Följ med på marknad...

I dag  måste jag ta er med på min fantastiska marknad.... den utanför min balkong!
 
Att sitta på balkongen med ett glas vin.. är lika magiskt som jag tänkt mig
 
Man är ju med där i folkvimlet... och ser massa happenings...  samtidigt som man är bekvämt hemma hos sig själv
 
Jag har lugnat ner mig efter alla trauma.... sänder vackra tankar till Amos... och nu börjar jag känna lite semesterstämning  !! YAY !!
 
 
Kväll på min balkong 💗
 
Min skrivhörna...
 
Och nu kommer marknaden:
 
 
Lite baklava investerade jag i.....
 
 
 
 
 
Lite torkad frukt  köpte vi... och jag är glad i kokosnöt !
 
 
 
Full rulle... och middagen åt vi typ i ett hål i  väggen....  kosherpizza med rödbeta och rödlök.. riktigt gott !!
 
 
En riktig marknad är som att  smälta in i en  färgsprakande tavla !!
 
 
 
 
Baklavafågelbo.. bäst av det bästa !! 
Några sådana blev mitt kvällsgodis !
 
Några planer för dagen är inte gjorda... de får vi smida över frukosten !
 
Kram & kärlek från mej och Jerusalem 💝
 
1 55:

skriven

Vilka fina bilder o Grattis att du kommit iväg. Ez känner du in när jag träffar min vän jag ska dela livet med? Det dröjer . Ser du hur vi möts? Jag tycker jag är öppen men allt är tomt...

2 H:

skriven

Vet min pappa att hans hund kommer att vara påväg till honom? Det är dags snart. Hur ska jag klara sorgen? Kram Ez

Svar: Ja, pappa vet och hans hund blir så väl mottagen av honom... de kommer bli glada båda två. Du klarar sorgen... det blir tungt en period men det läker ut... styrkekram
Esmaralda

3 Agnes:

skriven

Så härligt att ni kom till ro o började känna suset av semestervingarna!
Och vilken färgprakt på den där marknaden!

Baklava kommer jag ihåg hur gott det var från den tiden då jag åt sådant. Nu är det alldeles för mkt socker för min smak o livsstil, haha!

Mannen som nu tack vare mig blivit svensk medborgare är ju en form av kock som har förmågan att kunna få det mesta att smaka himmelskt! Även en skitstövel kan ju ha ngr "bättre" sidor!

Så en gång i tiden så levde jag på arabiska, små jävla rätter hit o dit...typ!

Ha det så härligt på er "Honeymoon"!

Kram!

Svar: Tack för din hälsning :) Kram :)
Esmaralda

4 Kulla:

skriven

Fantastiskt vackra färger på läckerheterna😋🧁🍩. Skönt att allt har ordnat sig till slut🌟. Njut nu av Eran resa💕.
Undrar om det börjar hända något på mitt 💕plan snart?! Eller står det bara still... kram

5 Klara:

skriven

Blir så himla sugen på allt och åhh baklava är så gott!!

Hej Esmaralda jag har en fråga som jag tänkt på, du sa att jag skulle nog min soulmate senare i livet men inte när. Jag har läst och tänkt på det, är det så att ens soulmate kan vara ens livspartner? Eller är det en helt annan person? Är min soulmate min livspartner som jag då kommer att få barn med eller är det någon annan man?

Kram Klara

Svar: En soulmate måste inte vara en livspartner men så är det i ditt fall. Kram :)
Esmaralda

6 AnnaK:

skriven

Skönt att ni är framme och installerade nu 😊

Måste bara fråga vad du menade här om dagen när du skrev att jag och en person jag drömmer om rattat in på samma frekvens vid något tillfälle och att det satt sig. Vad betyder det att man rattat in på samma frekvens? Är lite trög 😂

Drömde om denna person inatt igen. Drömde att jag skulle städa denna persons toalett och såg där flera bilder på mig själv som denna person satt upp där och det gjorde mig så glad. Samtidigt var jag lite rädd att någon annan skulle se dem och undra varför de var där. Skum dröm.

Ha en bra dag och kram 😊

Svar: Ni fick ett ögonblick av distanskontakt på ett omedvetet sätt... sånt kan hända ibland. Kram :)
Esmaralda

7 Mikael:

skriven

Vilket godis efter
Digitalstress och resstress, bra ni inte var på tåget på den andra bron.

Jag skulle gå ner och handla godis stup i kvarten och gå upp igen :)

Hoppas ni får en bra dag.


Kram
Mikael

Svar: Ja, det gick käpprätt åt..... på den andra bron. Vi sa samma sak till varann.. tur att vi var på rätt bro ! Ha du också en bra dag.. kram :)
Esmaralda

8 Skorpan:

skriven

Ser fint ut oo gott ut, flrstår att du njuter :). Tänk att vara mitt i smeten o hemma samtidigt, inte illa. Bäst är nog att ta dagen som den kommer. Hurudant är vädret där?

Här har årets brådaste månad sparkats igång o jag kan ju undra hur det kommer att gå? Bättre än hittills, lika bra eller total disaster? Jag trodde jag kunde skriva, men igår fick jag höra annat o det gjorde mig lite bedrövad faktiskt. Nåja, det sa jag att jag är dålig på, protokoll, o det hoppas jag slippa inom snar framtid. Finns jobbet runt hörnet Es? Ikväll måste jag söka ett jobb, sista dagen att söka det...

Jobb o slit, dagens melodi.
Ha en bra dag, hemma o borta!
Kram Skorpan

Svar: Runt 15 grader mitt på dagen...och än har vi sluppit regn.. kan regna en hel del vid den här årstiden. Sök jobbet som du tänker... sök annat... det blir ett byte av arbete.. men kan fortfarande dröja lite.. kram
Esmaralda

9 <3:

skriven

Godmorgon kära Es så mysigt du har det och vilken marknad. Har aldrig sett en säck med rosenknoppar och blad 🌹 på marknad. Inte ens på den flytande marknaden i Bangkok.
Är Mikael intresserad av mig än ? Är han lite fundersam...🤔över åldersskillnaden. Tror han tog det hårt när förra förhållandet tog slut. Äldsta dottern verkar inte vara sån gullig tjej...
Kram


Svar: Ja rosorna var så fina !! På den här marknaden finns allt...mysigt att bara gå o titta ! Ett visst intresse hos M finns...men jag kan inte se han är din framtidspartner.. kram
Esmaralda

10 smulan.:

skriven

vad härligt ni verkar ha det.
skönt att ni kom iväg tänkte på er när jag läste att Öresundsbron var avstängd.
Njut av semestern

Svar: Ja det var ett elände... mitt i oturen hade vi turen på vår sida.. kram :)
Esmaralda

11 Minime:

skriven

Hej Esmaralda.
Det ser jätte fint ut.

Hoppas det gick bra ifall man redan beställt seans och mejlat dig?

En fråga, Ser han ut att vara intresserad utav mig?
Tror du framåt att det kommer att bli mer fart på honom där lite saker kommer börja hända mellan oss och han vill ses lite oftare?
Kram

Svar: Jadå, det är inga problem , den seans kommer precis som vanligt ! Det kan komma mer intresse.. men är inte helt självklart... känn dig fram.. kram
Esmaralda

12 AnnaK:

skriven

Okej! Tack. Cirkulerar jag i denna persons drömmar?

Kram 😊

13 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Sju fattiga år på gång här ännu, verkar det som.. Därför kanske det inte går framåt, mitt liv ;).
Kram Skorpan

14 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Känns det som om det är lång tid kvar innan en partner kommer in i mitt liv? Kommer det att vara min soulmate?
Jag är ca 30 år. Kommer min soulmate för mig senare i mitt liv kanske när jag typ är pensionär eller tror du jag lever i tvåsamhet ganska snart i mitt liv?
Kram

Svar: Det blir ett liv i tvåsamhet för dig, och det lär komma ganska snart.. kram :)
Esmaralda

15 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så härligt det ser ut . Man känner nästan hur gott det doftar ! Jag älskar pistagenötter och torkad frukt mmm Baklava däremot har jag aldrig provat.
Så spännande att bo mitt i "smeten"

Tack för att vi får följa med <3

Kram Anki med flock

Svar: Kram :)
Esmaralda

16 Mi:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer det att ordna sig med jobb för mig?
Kommer jag att få ett nytt jobb?
Kram

17 Dunegull:

skriven

Wow ser fantastiskt ut!
Vad händer sen? Kommer vi fortsätta ha ngn kontakt? Kommer det funka?
Kram

18 Jas:

skriven

Men så härligt det ser ut! Blir lite avis!! Er balkong ligger ju perfekt till. Bara att njuta!
😍😍😍😃

Svar: J tack :) kram
Esmaralda

19 EE:

skriven

Ni ser ut att haft en härlig dag.

Här känns det som min man försöker. Han ger den närhet han kan, saknar fortfarande pussar. Men antar att jag får vara nöjd med det jag får i närhet. Får en känsla av att detta kan gå att lösa, men samtidigt så är jag rädd att jag lurar mig själv.

Och vänner som tycker det känns konstigt att umgås med mig och min man samtidigt nu. Tråkig inställning. Framförallt då det var just denna gemensamma vän som hjälpte mig i min mörka stund.

Njut av er resa! Kram

20 Le:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad är en soulmate egentligen?
Blir inte en relation vad man gör den till. Hur långt man kommit i sin egen personliga utveckling. Vilka beslut man tar. Visst tror jag det finns partners som passar än bättre än andra. Men att mycket hänger på eget ansvar också?
Hur ser det ut för mig?
Kram

Svar: Och ibland gör man val som grundar sig på sin uppväxt... har men tex en pappa som inte visat kärlek och omtanke.. då tenderar man att söka den typen av man så man får fortsätta sin kamp.. det blir lätt en never ending story av negativa upprepningar... det är inte enkelt alla gånger.. kram :)
Esmaralda

21 ht:

skriven

Hej!
Kommer J.M höra av sig någo mera? Lr ska jag bara strunta i han?
Kram!

22 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det bra ut att satsa på att få jobb på en mindre ort eller en större?
Kram

23 Mimid:

skriven

Hej Esmaralda!

Så mycket gott. Blir riktigt sugen.

Kommer det att ljusna snart?? ser riktigt mörkt ut kan inte se några ljuspunkter. Vänder det snart?

Kram

Svar: Det vänder... det bli mycket bättre och det sker snart steg i rätt riktning.. kram
Esmaralda

24 EPM :

skriven

Wow! Ser helt fantastiskt ut!😍

Jag har alltid velat åka till Israel, vet inte varför men det känns som att jag ska dit.

Usch, igår fick jag ge ett tråkigt besked till två studenter. Känns sådär, samtidigt är det ju mitt jobb...
Som grädde på moset hörde studenten E av sig igen, jag sa stopp.

Jag måste få till det här med forskningen nu! Är taggad men rädd att inte komma igenom det, vill fixa detta nu. Snabbt. Ser du nåt om det?
Jag hoppas det inte är försent för mi forskning...

Kram

Svar: Klart du ska hit !! Att lämna tråkiga besked är inte kul.. men ibland måste man och du har bra förmåga också till de mer jobbiga bitarna. Det är inte försent med forskningen.. du kommer dit.. kram:)
Esmaralda

25 TjejenO:

skriven

Jisses vad jag längtat efter dina inlägg och herregud vilken resa ni haft! :)) Bra att veta om Expedia - B att väskor inte ingår!! Ska inte heller boka dem!
Men.. ...skönt att ni äntligen är framme och att nätet nu funkar igen 🙏 tack vare Amos - vilken stjärna!!🙌
Boendet ser för övrigt helt magiskt ut!!! Underbart med marknaden i och en sån levande miljö! Å all mat.. 🤤 😻🙌
Ska bli spännande att fortsätta följa er resa!

Själv ska jag fortsätta söka jobb efter mitt "jullov" med familjen. Har ju haft lite på G. Det är i synnerhet ett jobb av dessa jag vill ha. Har jag fortfarande chansen? Var ett svårt test att göra tyckte jag :))

Svar: Ja, chansen finns.. och skulle du inte få det,, då väntar något annat runt hörnet... kram :)
Esmaralda

26 Lenafena:

skriven

Skitont i rygg och leder... tror du jag fixar en resa till solen NU...kan du se något om det? Orkar inte med det här begränsade livet längre..... såg att någon frågade om soulmate....Du har gett mig hopp om en ny kärlek....älskar fin optimistiska ton! Sitter och kollar resor men är så rädd att jag inte orkar rent fysiskt... spännande att se Jerusalem med fina ögon! Skulle vilja stoppa in en lapp i klakomuren själv och säga att NU ÄR DET MITT BRAA ....... Det ser ganska kallt ut rent vädermässigt. Ha en fin smekmånad och som sagt spännande......

Svar: Du behöver en resa till solen och det ska du absolut prioritera. Välj det enkla.. ett hotell där allt finns så du behöver anstränga dig så lite som möjligt.. kram :)
Esmaralda

27 Kristin:

skriven

Jeg er så glad på deg og din mann sine vegne at dere nå har det bra.
Tusen takk for at du tar oss med til dette fantastiske markedet. For en flott opplevelse.
Må jo innrømme at jeg fikk lyst til å spise flere av tingene du tok bilder av. Men, jeg får trøste meg med noe jeg har i mitt skap.
Ønsker dere en riktig flott fortsettelse på deres ferie.
KRAM!

Svar: Tack fina Kristin.. ja, nu efter allt strul kan vi bara slappna av.. härligt :) Kram :)
Esmaralda

28 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
vad mysigt och färgsprakande! Det ser ut.
Jag tänkte på min son som flyttat till Uppsala för 2 mån sedan. Och har fått jobb i Märsta. Han har inte fått något socialt kontakt nät . Och jag hoppas atthan får det . Han ör verkligen social och ödmjuk av sig . Tror du det kommer gå bra? Kram 😃🌟✨✨

Svar: Jadå, han bygger ett nät.. han har en personlighet som tilltalar folk och det kommer gå bra för honom. Kram :)
Esmaralda

29 Jessica:

skriven

Es,
Kan du se om han verkligen älskar mig? Han säger att han älskar mig men jag är inte helt hundra på att han gör det.. Om det blir något mellan han och mig, hur kommer det bli då? Kommer det vara ett lyckligt förhållande med mass kärlek? Eller kommer det vara tråkigt och ta slut fort? Ska jag försöka, eller ska jag leta efter någon annan?

Kram

30 Dunegull:

skriven

En hund här i byn har varit försvunnen mer än ett dygn nu och massa folk har varit ute och letat efter den. Dag och natt, tror du de hittar henne oskadd?
Kram

Svar: Chansen finns men den minskar för varje timme som går... tyvärr är jag inte bra på att hitta försvunna djur.. jag önskar att jag vore.. kram
Esmaralda

31 Jossan :

skriven

God morgon....

Du hade rätt... igen... J skrev till mig ”jag tror inte vi ska ses alls faktiskt” sen svara han mig inte mer. Jag bad honom att inte kontakta mig igen. Och att han har inte ändrats utan är samma människa som tidigare. Tydligen kan inte människor ändras... Men jag känner honom rätt. Han kommer säkert höra av sig igen..

Men nu är jag redo, redo för han mr right. Han får gärna komma nu. Kröp han närmre mig nu?

Kram

Svar: Bra.. det nya kommer inte förrän man är klar med det gamla så nu börjar du bli redo :) Härligt ! Kram :)
Esmaralda

32 <3:

skriven

Hej kära Es, har P förstått att jag inte är intresserad av honom.? Han känns lite krävande och vill ha mycket uppmärksamhet. Han vill ha ett seriöst förhållande men vad jag förstått så har han redan en relation med en kvinna som bor utomlands. Funderar han på att göra slut med den kvinnan ?
Kram

33 Lotta S:

skriven

Märkligt många jag hört om som är i Israel just nu!
Är Tara på gång fortfarande?

Svar: Japp det är hon... kram :)
Esmaralda

34 Mirre:

skriven

Godmorgon Es!
Vad mysigt det ser ut, baklava är det bästa😍 så gott!

Kommer det bli bra med mitt öra? Kommer det läka fint så jag blir nöjd?
Är så irriterad på allt, min läkare, situationen, skolan, stressen, jobbet.. Men mest örat. Vet inte om det är min pms som är igång men snart får jag ett psykbryt känns det som😭 samtidigt undrar jag hur jag kan bry mig så mycket om sådana här "ytliga" grejer som hur mitt öra ser ut och må dåligt över det:( jaja.. hoppas på en lugn dag idag.
Kram

Svar: Det kommer bli bra med örat.. krävs bara lite tid så försök ha tålamod... kram :)
Esmaralda

35 PiaS:

skriven

Hej Es,
Vilken resa, blir en bra resehistoria, så här i efterhand.

Härliga bilder från marknaden, och vad mysigt med balkongen😊.
Ni får ha en underbara ”Honeymoon” ❤️🤗.

Ps. undrar om min Tara börjar bli lite trött? Var det i så fall några saltkorn som hon skullle få, men inget saltbad?

Kram PiaS

Svar: Tack.. och vad det gäller Tara så strö lite salt på henne och låt ligga ett par minuter inte mer och jag tror hon piggnar på sig.. det är liv i henne, helt klart.. kram :)
Esmaralda

36 AnnaK:

skriven

Lite nyfiken om jag hemsöker denna person i drömmarna också?

Kram 😊

Svar: Det har hänt.. det är inte vanligt men det har hänt.. kram
Esmaralda

37 AnnaK:

skriven

Tack för svar igen! Så intressant att man omedvetet kan få distanskontakt med någon. Förstår inte vad är riktigt ens! Så mycket man inte förstår sig på här i världen 😊

Kram igen 🤗

38 *:

skriven

Hej

Ååå vad härligt o gott det ser ut :)

Ser du om vi får till ett giftermål under nästa år ?


Kram
*

39 Anonym:

skriven

Är det kärlek eller kan bli mellan min bror och "cirkusdirektören ?
Kram

40 Linnean 🌸:

skriven

Herre Gud, vilka underbara saker på marknaden! Rena ögonorgasmen! Antar att det doftar härligt åxå!
Så skönt att allt löste sig till slut. Att se fel på en femma och åtta är ju ganska lätt åxå! Hm!
Speciellt om man är en aning dimmig på ögat 😉 Hoppas att ni får det riktigt mysigt och roligt! Allt gott till er! Kram.../Linnean 🌸

Svar: Ja, det är helt fantastiskt vad det finns ! Man vill handla allt..:) Tack för hälsning:) Kram :)
Esmaralda

41 Michaela:

skriven

Ser mysigt ut och förstår att du stortrivs! :) Skönt att du lugnat ner dig och tack gode gud för Amos! :)

Är så besviken. Trodde på en nystart. Förstår inte vad som hände. Vet du?

Kram från regnigt Sthlm. Igår minus. Idag plus. Varannan dag väder och isbana ute😡

42 Misstjejen:

skriven

Hej

Måste fråga att kommer jag inte blir besviken om jag ger gåva till C henne? kommer min rektion var positiv till det och finns det något av fortsättning också? våra relation ska finns för länge?

vill inte väl jag ska blir besviken...

ha det bra

43 Fjäril:

skriven

Hejsan Es!
Det var längesen jag var inne här på bloggen, var som mest aktiv här för runt 2 år sen. Mycket har hänt sen sist och kanske kan jag dela med mig lite av det här någon dag. Din vägledning har betytt mycket under åren och mår så mycket bättre i mig själv.

Det enda som jag mår dåligt över nu är mina ögon, de är ständigt torra och beror på en kronisk ögonlocksinflammation. Jag har fått bra hjälp av läkare och går på behandling. Läkare har även satt upp en plan för mig och sagt att jag kan bli frisk. Jag kämpar och kämpar just nu och har lovat mig själv att inte ge upp trots att det gått 5 månader. Senaste läkarbesöket visade positiva resultat på att jag är på bättringsvägen, men är ju fortfarande inte helt frisk... Snälla Es, kan du se om jag kommer att bli frisk från detta? Allt jag vill är att LEVA igen...

God fortsättning på dig! Kram

Svar: Ja, du kommer bli helt frisk.. alla tecken visar detta. klart och tydligt.. lite segt och ta sin tid men helt återställs blir du... kram :)
Esmaralda

44 SusanneAmalia :

skriven

God Morgon.. Vaknade och var så varm och upptäckte snart varför
Vaknade med en katt på bröstet en Appenzeller tryckt bredvid mig (eller var det jag som var upptryckt bredvid EllaBella) samt en chinnesisk Nakenhund under täcket och en liten råtthund.. Skruvstäd och jättevarmt.. Behöver en dubbelsäng 220cm stor inte en soffa.. 💕 😉😂

Vilka fina bilder och vilken marknad..
Förstår att du njuter.. Vin på balkongen och så mycket att titta på. 💕
Njut av alla godsaker och jag är glad att ni kom fram..

Njut nu.. Kramar till dig.. 💕

Svar: "skratt" vilket underbart uppvaknande !! Tack för din hälsning.. har du inte varit här... så lägg det till listan.. du skulle tycka mycket om Jerusalem :) Kram :)
Esmaralda

45 Cecilia:

skriven

Gud vad härligt! Är själv sugen på att resa till Barcelona med killen i april, har kollat flyg och hotell och vill så gärna. Kan det bli av och verkar det vara ett bra beslut? Känns lite osäkert pga jobb och att det var tidigare tänkt att åka på semester med hela familjen, men är osäker om det kan bli av pga min mammas knä operationer. Blir det godkänt från alla håll? Kramar

46 Drutten:

skriven

Skönt att ni äntligen kommit fram och kan andas ut.
Ha en trevlig och mysig bröllopsresa :)
Marknaden ser helt fantastisk ut. Verkar vara ett intressant ställe
Här uppe i norra Sverige växlar det mellan 0 och -20. Men föredrar riktigt vinter med -10 ca och det får jag ju när jag är på landet hos min älskling.
Har haft en skön ledighet och är nu på jobbet igen. Nu är det ju fredag igen och då innebär det ju landet i helgen.

Kram Drutten

Svar: Tack snälla :)
Esmaralda

47 Kiara :

skriven

Kära Es!
Gud vad skönt att ni kom fram trots massa strul. Är man trött kan de hända den värsta. Hur länge ska ni vara i Jerusalem? Min mamma var där på konfirmationsläger. Hon badade även i döda havet. Själv har ja aldrig varit där. Är det värt och åka dit?

Jag har sett många ställa samma frågor till dig och ibland har ditt svar ändrats. Är det inte första svaret man ska ta till sig?
Ha de bra och njut av semestern! Kram Kiara ❤

Svar: Ja nog har det strulat ! Stannar till 11/1.. så det blir ingen lång vistelse denna gång... och ja, jag tycker absolut det är värt att åka hit !! Jo, första svaret brukar vara det som är mest rätt... senare svar kan bli påverkade av stämningar.. alltså, har man fått ett svar kan det bara bli förvirrande att ställa samma fråga flera gånger.. kram :)
Esmaralda

48 Kiara :

skriven

Kära Es!
Gud vad skönt att ni kom fram trots massa strul. Är man trött kan de hända den värsta. Hur länge ska ni vara i Jerusalem? Min mamma var där på konfirmationsläger. Hon badade även i döda havet. Själv har ja aldrig varit där. Är det värt och åka dit?

Jag har sett många ställa samma frågor till dig och ibland har ditt svar ändrats. Är det inte första svaret man ska ta till sig?
Ha de bra och njut av semestern! Kram Kiara ❤

49 Helena Ir:

skriven

Underbar marknad..baklava smakade jag första gången på 80 talet..på den tiden när jag var tillsammans med en kristen man från Irak..Baklava är gott..men inte ätit nu på många år..tror jag skulle tycka att det var väldigt sött..men skulle nog inte heller tacka nej om det bjöds..

Israel skulle jag nog vilja åka till..om den kommande kärleken nappar på det :)

Kram :)

Svar: Det ÄR himla sött... man får nog lära sig att gilla det.... och till Israel kommer du.. kram :)
Esmaralda

50 Sara:

skriven

Fantastiska bilder! Önskar er en fin semester, det är ni värda! :)

Kram

51 Dreams come true:

skriven

Åh jag har med vart på sådana matmarknader, fast i Nordafrika:)Så mycket gott det finns och fina färger med<3

Ser du någon dröm gå i uppfyllse för mig i år?
kram

Svar: Ja dessa marknader är alldeles underbara ! Ja, det ser ut som om du kommer leva en dröm under året men du behöver ta första steget själv.. kram :)
Esmaralda

52 Dreams come true:

skriven

Tack snälla för svaret ES Kram:)


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: