Tvätta kläder i 23.214 timmar !!

9 timmar och 18 sekunder. Så lång tid får män orgasm under sin livstid.

Motsvarande tid för kvinnor är 1 timme och 24 sekunder ( känns lite orättvist 😲)

 

7 år. Så länge ligger vi vakna på nätterna.

 

Hur känns det att vi ägnar 23 214 timmar åt att tvätta kläder...

...samtidigt som vi gosar och är romantiska med varandra 658 timmar?

Vi väntar ganska mycket under vår livstid: 653 timmar tillbringar vi genom att vänta på tåg, vi väntar i telefon i 20 veckor – och står i kö, ja, det gör vi i 6 månader.

 

Älskar du också att sova? Det är det många som gör. Genomsnittspersonen sover 26 år under sitt liv.

11 år tillbringar vi framför tv:n.

Totalt klagar vi i 5 månader.

 

Är du man? Då ägnar du 46 dagar åt att göra dig i ordning.

Kvinna? Då tillbringar du 136 dagar av ditt liv med att göra dig i ordning. Sminka sig, fixa håret...

Samtidigt ägnar vi 115 dagar åt att skratta.

Under vår livstid är vi sjuka i genomsnitt 366 dagar.

 

38 003 timmar. Så mycket tid lägger vi på att äta.

Och hushållsarbetet? Ja, det lägger vi 46 800 timmar åt under livet.

 

En massa timmar spenderar vi på en massa måsten, som man inte kommer  undan..... och desto viktigare  då att  vi spenderar  de få resterande timmarna  med  någonting sjuhelvetes kul !!

Kram & kärlek

1 <3:

skriven

Ska fixa mig fort idag hihi 💄😉
Blev tillfrågad att vara med på en middag nästa fredag med lite folk. Vad är L agenda med den varför vill han ha med mig ? Är tanken att han ska bjuda ut mig? Upplevt honom som lite snål i vissa avseenden.
Kram

Svar: Ja han är nog lite snålt lagd... någon speciell agenda ser jag inte... kram :)
Esmaralda

2 F:

skriven

Det är mycket tid som går åt, undrar hur mycket som går till att tänka......


Känns som mycket tid går till det i mitt liv..... Hur kommer det gå för mig. Kram.

3 Dunegull:

skriven

Jösses, kul läsning dock!

Ser du om jag kommer iväg på ngn längre resa nu i vinter?
Kram

Svar: Ja men då måste du börja planera snarast... då finns det en god chans.. kram
Esmaralda

4 Browallia:

skriven

Oh shit! Men hur långt liv är det beräknat på? Min väninnas mormor gick över till andra sidan på Nyårsafton, 108 år gammal och klar i huvudet in i det sista. Hon har ju gjort allt det där fler gånger än det flesta människor. Medan andra människor lämnar livet i unga år.

Jag ägnar min tisdag till att skriva min gästblogg förhoppningsvis blir den klar någon gång under dagen. Ska jag bifoga bilder eller vill du fixa det själv?

Hur är det med förkylningen idag?

Kram

Svar: Bifoga du gärna bilder... kram :)
Esmaralda

5 Oro:

skriven

Ligger vaken på nätterna säkert mer än sju timmar under en livstid. Sover väldigt dåligt på grund av all oro. Oroar mig för att inte få jobb snart, att bli bostadslös, att måsta svälta osv. När ska all oro ta slut och jag får jobb och livslusten tillbaka??

Kram

6 Fina:

skriven

Roligt inlägg! Skulle gärna ägna mig åt betydligt mer smek och kramar om jag bara fått chansen...

Stämmer det ännu att A skulle vilja men kanske inte vågar...? Kram

7 Jonkan:

skriven

Kära ES,

Fick idag hem ett obehagligt ANONYMT brev från en person som påstår att min mamma döljer något från mig och dessutom uppmanar mig att fråga ut min egen mamma...

Ser du om det handlar om något bortom min vetskap eller om det bara är om bitterhet och hämnd för något?

8 Ghostwriter :

skriven

Är denna person jag valt som inneboende rätt person? Jag känner här och nu att det absolut känns rätt och inga större konstigheter. Tänkte mer om det fanns någon varning?



Fint utav dig att ge extra healing till de som var med (jag hjälpte bara!), men jag vet också att det tar kraft och att du ger den energin till oss i bloggen är helt fantastiskt fint.


Kram kram

9 Adad:

skriven

Kära es, tänker M på mig ibland? Kommer vi prata med varandra någonsin ?

Kram

Svar: M tänker på dig ibland men något bra mellan er ser jag inte.. ni kommer dock prata.. kram
Esmaralda

10 Helena Ir:

skriven

Hmm..när man ser det på det där viset..så är det väldigt dåligt fördelat..bara tänk på myset,det romantiska och det som bör höra därtill..nu får karln komma snart..så jag hinner slita ut han..Tvättstugan kommer då inte prioriteras! :)

Kram :)

11 HuldaMaräng:

skriven

Min son tycker att jag städar JÄMT!! När jag en gång sa till honom lite skarpt att jag visst kunde leka en liten stund men att sen MÅSTE jag städa, så frågade han 'dör du annars, mamma?' Fy bubblan så klokt barn jag har!!

Svar: Ha ha ha... underbart... barn är ibland oslagbara i sina kommentarer :) kram
Esmaralda

12 Mikael:

skriven

Naturen har ordnat så män får arbeta Många timmarför att kvinnor ska bli gravida och nytt liv blir till, och arten inte dör ut, utan orgasm blir det inte så mycket :)

I programmet nedan finns en paneldebatt med Eva Hamilton och några andra kvinnor som bland annat vill införa samhällsplikt, kvinnor ska bli mindre introverta, plastikoperera etc. sig mindre, de menar att man mår inte bra om fokuserar för mycket på sig själv, de menar samhällsplikt behövs för att må bättre och behövs för de svåra år som kommer framöver, som MSB och andra nu håller på att rusta inför.

11.25: Säkerhet i en osäker värld. Med Elisabeth Braw, the Modern Deterrence project, RUSI, Ewa Skoog-Haslum, vice rektor Försvarshögskolan, Margareta Wahlström, ordförande Svenska Röda Korset, Åsa Wikforss, professor i teoretisk filosofi, Rosaline Marbinah, ordförande Landsrådet för Sveriges ungdomsorganisationer.

https://www.svtplay.se/kanaler/svt2?channel=svtk&date=2018-10-01&program=TT-290897413

Kommer det någon kvinna som jag ska hålla upp ögonen för närmaste tiden?

Kram
Mikael

Svar: Ja, det gör det faktiskt och jag tror inte det dröjer länge.. kram :)
Esmaralda

13 Fastnat:

skriven

Hej!

Kommer jag att klara av att förändra min situation?? känns som om jag sitter fast och inte kommer någonstans. Har krupit in i ett skal och vågar inte komma fram.

Kram

Svar: Du har kapacitet att skapa förändring.. så gör det.. kram
Esmaralda

14 Maria:

skriven

Hej!
Ja herregud! Så många timmar åt tråkiga saker, blä 😆 så lite tid på de goa stunderna! Viktigt ta vara på o göra roligt i livet. Ligger lite krasslig här. Kom oväntat men går säkert över snart. Du såg kanske nått kärleksfullt påväg, tack❤️ Känns hoppfullt, vill ju ha mer gos-tid😍
Kram

15 DD:

skriven

Du skrev att det var 60 procents chans att jag blev beviljad ersättning, tyvärr slog de 40 in istället..

Ser du om det löser sig ändå för mig denna termin?

Kram

Svar: Vad trist, verkligen ! På något sätt kan det lösa sig ändå... så gå inför att hitta lösningarna.. kram o lycka till
Esmaralda

16 Gemini:

skriven

Idag fick jag för första gången i mitt liv frågan: är du gravid? Nej men jag har en stor fis på g - sa jag inte. Men skulle såhär i efterhand ha sagt. Jag är ens inte "tjock" men har en ny unik klänning som jag känner mig SÅ fin i. Och jag tog åt mig? Det är ju min akilleshäl:( ser du mig gravid inom en (snar) framtid?
Kram:)

17 Skorpan:

skriven

Jösses vad många timmar som går åt "måsten"!? Nåt kul på kommande bland mina sjuttons många måsten? Romantik? Sex ;)?
Kram Skorpan

Svar: Absolut.. båda delar... kram :)
Esmaralda

18 Lotta:

skriven

Oj oj oj, vad tid det går åt till saker man inte tänker på, men hushållsarbete är ju en jättedel som iallafall jag gärna hade sluppit om än lite grann :)

Jag har en liten fråga...Nu har jag ett jobb, ej anställd men ändå, som är under min nivå (precis som du beskrev i seansen förra året) Jag undrar om du ser om jag lyckas hitta en anställning som är på min nivå och det jag egentligen vill göra och är bra på.

Ha en finfin dag. Här i min stad har det äntligen kommit lite snö :)
Kram L

19 Jag:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkligen konstigt när man börjar summera det så i timmar.
Så mycket måste och så lite fritid och av det vi tycker är roligt.

Ser du föresten om han verkar som han fortsätter relationen med henne framöver?
Hänger dem två fortfarande ihop som det ser ut framåt?
Kram

20 Dahlia:

skriven

Vad jobbigt det låter med denna statistik.

Alltså hans blinkningar när han går förbi är det vanliga blinkningar eller mer flirtande?
Blir ju lite tveksam efter att jag blev lite sur på han igår, men det kanske fick honom att tänka efter lite.

Svar: Lite flirt är det nog allt.. kram :)
Esmaralda

21 Flytt:

skriven

Hej Esmaralda.
Vi har pratat om det. Jag vill så gärna. Och har jobbat för detta.
Han har varit lite mer tveksam men ska fundera på det.
Hur troligt ser det ut att vi flyttar till honom?
Kram

Svar: Runt 65-70 % att det blir så.. kram :)
Esmaralda

22 Ia:

skriven

Hej
Många timmar man gör på olika saker som man inte tänker på.

Nu är det gamla året förbi och det minns jag som ett år med många stora utgifter. Ser du om nästa år blir likadant, ett år med många bakslag? Eller kan det ske något possitivt istället? Vad?

Kram

23 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Lovar att rapportera, nå nej ;D.
Kram Skorpan

24 Michaela:

skriven

Då ska vi se!
Orgasm - inte ens 1 timme : Tvätta kläder - ja. Gosa/romantiska - nej. Sova o tv stämmer nog. Äta - garanterat! Kul inlägg :)

Hamnade i bråk med 3 st riktiga f****r på promenaden. Gick i bredd med sina barnvagnar och tog upp HELA vägen. Tyckte att jag kunde gå ut i terrängen där det var mest is. Det brann till i huvudet på mig och jag fräste ifrån ordentligt. Vi skrek nästan åt varann. Hatar sådana människor! Dryga , otrevliga och som visar noll respekt för andra. Tror sig äga hela världen. 😡

Och du hade rätt. Som vanligt😁 Hua vilken jobbig människa😱 Tur att jag bröt kontakten.

Kram och krya på dig!

25 B:

skriven

Heej , kommer det att dyka upp någon lägenhet snart / löser det sig med socialen och sånt när jag kommer hem? 🤗 Kram

26 Shirin:

skriven

Tack Es för svaret på förra inlägget! Finns det något att hålla utkik för eller att se framemot?
❤️

27 <3:

skriven

Blir det nån träff/kväll med mig och B? Är det nåt han döljer.. känner han innerst inne är väldigt osäker..men visar en väldigt macho sida.. stämmer det

28 *:

skriven

Ooooojjj. vad tid det går åt till allting. :)

Så du tror inte han säger Ja på frågan om giftermål då ?

Efter prat förståss...

29 Alie:

skriven

Ja jisses...😂🤣 det gäller att försöka planera sitt liv väl...
Kan tänka mig att timmarna gått upp senaste åren, för kvinnor som spenderar tid framför spegeln att fixa till sig...💋💄
Kram ✨

30 Dunegull:

skriven

Tack för svar, ser du vem i så fall jag reser med?
Har inte pratat med någon om det, bara att jag vill och behöver lite semester efter denna väldigt jobbiga tid.
Kram

31 Undrar:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur ser det ut från nu och framåt, hänger dem två ihop eller inte?
Kram

32 Sofia:

skriven

Vi spenderar 46 800 timmar i livet på hushållsarbete, men vad gör det när du äger ditt eget hus💚Ska jag hitta mitt drömhem snart? Lite mysigt med trädgård och växthus🌸

Svar: Ja du kommer hitta rätt.. och älska att pyssla i ditt hem.. kram :)
Esmaralda

33 AnnaK:

skriven

Så sjukt när man ser siffrorna sådär!

Sover gör jag alldeles för mycket och på gos och romantikfronten är jag långt i underkant sen många år tillbaka 😂🙈

Tack för svar tidigare!

Kram 🤗

34 Milla:

skriven

Jag ligger ofta vaken på nätter o tror knappt jag få ngn orgasm i mitt liv.
Fyller 50 o knappt varit utomlands m barnen, skild o dålig ekonomi efter exmaken men tror du jag kan boks resan till Mallis m barnen, kommer jag fixa det ekonomiskt? Vill så gärna

Svar: Ja, visst fixar du det,, planera noga.. sätt undan pengar... dra åt svångremmen och du fixar det.. och så småningom blir det orgasmer också minsann... kram :)
Esmaralda

35 Mikael:

skriven

Tack :)

Frågan kanske är vilket land de där timmarna är tagna från och vilket årtal och hur det såg ut för 100 år sen, den är paneldebatten med kvinnornas talade om att endast 4.5% av världens befolkning lever med en säkerhet som vi lever i, en tackade herr Putin för att faktiskt röra om i världen.

fördelning av timmarna måste ändras exremt snabbt ut nu, ex. Facebook har bara funnits några år.

Kram
Mikael

36 Cecilia:

skriven

Gud vad sjukt att tänka så! Ger en lite perspektiv på att använda tiden väl och inte fokusera allt för mycket på onödiga saker. Lättare sagt än gjort dock.

Det känns lite motigt nu, men det är väl därför jag är här. Känns utvecklande att få vara del av problemlösningen, men samtidigt tar det mycket energi. Ser det ut som att jag kommer kunna göra ett bra jobb och att de blir nöjda med mig i slutändan? Kramar

37 Natten:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har funderat lite ikväll. Man hinner tänka lite då man inte jobbar en dag.
Jag vill så gärna bo i hus och jag vill ju spara och göra det tillsammans med honom.
Jag har då tänkt såhär att om vi först bor i lägenhet då och sparar en viss summa var varje månade att då på ca 2 år att vi ska kunna köpa oss ett hus.
Tror du att jag bor i hus inom denna tid?
Ser du att jag köper hus med denna man som jag tänker mig nu att jag vill köpa hus med?
Ser han ut att kunna vara tveksam
Till det här eller ser det ut som att han skulle vara med på noterna tillsammans med mig?
Blir det så som jag tänkt mig?
Kram

38 Lisa:

skriven

Hej!
Skulle jag klara av detdär jobbet på den mindre orten?
Kram

39 <3:

skriven

Godkväll kära Es,min fina vännina skickade ett paket som borde varit hos mig förra veckan ? Tror du någon stulit det på Posten ?
Kommer det komma fram ? Postnord verkar man inte kunna lita på.
Kram

40 Berg:

skriven

Svindlande att tänka sådär, men å andra sidan kan man ju också se tiden relativt. En timme kan vara både kort och ofantligt lång.

Det har blivit ett bakslag här angående sonen. Han vill nu återigen bo växelvis hos pappan. Orsaken är ett nytt Playstation där... det känns tungt och trist. Känns så meningslöst att ha stridit för honom tidigare, när han sedan är så lättköpt. Kommer han att ändra sig igen inom snar framtid tror du? Jag tror knappast att det som gjorde att han sist flyttade hit blivit bättre.. tröttsamt är det oavsett. Ha det bra!

Svar: Ta ingen fight nu.. låt sonen finna frid i att bo växelvis.. sätt ingen press på honom... försök prata med mannen så ni två är överens och inte manipulerar sonen... kram
Esmaralda

41 Undrar:

skriven

Hej Esmaralda.
Tänker han sig en framtid tillsammans med henne? Blir det en fortsättning mellan dem?
Kram

42 Skorpan:

skriven

Vad var det som hände i eftermiddag, plötsligt kom ett konstigt lugn över mig o jag kände att jag kommer att greja denna månad på jobbet. Nån som sände mig energi o lugn, vem? O då hoppas jag att jag inte behöver uppleva en till januari månad på detta ställe, vad tror du Es?
Kram Skorpan

43 Sol:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur ser det ut mellan dem?
Vilket håll kommer det att gå åt? Ser det ut som att det kommer att bli mer seriöst mellan dem?
Kram

44 Tiss:

skriven

Finns mamma och pappa med mig nu. Hjälper dom mig att lösa olika saker, liksom lyfter upp mig? Jag börjar må ganska dåligt (igen!!!) och känner mig rätt så ensam trots att jag egentligen inte är det. Jag försöker att hålla mig borta från slutenvården (som bara för några dagar sedan inte ens fanns på kartan) för att det kostar så mycket pengar. Men ibland kanske man måste bita i det sura äpplet och låta sig bli hjälpt.. Eller inte. I dont know!

45 Tjejen:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut att bli husköp tillsammans med min sons pappa? Blir det ett husköp för oss tillsammans?
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: