Cacciatore...

 
Så gjorde jag mig egen variant av den italienska rätten " Kyckling Cacciatore"
 
Kycklingbitar.. typ Stinas kycking...plus  kryddkorv om man vill och det ville jag,  paprika o  i grova bitar  och av olika färg,  svarta oliver, små kvisttomater med kvisten kvar, en  hel vitlök som delas, en citron som delas i två delar, färsk rosmarin
 
Blanda 1 burk stark Ajvar med 1 dl olivolja och pensla på och klicka över
 
Först kör du kycklingen hallvfärdig i ugnen och sedan lägger du på grönsaker och ajvaroljan -  och kör en halvtimme till. 200 grader.
 
 
Färskpotatis och tzatsiki därtill.... och jag kan lova, det är himmelskt gott ! 
Dessutom enkelt att fixa
En oslagbart kombo !
 
Ha en fin söndagskväll nu
Kram & kärlek
 
1 Skorpan:

skriven

Det låter mums för en som varit ute o ätit lite sallad bara :). Undrar om det skulle falla på läpp hos gänget?

Träffade sonen på militärförläggningen idag :). Lite omväxling i programmet..
Kram Skorpan

Svar: Ja den som inte gillar detta... måste ha nåt fel på smaklökarna :) Kram :)
Esmaralda

2 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Det hettade till lite mellan oss, ser du om han vill ha sex med mig? Kram

3 Ghostwriter:

skriven

Ha en fin kväll du med!

Kram :)

Svar: Kram :)
Esmaralda

4 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Träffade han killen idag som kontaktade mig. Han verkade trevlig och vettig. Inne på stabilitet och familjeliv,
Avslutet blev lite plötsligt. Helt plötsligt sa han att nu måste han åka hem.
Var det något som hände?
Verkar han intresserad?
Och kan vi bygga på något bra?
Kram

Svar: Ärligt talat så ser det tveksamt ut men du vet snart hur det blir.. kram
Esmaralda

5 We:

skriven

Hej Esmaralda.

Låter riktigt gott faktiskt! Tack för tipset.
Kommer du se oss leva tillsammans under en period? Framåt sätt?
Kommer vi bo tillsammans i hus under en tid?
Kram

6 Me:

skriven

Hej Esmaralda,

En fråga,

Ser du mig och L leva tillsammans under en tid framåt sätt i livet?

Ser du oss bo i hus tillsammans?
Kram

7 Michaela:

skriven

Såg gott ut! Finns så mycket man kan göra. Själv blev det chili con carne :)
Ha en fin kväll!
Kram.

8 Barbie:

skriven

Hej goda Es!

Efter att vara den värsta natten i hela mitt liv.. så är jag splittrad inombords! Av föräldrarnas största bråk någonsin! Det är traumatiserad natt och jag under kommer dem skilja sig? Och kommer jag att bli anmäld!

Kram

9 A.D:

skriven

Hej kära Ez. Våre roligt om du kunde se vilket kön jag bär på denna graviditet 😉 ha en fin kväll,.

Kram

10 Tingeling :

skriven

Tack för recept! Jag gillar sådan mat, ihopblandning av olika saker. Men jag gillar inte stark mat så brukar utesluta dem starka ingredienserna men brukar bli gott ändå!

30 grader varmt idag och vad får jag för mig? Storstäda. Och tvätta. Och när jag dammsög och svettades undrade jag för mig själv vad jag höll på med. Jag har en AC som tur är men den kyler bara i ett rum och inte hela lägenheten. Och sen kom min dotter och jag ställde mig och stekte pannkakor. 😓 Men nu är det gjort i alla fall! Sitter nu framför AC och fryser lite.

Trevlig söndag kväll!

Kram!

11 Willa:

skriven

Tack för tipset! Det ser jätte gott ut måste prova till veckan.

12 Misstjejen:

skriven

Hej

På Lördag ska jag dit på en stad som träffa min morfar men är det mycket liten chans om jag ser J honom och har inte hoppas på att ser honom igen... kommer jag undan ifrån honom? Så jag vet väl han bor där.

Ha det bra

13 Solstjärnan :

skriven

Hej😊

Låter och ser gott ut!😊
Borde pröva eftersom du dessutom säger att den är himmelsk god!
Är dålig på att använda ung när jag gör mat men det ska väl gå att ändra på..😊 för nog är det ju allt smidigt då maten sköter sig själv på slutet😊

Ha en fin kväll!
Kram Solstjärnan ⭐

14 Kvinnan :

skriven

Hej Esmeralda vad gött det ser ut, önskar smaklig måltid, hur ser det ut för mig när det gäller min hälsa?

15 Alie:

skriven

Oj så gott det låter, detta har jag aldrig provat.. måste göras! Tack för tips! 👌😋
Kram ✨

16 Leah:

skriven

Hej!
Ser ut som fin mat! Själv är jag vegetarian men det går nog lika bra att göra en veg-variant :)
Ser du något om jobb för mig? Vad tror du händer härnäst i mitt yrkesliv?
Ha en fin kväll!

17 sus:

skriven

hej
låter ju super gott....
behöver en spark i baken.....
eller litte pepp....
love sus

18 Mimis:

skriven

Hej!

Finns det någon chans att jag vinner pengar framöver??

Kram

19 Solen:

skriven

Låter jättegott! Det får provas här i sommar. Din ajvarolja kanske kan användas till annat också...grill?

Suck! Sonen står fortfarande som reserv till skolan han vill till...och där vi har hittat en lägenhet.
Det här är lite mer osäkerhet och spänning än vad jag hade önskat mig. Jag hoppades att vi skulle veta nu hur det blir. Suck pust och stön 😕
Ser du något om detta Esmaralda?

Ha en skön kväll i värmen! Kram Solen

20 Ester:

skriven

Ser supergott ut!!!

Kram

21 Maria:

skriven

Hej!
Åh så gott det ser ut! Mums😍
Blir det nån romantiskt äventyr snart 😍😍?
Kram

22 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Var det något han tyckte kändes fel vid får första träff idag?
Eller att jag inte levde upp till hans förväntningar?
Tänkte eftersom jag inte hört något från honom sen dess
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: