Bönkål....

Här i Skåne är brunkålen till skinkan lika viktig som skinkan själv, till jul alltså !
 
I går var det dagen efter... mest dagen efter vad  det gäller  den räliga värken för man jobbar ju på rätt bra inför en middagsbjudning på 13 personer.
 
Helt underbart var det och helt slut blev jag... men inte förrän dagen efter !
 
Och igår, dagen efter kom några  gamla vänner på besök.... de var ute på sin årliga tur i Skåne som de  tar varje decmber och tittar in till goda vänner och önskar god jul.
 
Jag hade beslutat mig för att göra det hela enkelt och bjuda på brunkål, köttbullar och  prinkorv.
Enkelt & smidigt.
 
 
 
Så jag tar tre rullar brunkål.... öppnar dem och trycker ner innehållet i stekpannan... bara det att sista plastkorven visade sig innehålla BRUNA BÖNOR... och det, mina vänner, är ju något helt annat än brunkål !
Så fort jag klickat ner hela innehållet upptäckte jag misstaget 😱
Med dagen efter ögon såg rullarna ungefär likadana ut.. plast och med brunt innehåll...
.. ve och fasa !!
 
 
Jag försökte skrapa bort det mesta av bönorna  men det är ju rätt flytande och  en del hängde sig  kvar och så fick det bli.
Lunchen slank ner i alla fall  fast en av gästerna  påpekade att brunkålen hade en ovanligt pikant och god smak !!
Där ser man !
Kanske en annan skapat ett nytt recept på brunkål 😂
 
Jag avslöjade aldrig vad som hänt.. somligt får man hålla hemligt !
 
Kram & Kärlek💖
 
 
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vill bara säger tack än allt annat. Jag var omedvetenhet att jag har sova genom natten. Jag var lugnt tills sista. Man förstår ju i en viss situationen man behöver mest speciellt någon.

Tur att jag kan få något bra tips från dig. Så tack.

Jag kommer inte väl kunde berätta vem som får mig lugnt. Jag får kanske säger att det är ängel eller någon.

Så tack! ❤

Ha det bra

2 AnnaK:

skriven

Tack för svar igår! Så det är inte bara jag som inbillar mig att hon håller koll på mig? I vilket syfte? Vet ju att hon sagt att hon är svartsjuk. Kanske handlar om det.

Kram 🤗

3 Sofia :

skriven

Kära Esmeralda!

Jag har på sistone vid flera olika tillfällen påpekat för min chef att min jobbsituation får mig att må riktigt dåligt. Han har sagt att vi ska ha ett möte om det men inget händer.

Nu finns det ett annat jobb som jag kanske vill söka i Lund. Jag undrar om jag hade trivts på det jobbet och om det är dags för mig att söka mig vidare härifrån. Kram 🌸💃
S

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Igår kväll så ju min ängel lovar mig att hen ska var med på när jag träffas C kvinna och hjälpas även jag kommer lyssna om vad ängel har för att säger också till mig. Även avläsa hela situationen.

Men tack för igår kväll att kunde avslappna men tur att min ängel ska var med mig. Hen är densamma person från fredags...

Det blir positiv för mig att har ängel med mig.

Men tack😊

Ha det bra

Svar: Ja Ängel gör vad hon kan så fortsätt lyssna till henne och fortsätt läs av situationerna, kram :)
Esmaralda

5 <3:

skriven

Så det kan bli 😅😅

Kommer julbord bli av på fredag och det bli trevligt trots att det inte är bra med A och mig ?
Kram

6 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! Skrattade gott då jag läste vad som hänt!!

Har jag träffat rätt man nu? Kommer vi bli lyckliga tillsammans? Kramar

7 J:

skriven

Gomorgon🌺
Har aldrig smakat på brunkål men får kanske göra det någon gång.
Kommer veckan bli bra för sonen och för mig ?❤
Kram

Svar: Brunkål till skinkan... finns inget bättre :) Ja veckan ser ut att bli i alla fall hyfsat bra,, kram :)
Esmaralda

8 Pia1:

skriven

Jag pratade med chefen på detta nya sjukhuset som trots två löften blåste av planen att titta på mina bilder med mig... Och han verkade både villig och förstående, lovade att kolla vad som hänt.
Men jag tror ju det här beror på en annan av cheferna som först lovade men sen verkar ha backat.
Tror du Es jag får en ny chans?
❤️

Svar: Ja, det tror jag du får, kram :)
Esmaralda

9 Naturvän:

skriven

Hej!

Det frestar på med kalas även om det är roligt, kul med bruna bönorna!

Här sitter jag med tårar i ögonen, som en fjantig tonåring.

Väntade besök från min vän, men inställt och uppskjutet. Hoppas nu bara det blir möjligt framöver.Vissa människor behöver bara finnnas i närheten , de lyfter upp energierna och ibland behöver man inte prata så mkt. Bara finnas där...


Det är bara att sätta igång med dagen, det finns att göra hela tiden. Det här att man röjer och sorterar har väl att göra med en inre process också? Ngt positivt..Ger mig på kökslådorna, ordning och reda!

lite god mat, sticka raggsockar och musik så blir det ändå en bra dag.

kram


Svar: Ja, rensar man bland sin saker så rensar man inom sig också... en bra process ! Kram :)
Esmaralda

10 Razawa :

skriven

Hej bästa Esmaralda
Är gravid med bebis nr två o beräknad nu 24 december.. har en sådan stress över att min man kanske ej hinner tillbaka till själva förlossningen, pga mkt projekt utanför Stockholm. Vad får du för känsla? Känns det som att han är med vid själva födseln?
Kram

Svar: Ja, det känns som om han kommer vara med, och stort lycka till.. snart får du träffa din fina bebis, kram :)
Esmaralda

11 Skorpan:

skriven

Det är ju bra att kunna förnya sig o inte alltid köra med samma gamla vanliga ;). Jag trodde att du hade köpt hundkorv o tillagat det då jag såg bilderna, men så var det ju ändå inte ;D. Huvudsaken att maten slank ner o alla var nöjda, eller hur? Men kål o bönor är nog väldigt olika till smak o utseende...

Blev en längre sovmorgon än jag hade tänkt mig, kanske meningen? Ledigt idag då det är vår självständighetsdag o den är jag väldigt tacksam för. Hemska tanke att man inte skulle få göra, tänka, tycka o röra sig som man vill utan rädsla för att nåt kan hända... Så tack till alla dem som kämpade för vår frihet!!!

Fri är jag att göra vad jag vill förutom vissa måsten som måste tas omhand o det är idag ett gigantiskt tvättberg. Det man lämnar efter sig har man framför, så är det ju bara ;). Det jag undrar med mig själv är varför jag har så svårt att komma till skott med det mesta Es? Är det som exet sa i tiderna att jag var en "lat skit", eller är det nåt annat? Har ju ingen fysisk orsak till all ovilja, kan röra mig o så. Har förundrat mig över detta i flera år o bara väntat på att all "ovilja" skulle ersättas av vilja, men nej...

Så det blir en dag fylld av ljud från tvättmaskin o torktumlare i frihetens tecken ;D.

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Får gratulera på självständighetsdagen... eller hur man säger !! Nej, lat är du inte, snarare att planeringen inte alltid funkar så bra... kram :)
Esmaralda

12 Mts:

skriven

Hej!
Är min chef J någo intresserad av mig?
Kram!

13 Helena Ir:

skriven

Du får väl testa på fler? Kanske har du uppfunnit ett nytt recept på delikat mat. Jag skulle då äta :)
Jag får väl erkänna att brunkål har jag aldrig ätit men bruna bönor lärde jag mig äta i matsalen i skolan.

Minns att du skrev precis det min tandläkare sa om apneskenan, att det skulle bli kämpigt. Jag kämpar på natten men resten av dagen bli jag påmind av vad det gör på min kropp. Ser ingen lösning heller.. valet är svårt.. fortsätter ändå!

Ha det så bra!

Kram

Svar: Bra bönor är jag typ uppfödd på.. mormor lagade det ofta när jag var barn ! Och jag har alltid gillat det !Det är tufft med skenan.. bra att du inte ger upp, kram :)
Esmaralda

14 Singoala :

skriven

:'-) tack för morgonfnisset!

funderar på om det kan formas ett litet gott kompisgäng mellan mig och dessa två? skulle de vara intresserade?

nu blir det tomtegröts frulle, kram från en ny läsare 💕


Svar: Ja, det känns som om intresse finns, kram :)
Esmaralda

15 Mika:

skriven

Hej🌿

Ser du om det blir ett barn till för oss inom ett år ? Kram 🥰

16 Skrållann :

skriven

Hej!
Helt rätt, ”somligt får man hålla för sig själv”.
Vaknar till en iskall dag. Barnen har fått skjuts till bussen så jag passar på att vila lite igen då jag har tre jobbnätter att se fram emot.
Om knappt en månad fyller sonen 18 och han har fått tider till både uppkörning och teori när det gäller att ta körkort.
Kommer han fixa det vid första försöker?

Kram❤️

Svar: 70 % att han klarar det - annars lär det gå bra på andra försöket, kram :)
Esmaralda

17 Lotta S:

skriven

Ser du om onsdagskvällens middag kan bli av eller är det för många sjuka/risk för smitta?

Svar: Tveksamt, kan bli vilket som, kram :)
Esmaralda

18 Jobb:

skriven

Sådant kan hända 🤣
Es, min chef kan vara världens gulligaste och säga att hon inte kan se verksamheten utan mig i framtiden. Samtidigt kan hon kräka ut sig elaka kommentarer där hon går mot personangrepp.. det är väldigt jobbigt och jag söker nya jobb på grund av att ledningen är så ineffektiv och rörig och emellanåt elaka..

Min fråga till dig är vad chefens beteende kommer ifrån?

Kommer ledningen att få reda på att jag söker mig vidare?

Svar: Chefen verkar ha liknande beteende också privat....och det sitter djupt rotat i hennes personlighet. Kram :)
Esmaralda

19 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Smakar det gott gör ju inte misstagen ngt De är så nya recept kommer till ;-)

Här stog snickaren kl 07 och knacka på ! Jag sov och Moses visade sin vakthundsinstingt med ett blekt woff . Inte vaknade jag inte...men mobilens signal fick upp mig En frusen snickare ( 12 minusgrader) tog sig upp på vinden och inspekterade sen kikade han i sovrummet och åkte...haha han hämtar material och jag som inte trodde snickaren skulle komma Tji fick jag !
Hur jag ska hålla mig vaken blir en annan femma La mig 04 i morse hade sån värk...

Måndag och ny vecka nya möjligheter !

Kram Anki med flock somhåller sig inne idag

Svar: Jag tyckte INTE alls att det var gott... kanske för jag visste :) Vad skönt att snickaren kom till sist !!! Kram :)
Esmaralda

20 Dunegull:

skriven

Hur nära är jag en bättre tjänst nu? Innebär det även personalansvar?
Tänker dem på mig nu och diskuterar det i ledningen?

Kram

21 Lillanmillan :

skriven

Sov hos killen igår. Så skönt att sova med honom. Kan han inte förstå att vi borde bli sambos snart?
Det var meningen att jag skulle köra hem men sen ville han att jag skulle stanna. Och han ville att jag skulle med på hans träning.
Hur lång tid ska det ta innan vi blir sambos?

22 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Vet faktiskt inte hur man säger gällande självständighetsdagen så grattis är säkert bra :). Missar i planeringen, ja kan nog stämma bra, ogillar att planera ju, o det är ju kanake en sämre egenskap det ;). Speciellt på jobbet där årets viktigaste, nästan, möte kommer att gå av stapeln nästa vecka... Oj, får se hur jag lyckas med att få med allt...
Kram från tvättriket :D o Skorpan

23 <3:

skriven

Så det kan bli 😅😅

Hur stor är chansen julbord blir av på fredag och det blir trevligt trots att det inte är bra med A och mig ?
Kram

Svar: Är det in ok mellan er så blir umgänget er emellan på julbordet inte så bra... kram :)
Esmaralda

24 Helena Ir:

skriven

Tack, tänker att jag backar tillbaka lite med skenorna så inte trycket blir så stort, kanske kroppen lugnar sig lite. Får se hur mycket sisu det finns i mig då :)

Kram

Svar: Klokt tänkt, kram :)
Esmaralda

25 Sieva:

skriven

Vad har S för uppfattning utav mig?
Kan det utvecklas till något mellan oss?

26 Stella:

skriven

Ibland behöver man inte berätta allt😎Får du lite ledigt snart efter allt med talismanerna, jobb och bockfesten? Hade en underbar dröm på morgonkvisten om gemenskap och träffade en snygg polis som var så mån mig. Synd att det bara var en dröm😋 Kommer något nytt och bra in i mitt liv snart? Behöver lite hopp😇 Kram

Svar: Drömmar kan ibland vara lite av det förberedande slaget !I dag är en seg dag och mellan varven kollar jag på serien om Knutby... kram :)
Esmaralda

27 Dejsan:

skriven

Jag visste inte att det fanns brunkål i plastkorvar. Jag tror inte det finns häruppe. I burk har jag sett, men tror inte det är gott. Jag brukar göra själv. Pappa var ju skåning, så vi har alltid ätit brunkål till jul, och jag har tagit med mig traditionen. Den har blivit lite förenklad med åren. Numera använder jag köttbuljong istället för att koka kött till buljong. Men jag säger som du, ingen jul utan brunkål till skinkan. Har redan införskaffat ett kålhuvud. Pepparkakorna är bakade. Och så mitt i alltihop har jag kokat lingon- och drottningsylt. Vi har rensat i frysarna och jag måste koka lite bär så jag får mer plats.

Svar: En gång firade vi jul i Lappland och jag letade som en tossing efter brunkål men ingen hade ens hört talas om det !Vad duktig du är som gör hemlagad brunkål.. jag köper plastkorv o smaksätter med salt, ättika och sirap !!
Hemgjord sylt dessutom.... som är så gott !! Kram :)
Esmaralda

28 Smulan :

skriven

Spännande med nya smaker. Extra protein

Beställde en crosstrainer som maken hämtade igår. Såg mer ut som någon form av pulka. Blir så trött så retur på den och invänta rätt paket.
Maken fick jobbet:)

Svar: Grattis till maken.... och det är alltid bökigt med returer ! Kram :)
Esmaralda

29 AnnaK:

skriven

Har hon ett kontrollbehov? Varför ska hon ha koll på mig tycker hon isåfall?

Kram 🤗

30 Jen. :

skriven

Min dotter tittar ofta länge ut i luften och pekar som om hon ser någon. Det känns annars också som att det är någon i vår lägenhet. Kan du se om det stämmer och vem är det? Är det liksom någon som har någon relation till oss?

Svar: Ja ni får besök ibland från någon som tillhör er på andra sidan.. någon som kommer i stor kärlek och tittar till.. kram :)
Esmaralda

31 Tiss :

skriven

Hej Es!

Hur skulle du beskriva smaken av brunkål? Jag har aldrig ätit det och jag hatar doften av kål (den där är ju dessutom brun... hua). Fast jag kan inte säga så mycket om just brunkål då jag aldrig har testat, det är därför jag är lite nyfiken. Jag brukade dock äta mammas rödkålssallad och råkostsallad, men det är ju kallt. Däremot kunde jag inte vara hemma när kålpudding gjordes (fast kålpudding är gott) då det som sagt luktar så illa!

Jag är lite orolig inför mitt samtal på onsdag, kommer det att gå bra?

Svar: Det går inte att beskriva smaken av brunkål och kanske måste man vara uppväxt med den... den smaksätts med salt, ättika och sirap ! Ja, samtalet ser ut att gå bra... kram :)
Esmaralda

32 SusanneAmalia :

skriven

God Lunch❤️

Ja vad kan man säga om brunkål?? Gillar varken bruna bönor eller brunkål. Men jag har smakat båda och brunkål är godare än bönor. Jag hoppas att dina gäster blev nöjda.. Ibland har livet små
överaskningar🤔🤗


Saga tackade för healing en och sov lugnt sista natten i sitt jordeliv. Jag viskade i hennes öra att hon var så välkommen tillbaka till oss.
Hon kurrade lite och slickade mig på handen.

Älskade katt du kommer vara saknad.
Men vi syns säkert för hon kommer att hälsa på. Ella Bella har letat i hela huset efter sin vän. Men jag har förklarat att hon är en Ängla katt nu som kommer med Ängla kärlek till EllaBella.

Idag kommer det en kattunge hit. Cornelis har tvingat den för att vi skulle ha fler tassar i huset.

Jag ville att den skulle heta Saphfo bara kärlek. Hon levde 600fk på ön Lespion och var lyreker och vis sångare. Hennes texter är magiska.

Cornelis katt ska heta Sally.

EllaBella ska ta hand om den lilla missen..
Hon skulle få hjälp av Saga men cancern åt upp henne. Men Saga kommer och hjälper det är jag säker på.

Sälen var fantastisk kallt snö men jag har åkt skidor och invigt säsongen.

Kärlek till alla..
Nu blir det Ängla kärlek julglädje och julpyssel.

EllaBella hälsar... 🐕 Till alla bloggdjur med kärlek och glädje..
Stor kram ❤️



Svar: Saga är glad och frisk nu och blir väl omhändertagen... jag ser en man och en kvinna särskilt, som pysslar om henne. Och visst kommer hon och hälsar på . Hon kommer då och då och tittar till sin älskade jordefamilj. Och en ny kattunge kommer, det gläder särskilt Saga. Kram :)
Esmaralda

33 Moms:

skriven

Hej:)

Varför blev H så konstig efter jag förklarade hur jag ville ha det? Känns som vi är påväg bli osams eller

34 Snödroppen:

skriven

Hejsan💞

Nämen oj så det kan bli😱😅 Tur gästerna var nöjda i alla fall. Här blir det inga större fester, slopar helst julen om jag får bestämma men det blir ett julbord, om det är smart sen får vi väl se med tanke på covid-ökningen. Men på onsdag så är det annat som gäller, ett fruktat möte…kommer det falla ut till min fördel och kan det kanske ge lite mindre oro med det ekonomiska? Jag är sjukt orolig och nervös inför onsdag😔
Kram💞

Svar: Det ser ut att bli ok... kanske inte precis som du önskar men hyfsat ok i alla fall, kram :)
Esmaralda

35 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Idag firar vi 104 års självständighet i Finland. Ingen stillsam högtidlig dag för mig utan bara städande och röjande för kalasen.

Det har hänt en grej mellan mig och dottern som gjort att jag lite tappat lusten att ordna något kalas överhuvudtaget. Men såklart jag ordnar ändå. Men det känns inte lika roligt. Har svårt att lita på henne, och tilliten fick sig en törn.

Tror du kalaset blir av på lördag som planerat? Vill bara få det undanstökat så fort som möjligt.

Kram

Svar: Grattis på 104 års dagen ! Det som skett mellan dig och dottern verkar vara en naturlig del i hennes mentala tillväxt... det kommer fler tillfällen när det skär sig...... ja jag tror kalaset blir av och det känns viktigt, kram :)
Esmaralda

36 Skorpan:

skriven

Såg en film som handlade om ett mål mot kemijätten DuPont i Usa o fy sjutton så många gånger håren reste sig på min kropp. Det var ju bara en film, baserad på en verklig händelse, men på nåt sätt kändes det som att detta har jag haft något att göra med i ett tidigare liv. Vad tror du Es, kan det vara så? Hemskt, kan inte annat säga...
Kram Skorpan

Svar: Ja, så kan det verkligen vara, kram :)
Esmaralda

37 Läroliv:

skriven

Hej Esmaralda, tack för svaret. Tyvärr verkar det ha försvunnit på din sida, så kan inte läsa hela svaret. Kan bara läsa den del som finns på min sida.

Kram

38 Bjork:

skriven

Hej finns det en ledig lägenhet till mig framöver?

Kram

Svar: Ja så ser det ut, kram :)
Esmaralda

39 Vitlilja :

skriven

Tycker de att det är konstigt att jag pratar så lite? Jag jobbar på det men det sitter djupt. Känner stress över att förbättra mig.

Svar: Nej man tycker inte alls att du är konstigt, bara lite tystlåten...kram :)
Esmaralda

40 Mirre:

skriven

Hej Es,

Känner mig väldigt ensam nu, vad kan jag göra för att hantera detta?
Jag jobbar hårdare än någonsin för mina mål men det har gjort att det också är vad mestadels av tiden går åt nu.. studier och jobb.
Har inte tid att träffa mina vänner så ofta men det gör mig inte jättemycket, saknar mer ett romantiskt förhållande vilket jag känner att jag inte borde.. alltså att jag inte borde känna mig ensam och sakna det.
Vet inte vad jag kan göra.. har du något tips eller ser du något på ingång?

Kram💕

41 Misstjejen:

skriven

Hej

Fungerar helt bra🙃... jag har tydligt lyssna på ängeln och allt. Jag försöka min bästa som jag kan. Prata om corona som vanligt medan jag prova på sjuka spanska från 1900 talet😅... jag märks direkt...

Jag är mig själv tror jag väl.😊

Det blir väl ses igen nästa år😄

Jag gör bra ifrån mig ändå





Ha det bra

Svar: Visst gör du bra ifrån dej !! Kram :)
Esmaralda

42 Camilla:

skriven

Men se där. De verkade i alla fall gilla det och det var ju det viktigaste😂 Det är så kallt ute att håret och kragen på jackan fryst till is och mobilen dog. Inte ofta man får uppleva det😊 Varför blev han så arg när jag sa ifrån om att jag inte tycker att det är någon idé' att ha kontakt när han är så seg? Hur går tankarna nu och har han tänkt något på det om att jag är singel? Må så gott🤗

Svar: Han kände sig påhoppad.. och du markerade.. kram :)
Esmaralda

43 Browallia:

skriven

Attans osis, tur i oturen att gästerna inte verkar märka av din fadäs. :)

Jag beklagar den dåliga stämning som varit i bloggen de senaste två veckorna pga att jag i all välmening påpekade för en viss person att h*n formulerat sig på ett sätt som gör att attraktionslagen får motsatt effekt. Att detta skulle utlösa ett drev mot mig av med en sådan kaliber hade jag inte ens i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig. Trist att näthatet har fått fäste här i bloggen, tiden då man kunde vara sig själv och öppet ha raka och ärliga åsikter tillhör numer det förgångna. Lika så att man med glimten i ögat kunde vara ironisk och slänga käft utan att någon tog det på blodigt allvar. Inte ens dig visar man någon som helst respekt för längre utan kräver att du ska svara på frågor 24/7 året om oavsett om du är sjuk. Att du tycker att det är oetiskt att svara på frågor om sjukdomar tas det ingen hänsyn till. Sorry, att jag tar mig friheten att öppet och ärligt häva ur mig mina tankar och åsikter om hur jag personligen upplever den nuvarande situationen i bloggfamiljen. Du kanske hade föredragit att jag hade tagit upp dett med dig i ett mail? Kram Browallia.

Svar: Helt okey att skriva det du skrivitJag känner mig dock inte misskrediterad på något sätt och skulle jag göra det - då hade jag satt ner foten och pekat med hela armen.
Och därmed sätter vi punkt för den här debatten !
Kram :)
Esmaralda

44 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något Esmaralda från euro jackpott den här månaden 😣 😣 😣

Svar: Nej, ingenting större kan jag se, kram :)
Esmaralda

45 Mercan :

skriven

Tack Esmaralda 😔 💖 💝 💟

46 Agnes:

skriven

SusanneAmalia! Jag beklagar din förlust av Saga...

Du har alltid ngt intressant att skriva om här, o ditt driv med att göra saker du mår bra av, är jag verkligen imponerad av!
Och din kärlek till livet...

Kram till dig o övriga på bloggen! ;0}

Svar: Ja jag håller med till fullo, jag beundrar SusanneAmalias driv !! En stark och speciell kvinna med ett stort och gott hjärta ! Kram :)
Esmaralda

47 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Intressant.
Kör nog med teflonstekpanna ändå, kanske de är bättre än på den tiden det begav sig...
Kram Skorpan

48 Cecilia:

skriven

Haha förstår att det är lätt att blanda ihop.

Här är tips på recept till julbaket: https://www.ica.se/recept/saffranskladdkaka-med-mandelmassa-726334/

Enkel och god saffranskladdkaka. Har hört att det även är poppis med lite vitchoklad i också.

Tack för det trygga svaret igår. Det kändes mycket bättre efter att ha läst ditt meddelande. Vi fastnade för två unga vuxna katter som skulle behöva ett jourhem för den ena är stressad. Två riktiga charmtroll som vi blev helt kära i. Så förhoppningsvis kan vi adoptera dessa två så fort läget blir mer stabilt med den ena, men jourhem blir vi så länge då.

Idag trillade Ängel in i brevlådan. Som allting så känner jag alltid av energin så fort jag tar i brevet. Jag tänkte aktivera henne imorgon, vilket är passande då jag har intervju för ett exjobb jag verkligen vill ha. Kommer det att gå bra? Kramar

Svar: Tack för recept ! Vad roligt att ni fått två fina katter som ni trivs med.. jag tror nog att ni kan behålla dem.
I morgon kommer Ängel bli lycklig som blir aktiverad men hon försöker redan hjälpa dig... kram :)
Esmaralda

49 Monica:

skriven

I Norrland är bruna bönor en av paradrätterna på julbordet. Utan denna rätt är det ingen riktig jul vad jag har hört.

50 B:

skriven

Hej, har bestämt mig för att äntligen börja spara pengar till en öronoperation.. jag vill inte gå runt och må så dåligt av det igen, speciellt på sommaren när man bara vill kunna sätta upp håret eller vara ute utan att få ångest för att det blåser och man måste dölja.. tror du det kommer att bli bra?❤️❤️

Kram

51 Sus:

skriven

Hej
Ursäkta men varför är det så svårt…
Love sus

52 Stella:

skriven

Knutby var verkligen helt sinnessjukt. En kollega hade en av kvinnorna i terapi efteråt och du kan ju tänka dig hur det gick😁 Måste nu fråga vad du menade med min förberedande dröm. Hmm .. kommer jag att träffa en fin polis snart eller???😋 Vet inte vad som hände men igår kändes mycket hopplöst men idag har jag fått ny kraft igen och planerar inför framtiden. Kanske Ängel eller skyddsängel gett mig en spark i baken☺ Vila lugnt. Kram

Svar: Jag önskar jag själv vet vad jag menade... ordet förberedande kom starkt till mig men jag kan inte tolka det riktigt.Hoppas det löser sig och att du förstår.
Ängel jobbar för dig... kram :)
Esmaralda

53 Till SusanneAmalia:

skriven

Stor kram till dig ❤

54 Undrar:

skriven

Hej!
Jag undrar om jag har gjort rått i välkomnande av min ängel?
Kommer hon att trivas?

Kram

Svar: Du har gjort helt rätt och hon trivs verkligen, kram :)
Esmaralda

55 Vitlilja :

skriven

Såg att du kollar på serien om knutby Es :) det gör jag också. Antar att du menar dramaserien på tv4. Kan också rekommendera "I blind tro" - dokumentären finns på HBO. Samt så finns en jättebra ljudbok på Storytel "Knutbyflickan". Läsvärd!
Skulle inte du kunna skriva ett inlägg om detta nån dag, din analys av sektledarna till exempel?
Kram

Svar: Ja, det är dramaserien jag tittar på. I blind tro har jag sett, intressant ! Visst kan jag skriva om detta , det kommer.. kram :)
Esmaralda

56 barrqvist:

skriven

..jag hade en liten incident med en granne idag, nyinflyttad som man är också, som "lånat" min p-plats utan lov. Vet inte hur hon tänkte där riktigt men hon verkade tycka det var fritt fram i princip , tror inte hon gillade att jag ringt vaktbolaget heller men vad göra? Fick en liten ursäkt i alla fall om än det lät som att det var mer jag som ställt till det på hennes tonfall.. Hoppas bara dett ainte ger mig dålig karma och att universum kan vara förstående och att det blir bra i slutändan.. Ingen dålig tur efter idag tack :)

Svar: Ingen dåliga karma här inte... kram :)
Esmaralda

57 Boudica:

skriven

kanske ett nytt recept till nästa julmiddag? ;)
men bra att de gillade det i alla fall!

Här är en slö och kylig måndag, ska lista ut lite mat snart.
Lite återhämtning idag från min kurshelg, kom hem sent på natten igår.
Men tillbaka till jobb imorgon, känner verkligen inte för det!

Men oj, vad menar du med att han blev fundersam?
Låter lite läskigt men hoppas på att du menade på ett positivt sätt, och inte ett "va sjutton håller hon på med" sätt! XD
Vad tänker han om mig Es, finns det en nyfikenhet där också?
Är det något som kan utvecklas vid nästa tillfälle?

KRAM!

58 <3:

skriven

Vad är bästa kära Es.
Att ET försöker fixa dejten åt mig eller att jag själv tar kontakt?
Kram

59 En Ängel med stort hjärta:

skriven

Kära Esmeralda! Så där gjorde min sambo förra Julen men vi var själva vi fick ett gott skratt i alla fall🙂

Jag har en viktig fråga för mig:
Kommer vi att få fira
Julen med dottern o våra tre barnbarn i år? Tacksam för svar

Kram o kärlek
✊🍀✊❣️🌺🌸🌺🙏

Svar: Med 70 % säkerhet blir det så.. resterande 30 % visar att det kan bli problem... jag håller helt enkelt tummarna för att det ska gå bra.. kram :)
Esmaralda

60 Browallia:

skriven

PUNKT SLUT! 😁👍🏻




Svar: YAY !!!
Esmaralda

61 Tmiss123:

skriven

Hej Esmeralda!

Jag undrar hur han känner för mig då jag känner något mellan oss som jag inte kan förklara. Kommer det hända något mellan oss? tänker han ens på mig och varför gjorde han som han gjorde? Hade varit väldigt tacksam för ett svar 😊.

Mvh
Tmiss123

Svar: Han har tankar på dig men ser inte hurpass seriösa, kram :)
Esmaralda

62 Stella:

skriven

Självklart så förstår jag💖 Kram

63 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Tack kära Es för ditt svar🙏♥️

Får jag fråga de 30% som kan ge problem är angående min dotter, barnbarnen eller nån annan?

Hoppas du kan svara på det🙏🙏✊🍀✊🥺🌹💫❣️


Kram 🥰

64 Lärarinnan :

skriven

Hej E

Kommer jag att söka och få mitt drömjobb inom ett år?

Kram från mig

65 Tmiss123:

skriven

Hej Esmeralda!

Angående min förra fråga, skulle du kunna utveckla vilka tankar han har om mig? Om han verkligen känner likadant och om han kommer höra av sig?

Mvh
Tmiss123

66 Lärarinnan :

skriven

Hej E

Kommer jag att söka och få mitt drömjobb inom ett år?

Kram från mig

67 Lärarinnan :

skriven

Hej E

Kommer jag att söka och få mitt drömjobb inom ett år?

Kram från mig

68 Lärarinnan :

skriven

Hej E

Kommer jag att söka och få mitt drömjobb inom ett år?

Kram från mig


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: