Inga sjåser.....

 
I går var jag hembjuden till Nettan på mat... och det  blev fläskfilé i god kantarellsås !👏
Hon skyddar sig lika mycket som jag... går inte i affärer och träffar ingen annan inomhus så vi  har beslutat att vi två kan  tryggt träffas  och that´s it !
 
 
Skål säger Nettan och hälsar till er alla.
Nu har vi bestämt att ses hos varann på middag var fjortonde dag !
 
Vi pratade lite om framtida resor och gemensamt "jobb" och kom fram till att det låter sig nog inte göras med Kreta till våren. Hur sorgligt det än är !
Däremot nästa höst.. då jävlar anåda ska det resas.😁
 
Så vi pratade lite om vintern och våren som kan bli en seg period och enades om att försöka hitta ett bra boende under en vecka i januari.. och förhoppningsvis också i maj månad.
Och blir det så... då kommer Nettan ha sina vanliga erbjudanden  till er under dessa veckor
 
 
Nu är vi dödströtta på stugor i skogen.. och vill bo lite fräscht
Och hittade det här  perfekta huset
 
 
Hur mysigt som helst, eller hur ?
 
 
Inngen tvekan... detta ska vi hyra... och så får vi  info om att
det INTE FINNS INTERNET !!😱😭
 
Vem har INTE internet i hus man hyr ut ? Varenda koja i skogarna som vi  hyrt har haft internet !!
 
Så nu får vi börja om från början och leta på nytt. Suck.
 
I går slog jag mig lös ordentligt och fick julfeeling......
 
 
Nu står granen så grön och grann i stugan minsann.
 
För tidigt ? Inte alls !
 
Kvällarna är mörka och behövs livas upp lite.
 
Och så fort det blir nyår så vill jag ha  upp julbrötet på vinden igen  !
Men hela december vill jag  gran-njuta !
 
Mamma kommer ju  till helgen så jag har klätt en gran i gäststugan också...
 
I dag ska maken få upp utomhusbelysningen.... det ska strykas dukar .. drickas glögg och njutas.
 
MG bara skakar på huvudet och vägrar ens titta på eländet !!
 
Han gillar ju bäst när allt är som vanligt och några sjåser ska det inte vara,  och det är han väldigt bestämd med.
 
Kram & kärlek....
 
.....och ha en riktigt go fredag... här blir det sedvanligt spabad, lilla drinken och  Idol!
 
 
 
 
1 Läroliv:

skriven

Tråkigt med stugan, men dyker förstås upp något lika bra.

Här julpyntades det redan i början av oktober, så skulle det bara vara kände jag. Njuter av det varje dag, blir glad av det. Vi tänkte även köpa en plastgran, men den vi hittade var besprutad med flamskyddsmedel och det kändes inte bra, så får leta vidare. Varför spruta med sånt tänker jag, ingen sätter väl levande ljus i en gran nu för tiden? Lite överkurs känns det som.

Ha en fin helg alla.

Kram

Svar: Min plastgran barrar nåt rent otroligt... så nästa år får det bli en ny !! Kram :)
Esmaralda

2 Skorpan:

skriven

Så mysigt o klokt att göra upp en "träfflista" :). Nån resa utomlands får en nog bara drömma om tillsvidare, men hoppas att ni hittar nåt hus att hyra på hemmaplan, du o Nettan. Allt utöver det normala piggar upp :).

Det konstiga är att sovandet inte piggar upp mig, känner mig himla trött o det är väl inte så konstigt med mina dåliga nätter. Vore trevligt med ordentliga nätter måste jag säga ;).

Här lyser snön vit på taken o kvinnfolket fick in vinterdäcken baxade i bilen igår kväll, vad behöver man ens karlar till ;)? Åja, nåt kan jag nog komma på, men jag har inget ordat ;D. Måste alltså få vintertassarna under bilen ikväll.

Annars hoppas jag på en lugn helg, kompisbesök var det tänkt att skulle bli av, men jag tror det blir bäst att inhibera på grund av rådande läge, flera restriktioner på kommande här hos oss. Känner av lite i halsen, inte corona väl, Es, o då är det bäst att mysa på hemma, eller hur ;)?

Ha en bra dag!
Äntligen fredag...
Kram Skorpan

Svar: Snö.. herregud vad underbart...det får en annan bara drömma om !! Var rädd om dej... kram :)
Esmaralda

3 Jen. :

skriven

Tycker absolut inte att det är för tidigt med gran och julstämning. Glögg har redan druckit här 2 gånger. Hellre njuter man av det i förväg, vill nämligen också plocka bort allt till nyår.

Ser du om jag får vänta länge ännu? Lutar det mot hjälp eller blir det mera spontant? Är ju egentligen 'dags' imorgon.

Svar: Lutar lite mot hjälp... kram :)
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Undrar varför är jag varmt hela tiden oavsett vad jag försöka att gör... kan det beror på kärlek eller något? Av vem kan det var?

Ha det bra

5 Tingeling :

skriven

Julpynt, det gör du rätt i! Allt mitt åker upp nästa helg, och jag gör likadant som du, granen och allt upp och sen efter nyår åker det upp på vinden igen.

Jag drömmer också om resor, och jag har ett mål nu, vilket gör det enklare att jobba och plugga samtidigt. Känner mig nästan lite nere, sover ovanligt mycket (somnade igår 20.30 och vaknade 06.00), och känner mig seg i kroppen och orkeslös. Så att börja jobba på psyk på måndag igen blir nog bra, jag saknar nog mer social samvaro än jag trodde.

Idag blir det promenad efter lämnat dottern i skolan, plugga, och ikväll sushi.

Önskar alla en trevlig fredag!

Kram!

Svar: Ja brist på sociala samvaro gör att vi inte mår bra.... bra för dig att komma igång med jobbet... kram :)
Esmaralda

6 Snödroppen:

skriven

Godmorgon❣️
Jag håller med MG och skakar på huvudet och önskar att julbestyren blåser förbi illa kvickt. Tycker personligen det är för tidigt men ser ju att många har fullt med stjärnor i fönstren. Hellre resa till sol och värme om tiderna ändå varit normala men nu vill man helst gå i dvala och vakna när allt är som vanligt!
Ja fredag igen! Jobb så det ryker och det får bli en tupplur på soffan efter jobbet idag, annars en lugn helg med avkoppling! Det nämndes lite om en träff ikväll, ser du att den blir av? Önskar dej en finfin fredagkväll och start på helgen. Kram❤️

Svar: Jag har också firat jul i värmen men då har jag haft julpynt med... jag vet... riktigt klok är jag inte :) Kan bli en liten träff.. kram :)
Esmaralda

7 Jossan :

skriven

Godmorgon

Är så sjukt ledsen över min dator. Men kan inte förstå om det är en utomstående som tagit sig in på skolan under de 30 minuterna jag inte var i klassrummet.. Eller om det var en elev som tog den... Men vad menar du att om jag kan avvakta? Är det större chans att jag får tillbaka den då? :( 😭 jag vill bara ha tillbaka min dator!!!

Annars blir det en tripp till Apple för att köpa en ny idag... men alla saker är förlorade...

Kram

8 AnnaK:

skriven

Mysigt med julpynt 😊

Nu drömde jag igen att en man jag känner var väldigt kärleksfull mot mig och drömmen har så skön känsla och jag blir så glad. Vad vill den drömmen säga mig?

Kram 🤗

Svar: Att något är på väg.. kram :)
Esmaralda

9 Linda:

skriven

Hej Esmaralda!
Kan du se någon kärlek för mig snart eller något annat positivt kring jobb, barn, ekonomi och bostad? Allt känns verkligen lika mörkt som november nu. Inte minsta lilla julfeeling känner jag heller.
Kram Linda

Svar: Det kommer lossna för dig,.. först sker något bra och sedan något annat... kram :)
Esmaralda

10 Pia1:

skriven

Men näh, onödig och smärtsam resa igår, kärlröntgen blev inte av 😭
Jag hade fått för lite förebyggande kortison och måste vänta igen, vilket innebär två nya resor vilket inte funkar bra med dåliga taxi där jag ofta inte kan avlasta nacken.
Allvarligt man blir ju galen på allt strul och varje resa som skadar...
Inte kul med ökande covid heller. Snart får jag ett Guinness rekord i strul och bakslag 😠

Svar: Det är ofattbart vad du ska råka ut för... hela jävla tiden.... styrkekramar
Esmaralda

11 Helena Ir:

skriven

Det kommer nog något ännu bättre i stugväg till er, med internet!

Här är julen på gång också, granen kommer fram i helgen..

Jag har ett problem med att se de där blogginslag där du presenterar vinnarna från tävlingar dagen före, nu på morgonen såg jag först, grattis Trolltant och Carina! Förstår inte riktigt varför det är så här, ibland ser jag tidigare på mobilen, men inte på datorn..hmm..Någon annan som har samma problem?

Sedvanlig fredag här också med Idol, många som är duktiga!

Kram

Svar: Det här kan bero på att jag först satte in gårdagens blogg och först därefter satte jag in blogginlägget med vinnaren... kram :)
Esmaralda

12 Misstjejen:

skriven

Hej

Märks ju igår på henne när vi pratar... vad kan det vara för framtiden. Så hoppas jag har medvetenhet samtidigt för föreläsare. Jag är säker snart att syns mer...

Jag hoppas ändå att jag är försiktigt också med allt... medan tänker jag lät henne borde få njuta av också...

Ha det bra



13 Camilla:

skriven

Såå vackert pyntad gran, håller med att ljus och pynt nu behövs för att glädja och pigga upp, och snart firar vi ju ändå första Advent! KRAM

Svar: Exakt... och till första advent brukar jag alltid ha hela julen på plats :) Kram :)
Esmaralda

14 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag känner mig så nere, helt ur balans. Känns som att jag helt tappat bort mig själv. Mår inte bra.
Hur ska jag göra för att komma på fötter igen?

Kram

Svar: Gör upp planer som du kan leva sedan efter corona... försök bryt dina mönster så gott det går... kram :)
Esmaralda

15 Misstjejen:

skriven

Hej

Hur ska det blir i nästa lördag med mig och henne efter allt? Kan det var bra eller något annat? När vi träffas

Ha det bra

Svar: Kan bli lite stelt så var förberedd så du lättar upp stämningen lite.. kram :)
Esmaralda

16 kattflickan:

skriven

Godmorgon E :) Ja, man får göra vad man kan just nu... hitta de små sakerna som piggar upp. Jag fick en inbjudan till bröllop nästa sommar. Kommer jag att gå själv eller kommer jag att ha någon med mig? :)

Kram och ha bästa helgen!

17 Liverpool:

skriven

Hej Esmaralda
Bor min soulmate i samma lilla stad som mej?

Svar: Känns inte riktigt så, kram :)
Esmaralda

18 Blåvinge :

skriven

Go morron! 🌥️

Vad härligt att ni planerar inför framtiden! Det är jätteviktigt i dessa tider, vi behöver något att se fram emot! ✨

Jag brukar också vara en julnörd och få upp/in granen tidigt, inte riktigt såhär tidigt dock 🤓😅 Hihi!
Men den här julen är jag inte taggad på något som har med jul att göra... Efter separationen i början på året så ska jag nu fira jul i min nya bostad, som jag inte alls trivs i. Och inte vet man hur det blir heller - kommer jag kunna fira med den lilla närmsta familj jag har eller kommer corona i vägen så jag får sitta ensam..?! 😱
Usch, näe, jag längtar tills dessa helger är över och det börjar bli vår! 😎

Kan du, Ezmeralda, se något som händer i framtiden - kanske snart? - som jag kan se fram emot? Något som ger livet ett uppsving? Bostad? Pengar? Kärlek...???
Undrar också om jag ska öppna mitt hem för denna person jag fått kontakt med som befinner sig i ett ytterst svårt och pressat läge och nu blir hemlös..?

Ha en fin dag och helg! 💖☺️

Svar: Känns inte som om du kommer fira helt ensam. Bra ting kommer lite smygande.. en sak åt gången... och du ska öppna ditt hem om du verkligen vill... inte om du är tveksam... kram :)
Esmaralda

19 <3:

skriven

Vilken mysig fredag. Spabad och lilla drinken 🍹här ska det göras riktig schnitzel gordon bleu.
Kan du ge mig några bra siffror kära Es ?

Kommer A förstöra helgen med sitt tjat om P ? Han ältar detta igen nykter. Det är inte alls bra. Tycker att han borde skärpa till sig lite efter lördagen. Mina känslor blir down när han beter sig såhär.
Hade hoppats på en mysig lördag med honom och några till.
Brukar alltid kännas bra igen när vi ses.
Kram


Svar: Nja, han är som han är.. och det du inte gillar i hans personlighet får du ta till dig och besluta om det är något du kan leva med.. kram :)
Esmaralda

20 Lilian:

skriven

Hej E,

Har jag träffat min framtida man än? Kommer han snart?

Varma hälsningar

Lilian

21 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Tack för ditt svar igår. Jag vet att kärleken kommer och den får gärna dröja lite till ;-)

Klä julgranen näe där är jag som MG...i år hoppas jag slippa sätta upp den då det inte blir en "vanlig" jul . Yngsta ser ut att bli kvar i Karlskrona och äldsta kommer väl en snabbsväng och beroende på smittoläge på avstånd...
Däremot är julbelysningen uppe och tänd ,sonen hjälpte mig i söndags.
Ljuset behövs i mörkret men idag lyser solen !

Både ute och inne ! Beskedet från försäkringsbolaget är sådant att jag fixar det ekonomiskt och de sätter igång i nästa vecka !

Ha en ljuvlig Fredag !

Grattis till vinnarna ser fram emot gästbloggar !

Kram Anki med flock

Svar: Skönt med ett bra besked från försäkringsbolaget ! Ja, julen bli annorlunda mot vad det brukar vara... kram :)
Esmaralda

22 Kristin:

skriven

Så fint du og Nettan har det. Dette er hyggelig for dere begge to.
Jeg passer på å få handlet det meste jeg behøver framover nå, før folk begynner å julehandle. Det som er av corona her jeg bor, har de oversikt over, men jeg benytter munnbind og handler når det nesten ikke er folk i butikken. Jeg spriter meg så mye, at blir jeg stoppet i promillekontroll, gir det vel utslag.
Akk ja, den helvetes coronaen henger som en skygge over en, uansett hva man gjør.
Jeg følger med på nyhetene, og ser at det er veldig ille i Sverige. Trist.
Stedet dere fant, ser veldig fint ut, men ikke internett?? Utrolig.
Ja, alle juletingene skaper lys i krokene.
Selv er jeg ikke noe julemenneske, så jeg overlater julepyntingen til andre :)
Ønsker en riktig fin fredag med spabad og tilbehør :)
KRAM!!!

Svar: Stan närmast mig Ängelholm har mest corona i hela Skåne.. så man är superförsiktig nu ! Jag är ju en jultok och har alltid varit :) Fortsätt var försiktig... kram :)
Esmaralda

23 Katten:

skriven

God morgon!

Jag håller med MG, inga sjåser här heller. Det är helt självvalt sedan flera år, och tur är det då jag numera har en begränsad fysik. Jag hade inte, hur mycket jag än hade velat, kunnat plocka fram, sätta upp och sedan återställa allt efter jul.

Julmat har jag också slutat med eftersom det inte finns mycket som jag är särskilt förtjust i på ett traditionellt julbord. Apropå dagens inlägg så funderar jag i år bl a på en gräddig älggryta med kantareller till jul eller nyår, och annat som jag gillar.

Annat var det förr... förutom diverse tingeltangel sprayade jag “snö” i rutor på fönstren... visst blev det snyggt men det skulle ju tvättas bort så småningom, ha ha.

Trevlig fredag!

Kram

Katten

Svar: Älggryta är mums.... och julmat gillar jag... sill o gravad lax o skinka o brunkål :) För att inte tala om lutfisk med stark senpassås... kan knappt hia mig :) Jag sprayade också fönstren förr med snö.. men det var ett antal år sedan.. kram :)
Esmaralda

24 Dunegull:

skriven

Jag pynta huset i söndags och det har blivit så mysigt redan. Får göra det bästa av dessa tiden. Och ska man vara hemma så mycket så behövs det lite mer ljus och värme.

Min hund är ju fortfarande på utredning och lever sedan en månad tillbaka på specialkost. Ser du om hon känner någon skillnad? Hur mår hon. Får du in ngt? Kan detta ge henne susen? El mer bakslag? Vill helst undvika sätta henne på kortison.

Jag har känt lite mer positivt sista veckan men sedan kräkte hon igår igen. Men det kan ju hända utan att man ska måla fan på väggen.
Vill bara att hon ska få må bra! Min kärlek

Kram

Svar: Din hund är inte helt pigg.. men det ser det ut som om hon kommer bli. Kram :)
Esmaralda

25 Naturvän:

skriven

Hej!

Huset ser ju jätte mysigt ut, konstigt de ej har internet!

Kan vi ha sådan tur att vaccinet kommer till årsskiftet? Var ett nyhetsinslag om att det kan vara möjligt.

Allt känns så fruktansvärt tomt runtomkring mig,kanske bara corona ensamheten?

Fint med gran och pynt, det lyser ju upp lite.

Har ingen aning hur min helg kommer bli, antagligen i ensamhet, så vida inga under sker....önskar man hade en stor varm famn att krypa in i..antar det är många som känner som jag

kram o ha en fin fredagkväll


Svar: Jo jag tror vaccin kommer rätt snart men det kan dröja innan alla blivit vaccinerade.... kram :)
Esmaralda

26 Elin:

skriven

Kommer jag träffa någon på nyår eller blir jag hemma själv?

27 Therese C :

skriven

Hej Es!
Här togs också julpyntet fram häromdagen. Något tidigt för att vara mig. Men det är så mörkt och trist. Det har bara regnat och regnat. Jag deppade över att badhuset var stängt och jag inte kunde gå och simma och på natten drömde jag att det var sommarvärme i November på grund av den globala uppvärmningen och att jag kunde simma utomhus fortfarande. Jag kände mig riktigt pepp på den idén. Men när jag vaknade hade det blivit kallt och igår snöade det till och med så jag kände inte för att ta någon simtur i sjön.
Ridningen fortsätter i alla fall. Tack och lov. Skulle bli galen om precis allt var inställt. Det blir ju inte att jag träffar mina vänner lika ofta nu när jag undviker att åka buss och den enda som bor på cykelavstånd är J-O. Men jag fick en överdos av J-O häromdagen. Han fick säkert nog av mig också för han har inte ringt på flera dagar. Mitt coronahumör är väl inte precis det trevligaste, irriterad, grinig och ledsen om vartannat. Jag blir påverkad av att vara ensam så mycket. Tur att jag har hästarna.
På ridskolan resonerar man så att ingen av ridgrupperna är fler än 8 stycken,vi rider utomhus och håller alltid avstånd (och om vi inte gör det kommer hästarna hjälpa till och sparka varandra 😂).
Eftersom det är ett väldigt litet och privat stall är det inte heller något onödigt spring av folk som inte hör dit. De enda som befinner sig i stallet är de som för tillfället gör iordning sin häst. Stallet är dessutom uppdelat i två separata stall med varsin sadelkammare, vilket innebär att man sällan är fler än fyra personer samtidigt i varje stall. Så ridskolan fortsätter. Jag är så glad att jag fick en plats där nu under höstterminen 👍. Vad hade jag sysslat med annars mer än att gå J-O på nerverna?
Kram ThereseC

Svar: Snö.. nu blir jag grön av avund !! :) Ja, man blir påverkad av att vara ensam för mycket...det märks nu mer än någonsin att vi människor är flockdjur ! Vi behöver varann. Härligt att ridskolan fortsätter som förut, kram :)
Esmaralda

28 Hm:

skriven

Hej!
Kommer P börja följa mig på Insta?
Kram!

29 Jossan :

skriven

Godmorgon

Är så sjukt ledsen över min dator. Men kan inte förstå om det är en utomstående som tagit sig in på skolan under de 30 minuterna jag inte var i klassrummet.. Eller om det var en elev som tog den... Men vad menar du att om jag kan avvakta? Är det större chans att jag får tillbaka den då? :( 😭 jag vill bara ha tillbaka min dator!!!

Annars blir det en tripp till Apple för att köpa en ny idag... men alla saker är förlorade...

Kram

Svar: Chansen att du får tillbaka den är inte stor... runt 20 %... och det är så himla trist när sådant här händer... tror inte det är en utomstående som tagit sig in.. kram
Esmaralda

30 Helena Ir:

skriven

Jag förstår vad du menar, men det syns inte hos mig..det är samma sak att räkneverket inte uppdateras nästa morgon när du går in och okejar de som skrivit senare kväll/ natt. Står det ex 82 så kommer inte resten med hos mig, såhär har det varit väldigt länge. Kanske min dator mac som är knasig..använder Crome.

Inga större problem :)

Kram

Svar: Jamen det var märkligt, det förstår jag inte... jag själv använder också Crome.. hoppas någon på bloggen begriper och kan förklara.... kram :
Esmaralda

31 Anna:

skriven

Kära Es!

Du sa för ett par dagarsen att killen jag träffar, ”straffar mig” med sin tystnad, efter en dispyt vi hade för två veckorsedan i telefon. Du har nog rätt. Kommer han att höra av sig snart? Jag har gjort vad jag har kunnat känner jag. Känns jobbigt som läget är just nu. Undrar ju hur länge han skall sitta i sin grotta :-(

Trevlig helg!

Kram

Svar: Försök hitta på annat, tänk bort honom... kram :)
Esmaralda

32 Carolina :

skriven

Pratar med en kille som är jättecharmig som är utländskt, kommer min soulmate vara utländskt eller svensk?

33 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej!
Vad mysigt! Nästa vecka åker all min juldekoration upp inkl. granen.

Kan du se om Brianna kände sig nöjd och fått ny kraft nu efter att hon fick salt på sig eller är de över med henne? Kände mig lite piggare igår eftermiddag, men om de var hon vet jag inte. Vad kan du se? Kram Zoey 💕

Svar: Ja hon är piggare nu så saltet gjorde nytta.. kram :)
Esmaralda

34 Jossan :

skriven

Kan du få fram om någon som kan ha tagit den?

Kram

35 Fjäril:

skriven

Hej,
Ser jag ut att ha chans att få något stipendie som jag nu ansöker om, trots att allt inte är glasklart?
Kram

36 Orolig:

skriven

Hej!

Någon bedragare har sålt hundvalpar som inte finns i min mans namn på blocket. Han har uppgett våran adress till och med våningsplan. Finns denna bedragare i vår närhet och kommer han att åka fast?

Kram

Svar: Jag tror det är någon som känner eller vet vem du och din man är....väldigt otrevligt... kram
Esmaralda

37 Hanna:

skriven

Hej!

Fint med julgran. Jag ska sätta upp julstjärnan i fönstret i helgen och frossa i amaryllisar, en vecka för tidigt eftersom jag vanligtvis brukar sätta upp den till första advent. Kan inte vänta längre. Det behövs lite vackert pynt och mysiga ljus för att liva upp den här vintern.
Jag känner mig inte direkt uppåt för tillfället, allt som jag tycker är roligt går inte att göra längre och jag träffar bara några arbetskamrater på vardagarna. Helgerna är jag ensam på och det börjar bli påfrestande på psyket nu. Det här är sagt av mig, en ensamvarg som egentligen gillar att vara för mig själv. Det har gått långt nu...😕

Kan du se nånting positivt som kommer, antingen till mig eller ute i världen?

Trevlig helg och kram

Svar: Positivt kommer både hos dig i världen men i sakta mak och en sak åt gången... kram :)
Esmaralda

38 <3:

skriven

Tack för svar.
Det verkar vara en mindre bra sidan hos honom. Det är så synd för det är så mysigt annars det vi byggt upp nu. Jag ligger lite lågt nu. Och hoppas att det blir en bra lördag.

Är det någon siffra tal du kan ge mig som passar mig ?
Kram

Svar: Siffran 24 kommer upp, kram :)
Esmaralda

39 Skorpan:

skriven

Tack Es!

Ja oj så snön lyser upp, om så bara för en väldigt kort tid. Julkänslan blommar upp för att sen falna rätt snabbt, tyvärr. Det är omöjligt att hålla den lågan brinnande...

Ska försöka vara rädd om mig jo. Tror nu att det är stress o dålig sömn som tar sig fysiska uttryck, inte corona som attackerat mig ;). Eller det hoppas jag på :#. Att springa på test stup i kvarten är också dumt, tycker jag.

Blir rött i glaset, nåt gott att äta till o sen film. Lite plåster på "coronasåren" ;). Ta i trä, har fått vara frisk...
Kram Skorpan

Svar: Låter som det blir en go och mysig kväll.. kram :)
Esmaralda

40 Rika:

skriven

Vilken fin gran :) Jag funderar på att jula efter helgen då kommer ljuset upp här ;) tack och önskar dig en trevlig go kväll.

41 Michaela:

skriven

Åh så fin julgran! Jag älskar julgranar men har inte haft någon på flera år. Får bli ändring på det :) Härligt att du o Nettan kan ses och tiden går ju så jäkla fort så vips så är det Januari. Hoppas att du hittar ett nytt boende MED internet! Vem fan har inte internet 2020?!

Var ju mycket om talismaner igår och tänkte berätta lite hur jag gör. Jag tillhör ju dem som lägger mycket tid på min Fjäril. Säger godmorgon. Har med henne några gånger i veckan så hon får se sig om. På kvällarna har vi typ som "dagboksstund" där jag pratar med henne om allt möjligt. Tackar även henne för att hon är hos mig och allt gör samt att jag älskar henne. Säger godnatt. Jag ser henne helt enkelt som min vän och att vi är ett team. Hoppas att hon är lycklig :) Hon bor ju i sitt bo med Lady och Kingen och de pratar jag också lite med. Ja såhär håller alltså jag på med mina talismaner :)

Jissus så jag har drömt om romantik i natt Es. Kanske det stämmer det du såg på radarn för såhär brukar jag inte drömma :)

+3 och soool! Äntligen men varar vara idag. Ovöder i morgon igen. Lång löptur i skogen väntar :)

Ha mysigt i badet ikväll! Måste vara underbart att få mysa där. Fan vad jag vill simma igen! Kram

Svar: Du gör så rätt mot Fjäril och du ska veta att hon kommer ge tillbaka !! Snart får du simma igen... och det hoppas jag att jag också får.. i varma vatten söderöver :) Kram :)
Esmaralda

42 B.bv:

skriven

Hej!
Ser du om jag kommer hamna upp ett tag igen med någon från mitt förflutna eller kommer jag snart lära känna någon ny?
Kram!:)

43 B.bv:

skriven

Hej!
Ser du om jag kommer hamna upp ett tag igen med någon från mitt förflutna eller kommer jag snart lära känna någon ny?
Kram!:)

44 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något Esmaralda från euro jackpott den här veckan lite åtminstone 😣vilken månad ser du Esmaralda 😖😖😖

45 Anonym:

skriven

Vad gör man med en förälder som kräver att man ska hjälpa till med allt i tid och otid. Som tycker ens barn är skyldiga sina föräldrar det. Har dåligt samvete samtidigt som jag blir arg. Min pappa är 63 år så klarar dig bra själv egentligen. Hur hanterar man detta. Vad är man skyldig sina föräldrar egentligen?

Svar: Ja, vad är man skyldig ? Egentligen bara det man vill och känner. Sen är det ju positivt om man kan hjälpas åt när det gäller friska och yngre föräldrar.. inte att bara ena parten ska ge. Bäst är om man kan prat a om det och komma överens hur det praktiskt ska fungera så man slipper onödig irritation.. kram
Esmaralda

46 Skorpan:

skriven

Mysigt blir det säkert med er jul iaf trots rådande läge Es :)!

Gårdskarln ringde på dörren o letade efter ett verktyg som han var av med. Det blev till en pratstund i dörröppningen om ditt o datt o jag nämnde mina däck o till det sa han att han visst kunde ha bytt mina däck... Det var ju himla snällt av honom, men åker nog med bilen till nån i närheten. Kollefans kommentar efter besöket var att jag tycks vara populär jos honom, kanske det ;D. Inte mig emot...
Kram Skorpan

47 Isabella:

skriven

Hej

Jag har träffat en sån mysig kille men vi båda ligger i skilsmässa hoppas det blir lyckligtvis slut för båda parter. Vi har pratat försiktigt om att flytta ihop, men vågar jag det? Visar han verkligen vad han känner för mig? Jag har blivit så sårad i mitt tidigare äktenskap och vill inte uppleva samma igen. Jag hade gärna gift om mig efter en tid om han vill. Han är världens gulligaste både mot mig och mina barn. Varför känner jag mig orolig?

Undrar också vart min son kan ha lagt sina två presentkort till samma butik kan inte hitta dom någonstans?


Svar: Ett råd är att du har lite is i magen och inte flyttar samman för snabbt.... blir särbo ett år till att börja med.. presentkorten kan jag inte se.. kanske någon annan i bloggfamiljen kan hjälpa till ? Kram
Esmaralda

48 Fk:

skriven

Hej. Varför är hon så ”arg” mot mig? Är det något jag gjort fel eller ska jag bara ignorera henne?

Svar: Ignorera eller fråga.. tror hon missuppfattat något, kram :)
Esmaralda

49 Camilla:

skriven

Nu slog det mig. Var du inte hos Nettan i onsdags? 🙂 Jättemysigt och tur att ni har varandra så nära. Ser fram emot era kommande resor. Själv vet jag inte om jag kommer iväg till Finland ens nästa sommar. Julen gillar jag inte då jag är sommarmänniska så står bara ut denna tiden på året.

Du sa att jag hade rätt i min känsla att han inte skulle släppa henne. Men var är han? Har han gömt sig under en gran eller nått? 😊 Tänker han något på henne och vill höra av sig?

Önskar en skön afton med Idol och varmt bad🙂 Kram till alla

50 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något Esmaralda från euro jackpott 🙂 när 😣😣😣

51 <3:

skriven

Tack kära Esmeralda för siffran.
Kram

52 Anna E:

skriven

Är det nån som vart på vår brevlåda kan knappast vara blåsten eller?

53 HS:

skriven

Hej Es!

Kan ni inte ta med er mobilt bredband till huset? Måste ju gå att lösa så länge ni inte ska sitta och spela tunga dataspel över nätet.

Kram

Svar: Det här med bara mobilt.. jag vet inte... känns inte så bra... men det är nog jag som är lita knäpp med sånt.. kram :)
Esmaralda

54 HS:

skriven

Eller kör hotspot via mobilen, bara du har tillräcklig datamängd i ditt mobilabonnemang. Videosamtal fungerar oftast bra via mobildatanätet är min erfarenhet.

Kram

55 Michaela:

skriven

Härligt att höra att jag gör rätt med Fjäril :) Vet du nått om vad hon kommer ge till om? Jag är glad över vadsom :) Jag får ju upp "kärlek" framför ögonen när hon ibland förmedlar men jag förstår inte mer än så🤔

Jaaaa du ska bada massor i varma vatten om ett tag. Wieeee :) Kram

56 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Hade varit mysigt att ha någon att mysa tillsammans med.

Undrar om du kan se en flytt inom ett år eller en flytt som ligger nära?

Känns det som att det är av positiv anledning som flytten bli?
Att jag flyttar ihop med kärleken?
Kram

57 Hejhej:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du något umgänge med mig med den familjen, Med honom tillsammans med hans mamma, syster Och jag alla tillsammans nu på nära tid?
Kram

58 Josefine:

skriven

Den här helgen ska jag försöka ta hand om mig själv. Det har varit så otroligt stressigt med jobb, plugg och lägenhet. Men jag har ÄNTLIGEN lägenheten!!! O den så satans fin. Men känner mig helt urlakad av trötthet o höstdepressionen har verkligen satt sig denna vecka.
Det blev inte riktigt bättre av att Tobias ville sluta ses så att det inte blir komplicerat. Det är förmodligen lika bra och att vi fortsätter vara vänner, men det har känts så mysigt och tryggt att ha någon att mysa och skratta med med, så avstressande. Men det fick mig också att längta efter kärlek.
Funderar på att ta mig till Gotland i vår för maximal avslappning och plugg.

Kan du se om det dröjer på kärleksfronten?

Tack för att jag fick klaga av mig <3

59 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du mig ha en pojkvän eller flirt till jul?
Kram

60 AnnaK:

skriven

Tack för svar! Hoppas det är något kul som är på väg 😊 Något positivt iaf.

Kram 🤗

61 Eva:

skriven

Vill inget speciellt...bara berätta att idag kom mitt yngsta barnbarn hem från USA och vi träffas för första gången. Kärleken var ögonblicklig!❤💕💖

Svar: Oh så roligt... mitt första barnbarn föddes i New York.. jag vet precis hur det känns... bara njut :) kram
Esmaralda

62 Lydia💕:

skriven

Julpynt behövs just nu i mörkret🎄❤️
Min arbetsledare var så på och mysig men nu känns det som det har avtagit känner han inget längre och tröttnat på mig eller bara är han orolig?
Kram Lydia💕

Svar: Han är nog mer lite av en humörsmänniska.. kram :)
Esmaralda

63 Isabella:

skriven

Hej

Jag har träffat en sån mysig kille men vi båda ligger i skilsmässa hoppas det blir lyckligtvis slut för båda parter. Vi har pratat försiktigt om att flytta ihop, men vågar jag det? Visar han verkligen vad han känner för mig? Jag har blivit så sårad i mitt tidigare äktenskap och vill inte uppleva samma igen. Jag hade gärna gift om mig efter en tid om han vill. Han är världens gulligaste både mot mig och mina barn. Varför känner jag mig orolig?

Undrar också vart min son kan ha lagt sina två presentkort till samma butik kan inte hitta dom någonstans?

64 Silvertassen:

skriven

Hej!
En nyfiken fråga, i somras frågade jag om man kunde ha en önskan som handlade om någon annan vilket du svarade att de kunde man inte utan endast önska gällande sig själv. I gårdagens inlägg önskade hon att hennes mamma som var sjuk och med hemska smärtor skulle få lugn. Alltså önskade hon att hennes Fjäril skulle hjälpa hennes mamma och inte henne - önskan handlade inte om henne utan någon annan. Varför gick den önskan igenom? 🤔 Kram ❤️

65 Månskenet:

skriven

Åh ser man på, julgran o allt! Nästan att man blir inspirerad, vi fick lite snö i morse, borde passa på medan det är vitt ute 😂
Här bli det Doobidoo ikväll o sen läsa en stund o sen i säng 😴 (alltså vi har ju +1 timme från er) är så kvällstrött 😊
Men va typiskt med internet, verkligen harmt.
Ha det gott!

66 Anonym Isah :

skriven

Är det troligt/stor risk att jag har cv19 eller att det är som jag tror? Är alltid sjuk, har alltid problem och infektioner vart annat. Tar jag test så är de nog redan försent enligt 1177 för jag har ju mått så här länge nu. Hade de varit cv19 skulle jag vara sängliggandes som minst.





Kram

Svar: Ta i alla fall antikroppstest så du säkert vet vilket, jag ser att du har problem med immunförsvaret och lätt åker på alla infektioner.. kram :)
Esmaralda

67 Misstjejen:

skriven

Hej

Det är inte ofta att jag förtjusta i rita. Ofta är jag duktigt på ansikte men idag rita jag en okänd man som jag inte känner igen.

Vet inte om den visar en bild från tidigare livet av mig själv?

Ha det bra

Svar: Så kan det vara, du får själv känna in... kram :)
Esmaralda

68 Lotta:

skriven

Ja, snart är det jul igen. Åren går fort.

Jag undrar om det är pga min ålder som jag har svårt att få jobb? Känns isf hemskt för det inte går att göra någonting åt. Är det åldern eller något annat? Ligger sömnlös för detta tyvärr.

Ha en fin helg
Kram L

Svar: Nej inte åldern.. det är bara tiderna som är svåra... ge dig inte... du kämpar inte förgäves.. kram :)
Esmaralda

69 Dunegull:

skriven

Hej E,
Måste fråga en sak till gällande min hund. Vet att det inte är rätt att svara på sjukdomar men vill mest veta ifall du får en känsla för ena eller andra.

Vi diskuterar , tillsammans med veterinären om jag ska sätta min hund på kortison. Detta blir ju en livslång behandling. Vi bytte foder för att tag sedan och dem önska bättre resultat på henne nu men vi bestämde att vi ska höras igen om en vecka. Får du någon känsla kring för eller emot kortisonet för hennes del. Eller ska vi avvakta och hoppas på att nya fodret kommer ge resultat?

Kram och ha en mysig kväll med mannen

Svar: Du får helt enkelt lyssna till veterinären, kram :)
Esmaralda

70 Jeanette:

skriven

Alltid trevligt att plocka fram alla julsaker!

Jobbar inom vården och tar hand om smittade, nu har jag blivit seg , halsont, huvudvärk. Jag hoppas det inte är covid.

Såg ett plusboende med fantastiskt läge som jag skulle vilja bo i. Lägenheten jag såg är inte ledig men jag skulle vilja ha den. Jag är inte i behov av hjälp men läget var enormt. Hoppas att den blir min!

Trevlig helg!

Svar: Det finns ju risk att du blir smittad... men tack o lov att du finns och andra som jobbar med de sjuka !! Du har chans på lägenheten eller en snarlik... kram :)
Esmaralda

71 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Man får ju en jul känsla när man ser dom bilderna 😍

Jag har en nyfiken fråga angående om hon som jag var vän med innan, du skrev att hon lär höra av sig så småningom, hur kommer det sig att hon vill ens höra av sig till mig? För jag menar jag känner inget att hon ens skulle sakna mig eller ens vilja ta kontakt med mig, så va lite i chockad när du skrev att hon lär höra av sig så småningom till mig 😅

Kram och ha en jättefin helg 😁

72 Hon:

skriven

Tycker han beter sig undvikande, som att han håller på med nåt bakom ryggen på mig eller surar av nån orsak.. Plötsligt i hans matlagning så ber han mig ta över då han "måste" ut och "ta en rök" och kommer tillbaka en timme senare. Eller så är han borta hela dagen, kommer hem sent och påstår sig inte ha gjort nåt speciellt, undviker svara då jag ringer och verkar inte vilja hitta på nåt med mig fastän jag är ledig.. Ser du nåt kring detta? Vill inte han ska flytta in om det är bara är detta jag får liksom :/
Kram

Svar: Exakt, du får vara tydlig och ni behöver prata om detta, det känns inte alls okey, kram :)
Esmaralda

73 CA:

skriven

Hej
Jag är så ledsen, jag älskar mitt jobb men ibland är det vissa saker som gör att man inte tycker det är värt att fortsätta. Men jag behöver inkomsten, så jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska göra. Jag är glad och positiv samt trevlig mot alla men på något konstigt sätt är det inte nog. Jag ser alltid till klienters bästa och väger in den informationen som jag får till mig och letar information om jag behöver mer info av någon anledning men det gör ingen glad verkar det som.
Vad ska jag göra?
Trevlig helg
Kram

74 Roses :

skriven

Hej Es

Vad har min blivande för kännetecken,vem skall jag hålla utkik efter?
Kram

75 Hm:

skriven

Hej.
Kommer P börja följa mig på Insta?
Kram!

76 ullie:

skriven

håller med finns väl väldigt få ställe som inte har internet . tom utomland då man hyr

ja nu börjar denna mörka tråkiga tiden Det känns som jag har svårt att vara glad mycket huvud värk och trött och mycket värk hur kan man va så gnällig

kramar o kärlek

77 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Man får ju en jul känsla när man ser dom bilderna 😍

Jag har en nyfiken fråga angående om hon som jag var vän med innan, du skrev att hon lär höra av sig så småningom, hur kommer det sig att hon vill ens höra av sig till mig? För jag menar jag känner inget att hon ens skulle sakna mig eller ens vilja ta kontakt med mig, så va lite i chockad när du skrev att hon lär höra av sig så småningom till mig 😅

Kram och ha en jättefin helg 😁

78 G.H:

skriven

Du ger så mysiga vibbar 🤗

Trevlig helg!

79 R:

skriven

Hej Es

Ser du något speciellt som jag kommer vara med om snart?
Kram

80 Hon:

skriven

Tack för svar Es <3
Är han otrogen eller försöker han bara ge sken av det eftersom han vill att jag ska känna mig osäker, etc? Det känns som att han aldrig kommer förändra sig med mig, endast ikorta stunder, sen återgår han till passivt aggressivt beteende..
Kram

81 G.H:

skriven

Du ger så mysiga vibbar 🤗

Trevlig helg!

82 Tjejgumman:

skriven

Vill bara påminna om Esmeraldas spontanisar!
"Du är en kvinna mellan 60 och 70. Du har två hundar, mellanstora. Du har halvlångt hår, glasögon med mörka bågar. Den 21 november ska du se upp för det finns extra stor risk för covidsmitta. Var vaksam och du undviker smittan"
Jag har bara en hund 🐕 men jag kommer sannerligen att hålla mig isolerad under helgen!
1,5-meterskramar till hela bloggfamiljen!
/Tjejgumman

83 Jeanette:

skriven

Tack ❤


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: