I dag gästbloggar Laila

Dagens gästbloggare är: Laila

 

Hej kära bloggfamilj

 

Jag känner att jag vill göra min röst hörd för om jag skriver och någon läser så finns jag. Ungefär så känns det nu när det är över ett år sedan Covid tog över.

Jag är 55 år, hade ett bra arbete och bra lön och levde ett gott liv.

Sedan kom Covid och allt förändrades.

Jag är utan arbete och att söka nytt innan detta virusgissel är över är omöjligt.

Istället har jag funderat över vilka förutsättningar jag har och hur jag ska kunna ta tillvara dessa.

Jag har alltid älskat att skriva så det är vad jag ägnar mig åt.

Jag har fått en hel del noveller publicerade och sedan tre månader tillbaka lite hybris också för jag skriver på en bok.

 

Fjärilstalismanen har varit mig till god hjälp och det var faktiskt hon som planterade tanken om en bok i skallen på mig.

Så jag skriver och hoppas på det bästa.

Jag har funnit ro i min lilla covidbubbla och fasar lite för när livet ska återgå till det vanliga.

I min bubbla sover jag så länge jag vill om mornarna, jag  bastar ( har egen bastu) och kastar mig sedan i den iskalla sjön. Jag  cyklar en hel del, bara för att det är kul.

Jag lagar mat från grunden till mig själv och serverar mig med levande ljus och servetter som tillbehör. Varje kväll.

Jag tittar på film och serier. Jag läser.

Jag skypar med mina två barn som båda är vuxna och bor utomlands.

Grannen skulle flytta och ville inte ha sin kanin med så jag blev med kanin. Han heter  Malte och är en mycket vänlig själ som går lös oftast och hoppar upp i mitt knä titt som tätt.

Jag har börjat med yoga efter instruktioner på You Tube

 

 

Innan Covid arbetade jag minst 12 timmar om dagen och nu plötsligt  har jag möjlighet att leva. Må så vara att det kanske inte är riktigt sunt att bara röra sig inom sin egen bubbla men det är samtidigt lite som balsam för själen.

De är med skräckblandad förtjusning som jag inser att snart blir det min tur för vaccinering och livet kommer återgå mer till det gamla.

Jag både vill och inte vill backa bandet tillbaka till hur det var

Ibland känns det som om jag är helt ensam om att trivas i bubblan ?

 

 

Bloggen har jag alltid läst varje morgon till kaffet men att göra ett gästbloggsinlägg  som detta är något som jag aldrig tidigare skulle fått för mig att göra

Min hälsning till  er alla

Laila

-

 

 

 MG inflikar med en hälsning från en vanlig dag på jobbet !
 
Ibland har man tur, säger han, och fikapausen infaller just vid hans besök och då är regeln så att man MÅSTE dela med sig av sin fika till  kontrollhunden !
 
Det är en lag, säger MG, väldigt bestämt och alla delar med sig ! 😂

 

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer C kvinna vilja prata med mig under vecka 😩 för hennes facebook blir hackad och raderades så hon skapa en nya konto.

Jag känner på mig som något är dåligt på en gång med henne...

Undrar vem var det som hackad hennes kontor igår...

Men kommer hon prata med mig... ska jag förlåter henne?😔

Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer C kvinna vilja prata med mig under vecka 😩 för hennes facebook blir hackad och raderades så hon skapa en nya konto.

Jag känner på mig som något är dåligt på en gång med henne...

Undrar vem var det som hackad hennes kontor igår...

Men kommer hon prata med mig... ska jag förlåter henne?😔




Ha det bra

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Igår går bra med B kvinna. Hon är den typiska som råkar något misstag mot mig som igår. Det går bra igår... ändå en lugnt dag

Så behöver jag inte berätta för andra om oss... bara behåller för sig själv..

Ha det bra

4 Skorpan:

skriven

Laila, vad härligt att höra att du hittat ditt gebit under denna pandemi :). Det lutar väl lite åt att det är skriverier du ska ägna dig åt när vi äntligen sen kommer till det "normala", eller vad tänker du själv? Det är underbart hur du månar om dig själv, en annan skulle inte ha orkat med det ;). Kanske får vi ett axplock ur din bok nån dag? Lycka till...

MG, absolut att man ska dela med sig av sin lunch, så gör man ju med goda kompisar ;). En vanlig dag på jobbet är nog mycket bra, det gillar jag också o är glad över att ha ett jobb att gå till, liksom du MG. Nån måste ju hålla ordning på torpet ;)...

Söndag o jag vaknar "vardagstid"... Ja just det, kom mig i säng ovanligt tidigt för en lördag o har kanske då hunnit sova ut. Undrar hur mitt liv ser ut om tio år då jag äntligen träffat min karl, blir det sena kvällar o tidiga morgnar då mannen stiger upp o förbereder en underbar frukost med allt gott åt oss, vad tror du Es? Fast det förstås, gäller ju att ligga i o träna så jag inte blir stor som ett hus iom allt gott jag, kanske, blir bjuden på ;D...

Söndag o kanske lite varmare idag. Inga planer som vanligt, får väl se vad jag hittar på, om något ;).
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tror kanske att jag vet så varför hon B kvinna vill har en hemlighet relation med mig utan visar upp för andra. Jag respektera hennes skälet men jag förstår att det kan var så?... eller är det något annat?

Ha det bra

6 A:

skriven

Tack för att du delar med dig. Berätta gärna vad boken heter! 🙂 jag håller med dig angående jobb, jag jobbar inte heltid och vill aldrig göra, jag vill inte leva för mitt jobb, utan det är ju allt det andra som är viktigt.

Jag trivs också någorlunda trots Corona... Det enda jag saknar är att träffa mina släktingar "odentligt" och att resa och så fort allt släpper åker jag till Finland!

Solen skiner idag med, härlig. Jag ska ta till mig tipset om att göra fint vid maten trots att jag äter själv, är dålig på det.

Gullig MG är, såklart han ska ha fika! 😀

Trevlig söndag!

Kram!

Svar: Ja jag tror det är positivt om man ökar sin förmåga att ta hand om sig själv och göra det mysigt tex vid måltiderna.... kram :)
Esmaralda

7 Rädd:

skriven

Hej E!

Kommer jag lyckas jobba fram bra saker på uppdraget som började i fredags? Kommer de bli nöjda med mitt jobb? Jag är så orolig samtidigt som jag är så glad, det är ju den här typen av jobb jag väntat på, men det gör mig nervös. Och är ju bara ett kort uppdrag men vill verkligen göra ett bra jobb. Klarar jag det?

Kram och kärlek.

8 Läroliv:

skriven

Så fint att du funnit dig till rätta med livet som det är just nu och vad spännande med bok, talismanerna dom kan dom. Tack för att du delade med dig.

Klart att MG behöver fikapaus, jobbigt att var kontrollant ju.

Kram

9 Fjäril:

skriven

Hej,
Gillar inte riktigt nätdejting, men är så ensam och skulle bara vilja hitta folk att snacka med.. Ser det mer positivt än negativt ut att nätdejta, eller i vilka kontexter kunde jag vara social?
Kram

10 Maria:

skriven

Hej Laila, vad trevligt att läsa din blogg!! Kram

11 Madelein:

skriven

Vilken härligt stoistisk inställning ändå. Jag tycker det låter som att livet blivet bättre :-)
Modigt att skriva och tack för att jag fick läsa.

12 Sus:

skriven

Hej
Tack för att du delar....
Önskar dig all lycka....
Vad är det rätta jobbet för mig?
Love sus

13 Mh:

skriven

Hej!
Härligt Laila ur det negativa kommer det positiva!

Es, kommer jag få tillbaka min gamla tjänst?
Kram!

14 Maria :

skriven

Hej!
Hoppas MG får lite go fika 🥰
Det är han sannerligen förtjänt av:)
Ser du om det blir nått nytt jobb i höst? O kanske hägrar en bil 🚗 för mig oxå framöver ?🙏kram

Svar: Nytt jobb bör komma ganska snart, kram :)
Esmaralda

15 Lotta S:

skriven

Varför hade chefen börjat jämföra personliga prestationer med andra närvarande och orsakade ännu mer missnöje?

16 <3:

skriven

Har A saknat mig lite i helgen ?
Hålla lite kort kanske ..
Kram

17 Dunegull:

skriven

Tycker det är härligt att vi alla är olika. Och att vissa får fördelar och saker och ting kan öppna upp sig. Man får försök se det positiva och för somliga öppnar detta upp sig för andra åtagande. Är övertygad om att det kommer komma en del bra saker av detta fast det ibland känns hopplöst.

E! Min kusins svärmor har bragds om livet för par månader sedan och vi fick nyss reda på det. De bor utomlands idag och vi hörs tyvärr inte så ofta längre. Jag tycker att vi borde skicka ner en blomma och skriva att vi tänker på henne men min familj tycker ändå det känns lite konstigt i med vi inte pratar så ofta och att det blir mer som vi snokar nu. Hur känner du för detta? Uppskattar hon om vi skickar eller blir hon misstänksam på ngt sätt? I min värld hade jag blivit glad men alla tänker ju inte som jag.

Kram

Svar: Ni ska göra det ni själva känner är bäst och det ni vill - att visa medkänsla är aldrig fel, kram :)
Esmaralda

18 Smöla:

skriven

God morgon!
Jag tror äntligen att mitt ex har hittat sej en flickvän.. Kunde inte sova igårkväll för låg och tänkte på att han är lycklig, och jag är så glad för hans skull🥰 Jag hoppas bara att detta håller i sig. Så därför är min fråga , ser du om dom kommer inleda något seriöst, om dom flyttar ihop eller får barn. Eller är det för tidigt att säga?

Svar: Lite tidigt att säga men möjligheten finns, kram :)
Esmaralda

19 lilla m:

skriven

Hej Es, så jag kan alltså inte räkna med T alls? kram

20 Jossan :

skriven

För mig kom Corona inte så lägligt. Jag hamnade i en depression i samma veva. Visst var det skönt att kunna säga nej till saker och skylla på Corona. Men jag kände mig så ensam. Jag kan fortfarande känna mig ensam mellanåt. Jag är väldigt social samtidigt som jag behöver min egentid. Jag träffa kärleken mitt i pandemin. Hade jag inte träffat honom vet jag inte hur jag hade pallat detta. Han kom verkligen in i rätt tid. Han är däremot väldigt orolig för Corona. Vill bara att han ska bli vaccinerad så vi kan börja leva lite mer..

På ett sätt vill jag gå tillbaka 100% till det gamla men jag gillar lite att man inte får vara hur många som helst.

Igår blev jag klar med sovrummet så skönt det var. Idag ska jag ta nästa rum. Sen ska jag planera. Min mamma skulle ha kommit idag men fick igår veta att en kollega testat positivt. Det som oroar mig är att hon jobbade i fredags. Tänk om hon jobba när hon vänta på resultatet.. som tur är har inte jag varit nära henne men jag tänker inte riskera att mamma blir sjuk.

Jäkla sjukdom..

Tror du jag kommer få vaccin innan sommaren?
Ska även börja plugga till tentan snart.. den är i höst.. kommer jag klara den då?

Kram

Svar: Ja jag tror inte det dröjer så värst länge innan du blir vaccinerad, kram :)
Esmaralda

21 Helena Ir:

skriven

Laila, jag förstår dig mycket väl! Att få stanna upp kan många gånger vara välbehövligt. Hoppas du kan hitta något mellanting för dig, när det åter övergår mer till det normala! Så jag tycker ditt liv låter väldigt bra.. din bastu avundas jag dessutom :)

Och jag mår bra, och de sista dagarna har jag fått för mig att jag lever i den bästa tiden av mitt liv. Saker har ju förändrats för mig, sen kanske jag också känner av min talisman! Dock en liten oro.. får jag vara så här förälskad? I livet? Tänk om.. men vad tusan egentligen, det tar jag då! Och jag tycker att jag är så värd det här :)

Solen värmde gott på min korta promenad till butiken, nu ska jag ut i skogen.. där träffar jag på folk ibland :)

Allt gott!

Kram

Svar: Du får lov att vara precis så glad som du är..... och visst är du värd det... fullt ut... kram :)
Esmaralda

22 Jossan :

skriven

Hoppas verkligen du har rätt!

Att vakna upp till snö i mitten av april. Vad händer? Ge mig värme!

Ska börja plugga till tentan snart.. den är i höst.. kommer jag klara den då?

Kram

Svar: Ja om du är ordentligt förberedd så kommer du klarar det bra.. kram :)
Esmaralda

23 Solstjärnan:

skriven

Tack Laila för att du skriver om hur du har det i dessa tider.
Coronan har gett dig en helt annan vardag än den du levde innan Nu har du tid att ta hand om dig och det gör du på ett fint sätt med allt från bad och bastu till fina måltider 😊. Verkligen balsam för själen😊
Malte har nog fått en fin ny ägare i dig😊

I nutid är det så bra att du kan Skype med dina barn.Ha kontakt nu när resande inte är möjligt.

Lycka till med bokskrivandet😊

Heja MG!
Klart alla måste dela med sig till dig på fikapausen! En kontroll hund bör ju se över kvalitén på det som äts..😊
PS,lämna lite mat till arbetarna..så de orkar jobba😊..

Es,kommer jag att påbörja mitt nya jobb innan sommaren?

Ha en bra dag 😊
Kram Solstjärnan ☀️

24 Helena Ir:

skriven

Tack snälla Es!

Och det är klart MG ska få vara med och fika.. mer lagar och dagar för husdjuren :)

Kram

25 Skorpan:

skriven

Helena Ir, den finska mentaliteten tycks sticka upp hos dig nu, klart du ska vara glad/får vara glad! Du vet, typ, efter solsken kommer alltid regn, jo just den vägen, o den som har lyckan den ska gömma den... Finns kanske riktiga motsvarigjeter till dessa ordspråk också, men mina små grå fungerar inte just nu ;). Trevlig fortsättning på söndagen...

Här blev det bygga om- o inredningsprogram, ett sätt att komma ifrån vardagen, total nollställning av min hjärna, nåja den går förvisso aldrig för högtryck så det är väl inga svårt att nollställa den ;D. Tänk att ännu en gång få bo i något nytt o fint...
Kram Skorpan

26 Browallia:

skriven

Laila, tack för din uppiggande gästblogg om hur härligt du har det i din bubbla. Du är inte ensam om att uppskatta livet i karantän, jag mår också bra av livet i min egen bubbla. Jag är övertygad om att vi är många fler som trivs med ett stillsamt liv men att det är tabu att uppskatta att ta dagarna som de kommer och ge sig själv tid till reflektion och eftertanke.

”All we need is now”

Kram Browallia

27 M:

skriven

Vad härligt Laila att denna period har varit bra för dig. Kanske du kan ha kvar en del av detta ändå när livet blir normalt igen. All lycka i framtiden.

Hur har natten gått med Zanmisarna? Vad säger maken om allt? Han är väl ateist :)
Klart att du ska ha fika MG. Det är böter annars :)

Går det över snart Es?

Kram o ha en bra söndag!

Svar: Jotack, inte så mycket sömn i natt.. men det är helt okey. Man kan säga att maken är agnostiker :) Men en talisman ville han ha minsann :) Ja, det går snart över... kram :)
Esmaralda

28 <3:

skriven

Har A saknat mig lite i helgen ?
Hålla lite kort kanske....
Kram

Svar: Han har nog saknat lite, kram :)
Esmaralda

29 Moms:

skriven

Hej e

Vad är det med M? Varför beter han sig som han gör. Inte likt honom. Är det något som händer honom?

Kram

30 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Gud vad MG är söt! När kommer blogginlägg från honom? Var ett tag sedan nu. 😊

En liten fråga jag har funderat på, för länge sedan så frågade jag om mina framtida förlossningar och du svarade att minst en blir vaginalt. Du har sett minst två barn för mig, betyder de att en blir kejsarsnitt eller vad betyder det? Kan du se något kring detta?
Ha en bra dag! Kram Zoey 💕

31 Bbv:

skriven

Hej e
Är denna nya killen på M intresserad av mig eller något? Kommer vi bygga någon relation till varandra på något sätt?
Kram:))

32 Hm:

skriven

Hej .
Så roligt att läsa att du funnit ro i detta. Låter ju faktiskt riktigt härligt.

Es,
Framförallt allt han kommer söka nytt större boende åt oss som vi sagt.
Jag vill helst inte bo i en lägenhet utan uteplats i stan.
Utan hoppas på att vi ska hitta något radhus aktivt med någon liten uteplats att hyra där vi kan bo med våra barn. Lite utanför stan.
Vad ser det ut att bli? Ser det ut att bli en lägenhet? Eller kommer vi ha tur att hitta något mer barn anpassat med uteplats?
Kram

33 Solstjärnan:

skriven

Måste ännu tillägga att det nog inte är osunt att leva i den bubbla du gör nu ,för nu tar du nog igen allt det du aldrig hann med när du jobbade 12 timmars dagar.
Grymt långa dagar..
Kanske det är tänkt att du behövde en tid i bubblan för att sakta in ,ta hand om dig själv och ha tid att skriva.

Es,hur mår du själv just nu?

Kram Solstjärnan ☀️

Svar: Tack, jag tycker jag klarar mig hyfsat bra... lite bökigt med talismanerna, de kräver mycket men det är ju en situation som jag själv valt :) Kram :)
Esmaralda

34 Mig:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som att flytten blir av som planerat till hösten? Eller ser det ut som att vi kommer att få skjuta på det lite?
Kram

Svar: Kan bli så att det skjuts en liten aning på framtiden, kram :)
Esmaralda

35 AnnaK:

skriven

Hade också trivts i den bubblan Laila 🙂 Inte med att skriva men det övriga. Brukar fantisera om hur det vore att bo ensam i min stuga ett tag och det känns som att det skulle vara jätteskönt.

Lycka till med boken!

Kram 🤗

36 Drutten :

skriven

Laila vad fint du berättade om ditt nya liv. Toppen att du har funnit din grej. Vi har alla olika behov i livet och man ska försöka följa sitt hjärta ❤️

Idag firar jag min födelsedag hos älsklingen ❤️ och det blir lugnt firande. Lite släkt i byn som kommer förbi.

Åren går och man är tacksam så länge jag får vara frisk.
🤗 Kram Drutten


Svar: Grattis på din dag och MG klämmer i med ett rejält födelsedagsvov :) Kram :)
Esmaralda

37 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Ser det ut att ske en trevlig förändring i mitt liv snart? Något nytt som kommer in i mitt liv?

Kram

Svar: Ja något nytt och bra ser ut att komma, kram :)
Esmaralda

38 Anna:

skriven

Kära ES!

Relationen med killen är lagt på is för tillfället. Han har en del problem privat som behöver redas ut.
Vi hade en väldigt fin period i julas innan det dök upp problem hos honom privat. Hur ser förutsättningarna ut för oss framöver? Saknar att ses och höras regelbundet med honom.

Kram

Svar: Runt 50 % att det kan bli något mer seriöst, får en känsla av att has problem kommer och går, kram :)
Esmaralda

39 Celia:

skriven

Verkar som min kommentar försvann någonstans igår ikväll, om det inte var jag som missade att skicka den.

Kommer min förlorade vän att höra av sig? Det kändes så bra sist vi möttes!

Tack!

Svar: Ja den möjligheten finns, kram :)
Esmaralda

40 Snödroppen:

skriven

Hejsan❣️
Vilket härligt inlägg du gjorde idag Laila, inget ont än att denna pandemi även ger nåt positivt tillbaka. Vill tro att den gett många något gott som i ditt fall som t om börjat skriva på en bok, Stort Lycka till med den och med allt annat💞
Gråmulen söndag här idag, snön hänger i luften. Tog lång sovmorgon och slöar på soffan då jag känner mej lite småsjuk, fryser!
Skönt att bara kunna ta dagen som den kommer. Tankar och funderingar kommer och går... mannen jag dejtar vill han steppa upp vårt förhållande? Och min gamla flört vad känner och vill han eftersom han fortfarande hör av sej?
Jag önskar er en skön söndag och ge MG en puss på nosen och lite söndagsgodis😜😍

Svar: Mannen du dejtar gillar dig verkligen.. men räcker dina känslor till ? Känner lite tveksamhet men det klarnar så småningom... kram från mej o puss från MG :)
Esmaralda

41 Tiss:

skriven

Jag kommer att söka pengar från en fond och hoppas av hela mitt hjärta att jag får pengar, vad ser du Es tror du att jag kommer att få?

42 <3:

skriven

Självklart ska kontrollhunden få fika av alla och inte bara små smulor.
🐶💗
Min lilla skrutt fick hugga in på en grillad entrecôte bit.
Velar mellan två lite lyxiga väskor. Den ena klassisk YSL som är som den som jag redan har fast nu i guld och den andra från Valentino den sticker ut och chansen med den kommer nog inte igen på ett tag. 1 ex kvar. Köra på det säkra kortet eller förnya mig ? Du vet ju lite hur jag funkar kära Esmeralda.
Kram

43 Helena Ir:

skriven

Skorpis, är det så, att det är den finska mentaliteten som spökar i mig ibland!? Kärva skogsfinnar har jag hört talas om också :) Jag är så otroligt stolt över det finska blodet som svallar i mig.. ibland skyller jag mitt hetsiga humör på den också hahahaa!

Ha det bra Skorpis :)

Kram

44 Anna:

skriven

Du har så rätt! Din känsla av att mannens problem kommer och går var verkligen spot on.

Kram!

45 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
En liten fråga jag har funderat på, för länge sedan så frågade jag om mina framtida förlossningar och du svarade att minst en blir vaginalt. Du har sett minst två barn för mig, betyder de att en blir kejsarsnitt eller vad betyder det? Kan du se något kring detta?
Ha en bra dag! Kram Zoey 💕

46 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
En liten fråga jag har funderat på, för länge sedan så frågade jag om mina framtida förlossningar och du svarade att minst en blir vaginalt. Du har sett minst två barn för mig, betyder de att en blir kejsarsnitt eller vad betyder det? Kan du se något kring detta?
Ha en bra dag! Kram Zoey 💕

47 Vitlilja :

skriven

Varför har jag haft ett sådant motstånd till att ta itu med lådorna? Är inte riktigt likt mig.

48 <3:

skriven

Jag ångrar lite hur jag har betett mig, det kanske hon oxå gör..Ser du om hon hade velat umgås igen?

49 Mirre:

skriven

Hej Laila,
Tack för din gästblogg🌟

Vill säga att du är inte ensam om att trivas i bubblan, jag jobbar hemifrån nu och trivs jättebra med det. Jag vet att många provat på alternativa mer kreativa vägar för att skaffa sig en inkomstkälla och jag tror att man kommer att inse att vi inte behöver jobba 8h om dagen..vi behöver inte jobba ihjäl oss för att överleva.. Det kanske räcker med 4-6h eller så kan man jobba hemma 2dagar i veckan för variation och spara tid..
Eller starta upp något eget som rör ens hobby/intresse och börja jobba hemifrån med det istället. Som du med din bok☺️ Tycker det är jättehärligt att du känner att du lever nu och har mer livskvalite, fortsätt på samma väg☀️ Kram

Es, finns det något meddelande till mig nu eller ser du något kul framöver för mig? Kram🥰

50 M:

skriven

Men vad kul att maken ville ha en Zanmi :) Antar att de väljer dig och honom precis som de väljer oss andra. Du behöver ju semester när alla är skickade Es :)

Lovade att påminna dig om en av mina favoritfilmer "A star is born" med Lady Gaga och Bradley Cooper. Kommer ikväll kl 21.00 på TV3 om du vill se. Bara Bradley Cooper är värt det :)

Kram till dig och tack ännu en gång för att du orkar med oss här på bloggen :)

Svar: Tack för tips !!! Kram :)
Esmaralda

51 Vitlilja :

skriven

Precis efter att jag skrivit det tog jag tag i det efter flera månader, känner mig tusen gånger lättare, kan det vara min Zanmi som redan hjälper lite? :)

Svar: Absolut kan det vara så ! Kram :)
Esmaralda

52 Anki:

skriven

Goéftermiddag Es

Så roligt att corona för med sig ngt positivt Laila ! Fortsätt skriva och ta hand om dig Kanske det går att kombinera med mindra jobb nu när du vet att njuta av livet. Stort lycka till med boken ! Låt oss veta vad den heter när den ges ut <3

Så roligt att se MG i "jobbarmode " Självklart ska kontrollhunden få smaka vid fikat ! Inte kan det räknas som muta inte Kontrollhundar ska smaka av så det så !
Ge arbetshunden en puss på nosen från flocken och han ska säga till matte att hia sig lite och inte ta ut sig på de små vilda talismanerna ...hur är det man säger Rom byggdes...talismaner byggs inte på en dag ...<3

Kram Anki med flock

Svar: Exakt, men det är svårt att ta det lugnt när talismanerna ideligen pockar på.... fast i natt är de inlåsta, de små rackarna :) Kram :)
Esmaralda

53 Camilla:

skriven

Har hört om flera som tycker att livet blev bättre i coronabubblan så du är inte ensam. Vad fint att du fått lugn och ro och tid att stanna upp. Tack för att du berättade.

Har du fött upp talismaner länge Es? Vem lärde dig det?

Sonen ringde och var jätte glad. Fått nytt bra jobb och börjar v 15. Även dottern börjar på nytt samma vecka. Hoppas verkligen att det ljusnar för dem båda nu efter några kämpiga år. Och även för mig som mamma😃

Robinson ikväll men saknar de vackra stränderna och turkosa havet. Kram

Svar: Jag har fött upp talismaner i 35 år nu och kunskapen har jag fått från lite olika personer .. och särskilt en kvinna som var fenomenal på detta men som gick över till Alltet för 15 år sedan. Härligt när det ljusnar för barnen, då blir man ju själv glad :) Kram :)
Esmaralda

54 lilla m:

skriven

Hej Es, så T kommer också att svika mig?

Svar: Osäkert hur det blir, kram
Esmaralda

55 Boudica:

skriven

Va bra att du fått lite egentid utav det hela! Behöver lite mer av det jag själv.
Här känns det nästan som jag blivit snuvad på hela den här covid-hypen. Jag varit tvungen att jobba som vanligt, inte varit isolerad eller levt covid-liv. Varit ganska normalt liv för mig, kanske lite mer ensamt, och restriktivt.

Av att min fina kollega slutade fick jag lite inspiration att få förändring i livet, att få lite fart, att börja leva. Anmälde mig till en kurs, som är på distans nu, vilket passar mig bra, varvat med jobb.
Hoppas det ger mig något och att jag klarar det. Måste tänka ut hur jag ska komma bort från mitt jobb och hitta nytt, vilket jag hoppas i år. Vill ut och röra mig mer, hoppas på möta på nya människor.

Men Es, vad är det som har tagit åt mig, kan inte släppa den sorgsna känslan av att min fina kollega slutat. Känns som en tyngd i hjärtat, gråter och gråter. Vill bara messa, messa, messa, men samtidigt vet jag att det gör mig inte gott. Och även rädd att om jag inte gör det så rinner allt ut i sanden. Min låga självkänsla säger att jag är inget han bryr sig om, bara en i mängden, att han nu glömmer mig, att jag bara inbillat mig all denna omtänksamhet, att han brytt sig om.
Samtidigt som jag inte vill tro på dessa ord.
Ser du något uppmuntrande Es? Vad har jag för betydelse för honom?

Kram!

Svar: Gå inte in i känslan för mycket, då kan det bli destruktivt... men skicka gärna ett meddelande och föreslå en fika... kram :)
Esmaralda

56 Hm:

skriven

Hej Esmaralda
Framförallt allt han kommer söka nytt större boende åt oss som vi sagt.
Jag vill helst inte bo i en lägenhet utan uteplats i stan.
Utan hoppas på att vi ska hitta något radhus aktivt med någon liten uteplats att hyra där vi kan bo med våra barn. Lite utanför stan.
Vad ser det ut att bli? Ser det ut att bli en lägenhet? Eller kommer vi ha tur att hitta något mer barn anpassat med uteplats?
Kram

57 Laila:

skriven

Tack snälla ni för alla för kommentarer.
Jag hoppas fler gästbloggar för det är så roligt att få höra lite om andras liv. Kram och ha en bra vecka.

58 Penny:

skriven

Hej Es!
Såg att de är dags för talismaner igen, jag har inte råd denna gången men kommer de flera tillfällen?

En annan undran, ser du möjligtvis hur många dop jag kommer hålla i? Tacksam för svar! Kram Penny

59 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
En liten fråga jag har funderat på, för länge sedan så frågade jag om mina framtida förlossningar och du svarade att minst en blir vaginalt. Du har sett minst två barn för mig, betyder de att en blir kejsarsnitt eller vad betyder det? Kan du se något kring detta?
Ha en bra dag! Kram Zoey 💕

60 Skorpan:

skriven

Just precis Helena Ir, det är det blodet som får vågorna i dig att gå höga iblan ;D. Inte blir man kvitt sina rötter helt, så är det. O kärv är du knappast, allt annat...
Kram :).

O nu har jag gått o gjort slag i saken, nåt som jag har funderat på i flera år, jösses. I morgon ska jag börja i löpskola, för nybörjare, argh, hur kommer det att gå, vad tror du Es, överlever jag? Är ju eg inte byggd för löpning, men jag tänker nu pröva på iaf, skam den som ger sig, ska ju inte springa maraton så ;)... Nåt nytt i mitt liv...
Kram Skorpan

61 M:

skriven

Varsågod!!! Grymt bra film! Nu är det borttaget "I ett förhållande" på FB som stått sedan i Feb. Blev inte långt eller vad det nu var :) Kram o puss till arbetarjycken :)

62 Tintin:

skriven

Hej Ez!

Hörde idag att de planerar att jag ska klara mig ensam på jobbet i framtiden. Stämmer det faktiskt, eller är det ett missförstånd. Jag är mycket skärrad över detta nu.

Tack och kramiz!

Svar: Kanske i framtiden men det gäller ju inte nu så bara slappna av, kram :)
Esmaralda

63 Helena Ir:

skriven

Tack Skorpis!

Löpning är väldigt skönt, när man har fått det i blodet också, lycka till i morgon!

Kram

64 A:

skriven

Hej!
Min väninna har sökt en tjänst på mitt arbete.
Vi är sammanlagt bara tre stycken och jag skulle så gärna vilja ha henne som kollega då vi haft lite tufft med den som går på tjänsten tillfälligt nu.
Kan du se om hon kommer att få den?
Jag känner att hon kommer att få den men det kan ju vara pga att jag så hett önskar just detta.
Tänkte att du har andra kontakter som kan ge svar på min fråga 😉
Kram 🥰

65 deb:

skriven

Mina dåliga erfarenheter av män har nästan fått mig att börja hata dem. Hur ska jag sluta med det? Vet att det finns bra exemplar men känner hat mot män generellt.

Svar: Det blir inte bra om du känner hat... de allra flesta är bra.. det gäller att du hitta rätt "sort", kram :)
Esmaralda

66 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Om vi hittar något boende. Ser det ut som att vi får ”nöja ” oss med en lägenhet ? Eller kommer vi att få något radhus med liten tomt eller liknande?
Kram

67 Förvirrad:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur ska jag tänka? Har sökt utbildning till hösten som jag allra helst vill börja.
Samtidigt fått erbjudande om en fast tjänst. Ska jag börja på ”fasta”
Tjänsten även om jag sökt utbildning? Eller gör jag rätt i att vara kvar på nuvarande ställe som inte är tillräckligt med tid i väntan på besked från utbildning?
Vet inte alls hur jag ska tänka i detta hur ser det ut att bli bäst?
Kram

Svar: Avvakta lite innan du fattar ditt beslut, det kommer att klarna.. kram :)
Esmaralda

68 F:

skriven

Hej esmeralda undrar om du ser något nytt och spännande på gång i mitt liv kram

69 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Idag har varit en skitdag då folk omkring mig bara har betett sig så konstigt och fult och dumt. Utomstående alltså. Fattar inte vad det är med folk. Är det mig det är fel på? Varför synkar alla samman just idag och beter sig liksom illa sådär?? Blir så irriterad!!

Svar: I bland blir det tokiga dagar.. ta inte åt dig.. skaka det negativa av dig.. kram :)
Esmaralda

70 F:

skriven

Hej esmeralda undrar om du ser något nytt och spännande på gång i mitt liv kram

71 Skorpan:

skriven

Tack Helena Ir!
Ja syns jag inte till här på bloggen på tisdag, ja då klarade jag inte ens av löpskolans första lektion ;D o det vore ju himla synd...

Laila, håller med dig, det är kul när folk gästbloggar, då lär man känna dom lite bättre :).
Kram Skorpan

72 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Om vi hittar något boende. Ser det ut som att vi får ”nöja ” oss med en lägenhet ? Eller kommer vi att få något radhus med liten tomt eller liknande så som jag helst vill bo? Lite utanför stan och barn anpassat? Får vi tag i något sådant bra eller blir det lägenhet tror du?
Kram

73 M:

skriven

Hej Esmaralda.
Nästa helg så skulle han hälsa på några kompisar till honom som också har barn. Åh hade väldigt gärna velat att han skulle vilja ha med oss. Men fick känslan att han kanske vill åka ensam. Verkar det som att han vill åka ensam? Varför vill han inte ha med oss?
Det är ju så mysigt att göra saker tillsammans som en familj.
Finns det chans att vi följer med?
Kram

74 Kvinnan :

skriven

Vet att du såg killen som har börjat hos oss skulle passa in med 70% men om jag ska vara ärlig så är det jätte svårt att lära upp honom , han kommer inte ihåg mycket av det vi lärt honom , vilket är synd , för han behöver verkligen jobbet , men han visar inte att han vill jobba ?? Hur kommer det att gå för oss , kommer vi lyckas hitta rätt person till oss ??

75 Kvinnan :

skriven

Vet att du såg killen som har börjat hos oss skulle passa in med 70% men om jag ska vara ärlig så är det jätte svårt att lära upp honom , han kommer inte ihåg mycket av det vi lärt honom , vilket är synd , för han behöver verkligen jobbet , men han visar inte att han vill jobba ?? Hur kommer det att gå för oss , kommer vi lyckas hitta rätt person till oss ??

76 anonym:

skriven

Laila härligt när livet vänder och det blir till det bättre :) Må fortsatt gott!

Mg instämmer med dig klart du ska ha... :)
Som du sliter och jobbar som vilken annan karl ju :) *blink

Ez. Har han gått nu...jag önskar nog så i allafall ..det som skedde senast det har drabbat mig förut
mer än vad jag känslomässigt klarar en gång till. Ett ex som förstörde två andra med motivering att hälften va minsann hans inte bara mina.. Lämnade i choc Mår jättedåligt av händelsen och är oxo krasslig upp på det.
Gamla förträngda känslor som kommer men ändå Känns inte bra här strandat det då :(

Ett trevligare talk* :) Hittade inga räkor men väl lite inlagd sill o grönsallad och lite frysta grönsaker så det kan det ju bli serverad i ett högt glas- gott om man frågar mig :)
Hoppas du hade bättre tur med din klassiska räkcoktail- riktigt smarrigt! :)

Ser fram emot Zanmi♡

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: