Somliga dagar är extra bra...

 
 
Nu är jag hemkommen efter det stora  tabberaset i Lund !!
 
Jag och mamma levde hennes födelsepresent.... och vi började med lunch på stan och sen checkade vi  in på
 anrika Grand Hotell i Lund !
 
 
Det var som att kliva rakt in 40 -talet.... typ ALLT var från den tiden och för ett ögonblick kände jag mig som i Stephen King filmen  " The Shining" när Jack Nicholson  flyttdes tillbaka i tiden !!!
 
Det var en lite magisk känsla och underbar.. för jag är väldigt svag för 40-talet !
 
 
 
Inredningen i rummet var också 40 tal... och vi startade med champagne, jordgubbar och choklad....
 
 
Två glada tanter som ser fram emot en mysig kväll...
 
 
Så tog vi taxi till Lunds Arena.......
 
 
Salen var fullsatt och showen himla kul.
Det blev många skratt
Och efteråt säger mamma att hon hade aldrig trott att Pernilla var så bra
 
Va?  undrade jag.... giillade du inte Pernilla ?
Nej, inte det minsta, sa mamma.... men nu hade hon ändrat inställning
Och det var ju tur..  !!
Eftersom det var hennes födelsepresent... 😳
 
 
 
Taxi tillbaka till Grand och det fullkomling vimlade av folk.. en vanlig söndagskväll !!
Man undrade vad alla gjorde där !!
 
 
Flagga på bordet... jubilaren till ära !!
 
 
En läcker stämning under kristallkronorna !!
 
 
Vi åt Lundamenyn:
 
LUNDAMENY / LUND MENU välj mellan 3 eller 4 rätter / choose 3 or 4 courses
Gråa ärtor från Rättvik skogschampinjon, fänkål och ramslök Grey peas from Rättvik mushrooms, fennel and ramson Anka från Munka-Ljungby pumpapuré, hasselnötsstekt lök, anklever och frisée Duck from Munka-Ljungby pumpkin purée, hazelnut fried onions, duck liver and frisée Friterad Granbarksost från Jürss morotspuré, havtorn från brofästet och rostade hasselnötter Deep fried Granbarks cheese from Jürss carrot purée, sea buckthorn and roasted hazelnuts Lakritsglaserad rödbeta svartvinbärssorbet, kolgrillad grädde och citrontimjan Licorice glazed beetroot black currant sorbet, char-grilled cream and lemon thyme
 
Imponerande eller  hur
Och så drack vi vinmenyn till... olika vinser till varje rätt som omsrogsfullt valts ut för att passa så bra som möjligt.
 
 
 
Jag blev lite kär i saltkaret  men det var alldeles för stort för att
obemärkt kunna slinka ner i  min handväska !
 
 
Anka till huvudrätt... och det var såååå gott !
 
Rödbeta till dessert var jag tveksam till... men herre gud så gott det var.....
 
 
Mamma valde ost... och tittade misstänksamt på min rödbeta...
Sen rundade vi av med en virre i baren.... och så kom vi på att det skulle smaka gott med en GT också... sagt & gjort....
 
När morgonen kom var  jag inte den piggaste gästen på hotellet..... men det var mamma !
Hon studsade upp och såg fram emot en brakfrukost ! Och väckte mig klockan 8 !
En annan  gick ut lite  lätt med Treo till att börja med  -   men sen gick det bättre !
 
 
På morgonen kom sonen och gjorde oss sällskap vid frukosten !
 
Han var glad.. hade nyss fått godkänt på en krånglig tenta.. och jag tror han åt rökt lax flera flera hundra kronor !!
 
Nu är jag nyss hemkommen... efter ett alldeles underbart  dygn !!
 
Jag besvarar inga frågor förrän i morgon... nu blir det magläge i soffan med laptop och serie.. det enda jag orkar med just nu.... 😱
 
Kram & kärlek
 
1 Alie:

skriven

WOW vilka dagar, helt fantastiskt trevligt ni verkar haft det 🤩
tack för du delar med dig!
Kram ✨💫

2 Helena Ir:

skriven

Trevligt att få en inblick..att förgylla tillvaron i stort och smått det har ni förmåga till..Och vilken fin present till din mamma..

Trevlig skön vilokväll..

Kram :)

3 Skorpan:

skriven

Wow vilket äventyr!
Vila, i frid, ;).
Kram Skorpan

4 Dunegull:

skriven

Hahah ni är för goa!!!!
😁

5 Mikael:

skriven

Imponerande meny , nästan helt vegansk !

5 stjärniga hotell har börjat med veganskt så man kan få afternoon Tea i ordentlig ordning :)

https://www.tripadvisor.co.uk/ShowUserReviews-g186338-d1928883-r563369681-Thames_Foyer_at_The_Savoy-London_England.html


Så dags :), såg någonstans att vi har utrotat 2/3 av djuren som fanns på 70 talet, 2048 är fiskarna i haven uppfiskade , så effektiva är vi.

Kram
Mikael



6 G.H:

skriven

Wow vilken kväll:)!!

Blir bara lite avundsjuk 😂😂 ... och hungrig!

Kram:)

7 Solstjärnan :

skriven

Hej😊

Woow vilken födelsedag din mamma fick!! 😊
Lyxigt,roligt och händelserikt ,precis som din mamma är värd.
Kan föreställa mig hur hon glad och full av energi började dagen och ville helt klart att du hakar på i samma takt 😊...
Nog gjorde du det ..men med något lungnare tempo!.😁..
Länge leve treo!

Kan tänka mig att Pernillas show var toppenbra..😊

Kram Solstjärnan ⭐

8 Michaela:

skriven

Wow! Vilken upplevelse!😁 Det är ni värda❤ Ha så skönt i soffan! Kram.

9 Browallia:

skriven

Vilken tur att din härliga mamma uppskattade Pernillas show :D Vilket häftigt hotell i 40-tals stil. Jag och sonen var till Lund sommaren 2003, en trevlig stad som jag gärna besöker igen vid tillfälle :) Det blir soffläge här med, önskar dig en trevlig kväll. Kram

10 sus:

skriven

hej
vilken fest.....
Nu undrar ju vad han tänker efter katastrof helgen......
love sus

11 Miltons mamma:

skriven

Vilken fantastisk dag =0)
Kjam

12 Jeanette:

skriven

Va härlig resa ni verkar haft tillsammans😉 måste bara få säga vilken vacker mor du har och en så otroligt vacker utstrålning☺ kram

13 Katten:

skriven

Åhh... ärtor från min gamla hemort! Och först på menyn, dessutom! Kom förresten ihåg en midsommarafton i Rättviksparken på 70-talet, en överförfriskad skåning brölade "Det är ERT fel, era jävlar, att jag inte är dansk!" :)

Kram

Katten

Svar: ha ha ha :) kram
Esmaralda

14 Harrieth:

skriven

Varit ensam ett antal år och önskar att hitta en ny
kärlek. Var hittar jag honom?

15 Solen:

skriven

Vilket underbart firande ni verkar ha haft! 😍
Kram ☀️

16 Harrieth:

skriven

Hej Esmeralda,

Varit singel nu i 2,5 år. Finns någon ny man för mig och i så fall när?

Svar: Jadå, du kommer göra ett speciellt möte men det dröjer nog ännu en tid.. kram :)
Esmaralda

17 Harrieth:

skriven

Hej igen,

Tack för ditt svar! Du ger mig hopp om en förändring.
Vad kan det vara för speciellt möte, som väntar?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: