Onda ögat....

Onda ögat.. finns det verkligen ? 

Man kan  gott säga att kärt barn har många namn… man kan ju drabbas av förbannelser på olika sätt.

När min son föddes i  ryska Sibirien så tyckte vännerna där att jag var en hutlöst dålig mamma som ställde till med fest och bjöd alla jag kände, för att fira hans ankomst.

 

Efter att jag  hämtat honom på BB så bodde vi en vecka hos vänner innan vi for hem till Sverige.

Enligt deras förmenande ska en nyfödd bebis inte få träffa någon människa under sina första 3-4 månader eftersom de har stor mottaglighet mot the black eye.

Nu agerade jag tvärtom… en västerlänning som ingenting begrep av livets väsentligheter men det ströddes åtminstone salt i alla hörn och så fick jag öppna dörren med truten full av tändstickor.. svavlet utåt… eftersom detta gav ett visst beskydd.

 // En modest förbannelse //

Jag tror på förbannelser under vissa omständigheter och detta var inte en av dem.

Alla fick hålla honom och jag fotograferade  och i hans bebisalbum finns foton på honom  i alla vänners famn. Ett fint minne.

Nu drabbades han inte av något ont och vem vet, det var kanske mer tur än något annat.

Man kan aldrig veta med sådant.

 

Skrock och fördomar kan man kalla det – men det kan ligga mer i det än vi västerlänningar tror.

Min  väninna i Paris av mixad härkomst – hon har fördrivit många  evil eyes i sina da´r .

Hon tar till extrema metoder och det är offer inblandat… inte mänskliga tack&lov ,  men djur och det är illa nog för mig.  Tuppblod  som flyter och det är avhuggna huvuden och  massa hankypanky…väldigt dramatiskt.

Bland hennes kunder är en hel del prominenta personer  från runtom i världen –  men några namn avslöjas inte.

 

Det finns stillsammare sätt att komma tillrätta med en förbannelse. 

Tror man på  black eye och på förbannelser då  blir man per automatik lite mer mottaglig också. 

Och  de som tror – de råder jag att alltid bära en blå sten på sig.  

Blå stenar har en förmåga att skjuta tillbaka ett ont öga som riktas mot dig.

 

Kram & kärlek

1 <3:

skriven

Hej kära Es ser du någon varning med resan imorrn? Något/ någon Jag ska se upp med.

Min ork är inte på topp men det ska bli ett fantastiskt lyxigt äventyr att åka på. Så glad i hjärtat för resan.
Kram


Svar: Det kommer gå fint... slappna av och andas djupt och börja mys redan nu.. kram :)
Esmaralda

2 <3:

skriven

Hej kära Es ser du mig som lyckligt gift i framtiden innan jag blir för old?
Tänker att Maria kan vara någon som kommer para ihop mig med the one så jag kommer in i andra kretsar.
Kram

3 Mikael:

skriven

Olika kulturer har olika saker, bara för att man inte förstår dem innebär inte att de har någon betydelse.

Nu hade jag flyt på morgonen, jag har kanske bara inte sådana men hittade en burk med stenar, hur blå ska den vara? , kan man ha för många stenar och färger? Hittade turkos, en med någon form av blå blandat med andra nyanser, en violet, jag tog alla tre så jag har full mundering? :)

Kram
Mikael

Svar: Japp det har du.. och att du hittade massa stenar betyder ju att du verkligen ska ta till dig och använda de blå.. de med andra färger stör inte men gör inte heller någon nytta... kram :)
Esmaralda

4 sus:

skriven

hej
oj spännande....
vill veta mera....
blå sten.....
love sus

Svar: Ja, vilken blå sten som helst faktiskt. .. går bra !! Kram :)
Esmaralda

5 lilla m:

skriven

Hej, han och jag är lite som två magneter, vi dras till varann... Han följer mig med blicken i smyg, vänder på huvudet för att kolla om jag kommer in i rummet, skrattar åt mina ibland dumma skämt, han verkar så medveten om min närvaro. Häromdagen snuddade vi varann med händerna, jag kände hans värme, som en elektrisk stöt, kände han något?

Är han medveten om sitt beteende? Varför gör han så?

Svar: Han trivs med just som det är och jag tror inte han söker mer... kram :)
Esmaralda

6 Jossan :

skriven

God morgon..

Skönt med fredag idag blir det träning men är inte så sugen på det.. jag somnade inte förens vid 12... fastnade i jobbsaker. Imorgon blir det träning också så blir inte jätte lång sovmorgon..
bara 35 dagar till lovet..

Igår pratade jag med min syster.. hon var inte så jätte glad att jag fortsatt att träffa L i 1 år... Hon var inte heller så glad på J... Hon sa att hon skulle kontakta honom 😂 de hade en sån bra relation 😂

Kommer jag och J ses?

Kram

7 Lattemorsan:

skriven

Halloj i fredagsblåsten.

Hoppas på blåst under kontroll idag. Katastroftankarna fladdrar alltid iväg när det varnas för storm..

Jag skulle kunna bli en sådan där som samlar på gulasch konserver och ficklampsbatterier om jag släppte den sidan lös ha ha.

Skulle bli så glad om du såg något mysigt på ingång för mig. Det är ganska mycket storm inombords just nu och små kastvindar av ångest. Vet inte riktigt varför. Kramis!

Svar: Det ÄR en lite dyster tid för dig... det finns något om dig själv som du ska komma till insikt om.. ingenting stort eller märkvärdigt... och det vänder... ganska snabbt.... kram :)
Esmaralda

8 Naturvän:

skriven

Godmorgon Kära Esmaralda!

Vilken historia när du hämtade din son o vilken tur att det gick bra komma hem utan ngra otrevligheter!

Tack för info om blå stenar, dem ska jag köpa och bära med mig!

Nu till en fråga, har vid flera tillfällen sett en grupp med människor framför mig,lidande,med lindade ben, kryckor, en del kunde inte gå över huvudtaget.
Kläder mer som kåpor,i ngt beige linneliknande tyg. Ligger långt tillbaka i tiden.

Vill de skicka en hälsning eller vill de varna mig för ngt?

Trevlig helg !

Kram från naturvän


Svar: De vill tala om att det dyker upp ett tillfälle då du kan hjälpa någon, bara så du är beredd.. det är en liten hjälp men som gör stor skillnad.. kram :)
Esmaralda

9 Kulla:

skriven

Onda ögat Har man ju sagt i alla tider, och jag har även ”gett ”en och annan det onda 👁👀, och har nog även själv fått ett😄😜.

Ikväll blir det ”tjejfest”🍾🍾🍾.. chans att se JD?!? Kram

Svar: Chansen finns.,... ha det riktigt kul.. kram :)
Esmaralda

10 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Aaah då fick de blå suvenir-hänge ögonen sin förklaring ..Blå färg skyddar..eller så kan man som jag hänga på sig ett trollkors ...alla sätt är bra utom dom dåliga.

Fredag igen ..ha ett härligt fredagsmys men håll i hatten !

Kram Anki med flock

Svar: Ja, Knut så ju besöka oss...så vi får se till att inte blåsa bort.. kram :)
Esmaralda

11 Eveline:

skriven

Hej Esmaralda, efter allt jag läst och allt så är jag fortfarande förvirrad. Vet att det är dåligt av mig att läsa hans saker men nu tänker jag inte göra det mer. Vill bara veta om jag nu kan lita på honom. Är han trogen mot mig? Han förklarade allt så flummigt igår. Mvh Eveline

12 lilla m:

skriven

tack tack! 🙂🙂🙂 tror inte heller han söker mer men hans beteende förbryllar mig... känner han attraktion till mig? Han beter sig bara så mot mej🙂

13 Grethe Hagen :

skriven

Kjäreste Ezmaralda 😊😍💜🌹🌷💐🙏🙏🙏

Vet du hva?
Jeg visste ingenting om det onde öyet jeg, för jeg var i Turkiet 😀😀😀

Nå har jeg hatt et par dagers depp igjen...föles som jeg ikke kommer noe sted med alt lixom 😌😰
Idag skal jeg se på en leilighet, håper av hele mitt hjerte at jeg får den!!!!🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏💜
Kan du se mine sjanser der?

Håper alle sammen kommer tryggt gjenom stormen Knud 🙏🙏🙏💜
En god fredags-klem fra meg 🌼💐🌸🌹❤💚💙💜💛💟

Svar: Chansen till lägenheten är runt 70 %... och nu får vi surra fast allt löst och hålla i hatten inför Knuts besök... kram :)
Esmaralda

14 EPM :

skriven

Åh! Jag hade en sån härlig dröm, handlade om min soulmate tror jag-känslan var iallafall sån. Vet inte vem han var, men det kändes så bekant.

Med tanke på situationen kanske jag borde införskaffa en blå sten...

Lite orolig för sonen som har lite olika ljud för sig, hans syster stammar och jag hoppas inte han också får problem med talet. Ser du om det är något att oroa sig för eller något som försvinner/ växer bort?

Kram

15 Dunegull:

skriven

HUr blir julen för mig detta året? BLir det ensamt eller träffas vi då?

Svar: Nej jag tror inte du blir ensam.. kram :)
Esmaralda

16 Skorpan:

skriven

Ja skrock kanske vi här i väst kallar det? O är inte insatt i onda ögat, vilket kanske gör att jag inte tror på det heller o det är väl tur det. Eller ja, vad vet jag, kanske jag får det över mig nu...

Mysig början på livet din son hade o fina minnen fick han redan då. Du hör tydligen till dem som orkat dokumentera dina barns liv?! Det orkade inte jag o det är ju synd, men inget att göra åt nu mera.. Hoppas de är nöjda o glada ändå ;).

Undrade över min trampa på cykeln då den kändes lite konstig igår. Tänkte inte mera på det förrän i morse o sjutton i, har haft cykeln i ett år o nu har ena trampan gått slnder. Jvlar detta plastikens tidevarv. Nu blir det att fixa nytt, extra utgift o besvär. Väger säkert för mycket så trampan sa upp ;D.. Tur jag har kortare dag så hinner jag kanske få den fixad idag..

Du sa Es att jag ska vara på hugget så jag inte missar mina chanser. Avsåg du då jobbchanser eller andra chanser? Jobbsökandet har ju inte precis gått framåt, tyvärr. Får se vad jag orkar med i helgen? Känner mig bara trött o led allt..

Men nu är det fredag i alla fakl. Vem vet vad som händer ;).
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

17 Bumble bee:

skriven

Hejsan Es!
Med tanke på hur tufft min liv har varit i över 30 år, är det någon som har lagt en förbannelse över mig eller är det baravså att gud hatar mig? Tack i förhand! Kram 🐝

Svar: Nej, ingen förbannelse... och inte är du hatad heller.... kram
Esmaralda

18 Choklad:

skriven

Hur kommer det sig att du valde att föda i Sibirien?
Jag tror att onda ögat finns, jag tror tom att man kan ge onda ögon oavsiktligt, alltså att man gör det omedvetet vad tänker du om det?

Svar: Min son är adopterad :) Nej, om man gör det oavsiktligt så sveper det snabbt förbi och stannar inte kvar.. kram
Esmaralda

19 Michaela:

skriven

Finns väl en person som jag skulle vilja ge det onda ögat men jag får hoppas att karman tar hand om det istället.

Har haft brosans kompis hos mig denna vecka som fixat möglet i badrummet då firman som jag anlitade drog sig ur i sista sekunden. Fick en dålig magkänsla gällande dem. Har dock blivit väckt kl 7 när jag varit ledig/jobbat kväll men ändå rätt mysigt med lite "manlig fägring" hemma. Saknar det ofta. Tror dock inte att han kommer att sakna att se mig i rosa Hello Kitty morgonrock varje morgon😄 Men lite flirtig tycker jag ändå att han varit och snygg för sin ålder ( 50 )🙂

Nu blir det låååång jobbhelg. Inte ledig förrän på tisdag. Ha en mysig fredag allihop och håll i hatten för skall bli rejält blåsigt! Kram


20 Hedwig:

skriven

Jag har haft mycket otur i mitt liv och det verkar inte vända sig. Min f.d. granne som är synsk berättade någon gång att det verkar som om det positiva inte är unnat mig. Kan det vara det onda ögat? Jag har faktiskt hängt två sådana grekiska blå ögon i mitt hem och bär alltid en grön, violett och gul sten på mig. Sedan verkar jag tappa mycket hår sedan två veckor tillbaka. Jag är hemskt orolig för det och har köpt speciell hårolja. Är det något tillfälligt eller ska jag ta flera åtgärder?

Svar: Det ser ut att vara tillfälligt men ha lite extra koll... kram :)
Esmaralda

21 <3:

skriven

Hej kära Es ser du mig som lyckligt gift i framtiden innan jag blir för old? 
Tänker att Maria kan vara någon som kommer para ihop mig med the one så jag kommer in i andra kretsar. 
Kram

Svar: ja du kommer hitta rätt.. det kan ta sin tid men det kommer.. helt klart... kram :)
Esmaralda

22 Louise:

skriven

Godmorgon. Sitter på Hyllie och väntar på tåget som ska ta mig till Lund och intervju.
Jag hoppas detta går bra nu för jag vill bara jobba. Speciellt inom montessoripedagogiken. Ska visserligen på en intervju till på måndag efter jobbet. Får jag inte det på montessoriskolan så hoppas jag på förskolan dit jag ska på måndag. Jag måste ha ett fast jobb. Det är så himla jobbigt att hoppa runt på olika förskolor men hoppas att någon av dem behöver en långtidsvikarie.
Har ju uppdaterat mig hos vikarieproffsen. Det ska bli skönt att få in lite pengar. Har satt upp mig på alla veckor uton v.44 och v.52.

Hur stor chans är det att jag får något av de jobben jag ska på intervju idag och på måndag?

Ha en fin dag och tacksam för svar.
Kramar.

23 Hoppfull:

skriven

Hej Esmeralda! Är han ärlig mot mig? Kram

24 Jennifer:

skriven

Hej kära Esmaralda! Om man tänker på saken så är de flesta människorna och kulturerna i världen vad vi kallar ”vidskepliga”, kanske vi här i Norden har tappat lite den tron. Min dotter har ett litet smycke med en klarblå safir kring halsen, kanske den ger henne något slags beskydd?

Jag läser grundligt på och jag tror att resan till Mauretanien kan bli riktigt bra faktiskt. Det gäller att få kontakt med människor som rest där nyligen eller som bor där, och diskutera med dem. Jag har fått kontakt med ett par stycken och det känns bra, det påminner mig om att de flesta människor är hyggliga och vill väl, men förstås finns det skitstövlar där också precis som här. Som sagt, gäller att göra grundlig research och röra sig på de rätta ställena, då tror och hoppas jag att det kan bli bra.

Denhär killen från Sri Lanka som jag nyligen fått kontakt med... vad får du för vibbar kring honom? Fly eller stanna och avvakta?
Kram

25 Linnean 🌸:

skriven

God Morgon!
Onda ögat...Ja, finns det? Jo, det gör det nog. Tror ju att jag har blivit utsatt för det.
Har ett sådant där blått öga, på min dörr, som ska skydda. Har ju skrivit hit ett par gånger och förskräckt frågat vad som skett när jag i vredesmod rabblat lite förbannelser över några människor som gjort jävliga saker som påverkat mig. Det sista tog ju alla pris! Om mannen som jag önskade otäcka saker om hans genitalier samt kvinnan som kunde vara inblandad. Mannen fick ju verkligen pungböld! Mm! Kvinnan ramlade och slog upp knän, fick en spricka i armbågen och slog sönder tänder 😱 Nu är jag ju inte en häxa som håller på med ceremonier och offrar små djur. Men blev skärrad. Tänker så här, kanske var jag så intonad på de här personerna så jag kände på mig att något skulle hända och så önskade jag dem olycka i min ilska men det var kanske mer en föraning alltså? Vet inte! Försöker att att tänka något positivt istället som blir bra både för den det gäller och mig när det krisar till. Men är man ilsk och sårad så är man!! Då sitter djävulen på axeln! 😈
Efter healingen har tre män dykt upp! Inte illa!
Tror inte någon av dem är så bra om det inte bara handlar om rajraj. Iaf inte två av dem. Nummer tre är en lugn och mörkögd man som jag inte ver mer om. Får lätt tunghäfta och rodnar när han pratar med mig. Hör inte till vanligheterna att jag blir tyst. Det finns ju en nummer fyra åxå! Honom vill jag träffa snart! Mil och hälsa har ställt till det. Han är kanske inte så intresserad längre för jag har varir låg ett tag. Kan det bli något uppiggande med någon av dem? Ha ha, det låter ju inte klokt ju!
Mitt i allt sitter jag lite halvdöd och halt 🙄
Dags att ge sig ut innan stormen kommer. Verkar som den blir lindrigare här nere i syd.
Håll i hatten och ha det så gott!
Kram.../Linnean 🌸

26 C:

skriven

Hej

Ser du om det blir någon resa till varmare breddgrader i vinter ?


Kram
C

27 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!

Kanske bäst att hänga på sej ett ont öga för man vet ju aldrig om nån vill en illa och kastar förbannelser över en. Och ärligt talat så har man väl slängt en och annan förbannelse åt andra men med min vetskap utan större inverkan!
Fredag igen och jag försöker smälta veckans händelser, det har varit lite intensivare än vanligt på fronten och jag tycker nog att jag har spelat mina kort bättre än innan och visst har det märkts! Gör jag honom mer fundersam och varför har jag fastnat så dant för honom?
Hoppas ni får en trevlig helg och inte blåser bort. Blir mysigt att gosa ner sej i soffan och höra stormen dra förbi utanför...
Kram💕

28 Uppgiven:

skriven

Hej!

Kan jag hoppas på att det ljusnar och det blir lättare att leva?? Ber varje dag att det ska komma en lösning på mina problem.

Kram

29 mt:

skriven

Hej Es!

Jag ska ev gå en skönhetskurs i november, det är en intensiv kurs på 4dagar. jag har viljat detta så länge. Kommer jag klara av det?
Kram!

Svar: Visst klarar du det.. kram
Esmaralda

30 Mikael:

skriven

Tack, såna stenar som hittar jag inte lätt, de låg i en flaskpost flaska, bra med lite olika blå ifall onda ögat är smått färgblind!

Har flera gånger dividerat med olika tjejer om huruvida en sak blå eller grön osv., det är tydligen inte så självklart som jag tycker!

Har fått lite märkligt ihopblandade kontrakt på sista tiden så se om det blir rätt nu då!


drömde just om en illröd punkrödrosa mus som bet mig i fingret när jag försökte fånga den lilla sötingen, samma färg som de där trollen man satte på blyertspennorna och håret stod rakt ut :)


Kram
Mikael

31 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Ett tag i mina yngre dar trodde jag att jag hade blivit drabbad av onda ögat. Men det hade jag inte. Det var bara min livliga fantasi som ställde till det som vanligt. Tur det!

Jag har bokat in resan till Gran Canaria 😱 😀👍!

Imorgon kommer två vänner hit. Jag har länge velat att de ska träffa varandra för jag tror att de skulle kunna ha visst utbyte av det. Hoppas det blir så. Det hade varit så kul att dela med sig 😀.

Kram ThereseC

Svar: Härligt med resan ! Kommer bli så bra ! Kram :)
Esmaralda

32 tanke:

skriven

Kan du se vad han tänkte om mig? :) kram

33 Zita:

skriven

Hej Esmaralda tror du jag får ett bättre betalt jobb snart ?
Ser du något nytt jobb på ön el fastlandet!

Svar: Du kommer få ett nytt jobb och jag tror inte det dröjer så länge.. kram
Esmaralda

34 Marita :

skriven

Hej!
Tror inte jag behöver nån blå sten.
Det känns som livet håller på att vända o nya positiva vindar blåser in.

Visst har jag i min känsla?

kram Marita

Svar: Ja du är på rätt väg... kram :)
Esmaralda

35 Hösten:

skriven

Hej Esmaralda, hans förklaring igår var väldigt flummig och jag vet fortfarande inte om jag kan lita på att det han säger är sant eller om det han skrev till bunny är sant... jag menar det kan ju vara så att han leker. Så jag vill bara veta om jag nu kan lita på honom. Är han trogen mot mig?. Mvh Hösten

36 Undrar?:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer dem att fortsätta relationen seriöst?
Kram

37 Jennie:

skriven

Hej! Blåa stenar.... minns hur jag en gång i USA för flera år sedan besökte en spådam, seansen kostade en viss summa. Det dröjde inte lång stund innan hon såg hemska saker som skulle
hända... det enda som skulle hjälpa mot det och undvika att så skedde, var om jag köpte magiska stenar som skulle skydda
mig mot det hemska. Stenarna kostade någon helt
orimlig summa.... jag svettades och det slutade med att jag kände mig så pressad och köpte dem, var betydligt fattigare efter besöket och kände mig lurad. Men fick skylla mig själv då jag inte höll för trycket. Så
minns jag att hon också sade att jag inte får berätta för någon om
stenarna eller ens visa dom
för någon, för då skulle de genast tappa sin kraft och allt skulle
gå på tok för mig.

Allt har gått på tok ändå för mig men tillskriver inte stenarna eller spådomen någon betydelse, nu bryr jag mig inte om stenarna längre och tycker att spådamen var oseriös som utnyttjade mig och min osäkerhet.

Jaja. Så kan det gå.

Esmaralda, jag längtar så innerligt efter barnet som ska komma till
mig. Varför ska det dröja så länge? Kram

Svar: Ja herregud som det kan gå till !! Jag vet inte varför det dröjer... har bara jordiska och praktiska anledningar.. kram
Esmaralda

38 Månflickan:

skriven

Hej Es!

Jag får ständigt nya problem som måste lösas... Gör jag rätt som tackar nej till att bli inskriven i Jobb-& utvecklingsgarantin? Det känns inte som att handläggaren kan reglerna om hur inkomsten räknas fram. Inte fick jag någon bättre information nere på Servicekontoret heller...

39 HuldaMaräng:

skriven

Hejsan svejsan!
Ibland tror jag halva min arbetsgrupp ÄR onda ögat. Jösses vad det snackas skit och ingen är förskonad. Tur man trivs med sitt jobb...
Hoppas du blir förskonad från stormens härjningar.
Kram kram

40 Alice:

skriven

Hej Es

Ser du något speciellt roligt som händer mig i höst?
kram

41 Lisa:

skriven

Hej
Då fick jag förklaring till den fina nyckelring jag har på mina bilnycklar, ett blått öga från Grekland.
Min dotters gamla lärare M sen femton är tillbaka har i princip bjudit in sig själv till oss, tycker att det är lite märkligt dock, kan du se vad hans intentioner är ?
Kram Lisa

42 Browallia:

skriven

Apropå onda ögat... så känner jag mig fortfarande skakad efter att en vän som jag tappat kontakten med dök upp på bild i Efterlyst på tv3 igår. Vännen har varit saknad i en månad utan något spår och allt tyder på att hon inte försvunnit av egen vilja. Hon skulle aldrig lämna sina husdjur vind för våg och i samma veva som hon försvann skulle hon ha vittnat i en rättegång med dök inte upp. Både polis och Missing people har sökt henne utan resultat. Det känns så fruktansvärt med ovissheten om vad som har hänt och jag har så dåligt samvete för att jag lät vår vänskap rinna ut i sanden.

Det låter kanske märkligt men jag tänker inte fråga dig om du kan se vad som hänt min vän, jag förnimmer något som jag vill avvakta och se om min egen förnimmelse stämmer. Var rädd om er och era nära kära, ibland tar livet en vändning som man tror bara händer andra.

Önskar bloggfamiljen en härlig helg i höstrusket och håll i hatten!!

Tacksamhet och kärlek.

43 Lotta S:

skriven

Es, ser du mig faktiskt i ett jobb som jag kommer att orka med? Trött och förtvivlad redan trots deltiden som lät så bra, skulle få fokusera det jag vill och är bra på. Men det innefattar så mycket splittrande "tillägg" som andra tyvärr måste hjälpa mig dra då jag inte är så bra på sånt och jag står inte ut med hela situationen då alla andra redan har för mycket, att jag gör det tyngre för dem. Var ska jag hitta det andra jobbet, det jag trivs i?

44 Berg:

skriven

Hej Es,
Blå sten ska jag lägga på minnet :-)
En fundering.. sonens pappa verkar vilja undvika att betala underhåll. Det har kommit brev från hans advokat, och jag vet inte vad han vill få ut av detta. Bara att anlita denna advokat kostar ju mer än resten av årets underhåll..
Hur ska jag tänka? Måste jag ta detta via tingsrätten? Jag tror ju knappast att hans advokat kommer föreslå annat än en mindre summan än försäkringskassans miniminivå.. ligger det en hund begraven här? Ska jag se upp? Tacksam för råd om du får någon känsla. Passar på att önska trevlig helg! Kram

Svar: Vilket krångel.. och så onödigt... han kan dra det ganska långt om inte hans advokat sätter stopp... ser ju ändå inte ut att leda någon vart... kram
Esmaralda

45 Skorpan:

skriven

Cykeln fixad o reparatören tänkte väl nig vad jag är för cykelägare som inte ens pumpar mina säck, eller vet hur ventilen fungerar överhuvudtaget :D. Medgav min dumhet, igen. Inte alls min typ av människa, tur att det var ett jobb som gick snabbt att fixa... Saknar månniskor som jag kan tala med, för talför lär jag vara, sa min komois på jobbet idag. Är det sant? Nå jo.. Tänk att då gå här hemma ensam, ingen bra kombo alls ;). Tänk om karln tröttnar på mitt prat? Det vore definitivt illa, men nåja, risken är inte precis överhängande just nu.. Två veckor ensam, får se hur jag klara av det? Såg en MG idag, en brunsvart, lite samma typ som MG, tror jag :).
Kram Skorpan

Svar: Visst kan du uttrycka dig och folk gillar att prata med dig ! De två veckorna klarar du fint.. fyll din tid !! Vad kul att du såg en MG :) Kram :)
Esmaralda

46 Mirre:

skriven

Vilket bra tips med en blå sten! Jag tror på onda ögat, ska definitivt börja bära en blå sten. Spelar det någon roll vilken typ?

Undrar vad bartendern tycker om mig? Ser flörtandet med honom som en kul grej, hade han varit intresserad hade han ju hört av sig efter att jag tog upp fikan som förslag men nej det har han inte gjort... Jag är ju egentligen inte särskilt intresserad av honom heller, inte riktigt min typ utseendemässigt men han verkar ha en riktigt fin personlighet och är snäll iallafall! Kram

Svar: Det går bra med vilken blå sten som helst. Han tyckte det var kul med en liten flirt och la inte så mycket mer i detta.. kram :)
Esmaralda

47 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
Jag har fått icke godkänd på en tenta men Min lärare ska omprova min tenta. Hur kommer det att gå?

48 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser kärleken ut att vara påväg mot mig? Kommer en ny relation snart? Under nästa år bör jag ha mött en ny kärlek eller kan det dröja längre?
Kram

49 Ali:

skriven

Ja då var det Fredag.. 🙌
Teaterbesök väntar..mycket trevligt ska det bli! 🎭

Trodde vederbörande att jag skulle säga upp mig? Vill dom ha mig kvar? Blir inte klok på dem...
Kram

Svar: Kul med teater ! Njut ! Det verkar vara två läger... för och emot... men mest för dig.. kram :)
Esmaralda

50 Hösten:

skriven

Hej Es! Jag måste förstå detta för det gör mig galen!! Hans förklaring igår var väldigt flummig och jag vet fortfarande inte om jag kan lita på att det han säger är sant eller om det han skrev till kvinnan är sant... Så jag vill bara veta om jag nu kan lita på honom. Är han trogen mot mig?. Älskar han mig eller slösar han bara min tid. Mvh Hösten

51 Undris:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som om relationen med henne fortsätter framöver?
Kram

52 Mamma 1:

skriven

Hej Esmaralda.
Det är så att han känner sig missnöjd över att han får hämta och lämna sonen varje gång. Det är 15 mil mellan oss. Han har varannan helg och han är missnöjd över att han lämnar och hämtar. Jag har ingen egen bil. Ekonomin är redan ganska strikt för mig. Mest är jag ensam om sonen förutom då varannan helg. Nu har även hans familj som hans mamma sagt att hon inte tycker det är rätt att bara han ska stå för resor och resekostnader. Det gjorde mig väldigt ledsen. Tycker dem illa om mig? Eller vad tycket dem? Ser dem inte allt jag gör i stor mängd själv? Vilket också kan vara tufft. Än har jag ingen egen bil därför kan inte varannan gång körning funka om jag inte kan låna bil. Då är det att vi ska dela på bensin pengar och jag får mindre underhåll. Underhållet som jag i princip får böna och be om varje månad. Es, kommer det här att lösa sig så båda partner blir nöjda? Sen ”han” och även hans föräldrar allt jag gör också?
Hur kan vi lösa detta?
Kram

Svar: Det är inte helt enkelt och kan bli en kamp här... jag tror de försöker se strikt på det hela och ibland är inte strikt riktigt rätt.. kram
Esmaralda

53 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser deras relation ut att fortsätta?
Kram

54 Pia1:

skriven

Idag ska jag hem med liggande transport, längtar verkligen. Min doktor snygg hade en bekännelse att komma med och jag älskar hans ärlighet trots att det sved. Han och kollegorna har svårt att se mina problem på grund av mitt utseende. Han uttryckte det som, fin och vältränad. Vilket jag inte kan hålla med om skulle vara friskt, mina muskler självtränar i kramper men är sköra som papper. Jag är irriterad för att de kommentar min kropp bakom min rygg men glad att han har stake att berätta det. Är han också en av de som tycker jag är för snygg? Verkar ju som att han ändå isåfall bortser från det, han har ju planer ändå 🤔 väldigt smickrad om han tycker det men jag behöver likförbannat hjälp...

Svar: Försök att inte övertolka detta.. jag tror inte han menade riktigt så som det lät.. får en känsla av att han hade svårt att förklara så det låter okey.. kram :)
Esmaralda

55 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer F hon blir nöjda efteråt att vi kommer har möte om fotografi av bilder som hon är inte nöjda med det idag mot mig.

Jag hoppas att hon blir nöjda efteråt våra möte om det och kommer hon gör det?

Det är svårt att gör henne nöjda...

Hoppas våra relation ska blir bra...

Ha det bra

Svar: Räkna med lite strul.. det kommer inte enkelt.. kram o lycka till
Esmaralda

56 Lilla flickan:

skriven

Finns det en potential för en fling med honom?

57 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
Jag har fått icke godkänd på en tenta men Min lärare ska omprova min tenta. Hur kommer det att gå?

58 En tjej :

skriven

Kommer jag och J.H ha en intim relation igen? Känner längtan efter det med honom.

59 U:

skriven

Kära Esmaralda.
Ser det ut som om deras relation fortsätter?
Kram

60 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du kärleken och relationen är långt borta för mig?
Längre bort än att det sker nästa år?
Kram

61 Tisa:

skriven

Kommer vi att få det bra på spa:et i helgen?? Just nu känner jag inte alls för att åka.

62 Rädd:

skriven

Hej E!

Kommer vi klara att ha kul på bröllopet trots allt imorn eller är det bättre att vara hemma?

Kram och kärlek.

63 Pia1:

skriven

Hoppas verkligen det. Det sved rejält att jag skulle bli misstrodd på grund av hur min kropp är skapt, och det kändes på riktigt som att det inte fanns någon kvar som tror mig utom möjligen kanske han då. Jag är LIVRÄDD att bli utan diagnos och hjälp. Så fruktansvärt skör, för jag kan inte göra något nu. Och jag såg framför mig hur läkarna liksom föll som käglor.

64 Boudica:

skriven

Jag tror att jag blivit förbannad! Med den där hemska hörlursförbannelsen ;)
Jag vet inte riktigt varför men jag gillar att skydda mig med salt. Ibland när jag städar så häller jag i lite salt i skurvattnet. Och det händer att strör salt lite här och där. Men varför? Den frågan slår mig ;)
Ser ibland inom mig, när jag känner att nån har något emot mig, en sköld av ljus som som studsar tillbaks ond vilja och tankar trefaldigt. Om det fungerar, ja vem vet.

Nu vet jag att Es har svårt att hitta försvunna ting, så jag vänder mig till er på bloggen som känner sig kunniga.
Jag undrar om någon av er kan se vart mitt halsband finns, det är ett rätt så stort kors, svart å rött. Det saknas mig och jag känner att jag vill ha det. men vart kan det finnas, hemma eller råkat glömma någonstans?

Vilken dag jag haft, började med att jag nästan försov mig, första gången på länge. Vaknade och hade 10 minuter på mig att bli redo. Sprang till bussen som var sen. Och när den kom så körde den full fart till stationen där jag han precis med tåget.

På jobbet har mina känslor varit blandade, blandat av gott humör och oro att en person pratar skit om mig till D bara för att förstöra. Men om han nu gör det, så hoppas jag och har tilltro på att D kan tänka själv och stå för uppfattningen han själv fått utav mig.
Vill ju inte att min goda kontakt med D ska förstöras, varken som vän eller potentiell sängvärmare! ;D

Med det sagt, så undrar jag, vad är chansen att han spenderar natten i min säng nästa helg? Om alls? ;)

KRAM!

65 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
Jag har fått icke godkänd på en tenta men Min lärare ska omprova min tenta. Hur kommer det att gå? Kram Mojgan

66 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
En mörkhårig man ”D” otroligt söt med ett gulligt leende måste jag säga. Han la till mig på instagram men inget mer. Mötte honom dock nu i affären och han hälsade och vi bytte några ord!
Något intresse för mig hos denna man? Eller kan du se om han tar några intiativ vidare med mig?
Kram

67 Lisa:

skriven

Hej

Min dotters gamla lärare M.A. sen femton år har i princip bjudit in sig själv till oss, tycker att det är lite märkligt dock, kan du se vad hans intentioner är ? Vi hade lite "olika åsikter" på den tiden.

Kram Lisa

68 Agnes:

skriven

Med risk att på få på skallen, men nu kan jag inte längre läsa de kommentarer från er som håller på med underhåll till era barn.

Om ni nu inte redan gjort det, så undrar jag varför ni inte vänder er till FK i detta?
Som ensamstående förälder ska man inte tigga o be om pengar från den andre föräldern, utan man vänder sig till FK så att de reder ut detta om underhåll.

Är själv farmor o följer min sons kamp för sina barn.
Han blev uppmanad av FK att sköta detta med underhåll, men då barnens mor vägrar något som helst ekonomiskt ansvar, vilket FK vägrade att tro på...så krävde han helt enkelt att FK gjorde sitt jobb, o han har nu pengar som kommer från FK, o de i sin tur kräver ut de pengar hon ska betala, från henne. På detta viset så kommer hon inte undan...betalar hon inte, så blir det införsel, helt enkelt. Alltså, i länga loppet, kronofogden om hon envisas med att ge fan i att betala.

FK vill gärna att andra ska göra deras jobb. O advokater eldar gärna på för att få sina pengar.

Vid umgänge o dylikt, så kontakta Familjerätten o få reglerat både umgänge o de kostnader runt hur det ska skötas.

Barnbarnens mor valde att bosätta sig väldigt långt från sina barn, o vill hon ha dem, så får hon betala resor o dylikt.

Så mina barnbarns mantra när det pratas om deras mor..."Mamma har inga pengar"
Nä, man har inte det när man väljer att handla o gå på krogen på kredit...då blir det tufft.

Nu "måste" hon ha barnen varannan vecka...varför det, då? Jo, för då behöver hon inte betala underhåll, nämligen. Att hon inte ens har sängplatser åt barnen, är inget att hänga upp sig på. Själv har hon en dubbelsäng i eget sovrum, men då barnen borde förstå att "mamma" behöver både eget rum o egen säng, så finns det inget att diskutera, enligt henne. Hon har en 2:a, så barnen sover på soffan resp golvet, när de är där.

"Oj, barnen går i skola o har fritidsaktiviteter, där de bor...men herregud, människa...det är väl inte så viktigt...jag måste ha barnen för då slipper jag betala...jag måste ha mer pengar!"

Trevlig mamma, eller hur?

Kram!

69 Hoppas:

skriven

Hej!

Hur stor är chansen att min man får jobbet inom kyrkan om han söker nu??

Kram

70 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det ut att kunna funka om vi skulle försöka igen? Kanske inte för alltid men en tid..
Kram

71 Mareli:

skriven

Hej!
Ser jag ut att bli gravid nångång, trots att jag börjar bli äldre?
Kram

72 Susanne Amalia :

skriven

God eftermiddag.. Det onda ögat..
😱 😟
Jag har sett det.. Och fått det..

I kväll ska jag fira för jobbet i Åre är mitt.. 💕 kommunikation ska jag jobba med.. I love 😍

Hade en magisk natt i går.. Med god mat och mycket trevligt sällskap..

Här knackar döden på rutorna och jag hoppas att de det gäller behåller sins förnuft.. Och inte gör något mycket dumt..
Jag ska sova.. Efter gårdagen men först mat..

Kramar och EllaBella hälsar att livet är orättvist för Saga har tagit hela hennes sovplats..

Fråga: nu ska jag flytta.. Kommer de sjuka människorna i min omgivning ställa till mycket besvär??



73 Kiara:

skriven

Hejsan Es!
Jag hoppas inte någon har lagt en förbannelse över mig iaf. ☺

Något jag undrar över är att idag fick jag hör på jobbet av I-L att H hade sagt att hon har gjort det mesta och inte fått någon hjälp denna veckan då I-L har varit sjuk. Jag som bara arbetstränar har försökt så mycket som möjligt att ställa upp och praktiskt taget varit helt slut när jag kommit hem. Att hon har fått ta skiten från föräldrar är ju inte mitt fel men hon har varit kort i tonen och knappt svarat mig. Är det mig hon syftade på eller M? Eller oss båda? Tycker H illa om mig? Hoppas verkligen på svar idag! Kram Kiara 💗

74 Kiara:

skriven

Hejsan Es!
Jag hoppas inte någon har lagt en förbannelse över mig iaf. ☺

Något jag undrar över är att idag fick jag hör på jobbet av I-L att H hade sagt att hon har gjort det mesta och inte fått någon hjälp denna veckan då I-L har varit sjuk. Jag som bara arbetstränar har försökt så mycket som möjligt att ställa upp och praktiskt taget varit helt slut när jag kommit hem. Att hon har fått ta skiten från föräldrar är ju inte mitt fel men hon har varit kort i tonen och knappt svarat mig. Är det mig hon syftade på eller M? Eller oss båda? Tycker H illa om mig? Hoppas verkligen på svar idag! Kram Kiara 💗

75 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det bra ut att resa lite innan jag åker hem?
Kram

76 Helena Ir:

skriven

Jag har ett sånt där blått öga..köpt på någon av de mindre grekiska öarna, inte så långt från Korfu..

Inte vet jag vad det ger där jag nu är om dagarna..men bara att känna att man har rätt till hjälp..det är stort!

På tal om de där blåa stenarna..jag förlitar mig på talismanen(erna)..vågskålen borde tippa åt rätt håll mer snart :)
Min aura lyste av kärlek..så lite jämvikt..

Trevlig helg!

Kram :)

77 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
Jag har fått icke godkänd på en tenta men Min lärare ska omprova min tenta. Hur kommer det att gå?

78 Epm :

skriven

Jag känner mig som en vild blandning av lugn och storm.

Kärlek. Jag vill känna mig älskad utan ansträngning! Särskilt efter j åren...
Kommer jag få det? (Obs! Behöver ej vara soulmate)❤️

Kram

79 Lilla mee:

skriven

Hej Es

Ser du något bra som händer mig?
kram

80 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.
Blev så orolig!
Ser du någon varning eller allvar kring det jag oroar mig över om det kommer att hända mig?
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: