En födelsedag....

 
I går var det ju mammas 86 års dag... och vi startade som vi brukar.. med champagnefrukost !
 
 
 
Mamma var nöjd med sin present.... i mars  ska hon och jag fara till Lund... och titta på Pernilla Wahlgrens show.. och sen blir det middag och övernattning på anrika Grand  hotell !
Genom att ge upplevelse kan man ju nästla in sig själv ocksså 😁
 
 
Så  var vi redo för danska Helsingör !!
Lite promenerade i regn och snålblåst... och  till Axelbar för vätskekontroll !
 
 
Födelsegrisen poserar !!!
 
Och här  hänger nån.. .det är INTE jag 😂
 
 
Vin till mig och Irish coffee till 86 åringen !
 
 
 
Kan man gå en kurs i att ta selfies ?😳
 
 Ja, vad säger man ? 😂
 
 
Nästa anhalt blev såklart vårt Strandborg... en gång den uslaste krogen i stan som frekventerades  av diverse löst folk.. .. horor, sjömän och annat patrask... och i min ungdom var det dit man gick och tog en öl fast man inte hade åldern inne.... och genom alla år så har Strandborg varit "mitt" ölcafé !
 
Anno 1918
 
 
Strandborg  nuförtiden....
 
 
Och vi beställde vad vi alltid beställer.. vars tre smörrebröd.. och man vet aldrig vad man får för pålägg... det kommer som det kommmer... men  allt är alltid lika gott....plus  en  Tuborg  och en lille en !
Skål för födelsegrisen !!
 
 
Och mamma fick en svensk flagga på bordet.. dagen till ära.. och  så sjöng vi...
Happy birthday to you !!  Det är en sån slags krog där alla sjunger med utan några  sjåser... alltså, my cup of tea.. 😁
 
 
Sen tog vi båten tillbaka hem igen... till mamma i Helsingborg
Och nu var det dags för Mannabonne Glenn och  mannen  att titta in på middag  och tårta.
Currykyckligen var förberedd och vi dukade i flygande fläng.
Och så blev det såklart tårta !
 
 
Och MG är kalasfin i bästa slipsen - som hamnat lite  käckt på svaj !
 
 WTF ?? säger han... om den lilla biten tårta... han ser ju att det finns MYCKET mer !!
 
Det var en mysig dag... som sådana dagar brukar bli om man  bara tar det som det kommer och inte planerar nåt särskilt !
 
Kram & kärlek & både mamma och MG hälsar !
 
 
 
 
 
 
 
1 Smöla:

skriven

Men vilken härlig dag✨
Han är väldigt blyg av sig, tror du det finns någon chans mellan oss?

Svar: Ja det finns en chans men du får ta initiativ.. kram :)
Esmaralda

2 Fina:

skriven

Hej Es, menade han vad han sa igår? Kram

3 Dunegull:

skriven

Vad trevligt! Ni ser ut att ha så mysigt tillsammans =)

Inatt drömde jag att jag träffa en kärlek, en okänd person. Vad betyder detta? Är det mer saknad efter ngn eller att jag närmar mig den rätta?
Kram

Svar: Du närmar dig fast drömmen handlade mer om längtan. kram :)
Esmaralda

4 Helena Ir:

skriven

Så mysigt..och med kärlek..En dag att minnas..en söt mamma har du..betyder så mycket!

Inget dåligt dricka..champagne..irish coffe..Måste unna mig snart! Om jag inte blir bjuden..

MG fick vara med..men dålig fördelning av tårtan..det syns på hans min..Kanske mormor..bjöd lite extra :)

Kram :)

5 B:

skriven

Hej och godmorgon :-)
Håller på och velar fram och tillbaka om hur jag ska göra med att flytta hem om några veckor eller stanna i Irland, känns det som dom kommer ta de bra när jag pratar med dom / kan de bli bra för mig att komma hem? Så jobbigt att hålla på och vela haha hade ju tänkt flytta redan i december men så är man fortfarande kvar 😂 haha.. kram ❤️

6 Lilla M:

skriven

Har min ljushåriga kollega känslor för mig som han inte vågar erkänna?

7 Milla:

skriven

Kul show!
Fick inte sonen att vakna i dag. Trött i hela kroppen sa han. Jag med. Är vi bara trötta el börjar vi bli sjuka

Svar: Ni verkar ha något virus men det KAN försvinna utan att bryta ut.. kram :)
Esmaralda

8 Gjostwrtier :

skriven

Kan bostaden jag skrev med bli något med? På ett eller annat vis!
Och kan någon av dessa alternativen flytta in hos mig o att de funkar?


Kram

9 AnnaK:

skriven

En bra dag vad det verkar 😊👌🏻 Lite snålt med tårta till MG kan jag hålla med honom om 😂

Tack för svar! Det livade upp 😊 Då kanske jag är lite saknad denna vecka då jag är på annat håll och jobbar?

Kram igen 🤗

Svar: Ja, det tror jag minsann att du är :) kram
Esmaralda

10 Fina:

skriven

Hej Es! Skulle han vilja kyssa mig om han kunde? Kram

11 Hon:

skriven

Hej,
Jag vill ändra min tjänstepension hos min arbetsgivare efter avtalet är signerat men de verkar inte tillmötesgående.. ser det ut att gå att ordna på nåt sätt?
Kram

12 Skorpan:

skriven

En till dag att lägga in i minnenas arkiv, så fint ni hade det :). O massor med godsaker, ja förutom för MG då, men kanske han fick nåt annat också än bara den ynka lilla tårtbiten ;).

Här är det herr Runeberg som firas o tårtor finns att köpas, men kanske bäst att låta bli ;). Åt onödigheter igår o det var ju faktiskt inte så gott som jag trodde, mycket konstigt. Kanske jag snart lyckas bli kvitt mitt söta liv!? O kommer igång med att träna? Eller gör jag det Es? Tills dess fortsätter jag o halkar omkring på gatorna...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jadå, du kommer snart leva lite sundare.. det är ett hinder du ska ta dig över bara.. sen går det av sig själv... kram :)
Esmaralda

13 Sus:

skriven

Hej
Vilken bra dag....
Mys....
Ser du ett litet halmstrå här?
Love sus

14 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Grattis till din mamma!
Hon verkar vara en så pigg och ungdomlig 86- åring.
Fin present du gav din mamma,den uppskattas alldeles säkert 😊
MG bar slips på denna viktiga fest och var så fin men hur var det med din man kom han ihåg slipsen sin?
Slups är stiligt men säkerligen mycket obekvämt.

Tänker bara jobb jobb jobb dvs vill hitta det nya jobbet.
Ser du om det handlar om en fast tjänst eller ett mer tillfälligt projektjobb?

Ha det så bra.
Kram Solstjärnan ⭐

Svar: Nix.. mannen hade ingen slips inte !! Ibland vill MG har slips när han ska iväg o jobba också och då får han det :) Det kan bli mer tillfälligt först.. osäkert.. men en fast tjänst kommer.. kram :)
Esmaralda

15 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!
Vilken underbar dag och härlig födelsedag, Grattis till mamsen, hon ser ut som 35! Vad mycket gott ni mumsat på, blir smått avis😜
Idag har jag vaknat på rätt sida tror jag minsann. Har en sprudlande glädje i kroppen och jag hoppas det smittar av sej på tjurmupparna som jag har omkring mej. Kanske blir ännu gladare om Han kommer förbi idag...
Fick en plötslig känsla igår att mitt kärleksbekymmer kan ha berättat om oss för en kvinna som är äldre och inte riktigt frisk, kan det stämma tror du, vet inte varför men jag träffade hennes man och känslan bara kom över mej.
Kram💕

16 Mu:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad härligt att ni firar så roligt varje år.

Esmaralda.
Skrev till honom att jag gärna vill ses oftare om vi ska lära känna varandra och se var det leder. Tycker väll det gått lite segt.
Han skrev ett ganska positivt svar att han vilk lära känna mig. Men blev ändå orolig om han kände sig trängd eller för mycket.
Tog han det på ett bra sätt? Vad vill han?
Kram

17 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Vilken härlig dag ni fick och så fin hon är din mamma Stort Grattis till mor din i efterskott !
Ni såg ut att stortrivas.. .MG med ;-)

Tänk om man får vara så frisk och rörlig när man är 86...är jag det ska jag banne mig ta mig till helsingör och äta smörebröd och ta en lille till på Strandborg ...eller varför vänta till 86......hoppas kan man alltid

Känner mig dock som 100...med krånglande rygg
Gillar inte snön direkt...

Ha en go Tisdag

Kram Anki med flock


Svar: Tack snälla :) Inte ska du vänta.. ta dig till Strandborg så fort du kan.. och kom dit ofta.. på fredagskvällar är det musik dessutom....men det är trist med ryggen... smärtor håller en ju tillbaka från att göra allt det man vill.. kram till dej o flocken :)
Esmaralda

18 Kristin:

skriven

Gratulerer så mye til din mor <3, kjære Esmaralda.
For en vakker og flott dame hun er til å være 86år. Jeg ser jo at livet fortsatt lever sterkt i henne. Øynene stråler ut energi og glede.
Så fantastisk å en mor som du har.
Mye god mat og drikke, som hører til, og MG, vakkert pyntet med sitt slips.
Mine pudler ble sjalu, for de eier ikke slips. Får se om jeg får tak i noe til min 70års dag :)
Dette måtte bli en veldig minnerik dag.
Tusen takk for at du deler. Ble glad av dette.
Ønsker dere en fortsatt fin dag.
Kram!!!

Svar: Ja, mamma älskar livet och sätter guldkant på dagarna.. faktiskt mer än någon annan jag känner ! Men så har hon turen att få vara helt frisk ! Ja, jag tror nog pudlarna skulle bli stiliga i slips ! Kram :)
Esmaralda

19 Mikaela :

skriven

Hej!

Jag är lite orolig över min äldsta son. Är så rädd att han stänger sig inne i sig själv. Kan du se om han är olycklig? Ser du om han har det jobbigt med vänner i skolan ? Såg att någon i hans klass som är anonym skriver elaka saker till honom och undrar om det påverkar han. Vill så gärna hjälpa han ♥️ Några råd kram

Svar: Ja han blir ledsen av de som är elaka.. men han är stark och vill reda ut på egen hand.. låt honom veta att du finns där och alltid är beredd att prata och försöka hjälpa.. kram
Esmaralda

20 <3:

skriven

Hej kära Es, fina kort från kalaset. MG är ju så söt i slipsen.

Skriver igen och hoppas att du kan skilja personen och mig åt som numera har samma alias som mig och ställer lite samma frågor men tack och lov skriver lite annorlunda. Borde kanske inte bli irriterad på det... 

Vad tror du om Erik som goa vänner vill para ihop mig med ? 
Känns lite nytänk med honom. Överläkare och skriver väldigt välformulerat och trevligt. Berättar mycket om sig själv. 
Han ringde i söndags men vågade ju inte svara...Han är barndomsvän med min vänninas man och hade sett kort på mig. 
Känns verkligen som att det blir en dejt om jag säger ja. Är det en bra person ? Hoppas att det finns empati och fina sidor hos honom.Kommer han gilla mig IRL ? Hoppas på lite pirr och kärlek. Vi båda åker utomlands den här månaden på långresor. Han poängterade att ingen av tjejerna i sällskapet var något för honom som ska med på resan han ska på. 
Kram 
💗💗💗



Svar: Han är kanske inte perfekt.. men visst ska du dejta honom... kram :)
Esmaralda

21 Kvinnan :

skriven

Hej vad trevligt ni ser ut att haft det. Jag undrar vad min dröm betyder, när jag ser min man otrogen i drömmen och kommer på honom med tjejen?

22 F:

skriven

Sitter och kollar resor, ser du oss komma i väg i februari? Kram

Svar: Ja men bara om ni hittar resa närmaste dagarna.. annars dröjer det.. kram :)
Esmaralda

23 Tråkigt:

skriven

Hej!

Vet inte riktigt vad jag ska göra. Tråkigt att gå arbetslös och dessutom känner jag ingen där jag bor nu . Om jag börjar gå ut mera på stan kan det leda till någonting bra?? ser du något bra på väg??

Kram

24 Linnean 🌸:

skriven

Så himla mysigt! Vilken härlig dag och vilken härlig mor du har. Hon är såå söt!
Dottern går inte av för hackor hon heller 😉
Helsingör är så mysigt! När man har varit där så blir man lätt lite ostadig på fötterna, av någon märklig anledning 🤔
MG är ju så härlig! Mår han ok nu? Går det bra med hans kotor?
I morse när jag kom upp låg det guldserpentiner på köksbordet! Var visserligen lite groggy för jag har sovit utan mask i natt. Stirrade och började undra om jag blivit riktigt koko. Antar att någon i kattgänget petat in en större mängde serpentiner under kyl eller frys på nyårsafton och nu lyckats få fram dem och burit upp dem på bordet och lekt loss. Trevligt med serpentiner en tisdagsmorgon! Katter är riktigt uppfinningsrika! Ha det så bra!
Kram.../Linnean 🌸

Svar: Ja det där ostadiga.. kan det vara färjan man åker.. som gör att man gungar lite extra ? ha ha ha :) MG är LITE mer ostadig i bakkroppen men ingenting som stör...han har inte ont... så vi hoppas det fortsätter väääldigt långsamt...frisk kan han inte bli ju. Ja det verkar vara djurens spratt.. med serpentinerna.. för SÅ roligt hade du inte i gårkväll :) Kram
Esmaralda

25 Lotta S:

skriven

Bör jag vara beredd på ordentlig arbetslöshet nu då jag bestämt avgångsdatum utan 100% säkerhet med annan sysselsättning?

26 Mimis:

skriven

Hej Esmaralda!

Kommer jag att vinna pengar eller i alla fall få en inkomst snart så att jag klarar mig??

Kram

Svar: Jag ser ingen vinst närmaste tiden men inkomst kommer.. kram :)
Esmaralda

27 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Det har varit otroligt tufft sista tiden jag har verkligen kämpat.
Jag vet inte om jag har det värre än andra. Men det känns som att jag har gjort det omöjliga möjligt och nästan varit lite missär.
Jag har iallafall fått kämpa.

Och jag undrar om du kan se den här förändringen för mig påväg nu?
Ser du en flytt? Samboskap och partner i år för mig? Eller är jag själv ett tag till?
Kram

Svar: Du är själv ett tag till men sedan vänder det och partner kommer.. kram :)
Esmaralda

28 Osäker:

skriven

Hej!

Kommer jag att våga ta för mig mer och få ett jobb snart?? är inte rädd av mig snarare så är det självförtroendet som sviktar. Rädd för att jag inte duger eller klarar av.

Kram

Svar: Du både duger och klarar av så tagga till dej lite.. jobb kommer.. kram :)
Esmaralda

29 Berg:

skriven

Grattis till din mamma!

Es, måste fråga... sonen vill nu bo hos pappan helt istället. Skälet är spelande, vilket pappan helt släppt fritt, till skillnad för hos mig där jag uppmuntrar till annat också....Ah, jag trodde sonen kommit åter till mig för att stanna, och seansen talade också om detta. Vad händer? Ska jag gå till tingsrätten och bestrida deras arrangemang? Hur ser det ut? Får du något till dig så tas det tacksamt emot. Ha det gott!

Svar: Du och pappan behöver prata om detta.. det är INTE bra för din son om han själv kan välja o flytta fram och tillbaka efter hans vilja och behov för stunden... initiera samtal.. kanske vi familjerätten... kram :)
Esmaralda

30 Michaela:

skriven

Ett stort grattis igen till din fina mamma som mer ser ut som 50-60 än 86!!😁❤ Vilken underbar dag! Förstår MG:s besvikelse för det är gott med tårta :)
Liten fråga ... går det över?

Kram och pussar till MG.

Svar: Ja, det går över... kram :)
Esmaralda

31 Mm:

skriven

Hej Esmaralda.
See du om dem två skaffar barn med varandra? Eller hur stor den möjligheten ser ut?
Kram


Svar: Möjligheten finns och det är runt 50 % så det kan bli vilket som.. kram
Esmaralda

32 Anna E:

skriven

Är vi ihop eller ej enligt han? Vad planerar han i framtiden? Finns jag med i hans planer?

33 Ninis:

skriven

Vilken underbar mamma du har💕.. så kommer även jag att va när jag når den underbara åldern👍😁✨.
Undrar om vi kommer att få till ett möte snart? Eller ska jag bara avvakta, så får han ta intiativ ... om han nu vågar..😜. Kram

Svar: Ta gärna ett litet eget initiativ... då vet du.. och det är bättre.. kram :)
Esmaralda

34 Dum fråga:

skriven

Hej!

Dum fråga kanske men har jag någon hemlig beundrare eller någon som tycker om mig som jag är??

Kram

35 ernst:

skriven

Hej esmeralda
När träffar min dotter den rätta mannen för henne?

Svar: Det kan dröja ännu en tid - men det kommer ! Kram :)
Esmaralda

36 ernst:

skriven

Hej esmeralda
När träffar min dotter den rätta mannen för henne?

37 En Ängel med ett stort hjärta:

skriven

Hej fina Es!

Åh så mysigt ni har haft det, så mysigt hade vi det också jag o min lilla mamma! Jag tog med henne på mycket efter att min käre far gått över till andra sidan. Gud vad jag saknar henne mitt älskade hjärta!Hon o far kommer på besök då o då så mysigt 💓💙👼👼 Njut av mamma din o tiden ni har tillsammans! Hur mycket fyllde din mamma? Ge henne en kram o gratta från mig💐🎶

Jag undrar om du kan se om min första bok blir en bestseller? Jag kan knappt vänta tills den ges ut är så förväntansfull från mitt hjärta!

Varm kram kära Medmänniska!💜👼💞

Svar: Ja, visst kommer både mor och far på besök till dig, ofta. Du är sannerligen älskad. Mamma fyllde 86. Det finns god chans att boken kommer gå bra.. kanske inte riktigt så bra som du hoppas.. men bra.. och det kommer fler böcker.. det kan bli hur bra som helst.. förutsättningarna finns.. kram :)
Esmaralda

38 Cecilia:

skriven

Vilken härlig dag. Stort grattis till din mamma!

Hur länge kommer den dåliga stämningen hänga kvar? Timmar eller dagar? Kramar

Svar: I värsta fall kan det ta dagar men det behöver det inte göra.. kram
Esmaralda

39 Lisa:

skriven

Hej,
ser det bra ut att fortsätta jobba för samma företag?
Kram

40 Louise:

skriven

Det känns sm att jag och mannen har kommit till ett vägskäl där jag står och velar om jag ska svänga in på samma väg som honom och fortsätta vara med honom eller om jag ska ta andra hållet och gå själv mot det läskiga.
Jag är så himla splittrad för om jag igen ger mig och låter han få sin vilja igenom så är det okej ett tag tills det är dags för hans dumma lekar igen. Vi kommer hålla på så resten av vårt liv och det tär på krafterna.
Det finns många i min omgivning som tycker jag ska lämna honom och jag har också funderat på det nu ett tag för att fortsätta tillsammans är bara dumt om det ska bli bråk var tredje månad.
Han tycker att sex är viktigt...jag tycker det är överskattat och vill bara att det ska vara över.
Det är tråkigt.
Kalla mig konstig. Vet att det finns många i bloggfamiljen som bara längtar efter förhållande och allt vad det innebär. Här är det tvärtom. Efter snart 19 år längtar jag att få vara singel eller särbo what ever bara jag slipper ha någon man i mitt liv.
Sen är det ju han som påstår att det kommer bli jobbigt för oss båda om vi skulle separera. Han skulle inte orka leva utan mig. Det är jag som lyfter upp honom så han orkar. Spelar ändå ingen roll för blir vi inte sams så måste jag lämna,jobba, hämta,laga mat handla osv för han kommer inte lyfta ett finger. Sjukt va.
Jag hade mått bättre att få vara ensam utan att tänka på min vuxna man och bara ta hand om mig själv. Just nu känner jag mig bara som om jag ramlat ner i ett hål och inte kan ta mig upp, när jag väl gör det så knuffar han ner mig igen. Känns som det är han som bestämmer över mig och min kropp och liv.

Kommer jag någonsin ta steget fullt ut och lämna honom?
Jobbig fråga men jag måste få veta. Jag vill men jag undrar om det kommer bli bra eller om det blir jobbigt om det händer.

Tacksam för svar och ha en fin dag. Kramar,

Svar: Ja, det ser ut som om du en dag lämnar.. och du kommer klara det fint när det blir så dags.. men det ser inte ut att ske närmaste tiden.. kanske ni skulle gå en period i familjeterapi ? Kram
Esmaralda

41 Eva:

skriven

Grattis till din pigga mamma!!

Svar: Tack snälla :)
Esmaralda

42 Eva:

skriven

En sak till...har din mamma likadana gåvor som du har?!

Svar: Hon har mkt stark intuition och vet en hel del.. men inte fullt ut.. kram :)
Esmaralda

43 M:

skriven

Så trevligt och mysigt ni haft det:)

Hur kommer våren bli?
kram

Svar: Ta initiativ och det blir en riktigt bra vår.. kram
Esmaralda

44 Susan:

skriven

Så mysigt🥰

Svar: Jaaaa :)
Esmaralda

45 Tingeling:

skriven

Grattis till din mamma! Vilken härlig och mysig dag 😊

Svar: Tack snälla :) Ja vi hade en underbar dag.. kram :)
Esmaralda

46 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du en förändring i mitt liv inom det närmaste?
Kram


Svar: Det kommer positiv förändring men du får själv ta initiativ.. kram :)
Esmaralda

47 💕 Zoey 💕:

skriven

Bästa Es!
Du får gratulera din mamma från mig! Alltid lika glad och hon verkar så go. Hoppas hon hade en bra födelsedag! ❤️

En nyfiken fråga, kommer alla mina framtida barn skolas in på dagis (eller det heter väl förskola nu för tiden) eller är det någon som inte kommer börja där och börja först på sexårsverksamheten istället? Hoppas på svar! Kram Zoey 💕

Svar: Tack ska du ha.. ja hon var så nöjd med sin dag :) Det känns som om barnen kommer få på förskola.. men jag ser inte hur länge.. kram
Esmaralda

48 Mikaela:

skriven

Tack för dina ord Esmeladra <3

49 En Ängel med ett stort hjärta:

skriven

Tack underbara Es för ditt fina svar med glädje tårar i ögonen sitter jag här o läser ditt vackra svar om o om igen💜👼💜

Allt gott o massa Kärlek till dig fina!

Kramisar:)

50 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag vet att du inte kan se exakta tid.
Men ser det ut som att jag är själv länge till? Eller handlar det om en tid som några månader innnan något händer?
Kram

51 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar något inom kärlek vara påväg?
Kram

52 Anki:

skriven

Go´eftermiddag Es

Det blir till att sätta Strandborg på min bucketlist ! Har redan Fiskerestaurangen i Magnarp uppskriven ;-) Är ju mycket för matupplevelser :-)

Glömde berömma stiliga MG i sin slips <3

Kram Anki med flock

Svar: Ja fiskekrogen i Magnarp är mysig minsann !! MG uppför sig riktigt extra stiligt också när slipsen kommer på.. kram:)
Esmaralda

53 kvinnan:

skriven

Jag undrar vad min dröm betyder, när jag ser min man otrogen i drömmen och kommer på honom med tjejen?

Svar: Det tyder på en allmän inre oro hos dig men det kan vara oro för vad som helst.. kram
Esmaralda

54 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Du såg att jag kunde vara själv ett tag till.
Ser du hur länge denna period handlar om, är det en lång period jag är själv till framåt? Alltså handlar det om ett år till Eller verkar det ändå som om något är pågång inom partnerskap inte så långt fram?
Kram

55 Anna E:

skriven

Är vi ihop eller inte enligt han? Vad planerar han i framtiden? Finns jag med i hans planer? Har han bestämt sig?

56 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag vet ju att du inte kan se något exakt inom tid.
Men jag har varit själv ganska länge nu.
Du såg att jag är själv ett tag till och handlar det om månader eller om år? Verkar något ändå vara påväg?
Kram

57 Champange:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har inte fått något utlåtande.
Ser det ut som om han Bestämt sig?
Har han klart bestämt sig att han inte ska välja mig?
Kram

58 lilla M:

skriven

Har min ljushåriga kollega känslor för mig som han inte vågar erkänna? Han tittar på mig så länge och med sådan värme att jag blir helt svettig. Kram

Svar: Ja som sagt.. det ÄR komplicerat med känslorna mellan er... jag får ingen rätsida på det.. kram :)
Esmaralda

59 Solen:

skriven

Vilken härlig dag! Och grattis till din mamma! Man får hoppas man är lika pigg vid 86 och kan fira genom att tura och ha champagnefrukost!

Fick samtal igår så det blir jobbsamtal på måndag...men lite tveksamt! Men kanske bra och gå dit och höra vad det handlar om i alla fall även om det är lite fel k tiden. Och om inte detta så kanske det kan leda till något annat framöver?
Kram! ☀️

60 <3:

skriven

Träffas vi först via nätet eller vart då?

61 GP:

skriven

Vad fint ni ser ut att ha haft det, Helsingör är så fint och det är så trevligt att kunna ta färjan från Helsingborg dit på så kort tid. Grattis i efterskott till din mamma!


Es, jag är lite orolig kring tjänsten jag var på intervju för... de har inte hört av sig... känner mig tveksam om jag kommer bli erbjuden något på den fronten trots att jag hade gått vidare till referenstagningen. Ser du något kring det eller finns det något annat jobb för mig på ingång?


Kram :)



Svar: Ja chanserna minskar för varje dag och får du det inte så lär det inte dröja så länge innan något annat bra dyker upp för dig. .kram
Esmaralda

62 Gunilla i Oxd:

skriven

Såå mysig dag! 🌸💕
Och Pernillas show ska vara helt suverän!🌟

Kram

Svar: Ja jag har hört att den ska vara bra.. ska bli himla kul och lite skratt blir det säkert.. kram :)
Esmaralda

63 Ghostwriter :

skriven

Gör jag rätt som kikar på byten för att kunna komma till min längtande-stad eller behöver jag hyra rum/andra hand först?

Kram

64 AnnaK:

skriven

Tack snälla för svar igen! Då drar jag slutsatsen att jag är lite omtyckt av honom trots allt 😊

Kram igen och tack för att du gjorde dagen lite bättre 🤗

65 Skorpan:

skriven

Tack för svar!
Ja det är mer än en massa snöhögar då som ska klättras över ;)..
Kram Skorpan

66 Fina:

skriven

Hej Es! Nu är vi sams igen och det känns så bra - såfort vi ser på varandra så ler vi båda. Skrattet bubblar upp. Jag har lätt att få honom att skratta.

Visst är jag lite speciell för honom? Kram

67 Anonym:

skriven

Kommer han bli negativt inställd om jag berättar om min sjukdom och att jag är sjukskriven till och från ? Kanske inte det bästa för honom att dejta...ekonomiskt.
Har han god ekonomi E L
Kram

68 Hjärter dam:

skriven

Grattis till mamsen!💐❤️🎁 Pigg och glad ser hon ut!
Ser ut som ni haft en riktigt härlig dag!...och härligt att se barmark och asfalt👍
Själv börjar jag vara innerligt trött på snö och kyla -21 grader här imorse..❄️
Es, ser du om jag nån gång i framtiden kommer att flytta söderut? Hoppas!

Kram❤️

Svar: Ja hon är väldigt pigg :) Ja faktiskt så ser det ut som om du en dag kommer söderöver.. kram :)
Esmaralda

69 Hemmafrus fasoner:

skriven

Sänder lite viriruell grattissång till mamsen jag med!

Jäklans så snygg hon är, riktigt strålar :)

Vad tror du Ez, kan jag eventuellt ha råd med en mindre lägenhet på ä***gatan? De har inte släppt priserna än. Det känns som jag hade trivts så bra. Oj vad jag håller tummarna.

Stor kramis från kalopskastrullen! ❤️ - ruskigt gott med gryta såhär i snörugget!

Svar: Tackar:) Ja du kan men de kommer kosta på och kan gå ut över annat.. tänk dig noga för.. kram :)
Esmaralda

70 HJälp:

skriven

Hej!

Kommer jag att få någon hjälp med att skaffa ett jobb?? Svårt när jag inte känner någon i min nya hemstad.

Kram

71 Jossan :

skriven

Det är märkligt att jag känner av just den delen... att jag känner att han är nära. Det blir liksom ett lugn i kroppen. Tänk att han kommer i år 😍😍 äntligen! Kunna ligga och kramas och mysa 😏 saknar det intima nu... hoppas det finns en bra kemi mellan oss i alla lägen... 🙄🙄

Tog hem matten för att rätta. Orkade inte göra det på jobbet...

Tänk om någon kunde planera sånna födelsedagar till mig som du gjorde till din mamma!

Kram

72 Tiss:

skriven

Hej Es!

Jag har nog skrivit detta förut.. Men du påminner lite om min mamma till utseendet. :)

Jag kommer att börja en behandling på ett ätstörningscenter. Jag är rädd för att jag ska få en manlig behandlare. Av dom som vet tycker att jag fånig. Men jag skulle känna mig så obekväm p.g.a. saker förut... Och jag har förvisso inte berättat om vad som hände för ca en månad sedan då jag skäms. Jag vill heller inte ha min förra behandlare då det inte gick bra sist.

Kan du se om jag får en man? en behandlare det kommer att fungera med?

Svar: Där ser man - att jag och din mamma är lite lika :) Jag ser inte om du får en man men du bör prata om hur du känner och vad du varit med om.. du ska känna dig trygg, det är viktigt och att börjar på behandling är jättebra.. kram :)
Esmaralda

73 ängeln:

skriven

Vilken mysig dag ni fick! Har farfar det bra i alltet? Tycker att jag kan känna hans närvaro. Kram

Svar: Ja jag förstår att du kan känna hans närvaro.. han besöker dig då och då med massa kärlek.. kram :)
Esmaralda

74 sense:

skriven

Så härligt, jag vill också vara som hon, din sköna mamma, i 86 års åldern!

Svar: Jag med !!!!!!!!!!! Kram :)
Esmaralda

75 Fina:

skriven

Hej Es! Nu är vi sams igen och det känns så bra - såfort vi ser på varandra så ler vi båda. Skrattet bubblar upp. Jag har lätt att få honom att skratta.

Visst är jag lite speciell för honom? Kram

76 Jennifer:

skriven

Fina Esmaralda, jag tänker på min resa i vår...och om jag väljer Qatar och Kuwait som resmål, kan det bli bra då?

Det lär finnas så mycket mer än turistvärlden... lyxiga hotell, exklusiva shoppingmallar, och vad allt. Jag skulle vilja resa dit och upptäcka det lokala, unika, speciella med dessa länder. Tror du jag skulle lyckas?

Är med i ett internationellt socialt nätverk och tänker att om jag får kontakt med lokalbor på plats, så kanske de kan visa mig det ”riktiga” Kuwait och Qatar? Skulle vara spännande.

Som sagt, kollar lite på arabiska halvön. Saudi är omöjligt, Jemen är omöjligt (försökt), Oman har jag varit i, UAE har jag varit i (mer än bara Dubai, föredrar själv Abu Dhabi), Bahrain har jag varit i.

Fördelen med arabiska halvön: härligt klimat, ingen malaria, vänligt folk, intressant kultur. Och faktiskt inte så dyrt bara man inte vandrar in på en massa turistrestauranger och åker taxi överallt. Kram

77 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag vet ju att du inte kan se något exakt inom tid.

Du såg att jag är själv ett tag till och handlar det om månader eller om år? Verkar något ändå vara pågång?
Kram

78 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du mig kunna bli sambo med någon i år?
Kram

79 Liverpool:

skriven

Hej Esmaralda
träffar jag henne i år eller dröjer det länge till

80 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du mig kunna bli sambo med någon i år?
Kram

81 T:

skriven

Vilka fina bilder! Ser ut att vara en pigg mor du har! Hoppas ni fick en fin dag! Kram T

Svar: Tack :)
Esmaralda

82 Anna E:

skriven

Tycker han att vi är ihop igen? Älskar han mig fortfarande eller ej? Vad planerar han i framtiden? Finns jag med i hans planer?

83 HS:

skriven

Vilken mysig dag ni har haft! Helsingör är så fint och MG är jättesöt i slipsen.

Jag har börjat i psykoterapi i dec. Det är många tunga känslor och minnen som kommer upp. Jag har en del att jobba med men tror att detta kan hjälpa mig mycket. Som du svarade i seans så är L en professionell terapeut som passar mig.

Luftvägarna har krånglat i det kalla vädret och nu har jag ny förkylning igen. Kommer jag att bli mer motståndskraftig när jag byter jobb?

Kram

84 Hon:

skriven

Hej,
hur ser det ut att gå för min bror?
Kram

85 Månskenet:

skriven

Grattis till din sköna mamma!

Svar: Tack :)
Esmaralda

86 Annelie :

skriven

Ett STORT grattis till din mor! Vilken söt hund du har!

Svar: Tack ska du ha :)
Esmaralda

87 Pernilla:

skriven

Hejsan
Grattis till din mamma🎉🎉🎉

Vilken härlig dag ni verkar ha haft..

Hoppas att ni får jätte mysigt på
Pernilla wahlgrens show..

🌷🌷

Pernilla

Svar: Tack snälla :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: