Bröllopsdagen....

 
Helgen började lugnt och stillsamt med att jag grejade julköttbullarna !
 
De på bilden är bara en LITEN del av det hela...  och man ska betänka att det är min uppgift att ha bullarna med på julafton.. och då är vi många ! 
 
Som ni vet så är det alltid, av hävd och vana, en tomten-är-far-till-alla-barnen-julafton !!
Och det är himla kul... man träffar sina ex och deras trevliga nya fruar och det funkar hur bra om helst.
Men som sagt, massa köttbullar går åt !
 
Så var det dags för kyrkogårdarna igår och 
till  pappa hade jag köpt en  söt mosshund
 
 
Det är precis up his alley.. och på hans grav finns också en plasträv,  stora snäckor, trägubbar och massa annat  krafs som jag asat dit - för jag vet att han tycker om det !
 
Nu var bara saken den att jag hade ställt pappkassen med gravpresenter  utomhus... bakom ytterdörren
 
Och vem hade hittat dem ? Och trodde det var gosedjur ?
Just det, Mannabonne Glenn !
 
Han hade lyckats tugga av halva benet på  mosshunden och slitit av ena örat som släpade efter hunden
Jag gick loss  med en häftklammermaskin och försökte ställa till rätta men det blev om möjligare ännu konstigare
 
Hur som helst... jag förklarade för pappa vad som hänt och han bara skrattade hjärtligt åt det hela, precis som jag visste att han skulle göra.
Han fick en tomegubbe också
 
 
Tomte på pinne som man bara kan sticka ner i jorden !! Enkelt och behändigt.
 
Pappa var så nöjd så,  fast han påminde mig ju om att han inte alls är där i graven... och jag suckade lite sådär som  vi barn får göra och sa att jamen pappa, jag veeeet  !!
 
Sen for vi till Ekeby och till mormors grav
Mannabonne Glenn  följde lös med in.. det var ju bara vi där så ingen kunde ta illa vid sig.
 
 
Mormor fick en krans och även hon en tomte på sticka !
 
I Ekeby finns en möbleaffär och i möbelaffären en restaurang
Ett stort plus är att hundar är välkomna
 
Här käkade vi lunch.. och sen for vi vidare till Bjuv, till min brors grav
Även han fick en krans och  en tomtegubbe
 
 
En rätt stor rackare som ligger ner  lite vilsamt...
Japp, jag erkänner.. jag är rätt okonventionell när det kommer till  gravprydnader
Huvudsaken att prydnaden passar den person som ligger i graven så behöver den inte passa nån annan.. så tycker jag !
Och brorsans grav är lite speciell redan... med ett vitt handgjort kors ,  en vacker sten som någon plockat och skrivit "Mandinka" på för det var ju hans urpsrungsspråk.. och lite annat som  bryter av mot det traditionella.
💖
 
Därifrån for vi till Helsingborg... till  GA kyrkan mitt i stan... där mammas kör skulle sjunga julsånger.  Det var såååå vackert och mäktigt med en stor kör som sjunger och en hel orkester därtill
 
 
Och så zoomade jag in mamma, det är hon med röd tröja.. trea från vänster.
 
 
I Ekeby  möbelaffär hade jag köpt en diskhandduk "Ernst" som överlämnades till mamma som tack för inbjudan till konserten
 
 Sen var det dags att fara hem
Vi kom en bit på motorvägen och sedan small det
Däcket for åt hevete..på ren svenska.. vänster bak och vad gör man ?
Jo , då är man glad att maken har en redig Volvo med larmknapp... man trycker på den lilla SOS knappen och  det tog 10 minuter så var hjälpen på plats
 
 
Vi satt lugnt kvar i bilen & blev upphissade på  bärgningsbilen som tog oss till nånstans där vi fick en  fin Mercedes och kunde fortsätta vår färd hemåt.
Höjden av lyx... jag var  nästan lite mållös !!
Och lånebilen får vi behålla tills på måndag.. när Volvon är fixad !
 
På hemväg hämtade vi upp Thaimat och väl hemkomna öppnade vi en flaska FINT vin   (dvs svindyrt  och som sparats till speciellt tillfälle )  och skålade för vår första  bröllopsdag !
Så sjönk vi ner i soffan... tittade på en film  som råkade handla om en slitsam skilsmässa och  sen stöp vi i säng.. och sov...  något rajtantajtan fanns det inte ork över för..  
 
Kram & kärlek
 
 
1 Tingeling :

skriven

Visst är det fint i kyrkan med dessa körer! Lite andligt! Min dotter sjunger ju och ska bli så fint att lyssna på. Alla barn är så söta.

Fint med personliga saker på gravarna
Tycker det är helt rätt! På kyrkogården i staden jag bor i stjäl man grejerna som står på gravarna. Har hänt dem gravar jag går till. Hur har man mage? Och vad gör man med grejerna? Ställer på en annans grav? Tar med hem? Så tyvärr blir det inte så mycket på min familjs/släktingars gravar som jag hade velat!

Har varit så trött, och ändå inte kunnat sova, tror jag sovit tre timmar. En miljon tankar, och då har det ändå inte varit "viktiga" tankar utan bara allmänt om vardag typ. 😴

Idag ska jag ner på stan och köpa julklapp till dottern. Resten av dagen slappa. Kanske rensa garderoben lite och skänka.

Grattis på bröllopsdagen!! 🥂

Kram!

Svar: Det är lågt stående att stjäla från gravar !! Tack för hälsning :) kram
Esmaralda

2 Läroliv:

skriven

VARMT GRATTIS till Bröllopsdagen.

KRAM

Svar: Tack ska du ha :) Kram
Esmaralda

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Vad tycker han om den lilla bok som jag gav igår. Jag vet inte om han har läsa den och är det positiva?

Vill vet om han gillar det

Ha det bra

Svar: Jadå han uppskattade boken.. kram
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har haft en känsla på jättelänge för långt långt i framtiden kommer någon gör en film om min livet som föreläsare.

Är det en rätt känsla som jag har haft?

Ha det bra

5 MN:

skriven

Vilken händelserik helg! :) Hoppas gravprydnaderna får vara ifred nu. ;)
Jag har en fråga idag och det är om mannen jag just träffat är "seriös" ? Det är så nytt att jag har svårt att känna för egen del vad som är vad, om du förstår...
Kram <3

6 Skorpan:

skriven

Grattis på bomullsdagen, första bröllopsdagen till er båda :)!

Vilken dag ni hade om än lite otur med däcket då, fast det blev ju till en lyxig Mercedes i slutändan, vinet icke att förglömma. Att ni utöver allt detta skulle ha orkat idka rajtantan, det hade nog blivit för mycket, det kan ni ju göra idag ;)...

Däremot vet inte jag vad jag ska göra idag, inga planer. Lite utevistelse vore inte dumt, vädret ser rätt bra ut nu. Blir väl en helt vanlig söndag, bykande o sånt, kanske de sista julpynten åker upp, om jag orkar gräva tillräckligt djupt i lådorna ;).

Drömde en hel del, som jag inte nu kommer ihåg, men jag undrar vad det är som gör att man drömmer mer vissa perioder, eller nåja, kommer ihåg vad man drömt, o att det sker natt efter natt?

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ibland drömmer man mer om man är orolig och behöver bekräftelse av något slag.. ibland blir det som budskap men dessa är ju inte alltid så lätta att tolka.. man drömmer ju alltid men drömmarna man minns har ofta något att förmedla.... kram
Esmaralda

7 Dunegull:

skriven

Kommer jag bli uttagen? Hur stor är chansen?
Kram

8 <3:

skriven

Busiga MG 🐶🤣hoppas att han bloggar snart.
Är lite nyfiken.
Har Anders lagt märke till mig på fb ?
Kram

9 Le:

skriven

Hej esmaralda.

Vilken trevlig dag ni fick. Så fin din mamma och pigg ser hon ut.

Finns det en chans för oss att vi flyttar ihop med tiden?
Kram

10 sus:

skriven

hej
späckad dag....
här har det inte hänt något...
har ingen aning om vad jag ska göra...
önskar mig ett underverk...
love sus

11 Tintin:

skriven

Hej Ez!

Snart är båda mina kära barn klara med sina studier. Hur blir det med jobb för dem? Blir det aktuellt med flytt?

Tack och kramiz <3

Svar: Jag ser både jobb ch flytt för dem... kram
Esmaralda

12 <3:

skriven

stämmer det att hans telefon är avlyssnad och att nägon försöker sätta dit honom?!

Svar: Det känns inte riktigt som att det är så... kram
Esmaralda

13 Lunora:

skriven

Hej!
Jag var på dejt i fredags med en kille som verkligen var trevlig och sympatisk, men jag kände ingen attraktion. Blir arg på mig själv att jag hakar upp mig på utseende och då handlar det om att jag tyckte att han var ”gubbig”, vilket inte attraherar mig. Jag vill kunna bortse från sådant, men det går inte!

Antar att han inte är rätt, men ser du fortfarande att jag träffar ”rätt” man i framtiden? Är han långt borta? Kommer jag vid första mötet attraheras både av hans personlighet och av hans utseende?

Ha en fin dag!
Kram💕

14 Maria:

skriven

Godmorgon 🤗
Kommer jag bli en av de utvalda ang modelljobbet?
Ha en fin dag ❤️ Kram

15 Fru forte:

skriven

Hej esmaralda.
Det är så roligt att gå i nya möbrlbutiker.
Önskar jag hade mer pengar just nu att köpa lite till hemmet. Börjar gå back här hemma.

Ser du vem det här barnet kommer att vara mest lik? Mig eller sin pappa?
Kram

Svar: Det kommer finnas drag av båda... kram :)
Esmaralda

16 Jossan :

skriven

God morgon!

Grattis i efterskott på bröllopsdagen! Idag har mamma och pappa bröllopsdag. De firar 40 år som gifta! Det är helt sjukt. Det har inte varit en dans på rosor men de har lyckats överleva alla motgångar. Tänk ändå 40 år med samma person eller ja de har varit tillsammans i 42 år. Tänk den drömmen. Lär aldrig uppleva 40 årig bröllopsdag...

Igår städa jag hela lägenheten., bara sovrummet som ska bli helt klart. Det är julpyntat och julklapparna är inslagna. Ska bara ta ut pengar till systersönerna och present till ena systern sen är jag helt klar.

Idag ska jag på dop, det är även min dopdag idag. Mamma och pappa tyckte att deras bröllopsdag passade bra att döpa mig på.

Nä får ta och gå upp och fixa frukost och göra mig i ordning. Jag är inte så peppad på dop...

Kram

Svar: Grattis till dina föräldrar... en prestation minsann !! Det kommer bli ett fint dop du ska på idag... kram :)
Esmaralda

17 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Stort Grattis till bröllopsdagen !
Vilken tur ni klarade er från däcksmällen att det var bakdäcket , vilken bra knapp maken din har i bilen!

Jag tycker det är härligt att du smyckar gravarna annorlunda På "mina" gravar får det ovanliga inte ligga kvar La en porslinkatt på mammas och en björn på pappas grav de stals Har lagt olika stenar och de försvinner ...tur gravstenarna är tunga ;-)

Andra advent redan ,så här års brukar jag handlat klappar och slagit in .I år har jag inte fått mer gjort än ngr beställda ting från nätet och inget julpapper är inköpt.Men tid kommer råd...Måste säga att jag fått beröm från grannar angående adventsbelysningen sonen satt upp Speciellt det på stora körsbärsträdet Den har han lindat med vanliga ljus och ett som droppar ned för stammen Riktigt stämmningsfullt Tillskillnad från en granne längre ner som har bjärta ljus som blinkar nervöst Fyy sådana gillar jag inte ..

Ha en härlig söndag och ta det lite lugnt ..så orkar du kanske lite Hmm Hmm ;-)
Kram Anki med flock

Svar: Det är ett jäkla sätt att stjäla från gravar !! I dag ska jag slå in klapparna till julbocksfesten nästa helg ! Och här har jag både hysteriskt blinkande lamor och vilsamt gulvita :) Kram :)
Esmaralda

18 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Grattis till er bröllopsdag ni hade!!😊

Personliga gravar med personliga gåvor ,det är väl bra.
Tror nog att MG ville skicka sin personliga hälsning till din pappa genom att fixa om mosshunden lite grann.Han ville att även du lägger din personliga prägel på den och så blev det ju...😊

Körsång med orkester är mäktigt,jodå😊 och att du hade din kära mamma i kören var ju så fint.
Bra bild du lyckades zoma in!

Bilen ville ha sin andel av uppmärksamhet minsann..det var ju jäkligt att det blev puntering..men så är det sker det så sker det..men så lyxigt med SOS knapp som kallar in hjälp 😊

Taimat o fint vin lät ju härligt ,ni firade ju en viktig dag! Tänk att det redan är ett år sedan ni smyg gifte er..tänk så tiden går..


Tiden går och jag önskar så att mötet med min kära ska komma.
Ser du något kring mötet..är det nära eller..

Ha en bra söndag !
Kram Solstjärnan 🌟




Svar: Ja, en gång lånade sonen bilen och fick motorhaveri och använde SOS knappen... och nu fick jag vara me dom det. höjden av lyx men guld värt när man behöver..... och för din del kommer mötet... bör inte dröja så hemskt länge ... kram
Esmaralda

19 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!
Jag gillar känslan att du pratar med dina kära samtidigt som du fixar gravarna, dom är ju inte i graven utan hos dej...
Blev sugen på att trilla Julköttbullar men gör nog nåt annat idag istället. Hade behövt gå till en kyrka för och få lite ro tror jag..
Trist med bilen, jag råkar ofta ut för diverse haveri när jag är ute och kör, min vanliga otur.
Har ni redan varit gifta 1år, wao grattis till er och ni fick ju en fin dag i alla fall, trots att kanske det roligaste uteblev😜
Här vräker regnet ner idag och jag mår inte helt bra, så jag undrar...kan det bli nåt rajtantajtan
med Han snart?
Kram till er och ha en skön adventssöndag och puss på nosen till MG🌟💕

Svar: Jodå lite rajtantajtan lär det bli fr din del, det kommer.... regna inte bort nu bara... kram :)
Esmaralda

20 Skrållann :

skriven

Hej!
Vilken fin och lite äventyrlig bröllopsdag ni fick😉
För egen del blev det jobb och mannen och dottern var och köpte gran som sedan pyntades. Världsrekord för vår del att ta in gran redan nu men det är så mysigt och fint. Jag älskar december och på torsdag ska dottern vara skolans lucia och sonen ska på fotbollsuttagning till utbildningen han sökt. Två stora händelser att se fram emot;) Konkurrens till utbildningen är stenhård, så hur stor är chansen att han blir antagen tror du?

Kram❤️

Svar: Vad spännande, både med lucia och fotbollsuttagningen.... han har god chans att bli antagen.. runt 80 %... kram :)
Esmaralda

21 Maja:

skriven

Hej Esmaralda,

Vilken händelserik dag du hade! Både mysig men icke lika trevlig händelse men låter som dagen även slutade bra.

Vad ser du framöver vad gäller ekonomi framförallt men även utvecklingen för min son på skolan. Kommer han göra förbättringar med den hjälp han får eller är han på fel skola?

Kram

Maja

22 Rebecca:

skriven

Ser det ut som att ladyn kommer kunna hjälpa mig att få nya vänner? :) kram

Svar: Ja, hon kommer ge dig kraft att ta initiativ till nya kontakter och det blir bra.. kram :)
Esmaralda

23 Ia:

skriven

Hej
Vilken dag, mycket flängande hit och dit. Tur det gick bra bilen, och er, kunde ha slutat illa.

Snart är det jul och nytt år
Julen kommer att firas med nära och kära men har funderingar runt nyår. Känns som jag kommer att fira det nya året själv, stämmer det?

Kram

24 Bumble bee:

skriven

Kära Es!
Gud vilka söta mossfigurer! Var kan man köpa såna eller har du gjort dom? Sån skulle jag gärna vilja sätta på min morfars grav. 😍 Vilket elände med bilen men skönt att ingen blev skadad. Din goa mamma, alltid lika glad!

Jag hade två frågor som jag hoppas få svar på:
1. Du skrev sist när jag fråga hur 2020 skulle bli: "förändring med betydelse kommer sker", blir det positiv eller negativ förändring?
2. Hur stor chans är det att jag möter min soulmate innan 2021 är slut?
Hoppas på svar! Kram 🐝

Svar: Mosshunden är köpt på Blomsterlandet :) Det ser positivt ut för dig under nya året... kram
Esmaralda

25 Kristin:

skriven

Gratulerer så veldig mye med Bryllupsdagen <3
Håper dere hadde en fin kveld.
KRAM!!!

Svar: Tack ska du ha :) Kram :)
Esmaralda

26 CA :

skriven

Hej
Grattis på bröllopsdagen
Jo, jag tänkte på gårdagens tema
Livet är lite upp och ner
Idag har det varit en toppen dag och jag kunde gått stannat ytterligare en dag
Kan vi bli diskade i morgon när inte jag kan spela hela dagen? Eller ordnar det sig?
Kram

27 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Då är det nog mycket som gäller jobbet i drömmarna. Vill inte ha nån självuppfyllande, men undrar, finns det risk för stora tramp i klaveret för mig på jobbet?
Kram Skorpan

28 Palmen:

skriven

Kära Ez!

Jag brukar be ärkeängel Rafael heala dom i min närhet och mig själv när vi behöver det. Finns han där för mig o mina nära? Jag har fått den känslan att han har gett mig en hel del tecken. Vad kan du känna o se? Många kramizar 💖

Svar: Jag kan känna att du har mycket gott beskydd... kram :)
Esmaralda

29 Bumble bee:

skriven

Det låter bra! Tack för ditt svar, Es!
Men hur stor chans är det att jag möter min soulmate innan 2021 är slut? Kram 🐝

30 Bumble bee:

skriven

Det låter bra! Tack för ditt svar, Es!
Men hur stor chans är det att jag möter min soulmate innan 2021 är slut? Kram 🐝

31 Var det menat åt mig:

skriven

Hej o Grattis på ettåriga bröllopsdagen.

Åh vad jag hade önskat att du såg något om det jag skrev igår nr 41. Kan inte ta på det själv önskar att jag kunde för det har lagt sig som ett onödigt orosmoment så här strax före Jul.
Kram o trevlig söndag👼

Du ser ju vem jag är!

32 EPM :

skriven

Låter ändå helt kanon!

Haft en fin helg med min väninna. Vi trivs så oerhört bra ihop- märks extra nu när hon flyttat till sitt egna igen.

Nu blir det promenad i regnet och sen jobb hemifrån.

Kommer min chef uppskatta att jag pratar direkt med henne eller kommer det bli fel?

Kram

33 Helena Ir:

skriven

Så fint det blev med allt för er igår..okej,det där med däcket kanske inte var så kul..men som också ordnade sig så bra! Tänk så snabbt..Och jag blir så glad när du berättar om er 1 åriga bröllopsdags med fint vin..tänk..det blev ni två <3 så fint!

Här var jag lite seg men kom iväg till träningen ändå..idag fortsätter pepparkaksbaket..

Fick så fint beröm för nya frisyren av "mina" gubbar..funderar på om inte denna färg är rätt för mig..kanske har jag varit en blåögd blondin så det räcker nu :) Kanske t o m fångar rätt byte i mina nät.. :)

Trevlig fortsättning på 2: a advent!

Kram :)

Svar: Ja du är himla fin i nya frisyr och färgen passar fullt ut... kram :)
Esmaralda

34 Ester:

skriven

Hej!

Grattis i efterskott på bröllopsdagen!

I natt drömde jag att att jag var och hälsade på dig, kom tydligt ihåg drömmen när jag vaknade och fortfarande! Undrar vad det handlade om?

Kram


Svar: Jag tror du var i behov av lite energihealing och det skickar jag dig just nu.. kram :
Esmaralda

35 Michaela:

skriven

Wow! Vilken helg! Mosshunden var ju bara för sööt! Aldrig sett sådana. MG - den busen alltså :) Jag kan bara tänka mig att hur många köttbullar det går åt. Måste vara 100 tals. Vi äter ju finskt julbord så har beställt från "finska butiken" här i Sthlm men köttbullarna lagar vi själva. Herregud! Jul om ca 2 veckor!
Mamma din är så fin och beundrar henne för att hon lever fullt ut. Amazing att det bara var att trycka på en knapp i bilen så kom hjälpen. Det är service! Förstår att ni slocknade gott och grattis till er första bröllopsdag!

Ser du ngt om nyår för min del?

Kram och ha en skön söndag!

Svar: Vad äter man på finska julbordet förutom köttbullar ? undrar jag nyfiket :) Något trevligt och lite överraskande kan mycket väl dyka upp till nyår... kram :)
Esmaralda

36 Höstregn:

skriven

Grattis!

Hur stor är möjligheten att jag får ett förlåt från denna person? Osäker på om jag kan förlåta detta, men ett förlåt vill jag ha! Det skadar inte...

Svar: Du kan inte räkna med ett förlåt men gå vidare.. lägg ingen energi på denna person... kram
Esmaralda

37 <3:

skriven

Busiga MG 🐶🤣hoppas att han bloggar snart.
Är lite nyfiken.
Har Anders lagt märke till mig på fb ?
Kram

38 Heaven:

skriven

Morgonkaffet i handen och läser din blogg såklart..Wow vilken fullspäckad helg es!
Själv har jag försökt hålla mig sysselsatt för att må bättre.. men det dyker upp tankar då och då.. kommer jag att hitta någon bättre? Kommer jag att vara ensam hela livet..andra stunden är jag hur lugn som helst..det spökar i hjärnan vet du..

Es, tänker han på oss? Detta är rekordtid att han ej hört av sig.. jag var nog ganska bestämd på att detta inte kommer att fungera.. samtidigt vill jag ibland att han ska göra det..

Vad ser du? Har du något helhetsbild?

39 Alie:

skriven

Gratulerar på er bröllopsdag! ✨ Det var en bizzy dag med många händelser må jag säga, vilket service gällande olyckan med bilen o skönt ingen skada mer än på bilen.

Har omgett mig med energitjuvar senaste dagarna , orkar inte höra och stötta i mina vänners privatliv, när dom i längden inte alls lyssnat in mina råd, då tar jag ett steg tillbaka och låter det vara.
Hoppas kommande vecka kan bli lite mer åt det positiva hållet, jag ska iaf sträva åt det.. 🙏💫
Kram o fin Söndag! :)

40 Ko:

skriven

Hej esmaralda.

Ser det ut som om han kan fortsätta en relation med henne? Eller helst vill det?
Kram

41 Anonym:

skriven

Har M och U tänkt att vi andra ska bjuda den som fyller år på middagen ute på lördag ?
Är en dyr restaurang vi ska gå på.
Min ena vännina tackade nej för att hon inte har råd att följa med.
Hoppas att de tänkt att det räcker att de bjuder henne.
Kram

Svar: Kan noga vara så att man tänker att man kan dela på födelsegrisens middagsnota... kram
Esmaralda

42 Shade:

skriven

Vilken trevlig dag du hade igår!
Grattis på bröllopsdagen med!

Du såg för ett tag sen att jag träffar mitt nästa mys under festligt sammanhang, med en del folk omkring.
Hur möjligt är det att det sker under den planerade julfesten?
Jag festar inte speciellt ofta så jag hoppas!
Är det någon jag redan träffat?

Ha en fortsatt trevlig helg!

Svar: Visst kan det ske då - möjligheten finns.. kram
Esmaralda

43 Browallia:

skriven

Grattis pä 1 årsdagen! Vilken fin bröllopsdag ni fick, jag kan tänka mig att ni stöp i säng.

Jag har fastnat i grubbel över vänner som det skurit sig med genom åren. Jag saknar några få av dem som jag stod nära och som jag har försökt försonas med men inte fått någon respons tillbaka av trots att det inte handlat om någon allvarlig dispyt. Är det ingen av dem som saknar vänskapen med mig?
Har du nåt råd för hur jag kan bearbeta detta så jag vågar släppa in nya vänner i mitt liv?

Kram

Svar: Jo det finns de som tänker på dig.. men gå framåt istället.... småprata, var nyfiken på dina medmänniskor... nya vänner kommer... kram
Esmaralda

44 Skorpan:

skriven

Ser det ut att bli ett långvarigt förhållande för de unga? Trivs hos oss gör han iaf.. O det är ju bra :).
Kram Skorpan

45 Bumble bee:

skriven

Gör ett nytt försök ... Hur stor chans är det att jag möter min soulmate innan 2021 är slut? Kram 🐝

46 Bumble bee:

skriven

Gör ett nytt försök ... Hur stor chans är det att jag möter min soulmate innan 2021 är slut? Kram 🐝

47 Michaela:

skriven

Svar! Det man äter på finskt julbord är lådor av olika slag tex kålrotslåda , potatislåda, morotslåda och leverlåda. Vi kan ha janssons men ingen lutfisk eller lax. Lite så :) Kram!

Svar: Ingen och ingen lax.. det hade jag saknat förstås... även om jag är glad i alla sorters grytor.. kram
Esmaralda

48 Mimis:

skriven

Hej!

Ser du mig i arbete nästa år? Eller är det kört för min del?

Kram

49 Camilla:

skriven

Grattis på er bröllopsdag. Så fina saker du sätter på gravarna.
Nu är det nästa vecka min födelsedagsvecka, önskar så att det skulle hända äntligen nåt härligt och roligt i mitt liv, är så deppad nu, känns att inget roligt kan hända mig, jämt bara dåliga saker, hur är det Es, fortsätter det såhär?
KRAM

Svar: Det kommer roligt, det kommer positivt, försök gör bra val.. som innebär att du får vara med om lite kul och då hjälper du ödet på traven.. kram
Esmaralda

50 Hopp:

skriven

Hej!

Kan jag förvänta mig att 2020 blir ett lite bättre år som kommer med någonting bra?

Kram

51 Browallia:

skriven

Tack för ditt kloka råd. Det blir nog inte det samma ändå om vi skulle försonas... Det är dags för mig att inse att jag måste sätta dem i den båt jag brukar visualisera för att släppa taget om något och låta dem lämna plats åt nya vänner. När jag sen visualiserar hur båten glider iväg och försvinner vid horisonten så kan jag släppa taget. Kram

52 Helena Ir:

skriven

Tack,vad snäll du är!

Säkert svarar Michaela dig om finska julbordet..det är rätt mycket "lådor" i ugn som serveras,morotslåda.,kålrotslåda..kanske även leverlåda?
Min mamma som är född i Karelen brukade även göra Karelsk gryta på nöt och fläskkött även det gjordes i ugnen. Rispiroger..Julstjärnor med plommonsylt..gjorda på smördeg..säkert finns det mycket mera. Memma kanske? Som serveras med grädde..något jag aldrig varit förtjust i. Men finns även att köpa i Sverige. Kanske någon annan har något annat med sig från finska julbordet? :)

Kram :)

Svar: Ja jag läste nyss om lådorna ! Så gott ! Karelsk gryta låter exotiskt och grytor som görs i ugn brukar ju bli himla goda... kram :)
Esmaralda

53 Var det menat åt mig:

skriven

Tack i alla fall

54 Bellagio:

skriven

Det känns som att något är på gång. Jag har något framför mig, i närtid. Något stort. Stämmer det eller är det Ladyns energier som skaver in sig 😂. Jag kan känna en pirrig förväntan, som när man har en resa bokad. Men så kommer jag på att jag inte direkt har något som skulle kunna skapa den där spänningen jag känner.. Märkligt

Svar: Ja, du känner nog av att något är på väg.. något bra och lite extra.. kram :)
Esmaralda

55 <3:

skriven

Kommer han få nya fiber jobbet så han blir kvar i stan ?
Hoppas nästan på att han inte får det för vill att han flyttar.
Kram

56 Catte:

skriven

Stort grattis på er bröllopsdag! <3

Håller med dig fullständigt att gravar ska prydas med personlighet om de ska prydas. I fredags var det 15 år sen min mamma gick bort. Hon har ingen grav utan ligger i minneslunden, men hon blir aldrig glömd ändå. Saknar henne väldigt mycket fortfarande och livet vore lättare om hon fortfarande fanns här. Många av besluten jag fattat sen hon gick bort skulle jag antagligen inte ha fattat om hon hade funnits här - av ren respekt och att jag inte fått en släng av tonårstrots på äldre dar. :)

Vilken tur att det inte hände något värre och skönt med sån service när det väl händer! Skönt att slippa böka sig därifrån och bli utan bil.

Hoppas ni får en fortsatt trevlig helg!

Kramar Catte

Svar: Tack snälla... kram :)
Esmaralda

57 AnnaK:

skriven

Vilken dag du haft 🙂

Själv sitter jag och har ångest. Ska göra halkbanan imorgon och är sjukt nervös. Vilken pärs med detta körkort. Jobbigt att bli så nervös för allt. Hur ska inte uppkörningen bli 😬 Längtar tills allt är över.

Kram 🤗

Svar: Tvivla inte på dig själv, du har vad som krävs... kram :)
Esmaralda

58 Jossan :

skriven

Då var jag parkerad i sängen efter dopet...

Kompisens bonus mamma är medial. Jag sa till henne att jag vill så gärna komma till henne. Jag sa mitt liv känns som pusslet som vi försökte få ihop. Inget passade ihop. Tillslut fick de ihop det. Då fråga hon mig om jag gilla resultaten.. Helt plötsligt känner jag inte att jag är behov att komma till henne. Precis som hon sa att alla bitar kommer falla på plats. Men jag vill så gärna. Det är så häftigt.....

Jag kan tycka att kärleken får komma snart.. För jag behöver verkligen ha närhet nu :( saknar verkligen det... kommer någon så jag kan få närhet? :/

Kram

Svar: Javisst faller bitarna på plats ! Kärleken kommer den också... även om det dröjer lite.. kram:)
Esmaralda

59 Boudica:

skriven

Oj, är det redan ett år sedan du sprang iväg och gifte dig!? Ja tiden den går snabbt, jag hinner inte med. Och snart är det nytt år igen! Tycker det nyss var sommar och semester, men det är redan ett halvår iväg.

Tänkte själv någon dag sedan att jag borde gå till mammas grav, men det blev inget utav det, men jag vet ju att hon finns med mig :)

Slött med städningen men köket är färdigt, nästan, bara golvet som ska tvättas. Resten av bostaden får ta sin tid ;)

Har försökt glömma Lagergrabben, men än kommer tankar upp som gör mig nedstämd. Och imorrn lär han ju vara tillbaka på jobbet. Men jag försöker påtala mig själv att allt blir bra!

Jag fick tanken, att skriva ner hur jag känner och ge honom det i ett kuvert, jag är för dålig på att ta det muntligt, jag glömmer hälften och förklarar dåligt på det viset. Är bättre skriftligt. Fungerat rätt bra tidigare, för annan person men skulle det fungera på honom? Skulle han ta åt sig något utav det? Eller är risken att jag bara gör bort mig istället?

Kram! Här ska det tränas nu!

Svar: Kanske ska du första känna av hur situationen känns när du möter honom igen... innan du ger honom dina skriva tankar.. kram :)
Esmaralda

60 Tingeling :

skriven

Såg din undran om finskt julbord. Vi äter också finskt julbord och man äter olika lådor, potatislåda, kolrotslåda, morotslåda bland annat 🙂

Här har jag fått en del gjort! Men även legat i soffan och slöat. Rensat och skulle egentligen vilja rensa mycket mer i min dotters rum men får inte... hon har för mycket och leker inte med hälften! Kanske gömma några och se om hon saknar dem? Om inte - skänka bort!

Tänker på resa i vinter. En vecka varmt land med dottern. Eller själv till Edinburgh eller London.

Trevlig söndag kväll

Kram!

Svar: Mums, lådor som är så gott :) Fortsätt processa dina resplaner för jag ser ju att det blir en resa ganska snart... kram:)
Esmaralda

61 Misstjejen:

skriven

Hej

Måste bara fråga... igår när jag ta bild med honom så han tar undan min armen.

Är det något speciellt som han har alltid tycker positiva om mig?

Börja lite märks men vill inte väl missförstått situationen.

Ha det bra

62 Misstjejen:

skriven

Hej

Hoppas min relation hållas länge med C kvinna som den mörka håret. Så kul att vi fungerar bra tillsammans. Kommer vi ses i verkligheten något gång?

Ha det bra

63 Mörker:

skriven

Grattis i efterskott, även om det ny inte blev nån rajtantajtan så har du tur att du kan gå när det passar er!

Jag vill också! Är nyfiken på att testa med J, mest för skojs skull, är det möjligt?

64 Tiss :

skriven

Kan du se om det vänder snart. Allt känns skit!

65 Mirre:

skriven

Hej Es!
Ser du mig starta eget företag någon gång i livet? Kram :)

66 Agnes:

skriven

Jättegrattis på bröllopsdagen!

Kram!

67 Nornan:

skriven

Hon är så gullig din fina mamma och jag skickar en stor Grattiskram till dig och maken på er bröllopsdag ♡

68 H:

skriven

Hej Es,

Min lady har blivit försvunnen. Det känns jättetråkigt, men vet du om hon kommer dyka upp igen?

Kram

69 G.H:

skriven

Grattis på bröllopsdagen ❤️
Tyckte det var så coolt att ni smög iväg och gifte er för ett år sen!!
Kram:)


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: