) Kram :)
Esmaralda

88 Diana:

skriven

Hej Es! Vad spännande med spontana spådomar! Jag tycker att det vore braatt få se mer av det. Tänk om du kunde göra det, t.ex. en gång om månaden eller så!
Inget stämde på mig men det var väldigt intressant att läsa!!!

Ser du något om jag komner att träffa någon ny? Känns att jag fastnar mer och mer i ensamheten...
Tack och kramar!

Svar: Ja en gång i månaden ska jag nog kunna fixa :) Ska lägga det på minnet ! Det kommer någon i ditt liv så småningom och när det sker så blir det riktigt bra.. kram
Esmaralda

89 B:

skriven

Åh såna här inlägg gillas!! 👍👍👍
Ser det ut som det blir okej, eller bra på nya jobbet som jag börjat på nu? Är så rädd att dom ska ogilla mig.. kram

Svar: Du blir omtyckt.. det är kanske inte det ultimata jobbet men helt okey.. kram
Esmaralda

90 💕 Zoey 💕:

skriven

Hejsan svejsan!
Oj! Så du bjuder oss på lite spontana spådomar så här på en måndag, Es! Det var inte dåligt! Hoppas någon hittar sig själv i någon av dom spådomarna du har sett och lyssnar på dina ev råd. Den enda som kan ha passat bra in på mig var tjejen i 30 års åldern men om de var jag vet jag inte. Den kan ju stämma in på många.

En liten undran: ser du om jag hamnar där jag vill på onsdag på jobbet och hjälper till med maten eller blir det där jag inte vill vara?
Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram Zoey 💕

91 Jo:

skriven

Hej Esmaralda.
Känner mig inte uppskattad på jobbet. Och då tänker jag mig inte själv som en krävande typ som måste gå och få beröm hela tiden. Vi är några stycken som jobbar där. Jag älskar jobbet som florist just det kreativa. Men jag blir alltid placerad i kassan med ”skitjobben”. Med kassa och telefon och den tid som blir över får jag göra lite binderier. Jag tycker att rotera lite skulle vara uppfräschade men även kollegorna där placerar mig där. Jag vet att jag kan mer och vill utvecklas. Uppskattar dem inte mig och det jag gör och kan? Vad ska jag göra? Varför blir jag lägst rankad?
Kram

Svar: Ta upp det till samtal vid lämpligt tillfälle... jag tror inte någon menar illa.. kram :)
Esmaralda

92 Ev:

skriven

Hej Esmaralda.
Känns det som om han är 100% tillfreds med sitt val? Blir det rätt val för honom så han kommer känna det framåt? Eller kommer ett bakslag? Kram

93 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Känns det som om det kan dröja 3 år till innan kärleken kommer in i mitt liv? Ser du något om den relation jag kommer att ha? Längtar så men det kanske dröjer innan jag får uppleva detta..
Kram

Svar: Det KAN dröja men måste inte.. attrahera genom att fylla din tid och dina dagar med sådant som du tycker om.. kram
Esmaralda

94 Sippan:

skriven

Så spännande att läsa vad du ser hos oss på bloggen 😃 känner mig inte träffad men super spännande att läsa 😊💕 ha' en go kväll! 💓

95 Alie:

skriven

Jag gläds med alla er som fick er en rejäl spontan seans, vilken Måndags start, wow!! 💫
Det finns en mening med allt...
Kram 🌟

Svar: :) Kram
Esmaralda

96 Hönan:

skriven

Spännande och oväntat möte på jobbet idag. Kan det vara en idé att arbeta vidare med? Känns i magen som att det kan bli något bra av det.

Kram

Svar: Ja, det känns positivt... lita på din känsla.. kram
Esmaralda

97 Elliss:

skriven

Hej Es

Ser du något specielt roligt som händer mig i år?
kram

98 Moldav:

skriven

Hej Es!
Oj synd att jag missade din healing hade behövt healing på alla plan känns som nu,

Ser du om det kommer bli bätte, är i en tuff svacka nu.
Kram o pussa MG på nosen o pannan

99 M:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan det dröja uppemot 3 år innan jag finner kärleken?
Kram

100 B:

skriven

Åh vad glad jag blev för svar!! ❤️❤️ Tack :) Nej.. jag känner också att det inte är det ultimata jobbet, men bara så jag kan tjäna ihop pengar och resa igen! USA lockar 🤠🤠🤠 tack och skönt att de blir okej också.. kram

101 Sillen:

skriven

Hej
Spännande att kunna se alla dessa människor och vad som pågår i deras liv...
Jag har en fråga ang min dotter som kämpar med körkortet... Kan du se om hon klarar nästa uppkörning... ?

102 Lenafena:

skriven

Åh vad jag hoppas att kvinnan runt 60 är jag!!!!!!!!!!!

Svar: Så kan det vara !! Kram
Esmaralda

103 Vitlilja:

skriven

Har hon någon gång känt attraktion för mig?

104 Mamasita:

skriven

Ser du mig hitta rätt kärlek och bygga bo snart?
kram

105 HS:

skriven

Så roligt att läsa dina spontana spådomar. Ingen av dem är jag men glädjs åt er som får hopp inför framtiden!

Jag gör vad jag kan här för att pigga upp mig och fylla på med må bra-hormoner med hjälp av träning, kallbad och planera in någon rolig aktivitet men det går segt just nu. Är rädd att jag är på väg in i höstdepp och det orkar jag verkligen inte med ovanpå den här utmattningen. Fortsätter det neråt till nästa vecka så tänker jag prova johannesört. Tips på naturliga endorfin-, dopaminkickar osv. emottages gärna!

Kram

106 Undrisen:

skriven

Hej Es

Undrar om spådomen om tjejen med ångesten i 30 årsåldern som du siade om igår.
Har hon mörkt eller ljust hår? Den var lite svår då det inte fanns fler detaljer på personen i fråga och många trodde att det kanske kunde vara de?
kram

Svar: Jag såg säkert ingen hårfärg.. för då hade jag skrivit ner det.. kram
Esmaralda

107 Maria:

skriven

Helt missat detta inlägg! Såg det nu en månad senare 😂 Kan säga att 30-åringen med ångest som bytt tankebanor... här är en av dem och jag kan inte förklara hur underbart det är att må så himla bra just nu! Även om viss ångest finns kvar så är lyckan över att ha mitt liv tillbaka enormt! 😍
Kram!

Svar: Jag är så glad för din skull.. kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: