Fiskarens healing.....

Dagens gästbloggare är: Fiskaren

 

Bloggvänner.

Nu har jag för första gången fått healing.

Jag nappade på erbjudande som Ez har just nu

Spådom har jag fått förut och får ett par gånger om året och det är ett arrangemang som jag är oerhört nöjd med.  Spådomarna är guld värda och har hjälpt mig att skapa en positiv förändring i mitt liv.  Nu är jag där jag vill vara.

Man får betänka att jag är en försiktig general som inte intresserar mig för flum och mina analytiska förmågor är min styrka i arbetslivet.

Jag tror fortfarande inte på spådom och healing generellt men jag tror på Ez.

Det är en viss skillnad.

I går kväll fick jag min personliga healing och det är den jag vill berätta om.

Jag följde instruktionerna, åkte hem i tid från jobb, slappade och stängde av mobilen och slog mig ner i min bekvöma soffa. Fötterna på soffbordet och en kall öl.  Nu var jag redo.

Först kände jag ingenting och det hade jag inte förväntat mig att göra heller

Sedan var det som att få en käftsmäll. 

Det var  fysiskt och så oerhört starkt och jag sögs in i  ett högre medvetande. Jag vet att det låter  knasigt men jag kan inte beskriva det  på annat sätt.

 

Jag visualiserade på den här nivån och bilderna jag målade upp var tydliga och levande som om jag på riktigt befann mig i dem.

Sen tonade allting bort och jag släppte visualiseringarna och tänkte att  nu sitter jag bara här lugnt och fint och tar emot

Då kommer nästa smäll och nu är det som om jag får elektrisk ström genom kroppen

Det vibrerar och pulserar under ett par minuter. Sedan blir det lugnt. Och så återkommer vibrationerna med jämna mellanrum. Jag räknade ut att det var då Ez sände.

Jag sov inte så bra i natt men vaknade helt utsövd och med en vilja att skapa  och förändra.

Det var som om jag kommit in i ett manisk period.   Precis vad jag behöver  som har ett normalläge som är tvärtom.

Dagen idag har  varit stark.

Jag har börjat dra i trådar som jag borde dragit i för länge sedan

Jag har fått insikter av bästa slag och därmed kommer inom kort en hel del att lösa sig

Kort och gott så går det att lära gamla hundar att sitta.

 

 

Healing är på riktigt, det har jag insett men jag förstår också att det beror på den som sänder och även på oss mottagare

Har du inte fått healing så  pröva.

Jag vill delge detta till hela världen, så starkt känns det

Stort tack Ez för att du gjord skillnad för mig under den fantastiska timme som healingen varade

Hälsar  Fiskaren

💝

P.s.  Vill du ett kombo av spådom och healing på distans...  till extrapris...då är det dags att boka.

I morgon är sista dagen som detta erbjudande gäller.

Läs bloggen från den 29/1  och följ instruktionerna.

1 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!
Va underbart härligt för dej fiskarn att du kunde ta emot och känna så starkt, hoppas din styrka och energi får hålla i sej länge nu. Har också ett liknande minne från en healing jag fick som verkligen kändes i kroppen och det är verkligen en underbar känsla.
Efter sista healingen har jag verkligen känt mej mer positiv och mer energifull och jag känner in känslan och tar ett par minuter ibland för att fylla på den känslan.
Es, vi bestämde möte nästa vecka, blir det så? det känns som han vill utforska andra sidor med mej, stämmer det?
Kram💕

2 Skorpan:

skriven

Åh det är just så jag föreställer mig att en healing ska fungera, att det ska kännas o att man ska se "syner". Fiskaren, det låter helt underbart det du var med om! För att inte tala om hur det fuck dig att handla, härligt!

Jag önskar jag var mer öpoen o kunde uppleva healingen på liknande sätt, men det är nåt "fel" på mig så det gör jag inte. Men skam den som ger sig o kanske en dag...

Undrar om ett realistiskt mål för det nya jobbet vore att inte behöva uppleva en tredje januari månad p0 nyvarande jobb? Visserligen börjar jag nu bli varm i kläderna, men det måste nog ändå finnas något annat jobb som är mera för mig, vad tror du Es? Det tror jsg ;)..

Snart dags att ge sig iväg tillsammans med barnet som nu är lite uppskrämt pga incidenten i veckan, ojoj..
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Man upplever själva healingstunden väldigt olika.. även om man inte känner så mycket så kan det göra väldigt gott i alla fall ! Ja jag tror absolut att det finns ett annat jobb för dig.. det kommer !! Fast det går bättre o bättre på det nuvarande.. kram :)
Esmaralda

3 Linnea:

skriven

Jag har en fråga. Gjorde nyligen slut med min kille som inte tog det så bra, ett tag hotade han med det ena och det andra. Nu har det lugnat sig. Berättade det för en killkompis som reagerade på ett märkligt sätt enligt mig. Han blev rädd att mitt ex ska söka upp honom och komma efter honom! Fast dom aldrig har träffats och jag sa till min killkompis att jag inte berättat om honom för mitt ex, han vet inte ens om hans existens. Så ändå blev han märkbart orolig och sa att jag ska radera alla våra meddelanden och hans nummer från min telefon för säkerhets skull. Hans reaktion är så märklig, varför reagerade han så? Försökte fråga honom men fick inget vettigt svar. Hur tänker min killkompis i detta? Min killkompis tyckte att jag ska anmäla exet för att han hotat mig.

Tacksam för svar. Önskar alla en bra dag.

4 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, funderar om M är redo att vara seriös i framtiden ?
Förväntar mig att han borde vara det i sin ålder...
Är han en gentleman annars och generös. E sa något men inte är väl han en snål man som inte är generös och glad.
Min vännina har inte gett mig den uppfattningen att han ska vara så.
Kram

5 Agnes:

skriven

Om jag ändå kunde fatta hur det går till när folk käner ngt av healing...för mig blir det tvärtom...om det alls blir ngt.
Blir det ngt alls, så är känslan av att vara själsligt trött o nedslagen som kommer.

Underligt, det där. Har gett upp o vågar mig helt enkelt inte på det där med healing igen...lite som att dricka sprit...det har jag oxå gett upp då jag insett att det inte är värt att efter en blöt kväll må dåligt o ligga för ankar i minst en halv vecka efter.

Spådom har jag oxå gett på båten...den sista/senaste var för över 5 år sedan...inget har hänt av det som siades...oxå en bedrift, men i minst 2 år inbillade jag mig att ngt "var på gång". Efter 3 år så började jag inse att det inte skulle ske o nu fattar jag att universum tyckte att det var kul att lattja med mig, haha!

Det är därför jag fattar att jag kommer att vara singel intill döddagar. Då den man jag blev siad att möta, inte alls var ngt för mig...då allt med denne "soulmate" var raka motsatsen till vad jag kan tänka mig.

Nog om detta...förstår att detta kan tolkas som gnäll, men jag är realist o mest förvånad över att healing o spådomar funkar för andra...och jag är verkligen glad på era vägnar som får vägledning o en smula hjälp "på traven" med era liv...att som jag vara utlämnad åt mina egna beslut kan kännas en smula segt...ska jag göra si eller så...nästan så att det känns som överkurs att fråga om råd...lixom varför...

Strunt samma, jag fortsätter med mina infall o hoppas att det lossnar till slut o jag får det lite roligare längre fram med vad jag planerar...

Från "offerkoftegnäll" till ngt annat...håller ju på att sälja av så mkt som möjligt av mina saker, o har nu tagit tag i mina böcker. Tänkte börja med ett gäng engelska astrologiböcker.

Är det ok för dig, Es, att jag skriver ett sk blogginlägg med titlarna på dessa böcker för hugade i bloggfamiljen att inhandla?
Tanken är alltså att jag skriver vilka böcker det är o hur göra vid intresse för köp.

Att bloggfamiljen för 1:a tjing på böckerna innan jag lägger ut dem på typ boksajter, är självklart för mig!

Kram!

Svar: Jag tror helt enkelt att du är stark i dig själv att du inte "släpper" in healing även om du skulle vilja. Det handlar inte om något motstånd - utan det bara blir så. Jag har upplevt det innan men inte ofta. Jajamän.. skriv en gästblogg och meddela vilka böcker det gäller.. och skriv också ut en kontaktuppgift så hugade spekulanter kan kontakta dig direkt... snällt att du tänker på oss i bloggfamiljen :) kram :)
Esmaralda

6 Mikael:

skriven

Ingen dålig reaktion på healing där inte :)

Forskare har börjat upptäcka en hel del nya saker, någon menar att Angelina var bra snabb operera bort brösten då det inte räcker med gener för att man ska få cancer, Prozac och annat hjälper väldigt få men väl placebo effekten av pillren hjälper folk, det går extremt fort nu..., nästan man börjar undra vad man ska med landstingen till, när ex. bara piller som fuskas igenom för att bli godkända används av landstinget, KI kan man väl gå till om man vill vara säker på att det inte ska gå bra.

Hej Landstinget jag skulle vilja ha healing av Esmaralda kan ni skriva ut det? :)


https://m.youtube.com/watch?v=GCG1zj3mxOw


Kram
Mikael

Svar: Ja, det hade väl varit något !! Tänk så många jag kunde hjälpa då !! Kram :)
Esmaralda

7 Erika:

skriven

Hej! Varför bjuder inte Jimmy in mig till festen?

8 <3:

skriven

Flyttar jag eller träffar den rätta snart..?

Svar: Jag ser båda delar...s vårt att säga vilket som kommer först... kram
Esmaralda

9 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
Jag har fått mycket healing. När jag var sjuk så fick jag healing en gång i veckan av en healer på orten. Det blev mycket pengar men värt vartenda öre. Då fick jag inte så mycket andliga upplevelser, och det har väl sin naturliga förklaring.
Men.. jag var med på healingen i julas, vid klagomuren. Det var verkligen en vändpunkt för mig. Det var som att all annan healing varit plåster och nu kom jag till hjärnkirurg en. Den healingen hade lång efterverkan och så även healingen an efter. Nu tillhört jag ju den skaran som tror på flum och mumbojumbo, men för nig känns det verkligt och nära, även om jag inget ser. Och på tal om ser, jag har en undran, Esmeralda. Häromdagen när jag kom in i köket så fladdrade en mörk skugga som av en fågel fram, men direkt tillbaka när jag kom. När jag tittade så var förstås ingen fågel där, men därför undrar jag; vad/vem var det? Någon som ville något? Eller en synvilla??
Ha en fin dag!

Svar: Har man aversion till healing och går in för att bevisa att det inte funkar.. ja då funkar det såklart inte som regel.. det handlar ju om att man öppnar upp och tar emot.. och en låst människa kan helt enkelt inte ta till sig utan motar bort healingkraften när den kommer...och det är tråkigt ! Då är det bättre att inte veta att man får healing.. då är chansen till lyckad healing betydligt större.. och som bäst alltså om man vet och samarbetar. Fågel var det meningen att du skulle se/känna av.. den var ett tecken.... men jag ser inte från vem... kram :)
Esmaralda

10 Jossan :

skriven

God morgon..
Åter igen vaknar jag lite på natten ovh tror att det är fredag... på söndag ska jag sova ut och sova länge! Men det säger jag ju alltid!

Men asså det är rätt intressant att du väljer själv hur ditt nya liv ska se ut... men hur kunde jah va så elak mot mig själv då? Gå igenom all sorg, slit, misslyckanden? Sätta en diagnos på nig själv som gör att jag har svårt med saker..

Vad obehagligt att jag har blivit föräldralös i ett tidigare liv. Det kanske är därför jag är rädd att förlora mamma o pappa. Obehagligt!

Nä dags att fixa sig. Ska lämna bilen på service idag...

Kram

Svar: Vi människor ska vara med om allt möjligt.. positivt och negativt.. vi behöver alla lärdomar men varför ? Det vet jag inte. Ja jag tror att rädslan sitter i sedan gammalt att du ska förlora dina föräldrar. Gamla trauman tar man ofta med sig. kram :)
Esmaralda

11 Ghostwriter (någon i bloggen?) :

skriven

Skrev en kommentar som att folk var tankeläsare.... jag skrev om någon i bloggfamiljen har tips på boende eller hyr ut själva. Men jag nämnde aldrig staden.... haha.

Någon som vet eller hyr ut bostad i Stockholm?




Kram

12 Fina:

skriven

Hej, bryr han sig alls om att vi är osams igen? Stör det honom? Kram

Svar: Han ser det nog som att det är så det blir mellan er ibland.. fram och tillbaka.. kram :)
Esmaralda

13 Kiara:

skriven

Kära Es!
Idag hoppas jag på svar även om du svarade på min fråga igår. 🙏 Du sa att de skulle bli jobbigt i början men att ja skulle klara de bara jag tog de i min takt. Tycker inte det är jobbigt på praktiken men kan ju inte hjälpa denna trötthet. Om jag lever som jag har gjort denna veckan där jag har tagit de lugnt och bland annat har vilat i 20-30 min för att samla ny kraft, kommer denna tröttheten försvinna då eller kommer jag gå in i väggen? Jag kan ju inte hjälpa att göra alla måsten som handla eller laga mat. Ser du hur länge tröttheten kommer sitta i - veckor, månader? Kommer det vara borta i april? Hoppas verkligen på svar idag! 🙏🙏🙏 Tusen tack i förhand! Kram Kiara ❤

Svar: Du skulle behöva vila upp dig..vara sjukskriven en tid och bara ta hand om dig själv.. en sådan trötthet kan man inte bara vänta ut.. men behöver lyssna in och ge sig själv det man behöver.. kram :)
Esmaralda

14 EPM :

skriven

Wow fiskaren! Vilken upplevelse!

Nu börjar flytten för A, idag ska han handla möbler och imorrn får han lägenheten.
Jag tror detta blir bra, Tara hjälper till...❤️

A är orolig över att han inte kommer träffa någon, det tror jag att han kommer göra och jag hoppas det blir bra. Ser du något om det Es?

Själv vet jag ju att min soulmate är på väg så småningom. Är kärleken du ser komma mot mig Han eller kommer han senare?

Kram

Svar: Ja Tara hjälper verkligen och det gör mig glad :) Han kommer träffa någon men det kan ta lite tid. Kärleken kommer till dig också men jag ser inte i vilken ordning det kommer.. kram :)
Esmaralda

15 DD:

skriven

Åhh hoppas jag får svar om ersättning idag såfall ska jag nog boka!! 😊😊

16 Mu:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har testat healing och tyckt det är väldigt bra.
Första allra första seansen jag fick av dig kände jag healingen och kraft och energi mycket.
Sen dem senaste inte känt lika mycket.
Men det kanske beror på hur mycket frågor man har ställt också.

Esmaralda.
Blir jag singel under hela det här året igenom också?
Kram

Svar: Det finns en god chans att du träffar någon... kram :)
Esmaralda

17 Hmm:

skriven

God morgon undrar vad hände igår egentligen, förstår inte responsen jag fick på meddelandet.?
Det var väldigt märkligt.


18 Dunegull:

skriven

E! Jag drömmer så mkt konstiga saker, läskigt och allt möjligt just nu. Har jag kommit över det värsta nu eller kommer det ännu mer skit?
Försöker verkligen fokusera på mig själv nu men känner mig väldigt ensam. Kram

Svar: Du bearbetar när du drömmer. Det värsta ser du ut att ha kommit över.. fortsätt ha fokus på dig själv .. kram :)
Esmaralda

19 Kvinnan :

skriven

Hej Esmeralda igår kom en ilska inom mig ifrån ingenstans, jag förstår inte ifrån var? Kan du se var den komifrån?

Svar: Det har lagrats på länge och legat och pyrt.. så det var dags helt enkelt.. kram :)
Esmaralda

20 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så härligt fiskaren ! Hon är något extra "vår" Es
Har inte provat enskild healing än...men blir bra sugen nu ;-)

Här dras det i ryggen och "hängs ut" ligger på ihoprullade handukar ..osv men icke "felläget" efter jag trampa ned i en grop på vägen vägrar ge med sig ...bara att "gilla läget "

Sonen hade ledig dag igår så jag fick hjälp med storhandlingen skönt när ryggen är som den är. Sen trimmade sonen Moses tassar vilket behövdes Hans behåring skapar "elaka" isbollar som måste tas bort under prommenaden med gny och trassel som följd Nu slipper vi det :-)

Ha en go isfri Torsdag Kan tänka mig att is mellan trampdynorna är något MG slipper ;-)

Kram Anki8 med flock

Svar: I dag är det jag som ska storhandla... ska bege mig till Willys och Lidl är tanken... och nej, MG har ju knappt nåt hår alls så någon is mellan tårna slipper han ! Men jag vet somliga som har stora besvär med detta.. kram på dej och flocken :)
Esmaralda

21 AnnaK:

skriven

Den här gamla flamman var förbi och hjälpte ”spanet” igår. Han var ovanligt kort mot mig. Varför? För att han inte får som han vill eller vet han att jag spanar på ”spanet”?

Oviktigt egentligen men jag är nyfiken av mig 🙈

Kram 🤗

Svar: Han verkar lite sur av sig.. troligtvis för att han inte får som han vill.. kram :)
Esmaralda

22 Sola:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har bjudit honom på kalas på lördag. Ser han ut att tänka komma kommer han att komma?
Kram

23 55:

skriven

Hej ex kommer min livskamrat under det här året. Har varit singel länge o börjar tro han inte finns. Ser du hur vi möts

24 AnnaK:

skriven

Jaha.....vilken tönt! Nå då har spanet hållit truten om att jag tycker han är fin iaf? Inte för att det nu spelar någon roll egentligen.

Kram 🤗

25 Kiara:

skriven

Tack för ditt svar, Es! Jag var hemma hela december och fram till i måndags då började ja jobba igen. Så avbryta praktiken med andra ord. Tröttheten kom ju tillbaka nu när jag började jobba igen. Vakna med huvudvärk antagligen för att jag har sovit för hårt. Dessa bakslag... Jag är så trött på dom. 😢💔 Kram Kiara ❤

26 Miltons Mamma:

skriven

Halloj
Är otroligt kluven när det gäller personen jag dejtar.
Han är bra och fin på många sätt men.....jag känner ingenting 🤔
Vet att han inte är den rätta, du vet Mr Right. Hur gör man då? Han verksr verkligen vara toppen på alla sätt och vis och han är helt klart intresserad och vill mer.

Hur gör man?
Ska man fortsätta och dejta pch se om känslor infinner sig eller bryter man. Jag har inte varit med på ett tag. Slösar jag bara min tid? Och hans. Dyker kärleks känslor upp om jag fortsätter dejta. Han vill att det ska gå snabbare, jag långsammare.

Kjam

Svar: Jag har svårt att se att du kommer utveckla de rätta känslorna för honom.. men ge kanske lite tid till så att du 100 % vet.. kram :)
Esmaralda

27 Pia1:

skriven

På väg hem idag från kirurgen i Spanien!
Lättnaden att jag inte såg fel på mina bilder... Att det måste tas seriöst helst förra året... Är enorm. Och allt det andra. Dessutom säger två oberoende kirurger samma sak. Nu behöver jag bara 20 tusen för att åka tillbaka och göra undersökningar, det kan inte vänta längre.
Tacksam och lite stressad ❤

Svar: Vad skönt för dig.. vilken lättnad.. kram :)
Esmaralda

28 Mumin :

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du dem man jag kan träffa härnäst vara någon jag känner igen lite?
Kram

29 Mi:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om mannen kan vara äldre eller yngre än mig? Eller kan det bli vilket som?
Kram

30 Hopplöst:

skriven

Hej!

Ser det ut att ordna sig snart eller fortsätter det så här hopplöst??

Kram

Svar: Det kommer ordna sig .. på ett eller annat sätt... det blir bra till slut.. kram
Esmaralda

31 Fina:

skriven

Hej Es. Han sade att han inte orkar ha det såhär längre och inte vill vara min kompis. Menar han det? Känner mig nedstämd. Kram

32 Lola:

skriven

Hej fina Esmaralda!
Tack för ditt svar på kommentar fältet igår, det värmde verkligen.Ha en bra dag 🌹💞🍀 kram :)

33 Choklad:

skriven

Enig i mycket av det som skrivs, speciellt den känslan jag hade när jag vaknade. Utvilad och full av energi till att ta tag i saker :)
Är sjuksköterska utbildningen rätt väg för mig?

34 Fina:

skriven

Hej Es, kommer han och jag att bli vänner igen? Kram

35 Vb:

skriven

Hej goa Es!

Får jag något intimt snart?

Kramar

Svar: Ja så ser det ut.. kram :)
Esmaralda

36 Barbie:

skriven

Hej kära Es!

Jag undrar om A tycker om mig! ....?

Kram

37 Fina:

skriven

Hej Es! Är det för att attraktionen och kemin mellan oss är så stark som vi gör allt så intensivt, också bråkar och blir osams? Det blir alltid så hetsigt och intensivt med honom fast han annars är världens lugnaste. Kram

Svar: Ni triggar varann o trycker å varandras knappar.. hela batteriet.... kan bero på tidigare liv.. kram :)
Esmaralda

38 Kalas:

skriven

Hej Esmaralda.
Har bjudit honom på kalas i helgen tror du att han kommer att orka ta sig hit?
Kram


Svar: Runt 70 % att han kommer.. kram :)
Esmaralda

39 Tingeling:

skriven

Har haft lika stark healing som du, den första jag fick för några år sedan. Och den hjälpte enormt på det personliga planet.

Idag är vi hemma, förkylda, ont i halsen och lite trötta. Bättre att vila innan det blir värre. Det "värsta" är nog ändå att man sitter här och kollar på grejer man vill köpa 🙄 och har hittills köpt bikini till mig och två par örhängen till min dotter. Hon har nämligen nu tagit hål i öronen, hon tog mod till sig till slut, precis som du sa 🙂 finns så många fina och roliga örhängen till barn. Men köpte klassiska denna gång, vit pärla och glittrig/silver.

Har ställt mig i kö på två radhus. Tveksamt om jag får nån, dem är populära, osäker på flytt just nu också, är jobbigt att flytta, men titta kan man ju alltid!

Trevlig torsdag!

Kram!

40 Linnean 🌸:

skriven

Vilken härlig healing, Fiskaren!
Så underbart att den gjorde så mycket för dig!!

Tack, Es för ditt svar i går! Hade en skitdag och var så grinig som jag sällan är men efter ditt svar vände det, poff! Var det månne en healingpuff där åxå? Kändes så! Det kändes även skönt att höra att jag ska finna min väg snart för just nu traskar jag nog runt i en massa snår och ris. Tack, snälla!
Kram.../Linnean 🌸

Svar: Ja, ibland kommer en liten healing i samband med mina svar.. om jag spontant känner in att det behövs och för dig behövdes det :) Kram :)
Esmaralda

41 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, funderar om M är redo att vara seriös i framtiden ?
Förväntar mig att han borde vara det i sin ålder...
Är han en gentleman annars och generös. E sa något men inte är väl han en snål man som inte är generös och glad.
Min vännina har inte gett mig den uppfattningen att han ska vara så.
Kram

42 Helena Ir:

skriven

Härligt Fiskarn..med dina upplevelser..och jag kan bara instämma..det är stort! Jag lär mig hela tiden av detta..det är något att ta till sig..

I vissa perioder lyckas jag rätt bra själv med att skicka..men ibland hamnar jag lite snett och ser bilder samtidigt av vad som sker hos den som behöver healingen..och kanske det minskar kraften av det jag sänder..jag har sett det mest lustiga saker..jag har fått människor att börja lätta på klädseln av värmen..helt otroligt..hur det blir ibland.

Behövde en sovmorgon idag..och det medförde att jag kommer ihåg en del av det jag drömde på morgonkvisten.
Kan inte riktigt tyda själv..Jag befinner mig någonstans och ska leta mig fram till ett hus..där allt ser så lika ut..och så öppnar jag en dörr..och tror att jag hittat rätt.Istället möter mig två förvånade människor som jag inte alls känner igen..jag har gått in i fel hus..Något får mig att stanna kvar..och blir kvar i många timmar..jag trivs och blir så välkommen. Där träffar jag också en ung man..han ser bra ut..och visar mig ett enormt intresse..jag förstår inte riktigt detta,tänker jag i drömmen..jag tanten..men jag ser mig i spegeln och där ser jag mig själv minst 20 år yngre..och kanske ser han mig så också..slutet har jag tappat ur minnet..
Såhär i efterhand..tänker jag att jag kanske letar på fel ställen..eller?..Får inte ihop det just nu..det betraktaren ser om mig,,behöver ju inte vara det jag ser själv..
Oj..hur drömmar kan kännas..
Pirret fanns där..den lilla förälskelsen också :)

Roar mig härhemma idag..och så några turer till tvättstugan..

Ha en bra storhandlardag!

Kram :)

43 Jossan :

skriven

Jag funderade på det med att vi kan se tidigare liv. Om man gör sån resa i tiden med de gamla liven. Kan man välja vilket liv man kan kan se?

Jag hade ju velat veta om mitt liv i koncentrationsläger. Hur jag såg ut..


Kram

Svar: Nej man brukar få ta liven som de kommer.. i somliga fall kan man försöka rikta sin regression ... om det är något särskilt man vill undersöka tillbaka i tiden.. kram :)
Esmaralda

44 AnnaK:

skriven

Han dök upp även idag....ännu surare! Sa inte ens hej. Nå spanet kom steget efter och var desto trevligare. Kändes som att han var uppriktig glad att se mig 😊 Tycker dock det är obehagligt när folk är sur på mig.....men men.

Kram 🤗

Svar: Ja, vet man inte orsaken är det svårt att ta tag i det... ibland får man låta folk sura.. när de surar så gör de ju detta för att straffa... men det kan du sätta dig över.. kram :)
Esmaralda

45 Madeleine :

skriven

Hej ez!
Är super orolig för min mamma som är inlagd på sjukhus. Kommer hon bli bra igen?

Kan du se om jag träffar kärleken snart?

Kram

46 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag tror inte att ensam alltid är stark. Inland behöver man varandra och omtanke.

Tror du att den partner kanske är någon jag känner igen lite? Kanske inte någon i min närmaste krets men någon jag kanske känner igen lite som kommer?

Tror du det dröjer år till innan jag är i ett förhållande eller sker något inom det snaraste?
Kram

47 Michaela:

skriven

Amazing!! Alltid lika kul att höra om starka upplevelser. Fortsatt lycka till med allt!

Kram o puss till Mg.

48 sus:

skriven

hej
vilken boost....
härligt....
skulle jag behöva....
är som en levande död....
blir det aldrig någon förändring?
vet ju inte vad jag ska göra?
Love sus

Svar: Du kan bara förändra dig själv.. vänta inte på att någon annan ska förändras.. och du behöver bygga ditt eget liv.. för dig själv... bara du.. kram :)
Esmaralda

49 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Jo det går ju bättre o bättre o nu har väl jag o ordförande hittat en gemensam "klang" kanske ;). Får väl se hur det blir med den nya styrelsemänniskan, känns inte riktigt som "min människa".. Så svår jag är...
Kram Skorpan

50 ht:

skriven

Hej!
När sker förändringen för mig på mitt arbete? Du har spått att jag kommer gå en ny högre position..
Kram!

Svar: Ja, det ser jag fortfarande.. kanske du behöver en kurs eller mer utbildning av något slag... det kommer.. men jag ser inte exakt när.. kram
Esmaralda

51 EE:

skriven

Förkyld... som om man har tid med det. Nästa vecka är det sista träffen med gänget jag varit med i under året via jobbet och sen är det Japan resa. Hoppas vi håller oss friska alla nu.

I övrigt så kämpar vi vidare. Det blir bättre. Är hoppfull och vår terapi gör nytta. Hon är jätte bra vår kontakt där. Man får insikter. Men har funderingar på om jag har borderline. Mycket stämmer in på mig i det.

Njut av helgen som kommer. Jag ska kurera mig och hoppas ingen mer blir sjuk. Vi vill ju resa iväg :)

Kram

Svar: Jag ser inte såhär vid en snabb titt att du skulle ha borderline men alla ligger vi närmare en diagnos än en annan... kram :)
Esmaralda

52 Fiskaren:

skriven

Såg nu att jag fått en del kommentarer och det gjorde mig glad. Tack för att ni tar er tid. Fiskaren.

53 Anonym bara nu :

skriven

Seans och flera kommentarer på att det blir bra. Känner du fortfarande att jag får min rättvisa juridiskt? Känns känslan lika stark eller har universum ändrat sig?


Kram

54 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag tror inte att ensam alltid är stark. Inland behöver man varandra och omtanke.

Tror du att den partner kanske är någon jag känner igen lite? Kanske inte någon i min närmaste krets men någon jag kanske känner igen lite som kommer?

Kram

55 Susan:

skriven

Kunde inte motstå frestelsen.... dax att pröva healing 👍🏼 Ska bli spännande🤗

Kram

Svar: Du är så välkommen :)
Esmaralda

56 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det troligt ut att jag flyttar till honom?
Kram

57 Mercan :

skriven

Hej Esmaralda 🤗 😘 ❤️ Kommer vi med min mor vinna en stor summa vinst i February eller Mart på euro jackpott? 😊

Svar: Tyvärr ser jag inte detta.. kram
Esmaralda

58 Minime:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser han ut att fortsätta relationen med henne?
Eller går han vidare från henne?
Kram

59 Sofia:

skriven

Kära Esme!

Jag skulle vara tacksam om du kunde ge mig ett litet svar ang en fråga för mig så viktig just nu. I din senaste seans, skrev du jag skulle hitta ett nytt jobb. Det enda jag vill veta är om detta sker i år.

Tusen tack!
Kram
Sofia

60 AnnaK:

skriven

Så sant!! Vill han sura för att han inte får sig något av mig så är det ju faktiskt inte mitt bekymmer. Har förstått att han är den svartsjuka typen så det var därför jag tänkte att han visste nåt om mitt spanande. Jobbigt bara när det är någon man måste ha att göra med på arbetet.

Tack för dina svar på mina konstiga frågor! De betyder så mycket mer än vad man kanske tror 😊

Kram 🤗

61 Fina:

skriven

Hej Es, kommer han och jag att bli vänner igen? Kram

62 F:

skriven

Hur ser det ut för mig det närmaste? Kommer det någon bra förändring? Kram

63 F.u:

skriven

Hur kommer karriären ut bli för mig?

64 Fatima :

skriven

Får du in något budskap till mig kram

65 Linnea:

skriven

Jag har en fråga. Gjorde nyligen slut med min kille som inte tog det så bra, ett tag hotade han med det ena och det andra. Nu har det lugnat sig. Berättade det för en killkompis som reagerade på ett märkligt sätt enligt mig. Han blev rädd att mitt ex ska söka upp honom och komma efter honom! Fast dom aldrig har träffats och jag sa till min killkompis att jag inte berättat om honom för mitt ex, han vet inte ens om hans existens. Så ändå blev han märkbart orolig och sa att jag ska radera alla våra meddelanden och hans nummer från min telefon för säkerhets skull. Hans reaktion är så märklig, varför reagerade han så? Försökte fråga honom men fick inget vettigt svar. Hur tänker min killkompis i detta? Min killkompis tyckte att jag ska anmäla exet för att han hotat mig.

Tacksam för svar. Önskar alla en bra dag.

66 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Jag och min man har tyvärr helt olika uppfattning om hur vissa saker ska skötas, speciellt med dottern. Jag tycker att han är nonchalant och inte inser vad hon har för behov. Känns som att bara jag ser vissa saker?
Jag är väl inte helt ute och cyklar?

Svar: Ni måste försöka mötas halvvägs.. så är det.. kram :)
Esmaralda

67 Stjärnöga:

skriven

Är det dags nu för mig att lämna den här relationen? Tror att jag vet svaret själv men samtidigt så blir jag ledsen om jag lämnar något jag egentligen vil ha.
Men jag vill ju inte leva såhär. :(

68 Linnean 🌸:

skriven

Åh, Tack...Snälla du!!
Det var så påtagligt i går för jag var som en möglig surdeg och allt var verkligen bäverbajs. Så plötsligt vände det och jag blev normal och såg positivt på saker och ting. Aha, det där som kändes, tänkte jag, kaaan ha varit en näve healing från dig för jag ”såg” dig åxå. Så rart av dig!!
Kram 💖

69 Lotta S:

skriven

Grattis Fiskaren och grattis Pia1!

70 Milla:

skriven

Låter spännande m healing o funderar på att nappa på erbjudande. Spådomar verkar vara utöver det vanliga. Du verka träffsäker. Funderar på om min kollega medvetet inte lägger in rätt i lönesystemet eller är det glömska?

71 Mamman som varit med från början :

skriven

Wow vad härligt att få en så kraftfull healing!!! 💕
Jag tillhör de som aldrig känner så mycket men jag är övertygad om att det går fram ändå.

Esmaralda, jag vill fråga dig om min nya kollega! Kommer vi att jobba bra ihop eller funkar det bara ”ok”?

Kram ❤️

Svar: Finns potential att det kan bli bra efter en tid... kram :)
Esmaralda

72 Boudica:

skriven

Härligt att healingen fungerat så bra för dig!
Här har jag inte haft nå riktiga upplevelser under de healingar jag haft, brukar bara vara att jag sover dåligt den natten och sen är trött en dag för att nästa känna mig energisk. Jag har ju däremot svårt att slappna av på "kommando" alltså medvetet slappna av, kanske det spelar roll.

Es, finns det någon viss tidpunkt som erbjudandet gäller till imorrn? Jag funderar på att möjligen nappa på erbjudandet, men tänkte betala imorrn efter jobbet.

Skulle faktiskt behöva lite healing, känner mig totalt utmattad idag, trött efter kursdagarna från tidigare i veckan kanske?

Ska nog försöka orka träna lite idag, ändå, träning gör ju en gott ;)

Det var däremot märkligt och rätt så oväntat det här beteendet från D idag, som vi var tillbaka på ruta 1 idag, och det andra var som bortblåst. Ja det var faktiskt lite av vad jag önskade mig under de dagarna som jag inte jobbade på. Blev även förvånad att han lyfte ögonbrynet första gången vi möttes i gången.
Har han möjligen tänkt till, efter att jag ställde honom "mot väggen", har han kommit fram till någon insikt?
Även den andra kollegan var förändrad, men jag känner fortfarande att det kommer en del svartsjuka därifrån, vilket jag inte gillar.
Vad har hänt egentligen? Detta är bara förvirrande.
kanske var det planerat att försöka få mig ur mina misstankar, som än finns kvar ;)

Nej dags för en välbehövlig kaffe ;)

KRAM!


Svar: Erbjudandet gäller till kl 21 i morgon natt ! Sen är allt som vanligt igen. D har funderat lite och kommit till lite egna konklusioner. Det är en mixad stämning runt dig.. kram :)
Esmaralda

73 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda! Och Fiskaren, så häftigt med din healingupplevelse! Måste ha varit en spännande upplevelse! Lycka till med allt!

Fina Es, jag har tre önskningar för dethär året, som jag innerligt önskar och ber att ska uppfyllas, ingen av dem orimlig enligt mig själv. Finns det en chans att de alla tre uppfylls i år? Eller åtminstone den viktigaste önskningen? Kram

Svar: Ja en av dem bör i alla fall ganska snart bli uppfylld.. så känns det.. kram
Esmaralda

74 Solen:

skriven

Oj vad spännande Fiskaren!
Nu blev jag sugen på att prova. Jag skulle kunna behöva få en rejäl energikick så jag kan ta mig framåt och också ta tag i saker som behöver förändras framöver.
Jag har aldrig fått healing så jag vet inte helt hur det ska kännas, men det lät ju verkligen omtumlande.

Huga, jag har påbörjat en kurs samtidigt som jag har för mycket med allt annat... var det så klokt? 🙄 Finns det någon chans att reda ut detta.. och speciellt just nu?

I morgon är det februari - mot våren!
Kram ☀️

Svar: OM du är tillräckligt motiverad så fixar du detta ! Kram :)
Esmaralda

75 JustMe :

skriven

Hej Ez!

Jag har precis fått marken under mig borttagen. Jag skulle byta tjänst den 1/4 och igår fick jag veta att tjänsten ska tas bort och att jag ska fortsätta med min nuvarande tjänst, med en högre arbetsbelastning och ändrade arbetsuppgifter. Varken jag eller mina kollegor tycker detta är bra och vi vet att vi inte kommer hinna med alla arbetsuppgifter som kommer läggas på oss. Vi har opponerar oss och gjort kartläggning och en konsekvensanalys. Imorgon bitti ska detta tas upp med högsta chefen för vår förvaltning och vi hoppas på att hon ska ändra sitt förslag och låta organisationen vara som den är nu.

Ser du något kring detta? Kommer vi få igenom att ha kvar ledningen i den konstellation som är nu och jag trots allt får tillträda den andra tjänsten som planerat? Eller är det helt kört och hon kommer verkställa den nya konstellationen av organisationen?

Kram!

Svar: Jag ser att ni får igenom någonting.. kanske inte direkt och inte allt men något som är positivt för er lär ske.. kram :)
Esmaralda

76 Fina:

skriven

Hej Es! Vad ska jag göra för att bli sams med honom? Ge honom space? Hålla mig på avstånd?

77 Mercan :

skriven

Tack så mycket Esmaralda 😩

78 Mareli:

skriven

Hej,
jag kan tycka det känns lite olustigt att ha honom här hur länge som helst, som inneboende, fastän han är gäst... så klagar han bara på hur fattig han är.. det känns som att han bara vill vara här och slappa eftersom att han inte har varken vill jobba eller har ordentlig bostad själv... ser det ut att kunna skapa problem för mig, med tanke på hyresvärden och så?
Kram

79 JustMe :

skriven

Tack för ditt svar Ez!

Nu känns det lite positivt. Kan du se om en av punkterna vi får igenom är min nya tjänst och att jag tillträder den?

Frågar just för att jag vill inte arbeta kvar på min nuvarande tjänst utan tänker nog säga upp mig om jag måste ha kvar den här tjänsten.

Hoppas du kan se något även på denna frågan <3

Kram!

80 Mina önskningar:

skriven

Hej Es

Ser du någon önskning som går i uppfyllelse för mig detta året?
kram

81 T:

skriven

Jag kände också av Esmeraldas healing en gång när hon hade en grupphealing. Inte så intensivt som dig men jag kände en stark ovanlig värme som jag aldrig känt förr. Det var häftigt.

82 Berg :

skriven

Låter som när healing fungerar som bäst, energi i rörelse som skapar insikt och kraft att förändra! Kul!

Es, är det något speciellt på ingående i mitt liv snart tror du?jag tycker inte det lossnar varken på jobbet eller hemma.. men det kanske sker i långsamma steg..?

Svar: Det är lite långsamt just nu... men det lossar... kram :)
Esmaralda

83 Jennie:

skriven

Kära Esmaralda!

Vilken fantastisk förmåga du har att ge healing! Magi!

Jag har en god vän som ibland tycker att jag är för känslig. Jag är vad man kallar en högkänslig person, alltså Highly Sensitive Person. Inser att det är svårt för andra att förstå. Det är svårt för en själv också. Jag skulle vilja få min vän att förstå mig bättre och bad hen att läsa på lite om just högkänslighet och högkänsliga personer. Känns det som om hen kommer att göra det? Vore så viktigt för mig! Värdesätter vår vänskap.

Kram.
Jennie

Svar: Jag tror inte att personen har riktigt förmåga att förstå... kram :)
Esmaralda

84 Tintin:

skriven

Hej Ez!
Flyttar min son till min ort nu snart och påbörjar sitt examensarbete? Eller gör han det på sin studieort?

Tack och kramiz!

85 Tintin:

skriven

Hej Ez!
Flyttar min son till min ort nu snart och påbörjar sitt examensarbete? Eller gör han det på sin studieort?

Tack och kramiz!

86 Um:

skriven

Hej Esmaralda.
Fortsätter dem relationen?
Kram

87 Mareli:

skriven

Hej!
Ser det bra ut att börja jobba där, med skönhetsbehandlingarna?
Kram

88 Tess:

skriven

Jag har med försökt med healing några gånger, men den tar tyvärr varken på mig eller de jag känner som försökt få detta. Jag tror att att det har att göra med att det är på distans healingen och skall pröva detta på plats istället.
kram


89 Agnes:

skriven

Åh tack, Es!

Ska knåpa ihop ett inlägg o sänder det till dig nu i helgen!

Tack igen o kram!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: