Ja till allt.. eller nej....

 Ja eller nej, är ett kort svar men som kan ha stor betydelse

Jag har en bekant som  typ  per automatik säger nej till allt och det beror på att hon är rädd att tappa kontrollen.

 

Genom att vara en nejsägare krymper hon sin värld och inser inte att detta också eliminerar hennes möjlighet till glädje och växande.

Och hon är inte unik i detta beteende.

Patologiska nejsägare finns det gott om.

 

 

Sedan finns det de som säger ja till allt.. och det är inte bra det heller eftersom man plötsligt befinner sig i situationer som man önskar sig miltals bort ifrån.

När det är dags att ge ett ja eller nej svar så kan det vara bra att stoppa sig själv och inte direkt ge det svar som spontant poppar upp.

 

Tänk  snabbt ett varv extra  innan du svarar och detta kan ha större betydelse än du kanske tror.

Låt inte ditt svar baseras på  vad motparten förväntar sig.

 

 

 

 

Den gamla "ja leken" kan man damma av igen...dvs att man från och med ett visst klockslag och under 24 timmar säger ja till precis allt !

Vi hade detta som ett eperiment när jag läste psykologi och det ledde till att en  i kursen bokade resa tillsammans med sin syster och for till Paris över en weekend, en annan  fick tillbringa en hel weekend som barnvakt och själv  fick jag krystat fram ett ja när ett gammalt ex undrade om han fick bjuda ut mig på middag.

Dock en bra träning i att  släppa kontrollen

Kram & Kärlek

 

1 A:

skriven

Hade en gammal jobbarkompis som sa nej till allt. Gick man till henne och började säga "Du..." så sträckte hon upp handen och sa "nej" innan hon ens hört vad man ville 🤣 vi skrattade lite åt det där senare, när hon gick i pension.

Jag är lite så att jag kan säga "ja" för att någon annan förväntar sig det.. men jag jobbar på det hela tiden att istället göra det jag vill och inte bara tänka på andra hela tiden. Har kommit långt men inte helt. Som när jag tackade ja till en tjänst och sen ångrade mig. Trodde folk skulle bli arga men så blev det ju inte!

Den tjänsten jag tackat ja till nu (På mitt ordinarie jobb) sa jag mest ja till för jag inte har nåt annat... men jag börjar vänja mig vid tanken mer och mer. Jag ska samarbeta mycket med en chef, och han har inte varit min favoritperson. Och han var/är nog inte överförtjust i mig heller. Men på senare tid har han vuxit lite hos mig och härom dagen satt vi och pratade rätt länge om ditten och datten, som inte var jobbrelaterat. Kanske blir bra ändå... små steg..

Freeedag!

Här blir det sushi och bäst i test.

Kram!

Svar: Ja, det var ju verkligen Fröken Nej !! :) Du jobbar på dig själv och det är bra... ju mer medveten man blir om sig själv desto bättre val kan man göra. Fortsätt väx i nya rollen på jobb, det har faktiskt god potential, kram :)
Esmaralda

2 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Riskerar jag att bli arbetslös / sysslolös om jag tar vikariatet?
Kram

3 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
För det första. Gör jag rätt i att ta jobbet där?

Ser det ut som att jag kommer att få sluta där till efter sommaren för att jag kommer in på utbildning?
Eller ser det ut som att jag blir kvar en tid längre än så?
Kram

4 M:

skriven

Good morning! Det var inte igår som jag gick upp kl 05.45 och jag skulle egentligen börja jobba först på måndag då mina pass börjar som är 11.00 -20.00 men vad gör man inte när behovet är akut och dom söta 70 åringarna ska få sin spruta :) Slutar kl 18.30 idag så blir ett låångt pass men bästa brosan hämtar så får åka bil hem. Yay :) Munskydd är min nya bästa vän men tungt att ha det i så många timmar. Dock gör man ALLT för att undvika smitta! Ska hålla ögonen efter den där killen som skulle "få korn på mig".

Ha en bra fredag!
Kramar

5 Na:

skriven

Hej esmarslda.
Jag är beredd att flytta för han.

Men skulle han vara beredd att flytta för mig hit?

Eller ser det ut som att det kommer bli och blir bästa att vi flyttar iväg som tanken varit? Är det så det kommer bli? Och blir det bra?
Kram

6 Lotta:

skriven

Jag har ett nyårslöfte att säga ja till saker för att komma ut ur komfortzonen. Om jag är osäker trots allt säger jag att jag ska fundera en stund och åtkomma. Då brukar det bli bra.
Nu vill jag bli erbjuden ett jobb som jag kan säga JA till. Nu i vår. Har en del på gång men känns som jag ramlar på målsnöret hela tiden. Kommer jag få ett erbjudande som känns okej och kommer det bli en arbetsplats där jag kan stanna länge?

Kram L

7 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! Så sant skrivet. Jag har alltid varit ja sägare men lärt mig med åren att tänka ett varv extra och det är mycket bra. Då det inte blir bra att säga ja jämt.

Har han lika starka känslor för mig som jag har för honom? Vad ser du kommer hända med vår kärlek?
Kram

8 Frida:

skriven

Spännande med jag dag lite som filmen yesman.
Vi fick låta vår fantastiska kattflicka somna in för hon hade fått nån form av kattcoronavirus som tyvärr är dödligt för vissa katter så de kunde inget göra. Barnen och jag är jätteledsen för det var en speciell katt. Kommer vi hitta en till katt som trivs med oss och vi med den?
Ha det fint. Kramar 💜💛💜

9 Laila:

skriven

Hej.
Ett så bra ämne att ta upp. Från att ha varit en konstant ja-sägare var jag tvungen att lära mig säga nej och då blev det bara nej en period. Nu har jag lärt mig att jag kan fundera innan jag svarar och att jag inte behöver förklara varför jag svarar på ett visst sätt. Dessutom kan jag även ändra mitt svar om jag märker att jag vill. Undrar hur det ser ut med boende för mig? Kram Laila

10 Heart:

skriven

Godmorgon bästa
Hur blir det med min höft? Det blev bättre hos kiropraktorn men nu börjar smärtan kommer tillbaka. Ser du detta som nåt tillfälligt?
Va har hänt:( är för ung för detta just nu.

11 Susan:

skriven

..och jag behöver lära mig att ”säga nej utan att förklara varför”

Kram

Svar: Exakt ! Och det kan du ! Kram :)
Esmaralda

12 Pia1:

skriven

Min ortoped är otroligt smart och fattar visst långt mer man hade kunnat drömma om.
Han tog med mitt fall till det sjukhus som låtsas inte se skadorna, och visade för "experten", en kirurg som i nära 100 procent avråder från operationen pga riskerna, om inte skadorna är uppenbart livshotande.
Mina skador är just sådana. Det som känns bra är att jag inte längre behöver tvivla på om jag borde utsätta mig för operation.
Det mindre bra är att det inte kan göras på något säkert sätt i Sverige, det är då vi snackar risker.
Jag är så tacksam för dessa som krigar för mig utan att jag ens vet. Och nu rädd att man vill "göra ett försök" att operera hemma i Sverige.
Hursom, somliga överraskar stort!

Svar: Ja, det måste vara en bra känsla att du har de som kämpar för dig, kram :)
Esmaralda

13 Nyponrosen:

skriven

Hej Esmaralda!
Är det dags att säga upp mig från min nuvarande arbetsplats?
Tack på förhand.

Kram

Svar: Sök nytt och säg upp dig sedan... kram :)
Esmaralda

14 Fjäril:

skriven

Det har så spårat ut med oss och med mej då ja e med han.. Borde jag ändå möta honom idag för att ordna en sak eller bättre att bara helt ignorera?
Kram

Svar: Du har ju ett visst facit i din hand och att mötas för att reda ut.. känns inte helt okey, kram :)
Esmaralda

15 Maria :

skriven

Hej!
Jag har haft väldigt lätt att säga ja ifall det förväntas av mig liksom..
börjat lyssna mer på mig själv och inte lägga för stor vikt vid vad andra tycker eller tänker 🧐😁
Ser du något skojsigt för mig i helgen ?
Kram o fin helg ☀️😎

Svar: Ja, lyssna till dig själv... och se dessutom till så att du gör något kul i helgen, kram :)
Esmaralda

16 Läroliv:

skriven

Tror jag är rätt bra på att ge det svar, ja eller nej som känns rätt för mig inombords. Lång övning på det under livets gång, då det har hänt så mycket.

Däremot, om jag ska göras om och anpassas (vilket nyss hände) för att passa in i andras tänkande om hur det ska vara, då stöter det på hård patrull, blir orubblig och fötterna gräver sig djupt ner i myllan. Är okonventionell och det passar inte alla och det är så oerhört viktigt för mig att få vara mig själv för den jag är. Med rätt människa kan jag gå till mötes och prata ihop när det behövs. Nåja, kom en bit ifrån ämnet, men allt hänger ihop från mig.

Svar: Okonventionella människor har som regel kommit underfund med hur de själva funkar och simmar inte med strömmen för att det förväntas... kram :)
Esmaralda

17 Läroliv:

skriven

Kram skulle det vara i slutet.

Kram

18 Skorpan:

skriven

Ja det var ett bra inlägg ;). Får riktigt fundera om jag är en ja- eller nejsägare? Antagligen en nejsägare för att jag inte orkar med något extra... O inte kan jag nu påstå att jag blir tillfrågad så ofta heller, kanske ;).

Intressant experiment ni gjorde Es. O vad blev summan av kardemumman för deltagarna, var ni nöjda med att säga ja o blev folket mera jasägare sen? Tror o hoppas att jag säger ja lite oftare i framtiden, speciellt sen då mannen frågar om vi ska ha sex el nåt ;D. Eller ja, ser det så ut Es?

Fredag så skönt. Inga speciella planer, huset blir fullt, får väl se...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Vi kom nog mest fram till att vår egen moral och våra egna gränser stoppade oss från att säga ja till allt... men vi sade ju ja till så mycket mer än annars och det kom positivt i spåren. Kram :)
Esmaralda

19 Misstjejen:

skriven

Hej

Varför vilja B kvinna var dumt mot mig igår kväll. Så snälla att inte säger vi är omikhet eller något. Försöka förstå mig.

Men jag behöver ju pratar ut och behöver hjälpa få ut med orgasm så ju jag har mens.

Men varför hon tar upp den dumma idé... det är skrämmer och jag är ledsen.

Förstår hon inte alls? Säger något positiv istället för negativ. Än Så bara få mig ännu mer ledsen.

Säger något positiv...

Ha det bra

20 Misstjejen:

skriven

Hej

Ska jag prata med E kvinna om det? För förklarar för B kvinna att gör inte så mot mig...

Ha det bra

Svar: Ja jag tror det är bättre du pratar med henne och säger som du känner, kram :)
Esmaralda

21 Misstjejen:

skriven

Hej

Hur ska jag får mig må bättre igen? Efter igår?

Bara osmart av henne såhär...

Ha det bra

22 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Ja det är inte lätt att säga nej :-)
Jag är en ja-sägare när ngn frågar om hjälp .
Nej borde man säga oftare men så få nja som jag har så gör det inget :-)

Ha nu en trevlig lunch med finaste Nettan ! <3
och en Myskväll i badtunnan :-)
Härlig Fredag önskas !

Kram Anki med flock

Svar: Tackar... och ikväll ska det traditionsenlig badas i tunnan med en virre i näven :) Ha du också en fin fredag, kram :)
Esmaralda

23 Mt:

skriven

Hej!
Han kom aldrig på dejten igår, han skyllde ifrån sig att han hade mkt att göra. Han vill ses nästa vecka, kommer han komma då? Lr ska jag bara strunta i han?
Kram!

Svar: Ja, du bör nog resonera att är du inte viktigare än så för honom... då kan det vara !! Kram :)
Esmaralda

24 Naturvän:

skriven

Hej!

Har aldrig funderat på om jag är en ja eller nej sägare, är i alla fall inget problem för mig, Tillhör nog dem som tänker ett varv extra innan jag svarar.

Helg igen och den skall jag inleda med att måla plank. Väntar fortfarande på mitt miniväxthus och det skall fyllas av tomatplantor och bönor, som spirar i sålådorna.

Blir att vistas ute så mycket som möjligt den närmaste tiden, där tankar jag bäst energi. Kommunikationen hemma är avslutad, tipset med regncapen används flitigt. Tack igen för tipset

Undrar så om min blivande soulmate, kan du se ngt om var vi kommer stråla samman. I vardagsmiljö eller på resa? Följer hela tiden min intuition och väljer de platser som känns "bäst".

Fick en trevlig promenad igår i hamnmiljö, bara så härligt strosa bland folk, med avstånd och efter kl 12 är det också maskplikt utomhus på många ställen.

Ha en fin start på helgen !

p.s Skall bli spännande med Talismanerna, det känns i hela min kropp, ser jag oerhört fram emot d.s




Svar: Ja, din Zanmi är på väg mot dig och snart framme !! Jag ser tyvärr inte var du möter din kärlek.. det kan faktiskt bli precis var som helst så ha ögonen öppna oavsett var du befinner dig, kram :)
Esmaralda

25 Monica:

skriven

Jag sade JA till allting förr men det berodde på att jag hade en totalt kvaddad självkänsla och vågade inte annat än att vara andra till lags.

Svar: Och detta har du förändrat, starkt och bra gjort av dig, kram :)
Esmaralda

26 Browallia:

skriven

Så bra att bli påmind om för en undvikande person som mig, Tack!
Jag kommer aldrig att låta rädslan ta över och styra mitt liv. Just nu är det svårt att utmana mig själv med tanke på Corona och att jag är i riskgruppen.

Vad är det min katt försöker säga mig? Han verkar vara missnöjd med torrfodret. Kan du känna in vad det handlar om?

Önskar dig en fin aprildag, våren börjar komma så smått här i norr med. Kram Browallia

Svar: Ja jag tror han vill ha annat foder faktiskt, får en känsla av att ha beklagar sig kring det foder han får nu.... kram :)
Esmaralda

27 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om det blir något 😞 jag har vunnit 60 kr från keno i går 🙁jag ska inte shöpa sigaretter med pengarna, jag ska sluta röka nu 😞 jag vill shöpa triss lott från 60 kr till min bror till födelsedagen 🙂, han har födelsedag i 17 April 😊 blir det något från triss 😕 eller ska jag spela två rader euro jackpott eller svenska lotto 1,2 med joker idag Esmaralda 😞jag är så dum att jag kastade trissen med tre klöver för några år sedan ☹️ du visste att det är något Esmaralda 😞 Esmaralda ser du något Esmaralda till födelsedagen till min bror 😣♥️♥️♥️

Svar: Ja det är ju bättre att köpa triss än cigaretter för pengarna :) Chansen till vinst är inte stor oavsett vilket du satsar på... men som sagt, bättre än cigg i alla fall :) Kram :)
Esmaralda

28 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Är det någonting jag har lärt mig så är det att tänka en gång extra, sa "Ja" till allt förut vilket folk utnyttjade givetvis. Nu har jag blivit mer duktig på att säga "Nej".

Dum fråga och kommer inte ihåg om jag har frågat dig tidigare 🤔 men isf ber jag om ursäkt. Men efter alla mina år som jag har kämpat och kämpat och tagit mig igenom prövning efter prövning ... ser du någonsin om jag blir belönad på något sätt som inte tillhör de vanliga som komma skall i mitt liv? Något som sticker ut lite extra? Kan du isf se vad de rör sig om eller inom vilket område? Kram Zoey 💕

Svar: Jag ser att bra ting kommer din väg men jag ser inte så exakt att jag kan se om det är något alldeles speciellt sm sticker ut.. kram :)
Esmaralda

29 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda. Värken och smärtan extra svåra idag så det får bli kort.

Tror du fina Esmaralda att jag kommer att få jobba med flyktingar? Blir min arbetspraktik något med en internationell touch?
Kram,
Jennifer

30 Cecilia:

skriven

Godmorgon. Jag kan nog känna igen mig i båda situationerna. Säger oftast ja för att inte göra någon besviken och säger nej för att jag inte vill komma ut ur min comfort zone..

Ser der ut att vara någon form av konflikt mellan det "gänget"? Försöker förstå varför det blev så annorlunda nu med grupparbete och får känslan av att det kan ha hänt något.. Kramar

Svar: Försök förändra dina ja och nej en liten aning och det kan göra skillnad ! Någon form av konflikt av det passiva slaget verkar det vara i gänget, kram :)
Esmaralda

31 Anna:

skriven


Kära Es! Skulle behöva ditt råd!
Jag har blivit kallat till intervju för drömjobbet. Skrev till en nära väninna på messenger och berättade. Blev totalt ignonerad.
Förstår ingenting då vi inte har något otalt på något sätt. Känner mig väldigt konfunderad. Skrev igen till henne och frågade om något hade hänt då hon ej återkopplat. Hon vägrar att svara. Vad får du för känsla? Är hon arg på mig på något sätt?

Stor kram

Svar: Jag får en känsla av att hon fått något om bakfoten, kram :)
Esmaralda

32 Xam:

skriven

Hej!
Har blivit bättre på att lyssna på vad jag vill.Säger nej till sånt jag inte vill,men borde säga ja lite oftare.Hoppas få lite mera ork framåt.

Ordnar det sej med praktik Es?Funderar på utåt landet i stället,kanske lättare.

Kram

Svar: Ja, jag ser u att det kommer praktik men inte exakt vad eller var.... kram :)
Esmaralda

33 L:

skriven

Vill vara en ja-sägare :)

Frågar igen...
Jag undrar vad det är för fel på mig eftersom ingen vill anställa mig?

Kram L

34 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Intressant...
Tror faktiskt att jag fått rådet av dig att säga ja lite oftare, månne jag kommer rätt ihåg?

M, tackar som frågar, livet här går sin gilla gång, inget händer ;).
Kram Skorpan

35 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda

Jag plussade på stickan idag och är gravid med andra barnet.. inte riktigt sjunkit in än i huvudet hehe men... nu börjar stressen direkt och orostankarna.. känns det som att denna graviditet kommer att gå bra? kram

Svar: Andas bara lugnt... ha fokus på det positiva.... på att må väl och känna dig trygg.... kram :)
Esmaralda

36 Fjäril:

skriven

Tack för svar - förstod dock inte helt uttrycket med facit i hand, du tänkte på att jag av tidigare erfarenheter har ett facit för hur det kan gå då vi möts? Känns ibland som en karma balansgång om jag ska ignorera honom eller inte, men med tanke på hur han och jag tilltalar varandra utan respekt så blir det ju bara värre och värre för var gång och gränser suddas utan, kan tom bli snudd på farligt.. Men borde jag på nåt sätt gå till mötes för att hjälpa han med denhär saken eller bättre att han fixar på egen hand? Han är ju ändå en vuxen människa och jag har inte bett att han ska komna hit - fastän han förväntar sig att man ska hjälpa eller bistå honom hit och dit pga x och y. Kanske han i botten haft en förhoppning att det skulle bli vi ändå.. Så otrevlig situation. Hoppas både han och jag kan lämna dethär snart.
Kram

37 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda 🤗 hoppas det blir något 😞 jag har spelat två rader 😟blir det något Esmaralda 😞

38 Misstjejen:

skriven

Hej

Ska E kvinna prata med B kvinna idag? Om vad jag känner...

Ha det bra

39 Till Pia1:

skriven

Det lät verkligen som ett framsteg i processen, så bra!

40 Lotta S:

skriven

Är det redan dags för badtunna och virre igen, tycker du skriver det hela tiden! ;)
Ser du om någon kommer att göra något negativt med de inspelningar jag satt upp av mina föreläsningar?

41 Misstjejen:

skriven

Hej

Snälla att ser du något? Så hon E prata med henne?

Jag vill inte ju att jag ska mår dåligt i helgen

Ha det bra

42 lilla m:

skriven

Hej Es, kan det bli nån fling med A? kram

43 21:

skriven

Hej. Kommer han bevilja lånet nästa gång när jag fått ordning på det som han visa mig?

44 Anna:

skriven

Kära Es! Jag har en fundering. Hoppas du kan hjälpa. Jag skall ju på intervju nästa vecka för drömjobbet. Är oerhört stolt och glad. Berättade för en nära väninna som totalt ignonerar mig. Skrev igen och frågade om något hade hänt. Fortf inget svar. I samma veva messade jag mannen. Trots att vår relation är på is så har vi hörts regelbundet. Jag har inte hört ett ljud från honom på 12 dagar. Jag fick bara ett kort svar. Jag fick en känsla av att något hade hänt och ringde honom, han tar inte mina samtal och svarar inte på sms när jag frågade om något hade hänt, eller om han var sur på mig på något sätt. Känns som ett märkligt sammanträffande. Väninnan och mannen har aldrig träffats så jag förstår inte hur det skulle ha någon koppling. Men är det bara en ren tillfällighet eller?
Vet inte riktigt vad jag skall tro i detta läget😢
Får du någon känsla?

Kram

45 Lina:

skriven

Ser du om det blir ett nej från barnlöshetskliniken? Magkänslan lutar åt det hållet.

Och kommer det gå bra för exet m. fam där covid har satt fäste nu?

Kram ❤

46 EE:

skriven

Läser på lite om kriser och reaktioner. För ena stunden nu så är allt som det varit en dröm och jag förtränger allting och bara lever vidare. I nästa stund kommer allt och känslorna är i kaos. Men det är säkert normalt.

Tycker även att det är konstigt att hon inte är mer intresserad av att meddela en ev abort. För varje dag så känns det mer och med som hon ljuger för att förstöra. Inte heller kan hon lägga fram ”bevis” som skulle göra det hela mer trovärdigt. Men börjar ju undra hur det står till med sanningen i hennes historia.

Men jag ser att min man försöker möta mig i mina känslor och mitt kaos och han är fint av honom. Att vi kan hjälpa varandra genom krisen och prata med varandra. Öppenhet och ärlighet. Sen får man se om vi fortsätter eller är vänner bara. Men det får tiden utvisa.

Njuter av solen och våren. Kramar

47 Vitlilja :

skriven

Tror du min talisman kommer fram idag? :)

48 Anki :

skriven

Hej Es
Zanmi låg i lådan!
Men hon hade nästan gått igenom kuveret!
Glad att hon låg kvar hoppasdetta inte stör henne Brevbäraren har kanske tagit i henne 😯

Kram Anki med flock

Svar: Ja herregud vad ivrig hon var att få komma till dig.. tur att hon inte helt tog sig igenom kuvertet och försöker hitta dig på egen hand !! Kram :)
Esmaralda

49 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Riskerar jag att bli arbetslös / sysslolös om jag tar vikariatet? Det jobbet?
Ser du något negativt kring det?
Kram

50 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer det att bli så, gå den vägen som tänkt och planerat att jag flyttar dit?
Kram

51 Louise:

skriven

Jag är en nejsägare och det sticker jag inte under stolen med.det var ett tag då barnen jämt skulle över till farmor och farfar och jag blev så störd på det så det blev nej. Sen tror jag att det ofta kommer när man har det dåligt ekonomiskt ställt. Hade vi haft det bättre ekonomiskt hade det nog blivit mer ja. Men i denna sits vi sitter i nu måste jag säga nej till allt.
Inte kul att se barnens besvikna miner.

I onsdags hade jag ett telefonmöte. Jag började skriva på en blogg och de frågade om jag ville tjäna pengar på bloggen så jag fick en gratis domän som de betalat för och jag skriver under childrensfuncamp.se. det är prins Daniel som har startat en park för barn där de får ha det roligt men det är bara domännamnet jag har och bloggar under. Jag har en skribent som skriver mina inlägg som ska sponsras och sen får jag betalt för det. Men jag kan ju även skriva mina egna om jag känner för det. Kan bli lite roligt att tjäna lite pengar på bloggen. Det är ganska bra pengar också fick jag höra.

Fick reda på att vi ska ha möte om dottra på onsdag om hennes frånvaro, mående och hennes skolgång. Jag är sjukt rädd att soc ska bli inblandade igen för en tur till orkar jag inte. Sen är jag också rädd att hon ska behöva gå om fyran. Inte så farligt men jag vet själv hur jobbigt det är att gå om en klass och förlora alla sina kompisar. Jag bävar för mötet.Men det är bara med specialpedagogen och rektorn så vi får se. Jag hoppas att de nu kan se till att hon får den hjälp hon behöver. Att de faktiskt denna gången sätter in en elevassistent till henne i femman så hon går och gör det hon ska. De kan i så fall anställa mig så har jag ett jobb att gå till. Ska jag nog ta upp på onsdag och se hur de reagerar. Tycker det låter som en bra idé. Eller kanske inte.

På måndag kommer vi få ny tumlare. Den vi har nu samlar kondensorvatten vid filtret istället för i uppsamlaren. Så vi fick stå och skyffla vatten i flera minuter. Så jag mejlade husvärden och han beställde en ny.
Hoppas den är bättre och inte en jäkla ekotumlare.

Kommer det bli bra med dottras skolgång? Kommer vi att komma fram till något vettigt att hon får mer hjälp?
Jag orkar inte länge till med möte, bråk på morgnarna osv.
Finns en remiss för utredning av ADD för henne.

ha en fin dag och tacksam för svar. Kramar

Svar: Ta emot den hjälp du får.. det kan vara en bit till att gå men det ser ut som om det kommer reda ut sig för dottern även om det kan ta sin lilla tid... kram :)
Esmaralda

52 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Är på väg att söka ett jobb som verkar intressant. Ser du om det skulle vara bra? Eller om det är för likt det jag gått ifrån sist?
Tack!

53 Mig:

skriven

Hej Esmaralda.

Vill han helt ärligt flytta ihop med mig?
Kommer vi att göra det?
Kommer han kunna flytta för min skull?
Eller blir det jag som flyttat?
Kommer det att bli bra?
Kram

54 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda, härligt med fredag 🥂
Tror A blev lite rörd över kortet igår och hemliga resan. Vad tror du Es ?
Hoppas att vi kan komma iväg och att allt blir lyckat.
Kram
💗💗💗

55 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Idag kom Zanmi talismanen till mig och Brianna. Dock var de ett litet hål i kuvertet, tyckte jag såg lite av Zanmi igenom hålet. Blev de så när du la ner henne i kuvertet? Om man kan se henne betyder de att folk har rört henne innan hon kom till mig? Är det någon fara? Har hon fortfarande sin kraft kvar? Kram fundersam Zoey 💕

Svar: Hon har försökt rymma i sin iver att ta sig fram till dig ! Hon är orörd och helt redo för dig.. kram :)
Esmaralda

56 Mikael:

skriven

Haha bra timing där fråga om middag frågade han också om du möjligen vill ligga också :O när han ändå var i farten, har man fått ett Ja så kan man få två Ja :)

Kram
Mikael

57 Ghostwriter :

skriven

Du skrev igår att jag ska välja utbildning som leder till jobb/utbildning direkt. Ska jag med andra ord satsa på Juristprogrammet (antingen direkt dit eller liknande juristprogram) oavsett vad jag behöver göra eller satsa på Krim? Jag vet ju vad som känns rätt i hjärtat men jag blir tokig på att inte få komma igång. De flesta program kan man ju bli lite olika yrken, men samlingsnamn.


Kram

58 AnnaK:

skriven

Jag säger ja till mycket för att undvika konflikter....speciellt hemma. Eller nej iofs om det är det förväntade svaret. Ett mähä är jag helt enkelt 😂

Ser du om min eventuella flytt först går till en annan lägenhet eller huset du sett? Dvs om jag slutar vara ett mähä och tar tag i saker och ting...

Kram 🤗

59 T:

skriven

Hej es! Vad tror du om mitt jobb? Är jag ” klar” eller ska jag vara där ett tag till? 🙏tack

60 Helena Ir:

skriven

Genom livet så har svaren ändrat sig..det varierar!

Fick mitt kuvert med Zanmi för en stund sedan, öppnar det i helgen, men jag ser att där hon förmodligen ligger, så är det ett litet, knappnålhåls stort hål i mitt kuvert, troligtvis i mitten på Zanmi, jag ser ju färgen. Lite konstigt, men det kan väl inte spela någon roll?

Trevlig fredag och helg!

Kram


Svar: Om något så är det positivt.. hon försöker ta sig fram till dig, kram :)
Esmaralda

61 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Vad är oddsen att jag och min dotter firar inkommande jul i ett nytt hem?

Kram

Svar: Chansen är god, gör rätt val, kram :)
Esmaralda

62 Melizza :

skriven

Hej Es

Händer det något spännande skoj för mig snart?
Kram

63 Mercan :

skriven

Blir det något från dem två raderna som jag spelade idag Esmaralda 😭😭😭jag är så dum 😥 jag borde ha shöpt triss från 60 kr till min brors födelsedag 😭😭😭jag spelade två rader keno 😞😞😞😭😭😭

64 Jen. :

skriven

Ser det ut att gå bra i lägenheten när allt blir färdig för just nu känns det bara kaos. Var detta ett bra val?

65 Rika:

skriven

Hej jag har fått min Zanmi nu och den är så liten och fin jag tänkte ha Z runt min hals men skulle göra något mera speciellt en vad som stod i lappen i brevet som hon kom med för att aktivera. Det stod att du skickat ett Mail tidigare men inget jag ser att det kommit tyvärr. Mvh Rika

Svar: När du bokade din Zanmi fick du ett svarsmail och har du inte fått det så snälla maila mig: [email protected]
Esmaralda

66 Browallia:

skriven

Tack för svar, om även du får till dig att det är torrfodret min katt är missnöjd så är det nog det han för söker förmedla. Vi får testa oss fram och försöka hitta en annan sort helt enkelt. :)

Hur mår MG? Länge sen han bloggade, pussa honom från mig!

Tacksamhet & glädje Kram

Svar: Mg är trött i bakdelen men ändå pigg och glad... han kommer snart att blogga :) Kram från mej och särskilt från MG :)
Esmaralda

67 Mercan :

skriven

Esmaralda 😓 jag har spelat euro jackpott samma siffror fyra rader till min brors födelsedag 😭 😭 😭 blir det någonting Esmaralda 😓 eller borde jag shöpa triss från 60 kr med pengarna som jag har vunnit från keno 😣😣😣😕

68 Fisken :

skriven

Hej
Jag har en kompis som ska skiljas, hon har tre små barn och är i stort behov av att få en lägenhet
Kan du se om hon kommer få någon snart?

69 Anki:

skriven

Haha
Det var nog inte så farligt ..
.hon var väl tejpad !

Kram Anki med flock

Svar: ja, det var viktigt för alla Zanmisar. att vara väl förankrade så inget skulle gå fel.. kram :)
Esmaralda

70 Amors pilar💘 :

skriven

Hej Es

När kommer kärleken?
Kram

71 Mercan :

skriven

Esmaralda 😭jag borde shöpa triss lott från 60 kr till min brors födelsedag med pengarna som jag har vunnit från keno 😣 Jag spelade två rader keno 😞 Esmaralda blir det något Esmaralda om jag shöper triss lott från 60 kr Esmaralda I morgon från presbyrån till min brors födelsedag 😭 😭 😭 han har födelsedag i morgon 😭 😭 😭

72 Mt:

skriven

Hej!
Idag kom min talisman😊
Jag har den runt halsen!
Kan man dusch med den?
Kram!

Svar: Lägg Zanmi åt sidan när du duschar och ta på henne efteråt, hennes material är inte så tåligt.. kram :)
Esmaralda

73 Boudica:

skriven

Är lite blandad jag, beror på situationen.
I yngre dar tackade jag ja till alla roligheter. Och i dag hör jag mer att jag bara säger Nej, från mina kollegor. Men sen, varför skulle jag tacka ja till deras gubbsjuka förslag!
Om ändå min fina kollega var kvar, den som förstod mig.

På tal om honom, fick positivt svar om fika.
Men min låga självkänsla vill åter blanda sig i.
Hans svar är korta och frågar inte när var hur. Jag som inte är en planerare blir helt osäker på att planera detta typ själv.
Vill han inte egentligen? Eller är det jag som ser förmycket in i detaljerna?
Kram!

74 Mercan :

skriven

Esmaralda 😭😭😭blir det någonting Esmaralda jag ska shöpa triss lott från 60 kr Esmaralda I morgon från presbyrån till min brors födelsedag 😭 😭 😭 han har födelsedag i morgon 😭 😭 😭

75 AnnaK :

skriven

Igår kväll kände jag mig så uppgiven och less att jag tyckte nästan det var lika bra att få dö bara. Skulle dock aldrig ta livet av mig men är så trött på mig själv och mitt velande och min nuvarande tillvaro. Lider jag av något när jag inte lyckas ta tag i saker? Ska jag bara fortsätta slösa bort tid och liv?

Kram 🤗

76 Mercan :

skriven

Esmaralda min mor blev ledsen och besviken att jag inte har shöpt triss från 60 kr Esmaralda till min brors födelsedag 😭 😭 😭 med dem pengarna som jag har vunnit från keno 😣 😣 😣 Jag spelade två rader keno 😞 och shöpte sigaretter, jag är skit 😞 Esmaralda jag ska shöpa triss lott från 60 kr Esmaralda I morgon från presbyrån eller ska jag spela svenska lotto 1,2 med joker I morgon 😭 😭 😭 blir det någonting Esmaralda 😓 min bror har födelsedag i morgon 😭 😭 😭 jag är så dum och skit att jag inte lysnade på ditt råd Esmaralda 🤗 blir det något från triss 😕 om jag shöper i morgon Esmaralda 😭😭😭🙁🙁🙁

77 Heart:

skriven

Godmorgon bästa
Hur blir det med min höft? Det blev bättre hos kiropraktorn men nu börjar smärtan kommer tillbaka. Ser du detta som nåt tillfälligt?
Va har hänt:( är för ung för detta just nu.

78 Jossan :

skriven

Jahapp, dags att boka in nytt test imorgon..
En annan kollega har testat positiv och jag har ont i huvudet nu.. Får hoppas det visar negativt igen. Fick höra att Skåne skulle börja vaccinera fas 4 i juli.. hade önskat nu.. Låt mig slippa denna sjukdomen..
nu ska jag vila sen laga mat..

Kram

79 Lydia💕:

skriven

Jag har svårt att säga nej men börjar att bli bättre på det tycker det är svårt och säger ofta ja för att jag tänker på alla andra men det går framåt.
Nu har min fina Zamni kommit och hon är så fin har hängt henne i mitt halsband för att inte tappa bort henne och hon hänger ihop med en annan berlock som jag inte kunde få bort men det ska väl inte göra något eller hur?
Nu hoppas jag att hon hjälper mig kramar
Lydia💕

80 A:

skriven

Hej Esmeralda

Hur kommer jag möta kärleken och vem skall jag hålla utkik efter då?
Kram

81 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vill bara säger att tack för du ger en bra feedback om vad ska jag gör. Så jag tror inte ändå att B kvinna vilja prata med mig i kväll som E kvinna hoppas på.

Men jag ska ändå prata med E kvinna så ofta och var ärligt om det?

Tack för du kunde gör något bra för mig. Jag mår bara okej men lite ledsen fortfarande...

Ha det bra

82 M:

skriven

1100 pers vaccinerade totalt. Jag och kollegan har haft ca 150 st bara vi. Är HELT slut men varit jättekul och toppen kollegor samt sååå tacksamma patienter. Aldrig känt mig så uppskaddad någonsin :) Ingen snygg kille men känns som att jag är omtyckt iaf av kollegor. Hoppas jag :)

Ha en jättebra kväll!
Kram

83 Mercan :

skriven

Esmaralda blir det något jag ska spela nu två rader euro jackpott 😞till min brors födelsedag 😭 😭 😭 han har födelsedag i morgon 😭 😭 😭

84 Vitlilja :

skriven

Hon har kommit och vi har gjort proceduren & jag har talat om mina önskningar. Det blev kanske lite rörigt och var lite långrandig i mina förklaringar av önskningar. Tror du det togs emot bra? ☺️

Svar: Jadå, hon förstod precis och du gjorde ceremonin jättebra... kram :)
Esmaralda

85 Fanny2:

skriven

För mig är det lite komplext. Jag säger ofta nej till sociala saker av rädsla och ibland ja för att det förväntas. Jag måste öva vidare på att uttrycka vad jag vill ha och behöver och sluta förklara mig för människor som inte förtjänar en förklaring...

Min och min mammas Zanmisar kom idag. Jag har inte öppnat kuvertet än och kan redan nu se hur de försöker lämna kuvertet. De har nämligen gjort små hål som de tittar ut ifrån. 👀 Nu är det bara aktiveringen kvar. :)

Jag har inte frågat på ett bra tag men ser du något om min soulmate och vad han gör av sitt liv just nu?

Kram

Svar: Ja det är så ivriga !! Lycka till med aktiveringen ! Din soulmate lär sig av livet och kommer få mer tolerans, kram :)
Esmaralda

86 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
Ser du om min största önskan går i uppfyllelse? Kram ❤️

87 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
Ser du om min största önskan går i uppfyllelse? Kram ❤️

88 Rädd:

skriven

Hej E!

Vet att du har sagt att jag kommer få ihop projektet. Men idag känns det verkligen inte så. 😞 Ser du om jag kommer få mer klarhet i allt nästa vecka? Oron tar så mycket just nu. Men tror inte det blir bättre av att jag försöker jobba i helgen, nog bättre att bara släppa och fortsätta på måndag?

Kram och kärlek.

89 Vitlilja :

skriven

Haha vad roligt att läsa om dessa hål :) då var det inte bara min som hade gjort ett. Tyckte ju det var så underligt!

Svar: Ja somliga av talismanerna försökte ta sig ut... envisa rackare... kram :)
Esmaralda

90 Mercan :

skriven

Esmaralda jag ångrar mig, jag är skit 😞 jag borde shöpa triss idag han skulle bli glad för det på födelsedagen 🙁jag borde tänka på det som du såg för min bror 😞Esmaralda hjälp mig jag mår inte bra 😕 på grund av att jag shöpte sigaretter med pengarna 😟 jag ska shöpa triss lott från hemshöp i morgon när jag handlar mat, blir det bra så Esmaralda till min brors födelsedag i morgon 😊vad ser du Esmaralda vad tyckte du Esmaralda, jag betyder inget jag är så dum 😥 😥 😥 tacksam för svar 😖😖😖😩😩😩

91 Rädd:

skriven

Löser det sig verkligen? Får jag ihop det? Känns inte så just nu. 😕

Kram och kärlek

Svar: Ge dig inte, om du går in för det så klarar du det.. kram :)
Esmaralda

92 Mercan :

skriven

Min bror fastar Esmaralda för Ramazan 😖😖😖och jag shöpte sigaretter I morse i stället för triss lott till hans födelsedag 🙁🙁🙁jag är en idiot Esmaralda 😔min mor blev ledsen 😭 kan jag förändra något Esmaralda genom att shöpa triss lott från 60 kr Esmaralda I morgon från hemshöp när jag handlar mat 😕 min syster lovade att när hon kommer från jobbet I morgon hon ska shöpa triss lottar med bucket till min bror Esmaralda 😣😣😣😔😔jag gjorde I morse mitt livs största fel 😔

93 Ivonne:

skriven

Hej esmeralda
Tack så jättemycket för talman
Det är jättefint och gullig.
Jag undrar om jag kan beställa en till talman till mitt pojkvän.
Tack så mycket för all
Kram från mig ❤️❤️🙏

Svar: Ja, det kan du göra men du får vänta tills den 28/4 då jag annonsera ut resten av flocken... alla måste ha samma chans och det finns ju bara ett litet antal, kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: