Live and let live....

 

Man tror ju knappt det är sant men 2018 dödades en missionär av fientliga infödingar.  Jag trodde inte det fanns varken infödingar eller missionärer kvar i dessa moderna tider.

Den unga missionären John skulle pracka på invånarna kristendom -  på den isolerade ön Norra Sentinel i  Indiska Oceanen.

Och det gick inte så bra.

Han visste att han inte skulle vara välkommen men försökte i alla fall.

Så oerhört korkat.

Han betalade några fiskare som förde honom nära ön och sista biten paddlade han själv i en kajak. Gåvor hade han med sig, som sig bör.

Han dog i ett pilregn från infödingarna och sedan kunde man från fiskebåten se hur  hur människorna drog iväg med hans kropp och begravde den på stranden. Och där får den stanna. Ingen vill försöka ta sig dit för att hämta den.

Besök av utomstående skulle kunna hota hela urbefolkningens existens. En besökare med en lindrig förkylning kan utplåna hela stammen.

Deras immunförsvar fungerar inte mot vanliga sjukdomar.

 

 

Invånarna är helt avvisande till världen i övrigt.

Och under hundratals år har de inte velat ta emot besök.

Fast någon har vi dnågot tillfälle lyckats etablera lite kontakt.

De har  annars tydligt visat att de inte vill blir störda.

När indiska kustbevakningen nyligen flög över ön  med helikopter blev de attackerade med pilar. Fiskare som drivit mot ön har dödats.

 

 // Fotot togs  från helikoptern//

 

Nu har man beslutat att stammen inte får störas.

Det är inte mycket man vet om invånarna på Norra Sentinel. Det antal människor som bor där och det språk de talar är okänt.

De antas leva på sköldpaddsfångst, fiske, vildhonung och insamling av vilda växter.

Det finns uppskattningsvis mellan 100 och 500 personer på ön, sägs det

Men jag tror det måste finnas fler… annars är det väl total inavel ?

Och naturfolk brukar vara noga med sådant!

Själv tycker jag det är smått fantastisk att det finns en stam kvar i världen som värnar om sig och sitt och inte släpper in västerländsk kultur.

Det har ju inte alltid gått så bra för de naturfolk som blivit assimilerade

Och att pracka på människor en religion – missionärernas uppgift, det begriper jag inte alls.

De flesta naturfolk har oftast en egen och väldigt sund religion , tills vi klampar in och förstör alltsammans.

 

Kram & Kärlek

💖

P.s.  Vill du ha  en omfattande personlig spådom via mail där du får ställa alla dina frågor ?

Maila mig på: framtidoradgivninghotmail.com och jag mailar dig info tillbaka om hur det funkar !

1 Tingeling :

skriven

Jag kommer ihåg att jag läste om detta, väldigt intressant, man vill ju veta mer om denna ö och människorna!

Är så trött, det ska bli riktigt skönt att börja plugga igen faktiskt och jag ska börja simma, träna hemma igen och ut och promenera som jag gjorde förut. Jag ska meditera. Leta boende.... Har fortfarande inte hört något om 4an jag ställde mig på.

Jag har kollat om en trip på höstlovet. Skulle verkligen vilja till ishotellet, men för tre nätter och sen åka tåg från oss (nattåg) så skulle det gå på närmare 10.000 kr. Jag har pengarna men vet inte om jag vill lägga det för tre dagar just nu. Funderar annars på att åka till ett glasbruk och prova glasblåsning, och göra sitt eget glas, det skulle min dotter tycka var roligt. Och jag! Håller i alla fall på att kolla upp hotell man kan ta med sin kissekatt, ifall jag bestämmer mig för det. (Annars har jag kattvakt). Skulle vilja bo en natt på ett slott med fin och rofylld miljö. Skulle kissen trivas bättre hemma själv över natten eller följa med oss? 🙂

Ha en fin tisdag!

Kram!

Svar: Glasblåsning tror jag skulle vara något för dig ! Kissen trivs bättre hemma ! Kram :)
Esmaralda

2 Läroliv:

skriven

Håller verkligen med. Live and let live.

Har en undran, om du skulle kunna tänka dig att skriva något om PTSD. Är rätt säker på att jag lider av det och skulle gärna vilja veta mer om det hela. Likaså om man kan få det flera ggr, alltså om det kan byggas på.

Kram

Svar: Visst ska jag skriva om detta, kram :)
Esmaralda

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Min temperatur har höja lite och har haft alltid problem med min näsa. Får huvudvärk igår. Men idag är bättre av huvudvärk.

Jag vet inte om jag har får... behöver jag talar om det för dom snart?

Ha det bra

4 Fjäril:

skriven

Hej bästa Es!
Jag har haft en mycket daglig kontakt med en väldigt fin vän över sommaren men det börjar kännas som att det håller på att rinna ut i sanden. Varför det skulle rinna ut i sanden vet jag inte riktigt. Kommer min vän att höra av sig och ses vi snart igen som det var tänkt när vi senast pratade?

Kram och kärlek

5 <3:

skriven

Godmorgon Es, varför är I så gnällig hela tiden. Kanske var dumt av mig men skrev till henne du gör en massa saker som andra inte har möjlighet till. Och haft en bra sommar. Hon kanske tog det fel och blev sur ?
Hon är en snäll person. Men det är gnäll och synd om henne. Hon är frisk och kan jobba heltid osv ändå gnälls det.
Kram
💕💕💕

Svar: Somliga är mer gnälliga och som regel inte själva medvetna om det, lite tog hon nog illa vid sig... kram :)
Esmaralda

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Är det bara tillfällen att var sjuk eller har feber? Kommer jag snabbare återhämtning igen?

Ha det bra

7 Jennifer:

skriven

Godmorgon finaste Esmaralda! Håller med dig att det är rätt så otroligt att denna tribe lyckats hålla sig ifrån omvärlden så länge som de gjort. En sak som jag lärt mig under mina många år utomlands är att det är farligt när man som västerlänning kommer in med en överlägsen attityd och anser sig vara den som har rätt, och känna ett behov att ”lära” och ”utveckla” den främmande kulturen, vilket oftast betyder att helt enkelt pracka på våra värderingar, vår kultur och ”lagar” på dem. Att man måste ”utbilda” andra kulturer.

Fina Esmaralda, jag har kämpat så länge nu och ser inget slut på det. Just som jag trodde att allt skulle börja lösa sig och äntligen gå framåt för mig, så kommer bakslagen duggande tätt. Ser du om jag ännu måste kämpa länge?

Hela hösten? Jag skulle inte orka. Jag orkar inte. Varje dag är en kamp.
Kram
Jennifer

Svar: Exakt så är det, att tro att man kommer med "frälsning" och prackar på dem vårt västerländska synsätt.. som vi enfaldigt nog tror är bäst... suck ! Det kommer fler bakslag då och då men somligt kommer lätta och gå din väg... kram :)
Esmaralda

8 Skorpan:

skriven

Så intressant men tragiskt för missionären förstås.. Ja allt ska man inte ge sig på o det låter ju som ett väldans klokt beslut att lämna denna befolkning ifred. Hur vet man att inte inavel förekommer bland naturfolk o hur är det i så fall möjligt? Det förekommer ju bland oss i västvärlden o annanstans också, i vilken omfattning har jag dock ingen aning om... Live and let live, tycker jag också.

Här borde folket ha stigit upp o sjungit för födelsedagsbarnet men det har inte ännu hänt. Alla är trötta för att de vakat för sent. Vi får ta sjungandet senare idag då ;). O "kaffet på säng" också.

Annars händer här inte mycket, blir att ta det lugnt idag också, känns det som. Trött som tusan är jag o så trist att vara tvungen att vara hemma då det är jobbdag, jag behöver ha nåt att göra.. Hoppas att detta snart är över!?

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Grattis till födelsedagsbarnet :) Och ja, det kommer bli över så småningom.... men är tungt just nu... kram :)
Esmaralda

9 Ghostwriter :

skriven

Finns tydligen (?) kvar kannibaler också som äter människor. En man på youtube besökte deras stam. Satt och pratade med dom samtidigt som de kokade i en stor kittel. Det skämtades i kommentarsfältet att de förberedde måltid på mannen. Läskigt dock att man äter människor? Om det inte är mer rå mat Irl.


Tänker han något på mig ibland? Kram

Svar: Han tänker på dig ibland men det verkar som om du tänker mer... kram :)
Esmaralda

10 Madame mim:

skriven

Hej.
Läste om den här stammen för ett tag sedan.
Tänk vad mycket skit dom slipper egentligen.
Vi tror att dom har det svårt när det kanske är tvärtom.
Min dotter har pga mediciner gått upp massor i vikt.
En osund kost därtill har gjort sitt.
Hon är nu helt övertygad om att ingen kommer att vilja ha henne pga detta.
Att det är kört på kärleksfronten och hon ser hur vänner blir gravida och i hennes ögon har ett underbart liv.
Mig lyssnar hon ju inte på när jag försöker trösta.
Ser du en kärlek för min dotter och kanske om hon till och med kommer att bli mamma en dag?
Hon heter Camilla.
Kram och ha en fin dag ❤

Svar: Visst ser jag kärlek för din dotter. Hindret är inte så mycket vikten utan snarare att hon utstrålar att hon inte tycker om sig själv...kram :)
Esmaralda

11 You only live ones :

skriven

Att du hittar alla dessa intressanta ämnen och bloggteman, Es?!

Min absoluta favoritblogg, inget krydd alls :)

En kontroversiell fråga kanske, men om jag får för mig att krydda upp brownies med lite ”grönt substitut” och ser till att ta med måtta, blir upplevelsen bra? Jag och några kompisar funderar på att prova av ren nyfikenhet och för att ha checkat av.

Kramis! 🕺🏼💜

Svar: Tack :) Det säg ju att man ska pröva allt en gång och tar du med måtta, så blir det bra :) Kram
Esmaralda

12 You only live ones :

skriven

Att du hittar alla dessa intressanta ämnen och bloggteman, Es?!

Min absoluta favoritblogg, inget krydd alls :)

En kontroversiell fråga kanske, men om jag får för mig att krydda upp brownies med lite ”grönt substitut” och ser till att ta med måtta, blir upplevelsen bra? Jag och några kompisar funderar på att prova av ren nyfikenhet och för att ha checkat av.

Kramis! 🕺🏼💜

13 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Wow trodde som du att allt redan var kontaminerat av "civilationen" Heja Norra Sentinel ! Antagligen finns där inga värdefulla tillgångar för västvärlden att exploatera så hoppas dom fortsatt får vara ifred .

Tisdag och jag är kattvakt till fina sibiriskan som fort lär sig vilka tider jag kommer Har dock fått komma tidigare på kvällen då vi åter har en älgko med kalv som kommer i skymmningen och oj va fort det skymmer nu i augusti...

Kram Anki med flock

Svar: Älgko med kalv, har du sett dem ? Fast det gäller ju att inte komma i vägen !! Kram :)
Esmaralda

14 Kristin:

skriven

Dette var en veldig interessant video, kjære Esmaralda.
Jeg synes så absolutt at man skal utvise respekt.
Jeg er klar over at de helt sikkert kan bidra med mye nyttig innen medisin, mat mm, men det hjelper ikke. Vi har ødelagt nok urbefolkning, som indianere m fl. Jeg kjenner at jeg blir forbannet når jeg tenker på hva som har blitt gjort. Flotte Sitting Bull og mange med han, som måtte lide. Nei, la den lille urbefolkningen som er igjen få leve i fred
KRAM!!!

Svar: Ja, det är fruktansvärt när man ser tillbaka , vilket lidande vi orsakat ! Kram
Esmaralda

15 Jossan :

skriven

Godmorgon

Sista dagen på semestern... Var inne på jobb igår och fick mitt schema. Jag är inte nöjd kan jag säga.. de har satt in mig på fritids 3 dagar i veckan. Jag ska lämna in åsikter kring mitt schema. De har valt att låta mig börja 30 minuter senare och satt in mig på morgonfritids. Nä jag blev riktigt ledsen över detta.. Blev som deras nödlösning för de inte har personal... nä jag blev riktigt ledsen..

Tror du det finns en chans att de kommer ändra mitt schema?


Idag ska jag fixa tenta, klippa och städa.. mellan 10-12 skulle han komma och filma mina rör... Kan ju inte ens få in min jävla diskmaskin pga att rören är så gamla...

Kram

Svar: Kanske någon mindre ändring kring schemat kan ske men ingenting radikalt, såvitt jag kan se....kram :)
Esmaralda

16 AnnaK:

skriven

Alltså behöver ta tag i många småsaker. Röja, städa och sortera hemma så jag känner att jag kan koppla av hemma, behöver ta tag i träning och min hälsa i övrigt mm men vet inte vart jag ska börja. Gör inget istället. Blir för överväldigad då det vanliga som matlagning, disk tvätt mm ska göras och orken är minimal. Var börjar jag??

Kram 🤗

Svar: Du börjar med EN sak och slutför den... sen börja du med nästa och slutför.. annars blir det lätt för mycket... kram )
Esmaralda

17 Ma:

skriven

Hej Esmaralda
Har varit svårt och krångligt Kommer det att lösa sig för mig så att jag hittar en partner?
Kommer det lösa sig att jag delar livet med någon?
Kram

Svar: Du kommer dela ditt liv med någon, kram :)
Esmaralda

18 Hej:

skriven

Hej Esmaralda
Ser du inte att jag och mitt ex kommer att göra något nytt seriöst försök? Och flytta ihop?
Kram

19 mrp:

skriven

Hej..!
Ser du om killen jag tänker på mycket kommer att höra av sig till mig? 😊
Tack. Ha en fin dag

20 Charlie:

skriven

Nu har min Fjäril gett allt jag önskade och jag är glad och väldigt imponerad. Kram och miljoner tack.

Svar: Vad roligt :) Kram
Esmaralda

21 Smöla:

skriven

Det sägs att lätt är rätt...
Och det känns så med grannen.
Men är det bara i detta nuet, är Han rätt för mig??

22 Marita:

skriven

Hej!
Helt otroligt att denna stam lyckats hålla sej från omvärlden.

Undrar om jag får jobba kvar på 50% till höst.Eller hittar jag annat jobb?

Kram

23 HS:

skriven

Det är bra gjort av dem att lyckas hålla sig undan västerlänningar, tänk så många sjukdomar och annat de slipper. Pracka på folk sin religion, usch, det har kristendomen varit bra på genom århundraden.

Stora förändringar i energierna nu, det händer dag för dag den här veckan, jag kom till så fina och viktiga insikter igår hur allt hänger ihop. Det mesta går att förutsäga i astrologin dessutom, jag som varit skeptisk till den tidigare. Universum är väldigt matematiskt på en nivå som är svår att greppa, otroligt häftigt!!

Idag ska jag styra upp viktiga praktiska saker här hemma, världen håller på att förändras i grunden och det går fort nu närmaste veckorna, månaderna.

Kram

24 Läroliv:

skriven

Toppen, tack snälla.

Kram

25 liinnea:

skriven

hejj Ez, blev inte gravid i ssommar😔😔😔😔 hur ser chanser för hösten ut???

Svar: Det finns hela tiden en chans.... kram :)
Esmaralda

26 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, är A lite kär i mig ?
Något är det som förändrats den här sommaren.
Kram
🤗🤗🤗

Svar: Ja känslor har han absolut, kram :)
Esmaralda

27 Naturvän:

skriven

Hej!

Ryser i hela kroppen när jag läser om gårdagens upplevelse på stranden, med kvinnan i vattnet.

Vad vill de? Bara sprida ondska? Tycker det påminner om de grå..

För att inte tala om missionären, en hemsk historia naturligtvis ,men vad skulle han där att göra? Har vi inte lärt oss ngt av historien?

Hos mig rullar allt på med förberedelser för friggebod, röja plats, gjuta platta o få upp ett trädgårdsskjul.Tar ngra veckor till innan leverans och det är på plats.

Ser du om jag får mer ro att måla där? Det funkar liksom inte hemma längre....

Snart dax för mig med en personlig seans, skall bara samla ihop mig lite

Kram och ha en fin dag i sommarhettan




Svar: Ja, inred på ett sätt som är "ditt" och kommer kunna måla här... kram :)
Esmaralda

28 Mikael:

skriven

Nr 11

Vill man supporta att 12 åringar och många andra skjuts ihjäl samt att polisen får höra av tioåringar att de ska bli skjutna så kan man rekommendera folk att prova droger, gärna berätta det till kompisar med så det köps ännu mer droger, så ännu fler blir skjutna och fler bomber sprängs i Sverige, speciellt under Corona pandemi när polisen går ut med att de som sysslar mer droger är trängda pga gränserna är stängda

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/dansk-rattegang-mot-svenskar-belyser-storre-gangproblem-bland-unga-det-ar-skrammande

Nästa gång kanske det är din kompis som blir ligger där.

https://youtu.be/GcSOmcFY10s


Kram
Mikael

29 Gemini :

skriven

Hej Ez, det sa klatsch bom å jag blev förälskad i en underbar man!!!! Han känns såå rätt är världens bästa. Vi klickar på så många plan men nu börjar jag bli osäker (har sina anledningar) herregud vad ger jag mig in i. Vad säger du om OSS nån känsla spring bort eller spring in å satsa? KRAM!

Svar: Du ska absolut satsa så länge det känns rätt... känn av emellanåt.. kram :)
Esmaralda

30 HuldaMaräng:

skriven

Inatt drömde jag så verkligt. Jag kommer inte ihåg alla detaljer, förstås, men jag red, galopperade på öppna vägar, det var så härligt att känna vinden i håret och själen. Sen var jag i ett rum med några få människor varav en var en storväxt man som var hotfull mot mig. Vi skulle slåss med tunga svärd. Jag visste att jag inte skulle dö om jag lät bli, men att jag skulle leva ett liv i mental misär. Så jag stred och lyfte mitt svärd och slog klingan mot sidan av hans hals och ett stort blödande hack gapade där. Mannen såg på mig att han förlorat. Jag sa att han kommer att dö, men långsamt och att han aldrig mer kommer att tynga mig. Därefter vaknade jag, och jag kände det som att det var tungsintheten i mig som jag dödat, mina egna hinder.
För en tid sen skrev du att jag måste avsluta något innan möjligheterna till drömliv kommer att uppenbara sig. Är det vad jag gjort nu??
Stor kram!

31 Michaela:

skriven

Intressant och absolut. Live and let live.

Romantiska drömmar igen och antar att det handlar om min längrar för det händer ingenting. Ett år sen flirten och stendött efter det. 5.5 år som singel. Svassar på catwalken som du sa :) men ger inte utdelning. Undra om det är jag eller min SM som inte är redo eftersom mötet inte sker? Eller båda? Kanske lugnet före stormen? Nej jag vet inte men skittrist är det i alla fall.

Ha en fin tisdag i värmen som bara fortsätter. Pust! Kram

32 Skorpan:

skriven

Födelsedagsbarnet tackar :)! O jag med :).
Kram Skorpan

33 Helena Ir:

skriven

Ja,det där känner jag igen..läst detta, kändes lite udda att ge sig dit,med vad missionären visste om!

Jag mår konstigt, sen en tid.. hoppas jag får komma på provtagning, efter läkaren är åter efter sin semester denna vecka. Symtomen stämmer in på det jag tror, men attans så lika Corona också. För att vara ärlig..inte så pigg..

Ha det bra!

Kram

Svar: Ja tag i det och testa dig.... det är lika bra.... du är inte pigg, men det blir du snart igen.. kram :)
Esmaralda

34 mrp:

skriven

Hej..!
Ser du om killen jag tänker på mycket kommer att höra av sig till mig? 😊
Tack. Ha en fin dag

35 Hej:

skriven

Hej Esmaralda
Ser det inte ut som om jag och mitt ex kommer att flytta ihop igen?
Kram

36 Mirre:

skriven

Hej Es,
Jag hade det verkligen det jättetrevligt med S igår. Jag hoppas han också tyckte det.

Ser du att det finns en chans att bli seriöst mellan oss?💛 tror till och med att jag drömde om honom. Är väldigt glad just nu.

Kramar🥰

37 Camilla:

skriven

Live and let live får man säga!

Har åkt på något med magen och även spytt. Åt en schnitzel ute igår så vet inte om det är det. Värme och allt. Hoppas inte att det är Corona och att du ser någon fara utan att jag är frisk snart igen.

Ha en bra dag!
Kram

Svar: Känns mer som en magåkomma och inte corona, du är snart på benen igen... kram :)
Esmaralda

38 Snödroppen:

skriven

Hejsan!
Ännu är inte den sista idioten född, missionär eller inte men att försöka ändra på infödingar, nej det gör man inte...! Men vet dom nåt om livet ”utanför”
Tycker som nr 2, Läroliv, vore intressant att få veta mer om PTSD.
Mina tankar gnager sönder mej, tänker män lika mycket på oss kvinnor när dom träffar nån..
Även om det inte kommer leda till nåt seriöst men kommer det fler möten med min hjärtevän? Min känsla säger att vi inte är färdiga med varann? Hoppas vi ses snart...
Ha en go dag🌞💕

Svar: Om ett par dagar kommer ett inlägg om PTSD ! Kram :)
Esmaralda

39 Lotta:

skriven

Tänk vad dom missar på Sentinel ändå, fast det vet dom inte. Intressant att de har kunnat leva så isolerat så länge och längre lär det ju bli :)

Till slut poppade drömjobbet upp, men jag har inte fått det än iallafall, men jag har sökt idag. Igår tänkte jag och drömde om just detta jobb och idag såg jag annonsen med just detta. Nästan som en föraning blev det och då tänker jag såklart att jag ska visualisera att jag redan har jobbet....hahahha... Jomen, drömma måste man få göra. Ser du om jag får det?

Kram L

40 Lollo:

skriven

Hej Es

Ser du något skoj jag kommer vara med om?
Kram

Svar: Det kommer en hel skoj, vänner och fester och reser.. även om det inte sker allra närmaste framtiden.. kram
Esmaralda

41 CA :

skriven

Hej
Det är verkligen fint här i Portugal, synd att jag inte har någon att dela med.
Jag har lämnat Kingen i huset. Det gick bra.
Kram

Svar: POrtugal är fint.. det tycker jag också och jag har alltid trivts där.. kram :)
Esmaralda

42 F:

skriven

Har blåst in mycket fjädrar in i restaurangen det sista, är det en hälsning till mig?

Svar: Ja minsann, det tror jag faktiskt det är... kram :)
Esmaralda

43 Mum:

skriven

Hej Esmaralda
Ser du vad barnens pappa känner för mig?
Och har han några tankar på att satsa seriöst på mig?
Kram

44 sh:

skriven

Hej!
har sån oro och ångest över att blivit uppsagd, många som blev uppsagda på mitt jobb. Dem har sagt att dem ev kan anställa igen..
Tror du jag kommer få tillbaka min tjänst?

Svar: Chansen finns och är över 50 %.. kram :)
Esmaralda

45 Lollo:

skriven

Tack snälla för svaret Es kram:)

46 Helena Ir:

skriven

Tack <3

Kram

47 Michaela:

skriven

Fick negativt besked från jobbet på djursjukhuset. Över 600 sökande och jag gick inte vidare. Totalt kaos pä arbetsmarknaden pfa Corona och det börjar kännas hopplöst nu. Hade jag inte åkt på stryk så hade jag kunnat jobba kvar på mitt jobb. Du såg för ett tag sen jobb "ganska snart". Försvann det?

Ha en fin afton!
Kram frän en frustrerad Michaela

Svar: Jag ser fortfarande att det kommer jobb snart.. men corona har fördröjt allting och satt livet lite på paus... kram
Esmaralda

48 Misstjejen:

skriven

Hej

Ibland gör dumma besluta för hålla min känslor och hålla masken i tre veckor efter blir jag sjuk. Borde var mer ärligt och jag mår bättre. Kommer jag hinner blir frisk till nästa lördag för träffas B kvinna? Och mer pigg?

Ha det bra

Svar: Du blir piggare men kan inte se om du är helt återställd till nästa lördag.. kram :)
Esmaralda

49 Michaela:

skriven

Förstår det absolut. Tack för svar snälla Es och pussa herr fralla med tratten (hoppas jag) fortfarande på :)
Kram

50 Susanne :

skriven

Det var ju lite udda. Nu är jobbet igång igen o skolar startar snart o då är det full fräs på kidsen. Jobbar med barn men längtar efter annat.
Sover så dåligt. Kan det vara klimakteriet? Blir det bättre? Nu ska dotterns kille åka hem. Kommer det att hålla.

51 Browallia :

skriven

Tack för svaret igår om att det är naturliga knäppningar som kommer från byrån. När jag tänkt ett varv till så har jag inte förnimmat någon närvaro som jag brukar göra när det kommer finbesök från andra sidan. Tacksam för den insikten!

Kommer du ha storhealing när ni är i stugorna?

Önskar dig och MG en skön augustikväll! Kram

52 Fjärilarna? Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ:

skriven

Hej Es

Jag såg två vita fjärilar flyga tillsammans framför mig förra helgen på min promenad, och igår när jag skulle till fönstret så ser jag två vita fjärilar igen framför mig,flyga tillsamman? De var så fina de såg ut som de lekte med varandra samtidigt som de flög iväg tillsammans💕 Innan detta har jag drömt om en kille P.d jag vart kär i, och jag drömde om honom två gånger sedan ser jag fjärilarna dagarna efter.

Ser du om det finns något budskap /hälsning till mig?
Kram

53 Hej:

skriven

Hej Esmaralda
Funderar lite över mannen på festen, har inte hört något på några dagar nu. Har han glömt mig? Bestämt sig för att inte vara intresserad? Ska jag glömma honom?
Kram

54 S:

skriven

Hej Esmaralda
Jag undrar faktiskt vad mitt ex egentligen känner för mig? Utnyttjar han mig eller iallafall tror att han kan det? Leker lite med mig? Tror han kan komma o gå som han vill?
Har han känslor?
Och har han några planer på att det ska bli seriöst mellan oss?
Kram

55 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda
Kommer jag möta en partner o den jag ska leva tillsammans med under tiden jag studerar? Eller jobbar jag?
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: