On the road AGAIN.....

Jaha, då är vi på väg... on the road IGEN !!
 
Vädret är bättre och i dag ska vi  komma fram - inget snack om den saken.
 
 
I går skrek Glenn som en iller av ren glädje när jag var tillbaka hemma & lastade in allt bröte och Nettan tog det säkra före det osäkra och lät sin Rufus bli  kvar hos hundvakten.
 
Allt går på repeat.. mackor med... kaffe på termos....  och enda skillnaden är att det är torsdag idag....
Det är lovat en hel del snö  mot Kalmar till... så håll tummarna att det inte lägger sig i drivor på de småvägar vi måste  ta oss fram på....
 
Kram & kärlek
 
1 Bella:

skriven

Lycka till och kör försiktigt. 😁

2 Jeanette :

skriven

Kör försiktigt och ha en härlig dag.kramar ❤️

3 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! Kommer jag träffa min stora kärlek? om jag gör det när ungefär? är det någon jag känner/ vet vem det är?

4 tcremz:

skriven

Selam ,Tekrar iyi yolculuklar esmeralda,👏
İyi Şans seninle olsun❤🌹 kram

5 Su:

skriven

Vad händer med kärlekslivet?

6 Mikael:

skriven

Undrar lite försynt om Spådamerna inte kanske ska be en spådam spå om vädret och resan? Om det vill sig så kan det typ bli måndag hela veckan, fast det blir himla lajbans för MG då :)

https://youtu.be/GncQtURdcE4


Varför far det nästan ALLTID något dumt genom huvudet att skriva i bloggen... blir väl inte bättre av att jag säkert gjort lika många dumma saker i mitt liv :)

Jag vet inte så mycket och är inte så mycket om och kring så det kan bli lite hursom när jag är ute, en gång hade jag frågat banken om ett lån, det var inte så nödvändigt men hade frågat så en dag precis innan de skulle stänga så svängde jag förbi kontoret, det var låst men plingade på och de öppnade dörren, jag mindes inte namnet på damen som hade hand om det hela, så jag till hon som öppnade att det går fort jag ska prata med damen på hörnet, hon satt på ett hörn på kontoret, hon gick fram till damen och sa, mannen där vill prata med dig han sa att ville tala med damen på hörnet, det hade hon väldigt roligt åt och sa ja han sa så, damen själv var måttligt road av det hela, jag fick inget lån, det slog mig först senare vad damen på hörnet hade för betydelse, förr om åren :) i karantän, med eller utan Corona, är inte så dumt.

Ni ska se om jag skickar en fråga till Sadhguru så kommer han vrida sig av skratt och undra vad är för fel på den här, en vän sa, Ingemar Bergman skulle tycka det vore intressant att träffa dig, är det fel i Hjärnkontoret på en så är det men det går lika bra :)

Får kolla igen i bloggen imorgon, kan hända det är måndag igen då.

Kram
Mikael

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag mår bättre efter allt skit mot mig? Ingen som bryr sig om hur jag mår. Överkörda mot mig. Någon som inte ens stannar och fråga mig. Prata med mig.

Ha det bra

8 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag visste inte ju det är sant att man kan inte litar på alla som tror. Undra varför dessa gamla personal men fåtal av dom som säger jag kan litar på. Men J han även om B kvinna har säger samma sak...

Kanske jag borde lyssna på dom som varna mig... om det är något som jag borde lyssna på och undvika som situationen.

Ha det bra

9 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tycker ju det är bra att jag hålla masken så mycket. Undvika problem. Flera trodde dom känner mig och vet hur jag är men det stämmer inte väl...

Dom märks inte alls...

Ha det bra

10 <:

skriven

Safe trip damerna.

Kommer jag klara Covid bra. Orolig att det kommer sätta sig på lungorna och bli värre. Tröttheten och huvudvärken är jobbig.
Min läkare tror min höga kortison dos räddar mig hittills.
Får känslan att jag kommer vara dålig länge. Orolig att detta ska bli värre. Vill inte hamna på intensiven...🙌🙌🙌
Kram

11 TjejenO :

skriven

Härligt att ni är påväg igen😍❤️
Staden Kalmar väcker härliga minnen, det var min gamla universitetsstad där jag studerade för över 10 år sen :))

Jo, jag ska föda mitt andra barn i mars. En som. :)
Till min fråga - Jag är osäker på om jag ska göra kejsarsnitt (som jag igår blev erbjuden av förlossningsläkaren mot bakgrund till tidigare traumatiserade förlossningen - där det blev akut KS). Eller om jag ska föda vaginalt? Är rädd att det senare inte skulle gå bra.
Vad är din känsla?

Varma kramar! Njut av dagen och kör försiktigt!❤️❤️❤️

12 Skorpan:

skriven

Håller tummarna...
O önskar er en bra tur till Kalmar.

Tror bestämt att det var där vi tog en fika 2011 på vår road trip på väg till Sthlm o båten till hemlandet. Hamnen nådde vi tio minuter innan båten skulle avgå ;). Det hängde på håret skulle man väl kunna säga...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

13 SarA:

skriven

Härligt att ni äntligen kom iväg.
Hoppas nu ni får det trevligt i stugan.

Nu har det kommit ut ett nytt jobb för mig att söka. Känns intressant men ändå en viss tveksamhet, är det rätt jobb för mig?
Tänker söka iallafall så får man se.

14 Solstjärnan:

skriven

On the road AGAIN 😊 Dag nr 2 i ert äventyr😊
Nystart blev det.Ny hoppas vi att ni når fram hela vägen .
Så snällt av hyresvärden att ge er en extra dag för gårdagen som ni missade.😊

MG var så lycklig då du kom hem😊
Men att du for iväg återigen idag var väl nog inte direkt hurra från hans sida..
Mamma har nog lite svårt att bestämma sig,var och när hon ska vara, funderar MG😊
Ni ska ha en bra resa!

Kram Solstjärnan ⭐

15 Mts:

skriven

Hej!
Kommer jag få pengar slutet på denna månad från min akassa?
Kram!

16 C:

skriven

Godmorgon 💕🍀☕
Ja, tänk att det blev vinter trots allt. Jag är fruktansvärt tacksam för att inte bara lita till fyrhjulsdrivet och dubbdäck, utan även sunt förnuft på bilvägarna. Planera resan till målet, går det att undvika backar upp/ned till destinationen och ffa att man vågar trycka liiiite på gasen/endast släppa gasen för att inte få sladd.
Eller som häromkvällen, trots kräksnö så tog jag mig promenaden till stallet istället för att köra fram bilen. Iddes inte med att harva och eventuellt fastna i snö när det inte hade hunnits plogas. För fyrhjulsdrivet i all ära, det är inte alltid enda och sanna lösningen.

Agnes, du får gärna utveckla vad som utlöser dessa tankar hos dig.
Jag är också oerhört fascinerad av denna brist på s.k. systerskap, främst av anledningen när jag bevittnade via en Facebook-grupp hur en kvinna var så fruktanavärt nedlåtande, nedvärderade och bagatelliserade en annan kvinnas upplevelser av inviter från män. Ord som "skyll dig själv", "kan du inte ta jargongen" osv...
Eller en annan situation där en kvinna vägrar arbeta med en annan kvinna och är därför så pass inflytelserik att när det ska anställas nytt folk så kommer ingen annan kvinna genom dörren i tron om att få arbeta där.

Så, 'systerskapet' börjar bli mer och mer en myt och snart legend, det är dags att involvera männen som faktiskt är på vår sida så att vi kan neutralisera detta beteende och istället kalla till Syskonskaran, män som kvinnor, att främja varandra istället för att preja ned varandra. För det handlar i grund och botten om en enda sak:
Konkurrens.

Kram till er och kör försiktigt Ezmaralda och Nettan 💕

17 Helena Ir:

skriven

Lycka till, och ta det så försiktigt där på vägarna!

Kram

18 Mercan :

skriven

Lycka till Esmaralda 🤗 ♥️🙏

19 Browallia:

skriven

Håller mina tummar och tår för att ni kommer iväg och ända fram i mål idag. Här vräker snön ner och har gjort det över ett dygn nu. Ljudet från traktorn som skottar ute på gården just nu är som ljuv musik i mina öron. Nu är Kung Bore förlåten. Let it snow!!

Kramar till er båda två.

20 Naturvän:

skriven

Hej!

Klart jag håller tummarna så ni kommer fram väl!

Gott med kaffe o mackor på vägen, man behöver ngra pauser på den sträckan.

Ska bli så spännande följa er vecka i stugan, undrar om där ligger snö. Drömmer om längdåkning.....men det lär dröja för min del.

Stor kram

21 Kristin:

skriven

I dag håper jeg reisen går bra, men kjør forsiktig.
Alt godt til dere to.
KRAM!!!

22 Läroliv:

skriven

Absolut, här hålls både tummar och tår.

Kram

23 SusanneAmalia :

skriven

God Torsdag..
Lycka till i repris.. Skickar kärlek till er bilfärd..
Små råsa moln.. Om ni ser dem är det jag som skickar så att ni ska komma fram.. Stor kram.. 💕

24 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Trist att ni inte kom hela vägen men hoppas det går hem idag.
Trevlig resa och kör försiktigt. Kom ordentligt med snö så de som längtat efter snö får njuta nu.
Visst tycker jag det är mysigt:) men blir ganska fort mätt på det.

Har inte riktigt hängt med vad som hänt i bloggen.. men tycker alla är välkomna och det som är tristast är de som kommenterar nedlåtande om andra... annars får folk vara precis som de är för mig!

Es, Vi har bestämt att prova att göra ett nytt försök. Vet inte riktigt hur jag ska känna. Känner mig osäker, rädd, förhoppningsfull ja allt på samma gång. Tankarna snurrar och ibland behöver jag få tyst på maskineriet (hjärnan)
För att fortsätta fokusera.

Som det är sagt nu går det bra så flyttar vi ihop.

Hur ser det ut kommer det att gå hela vägen för oss?
Så långt att vi flyttar ihop?
Kram

25 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du mig som färdig utbildad sjuksköterska?
Kommer jag att komma in på någon utbildning i detta?
Kram

26 Luna:

skriven

Kan bara tänka mig hur glad lilla MG blev. Vad sa maken om allt? Hoppas att ni kommer fram säkert nu!!

Jag har nyligen insett att jag inte alls vill flytta dit jag som jag hela tiden trott och därför så börjar det som du skrev i min seans att klarna allt mer. Dvs att det är söderut jag ska även om jag inte vet vart. Vet även inte om det är pga jobb eller kärlek vet jag inte. Någon hint?😁 "Väntat" 6 år nu på det som stod i seansen men ännu inget. Vet dock hur duktig du är Es så väntar med spänning☺ Ena lagret av min Fjäril har nu lossnat så vet inte om hon fortfarande fungerar!

Torsdag och det bara fortsätter att snöa. Vackert men det är allt. Halt och jävligt och vill inte ha detta. Julafton kan det vara snö men that's it🙂

Undra om sötnosen kommer höra av sig😋

Kramar till dig & Nettan🤗

27 Cecilia:

skriven

Hej Ez!

Har lätt panik, fick en ring I julklapp, som jag nu inte kan hitta! Blev lite jobbigt nyss, då jag fick en till som hör ihop med den första... Kan du se om den kommer tillrätta, eller om jag ska köpa en till likadan i smyg....

Kram från klantfia...

28 G.H:

skriven

Håller tummarna att resan går bra!!!
Kram;)

29 Fjärilen :

skriven

Ha det så bra på resan🚘 Min lilla fjäril är den fortfarande aktiv??

30 Jen:

skriven

Vill tacka för seansen. Den gav mycket hopp och gjorde mig lugnare och mer positiv. Trodde jag skulle bli mindre nöjd nu med min andra seans men det blev faktiskt helt tvärtom.

31 Tiss:

skriven

Hej!
Jag tog upp det där med mitt fysiska handikapp med ätstörningsvården idag och hon höll med mig, det är inte riktigt hennes sak, det hör inte riktigt ihop. Visst vi pratar ju allmänt men ändå. Så hon skulle ta upp det med min andra kontakt. Frågan är kommer han, min samtalskontakt, bli grinig eller tar han det bra och lyssnar på min ätstörningskontakt? Så jag vet vad som väntar. Orolig.

32 Alie:

skriven

Härligt! 🙌
Kör nu försiktigt upp och jag önskar er en lycklig framkomst! 💫

Igår fick jag nytt kontrakt för en månad framåt och idag fick jag nycklarna till min helt egna 🤩
2021 har i varje fall börjat bra.. ✨
Ska se till att det fortsätter så! 😄
( blir det en bra månad där, på jobbet?).
Kram :)

33 Luna:

skriven

Förlåt. Stod inget om att du inte svarade på frågor idag🙂 Kram

34 Agnes:

skriven

SusanneAmalia...vilken härlig kvinna du är! Får säga, att jag är väldigt impad av din enorma kämpaglöd du har!
Har följt dig här på bloggen, o vet hur tufft du haft det...med så mkt, o hela tiden har du gjort det ena efter det andra som nästan tagit andan ur mig...så här sitter jag o säger att du är lite av min förebild, hihi!

Bara det här med slalom...jissez! Fiber, resor, bygga hus...alltså...och jag, som typ tränar o helst skulle dansa dygnet runt, om det gick...

Tänk om fler hade ditt vurm för livsglädjen...så underbart!

Intressant det med min svärta...har aldrig tänkt i de banorna...svärta...hm...kanske ngt som Es skulle kunna ta upp...vad egentligen gör "svärtan" för folk, o vad exakt kan den bottna i...förstår innebörden i svärtan...och så kanske det är...inte deprimerad, inte bottenlös, inte livstrött...dock ngn form av stråk som kan benämnas just "svärta"...
Ngt pillar mig i själen, som inte går att sätta fingret på, men begreppet "svärtan" tar jag till mig! Tack för input! Blir glad! ;0}

Att umgås med de som söndrar...håller helt med dig...det har inte heller energi o tid för...kanske detta som gör, att jag väljer att vara singel...eftersom jag inte vet vad som kommer, om jag släpper en karl inpå livet, så är jag singel...är väl svärtan som talar, för VAD är det som säger, att just jag skulle ha turen att träffa ngn som låter jag vara jag?
Så mkt enklare att utgå från att män söndrar...typ.

Kan säga som så, att ngr direkta träningstips har jag inte, men det jag gjorde var att införskaffa ett par böcker. Ingen aning om de finns kvar att köpa, men kanske på antikvariat? 2 böcker av Frédéric Delavier: "Styrketräning-en anatomisk guide". Och "Träning för henne" Fitnessförlaget.

Sedan boken: "Anatomi för styrke-och fitnessträning" av Mark Vella. Förlag: New Holland?

Bra att jag checkade upp böckerna igen, för behöver fräscha upp kring muskelgrupper o dyl.

Kan längre fram återkomma om sådant här, då det är ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat. Är tyvärr en smula bekväm, o ibland så blir det först lite mental träning...att få mig själv att ta mig till gymmet, hehe!

Och du är fantastisk som trots de besvär du dras med, ändå tänker på att träna!

Stor kram o varm hälsning till alla er alla, som kommenterat...hade inte en tanke på att det kunde tolkas som en mindre positiv känsla när jag endast reflekterade över sakernas tillstånd.

Nu blir det jobb för mig, o jag hoppas innerligt att er resa till Kalmar avlöpt till belåtenhet!

Kram!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: