Det krävdes en hjärtinfarkt....

Dagens gästbloggare är:  Inger

Hej kära bloggfamilj och Es

Med tanke på tjafset  här på bloggen så är det så att var och en gör som man vill och så är det med den saken. Lite gnällig får man vara ibland.

Jag är 73 och har varit ensamstående i 19 år och visst har jag nån gång  tänkt att det vore skoj med lite manligt sällskap, men så blev det inte.

Esmaralda skrev i en seans för fem år sedan att kärleken kommer varsamt och  försiktigt men det tog jag med en nypa salt. 

Levde ju ett bra liv i alla fall, arbetar med det jag vill trots att jag är pensionär, har gott om vänner i alla åldrar och lever socialt.. och så vidare.

Skaffade mig  en lägenhet i innerstan som kostade mesta av mina besparingar men det var det  värt. Nu lever jag som en prinsessa här i min stora tvåa med vinkelbalkong och lyx .

 

När jag hade flyttat in sprang jag på en gammal gubbe i tvättstugan. 

  Han envisades med att berätta en rolig historia och jag skrattade artigt men tog mig inte riktigt tid.

  Nästa gång i trapphuset småpratade vi lite.

På väg hem från jobb gick jag och tog en kaffe och då kommer han och ler glatt som om vi är gamla bekanta och undrar om han få slå sig ner. Det fick han.

Vi drack vårt kaffe och pratade om ditten och datten. 

Jag bjöd hem honom på middag  kvällen därpå eftersom jag berättat att jag skulle ha thaigryta och något sådant kunde han inte få till men han  älskade Thaimat.

 

 

Då kom det sig naturligt att jag  bjöd hem.

Sen fortsatte det… en fin början på vänskap.

Vi promenerade tillsammans, gick på teater, på bio och vi gick ut och åt.

Någon kärlek eller förälskelse var det inte och det var vi båda  ense om.

Så en morgon när vi skulle ses på frukost på vårt fik så kom han inte.

Det var inte likt honom att inte hålla tiden

Jag väntade en halvtimme  - han svarade inte när jag ringde  så jag gick och ringde på hans dörr och inget svar.

Jag fick en obehaglig känsla i magen.

Han hade berättat om en bror , så jag ringde brodern och fick veta att  mannen akut åkt med ambulans till sjukhuset kvällen innan. Han hade själv ring 112 men sedan  tappat medvetandet. Det var en hjärtinfarkt.

Jag tog mig  dit med en blomma men han var inte vaken.

 

 

Och sakta men säkert kröp känslorna på mig att om jag miste denne man skulle jag bli djupt olycklig.  Hans sätt att skoja, han höga och glada skratt,  de bruna ögonen som var snälla och hans sätt att lägga huvudet lite på sned när han lyssnade.

Jag ska  inte berätta alla detaljer så jag sammanfattar:

Han piggnade till och kom hem igen och då väntade jag med thaimat och vid middagen förklarade jag för honom att han var viktigare för mig än  bara en kompis.

Han  nickade och sa att det var vad han hoppats men satan att det skulle behövas en hjärtinfarkt för att jag skulle inse det😂

Vi är särbo och bor var för sig – känner mig för bekväm i mitt liv för att bli sambo och behöva anpassa mig.

 

 

 

Vi träffas varje dag.. hittar på mycket tillsammans, äter hos varann och tar hand om varann.

Det här är kärlek på våra egna villkor som vi är väldigt nöjda med.

Ja det här var mitt bidrag till bloggen

Jag tycker det är så intressant när andra skriver om sitt liv.

Ha en fin vecka

Kram och hälsningar

Inger

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Finns det chans att vi träffas i stan och pratar?

Ha det bra

2 Helena Ir:

skriven

Åh,Inger det där gjorde mig riktigt glad..så fint :)
Det där med kärlek på era egna villkor låter väldigt bra!
Jag önskar dig och din "gubbe" ett härligt liv tillsammans och en fin sommar!Var rädda om varandra!
Kram :)

Es,jag blev lite förvirrad när jag berättade för talismanen om mina önskningar, tror du att det blir rätt ändå? Nu så följer den mig till gymmet..


Ha en skön dag!
Kram :)

Svar: Jadå, det känns som om det blev helt rätt och jag kan känna att din Fjäril är aktiverad på helt rätt sätt... kram :)
Esmaralda

3 Tingeling :

skriven

Blev varm i själen av att läsa detta. Så fint. Tack för att du delar med dig!

Själv har jag träffat på en kille på jobbet, han ser lite "töntig" ut med ibland ett lite förvirrat uttryck, tycker det ser charmigt ut och när han ler ser han ännu mer charmig ut... Han har fint leende. Jag har inte pratat så jättemycket med han, men är liksom en lugn känsla kring han och känner mig lite nyfiken. Ska se om jag vågar ta lite mer initiativ.... Är det värt det?

Känner mig trött. Är mycket att jobba och sen plugga efter jobbet. Men jag är snart färdig med inlämningsuppgiften, räknar med att vara helt klar om 2-3 veckor, så det känns skönt, så kan jag sista veckan finslipa på den. Anledningen att jag klarar det är för kursen är så intressant, och jag tror att jag vill fortsätta lite inom denna bana sen. Vet bara inte exakt hur än.

Trevlig onsdag! (Redan onsdag??)

Kram!

4 Branne:

skriven

Hej!!

Så varm man blev i hjärtat och jag log för mig själv under hela inlägget!
Så härligt för dig att i den åldern hittat kärleken och man får nu lära sig att kärlek kommer i alla åldrar.
Tack för ett så fint inlägg och att du ville dela med dig av detta!

KraM Branne! :)

5 Läroliv:

skriven

Så vackert.

Kram

6 Nyponrosen:

skriven

Vilken fin story, Inger!! 😍

7 Nyponrosen:

skriven

Hej Esmeralda!

Igår fick jag min kära fjäril. Min fråga är "kan jag ta med boet (asken) när jag reser bort?". Fjärilen hinner bara vara hemma hos mig i ca 3 dagar, reser bort i ca 14 dagar. Reser på fredag och tänker ta med min fjäril. Är det okej om asken ligger bredvid mig hemma hos någon annan?

Tack på förhand!
Kram :)

Svar: Ja ta med hennes bo så blir hon inte störd. Då kan du ha henne precis var som helst och hon blir inte störd.. förklara situationen för henne.. kram :)
Esmaralda

8 Skorpan:

skriven

Så härligt att du träffade honom till slut Inger :). Lite emot det visserligen, men det hela klarnade ju till sist o nu lever ni exakt det liv ni vill leva, på det sätt som ni vill. Stort lycka till i framtiden :)!

Nåt sånt hoppas jag också på att få uppleva, men inte vill jag vänta i 20 år till ;(. O lite fortare vill jag nog kunna komma underfund med att han är den rätta ;). Tror bestämt att jag lite har gett upp hoppet om att träffa honom... Om du såg nåt kring honom skulle jag bli glad Es :), gör du det? Fast det är det nog inte meningen att du ska göra , jag ska lära mig att vänta ;).

Igår på jobbet hann jag få undan lite av de mail jag fått o hela dagen gick så att jag inte hann äta lunch ens. Kände mig nog lite snurrig då jag kom hem innan maten sen äntligen kom på bordet. Sonen fick veta att han inte behöver betala kursen som han gick o det var ju himla tur. Det blir också en annan skola o annan stad för honom än planerna sade ännu för en vecka sedan. Märkligt är det, det nya sök- o antagningssystemet... Nåja, då är det två barn som är ute i världen, hemlandet dock :). Stora förändringar alltså...

Inga stora förändringar annars, vädret är växlande o ingen värme utlovas. Nåja, ett par semesterdagar kvar...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

9 Lilian:

skriven

Hej Ezmaralda!!

Har jag träffat min framtida man än? Finns han i min närhet?

Varma hälsningar

Lilian

10 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag hångla med någon. Kan det vara person som jag känner?

Är det hon... har haft en känsla hela tiden om oss...

Ha det bra

Svar: Jag ser inte med vem men hångel kommer, kram :)
Esmaralda

11 Carina ST :

skriven

Så härligt att läsa om dig Inger! Det gav en glädjefull start på min dag. Du verkar ha en skön inställning som jag verkligen gillar och lever ditt liv så som du mår bra, i efter bästa förmåga. Jag håller med om att gnällig får man vara ibland och att vi är olika och lever våra liv olika. Det är spännande att ta del av olika liv och sätt att leva och förhålla sig. Lycka till i fortsättningen.
Kram, Carina ST

12 Rose:

skriven

Åh, vad fint! Vad skönt att han klarade sig och att du förstod vad du ville.
Så vill jag också ha det, ha mitt eget utrymme och nära till kärleken..

13 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Ser du någon ljusning vad gäller jobbsökandet?
Det är ju semestertider men jag hoppas ändå...

Svar: Det kommer något speciellt så ha antennerna ute och sök... kram :)
Esmaralda

14 LottaS:

skriven

Jag är orolig att det ska försvinna mer olja vid det gamla huset, ser du något om det?

15 carina:

skriven

HEJ! Esmaralda! jag undra ifall du kan se hur det blir med min ekonomi? kan du se om där är någon vinst som kommer in kramen c

Svar: Jag ser ingen storvinst men det verkar ändå som om ekonomin blir stabilare.. kram :)
Esmaralda

16 <3:

skriven

Vad härligt att det blev ni två till sist.

Ser det mig som gift Er och lycklig inom de närmsta åren ?
Kram

17 Solen ☀️:

skriven

Vilken fin historia Inger!
Kram ❤️

18 ThereseC :

skriven

Hej!
Tack för din fina gästblogg Inger ❤️

Kram ThereseC

19 Ingela:

skriven

Godmorgon, har nu sovit en natt med min fjäril i bröstfickan på pyjamasen...;) En förändring kring jobb är en önskan för mig och jag drömde faktiskt en jobbrelaterad dröm som handlade om utveckling, dock kopplad till ett jobb jag hade för många år sedan, slump eller...?
Jag är ju alltid lite tveksam till det ”andliga”, trots att jag själv upplevt massor, Es sett flera saker som stämt till 100% och jag är nyfiken och öppen, samtidigt kan jag inte låta bli att tvivla.
När andra skriver att de känner av sin talisman redan innan märker jag inte ett dugg...
När jag aktiverade min fjäril igår tyckte jag ändå att jag kände ngt i kroppen och sinnet, men jag vet inte vad jag ska tro.

Vad tror du Es, är jag mottaglig tro eller är det kört för min del...?;)

Kram Ingela

Svar: Det är sunt att tvivla lite och inte svälja allt ! Du är mottaglig och din Fjäril är i högsta grad aktiv, kram :)
Esmaralda

20 Rebecca:

skriven

Jag börjar längta efter barn, kommer jag få barn? :) Ser du något antal? kram

Svar: Chansen är god, kram :)
Esmaralda

21 Misstjejen:

skriven

Hej

Tänker fråga för jag har haft såna starkt känsla på min och B kvinnas relation på länge...

Vet inte om det kommer visar något i framtiden?

Ha det bra

22 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron kära Es!

Jag har en fråga:
Jag undrar om du kan få till dig varför jag har blivit så sorgsen, ständig oro för något som jag inte kan ta på det känns som om nån skickar mig olika ”problem” stup i kvarten🥺😢😔Jag som annars är en positiv o glad person har liksom tappat glädjen till Livet! Cancermedicinen som de bytt ut för andra gången pga hemska biverkningar, tåler jag inte heller o jag får ingen ro. Jag har också någon/några härhemma från andra sidan som vill mig mig nåt, jag ber om svar men får inget... Varför?? Jag kan hjälpa o trösta andra men inte mig själv.Känns även som om jag har dragit på mig någon annans ångest...🥺😢🥺😔


Snälla rara jag skulle bli väldigt tacksam för ett svar ifrån dig🙏❤️🌸🍀🌸✊Kramar i massor

23 Liten C:

skriven

Hej Esmeralda ,
Igår kom min fjäril så fin tack 🙏.
Bara osäker om hon blev aktiverad 😏.
Kändes som jag kanske stressade på momenten och sen sa jag inte mina önskningar högt utan lite lågt.
Blev även avbruten .
Kan hennes magi vara bruten nu 😔.
Känner heller inte av henne trots att hon är med mig?
Kram

Svar: Hon är aktiverad och ivrig att hjälpa dig ! Kram :)
Esmaralda

24 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
Tänk så olika man kan se på saker! :) Jag upplever den här bloggen som en oas där allt och alla är okej. Många är självutlämnande och delar med sig av sina liv, erfarenheter och berättelser. Uppfriskande, tycker jag! Man känner sig mindre ensam. Något tjafs har jag inte upplevt alls. Man är så olika.
Ha en fin dag, alla sköningar!!

25 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Inger Vilken berättelse ! Så härligt att det gick bra ändå med din vän . Hoppas ni får många härliga år tillsammans framöver Lycka till och Tack för att du delade med dig . och Es hon levererar .

Här levererades present sent igår Sonen med flickvän kom lite sent och jag fick finaste födelsedagskorgen med ljuvligt innehåll av flickvännen och ombads hämta present från bakluckan ...öppnade där var en filt över ngt knöligt tog bort filt så låg yngsta sonen där !!! Då hade han varit och hämtat honom i Karlskrona ! Nu fick sonens bortavaro dagen innan sin förklaring. Om jag vart glad Det är bara förnamnet ! Vilken överraskning !
Så glad och tacksam över mina fina pojkar.
Gick resten av födelsedagen utan olyckor...njaä jag lyckade tappa smörgåstårtan jag fick av vännen som är gudfar till pojkarna men det gick bra den var fortfarande i kartongen.Vädret " skötte sig "så vi kunde sitta ute med coronavänligt avstånd och brännskadan är mycket bättre .tack Es <3
Detta blev en födelsedag att minnas med glädje .

Härlig Onsdag på er alla

Kram Anki med flock

Svar: Vilken rolig överraskning :) Och så påhittigt av de dina :) Kram :)
Esmaralda

26 Anna:

skriven

Vad fint att allt löste sig till det bästa, Inger! All lycka åt er :)

Esmaralda, blev verkligen drabbad av kollegan på jobbet. Kände han alls av det lika starkt och varför kom dom plötsliga känslorna till mig? Allt gott!

Svar: Han kände men kanske inte lika starkt som du, kram :)
Esmaralda

27 Jas:

skriven

Åh så fint!! Blev lite tårögd! Tack för att du delade med dig.
Stor kram!🤗💖

28 Anki:

skriven

Till alla finisar på bloggen💕💕💕

Tackar ödmjukast för alla födelsedagshälsningar ingen nämnd ingen glömd 😊
Tusen tack för all healing Den gjorde stor skillnad 🙏
Ni är bäst 💕🙏🥰

Kram Anki

Svar: Kram :)
Esmaralda

29 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Blev alldeles rörd av dagens blogginlägg, önskar dig Inger och din kärlek allt gott💕

Det känns som om en förändring står inför dörren. Kommer resten av mitt 2020 bli betydligt bättre än det varit hittills med flera positiva förändringar?

Kram

Svar: Gör bra val och det kommer en positiv förändring, kram :)
Esmaralda

30 Hoppfull :

skriven

God morgon.
Igår hälsade jag på min yngsta dotter som haft en svår tid.
Efter separation så bor hon nu själv.
Hon har tröstätit och misskött sin hälsa sedan dom gick isär men vill nu ta tag i sitt liv.
Det är tufft men jag blir ändå glad när hon tänker framåt igen och även börjat tänka på att äta rätt och sluta röka för att döva sin ångest.
Kan du se om hon kommer att lyckas?
Hon ser alla sina vänner som arbetar och fixar allt som inte hon gör just nu.
Så tacksam för svar Esmeralda ❤

31 Fågel Grön:

skriven

Hej på er!
Vilken fin berättelse Inger! Jag kände mig berörd och varm i hjärtat över att ni fann varandra till slut!
Kramar!

32 C:

skriven

Det var fasenimig en vacker berättelse 💕🍀
****
Skulle alla som läser denna blogg kunna göra mig en jättestor tjänst och göra en liiiiten uppgift som kan ta så lite som en halv minut:
Blunda, andas in och gör en mentsl 360 grader varv runt dig (eller snurra sakta runt ett varv) och ta in ljuden, dofterna omkring dig. Tänk på vad du har, det som gör dig glad och kärleksfull och förstora den känslan till det dubbla, trippla, osv tills den är oändlig. För även i det vardagliga finns det guldkorn 💕🍀
Kram!

33 Kulla:

skriven

Underbar onsdagsläsning💕.. lycka till med kärleken Inger.. tänk att det skulle behövas lite ”omständigheter ” innan kärleken slog till.. ibland finns den precis framför ens näsa 👍🤩.
Hur ser mitt möte ut med min 💕? Kram

Svar: Det blir ett möte som det gnistrar om... kram :)
Esmaralda

34 Lilla jag :

skriven

Hej Es,

Erbjudandet min man fått nu. Är det det vi väntat på eller kommer det begränsa oss? Vet både du och en annan nämnt ett erbjudande samt framgång, positivtet mm. Så rädd vi väljer fel. Kan detta bli så bra?

Kram!

35 Seanskunden Emma :

skriven

Hej e!

Känns det fortf som att det blir bebis denna månaden? Känner ingenting än så länge!! Eller känns det mer som det händer nästa mån?

Din seanskund Emma (tre gånger nu! Åren går)

36 CA:

skriven

Hej
Härligt Inger. Jag har ännu inte träffat den som Es spått om men det verkar ju härligt.
Kram

37 Dunegull:

skriven

Vilket underbart inlägg Inger. Önskar dig lycka till framöver.

E- får du en känsla om min hund är frisk nu eller händer det mer tråkigheter? Hon har slutat med smärtstillandet nu.

Kram

38 Jen. :

skriven

Ser 'mötet' på måndagen ut att gå bra och vara civiliserat?

Är även lite orolig för min systers del angående jobb. Vad ser du kring jobb/utbildning för hennes del?

39 Smöla:

skriven

Jag gillar mitt å grannens smygande mer och mer. Det är spännande och mysigt. Är han bara nåt tillfälligt eller min livskamrat? Vad känner han?

40 Dunegull:

skriven

Fick min fjäril igår. Kände inget men hoppas den nu är aktiv och kommer hjälpa mig. Vad tror du?
Kram

Svar: Ja, din Fjäril är aktiv.. en del känner av henne direkt och för andra dröjer det... kram :)
Esmaralda

41 Solstjärnan:

skriven

Tack Inger för att du delar med dig om hur du fann kärleken ❤️

Instämmer om att det är intressant att få läsa om hur nån har det😊
Ja, du behövde en liten puff för att få igång dina känslor för honom men nu finns dom och nu ser ni varann med andra ögon ❤️

Din kära som charmar dig med sina bruna ögon ,sitt skratt o sättet att lyssna, låter som en bra man😊

Önskar er lycka här och nu och framöver!😊

Kärleken som dyker upp så här i vardagen känns intressant,för den kommer ju minsann när man minst anar det 😊

Vi är många singlar här på bloggen som ser framemot mötet med vår kommande kärlek... ❤️
Och det känns bra när man får läsa om dessa möten här via gästbloggare,det ger liksom hopp.

Ha en bra dag!
Kram Solstjärnan ☀️

42 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Kan du se oss två som par eller sambo framöver?
Kram

43 Hedwig:

skriven

Hej Inger!
Tack för ditt gästblogg. Jag önskar dig och din pojkvän många mysiga år till!

44 SusanneAmalia :

skriven

Nu har hon kommit.. Älskade sommarfjäril.. 💕
Känner hur hon spritter i kuväret.. Men har inte aktiverat henne.. Ska meditera och bara samla ljus och kärlek till hennes ankomst.. Sedan börjar det nya livet.. Vi vänder blad.. Tillsammans börjar en ny tid med henne och mig.. Vi ska ypptäcka världen tillsammans vänskap kärlek och glädje.. Allt hör ihop.. Vilka energier vi ska skapa tillsammans.. Bara goda kärleksfulla och berikandde för oss och omgivningen.. Tillsammans försätter vi berg.. 💕

Här är det lugnt.. Fåglarna kvittar på balkongen.. EllaBella sover och Saga ligger och spanar på alla fåglar.. I Lappland kallade man alla småfåglar för spirietter. Så praktiskt för mig som är urusel på fågelarter.. Saga är inte heller duktig på arter men alla små fåglar ser aptirliga ut på sina sätt..

Nu ska jag plocka och städa så de nya möblerna kommer in.. Sedan blir det jobb.. Så jag kan betala mina räkningar..

Önskar er en underbar dag fylld av goda energier.. Solglädje och bus. 💕




Svar: Ja, din Fjäril är ivrig att bli aktiverad och sedan bistå dig... hon är stark och positiv ! Kram :)
Esmaralda

45 Barbie:

skriven

Kära goda e!

Kan du se om jag mött min kärlek har jag sett han? Pratar jag me dhonom? Vad märker honom?krame

46 Jossan :

skriven

Godmorgon

Det känns som jag börjat sova bättre med tyngdtäcket faktiskt! Tror det tar ett tag innan man kommer in i det. Saknar dock det fluffiga täcket.

Igår kväll började jag kolla på en ny dokumentär som handlade om häxjakten i Salem. Helt sjukt att de trodde att barnen talade sanning.. Stackars de anklagade..

Hoppas jag lyckades få igång min fjäril ordentligt. Hade henne runt halsen hela dagen igår och la henne i en ask igår vid sängen jag sa god natt och godmorgon till henne. Och nu hänger hon runt halsen igen.. får nog byta snöre.. det är lite tight!

I måndags fick jag veta att en kollega gått bort.. Vi jobba inte tillsammans utan hon kom och hälsa på då och då. Vad är detta för skit.. först min moster och nu kollegan.

Iallafall så hänger kläderna redo inför mosters begravning på fredag. Jag var med mamma och beställde blommor i måndags. Det var fruktansvärt.. Hon bröt ihop. Usch det var hemskt... hoppas på fint väder på fredag eftersom det ska vara utomhus..
men jag hade en mysig stund med mamma i måndags. Vi shoppade och hon hittade kläder som är svårt för henne.

Nä idag ska jag städa sen luncha med en kollega.

Ska försöka hålla ögonen öppna var jag ska träffa mr right? Är det lönt och ladda ner någon ny dejtingapp?

Kram

47 Thunder:

skriven

det har börjat en ny kvinna på jobbet och får lite dåliga vibbar från henne, verkar skrytsam etc. stämmer min känsla?

Svar: Hon är nog bara lite nervös och det ser ut som om hon kommer landa bra så småningom... kram
Esmaralda

48 SusanneAmalia :

skriven

Hej och förlåt..
Texten föll ur..
God Morgon..
Ingeid vilken fin historia och ibland ser man inte vad man har framför sig.. Det var kanske för nära..
Din underbara vän kanske föll ur från tidigare mönster om hur kärlek ska vara..då sigbalerar hjärnan inte kärlek..

Jag är glad fö din skull och önskar er glädje.. Skönt att ni fick ett wake upp call så ni inte gick miste om den stora glädjen i livet.. Jag hoppas arr din särbo är helt återställd nu. 💗 Detta skulke vara först i min text men har av någon anledning klammmr
at sig fast på skärmen..
Ljus kärlek och glädje.

49 morgonsol:

skriven

Jag blir glad av din historia.
Finns så mycket hopp och glädje.
Man ska ha människor omkring sig som ger en glädje och skratt.
Lycka till i din vänskap!

50 <3:

skriven

Hejhej
Ser det ut som att träffen kommer gå bra, har du nåt tips till mig?
Blir det stelt?

51 Naturvän:

skriven

Hej!

Vilken härlig berättelse Inger! Man blir glad ända in i hjärteroten. Hoppas ni får njuta av många fina år tillsammans!

Kram från Naturvän

52 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Kära Es förlåt jag skriver igen fick du verkligen inte till dig något om min fråga?
Eller hur ska jag tänka?
Jag hade verkligen behövt ett litet hopp.

Kram o kärlek❤️🧡💛💚💜

53 Michaela:

skriven

Blev som alla andra här berörd och lycklig av ditt inlägg Inger. Vilken kärlekshistoria ❤ Många gånger så är det "man saknar inte kon förrän båset är tomt". Önskar er all lycka och många år av kärlek och härliga upplevelser. Kram

Man får hoppas att det inte dröjer 30 år innan man träffar sin kärlek Es. Börjar tappa liiite hopp men ska försöka att inte göra det :) Oroar mig för ekonomin om det inte löser sig med jobb i höst.

Ha en go och härlig onsdag. 13 grader och regn här. Höst i Juli :) Kram

54 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda förstod M att jag blev lite besviken att han ändå bokade upp sig hela veckan för att jag inte svarade upp honom på en gång ?
Ser det ut att bli en mysig kväll med middag. Kommer han bete sig eller blir det som förra gången med L ?
Jag vet inte riktigt hans agenda med att vilja ses igen.
Kram

55 L:

skriven

Hej
Tack så mycket för seansen i helgen.
Alla dina råd i seanser i alla åren har hjälpt mig mycket och du är så duktig på det du gör.

Igår kom fjärlen hem men jag är tveksam om aktiveringen funkade eftersom jag tror att jag sa önskningar en gång istället för två men jag är inte säker.
Kan du se om den är aktiverad nu eller ska jag göra om det igen?

Ha de så bra

Mvh
L

Svar: Hon är 100 % aktiverad.. allt är precis som det ska vara.. kram :)
Esmaralda

56 Susanne:

skriven

Så fin berättelse! Jag är singel o vill också köpa egen bostad. Har barn förstås. Hoppas talismanen ska hjälpa mig. Den är väl snart på gång. Hoppas börsen går bra så jag kan köpa nya glasögon. Vad ser du kring om att jag ska betala av mina skulder eller bara spara o betala skulderna vid lön? Förstår du vad jag menar? Tror det kan växa mer om jag tar o betalar av skulderna vid lönen istället för sparkapitalet aktier.

Svar: Känns klokt att betala av skulderna och sedan investera.. kram
Esmaralda

57 💕 Zoey 💕:

skriven

Hejsan Es!
Ser du om min mormor hinner träffa någon av mina framtida barn innan hon går över till andra sidan? Kram Zoey 💕

58 Hm:

skriven

Hej Esmaralda.

Tänker han att han ska vara med mig?
Eller söker han något annat?

Ser du någon partner vid min sida ganska snart?
Kram

59 Lund:

skriven

Hej Inger! Så fint att höra o tack för att du delar med dig! Det e alltid spännande att höra hur det har gått för folk :)

Kollade posten i förr går eftermiddag i hopp om att fjärilen skulle ha kommit.. jag kände d på mig. Men nej d fanns inget brev.. fick en ännu starkare känsla igår och fick sån ovanlig energi. D kändes som att hon fanns nära. D va hon! När jag aktiverat henne så kom lugnet.... funderade på om jag hade gjort rätt... d kändes ingenting längre... nyss när jag satt här o läste dagens inlägg så hörde jag ett surr! Var d fjäril som gjorde sig hörd? Lyckades jag aktivera henne?

Kramar

Svar: Jajamän, du har aktiverat henne helt rätt.. hon är igång och aktiv och det finns massa styrka, liv och kärlek i henne.. kram :)
Esmaralda

60 Lotta B:

skriven

Hej Inger, tack för att du berättar om ditt liv. Det låter så härligt, att du trivs med att bo ensam men ändå har hittat kärlek - även om jag håller med om vad din särbo säger, att det var attan att det behövdes en hjärtinfarkt ...
Det här var en inspiration för mig <3
Ta hand om varandra och fortsätt njuta :)

61 Bb:

skriven

Vad fint att läsa..!💕

Ser du någon från mitt förflutna återvända till mig inom dessa månader?
Kram!
💕

62 Erika:

skriven

Hej! Tror du jag skulle bli en bra yogalärare?

Svar: Ja det tror jag absolut, kram :)
Esmaralda

63 Bb:

skriven

Vad fint att läsa..!💕

Ser du någon från mitt förflutna återvända till mig inom dessa månader?
Kram!
💕

64 Lotta:

skriven

Så himla fint på något sätt Inger. Blir alltid så glad när jag hör eller läser om människor som träffats lite senare i livet. Det är liksom aldrig försent. Älsk på det liksom.

Jag blir alltid skraj när jag ska på dejt eller en eventuell partner på ingående så att säga. Nu har jag en ny kontakt som jag kanske kommer att träffa i verkligheten på ett dejt. Kalla fötter redan nu. Men han kan ju vara den jag väntat på så länge så länge.
Undrar om du Esmeralda ser om det är han?????

Kram och ha en fin dag. Äntligen lite sol men oj så kallt.
/L

65 Jossan :

skriven

Hoppas jag lyckades få igång min fjäril ordentligt. Hade henne runt halsen hela dagen igår och la henne i en ask igår vid sängen jag sa god natt och godmorgon till henne. Och nu hänger hon runt halsen igen.. får nog byta snöre.. det är lite tight!

Nu ska jag snart in till stan och träffa en kollega!

Kram

Svar: Ja din fjäril är aktiverad och verksam.. kram :)
Esmaralda

66 Pia1:

skriven

Men idag kom hon, fjäril 😍
Ooooh som jag längtar men ska träffa henne på riktigt när sonen åker iväg en sväng 💕
Dock är jag säker på att hon redan börjat hjälpa oss, saker som löste sig smidigt och en ny om än ännu mikroskopisk chans inom vården ❤️🙏

Svar: Ja jag kan känna att din fjäril har fullt fokus på dig.. kram :)
Esmaralda

67 Smulan.:

skriven

Grattis till kärleken.
Hittat ett hus som vi är intresserade av att hyra, har vi någon chans på det?

68 Cara:

skriven

Underbart Inger! Ja, som jag brukar säga, "all kärlek är bra kärlek". Tack för din berättelse!

Igår kom Fjäril! För mig började hon jobba innan hon kommit. Mitt sinne känns mycket lättare och det vände bara från en stund till en annan. Jag är mycket tacksam!

Många kramar till alla!

Svar: Du har din Fjärils kärlek och förtroende.. kram :)
Esmaralda

69 <3:

skriven

Hejsan Esmeralda.
Hur kommer det sig att hon inte ens bjudit hem mig än?
"Skäms" hon eller hon bryr sig helt enkelt inte?

70 <3:

skriven

Hejsan Esmeralda.
Hur kommer det sig att hon inte ens bjudit hem mig än?
"Skäms" hon eller hon bryr sig helt enkelt inte?

71 Helena Ir:

skriven

Tack för svar! Hon vibrerar så i min hand..

Kram

Svar: Ja hon är väldigt aktiv, stark och glad.. kram :)
Esmaralda

72 Mirre:

skriven

Vilken fin berättelse Inger, så glad för din skull☀️ Ibland tror jag att det krävs att man ”förlorar” något innan man inser vad man har🥰 Och kärleken kan ju dyka upp när som helst!

Es, jag funderar på att prova på en ”spell” ikväll, kan den lyckas tror du? Är det attraktionslagen man jobbar med när man utför en ”spell” eller vad är det som gör att en slår in? Hörde att en spell är som en dörr som öppnar upp för det man vill ha och ingenting som ger den man önskar på beställning liksom.. Kramar☺️

73 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Verkar något seriösare vara pågång i kärlek?
Kram

74 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer jag att ha ett stabilt långvarigt förhållande? Och kommer det att komma in i mitt liv snart?
Kram

75 Michaela:

skriven

Då har även jag aktiverat min Fjäril och hoppas att jag gjorde rätt! När jag öppnar kuvertet och ser henne så slås jag direkt av att det ser ut som den Fjäril som satt på mitt fönster i söndags! Samma färger! Hur är det möjligt?! :)

Jag följde instruktionerna och tårarna rann när jag läste mina önskningar och hälsade henne välkommen. Hoppas att det var okej och inte förstörde något. Satte fast henne i en sytråd i mitt halsband med Lady och på Ica lossnade hon och jag hittade inte henne! Fick panik😱 men sen såg jag henne i korgen med varorna. Phewww! 🙄 Dålig dag och det mesta har gått fel men kan alltid hoppas att det vänder och blir bättre :)

Tack Es för att du gör detta för oss och nu får du lite välbehövlig lugn och ro❤ :) Kram

Svar: Allt löste sig och din fjäril älskar dig över allt annat och gör allt för att bistå dig.. kram :)
Esmaralda

76 Browallia:

skriven

Inger, tack för att du delar med dig av din berättelse, alltid lika roligt att höra om kärlekens förunderliga vägar. Önskar dig och mannen all lycka med kärleken. Kram Browallia

77 Sheri:

skriven

Es, kommer jag någonsin träffa kärleken, gifta mig och leva ett lyckligt gift liv?

78 C.A.T:

skriven

Jag blev väldigt rörd av sin historia! Härligt att man kan hitta kärleken på äldre dar och på sina egna villkor 💗
Må väl!

79 Camilla:

skriven

Vilken fantastisk historia Inger och stort grattis till kärleken❤️ Hoppas ni får många fina år tillsammans.

Jag är ju 70 och tror inte på kärleken längre men samtidigt så vet jag att Es kan sina grejjer så jag lär väl en dag få säga " va va det hon sa" 😀 Undra hur vi kommer att träffas? På Willys kanske :)

Ha en fin kväll! Kram

Svar: Ja, den dagen kommer :) Kram :)
Esmaralda

80 S:

skriven

Hej es

I vilket sammanhang ser jag ut att möta kärleken? Något som utmärker honom? Hoppas det inte ska dröja långe till

81 Pia1:

skriven

Det står att man kan bära med sig fjäril i 2... Innan hon ska till sitt bo, är det dagar eller veckor? 💕

Svar: Ber om ursäkt, det ska vara 2 veckor.... kram :)
Esmaralda

82 Alie:

skriven

Så fin story, den värmer hjärtat 💕
Ibland krävs det något större för ens känslor ska vakna.

Här tar jag mitt ansvar och ändå är det jag som drabbas dubbelt på jobb.. jag hoppas inte mitt resultat visar positivt, det skulle bli katastrofalt.
Det är tungt o tufft här, hippas på ändring, ser du ljusglimt?
Kram :)

83 CA:

skriven

Hej
Tack Es för ditt svar, fjäril ligger bredvid i en ask nu, vi ska inte göra något idag mer.
Du är en pärla!
Kram

84 Blåklockan:

skriven

Idag kom kom hon, min Fjäril rosa och fin. Hon kändes varm genom kuvertet. Nu sitter hon på samma snöre som Kingen och Lady och de har tillbringat dagen i bh:n. Hoppas de trivs och verkar tillsammans.
Ha det gott.💕

Svar: Fjäril är glad och stark och trivs storartat..de tre kommer samarbeta riktigt fint.. kram :)
Esmaralda

85 Lilla m:

skriven

Hej Es, äntligen ska jag på fest om någon vecka! Coronastil, utomhus med avstånd... men ändå! En chans att möta någon! Vad är oddsen att jag möter nån snygging där?

86 She:

skriven

Hej,
Känns som att jag redan känner av fjäril, som ännu inte anlänt, då en av mina önskemål var att komma i bra fysisk form - jag signade upp för medlemskap på ett gym igår och ska redan på mitt andra pass idag💕🦋
Känns som att jag inte har gjort ett så bra intryck av mig på jobbet och har svårt att orka kämpa för det då jag känner mig så uttömd och blyg, särskilt efter andra halvan av arbetsdan.. Undrar om jag nånsin kommer att få en sund självkänsla på jobbet eller om jag nånsin kommer att hitta en arbetsplats som passar min personlighet..
Kram

Svar: Fjäril hjälper dig redan.. börja själv jobba aktiv med självkänslan.. kram :)
Esmaralda

87 Sus:

skriven

Hej
Hur blir de nu?
Love sus

88 Sense:

skriven

Så härligt Inger, så önskar jag också för mig.Tycker att min bakgrund och åldern stämmer med dig samt Esmaraldas spådom så varför inte, jag vara andas och undrar när undret ska ske?

89 Linda:

skriven

Så härligt att kärleken dök upp iallafall! Njut av livet och kärleken!

90 Dejsan:

skriven

Inger. Jag blev så glad när jag läste ditt blogginlägg. Det bara lyser värme om det. Stor kram och lycka till.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: