Ett hallelujamoment ?

 
Ännu en knasig selfie... med läsglasögonen på näsan..... på väg mot Bo Olssons....
 
 
Här är jag alltså... på väg in och man får nästan lite av en Ullaredskänsla om  ni förstår vad jag menar.... lite pirr i korppen.. adrenalinpåslag... nu jävlar ska det shoppas liksom....
 
 
 
Först en varuvagn.. så konstigt tomt och ödsligt..... och så små varuvagnar om man jämför med.. ja du vet vad....
 
Och så klev jag in i det som skulle bli ett halleljuamoment... och inte faen blev nåt moment alls!
Jag hade i min enfald trott att det skulle vara  som ett Ullared  i minformat.... men så var det ju inte
Somligt var 100% dyrare än på Ullared.... och inte så  mycket BRA grejor... mer som vilket Ö&B som helst ! 😱
 
Det blev att jag handlade till sonen... pasta/ketchup.. massa nudlar... tvål o jättebrukar med chokladbollar o sånt  onyttigt
 
Tog typ 30 min att beta av Bosses butik... sen for vi till Lund.. och bjöd ut sonen på thaimat... därefter till Helsingborg för att hämta mamma som stannar  till söndag.
 
Sonen var dock väldigt nöjd och tacksam !!
 
 
Kram & kärlek
 
 
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommder jag kunde tar en lång pausa från sociala media för jag ska mår bättre ifrån såna personer mot mig.

Kommer jag inte blir lika behov av sociala media i framtiden?

Ha det bra

2 Susan:

skriven

😂lite överreklamerat alltså😂 men det positiva e väl att det inte blev ett stort hål i plånboken, som det brukar bli i Ullared (åtminstone för min del🤣)

Hoppas din dag idag blir desto bättre...🎁🎂🇸🇪🎈🎶🥂🍾

Grattiskram

Svar: Ja tack.. det har redan börjat på ett amazing sätt.. kram :)
Esmaralda

3 Skorpan:

skriven

Grattis på födelsedagen!! Hoppas du får kaffe på säng o blommor o tårta o ja allt!

Fin selfie, en förväntansfull dam på väg mot äventyret, som visade sig vara nåt helt annan slags äventyr ;). Vilken besvikelse, men det tog ni igen med träff med sonen. Inget dåligt...

Igår blev det tidig avfärd till sonens tillställning o en kortare "arbetsdag" där. Massor med folk o 45 minuters köande till toaletten fösta gången... Maten fick man köa till o hastigt sleva i sig för att alla utomstående skulle vara ute ur byggnaden en visd tid. En halv timme tog det att komma ut på vägen o när vi äntligen var hemma var det bara att göra sig färdig flr nästa tillställning. Där var det fina kläder, typ bal på slottet. Träffade min "chef" o jag tog upp "jobbissuen" som vi ska gå igenom på måndag. Efter drygt två timmars festande bar det av hemåt o handla o sen inta lite mat o dryck. Vilken dag! Mams upplevde två nya tillställningar tack vare att hon bestämde sig för att komma o hälsa på. Nöjd men trött var nog känslan på kvällen..

Idag blir det väl att åka ut lite o se vad som händer ute i närområdet. Men varför hände inget på vändagen, jag var t om ute på restaurang o åt, men inte dök prince charming upp, Es var är han!? Längtar så :)... Tills dess, ja inte vet jag :D..
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Tack snälla ! Ja herregud om jag visste var han är.. och kunde sända honom din väg... direkt på en gång ! Något har gjort att han dröjer... men han kommer.. det vet jag.. kram :)
Esmaralda

4 Fina:

skriven

Hej Es! På alla hjärtans dag gav jag till A ett vackert kort där jag skrivit tänkvärda och kloka ord. Blev han berörd av orden? Betydde min gest något för honom? Kram

Svar: Ja, jag tror han kände av det.. kram :)
Esmaralda

5 Carin:

skriven

Godmorgon! 🌥
Åh, vilken antiklimax! Så som du byggde upp känslan och så bara ett ”Jaha?”. Jag och säkert många andra i bloggfamiljen har väntat på en intressant rapport från denna shoppingdag. Köpte du något till dig själv?

Igårkväll landade jag i soffan med ett glas rött, lite godis och mådde så bra och var lugn. Laddar inför monsterveckor på jobbet och ska komma ihåg dessa dagar om hur det är att ha ledigt 😆

Ska nu njuta av att det börjar bli ljust vid halv åtte på morgonen. 🌅
Kram och hej!

Svar: Nej, inget personlig alls till mej.. en blus till mamma o sen schampo o tvål å sånt bara.. suck ! Kram :)
Esmaralda

6 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!
Det blev ett hallelujamoment som kom av sej alltså, vilken besvikelse men det dröjer väl inte så länge förrän Ullared får besök va? Snygg är du i alla fall så de så😉
Ligger här och ser hur lördagsmorgonen sakta gryr, det verkar bli en fin dag, inga direkta planer, mest ta det lilla lugna.
Känner du om det dröjer länge innan vi får till ett möte Han och jag?
Önskar er en härlig lördag. Kram💕

7 Kulla:

skriven

Ja må hon leva, ja må hon leva uti hundrade år, ett jättegrattis till finaste E🌟🥂🍾💐🎈🎉🎊.
Men herrgud vilket antiklimax 🤪, och din shoppingtarm blev snuvad på det roliga. Bra att sonen blev nöjd🙏😄.
Hur ser det ut med att F kommer hit snart? Eller.,, kram

Svar: Ja, det var ju tur att någon blev nöjd :) Tack för hälsning :) Det ser lite tveksamt ut kring F .. kram :)
Esmaralda

8 Lisa.A:

skriven


Varmt grattis på födelsedagen!
Jag önskar dig en fin dag på alla vis.

Kram

Svar: Jättetack:) kram :)
Esmaralda

9 Helena Ir:

skriven

Ett stort GRATTIS till dig Esmaralda på din födelsedag idag :)
Hoppas du får en fin dag med din mamma och din man..
Ja må du leva!!

Kram <3

Svar: Tack snälla.. kram :)
Esmaralda

10 Lotta S:

skriven

Jag börjar känna mig riktigt tillfreds med mitt beslut, men tar gärna emot goda råd inför hösten och nästa vår: blir det många bra erbjudanden om uppdrag att plocka ihop av, eller får jag så pass få erbjudanden att jag borde ta mig an precis allt?

11 Michaela:

skriven

Grattis på födelsedagen bästa Es! ❤
Även fast du inte firar så hoppas jag att du får en fin dag :)

Brosan är äntligen lite stabilare och pacemakern fungerar bra :) Men min svacka fortsätter:/ Blir det långvarligt eller ger det sig snart?

Kollar inte på Mellon för tycker att det är så fruktansvärt dåligt nuförtiden men ikväll är en kollega med :)

Kram!


Svar: Ja, du behöver bara tid för att landa nu och för att stabilisera dig - och det kommer !! Skönt att din bror mår bättre. .kram :)
Esmaralda

12 Augusti:

skriven

Grattis på födelsedagen!

Svar: Tack snälla :) kram
Esmaralda

13 Kiara:

skriven

God morgon Es!
Jag hoppas ni hade det trevligt ändå även om det inte blev riktigt vad du hade hoppats på? Hälsa till din goa mamma!

Du har nämnt att jag kommer vara hemma länge med barnen innan de kommer skolas in på förskola. En tanke som slog mig - kommer de bli svårt att skola in dom då, då de hellre vill vara hemma med mig/pappan? Eller kommer inskolningen gå lätt för att dom förstår att vi måste jobba? Tusen tack i förhand! Kram Kiara ❤

Svar: Nej jag ser inga problem av betydelse.. kram :)
Esmaralda

14 Dunegull:

skriven

Stort grattis på dagen E! <3

På mitt jobb har man delat projektledning i tre titlar. Jag ligger i mitten. Ser du om jag blir projektledare här på denna arbetsplats med tiden?

Kram

Svar: Tack.. och ja, stannar du kvar så når du hela vägen så småningom.. kram :)
Esmaralda

15 Jas:

skriven

GRATTIS på födelsedagen Es!!! 🎉❤🎈🌹🌻🌷💐🎉🎉🎉🎉🎉 Tack för allt gott du gör! Du är fantastisk!
Stor KRAM!!❤

Svar: Tack snälla :) kram
Esmaralda

16 Nornan:

skriven

Även om du inte gillar att bli firad så tror jag du kommer bli det ändå, så ett stort Grattis på din födelsedag bästa Es. 🌻

Kramar!

Svar: Tack och jodå.. firandet började redan i morse... kommer en blogg om detta i eftermiddag ! Kram :)
Esmaralda

17 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Nä vilken besvikelse! 😞😢💔 Ibland överdriver dom allt bra i reklamerna bara för att locka kunderna och så blir man SÅ besviken. Hade verkligen sett fram emot att få läsa om ditt besök där idag. 😞 Glöm inte hälsa till din goa mamma! 💕

Nyfikenhet: Kan du se hur stor chans det är att jag möter HAN nästa år? Tack i förhand! Kram Zoey 💕

Svar: Ja eller hur... fast det är klart.. en annan är ju bortskämd med Ullared :) Antar att det mesta blir blekt i jämförelse :) Chansen är god att du träffar rätt ganska snart.. kram :)
Esmaralda

18 Tintin:

skriven

Hej Es!
Hur blir det med kollegan? Hon har problem med ögonen. Får hon hjälp eller blir jag "ensam" där nu en lång tid framöver? Får jag hjälp av någon annan i såfall eller måste jag jobba för två??

Jag vet känslan då man hoppas på massa shopping och så blir det "platt fall"... :/

Tack och kramiz!

Svar: Det känns som om kollegan kommer få hjälp men det kan bli en period då du får mer att göra.. kram :)
Esmaralda

19 Jennifer:

skriven

STORT GRATTIS på födelsedagen finaste Esmaralda!! Önskar dig kärlek, glädje, lycka och skratt i mängder!!! 💐🎂🥂

Igår var jag på afterwork med mina jobbkompisar, och de berättade för mig att jag alltid är så positiv och stöttande och omtänksam mot alla på jobbet, och att jag betyder så mycket för dem. Jag blev alldeles stum av förvåning, kan det stämma att de ser mig som sådan?

Jag har mina svårigheter och sorger och då jag är ensam känner jag mig ofta sorgsen och ledsen, men visar aldrig detta utåt för någon. Tvärtom är jag alltid den positiva, glada, roliga på jobbet. Stämmer det de sa om mig? Blev såklart jätteglad och alldeles rörd.

Hoppas du har en fantastisk födelsedag fina Es!

Kram💖

Svar: Tack :) Ja det förvånar mig inte det minsta att du är omtyckt.. klart att de menade precis allt de sade ! Du är en underbar tjej ! Kram :)
Esmaralda

20 mh:

skriven

Hej!
När tror du förändringen sker för mig på mitt jobb? Te våren lr senare?
Kram!

21 AnnaK:

skriven

Grattis på födelsedagen 🤗🎈🎁

Aldrig hört talas om den butiken. Inget som finns här 😊 Synd att den inte var mer spännande!

Har jag rätt i känslan att det kan bli lite fysiskt med en viss person?

Kram och ha en fin födelsedag även om du inte firar 😊

Svar: Tack snälla :) Ja möjligheten finns till lite mer fysisk kontakt.. men då får det bli du som tar initiativ.. kram :)
Esmaralda

22 W:

skriven

Grattis på födelsedagen!

Kram

Svar: Jätte tack :)
Esmaralda

23 Ja:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha oh fy så tråkigt! Inget i jämnförelse alltså.

Hur stor ser chansen ut att det kommer någon kärlek i år som blir varaktigt?
Några tecken på samboskap under året?
Kram

24 Mikael:

skriven

Adrenaline och pirr, kan tro du beskriver åka vberg och dal bana på gröna lund eller nåt :)


Grattis på födelsedagen :)

Kram
Mikael

Svar: Ha ha ha... ja bergbanan är ingenting i jämförelse.. tack för din hälsning goa Mikael. kram :)
Esmaralda

25 En shopaholic syster:

skriven

Gör allt lite ont i shopaholic hjärtat att läsa!

Men trots allt mysigt med utflykter, thaimat och en tacksam son!

Hos mig startade lördagen med scones och nu ska vi strax bege oss mot loppis!

Även denna shopaholic måste ”rastas” ;-)

Jäklans vad jag längtar efter ett eget hem att inreda. Finns det någon som helst chans att jag får köpa in mig på ”ärlan”, kommer det bli bra och kommer jag få fint tror du?

Ha en riktigt go lördag 💖

26 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda!

Har min pappa i smyg fortfarande kontakt med kvinnan som börjar på P?

Tack för svar

Kram

27 Jossan :

skriven

God morgon

Grattis på födelsedagen!! 🎉🎉🎉

Igår kom jag på brist gränsen. Veckan har varit lång och jobbig. Jag har varit trött och barnen har varit trötta... jag hamnade i konflikt med 2 kollegor för de aldrig kan dela med sig med projektorerna. En tror att hon har ensamrätt på dom. Jag började helt ärligt nästan gråta. För jag är trött på hur den ens bestämmer allt. Tror det är hon som kontakta högskolan. Men nu är det lov och på söndag ska jag sova ut! För det behöver jag. Inte ställa klockan alls.

Under veckan blir det plugg, rätta böcker, skriva utvecklingssamtal och städa! Det är så tråkigt men måste göras...

Hur kan jag känna mig så ensam och mår så dåligt fast jag är nöjd med mitt liv. Skönt att va ensam för jag kan göra vad jag vill men igår kände jag att jag saknar att ha någon att krama om! Snart kommer han...

Ska njuta av att ligga i sängen en stund till innan jag ska fica frukost och sen till gymmet!

Kram

Svar: Tack :) Ja, bara njut och ta hand om dig.. det kommer en tid när ni är två.. kram :)
Esmaralda

28 Anki:

skriven

Godmorgon "födelsedagsgrisen" <3

Stort Grattis på födelsedagen Esmaralda !

Men det var väl alltid ngt ..att glädja sonen !
Nu vet du och vi andra slipper göra en resa dit :-)

Här pratades det med yngsta sonen igår ...på en fredag ! Känner mig hedrad .

Njut nu av din dag !

Stor födelsedagskram från oss alla i flocken !


Svar: En tackar & bugar !! Kram till dej och hela flocken :)
Esmaralda

29 DD:

skriven

Hoppas du hade en underbar födelsedag 🌸 kram

Svar: Tack så mycket.. det är ju idag... och festande fortsätter.. kram :)
Esmaralda

30 Cecilia:

skriven

Grattis på födelsedagen! Tråkigt att Bo Ohlsson inte var som förväntat, men vad fint av din man att ge dig en shopping dag.

Vad tycker och tänker denna person om mig? Kramar

31 Tingeling:

skriven

Men vad synd! Du får nästa födelsedag önska en betald resa till Ullared i stället.... 😉 Grattis på födelsedagen!!! 🎈🎉

Nu har jag bestämt mig för att söka studie och yrkesvägledare samt beteendevetare till hösten. Kanske någon turismutbildning. Annars nu i april läsa turismkurs eller genusvetenskap (Det har man väl alltid nytta av?) Nu måste det hända lite känner jag!

Har köpt min nya tv bänk och AC ifall det blir lika varmt som förra sommaren. Fattas bara tavla i vardagsrum och vitt köksbord. Sen är mitt hem färdigt!

Allmänt nöjd är jag. Förutom tröttheten.

Hoppas du får en trevlig, härlig och glad födelsedag!

Kram!

32 <3:

skriven

Härlig selfi på dig kära Es.
Ska jag höra av mig och se hur det gått med allt för O ? Han var så ledsen förra veckan över allt.
Kommer de gå skilda vägar han och sambon ?
Kram

33 Hej:

skriven

Hej Esmaralda!
Gillar din rosa jacka med röd hår! Jag gillar starkt färg!

Esmaralda,
Känner han något för mig åt kärlekshållet?
Kram

34 Mimis:

skriven

GRATTIS ESMARALDA!!!


Tror du att jobbet närmar sig snart?? PANIK!!

Kram

Svar: Tack :) Jag ser ju att jobb kommer men kan inte säga när.. kan bara hålla tummarna att det ska ske riktigt snabbt nu.. kram
Esmaralda

35 Mikaela :

skriven

Hej!

Har en fråga till dig. Ser du om mötet kommer gå bra som jag kommer få gå på om två veckor ? Är orolig över den och får ångest.

Vet inte varför jag måste vara med så det inte handlar om mug/oss utan med om bräda ssk och den beröda men ser du något kring mötet .

Kramar

36 Orolig:

skriven

Har en förstorad körtel på ena sidan av halsen ganska långt ner. Kan det vara något att oroa sig för??

kram

37 Skorpan:

skriven

Hmm, var min misstanke obefogad? Jag tror faktiskt inte det.. Tycker inte att man ska betala för sånt som inte "finns". Es, har jag gått o blivit galen?
Kram Skorpan

Svar: Nejdå, inte det minsta galen.. kram :)
Esmaralda

38 HS:

skriven

Stort grattis på födelsedagen bästa Es!

Kramar

Svar: Tack snälla :) kram
Esmaralda

39 Kvinnan :

skriven

Hej Esmeralda vad tråkigt att det inte blev som ni hade planerat med shoppingen....

Tänkte höra med dig, igår skulle ett sällskap på 13 personer dyka upp hos oss, vi hade förberett o allting men dom kom aldrig , vi blev så besvikna, varför kom dom aldrig?

40 F:

skriven

Godmorgon Esmeralda hur ser sommaren ut för oss?

41 Pia1:

skriven

Stort grattis på din dag Es 💞

Svar: Tack finaste :) Kram
Esmaralda

42 Anna-Marie:

skriven

Vad har William för intentioner? Han är så otroligt snygg, vackra ögon, lätt att prata med. Vågar jag släppa fram känslorna här?

43 Diana:

skriven

Grattis på födelsedagen Es!
Önskar dig många år med ett piggt, lyckligt och roligtliv!
Kram!

44 Milla:

skriven

Har varit i Tomelilla faktiskt. I går var det en jobbig dag m samtal på Familjefrid o en trotsig son som inte vill jobba i skolan. Mår han dåligt? Vad ska jag göra? Leder Familjefrid framåt för mig?

45 eve:

skriven

GRATTIS EZ!!! Hoppas du får en härlig födelsedag! <3

Svar: Tack snälla :) kram
Esmaralda

46 EPM :

skriven

Nä, vad trist!

Lite snopet här hemma också, vi skulle ut tillsammans med barnen och äta pizza för att fira deras lov. Men nä, sonen fick feber så vi hämtade hit istället. Sen när han skulle gå och lägga sig så vände sig hela hans lilla starka pojklagen ut och in... 😫
Bättre idag men vi är en sliten liten skara; jag vaknade ofta och tittade till sonen, han vaknade ofta pga febern, hans far vaknade ofta i sin lägenhet av oro.

Dottern har skrivit en hyllning till mig och hennes pappa på alla hjärtans dag (samarbete mellan skolan och lokaltidningen) och detta valde redaktörerna att publicera i tidningen idag. Hon är så stolt så hon spricker och vi så rörda att det är löjligt!❤️

Jag känner mig lugn och i nuet-mer än jag varit på länge. Samtidigt slås emellanåt jag av en stark längtan efter kärlek och ömsesidighet. Men, jag letar inte aktivt efter det. Kärleken får hitta mig...

Kram

47 Klara:

skriven

Hej Ez! Varför kände jag en sån jäkla attraktion till killen i ljusbrun jacka på inspelningen? Kändes som han var den rätta.. Är detta sant eller börjar jag bli galen?

kram Klara

48 Smöla:

skriven

Nästa vecka ska jag ut och dansa och dricka öl.. Hur kommer kvällen bli? Träffar jag någon flirt eller själsfrände?

49 Malina:

skriven

GRATTIS Esmaralda ! På födelsedagen!!🌹💐
Även om du inte firar så mycket, det förstår jag precis eftersom jag är likadan. Småmys och lite trevligt men inga stora kalas. Jag fyller själv jämnt imorgon och jag har försökt få till det lite lagom. Jag har ju inte heller någon stor familj så det blir perfekt.
Hoppas nu att även din dag blir perfekt för dig 👍😎!
Kram🤗

Svar: Tack :) Och grattis en dag i förskott :) kram :)
Esmaralda

50 Smulan:

skriven

Hipp hipp hurra på din dag ett stort grattis.

Svar: Jättetack :) kram
Esmaralda

51 Lydia💕:

skriven

Grattis på din födelsedag kära du och synd att det inte var så bra shopping men kul med en tripp iallafall härlig man du har
Hoppas det kommer en sån man till mig så småningom ha en skön dag på dig
Lydia💕

Svar: Tack ska du ha - och en fin man kommer till dig.. kram :)
Esmaralda

52 Maj:

skriven

Hej Esmaralda.
Pratade lite på skoj med min barnmorska hon sa att du ska nog försöka hitta någon här mellan 30-35 om man vill ha fler barn.
Det var lite på skoj och inte baserat på något test eller så.
Nivåer och så kan man ju mäta.

Men ser det ut som att jag lyckas med det?
Ser det ut som det finns risk att det blir försent för mig?
Kommer jag att ses som en äldre mamma än genomsnittet eller kommer jag ligga ganska ungt till om jag får möjlighet till ett till barn?

Kommer något hända inom dem närmaste två åren?
Kram

53 En vädur:

skriven

(Viskar grattis lite diskret..)

Vad kul med heldagsupplevelse.. det är de bästa presenterna tycker jag!

Nästa helg ska jag besöka ett Viritual Reality center i min stad som oxå är en försenad present.. Jag har aldrig prövat på men det ska bli riktigt roligt.. Vad tror du Es blir alla lägenheter sålda lr får jag räkna med att hyran höjs för oss som eventuellt köper? Kram :)

Svar: Tack ska du ha - jag uppfattade precis visket :) Det ser inte ut som om hyran kommer höjas.. och blir det så.. då blir det en mindre summa.. kram :)
Esmaralda

54 Madeleine :

skriven

Hej ez! Nä Bosse är inget som ullared men ibland har dom billiga leksaker och barnkläder så då brukar vi åka dit och handla men jag är uppväxt med Bosse så ullared är lyxsemester för mig 😂

Idag ska jag ut och fira min födelsedag med några av mina vänner förutom K för hennes katt är sjuk.
Det har varit spänt mellan oss och jag är orolig att vår vänskap är förstörd men det känns bra när vi pratar men jag vet inte om jag kan lita på henne. Kommer det bli bättre?

Grattis i efterskott ☺ och ha en trevlig helg!
Ska göra några sysslor innan man börjar göra sig ordning inför kvällens fest ☺

Kram

Svar: Och jag tittade varken på leksaker eller barnkläder !! Det är idag jag fyller och kanske du också ? Grattis i så fall :) Kram :)
Esmaralda

55 Linnean 🌸:

skriven

Hipp Hipp Hurraaa, på Din födelsedag 💐
Vad synd att Bosse O inte hade så mycket att erbjuda som reklamen utlovar. Nu är det testat åxå och visst är Ullared bäst! Vilken vårdag du får på din födelsedag! Det är ju massor av plusgrader och soool 🌞
Hoppas du får en härlig födelsedag med dina nära och kära. Kram.../Linnean 🌸

Svar: En tackar & bugar :) Ja vädret är underbart.. mamma och jag ska snart ut på långpromenad ! Kram :)
Esmaralda

56 S:

skriven

När träffar jag kärleken?

Kram ♡

57 Sola1:

skriven

Hej Esmaralda.

Gulligt av mannen att du fick denna resa.

Är han säker på vad han vill i denna fråga?
Kram

58 Michaela:

skriven

WTF! Magsjuk och 38 graders feber!🤢 På din dag. Kanske det är en anledning till min svacka .... Kram

Svar: Nejmen fy så trist.. men det ser ut att snabbt blåsa över..kram :)
Esmaralda

59 Lotta S:

skriven

Äsch, glömde gratta!! Hipp, hipp, hurra!!

Svar: Man tackar :) kram
Esmaralda

60 Esset:

skriven

Hipp hipp hurra på dagen 💐🌷🌼

Kan mannen med stort m dyka upp detta år hur stor procent på den? 0% antar jag hehe..

Kram kram!


61 EPM:

skriven

...PS. Grattis!!!🥂🌹💃🏽D.S.😊

62 Barbie:

skriven

GRATTIS ES!
💫❤️
Ser du möjligtvis om jag får sex väldigt snar? Kramsr

63 Vb:

skriven

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAHEN ESSS!!🥰😍😻❤️💫💫💫💖

Kan du möjligtvis se om A vill igen? Kramar

64 Ww:

skriven

GRATULERAR ESMERALDA🎂🎂🎂🎂🎂🎉🎉🎉🎉🎉🎉❤️
Kommer han höra av sig när han är i samma stad? Kramar

65 Milla:

skriven

Glömde säga grattis till dig! I sommar fyller jag jämnt o hoppas på en resa men i dag är orken låg. Tror du progesteronkrämen kan hjälpa min dotter med? Hjälper mig tycker jag.

Svar: Tack ska du ha :) Krämen kan hjälpa din dotter.. kram :)
Esmaralda

66 Browallia:

skriven

Vad trist att det inte blev något halleljuamoment! Bo Olsson låter som det är mycket likt vårt Ove Jansson som vi har här i mina trakter. Man kan lätt tro att allt är superbilligt men vissa varor kan vara mycket dyrare än i vanliga affärer.

Ett stort Grattis på 63-årsdagen! :) Tiden rusar med oss, känns inte som det redan gått tre år sen du firade din 60-årsdag på Island. Önskar dig en fin födelsedag med dina närmaste. Skickar en stor födelsedagskram från mig.

Svar: Jättetack.. ja herregud vad tiden rinner iväg !! Kram :)
Esmaralda

67 B:

skriven

Godmorgon lördag :-)
Kommer jag skriva musik snart med någon? Kram

68 Räddharen:

skriven

Stort grattis på födelsedagen ❤️
Hoppas du får en underbar dag. Kram

Svar: Tack snälla du :) kram
Esmaralda

69 Katten:

skriven

GRATTIS och stooor krrrraaaaaaam! :)

från

Katten

Svar: Ett stort tack.. kram :)
Esmaralda

70 Louise:

skriven

Grattis på födelsedagen. Var länge sedan jag var hos Bo Olsson i Tomelilla.

Jag funderar på varför en av mina kollegor som jobbar på samma avdelning som mig är så konstigt mot mig. Hon tilltalar mig knappt och det känns som jag bara gör fel i hennes ögon. Hon är säkert jättetrevlig när man lär känna henne. Jag försöker verkligen.
Tyvärr hinner jag inte känna henne så jättebra på denna månaden.
Har hon något emot mig? Tycker hon att jag är ett hot eller jag läser av henne fel?

Jag vet inte om jag trivs där eller intressant. Barnen är väl som barn är personalen har sådan stark ihophållning så man som vikarie känner sig lite utanför. Jag måste lära mig ta plats. Hur man nu gör det på en månad för det ligger inte mig naturligt utan det kommer med tiden.

Nåja härligt väder idag men jag har en del att göra.
Igår var sonen hos sjukgymnasten och han kunde böja 110 grader med knät.

Ha en fin födelsedag och tacksam för svar.
Kram

Svar: Tack :) Nej jag tror inte hon tycker illa om dig men hon verkar ha svårt för nytt folk allmänt. Kram :)
Esmaralda

71 Agnes:

skriven

Grattis igen på den rätta dagen!

Inte lätt att läsa rätt vilken gjorde att jag trodde det var igår som du fyllde år!

Min syster fyller oxå år nu i februari. Måste ju gratta då hon är min syster. Hon själv är ju så hemlig med sitt liv så det känns nästan som att gratra ngn granne, typ.

Får väl en magnet tillbaka när jag fyller år...och vem behöver inte en extra magnet, så säg? =)

Inväntar son o barnbarn på ett museum i stan. Lite kultur är alltid välkommet! Kul med en massa folk, som minglar tillsammans!

Klämmer in en fråga, faktiskt...har kroknat på att fördöka få respons om situationen på jobbet. Upplever att driftchefen väljer att ignorera de problem på jobbet som sakta eskalerar pga okunskap om yrket hos gruppledaren. Att jag blir dumförklarad kan jag ta, även det att jag blir sedd som en gsmmal kärring som skall exkluderas, men denna känsla av att de skiter fullständigt i det jag påpekar?

Hoppas driftchef o gruppledare på att kunna få mig att byta arbetsplats med ngn form av samarbete med att förminska mig?

Lite undramde bara...

Grattis igen o stor kram!

Svar: Nej det blev lite rörigt med allt... jag firades ju igår... och tyckte att då var födelsedagen avklarad.. och så började det hända grejor idag också ! Museum är mysigt ! Särskilt om man går med barn ! Faktum är att det verkar som om en chef tar dig på allvar och en annan chef motarbetar.. de det vara någon form av konflikter på den nivån ? Känns så! Kram :)
Esmaralda

72 Mikaela:

skriven

Hej!

Kommer det bli dålig stämning på mötet 27/2? Kram

73 S:

skriven

Och GRATTIS! ❤

74 Agnes:

skriven

Jo, det var mysigt på museet!Lilltjejen fick sig en skrapa då hon vevade runt, o stora tjejen fick veta att "Man petar inte på konstverken!!!"
Bra med personal som vågar säga till, då detta "tar bättre" än när far o farmor tragglar om att "veva inte med armarna o ge faen i att peta!" =)

Lite "viljornas kamp" alltså på högre nivå, verkar det som...tror att mitt senaste beslut ligger helt rätt i tiden, då alltså.
Jag har beslutat mig för att nu helt sonika sluta bry mig om vad som sker på jobbet...gör min pryl, helt enkelt o låter folk göra sitt.
Ligger lågt o spelar dum...och låter "det stora vemodet" rulla in o sprida sig...är övertygad om att det blir "drama" på jobbet, som en kollega uttryckte det, men från min sida så är det nu färdigsnackat!

Det är då själva fan att det inte ska gå att få jobba i lugn o ro...varför ska jag behöva ha dessa psykopater runt fötterna?
Skulle gärna vilja få lite cred för det jag kan...men inom mitt företag så är sådant inget som ses som värdefullt...lite tråkigt, för jag tappar helt intresset...så nu gäller det att gå till jobbet, gilla läget, göra det jag ska o sedan gå hem!

Övertrevlig, skitglad o korkad underlättar! =)

Tack Es...det klarnade med ditt svar!

Kram!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: