Hjääälp !!

Nu drar det i inredningstarmen igen, kan jag meddela.

Den här gången handlar det om TV rummet… halva rummet är jag  hyfsat nöjd med och andra halvan  är rent hopplös.

 
Här i denna halvan.. Tv hörnet.. får det räcka med lite nya kuddar, plädar och småfix
 
Men andra halvan är rent bedrövlig
 
 
Eller hur ?
Så här kan jag bara inte ha det !!
Ett av barnbarnen tar glatt emot det lilla kakburksbordet från Ikea...
 
 
Och ryska systers son vill ha stolen med fotpall.
Den hämtas  på fredag.
 
Och i veckan kommer de två nya fåtöljerna
 
 
De ska stå vid fönstret och päsa med sina fotpallar.. och mellan dem ska jag ha ett
 mindre bord... och det är just här  som jag håller på att bli  skogstokig.
 
Jag hittar INGENTING och dammsuger  ändå nätet varenda dag !
 
Till sist hittade jag detta:
 
 
Jamen tänkte jag att det blir ju fint och så matchar man med
lite guldetaljer i övrigt....  och så  inser jag att  bordet är SLUTSÅLT.. fanns inte i lager och skulle inte heller  återuppstå.
 
Det blev mer än en svordom kan jag säga.
 
Jag vet, det är ett ilandsproblem av rang men jag vill ändå be er om hjälp
 
Nån som kan tipsa om lämpligt bord ?? Gärna något som sticker ut lite.
 
I guld... eller i färgerna vitt eller rött eller orange eller svart !
Och det får inte vara för lågt...
 
Jag har kört fast totalt !!
 
Kram & kärlek och en hälsning från MG som  snusar gott på fårskinnet i TV soffan !
💖
 
 
 
 
1 Nornan:

skriven

Gå in på wohnzimmer.se dom har fräcka lite annorlunda möbler som jag tror du skulle gilla!

Kram kram

Svar: Jättefina möbler, verkligen, tack :) Kram
Esmaralda

2 Läroliv:

skriven

Så snyggt med fåtöljerna, hoppas du får tag på det resterande.

Kram

3 <3:

skriven

Ibland är det så skönt med i-landsproblem.
Så mycket känslor nu. Gick som på små moln igår. Är jag kär i A igen ? Är han det i mig ? Förtjust. Känns som jag är hans ögonsten så mycket gulligt och snällt han gör åt mig och får mig att tycka att jag är fin i myskläder och rufsigt hår. Han har verkligen förändrats.
Ser du vår relation som varaktig ?
Kram
💗💗💗

Svar: Det kommer lite baslag ibland.. kan ni bara vara öppna och prata så har ni en bra grund att gå vidare på ... kram :)
Esmaralda

4 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Är inte så nöjd med hur det nya jobbet artar sig. Vet att jag måste ha tålamod men egentligen vill jag bara springa därifrån. Vad ser du?

Svar: Ha ingen panik, det blir bättre... men du kommer söka annat så småningom... kram :)
Esmaralda

5 Helena Ir:

skriven

Jag har själv köpt ett nytt soffbord till vardagsrummet, väntar på leverans, denna gången blev det från Trademax.

Min yngsta dotter ska åka och titta på ett antal lägenheter som ska säljas, nybyggda, nästa vecka.
Tror du det blir ett köp? Ser du någon procentsats?

Idag ska jag till frissan och åter få lite ljusare hår. Passar också på med att skaffa en ny legitimation hos polisen idag, det där fotot som ska tas..kameran gillar inte mig..så måste försöka göra mig till med ny frisyr :)

Mycket att stå i just nu..

Ha en bra dag!

Kram

Svar: Nu skrattar jag lte för här i familjen uttalar vi inte Trademax som det ska, på engelska utan på ren svenska... och tradig är ju skånska för tråkig :) Vi har köpt våra utemöbler där.. de gick sönder... men sonen förhandlade fram nya... lycka till med frissan och fotot.. kram :)
Esmaralda

6 <3:

skriven

Hej esmeralda, är martin med en kvinna om kvällarna när han inte svarar mig?
eller han sover helt enkelt

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Gör jag och B kvinna rätt att ta den besluta för avboka julbord och gör något annat istället?

Ha det bra

Svar: Ja det känns om ett bra beslut kram :)
Esmaralda

8 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Imorgon firar jag o maken 10 år som par. Han har bokat spa och hotell övernattning. Tanken är att dottern på 2,5 år ska sova över hos makens bror o hans fru :) o att vi sen på torsdag morgon åker dit o är där allihop.. hur kommer det gå för dottern? Blir ju lite orolig men vill samtidigt njuta av dagen hehe. Vanliga fall brukar mamma ha dottern men hon är inte i landet just nu..

Kram ❤️

Svar: Dottern är i goda händer och du ska bara njuta av spa och övernattning... kram :)
Esmaralda

9 Misstjejen:

skriven

Hej

Känns som om F kvinna är försvinna helt plötsligt och har inte sågs på länge nu.

Finns det anledningen? Glömma hon mig för att jag har andra som jag behöver mest och viktigt i min livet?

Ha det bra

10 M:

skriven

har jag en infektion i underlivet? behöver jag medicin?

Svar: Jag ser ingenting kring detta, sök läkare om du märker tecken.. kram :)
Esmaralda

11 Misstjejen:

skriven

Hej

Hon B är så våga i chatten av hur hon uttrycka sig även om hon är i en annan landet. Jag valt att var försiktigt för vill inte det ska drabba oss.

När det är som vanligt igen då kan jag pratar som jag bruka var?

Ha det bra

Svar: Jag tycker du ska vara som du brukar, fast kapa topparna, om man så säger, kram :)
Esmaralda

12 Kristin:

skriven

Dette er ingen lett oppgave, kjære Esmaralda.
Som oftest vil man gjerne ha det ferdig med en gang.
For å være helt ærlig, for meg passet ikke det bordet du har avbildet i gull. Men, smaken er som baken, den er dlt, heter det :)


I natt våknet jeg av skikkelige smerter i min galle.
Ja, det er jo min skyld, for med min matlyst, slukte jeg en stor sen middag. Litt senere spiste jeg brød med mye pålegg, rå hvitløk, multer og et par glass rødvin.. Må jo få vondt av det. Det er litt bedre nå, så jeg håper dette går over av seg selv. NÅ MÅ JEG LÆRE MEG Å SPISE MINDRE PORSJONER OG MER SAKTE!!!!!

Ønsker en god dag og hilse så mye til MG.
KRAM!!!

Svar: Ja, de är himla tur att man har olika smak.. tänk så tråkigt det vore annars !! Jag har mina perioder.. men gamla prylar o allmoge vill jag inte ha,,, hade en butik på landet en gång där jag sålde avlutat och gammalt och fixade med gamla möbler hela dagarna... jag fick nog :) Jag tror att äter du bara mer sakta så kommer det lösa sig.. mindre portioner och mer ofta....undvik gärna äpple o ägg just nu och under en eller två veckor.... kram o krya på dig :)
Esmaralda

13 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Ja jag är helt fel person att ge inredningsråd :-) Tummen mitt i handen när det gäller inredning ,beundrar er som kan se vad som passar med vad...

Däremot inreder jag gärna praktiskt och nu drömmer jag om en hemmasnickrad hundsäng till Mira ,då vi slänger Björns säng som gjort sitt som hundbädd...Mira vill ju gärna ligga bredvid mig nära mig och dela säng blir för varmt för mig.

Just nu kör jag slalom bland säckar o kartonger som bars ner från vinden av sonen igår. Vi har bara börjat röja vinden ...mycket är det att gå igenom ,finns tillochmed saker efter mina föräldrars boende på -70 -talet !
Nä nya tag ha en lugn Tisdag !

Kram Anki med flock

Svar: Om inte annat så får Mira önska sig en äng i julklapp :) Jag är glad att min vind är jätteliten.. och nu när sonen tagit sitt pick och pack så finns bara julgrejorna och flytvästarna kvar där !! Kram :)
Esmaralda

14 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron Es!

Jag har en fråga som jag inte får svar på själv hoppas att du kan hjälpa mig!

Jag undrar om du kan se att vi får ett slut nån gång, på den elaka äldre kvinnan (Över 80) en riktig vuxenmobbare hennes lögner och förtal om min anhöriga! Hon ljuger o hittar på ”orosanmälningar” gång på gång o ingenting är sant!!! Både jag o min anhöriga är väldigt sorgsna o ledsna!!! Vet inte hur länge mer vi orkar. Är det nån snart som får upp ögonen på att hon bara ljuger för att såra o göra illa?

Hoppas så på din hjälp efter många tankar o en sömnlös natt😢😢😢😢🙏❤️🌹

Kram🌹

Svar: Det som är rätt kommer att segra, kram :)
Esmaralda

15 Solstjärnan:

skriven

Så synd att bordet du tänkte beställa var slutsålt ..
.. men så härligt att du får inreda igen😊

Jag vill också!!
Ser så framemot att få inreda det kommande hemmet😊
Men...
Men...
Innan det behöver jag ju träffa min SM som jag ska flytta med..
Jag känner mig redo att träffa honom men är han redo för vårt möte?
Kommer vi att mötas utomhus eller inomhus?

Ha en bra dag!
Kram Solstjärnan ☀️



Svar: Lev fullt ut på egen hand, så mycket du bara kan eftersom detta attraherar ert möte... du är mer redo än han är.. men han blir ju redo han också.. kram :)
Esmaralda

16 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag älskar att inreda, det är så roligt. Jag hoppas snart få kunna inreda mitt nya hem. När jag kan flytta. Hoppas under våren 2021.

Ser du något om mitt år 2021? Detta året 2020 är inget att hänga i julgranen utan hoppas bara att 2021 blir bättre

Kram


Svar: Det blir bättre... planera det du kan planera... kram :)
Esmaralda

17 Sippan:

skriven

Alltid kul att göra om lite. Hoppas du hittar ditt bord Ez!

18 Naturvän:

skriven

Hej!

Kollade runt lite, hittade vad jag tycker snygga mindre bord på furniture.Box, Chilli.se och ett helt guldfärgat på Ellos Home soffbord.

Lycka till o hoppas du hittar ngt du blir nöjd med.

Det lär tyvärr dröja innan jag kan inreda, det är bara strul med leveransen av min friggebod, skulle varit här för länge sedan......igår kom en leverans som var fel........visserligen i-landsproblem i det stora hela men den skulle ju egentligen vara klar nu!

Ser du om det dröjer länge innan den är på plats?

Kram

Svar: Ja det är jobbigt när man går i väntans tider och saker och ting inte kommer som utlovat.... men nu ser det inte ut att dröja så länge till... kram :)
Esmaralda

19 Snödroppen:

skriven

Godmorgon❣️
Inte lätt när det suger i den tarmen😂 Du har säkert redan kollat på royaldesign, chili och alla dom sidorna. Ellos har ju en hel del också. Håller tummarna att du hittar vad du vill ha, fint blir det med all säkerhet när du gjort sista slutpiffen👌 Så kul med inredning och det är kul med nytt i höstmörkret. Mitt bekymmer idag är att välja färg på nagellacket😂😂
Är ju ledig och vill piffa till mej lite och känna mej lite lyxig😉
Det bästa hade varit om jag får träffa min hjärtevän, lutar det åt en liten dejt tror du?
Frukost nu för även kaffetarmen suger😜
Kram❤️

Svar: Nagellack är kul.. och att matcha, säger jag som har lite matcha på hjärnan :) En dejt kan det bli !! Kram :)
Esmaralda

20 Snödroppen:

skriven

Hej igen
Kom upp en annons helt plötsligt på fejjan. Linefurniture.karlskrona lyxig inredning, kolla den och lycka till👍

Svar: Tackar :) kram
Esmaralda

21 Skorpan:

skriven

Sköna stolar o ett passande bord behöver du ju definitivt, men har nog inga förslag till bord. Lycka till med inredandet :).

Månne det tar länge tills jag får inreda nytt Es? Om nu mannen är i flyttartagen lär jag inte ha så mycket att säga till om ;). Undrar hurudan inredare han är?

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Han vill nog ha det mer bekvämt än tjusigt... kram :)
Esmaralda

22 Anonym:

skriven

får jag vänta till 2021 innan jag blir gravid el kan det lyckas innan?

23 Mimlan:

skriven

Älskar din tv-hörna, ser såå mysigt ut!

Dottern har ju fortfarande problem med kompisar, tror du att det håller i sig länge till och vad kan jag som förälder göra?
Det gör så ont i mig att hon ska behöva ha det så här.

Kram

24 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda, kommer lilla huset bli till salu igen ?
Bättre tid för mig nu med det. Kommer det dröja länge för mig innan jag flyttar och får tag i något bra?
Kram

25 Veronica i Barcelona:

skriven

Hej Es,

Vad kul det är med inredning. Har ett tips på denna , kan användas som stol, men jag använder det som ett sidobord, jag har det i transparent och älskar det; https://www.stardust.com/stone.html

Nu ska Lady och jag flytta till SVerige, kommer allt gå bra?

Kram från oss

Svar: Så himla fina !! Tusen tack :) Ja, det kommer gå bra men kan ta lite tid innan allt lägger sig.. kram :)
Esmaralda

26 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Då är vi inne på samma linje,jag är inte det minsta tjusig ;D,eller?

Varit tal om en dag för byrån att åka iväg o bekanta oss med medlemmars arbete. Blir tåg o båt, ser du nån varning kring detta, eller är det genomförbart?
Kram Skorpan

Svar: Genomförbart är det.. men det kräver verkligen försiktighet... kram :)
Esmaralda

27 anonym:

skriven

hej vad e oddsen att jag blir gravid innan jul🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

Svar: Möjligheten finns, omöjligt är det inte.. kram :)
Esmaralda

28 Lotta B:

skriven

Tycker guldbordet var supercoolt, synd det var slut. Helt rudis på sånt här, kan bara komma på två saker:
1. Auktioner. Har du säkert redan kollat men det går att göra fynd. Sikö, auctionet o sånt.
2. Be något barn fixa upp ett bord med tex guldfärg. Så lagar du middag som tack.

Om allt lägenhetsfix (skala bort flera lager tapeter sen sjuttiotalet är riktigt jobbigt) går vägen så är jag snart där du är nu, i inredningstagen.

Lycka till, kramar❤️❤️

Svar: Tack för tips :) Visst går ditt lägenhetsfix vägen... blir jättefint... kram :)
Esmaralda

29 Bb.v:

skriven

Hej E

Varför tog M bort mig utan anledning? Fick han panik när han Oförväntat såg mig Efter det?

Kram ha en fin dag

30 Anonym:

skriven

Hur ser det ut med fonden jag sökte ?
Kram

31 <3:

skriven

Är Eva sur på mig eller stressad ?
Kort i sina meddelanden.
Hon är upp och ner ofta.

32 Mimi:

skriven

Hej!

Ser du om det blir nytt jobb efter nyår?

Kram

Svar: God chans under våren, kram :)
Esmaralda

33 Dunegull:

skriven

Så fina möbler!
Jag prata med min chef precis och vad han kolla upp om han kunde göra ngt åt min lön. Kommer han återkomma? Blir det lite bättre?
Kram

34 Rebecca :

skriven

Hur länge dröjer det innan jag är gravid?❤på ett ungefär såklart

35 Cecilia:

skriven

Kul med inredning. Hoppas du hittar det du söker. Jag är också på jakt efter fina möbler, ska flytta i januari och har ställt in mig på att vi måste ha ett runt matbord!

Skulle jag trivas att arbeta i en skolmiljö bättre än på ett företag? Har varit inställd på företag hela tiden men nu lockas jag av att arbeta på skola.. Kramar

Svar: Runt matbord blir fint ! Du skulle trivas på vilket som faktiskt.. kram :)
Esmaralda

36 Elsie:

skriven

Det bordet var urtjusigt! Typiskt att det var slutsålt.
Alltså Svärmor.. är det som vi misstänker,borderline?
I vilket fall så är det jobbigt för alla anhöriga..
Ha en bra dag och lycka till med bordletandet😃
Kram Elsie

Svar: Jag ser inte om hon har diagnos men enkelt är det inte att tas med... kram :)
Esmaralda

37 Helena Ir:

skriven

Oj, hoppas det är bättre kvalitet på mitt bord..sånt där är jobbigt, när det går sönder, och så få fram nytt! Förstår att ni ändrat namnet :)Tradigt är det!

Kram

Svar: Det var bara en sak som inte höll, annat har varit hur bra som helst :) Kram :)
Esmaralda

38 Anna E:

skriven

Kanske lite dyrt men annorlunda är det ju :)

https://www.moltazdesignshop.se/sv/mobler/bord-sidobord/bord-chateau-gratt.html

De hade lite andra också om du söker på bord.


Svar: Jättetack :) kram
Esmaralda

39 Maddelito:

skriven

Hej ez!
Allt bra med dig?
Jag mår inte bra och det har jag inte gjort på ett tag. Trivs inte på jobbet och jag har pratat med chefen om det men inget blir bättre. Nu vet jag inte om jag har ett jobb ens i januari. Jag söker nya jobb men blir inte kallad på intervju. Vilket gör mig ledsen och tror att felet är hos mig.

Kommer det lösa sig? Kommer jag hitta ett nytt jobb snart?

Mvh Maddelito

40 Michaela:

skriven

Kära nån! Jag som är så dålig på detta :) Du har nog redan kollat på det som jag kan tipsa om. Och ser att andra i bloggfamiljen kommit med bra tips. Hoppas att du hittar något snyggt och antar att maken skakar på huvudet nu när du är igång igen :) Love it! ;)

Oberörd eller berörd över att jag inte dök upp som planerat idag? Kanske satte lite griller i huvudet? :)

Kram och blöta pussar till sovgrisen i soffan :)

41 Browallia:

skriven

Åh, vad roligt! Vi har inte bara samma knäppa hurmor utan även samma smak på inredning. Kanske beror det på att vi är vattumän? ;D

Både jag själv och mitt hem skulle behöva en rejäl "make over" Flera år av psykisk ohälsa har satt sina spår. Jag blev erbjuden att söka boendestöd via psykiatrin men tackade nej eftersom det skulle göra att jag tappade mitt egen värde ännu mer. Jag ser hushållssysslorna som en viktig del i min rehab. Jag växer ju mer av att på egen hand återta de funktioner som jag tappade när jag mådde som sämst. Jag har gått med i MIND forum och börjat skriva där om min egen erfarenhet av psykisk ohälsa och har möjligt att utbyta tankar med andra som är i samma situation. Känns som jag har sått fröt till det jag vill ägna mig åt i framtiden.

Är min känsla för att den stora vändningen kommer i och med att jag får erbjudandet om hjälp med min ångest?

Kramar Browallia

Ps. jag har inget tips på bord.

42 HS:

skriven

Hej Es!

Kul att du piffar hemma igen!

Min killkompis E och jag försöker hjälpa en kvinna som befinner sig på andra sidan Atlanten och har hamnat i en svår situation. Vill inte gå in på detaljer här på bloggen men hon vill flyga till Sverige och söka asyl här och tiden håller på att rinna ut, av olika skäl... Väldigt komplicerat att få ihop en resplan med pågående pandemi... E och jag försöker dubbelkolla allt nu med jurister, ambassader m.m.

Kommer vi att få ihop detta? Blir hon tvungen att flyga åt andra hållet över Stilla Havet? Har vi förbisett något?

Kram

43 Mirre:

skriven

Vad roligt med lite småfix hemma, detaljer gör väldigt mycket för att lyfta ett rum!☺️ Själv borde jag spackla och måla om hemma hos mig men har inte fått tummen ur...
Har tyvärr inget bra tips på bord som skulle passa, tänker iallafall att det bör vara smalt likt i stil som det guldiga för att det inte ska se för stort ut bredvid stolen..
Titta på tradera kanske? Jag hittade en retro skohylla där som jag är supernöjd med :)


Es,
Jag undrar om killen/tränaren på gymmet med brunt hår är singel? Har kollat lite extra på honom.. tror han kollat lite extra på mig med?☺️ Ser du något ? Kram💛

Svar: Ja ibland kan man göra fynd på Tradera.... killen verkar ha en tjej, i alla fall finns det någon i hans tankar... kram :)
Esmaralda

44 Anonym:

skriven

Kommer de se att jag var först med min kommentar?
Så det ej blir Jossan kossan?
Kram

45 Naturvän:

skriven

God eftermiddag!

Tack för svar, senaste beskedet är att levarans av bod skall ske nästa fredag, hoppas bara det äntligen klaffar...……..

kram

46 Jossan :

skriven

Så besviken just nu.. T måste jobba på torsdag och vi skulle ses... han har egentligen sin andra tjänst denna veckan vilket gör att han jobbar 3 dagar.. men nä han måste tydligen fixa annat också...

Jag försöker fixa inför halloween. Klipper ut en massa saker och sånt. Ska hämta systerdottern på fredag en stund. Borde sätta igång med plugget också... Kunde jag inte bara klarat den?

Kommer jag träffa T något i veckan?

Kram

47 F:

skriven

Har precis blivit klar med inredningen hemma puh vi har städat och slängt massor , men så fint det blev 😍

Undrar om du får till dig något Nytt om mig kram

Svar: Ja det är en härlig känsla när man bli klar.. kram :)
Esmaralda

48 She:

skriven

Roligt med inredning :)

Undrar om situationen kommer att lösas av sig självt eller kommer det att komma problem snart? Vore det en idé att kontakta styrelsen eller ägaren och berätta om situationen?
Kram

49 Jossan :

skriven

Okej.. nu börjar jag noja riktigt mycket...

Ser du några varningssignaler kring lördag? Är så nojig med festen..
Vi blir 9 st..

Kram

50 <3:

skriven

Va i he..te vad det för piller jag hitta i hennes rum? Hon försökte gömma dom genom att lägga över kläder. Men jag tog dom i smyg. Sedan konferera jag hade och hon betedde sig så underligt!!
Vad var det för piller???
För jag tror inte hon talade sanning.
var det p piller? eller något annat lurt.
Enligt henne var det för torra slemhinnor men det tror jag INTE på.

Svar: Jag ser inte vad det är men något som hon inte vill berätta ser det helt klart ut att vara... kram
Esmaralda

51 Ia:

skriven

Hej
Vad roligt med lite ny inredning, att få förnya sig. Tyvärr har jag inga tips.
Det har dykt upp ett drömjobb som jag funderar på att söka, eller ska söka.
Kommer jag att få jobbet eller ska jag fortsätta drömma.

Kram

Svar: Du ska söka för chansen finns... kram :)
Esmaralda

52 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Vi får se om planen genomförs...

Antastade min härliga granne gällande det punkterade däcket o han lovade att skruva loss däcket o föra det till bilmekanikern "nästgårds" för lappning. Skeptisk till ide'n, jag, men han sa att det visst gåt att lappa, om inte ja då måste jag ju köpa helt nytt däck. Hoppas det går att lappa, vad tror du Es? Måste inhandla ett gott vin åt honom som tack för det stora jobb han gör för mig. Den mannen är guld värd :).
Kram Skorpan

53 Mona:

skriven

Har handlat mycket på trendrum,varit jättenöjd,de har många fina bord i mässing.

https://www.trendrum.se/lampbord?show_all=yes&page=2

Svar: Tack ska du ha :) kram
Esmaralda

54 Lydia💕:

skriven

Oj vad fint du gör avvakta med bord tills du hittar ett som du verkligen vill ha ❤️
Tror du att Marcus lägger ner mig eller är han verkligen intresserad ?
Han kanske tycker det är jobbigt
Kram Lydia💕

55 Michaela:

skriven

Har du kollat alla mindre lite ovanliga butiker på nätet?

Oberörd eller berörd över att jag inte dök upp som planerat idag? Kanske satte lite griller i huvudet? :)

Kramiz!

Svar: Tycker jag kollat allt och nyss hittade jag !! YAY !! Lite funderingar blev det allt varför du inte dök upp... kram :)
Esmaralda

56 F:

skriven

Undrar om du får till dig något Nytt om mig kram

57 Kärleken:

skriven

Hej Es

Ser du någon speciell person som blir min i år?
Kram

58 Nettan:

skriven

Hej fina du. Senaste två nätterna har jag vaknat strax före 05. Känt olust och oro för något. Du svarade angående min son tidigare som hamnat helt fel. Det har gott 6 månader. Stor oro kring honom.
Tacksam för svar. Saknar honom.

Svar: Jag förstår att du känner stark oro... försök ta kontakt med föräldragrupper där du kan dela din oro och får råd och stöd... kram
Esmaralda

59 Misstjejen:

skriven

Hej

Tänker på mig själv. Lät som om jag är galen eller det handlar om att jag vill skyddad B kvinna för säkerhets skull... jag bryr mig inte om dom lyssna eller inte för respektera oss.

Jag vill bara var säker för jag ska inte tror att jag är galen att hålla henne undan från andra.

Är det mest att jag vill skyddad henne från fel personer? Medvetenhet eller inte jag vet. Tror det är mycket handlar om från känslan som jag får av henne som hon behöver.

Tror väl jag vill skyddad henne eller är jag galen?

Vad kan du tolkas av mig av den situationen?

Ha det bra

Svar: Ja, du vill nog skydda henne men det behöver du inte. Jag får en känsla av att hon kan skydda sig själv ganska bra. Tänk på dig själv också.. det är viktigt... DU är viktig... kram :)
Esmaralda

60 Tiss:

skriven

Hej Es!
Jo det är så här, jag är rädd och har ångest. Min katt ska operera bort tänder på torsdag. Jag är rädd för att det hela blir för mycket pengar. Jag får låna av min syster också, men i alla fall. Sen pratade jag nyss med en vän i telefonen... Hon tycker att jag borde förbereda mig för att det kan gå dåligt, att ha dör, kommer ha svårt att tvätta sig, att han får svårt att äta. Att hon aldrig skulle kunna lägga ut 7-8000 på en katt, allra helst inte när den börjar bli till åren (min är 12år). Jag förstår hur hon resonerar men... Jag lever för min katt. Han har räddat mig många gånger, han ger mig så mycket kärlek och får att känna mig mindre ensam. Resonerar jag fel? Jag älskar min katt!
Ser allt ut att gå bra?

Svar: Nej jag tycker inte du resonerar fel, du behöver göra det du kan för din katt som tack för allt han gett dig och fortfarande ger. Hade du inte sett till så han mår bra och fått hjälp, då hade du mått riktigt dåligt. Din katt är tacksam för din hjälp och jag önskar att alla djurägare hade tagit ansvar så som du gör! Kram :)
Esmaralda

61 Michaela:

skriven

Men hurraaaaa!! :) Du får lägga ut bild så vi ser vad du hittat :) Såg på nyheterna att Corona ökar rejält i Skåne så var extra försiktig nu! Vilket eländet detta är *suck*

Kram och nattpuss till MG :)

62 Lotta B:

skriven

Tycker guldbordet var supercoolt, synd det var slut. Helt rudis på sånt här, kan bara komma på två saker:
1. Auktioner. Har du säkert redan kollat men det går att göra fynd. Sikö, auctionet o sånt.
2. Be något barn fixa upp ett bord med tex guldfärg. Så lagar du middag som tack.

Om allt lägenhetsfix (skala bort flera lager tapeter sen sjuttiotalet är riktigt jobbigt) går vägen så är jag snart där du är nu, i inredningstagen.

Lycka till, kramar❤️❤️

Svar: Ett annat guldbord är hittat !! Det blev väldigt bra.. kram :)
Esmaralda

63 Lotta B:

skriven

Tycker guldbordet var supercoolt, synd det var slut. Helt rudis på sånt här, kan bara komma på två saker:
1. Auktioner. Har du säkert redan kollat men det går att göra fynd. Sikö, auctionet o sånt.
2. Be något barn fixa upp ett bord med tex guldfärg. Så lagar du middag som tack.

Om allt lägenhetsfix (skala bort flera lager tapeter sen sjuttiotalet är riktigt jobbigt) går vägen så är jag snart där du är nu, i inredningstagen.

Lycka till, kramar❤️❤️


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: