IDAG ÄR DET DAGS.......

 
I kväll klockan 18-20 besvarar Nettan  TRE FRÅGOR för 100 kronor.
 
Du kan swisha hundralappen när du vill men senast strax innan du ringer
 
Du swishar till och ringer till: 070 6661570
 
Skulle det vara upptaget när du ringer.. så ring igen... alla hinner få svar även om det skulle dra ut på tiden till efter kl 20.
 
Ställ tre tydliga och konkreta frågor.
 
Nettan hälsar er så hjärtligt välkomna
 
💓   💓   💓
 
 
 
Somliga har pottor och krukor med blomster och grönt..  i vår vardagsrum upptäckte  vi en silvrig hink med en ny och skarpslipad yxa  !  En aningen originell assecoar i  TV rummet !!
 
 
 
I går kväll for vi iväg ut och åt middag på  krogen.. eller nåja, ett tahimatställe.
Hur gott som helst och skönt att komma ut lite
 
Sen handlade vi lakrits för vi är ju lakritsomaner bägge två....
och så förberedde vi för en låååång myskväll.
 
 
Nettan gillar det salt och jag sött... så vi slipper låss om bitarna
Ett glas kylskåpskall whisky därtill
 
 
Nettan myser i TV soffan
 
 
Jag i fåtöljen
 
 
Och så tittar vi såklart på Idol och sen  filmen om Ronny Pettersson
 
 
Hans förtidiga död berörde
 
Och en annan död som berör  just nu är  Frank Andersson
 
Han har gått över till de sina  och är hemma i Alltet - även om man kan tycka att det var för tidigt.
Han var ju en av de berömda 56-orna.. och jag kan räkna mig till den klanen.. inte berömd men dock 56-a !
 
 
Vi får helt enkelt trösta oss med att  när vi lämnar jordelivet så  försvinner vi inte
Våra kära som lämnat oss är inte borta
 
De har bara flyttat, till vad som kan liknas vid en annan dimension
 
Och det är i DEN dimensionen vi hör hemma.. där har vi vårt egentliga och riktiga hem.
 
Vi kommer alla dit en dag - och vi får vara tillsammans med de själar som vi hör ihop med.
 
💝
 
Som sagt, Nettan hälsar dig välkommen och ser fram emot att du ringer ikväll !!
 
Kram & massa kärlek från oss båda
 
 
1 EPM :

skriven

Godmorgon!

Skönt att vara hemma. Jag har inte frågat dig för att jag förutsatte att j skrivit det där utanför mitt.

I vilket fall så är jag trött på att bli trakasserad. Ringer polisen idag. Han kommer ju vilja hämnas, men ser du vilket område som kommer attackeras; familj, jobb, vänner?

Kram

2 <3:

skriven

Hej kära Es var det L som återigen skvallrade till G att jag var på middag i söndags ? Börjar nästan bli lite skrattretande vilken avundsjuka det är bland vissa tanter i den här stan.
Kram

3 Jossan :

skriven

God morgon!

Torsdag och nääääästan helg! Inatt har jag sovit så dåligt. Men jag somnade också vid halv 7 och vakna halv 8... riktigt dumt.. så vid 12 somnade jag.

Igår släppt Apple 3 nya telefoner så i höst blir det ny telefon för min! Jippi :) vet bara inte vilken.

Hade verkligen önskat jag hade kunnat lägga de 100kr till ikväll på Nettans frågor men måste spara.. jag hade verkligen behövt det..

Det börjar kännas bättre och bättre med L. Just nu känns det som vanligt eftersom vi kunde gå utan att prata i 1 vecka utan problem... det känns rätt jobbigt... jag undrar ändå om jag gjorde rätt. Tänk jag trodde verkligen han var den jag skulle skaffa familj med...

Kommer den riktiga äkta kärleken snart? Vill börja mitt liv som sambo :(

Kram

Svar: Kärleken kommer men kan inte säga när.. kan bli en fling först.. men som sagt, osäker.. kram :)
Esmaralda

4 Jennifer:

skriven

Hej, jag tänker tacka nej till lägenheten och hoppas att det är rätt beslut. Det känns för tveksamt och visst ska man väl känna att man VILL flytta dit? Det känner inte jag. Nå hoppas det är rätt beslut och att det dyker upp något annat innan jul. Gör det det? Kram

Svar: Något annat kommer men jag ser inte när.... kram :)
Esmaralda

5 Lakritsgalning:

skriven

Skarpslipade yxor och lakritsshopping, nu snackar vi onsdag! 😜

Choklad med lakritsinslag är en nyupptäckt kombo här. Brukar köpa en Plopp och en påse djungelvrål. Det låter kanske jätteskumt men oj, oj, oj så gott det är ihop!!

En fundering Es! Stötte ihop med en mörkhårig karl med fina ögon i helgen. Vad tror du, kan något ske där? Eller vad tyckte han? Stora kramen.

Svar: Den kombon har jag aldrig testat.. men djungelvrål är salt så det är inte min grej riktigt ! Mannen du mötte tyckte du var söt... han är inte din livskamrat men en fling kan det bli.. kram
Esmaralda

6 Skorpan:

skriven

Så mysigt ni har det o klart att man behöver komma ut bland annat folk o äta ute. Känns det inte tryggt med yxan o hinken då, även om det kanske är lite udda inredningselement?

Ja det är verkligen synd att endel dör så unga, men det är bäl en mening med allt som sker? Fast man inte alltid förstår meningen... Hade gärna behållit pappa längre, men hans tid var över. Nu hoppas jag att han vakar över barnen o speciellt det yngsta då, som nog har det så jobbigt. Det påverkar henne mycket o jag är orolig för hur djupa spår det kommer att sätta sig i henne? Skolan har inte hittills lyckats göra nåt o barnet ser på det hela lite som att läraren tycker jättemycket om de två värsta... O den andra av dom bad om förlåtelse att hon betett sig dumt åt, hmm, det är bara ord o handlingen ändras inte så.., Får se hur det här slutar?!

Kanske slutar det dåligt för mig också om jag igen gjort fel o meddelat fel kursdag o reserverat fel ”saldag” då också. Ojoj så jag gör fel, men ingen dör o det får vara mitt rättesnöre. Jag är tydligen inte skapt för detta jobb ;). O nu måste det jobbas..
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

7 Helena Ir:

skriven

Den där dimensionen dit vi alla färdas en dag..svårt att ta in..

Något trevligt som händer mig under dagarna,därborta där jag är..är att jag träffat en kvinna som talar mitt modersmål..finska alltså..och hon kunde ju för sitt liv inte förstå varför jag inte också pratar detta med henne. Så för att inte göra henne allt för förnärmad,så gör jag henne till viljes.. :) Det gör mig faktiskt inget..bara bra att bli påmind om att jag har ett andra språk att använda mig av..Det är ju även det där med humor..det kan inte alltid översättas till ett annat språk..det klingar inte på samma sätt. Så skrattar gör vi!

Jag har en ledig dag..åker och tränar..

På tal om skratt..i er stuga på Värmdö..där tror jag det skrattas rätt mycket också :)

Kram

Svar: Vad härligt.. och fortsätt ha roligt på finska !! Och visst skrattas det en hel del här också.. kram :)
Esmaralda

8 YR:

skriven

Åh,va mysigt ni verlkar ha.Lite avis.Jag har nog själv hamnat i höstdepp, eller så ska det bara kännas nedför justnu. Man undrar om det nånsin ska gå min väg.Känns som om karma finns,är man nog en pissig person. Vad gör man ? Segar på och tar en dag i taget,och tar varje liten ljusglimt och suger på den... Ha det så gott

Svar: Ja exakt så... man försöker ha positivt fokus trots allt... och man ska vara medveten om att det vänder.. du kommer må så mycket bättre.. kram :)
Esmaralda

9 Kulla:

skriven

Så mycket fina saker ni får, men är värda det så mycket. Ni ger så mycket positiv energi till alla som besöker er👍👌.
Undrar om jag har någon hälsning ifrån alltet?!?🙏. Kram

Svar: Du har hälsningar som om fattar så mycket kärlek och omtanke.. kram :)
Esmaralda

10 Mimis:

skriven

Hej!

Alltså nu börjar det bli rejält jobbigt att gå arbetslös. Händer det inte något snart så åker jag säkerligen in på psyk snart. Vad ska jag ta mig till ser du någon ljusning i mörkret???

Kram

Svar: Det kommer nytt jobb för och fram tills dess ska du försöka leva så aktivt du kan.. kram :)
Esmaralda

11 Anki:

skriven

Godmorgon
Vilka fina glas ni fått ! Vi har talangfulla bloggläsare .
Mysigt ni har det , så härligt med hösten att man kan tända ljus och mysa framför en bra serie utan att få dåligt samvete.
Försöker titta på Outlander...men va seg den är...ger nog upp....

Nu ut i det fina vädret

Kram Anki med flock

Svar: Ja eller hur... fattar inte hur barn & mamma kunde bli så galet kära i serien.... men det är kanske bara du och jag som är lite odd :) Kram :)
Esmaralda

12 Li:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad trevligt!

En fråga, verkar det som om hon tror att han har känslor för mig eller tycker sig ha märkt det?

Fortsätter den relationen framöver som det ser ut?
Kram
I

13 Sjusovaren:

skriven

Yxan var ett oväntat inslag! 😅

Hos mig snoozades alarmet förbi... Flottigt hår, rödmosigt ansikte och frukost på bussen sätter ribban...

Es, ett oväntat scenario: Sprang in i dj:n på en fest och började snacka. Hann tyvärr inte ta några kontaktuppgifter... Hittade honom igår kväll på en nätdejting app... Vad tror du, kan det bli ett litet fling? Oväntad tvist i vilket fall som helst... Ha ha... Kramis!

Svar: Att missa snoozet är panik ! Hoppas dagen reder sig i alla fall. Och en liten fling kan det bli, han verkar intresserad.. kram :)
Esmaralda

14 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad mysigt ni har det i stugan!
Då känns det att man lever.

Till sommaren ser jag ut att vara inne i något som har med kärlek att göra då?
Kram

15 En mamma:

skriven

Äntligen blir det tre frågor. Vad roligt. Kram.

16 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
Så mysigt och fint ni har det!
Jag tror jag har skrivit det förut, men jag gör det igen. Jag är väldigt tacksam för att du bloggar på detta viset. Jag har aldrig följt en blogg förut, har aldrig känt behovet, men denna gillar jag verkligen och den ingår nu i min morgonrutin :) Mina tankar stimuleras att hålla sig positiva och rörliga :)

Igår natt knackade det tre gånger kl 00.59. Det lät som en dörrknackning men det knackade inte i vår dörr. Jag var klarvaken innan så det var ingen dröm eller inbillning. Vad ville den som knackade? Skrämmas? Var det pappa?
Kram och ha en fin dag!

Svar: Vad glad jag blir... att du följer just min blogg :) Knackningen ha kommit från någon på andra sidan bara för att tala om att hallå, jag är med dig... så det var absolut inte för att skrämmas... kram :)
Esmaralda

17 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om den relationen kommer fortsätta framöver?

Eller blir det någon annan för honom?
Kram

18 L:

skriven

Hej
Mina barns pappa är polisanmäld för misshandel på min dotter Kommer han dömmas för det eller kommer polisen lägga ner fallet?

Vore tacksam för svar

/L

19 Skorpan:

skriven

Oj vilket skönt bemötande jag fick av en annan kompis mamma som jag ringde upp o talade med. Hon hade erfarenhet gällande kompisrelationer, surprise surorise flickor emellan not, o det var ju nåt jag inte alls visste om fastän jag hade en pojke på samma klass. Hur kommer det sig att flickor är så elaka, ända från barnsben? Ja inte alla. Är det avundsjuka, konstiga hormoner, evolutionen?? Ett steg taget o jag har åtminstone stöd av denna mamma, o det tackar jag för!!
Kram Skorpan

Svar: Kan föräldrarna jobba ihop sig... brukar det bli bra... men somliga går tyvärr i försvar oavsett vad det gäller och då kör man ju fast direkt !! Kram :)
Esmaralda

20 Mathilda:

skriven

Hej!! Ni ser ut att ha de så bra i stugan!!
Jo nu är de inte länge kvar till min efterlängtade bebis ska komma ut, hur har jag dock ingen aning om, är så rädd. Kommer jag lyckas? Ska till en förlossningsläkare idag och prata, va inne för några veckor sedan och hon va så otrevlig, så allt känns verkligen inte bra just nu.
Kan du se något? Snälla hjälp mig!!
Jag vet att kvinnor fött barn i alla tider, men de är tyvärr ingen tröst just nu 😔

Stort tack på förhand ❤️

Svar: oroa dig inte, det kommer gå så bra ! Be om extra samtal om inte oron släpper.. kram :)
Esmaralda

21 Mii:

skriven

Hej Esmaralda.

Varit och tagit prover på VC nu på morgonen. Hoppas på att den blir att få medicinen mot mina hudproblem. Är lite orolig för biverkningarna bara... men detta är besvärligt minst sagt.

Längtar efter en relation och familj.

Tror du att till sommaren att jag är inne i något som har med kärlek att göra? Iallafall något under nästa år?
Kram

22 Maria:

skriven

Hej Ez!
Måste bara fråga dej, du brukar ju ha rätt😘mötte en man i helgen som var trevlig, olik de andra stollarna.. vi har skrivit lite till varann, nu i veckan. Han är yngre och har en väldigt fin och positiv utstrålning. Kan det utvecklas till något mera? Skulle vilja lära känna honom men vågar man hoppas på det? Vad ser du om han o mig? Kramis 😍

23 Madde :

skriven

Så mysigt ni har det :)

Jag tänkte försöka blåsa liv i min talsiman. Men saltbad, är det endast havssalt eller är det havssalt och vatten?

Ha en fortsatt trevlig dag.

Svar: Enbart havssalt utan vatten.. täck den och låt den ligga 2 timmar... ofta repar de sig efter detta.. kram :)
Esmaralda

24 Mamma 1:

skriven

Hej Esmaralda.
Tänkte skriva av mig lite, blir besviken och arg men försöker att inte tänka på det så mycket eller att gå in i känslan för då slukar det all min energi.

Förskolan stängd idag pga studiedag. Hörde av mig till barnets pappa för några dagar sedan och kollade om han kunde vara hemma denna dag. Han skulle kolla med sin chef och återkomma. Hörde ingenting så jag hörde av mig igen, förklarade att jag behöver svar, att det stressar mig och att ju för desto bättre om det nu var så att jag behöver vara hemma denna dag, om han inte kunde behöver jag snarast återkomma till min chef om att jag behöver vara hemma idag. Och det förstod han.

Idag är dagen här och jag är ju hemma men har inte hört någonting från barnets pappa varken fått ett Ja eller Nej.

Hur kan man bara strunta i det?
Försätta den andra i en sådan sits att man får gå och vänta men sen är det ändå ingen som kommer med besked?
Tycker det är oansvarigt. Och gentemot mig, att han sätter mig i denna sits.

Nu gick det som tur var bra för min chef att jag var hemma idag.
Men är det såhär det ska vara? Kommer inte kunna räkna med honom mer i sådana här frågor. Jag gör samma misstag hela tiden och litar på honom. Tror att han ändå ska tänka lite på mig också. Jag tror helt enkelt att han kan bättre men blir lika förvånad varje gång, hur man inte kan tänka på den andra? Oavsett om han inte är kär i mig längre. Vill man avsiktligt behandla någon så.

Snälla Es, kan du se varför det blir såhär? Varför gör han så? Hur går det till i hans huvud? Eller bryr han sig helt enkelt inte?
Kram

25 Anna.L:

skriven

Hej!
Funderar på att skicka min musik till skivbolag efter skolan är avklarad. Har funderat på W och S, ser du vilket som ger mig bäst förutsättningar och låter mig sprida mitt budskap på bästa sätt?

Vill kunna behålla kreativ frihet genom hela processen i min musik, ta beslut om musikvideo, budskap och utseende... så skapandet blir personligt även om det sker på större nivå. Annars skulle det nog passa bättre att jobba självständigt.
Kram

Svar: Kontakta flera... det kan ta lite tid innan du får napp... kram :)
Esmaralda

26 Smulan..:

skriven

Härligt ni har det.
Chans på ny lägenhet hur stor chans har vi att få den.?
Har skrivit en roman till försäkringskassan som komplement till vår ansökan om vårdbidrag. Går dom på vår linje och beviljar bidraget?

27 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Vad fint o mysigt ni har det!

Ja det här med alltet är svårt att ta in, men hur funkar det med de släktingar som man känner sig färdig med, de som bara skadat o spridit ondska, slipper man träffa dem? Funderar på det ibland eftersom jag har flera som jag aldrig vill möta igen.Kanske en knasig fråga..................

Mina barn och mor kommer på besök i helgen, färja och bilkörning, ser du ngn fara?

Kram från Naturvän

Svar: Man träffar bara dem man VILL träffa och andra väljer man bort.. det kommer gå av sig själv ! De dina ser ut att komma fram lyckligt och väl.. kram :)
Esmaralda

28 Browallia:

skriven

Jag har bestämt mig för att dra mig undan från mannen och inte höra av mig för att se hur han reagerar. Kommer han "sakna kon när hon är borta" och inse vad han är på väg att förlora?

Kramar ♡


Svar: Ja, till viss del... kram :)
Esmaralda

29 DD:

skriven

Varför blev min syster uppsagd?

30 Vonnami:

skriven

Hej! Så mysigt ni har det tillsammans. Jag känner mig ensam på något vis. Saknar vänner men har ändå vänner och en särbo. Har mina fina barn och barnbarn. Vad är det som är fel?

Svar: Jobba lite mer på din egen inre trygghet.. jag tror känslan bor inom dig helt och hållet.. kram :)
Esmaralda

31 Linnean 🌸:

skriven

Oj då, en skarpslipad yxa i rummet! Det hade jag tolkat som att det kan behövas ett försvarsvapen 😉 Själv kör jag med en järnfemma i sovrummet. Kan ju bli lite svårt med ev sving om ”något” skulle dyka upp 😄
Visst är de duktiga i Idol? Tyckte såå synd om den lille spinkige gossen som var så nervös och satt och grät. Vad gott att ösa in lakrits! Jag ska ju inte äta något sött alls men är just nu helt såld på Guldnougat. Ska åka och handla lite mat nu, man kanske borde ta med golfklubban så man tar sig fram...det är kortdag i dag och då lär det förmodligen drälla av folk som beter sig som vilda djur.
Ha det så kul! Kram.../Linnean 🌸

Svar: ja den lille pågabiten !! Guldnougat är himla gott... jag har också varit periodare i detta guldgissel !! Kram o ha en bra shopping :)
Esmaralda

32 Lurad:

skriven

Hej!

Har anmält mig för inspirationsbrev via mail hos en spådam. Brevet får man varje onsdag. Jag har inte fått något brev. Har jag blivit lurad?


Kram

Svar: Hör av dig till spådamen, något kan ha hängt upp sig... men får en känsla ändå att du inte blir riktigt nöjd.. kram :)
Esmaralda

33 M:

skriven

så mysigt ni har det:)

Hur blir min höst?
kram

34 Mikael:

skriven

Ronnie var en stjärna, filmen var mycket bra.

Frank var en idol, han såg ut ha en bra kväll i sommarvärmen några veckor innan så när jag såg löpsedeln så tänkte jag att det går fort ibland, träffade nu en kvinna som är stöd till hans barn.

Kram
Mikael

Svar: Ja, ibland går det fort...det ska man ha med sig i bagaget så man tar vara på sin tid så gott det går.. kram :)
Esmaralda

35 Michaela:

skriven

Supermysigt! Fin stuga det där och bra att ni slipper slåss om lakrisen :)

Fick en "aha upplevelse " igår under löpträningen :) Jag är kanske ingen akademiker med massa års utbildning bakom mig och tjock plånbok men jag har ett väldigt fint hjärta och jag är bra på att bemöta andra människor. Det är oftast mig som patienter kommer till när de mår dåligt och vill prata då de känner ett förtroende. Inte till kollegor. Tex förra helgen så fick vi in en tjej som hade blivit våldtagen på en pissoar av känd gärningsman. Hon hade inte berättat för någon men hon kände att hon kunde berätta för mig. Jag ordnade så att hon fick komma till mottagningen för våldtagna kvinnor sen senare under kvällen. Så enough med att jag inte duger på olika sätt. Jag är faktiskt bra! 😊Och jag har lagt ner dejtingssidan för det känns bara fel. Usch! Väntar på min kärlek IRL för det är där vi kommer att träffas enligt min känsla. Kram

Svar: Du är inte bara bra - du är jättebra !! Och det var dags för dig att lägga ner dejtingsidan.. kram :)
Esmaralda

36 EPM :

skriven

Så.
Nu har jag polisanmält honom, nu är det f-n nog!

Jag känner mig lättad. Dock orolig över hans reaktion...

Kram

Svar: Håll fast i känslan av lättnad och ilska och ge inte efter för oron.. bra gjort att du anmälde.. du måste dra dina gränser.. kram :)
Esmaralda

37 *:

skriven

Hej

Livet är en berg o dalbana..
Jag vill ha det så bra som möjligt.
har tänkt mycket på det du spått mig i tidigare att jag måste hitta mig själv och "sätta ner foten".
Och det känner jag att jag är på god väg att göra. Ibland känner jag mig så himla svag, men ibland glimmar jag till och känner mig stark.

Märker att det starka ger mig mer. Och min omgivning märker av det också.

Lite skillnad är det mellan fyra väggar nu kan jag säga.

En annan vändning.

Så hur ser du framtiden för oss ?
Klarar vi oss igenom det här. ?

Kram
*

Svar: Ja, att hitta din egen styrka känns viktigt... du behöver kunna respektera dig själv och då får du som regel också en sund respekt tillbaka.. kram :)
Esmaralda

38 Sessan:

skriven

Såg ett seriöst lotteri där vinsten var en häst.
Är det något jag kan ha tur med?

Svar: Nej det känns inte så.. kram
Esmaralda

39 <3:

skriven

Hej kära Es L ringde igår och berättade lite och du hade rätt att dejten blir nog inte som jag tänkt på grund av hans jobbmöte.
Men tror du att det kan bli en trevlig kväll ändå ?
Kram
💞💞💞

Svar: Ja, det kan det bli.. lycka till.. kram :)
Esmaralda

40 Sus:

skriven

Hej
Ni värkar ha det mysigt....
Önskar att jag våga ringa....
Men det gick j inte sist...
Vad är meningen med detta?
Love sus

41 Bella:

skriven

Mmm blir sugen på lakrits med..:)

Ser du något kul som händer mig?
kram

42 Lotta:

skriven

Funderar på att ringa Nettan ikväll...men tror inte jag kan...men kanske...

Jag undrar ändå...Varför blev det helt tyst från min arbetskamrat som stöttat mig ett bra tag nu. Jättekonstigt. Mår dåligt av detta. Hon svarar inte när jag ringer eller messar. Varför?

Kram L

43 Dalkulla :

skriven

Så mycket fina presnter ni fått, vilket ni båda är värda. Så mycket av er själva ni lägger ner både på bloggen och till olika ställen ni åker till, är ni väl värda det, tio gånger om. Så mysigt ni har det i den stuga ni hyrt. Skål! :)

Kram!

Svar: tack snälla.. och ett rejält skål :) Kram
Esmaralda

44 M:

skriven

Hej Esmaralda.
Skrev till dig förut, skulle bli så tacksam om du såg någonting kring detta.

Har blivit erbjuden att prova det starkaste acne preparatet en a vitamin. Dock så kan man läsa på internet att vissa har fått allvarliga biverkningar men vissa även blivit helt bra. Läkaren verkade inte så avskräckande förutom torrhet och att man inte får bli gravid under användning.

Det verkar vara väldigt individuellt.

Ser du något för mig, kommer det att hjälpa mig? Får jag några allvarliga biverkningar? Eller ser du några varningar?

Jag som så gärna vill ha fler barn, är rädd att det ska påverka framtida graviditet även om jag tänker vänta den rekommenderade tiden såklart. Men jag som är den oroliga typen oroar ju ändå över detta om det ska påverka sen senare även om läkaren sa att det inte skulle göra det. Ser du någon fara för mig i detta med barn om jag äter kuren?
Kram



Svar: Jag kan inte uttala mig om detta.. det är alltför mycket en läkarsak och i sådant vill jag vara försiktig eftersom jag KAN ha fel och då kan det bli katastrof ... bestäm om du ska tro på din läkare och lyssna efter ditt eget sunda förnuft.. kram :)
Esmaralda

45 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Lakritsgalnings inlägg om plopp och djungelvrål gör mig plötsligt sugen på godis 😸. Men jag har inte brutit mitt sockerstopp och är uppe i 100 sockerfria dagar 💪. Jag börjar må bra av det.

Idag ska jag på skrivarkurs 😀. Det blir kul 👍. Det är en på lite mer avancerad nivå för folk som skriver ett lite längre manus.
Jag ser fram emot det 😀
Kram ThereseC

Svar: Ja, ingen mår väl av socker.... suck... det vet jag ju.. och ändå.... !! Duktig du är som varit sockerfri 100 dagar ! Jag tror skrivkursen kommer passa dig riktigt bra.. kram :)
Esmaralda

46 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Som det ser ut, fortsätter han relationen med henne? Och framöver ?
Kram

47 Inka 90:

skriven

Hej Esmeralda,

har varit och tittat på mina drömmars hus. Finns det någon chans att detta blir mitt?

48 Mii:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag undrar verkligen. Har varit singel ganska länga. Har inte hänt något på kärleksfronten på ett bra tag.

Längtar efter en relation och familj.
Verkar något vara pågång nu inom kärlek eller är det för mycket att hoppas på?
Tror du att till sommaren att jag är inne i något som har med kärlek att göra?
Kram

Svar: Det närmar sig.. men det kan bli en fling först.. innan du möter det som blir bestående.. kram
Esmaralda

49 Louise:

skriven

Igår fick jag värsta förkylningen över mig och jag känner mig som något katten dragit in. Förhoppningsvis så är detta den enda gången förkylningen kommer över mig och ikväll är det föräldramöte. Har satt upp mig på jobb imorgon och hoppas faktiskt att de ringer mig.
Idag kommer äldste sonen hem från Polen och farmor har redan ringt och buggat. Blir så trött på den kvinnan ibland.

Inatt brann det i en lägenhet här på området. På femte våningen. Jag var helt klubbad hehe på grund av förkylningen så jag hörde inte ens sirenerna. Men sen stördes jag av brandkårens brummande.
mannen var ute och tog foton mitt i natten. Rubricerad till mordbrand.
Tur i alla fall att ingen var hemma.

Härom kvällen såg jag sista avsnittet av Medium och fy vad besviken jag blev på det. Så dåligt slut.

idag ska mannen ringa två målerifirmor och jag hoppas att någon av dem tar in honom för han måste ha ett jobb pronto. Att det ska vara så svårt att anställa oss.
Måste vila en förbannelse över oss.
Om inte varför får vi då inga jobb?

Ha en fortsatt fin dag. Kramar

50 F:

skriven

Hej Esmeralda undrar om du ser något nytt och spännande på väg in i mitt liv kram

51 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja de som inte tror på att just deras barn beter sig som de gör, änglarna, de kommer att göra så att de kör fast. Återstår att se hur det går..
Kram Skorpan

52 Misstjejen:

skriven

Hej

Det ser ut som F hon är litegrann avundsjuka på mig för jag har det så kul med andra? För hon vill också få från mig?

Ha det bra😊

Svar: Ja lite åt det håller ser det ut att vara.. kram
Esmaralda

53 Lurad:

skriven

Hej!

Skickat mail men spå damen svarar inte? spelar egentligen ingen roll inspirationsbreven är ju gratis. Förstår bara inte varför hon erbjuder detta och sen får man inga brev. Får väl vänta och se det kanske kommer.

Kram

54 EE:

skriven

En vecka kvar till Frankrike. Och jag blir lite upp stressad av att jag inte känner mig bra ännu i lungorna. Får nog se om jag kan lösa ett läkarbesök imorgon och låta någon lyssna på det. Hes och jäklig är jag. Inte alls bra.

Förvånande nog, är lite paff typ, så vill R ses. Och vi försöker lösa nägon dag. Men så kom förslaget om en vardag!? Jag har svårt vardagar men plötsligt insåg jag att något måste jag berört hos honom. Kanske jag faktiskt kan räknas till kompis snart. Och inte bara bekant... han verkar väldigt intresserad av att ses. Gärna före Frankrike men annars efter. Kanske har faktiskt gillar mig.

55 Michaela:

skriven

Måste berätta vad jag var med om nyss! Var inne i stan en sväng innan läkarbesök och ser plötsligt i ögonvrån hur två unga tjejer håller på med ngt på gatan. Jag är ju sådan som ingriper så gick såklart dit. Visade sig att det var en duva som blivit påkörd av taxibil. Illa däran. Tjejerna visste inte vad de skulle göra så jag hjälpte dem att hitta en kartong att lägga den i. Sen ringde jag fågelviltvårdare och till sist djurambulansen som nu är på väg och hämta den. En av tjejerna hade varit fd pat där jag jobbar och nu drogfri ett år. Vi pratade en hel del om det och hon tackade för det jobb jag/vi gör. Innan vi skiljdes åt så kramades vi länge. Ett underbart möte som jag kommer bära med mig länge❤ Mer sånt i livet tack😊 Kram!

Svar: ja tänk vad som kan ske mitt i vardagen.. hoppas det gick bra för duvan.. och du gör skillnad i ditt jobb.. det ska du vara stolt över.. kram :)
Esmaralda

56 Milla:

skriven

I går gick min Shanti sönder, laddad med energi kärlek ekonomi. Jag hade en romans med en kille, fick lite snurr på aktier o lite mer ork. Hade den gjort sitt? Jag önskar mera av allt det här, kommer jag få det?

Svar: Det kommer mer.. och jag tror inte att Shanti är död... lägg bitarna i en lite påse och tryck ner påsen i en bruk med havssalt o låt ligga där ca 2 tim och det finns en god chans att hon repar sig helt.. kram
Esmaralda

57 Godisgalning:

skriven

ThereseC:
Wow, 100 sockerfria dagar. Sådant där knäböjer jag inför!

Maraboukakan är som en pojkvän till mig. Destruktiva förhållanden tar sin lilla tid att ta sig ur 😉

Och till härliga Es:
Tror du den där Alex kan bli intresserad av mig. Vi har lite kontakt nu. Kram på dig!




Svar: Ja det finns möjlighet att hans intresse ökar.. kram
Esmaralda

58 Hönan:

skriven

Fick hjälp av Nettan för snart tre år sen, hua vad tiden går fort. Hursom så var det väldigt bra, fick mycket hjälp och trygghet. Precis som när du hjälper oss här på bloggen <3

Undrar om du ser vad universum ville säga med vårt möte igår? För en slump vet jag att det inte var.
Känns som att han kommer ha en betydande roll i mitt liv under en begränsad tid framöver, kan det stämma?
Tror vi har en själslig förbindelse.

Kram

59 Mandarin:

skriven

Hej Esmaralda och tack för svar. Är det nära förestående med barnledigheten? Stort tack!

60 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Trot du det kommer att gå bra för min son som ska flytta till Uppsala om en månad kram! 😃☀️

Svar: Det känns bra och positivt.. kram :)
Esmaralda

61 Hoppet:

skriven

Hej Es

kommer ja hitta en ny väg i livet där jag känner mig som hemma?
kram

Svar: Ja helt klart blir det så.. kram
Esmaralda

62 Smulan :

skriven

Hej. Kommer vi att få beviljat vårdbidrag?

63 Skrållann:

skriven

Hej!
Visst fanns det en braskamin i stugan? Isåfall är nog hinken till för att lägga askan i när man askar ur den och yxan är nog för att kunna göra passande tändpinnar av veden....om inte är det en märklig pryl att ha ståendes🧐
Jag skulle vilja ringa Nettan ikväll men funderar på hur jag ska formulera mina frågor, har ju dick en stund kvar att tänka😊

Kram❤️

Svar: Smart tänkt.. det ska nog hinken användas till och yxan för att jaga bort inkräktare :) Nä nu skojar jag ! Du är välkommen att ringa Nettan... och du behöver inte vara så noga med formuleringen.. kram :)
Esmaralda

64 G.H:

skriven

Hej Esmaralda:)

Drömde att jag fick besök av en gammal bekant och visade henne runt i mitt hus. Hon var skitsnygg, mycket snyggare än jag kom ihåg henne. Huset var stökigt och insåg att det hade känts bättre om det var städat:) men vad som förvånade mig var att huset hade ett extra rum som jag inte varit medveten om. Det var ljusgult och sparsamt möblerat och jag tänkte ” ni har vi ju plats för ett barn till” .
Betyder barnet att jag är redo för ett barn till eller har det någon annan betydelse?:)
Kram

Svar: Du närmar dig i alla fall att bli redo.. kram :)
Esmaralda

65 Go å glad:

skriven

Hali hallå :)

Har han tänkt nåt på mig efteråt, ångrat att han inte tog några kontaktuppgifter? Hoppas han blev glad att jag hittade hans såhär i efterhand och tog kontakt.

Nu ska jag ut i ösregnet. Skippar duschen ikväll. Halleluja för multitasking!

Kram 💕

66 Fia:

skriven

Jag ska swisha Nettan nu, Är det sedan bara att ringa när man vill mellan kl 18-20 ?

Svar: Exakt !!
Esmaralda

67 KW:

skriven

Fasiken vad tiden går långsamt . Jag vill att hon ska vara 18 nu så jag kan ringa. Kramar.

Svar: "Skratt !.. knappt en timme till och Nettan hälsar dig välkommen :)
Esmaralda

68 Tisa:

skriven

Jag är så trött på alla som säger gör si och gör så... Som om jag inte kämpar nog. Jag vet vad jag ska göra men det går inte alltid in i praktiken.... Jag är så trött att aldrig känna mig lyssnad på inom vården. Som om ingen kan säga "jag förstår att du är ledsen" eller jag förstår att det är tufft".

Sen ska arbetsträningen splittras upp. Och till andra platser. Jag som nyligen blivit trygg i det som är med både handledare och kollegor. Jag har sån väldig ångest över det. Men nej... Jag orkar inte.

Svar: Du både orkar och kan så mycket mer än du tror. Försök ha positivt fokus. Även om det kanske blir fel ibland så vill människorna omkring dig väl. Kram :)
Esmaralda

69 F:

skriven

Hej Esmeralda undrar om du ser något nytt och spännande på väg in i mitt liv du kan se kram

70 Mamma1:

skriven

Hej Esmaralda.
Han ringde förut men jag svarade inte.
Tror du han har något dåligt samvete gentemot mig?
Kram

71 Ghostwriter :

skriven

Har jag en särskild roll i alltet? Och kan du se vad för slags? Jag har typ alltid känt det sedan barn. Jag visste redan då att det fanns ett annat hem för mig än på jorden. Jag längtar dit så oerhört mycket, så ibland är det svårt att vara på Jorden. Jag får verkligen njuta medans jag är här för livet är underbart!


Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: