MINNEN AV TIDIGARE LIV......

Finns det egentligen bevis för att vi levt tidigare liv innan vi föddes till det nuvarande ?

Kanske inga bevis som kulle hålla i domstol… men ändå, tillräckligt  med bevis för  de som kan se sambandet.

Jag har träffat på en hel del genom åren

Jag har mött Kerstin som är en av oss i bloggfamiljen.

För många år sedan besökte hon mig för spådom, det är nog 40 år sedan nu.

Hon hade problem med sömnen.

Hon vaknade ibland flera gånger per natt av att hon inte fick luft.

Hon vaknade och kippade efter andan och hade panik.

 

Samtidigt hade hon en bild för ögonen, att någon stod över henne med en stor kudde och tryckte den mot hennes ansikte.

Armar och ben kändes små och kraftlösa och hon kunde inte försvara sig

Läkare hade undersökt henne, hon  led inte av sömnapné eller något annat som kunde förklara det hela.

I en seans stod det ju klart – att Kerstin i förra livet, när hon kallades Lilian, hade blivit kvävd till döds av sin mamma när hon bara var några månader gammal.

Hon kvävdes med en kudde och liten som hon var kunde hon ju inte försvara sig

Insikten genom seansen hjälpte en aning men inte fullt ut  och hon gjorde 5-6 regressioner och  för varje regression blev det framsteg.

Så småningom kunde hon lämna  det gamla traumat bakom sig och sova hyfsat gott om nätterna.

Jag har Kerstins tillåtelse att berätta .

💖

Ett annat exempel är en man i medelåldern som vi kan kalla Bosse. 

Så länge han kan minnas har han varit alldeles betagen i klassisk musik.

Nästan på ett maniskt sätt.

Han spelar många instrument och är idag  skicklig yrkesmusiker.

Samtidigt har han alltid varit kluven inför sin dragning till musiken.

Han har både älskat och hatat sitt musicerande.

 Han hade alltid  en stark känsla av att musiken varit viktig  för honom från födseln om inte längre tillbaka ….. och inte bara viktig utan livsviktig .

Ofta fick han tankar som handlade om  att han spelade för sitt liv

För att överleva.

Han gjorde regressioner för ungefär ett 20 tal år sedan och mycket riktigt.. han såg hur han växte upp i en  musikalisk familj, han såg hur kriget kom och att familjen tvingades till koncentrationsläger och hur han själv fick spela för  sitt liv där, varenda dag.

Han var skicklig och deltog inte bara i lägerorkestern utan spelade och på nazisternas privata fester.

Några år efter regressionen råkade han ut för en olycka och skadade sin hand. När såret läkte blev ärret en perfekt formad Davidsstjärna.

 

 

 

 

I dag har han  slutit fred med som varit och kan njuta mer av sin musik även om det fortfarande kan vara lite dubbelt.

Hur har ni det med era tidigare liv ?

Kram & Kärlek

1 sussie:

skriven

Hej Esmaralda! Aldrig haft några drömmar eller några tankar om ett tidigare liv.

Hade kontakt med mannen igår som jag träffat en tid. Förklarade precis att jag inte bara är intresserad av att ses för att ha sex. Vill träffas längre stunder och lära känna varandra bättre för att sen kanske inleda ett förhållande om det känns bra. Kommer han någonsin vara intresserad av det? Kommer han höra av sig mer till mig? Kram

Svar: Jag tror inte att han är riktigt på samma plats som du i livet, kram :)
Esmaralda

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag undrar om kan man möts sig själv som jag har leva annan person i tidigare livet?

Ha det bra

3 Jossan :

skriven

Godmorgon

Jag tror jag levt i förintelselägrer.. hade så velat veta mer om det..

Att åka hem från T är så jobbigt. Hatar att lämna honom.. vill bara bo med honom... igår natt la han sig och höll mig i handen när jag sov, han valde att lägga sig hos mig tills jag somnade. Jag trivs bra i hans lägenhet även när jag var själv under timmarna han var på sjukhuset. Wow han har allt jag vill ha 🥰 den kemin är wow...

Kan du var vi kommer köpa tomt för att bygga hus? Eller är det någon när som känner någon som äger massa tomter runt Malmö? 🙈

Kram

4 Läroliv:

skriven

Som jag skrivit förut så har jag levt ett liv i Skottland där jag levde som stark kvinna om än i orostider. Känns som att livet var lyckligt. Ser just nu på reprisen på Outlander på söndagarna och har inga som helst problem att sitta och se alla dessa 3-4 avsnitt i ett sträck. Känns lite som att jag nästan "sugs" in i handlingen. Älskar Skottland, trots att jag aldrig varit där.

Häromdan skrev jag om att det börjar klarna att jag också varit Prästinna i tidigare liv, där jag bland annat verkade för bättre skördar för folket i den by jag bodde i. Det andliga kommer starkt och som jag känner måste gå mer och mer in i och med det även längre meditationer. Känns mycket viktigt.

Hur jag ska gå tillväga lär nog också klarna med tiden, och att jag är Häxa i detta livet är nog ingen slump.

Jag är ju gammal nu, 75 år och är spådd att bli riktigt gammal, så kanske dyker det upp något mer minne från tidigare liv, Det lär visa sig. Är så tacksam för det jag får uppleva.

Kram

Svar: Ett besök i Skottland hade blivit stort för dig och du hade känt igen dig ! Du står i nära förbindelse med dina gamla liv och du kommer kunna känna in betydligt mer. För övrigt är 75 ingen ålder som stoppar dig på något sätt, inte från något... kram :)
Esmaralda

5 Helena Ir:

skriven

Det där fascinerar mig. Skönt att sådana trauman kan få sin förklaring.
Jag har ett minne från en plats som jag besökte som 6-7 år, jag satt uppe på en stor sten, och tittade ut över det jag såg.. och tänkte att jag hade varit där tidigare. Om jag har det, så var det inte i det här livet. Speciellt den stora stenen har jag fortfarande i minnet.

Avbokar det jag hade idag, inte alls i form.

Ha det så bra!

Kram

Svar: Ja, den gången som barn hade du en flashback till ett tidigare liv ! Ta nu hand o dig och du kommer snart i form igen.. kram :)
Esmaralda

6 Rebecca :

skriven

Jag har tyvärr inte sett mina tidigare liv själv.. men fått berättat av dig samt andra. Vill gärna se dem själv nån gång.

Hur blir min ekonomi detta år?😇

7 smulan:

skriven

För några år sedan, så dök namnet på en stad upp gång på gång i huvudet.
Jag frågade om det i en av mina seanser. det visade sig att jag tidigare levt i den staden.
och att jag bar på en stor sorg och längtan, en längtan som åtreupplevdes i detta livet.

Svar: Ja, så är det !! Den staden betydde mycket för dig, kram :)
Esmaralda

8 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag behöver bara var smartare än B kvinna då kommer hon har svårt att säger vad är verklighet och vad är sanningen.

Jag vet hur ska jag hanterar den situationen...

Det är roligare att lättare säger osanningar om mig. Än sanningen om mig.

Jag behöver bara var smartare och den är min verktyg i kommunicera...



Ha det bra

9 Hm:

skriven

Hej Esmaralda.

Undrar om han känner sig osäker på dina känslor för mig? Vi har sagt att vi ska försöka igen. Står det fortfarande fast?
Kan vi komma så långt att vi flyttar ihop?
Kram

10 <3:

skriven

Det låter så intressant med tidigare liv hur det kan te sig i ens jordeliv nu.
Tror i tidigare seans att du sett mig leva ett gott liv på ett slott.
Har funderat om jag levt i värme eftersom jag älskar solen ?
Värk och sjukdom kom tidigt för mig i det här livet tyvärr. Vet inte varför jag hade den oturen att bli sjuk som barn.
Kram

Svar: Visst har du levt i sol och värme.... din sjukdom verkar vara genetisk... jag tror inte den har med dina tidigare liv att göra...kram :)
Esmaralda

11 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har längtar efter vaccin men kommer jag få gör det snart?

Ha det bra

Svar: Ja vaccinet kommer, dröjer ännu en tid men det kommer och du blir vaccinerad, kram :)
Esmaralda

12 Lotta:

skriven

Så spännande. Jag har många gamla cellminnen som jag tror påverkar mig jättemycket på olika sätt. Vissa förstår jag andra inte. Jag har kopplat ihop med hjälp av seanser jag fått och kunnat se samband. Läkande helt klart och väldigt intressant. Jag skulle vilja göra regressioner men jag tror inte jag klarar släppa kontrollen fullt ut.
Jag måste säga att jag är så tacksam för seanserna och även för svar på frågor här på bloggen (jag vet att jag är tjatig, men det är för jag inte riktigt orkar med livet just nu)

Kram och ha en fin dag
L

Svar: Man kan träna sig på att släppa kontrollen och det blir en känsla av frihet och tillit till universum :) Vad roligt att seanserna har hjälpt dig... och ibland jävlas livet med oss människor, så är det ! Styrkekram :)
Esmaralda

13 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda 🤗♥️😊

14 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jättetack för svaret igår! ❤️🥰 Är nu i Lappland igen, något magiskt över Lappland tycker jag. Hade en dröm i natt som jag inte kan få bort ur min skalle och inte kan sluta tänka på.

Drömde att jag mötte en mörkhårig man, som såg bra ut, han hade kostym och kändes bekant fast jag inte kände honom. Men ändå kände jag honom, kanske från min tid som utbyteselev i USA. Han var utländsk, kanske amerikan Han sa att han ska hjälpa mig att få ett barn, och jag minns att jag i drömmen kände en oerhörd lättnad och känsla av att va, kan det vara såhär enkelt? Att någon dyker upp och erbjuder sig som donator.

Nu undrar jag om drömmen kan ha någon verklighetsförankring förutom det faktum att jag väldigt
mycket längtar efter fler barn och funderat på olika sätt och möjligheter jag kan tänkas förverkliga min dröm innan det är för sent. Kan det vara en slags sanndröm? Finns en sådan man därute? Hittar jag honom om jag söker tillräckligt aktivt?

Kram

Svar: Jag tror det är din längtan som skapat drömmen men samtidigt är drömmen inte omöjlig och du ska inte ge upp, kram :)
Esmaralda

15 PiaS:

skriven

Hej Es,

Jag har fått till mig i mina spådomar/seanser, även i spådom från Nettan att jag levt många olika liv. Jag kan ibland, speciellt när jag kommer till olika platser, känna starkt, ibland stort obehag, och ibland en stor samhörighet med platsen, som jag vore hemma.

Nu har jag funderingar igen kring kärleken...jag har via dejtingsajt träffat en man, P. Väldigt snabbt synkade vi, nästan lite magiskt. Vi har chattat och pratat i telefon i flera timmar i sträck, om i princip allt, allvar, trams, skämtat. Vi har skrattat mycket. Bägge är förbluffande, omtumlade, mycket känslor, även rädsla som dyker upp. Vi har även träffats några gånger och vi synkar, finns attraktion mellan oss. Vi bor i olika städer, så det finns ett geografiskt avstånd. Det ser inte jag som ett stort problem, utan att det går att hantera. P ser avståndet det som ett problem. Det som mer oroar mig är att P inte helt är klar och har bearbetat tidigare relation klart.
Nästan allt som jag har fått i mina spådomar/seanser stämmer in med P och mig. Nästan lite ”läskigt”.
Nu så backar P, inte så att har avslutat än. Han säger att det är det geografiska avståndet som gör att han tvekar. Jag blir förvirrad och vet inte hur och vad jag ska göra. Ska jag släppa P? Ska jag vänta ut P och se om han väljer att stanna kvar? Det känns fel att vi skulle avsluta, men vad kan jag göra?
Om du kan se något, så hjälp 🙏🏻.

Kram PiaS

Svar: Ja, du har ett stort förflutet minsann ! Jag tycker nog du ska släppa, en man som tvekar i detta skedet och backar, är inte den man som är rätt för dig.... den som är rätt väljer dig direkt och sätter dig över allt annat, kram :)
Esmaralda

16 Maria :

skriven

Hej!
Min nya bekantskap på fb dejting, kommer vi att ses? Han känns väldigt intressant och jag känner mig nyfiken på honom.. vågar man hoppas ?
Kram 🤗

Svar: Träffa honom och du vet nästan direkt om det är något för dig eller inte, kram :)
Esmaralda

17 Skorpan:

skriven

Ja nog ska vi väl ha levt några tidigare liv o som tur behöver vi inte gå upp till bevis i domstol gällande dem. Vilka otrevliga Kerstin o Bosse fått med sig till detta liv, tur att de fått hjälp av sina regressioner!

Ja inte vet jag hur mycket mina tidigare liv påverkar mitt nuvarande liv, om alls? Ser du nåt som jag släpat med mig till detta liv Es? Har förstått varför vissa saker tilltalar mig o andra inte, tror dock att det skulle finnas massor att utforska genom regressioner men... Nåt som får min dansfot stt rycka är 50-tals musikdn,men tidsmässigt får jag inte detta att passa in, om jag överlevde fasorna i koncentrationslägret o sedan dog i en olycka kort efter att jag blev frisläppt, hur skulle jag ha hunnit med att leva, okej en kort tid, på 50-talet? Jo om jag dog relativt ung, eller så finns inget samband med dessa två, bara jag som inbillar mig ;).

Måndag, igen, var det inte nyss måndag ;).
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ser inte exakt men får en glimt av dig som litet barn och du står i en barnsäng och känner dig trygg och glad och gungar till musiken, sedan tar det slut.. så det KAN ha varit ett mycket kort liv.. kram :)
Esmaralda

18 Huldamaräng:

skriven

Gomorron!
För många år sedan besökte jag ett medium som sa att detta livet var det min tur att liv rikt och i överflöd. Det har ju inte riktigt hänt.... Jag har minnen från flera tidigare liv, och de har varit tuffa. Inte alltid fattiga, men ofta skralt och flertalet gånger misäraktigt. Kanske är det därför jag har det som jag har det nu....??

Jag har en katt här hemma. Han är en katt som flyttade hit pga allergi i familjen. Jag tror att det är en reinkarnerad katt. Är det så? Är det katten jag älskade så mycket? ?? De är så lika..

Kram ha en fin dag!

Svar: Ja faktiskt så tyder mycket på att det är samma katt och det tror jag du känner, kram :)
Esmaralda

19 Dunegull:

skriven

Hur stor är chansen att jag hittar mannen i mitt liv detta år?

Hur möts vi?

Kram

Svar: Chansen finns.. men ser inga detaljer.. kram :)
Esmaralda

20 Solstjärnan:

skriven

Har inga minnen från tidigare liv.
Bra att både Kerstin och Bosse fick hjälp med att förstå varför de i detta liv haft sömnproblem och varit dragna till musik.
Intressant.

Detta med att söka jobb är inte det lättaste Suck.

Tvekar om jag ska eller inte ska söka ett visst jobb.
Har tidigare sökt till samma team men då var det inriktat för barn men nu för arbete med vuxna.

Lönen på det jobbet är sämre än den jag har i mitt nuvarande jobb.

Ringde dit idag och hade några frågor och till slut frågade jag även lönen( Jo jag vet att man inte ska gärna göra det).

Es,ser du något kring detta jobb.Är det bäst att skippa det och söka något annat lämpligare.

Ha en bra måndag 😊
Kram Solstjärnan ⭐

21 Bjork:

skriven

Hej kommer jag och sanna återuppta kontakten?


Kram

22 EE:

skriven

Nu är stora barnens pappa igång igen. Suck, att han inte förstår att han sårar barnen.

Han är nog den mest egoistiska personer jag känner. Allt är alltid alla andras fel och han är alltid perfekt. Han gör aldrig fel...

Han tar så mycket energi från mig och min dotter.


Svar: Släpp inte in honom i själ och hjärta och låt honom inte ta av din energi... låt hans beteende bara rinna av dig... kram :)
Esmaralda

23 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Känner mig låst och fast i min situation. Ser du om livet vänder eller om detta är det som det ska och kommer att vara. Jag vet att jag har ett eget ansvar men har ibland svårt att tänka klart eller att bortse från andras behov före mina.

24 st:

skriven

Hej!
Idag ska jag få besked från Akassan om jag blir beviljad ersättning, kommer jag bli beviljad?
Kram!

25 Orolig:

skriven

Hej!

Blir det någon positiv förändring framöver med mindre oro och ångest?

Kram

Svar: Ja, du kommer må så mycket bättre, kram :)
Esmaralda

26 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så härligt för Kerstin att få förståelse för sina sömnproblem Tur regression finns.
Jag har ingen vetskap om tidigare liv men är förståss nyfiken .

Fick sms av veterinären igår Moses prover var ok och kissprovet visade ingen infektion ! Så skönt ,

Snön faller... och vi med den ;-)

Ha en go start på veckan !

Kram Anki med flock

Svar: Vad skönt att ingenting negativt visades på Moses tester !! Och här har det snöat inatt.. vitt och fint ute... :) Kram :)
Esmaralda

27 Mimi:

skriven

Hej Es!

Lyckas jag med att fixa ett jobb till våren? Mår inte alls bra av att gå arbetslös.

Kram

Svar: Jobb kommer men kan inte säga exakt när, kram :)
Esmaralda

28 She:

skriven

Hej,
Ser det bra ut att jobba med henne framöver? Känner att vi inte riktigt har matchat energimässigt från början..
Kram

Svar: Ni är inte riktigt på samma plats men med ömsesidig respekt blir det bra i alla fall, kram :)
Esmaralda

29 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Är han seriös med ett försök med mig?
Hur seriöst ska jag ta honom?
Kram

30 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Har han känslor för henne?
Kram

31 Mercan :

skriven

Esmaralda du sa att tillfälle ser ut att komma, betyder det att min bror ska köpa lägenhet under året 🙂

32 Mandarin:

skriven

Hej Esmaralda, jag skulle bli så tacksam om du kan se om det vänder snart för mig och jag återfår min kraft och hälsa? Behöver något positivt att se fram emot. Du sa att det kommer men jag undrar om det är snart? Detta är så påfrestande. Stort tack och kram!

Svar: Jag kan inte säga exakt när men jag ser att det vänder och du kommer må bra, kram :)
Esmaralda

33 She:

skriven

Hej,
Min starka rädsla att låta folk se vem jag är, som lett till bl. a. min starka scenskräck.. Har det nåt att göra med tidigare liv, eller hör det till detta liv?
Kram

Svar: Både och skulle jag tro, och jobbar du medvetet på det så blir det betydligt bättre.. kram )
Esmaralda

34 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Så sorgligt :(, men det fanns väl nån mening med det också...

Det är för tillfället lite väl lugnt på jobbet o det är trist. Månne det är lugnet före stormen eller kommer det att fortsätta så? Jag gillar ju att ha mycket att göra, är jag lite konstig kanske ;).
Kram Skorpan

Svar: Det kommer gå lite fram och tillbaka och det hanterar du bra... kram :)
Esmaralda

35 Kerstin:

skriven

Vad roligt att du tog med mitt tidigare liv och jag sover så mycket bättre numera vilket är en befrielse. Här har det snöat och jag ska ta en promenad i det vita. Tack Es för all hjälpt jag fått genom åren, jag vet faktiskt inte vad skulle ta mig till utan dig. Kram hela bloggfamiljen

Svar: Kram :)
Esmaralda

36 Jossan :

skriven

Att åka hem från T är så jobbigt. Hatar att lämna honom.. vill bara bo med honom... igår natt la han sig och höll mig i handen när jag sov, han valde att lägga sig hos mig tills jag somnade. Jag trivs bra i hans lägenhet även när jag var själv under timmarna han var på sjukhuset. Wow han har allt jag vill ha 🥰 den kemin är wow...

Kan du var vi kommer köpa tomt för att bygga hus? Eller är det någon när som känner någon som äger massa tomter runt Malmö? 🙈

Kram

37 SusanneAmalia :

skriven

God Måndag..
Tidigare liv..
Jag har bott på Irland. I en stuga tillsammans med mina föräldrar syskon. Hästar hundar katter får kaniner..
Vi var fattiga..djuren hade varit vilda och fåren stulna..
Jag älskar vilda djur.. De blir tama. I Bergslagen hade jag harar och rådjur i stallet. De ville ha hö och halm.. I lappland var det en ko som kom varje morgon och så stod det renar på tomten.. När jag växte upp fick jag en vildfångad Connemaraponney.. och en vildfångad Islandshäst blev min.
Har tagit hand om 19hundar varav jag har köpt 3 av dem. En BorderCollie en Whippet och en Chinesisk nakenhind..



Stugan var belägen högt.. Och vi såg havet. Jag hette Edvina hade rött hår.. Jag hade en egen katt häst och hund och var superlycklig.

Vi bodde i Cork på Irland. När jag var mindre kunde jag förflyrra mig hem. Nu har jag en längtan till Cork.

I detta liv har jag haft hund får häst.. Kaniner en passion för höga höjder havet och blåst.. Hus med halmtak.. Vilda ängar.. KÅSEBERGA i skåne.. Skulle jag bo någonstans i Skåne skulle det vara där..
Jag känner mig hemma.

Känner mig även dragen till gamla slott.. Har varit hovdam i flera liv och jobbat med spionarbete åt hovet..

Ett liv blev jag ihälslagen av min man.. Ett liv var jag häxa.

Alla liv har påverkan på detta livet..

Flyttar kanske hem till Irland en dag.. Harmoni kärlek lycka glädje är tätt sätt att leva på..

Snökramar till er alla.. 💕







Svar: Cork känns extra stark och den platsen bör du nog besöka när du har möjlighet, kram :)
Esmaralda

38 Luna:

skriven

Jag har ju inte gjort någon regression men du berättade lite i min seans och då förstod jag varför jag ibland drömmer om båtar. Har ju varit både sjöman och sjökapten tydligen🙂
Apropå drömmar så har kompisen i Alltet dykt upp lite i drömmarna igen och jag vet inte om hon försöker förmedla något eller om hon bara vill hälsa på🤔

Snöhelvetet är tillbaka😕 Hoppas att jag bor söderöver nästa vinter så jag slipper detta. Valde att inte skicka in ansökan till jobbet på ortopedoperation. Känns inte rätt men nu måste det som är rätt börja dyka upp! Sötnosen har varit igång och jobbat lite nu. Kanske någon tanke ägnas åt mig ibland? Ses vi igen?

En bra start på sista veckan i Januari önskar jag. Kram

39 F:

skriven

Försöker sammanföra min mor och hennes bästa vän dom har inte träffats på flera år , gör jag rätt ?

Svar: Känn av, det kan ha varit något mellan dem som du inte vet om och då blir det inte så lyckat... är inte din mor intresserad så strunta i det hela... kram :)
Esmaralda

40 Kvinna :

skriven

Vilken vecka det har varit mycket drama , men det känns ändå som att jag har lyckats att vända det till det goda och det känns bra 🙏🏻

41 Dalkulla :

skriven

Det jag ska berätta har kanske inte direkt med tidigare liv att göra. Det började när jag var 24 år, flyttade från min lgh till en strax utanför stan. Nästan meddetsamma kunde jag vakna av att någon försökte strypa mig, jag vaknade precis i sista stund. Det här pågick under lång tid, samma varje natt. Vet inte om det var en ond ande som inte ville har någon boende i den lgh. Det var iallafall så hemskt att jag till slut flyttade in hos min dåvarande kille.

Till slut flyttade jag ut från den lgh. Nu när jag är medveten om min mediala sida förstår jag det som hände då. Det kändes som om den anden var ute efter att skrämma ihjäl mig, att här ska du inte var, försvinn med dig.

En vidrig händelser som jag aldrig har glömt.

Kram!

42 Helena Ir:

skriven

Tack!

Kram

43 naturvän:

skriven

Hej!

Känns som om jag haft en hel del tidigare liv och bland dem flera i Europa.

Cellminnen väcks absolut till liv när jag ser historiska bilder, smycken, kläder, arkitektur.

Riktig obehagkänsla får jag egentligen bara när jag ser bilder från 1920-talet, hör musiken från den tidseran etc. Håren reser sig på mig och jag måste ha råkat ut för ngt riktigt hemskt. Känns som om jag varit barn i alla fall......usch fy

Haft en jobbig natt och inte mkt sömn överhuvudtaget de sista 14 dagarna, men nu känns allt mkt bättre. Läkarbesöket gick bra på det sättet att min innerliga önskan om ytterligar operation blir av. Är så lättad!

Min fråga är, Ser du om jag får operationstid snabbt?

Nu blir det långpromenad , känner mig glad igen helt plötsligt!

Ha en fin dag alla, intressant läsa era upplevelser från tidigare liv?

Kram

44 Deisy:

skriven

Förutom det jag skrev i förra inlägget så har jag funderat på att jag alltid innan jag gått och lagt mig har lagt undan köksknivarna. Dom har inte fått ligga framme och lättillgängliga. Har funderat över om det kan vara nåt cellminne från tidigare liv. Likaså är jag skräckslagen för att kvävas. Ända till vuxen ålder har jag inte kunnat ha huvudet under vatten eller duscha huvudet. Under meditation har jag upplevt att jag var ett gatubarn som blev inlurad i en gränd och knivmördad. Det kan ju vara fantasier också, vem vet. Det kan man aldrig få bevis på. Men det kan ju förklara en del saker som man reagerar på i det här livet, kanske.....

45 <3:

skriven

Hade oturen i lördags att botox L var på samma ställe som mig och A.Hon gick förbi vårt bord fyra gånger inom loppet av två timmar. Känns som hon är avundsjuk och inte vill mig väl. A berättade att hon försökt säga åt honom att inte träffa mig 😡 Antar att det snackades sen vid bordet. Tog det lugnt bara och försökte strunta i L och G. Inser hon inte att folk runt henne i alla år snackar och att hon har en billig stämpel som alltid ska ut på krogen och hitta ragg.
Kram

Svar: Bry dig inte.. ha fokus på dig själv och din relation och strunta i det som är negativt, låt det rinna av dig.. kram :)
Esmaralda

46 Läroliv:

skriven

TACK.

KRAM

47 Birgitta:

skriven

Hej🙂

Precis hemkommen från min särbo...han känns så rätt...men sen kan det bli som denna helg där det inte känns 100...

Es ser du nått kring vår relation? Han har så svårt att ta kritik..slutar med att han istället börjar kritisera mig o hamnar i "sandlådan" när vi diskuterar...vilket gör att det blir väldigt svårt att ta upp något negativt o allt blir så stort av en skitsak så till den grad att relationen hamnar i gungning...


Kram

48 Mvp:

skriven

Hej E

Vad kan du se för detaljer gällande min situation när de kommer till kärlek? Kram

49 Carina ST:

skriven

Det är så intressant att läsa om de här erfarenheterna. Jag vaknade tidigare ofta av att jag kände doft ab brandrök. Jag steg upp och gick runt och kollade både i lägenheten och i trapphuset, tittade ut utanför. Det fanns inget och lukten ebbade bort ganska snabbt. I en regression var jag med om att alla mina barn brann inne. En del bearbetning av känslorna i detta har jag gjort efteråt. Nu vaknar jag inte av detta mer.

Jag vill ha råd kring ifall jag ska söka ett jobb som utannonseras just nu. Samma bransch och typ av jobb som jag har nu. Det jag har är jag provanställd på sedan början av december. Trivs bra. Men funderar på just det här andra företaget för att det verkar mer inarbetat och ligger mer i framkant. Vilken känsla får du Ez? Bättre där jag är eller bättre att söka? Jag tvekar pga att jag vet vad jag har och jag trivs. Men kanske det nya skapar fler möjligheter till utveckling? Så svårt och skulle verkligen behöva din första känsla på det här. Jag kanske ändå söker mig dit längre fram men funderar på om det är rätt just nu?

Kram, Carina ST

Svar: Skönt att du kom tillrätta med branden och att detta inte stör dig längre. Svårt att säga om du ska byta... nya jobbet blir lite stressigare och du får "på" en hel del.. nuvarande jobb har du mer kontroll över... du ska göra det val som du intuitivt tycker känns bäst.. kram :)
Esmaralda

50 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag har nu slutat hos kuratorn på psyk då jag tyckte att kuratorn inte hjälpte mig så jag har tänkt vända mig till vårdcentralens kurator istället. Min kurator ville ju ändå att jag skulle övergå till primärvården. Det är ju inte meningen att gå hos någon som inte vill ta hand om en, känns mer som bortkastad tid. Var de ett rätt beslut jag gjorde? Även om de är väntetid kommer jag få träffa en kurator på vårdcentralen och bolla mina känslor med henne? Kram Zoey 💕

Svar: Ja det ser ut som om du kommer få en annan kurator, kram :)
Esmaralda

51 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Kan det gå så långt för oss att vi flyttar ihop?

Är han helt seriös med det?

Ser det ut att det kan komma så långt?
Kram

Svar: Som jag sagt innan så ser jag en annan kärlek i din framtid men inte alla detaljer fram tills dess, kram :)
Esmaralda

52 Helena Ir:

skriven

Oj, det här kanske du inte kan svara på, men om..
Jag sa: Var är du E? Och tittade till på dörröppningen mellan två rum, en kort stund såg jag konturerna väldigt svagt av en människa..Häftigt :)!!

Kram

Svar: Starkt gjort... :) kram :)
Esmaralda

53 ängeln:

skriven

Jag har ett födelsemärke på foten. Som barn så såg jag mig själv i en djungel och såg en orm som bet mig i foten och jag dog. Tror att det var ett tidigare liv. I vilket fall så har jag ormfobi. Jag har gjort ett par guidade regressionsmeditationer på egen hand och har hamnat i olika liv. Fick till mig platser och händelser som jag inte kände till så jag tror att det lyckades. Såg mig själv som en fransk prinsessa och det var ju väldigt spännande. Kram

54 Mvp:

skriven

Hej E

Vad kan du se för detaljer gällande min situation när de kommer till kärlek? Kram

55 Camilla:

skriven

Eftersom jag är realist så har jag ju haft svårt att tro på tidigare liv tills du förklarade varför jag har sådan ormskräck och varför jag ofta vaknar 01.00 -01.30. Ormarna är pga ett trauma i tidigare liv och i ett annat har jag blivit avrättad vid 01.30. Så nu förstår jag mig själv och tackar dig för det fina du😊

Varför ingen respons efter det i helgen eller dröjer det lite? Blev det känslosamt?

Snön har även hittat hit så nu är det vinter igen. Ogillas. Kram kram

56 Anna:

skriven

Kära Es!

Tror tidigare liv påverkar oss i dagliga livet mer än vi tror.
Skulle behövt ditt goda råd.
Har sökt ett jobb och blivit kallad till intervju. Drömjobbet i mina ögon, men jag saknar tidigare erfarenhet.
Vill så gärna ha jobbet, och få en chans. Har jag goda möjligheter?
Har du något gott råd att ge hur jag kan öka mina chanser vid intervjun att få jobbet?

Stor kram

57 Jen. :

skriven

Jag vet ju en hel del om tidigare liv tack vare dig ❤️

Jag undrar om du kan se om det val jag står inför gällande min dotter kommer att påverka henne mycket eller blir det liksom bra hur jag än väljer?
Finns det något speciellt jag ska tänka på innan jag fattar det slutgiltiga beslutet.

Svar: Alla val påverkar också andra en gör du ett val som du VILL göra och som du mår bra med så ger det positiva efterdyningar och blir bra.. kram :)
Esmaralda

58 Misstjejen:

skriven

Hej

Tills sista äntligen att det kommer en nya viddeo av mig som ör musik med teckenspråk

https://youtu.be/SkRS0uFpQyQ

Kolla du den in!

Svar: Jättebra :) tack för att du delar, kram :)
Esmaralda

59 Stenis:

skriven

Hej Esmeralda!

Mycket intressant med tidigare liv. Jag har bestämt mig att göra en regression inom en snar framtid. Jag hoppas att jag kan vara öppen och får veta något.

Igår kväll låg jag och mediterada medans jag låg och nattade lillan. Jag upplevde något fantastiskt som jag aldrig förr varit med om. Det kom som en varm våg över mig. Var det själv healing eller någon/något som gav mig en dos energi?

Kram

Svar: Jag tror att du fick lite hjälp av din ängel.. just för att självheala dig.. så det var du själv men med lite hjälp på vägen.. kram :)
Esmaralda

60 Anneli:

skriven

När jag mediterar och fokuserat på tidigare liv har jag sett. Sen om det är på riktigt eller ej, vet jag ju inte.

En var att jag var lyckligt gift med en man som var så snäll mot mig. Vi hade hus och bra ställt. Vet inte vilket århundrade men jag hade en stor klänning på mig, typ Dr Quinn stuk... men jag var ändå inte lycklig, satt på trappan vid huset och ville bort därifrån. Men kunde inte.

En annan gick jag barfota och var smutsig. Gick i lera. Jag var en pojke på typ 8-10 år. Bodde i en by med flera små hus på typ medeltiden. Grisar sprang fritt. Någon hade plundrat byn och jag sprang och letade efter min familj och "hus".

En annan gång Var jag en fattig hemlös flicka, cirka 10-13 år, med stora bölder och utslag i ansiktet. Folk tittade förfärat och äcklat på mig och knuffade bort mig. Jag va inte välkommen nånstans. Detta var tiden när fint folk hade peruker på huvudena och stora fina klänningar.

Och jag kan se dessa tre vara relaterat till idag i viss mån.

Kram!

61 Vitlilja :

skriven

Finns det fortfarande personer som är ”ute efter” mig från det som varit?

62 Cecilia:

skriven

Tack för berättelserna. Jag har alltid haft stark förlossningsrädsla och misstänkt att det har och göra med tidigare liv, vilket du också har bekräftat.

Jag sålde en kursbok, men den har inte kommit fram till köparen än. Ångrar starkt att jag inte tog bild på den eller ordnade ett spårningsnummer. Ser det ut att lösa sig snart eller är något på tok? Kramar

63 Jossan :

skriven

Nä nu ger jag upp... min tenta blev åter igen underkänd.. jag förstår inte varför! 2p ifrån.. kunde de inte bara bjuda på de poängen när se vet om att det är det sista jag har kvar :( jag blir så ledsen. Och så kom en kollega med en spydig kommentar som jag sen tog upp med min chef. Kommer aldrig bli färdig:. Jag vill kunna tänka på familj och sånt...

Jag har mailat prefekten men kommer väl få samma svar som alltid.. men då kommer jag vända mig ännu högre upp..

Jag ger upp... kommer aldrig få den legitimationen..

Kram...

Svar: Extra surt att vara bara två poäng ifrån ! Ge dig inte - du är så nära !! Styrkekram
Esmaralda

64 Tiss:

skriven

Jag har för mig att du skrivit om mitt tidigare liv.
Att jag var en man med ett gott hjärta, att människor och djur tyckte om mig.. Fast att jag älskade att vara själv ute i naturen och filosofera. En självvald ensamvarg. På något mystiskt sätt ser jag mig själv med hatt också, men det behöver inte finnas någon sanning i det, haha! :)

Kommer denna seghet och det som medföljer att försvinna? Seriöst, jag blir snart galen!

65 Tiss :

skriven

Vill tillägga att jag faktiskt även i detta liv tycker om naturen, men jag hatar småkryp... usch ryser vid tanken. Lite motsägelsefullt kanske. Mina vänner Brukar ha lite roligt åt det, haha!

66 Linda :

skriven

Hej finns det någon chans att jag träffar kärleken inom den närmsta tiden ?
Kram

Svar: Chansen finns.. men det kan också dröja ännu en tid.. kram :)
Esmaralda

67 Snödroppen:

skriven

Hejsan❣️
En märklig känsla det där att uppleva tidigare liv. Jag gillar inte djupa vatten och stormar och har undrat ibland om det har nåt med tidigare liv att göra. Ibland kan man ju uppleva att man varit med om olika moment som uppstår i vardagen, man känner igen sej på nåt vis och bara det är ju lite konstigt.
Här blev det vinter igen, kallt och ruggigt. Det dök upp en ny vän som gubben i lådan, vad händer där, blir det nån fortsättning där tro?
Önskar dej en ny härlig vecka💕

68 Misstjejen:

skriven

Hej

Skämta jag med mig själv... jag såg i en syner om mig själv. Jag tittar in min facebook och såg på min profilbild. Då såg jag någon som pussar på min kinden.

Vet inte om det är en profilbild eller en bild på mig och någon

Vet inte om jag gissar på rätt person som kan det var eller någon annan...

Ha det bra

69 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör förr oss 🙂 ♥️ 🤗 😘 ❤️

Svar: Kram :)
Esmaralda

70 Therese C :

skriven

Hej Es!
På tal om tidigare liv så drömde jag om det i natt.
Jag drömde att Frans (son till min bekant) började dagis och att jag gick förbi utanför dagiset när han var ute på gården. Frans vinkade åt mig och jag blev så rörd och glad över att han tyckte om mig för det kändes så fint och kärleksfullt att vara omtyckt av honom. Jag undrade hur han kunde känna igen mig eftersom han ju inte har träffat mig än. Jag har bara sett honom på Instagram. Men jag tänkte att han måste ha känt igen mig ifrån vårt tidigare liv tillsammans.

Kram ThereseC

Svar: Ja, så kan det mycket väl ha varit !! Ni har ett band av något slag, kram :)
Esmaralda

71 <3:

skriven

Hej kära Es, vad tror du skulle passa oss bäst gulliga Dalecarlia eller fancy Steam. Tror det skulle bli mysigt och komma bort lite. Vågar inte ännu boka en resa till solen.
Hoppas att detta skulle bli uppskattat av A som en överraskning. Han är alltid så generös mot mig.
Kram
<3

72 Månskenet:

skriven

Hej!
Det är sååå spännande med tidigare levda liv!
Som liten "visste" jag att jag "varit stor innan jag blev liten o kom till mamma o pappa" (mina egna ord!) helt självklart, lika självklart som att jag blev nertystad... (levde inte i ett religiöst hem men nog religiös omgivning 🤔) Fick för några år sedan en regression via mail av Esmaralda, och det var så mycket som klarnade! Att jag varit rädd för svart vatten dom snurrar mellan isflak (jag var kille o drunkade, är kvinna i detta livet). Att jag kallsvettades när vi under en bussresa passerade ett koncentrationläger, att jag en natt för säkert 40 år sedan drömt en mycket verklig dröm om experiment på mej som tonårskille, att jag som barn var hysteriskt rädd för allt elektriskt (levde en tid i koncentrationläger, där jag tog mitt liv m hjälp av el). Att jag varit fascinerad av Afrikas natur o djur (naturigtvis, har ju levt där). Alltså det är så mycket som fallit på plats och som gjort mej lugnare att skulle du, Es va här nu så skulle du få en bamsekram 💕
Men hur länge kan vi/själen leva vidare, eller 🤔 min själ har kanske inlärningssvårigheter eftersom jag bara forstätter, från balett till forskning, afrikan till eskimo (?), medicinman till försökskanin hos nazisterna. Och här och nu. Fantastiskt! Jag tror till 100% på att vi levt tidigare o lever vidare sen.
Kram till Dej Esmaralda o alla andra 💕
Nu går jag ut o skottar snö ❄

73 Ghostwriter:

skriven

En man hyr ut en lgh i andrahand. Jag undrar om det känns som att det skulle funka att bo där tillsvidare eller om det är en stor % risk att mannen behöver ha tillbaka lägenheten efter kort tid? (får hyra max ett år)






Kram

Svar: Risken finns att han kommer behöva lägenheten innan ett år gått... kram :)
Esmaralda

74 Luna:

skriven

Har fortfarande på näthinnan från en tv serie igår. Kärlek mellan kollegor som börjar spira. Blickar. Leenden. Lite "oskyldiga" beröringar. SMS. Magiskt och jag blev själv alldeles kär😆 Tur att det finns TV så att man får "uppleva" detta☺ Om det är kärleken som ska få mig till södra delarna så undrar jag hur 17 det ska gå till för här finns det inga skåningar så långt ögat kan nå😁

Nu tycker jag att det känns riktigt hopplöst med muterade coronan och att få livet tillbaka känns långt borta😕

Hoppas att personen tänker på mig!

Kram

75 Mig:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser jag ut att komma in på första försöket som jag söker utbildningen? Eller ska jag räkna med att jag kommer att få söka igen? Är den risken mer trolig?
Kram

76 Louise:

skriven

Asså på riktigt. Jag var med om en helmysko sak i fredags. Fick ögonkontakt med en kille inte mer med det och vi hoppade av på samma hållplats. Jag har musik i öronen och han står och kollar reklamen på nya Jönssonligan filmen varpå han vänder sig om och frågar mig om jag sett den vilket jag inte har. Inte mer än så men att en helt okänd människa frågar något sådant. Fick lite creepykänsla där men han såg snäll ut men ändå. Kanske bara han undrade men jag skulle aldrig göra en sådan sak själv. I Still got it haha.

I lördags hade vi uppstart av sista terminen i Montessori och hela helgen satt jag med min uppsats och reviderade den. Skickade in den för tredje gången igår och hoppas det är nog nu. Vi skulle skriva 1500 ord med all min text kom jag upp i över 2000 ord. Och snart ska vi göra ett mindre examensarbete.

Idag var dottern hos tandis och lagade ett hål. Tycker hon är så modig. Själv hatar jag gå till tandläkaren,jag klarar det men tycker det är obehagligt speciellt priserna.

Jag måste börja jobba snart för CSN verkar inte snabba nog. Om jag bara kunde attrahera ooch använda attraktionskraften och locka jobb och pengar till mig. Har sett THE secret 1 gång på riktigt och försökt använda attraktionskraften men tydligen så vill den inte funka på mig trots att jag sänder positiva tankar. Ska låna boken imorgon och läsa den också för jag verkar inte få grepp om det.

Jag borde blogga mer kanske och få en inkomstkälla där men i dagens läge är det ett slagfält. Man måste vara intressant om man ska kunna lyckas. Och jag har inte mellan 4-13 barn,jag hatar inredning,mode smink men älskar sång och musik och jag har minsann skapat eget material i Montessori pedagogiken.
Nej ska man bli storbloggare så måste man vara intressant.

Så är universum irriterad på mig eller något? Inget verkar ju gå min väg någon gång.

Ha en fin kväll och tacksam för svar.

Kramar

77 Helena Ir:

skriven

Tack :) bästa på länge!

Kram :)

78 C:

skriven

Godkväll!
Tidigare liv har endast visat sig via regression, första och hittills enda gången med hjälp av Nettan.
Jag tror inte jag har haft några drömmar om dessa liv och mig veterligen ska jag inte ha påverkats i nuvarande livet, förutom att skräcken finns att begravas levande eller hamna i vatten och inte komma upp. Det är ju dock ett vanligt förekommande att försöka undvika så inget som har fått mig att välja bort saker i mitt liv.
Mina drömmar är däremot att jag kan resa till olika galaxer, flyga men nästintill att jag inte har kontroll över flygandet ibland. Häromsistens var jag på väg ut i rymden utan att få hjälp att håvas in. Det var en riktigt läskig upplevelse och sitter kvar länge sedan ett par dagar tillbaka.
Vad dessa drömmer betyder vet jag inte, ibland kan just dessa påverka att jag inte vill somna om.

Ha en trevlig kväll 💕🍀

79 Hedwig:

skriven

Jag tror att jag har haft många liv i Skandinavien och Baltikum. Mitt sista liv var under andra världskriget, i Lettland där jag var med i någon motståndsrörelse och hamnade på koncentrationsläger där jag dog. Under minst två andra liv hamnade jag på ett arbetsläger i f.d. Sovjetunionen. Jag har gjort flera regressioner och sett saker som jag inte kunde ha vetat (exempelvis om Lettland under andra världskriget) och som senare visade sig vara sant enligt historiska fakta. Just nu är jag väldigt orolig för läget i Nederländerna och världen över eftersom jag känner igen så mycket som jag tror jag har upplevt tidigare: den ökade repressionen, det ökade tvånget, lögnerna som sprids m.m. Jag vill inte uppleva ett krig igen och vill inte att mitt eller andras liv slutar på något tvångsläger igen. Därför tycker jag att det är så viktigt att folk börjar snappa upp signalerna nu innan det är för sent och Corona-regimen tar över hela världen utan återvändo.

80 ullie:

skriven

samtidigt som jag älskar havet o vatten är jag livrädd för vatten på något vis tror ja drunknat säger jag ju och har ett ärr i pannan inget vet i från vart

ser du såna saker

81 Fågel Grön:

skriven

Fascinerande med tidigare liv. Vet helt säkert att jag var inblandad i en olycka med tåg i ett tidigare liv. Blev förmodligen överkörd. Har alltid haft ett stort obehag för tåg ända sedan jag var väldigt liten har jag fått berättats för mig. En gång när jag var så liten och satt i kärra skulle vi gå till julmarknaden som fanns nära mormor. Vi skulle gå över en järnvägsövergång och då började det att plinga och lysa rött då bommarna skulle fällas. Jag fick tydligen panik och bokstavligen kastade mig ur kärran och rusade före ”i säkerhet” till mamma, mormor och systers förvåning. Kanske inte var mer än 2-3 år. Har alltid känt en skräck för tåg utifrån sett. Har inga problem med att åka dem. Känner att det sitter djupt sedan tidigare liv.
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: