Utveckla mediala förmågor!

Kan alla  utveckla  mediala förmågor ?

Kanske inte alla, men väldigt många och  somliga är inte ens medvetna om att de har förmågan.

Man kan börja med att visualisera.

Du kan tex ta ett foto och du sätter dig ner, andas lugnt och stadigt och så småningom kommer du in i ett meditativt tillstånd.

Då ska du flytta ditt medvetande in i fotot… förflytta hela dig dit så att du  kan höra och se vad som händer och du kan till och med känna dofter.

 

Använd alla dina sinnen.

Sedan sluter du ögonen och återupplever allting inom dig, känslan från fotot, dofterna osv.

Denna övning tränar upp dina sinnen och ditt visuella seende.

Och de visuella övningarna hjälper dig att öppna upp nya energibanor.

Vill du träna upp din telepatiska förmåga så kan du börja på ett enkelt sätt. 

Tex vid matbordet så kan du visualisera  att du stirrar på en person vid bordet – utan att du faktiskt gör det… för du använder bara din visualiseringsförmåga.

  Du märker om personen uppmärksammar din  energi.

Det kan dock behövas en hel del träning och i olika sammanhang.

 

I ungdomen använde jag ofta denna förmåga när jag handlade och intalade expediten att ge

mig rejäl växel tillbaka.

Det var ju inte fint gjort...  en får skylla på umgdomligt oförstånd.😳

 

Ofta är man bra på någonting specifikt och man  kan få träna en hel del för att ta sig steget vidare.

Man kan ha motsatt problem också – att intuitionen blir så stark att man lider av det.

Om man tex vistas på platser med mycket människor där det finns många energier i omlopp. 

Då måste man lära sig att stänga av

Jag har min röda  AV knapp och min gröna PÅ knapp som jag visualiserar och trycker på.

 

 

För andra kan det finns andra metoder.

  Ett bra sätt är att man visualiserar en såpbubbla, en stor bubbla som man kliver in i och när man är i bubblan dämpas alla yttre intryck – de studsar tillbaka från bubblan och når dig inte

Det krävs dock  enveten träning.

Jag vet ju att det finns en hel del mediala medlemmar i vår bloggfamilj.

Hur stänger ni av och på ? Hur hanterar ni era förmågor?

Kram & kärlek

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har funderar igår lite på B kvinna. Hon behöver få tala ut allt om mig oavsett är det negativ eller positiv.

Jag ska noga bara var tysta och lyssna. Och inte tar emot allt hennes känslor för det behöver hon att säger det.

Oavsett hon har en massa skit och en massa bra saker som behöver säger...

Det stämmer väl? Jag ska bara lyssna på oavsett vad är det för något.

Hon behöver väl och jag ska bara stänga av tar emot känslor?

Ha det bra

2 Anneli:

skriven

Jag tror jag har nån slags förmåga och tror healing, och jag är bra på att meditera och "få fram saker", men om dessa bilder är sanning eller ej vet jag inte. Jag vet att jag kan sända ut en energi, jag har inte använt mig av det på allvar vad jag minns eller varit medveten om. Vet inte riktigt vad det är heller och gör för nytta, denna energi. Jag har dock testat det för "skoj skull" på meningslösa saker tidigare... Jag testade en gång på en kille jag stod bredvid i en lokal, utan att säga något, och han vänder sig om och tittar på mig, nästan lite förbryllad. Ska prova nån gång när min dotter är sjuk och försöka komma på vad det är, kanske healing? Det blir som en pirrande och stickande känsla, där jag fokuserar, händer, bröstkorgen eller hela kroppen. "Testet" med killen använde jag mig av bröstkorgen Och magen.

Bilden med kedjan där den delas och blir fåglar som flyger iväg, det var en väldigt fin bild och talande!

Jag ska ge mig på att baka scones igen till frukost, det var så gott förra helgen, så får bli igen.

Trevlig söndag!

Kram!

Svar: Javisst har du förmågor och jag tror också det handlar om healing.. så bara försök och pröva dig fram.. det kan bara göra gott och aldrig bli fel.... så himla gott med scones... kram :)
Esmaralda

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vet inte om du förstår vad jag menar men jag vill inte var tydligt i här texter.

Jag tänker ofta att en del som hoppas/önskar/viljan att jag ska umgås med någon eller tillsammans med någon som jag vet att det är inte rätt av mig att gjorde det.

Jag vill var mer med "normalt människor" för jag har haft en del händelser som gav mig lärdomar så jag valt att inte gör det igen samma sak. Exempel en person har känslor för mig men jag har inte medan jag leka med personen.

Jag visste vilka typer så jag kan få...

Men fråga är varför flera inte förstår mig att jag kan inte gör det... utan jag ska fokusera på normalt...

Hoppas du förstår och kan besvara den?

Ha det bra

Svar: Du ska inte bry dig så mycket om vad andra förstår och inte förstår... du ska ha mer fokus på dig själv, göra dina egna val för din egen skull och känna frid i detta. Då attraherar du också rätt personer omkring dig. Kram :)
Esmaralda

4 Pia1:

skriven

Har ju inte kunnat slappna av nog för att fokusera på många år men jag försökte träna på att knäppa på för många år sedan eftersom jag haft en hel del sanndrömmar och syner genom livet, som omedelbart slagit in.
Det gick lite sådär, testade på något forum där medlemmar ställde frågor jag försökte svara på.
Flera stycken misslyckades och då var det ja/nej frågor.
Detaljerade frågor gick det bättre med och minns ett exempel jag inte fattade.
Medlemmen ville att jag skulle gissa hennes sjukdom (som han redan visste om) och en massa tarmar fladdrade förbi innan jag hamnade i en bastu!
Mina ögon fastnade på en blank hink i bastun och jag hade ingen aning om vad hink är för en sjukdom 😂
Visade sig dock att det var matallergi med zinkbrist som följd.
En zinkhink 😂

Svar: Ja och nej frågor är svåra.... och man ska veta att många människors egen vilja är stark och individen kan påverka.. allt är inte hugget i sten så att säga. Ofta kan det vara precis så trassligt som du beskriver kring zinbristen och därför tar ju en hel spådom/seans som jag håller, en hel del tid i anspråk. Kram :)
Esmaralda

5 Sus:

skriven

Hej
Önskar jag kunde....
Grattis till alla som kan.....
Vad är meningen tror du jag får upprättelse snart?
Love sus

Svar: Kanske inte riktigt den upprättelse du hoppas på... men ändå, så gör du ett avslut ochdärifrån kan du gå vidare. Kram :)
Esmaralda

6 Huldamaräng:

skriven

Godmorgon!
Jag har lätt för att ta in känslor hos min omgivning, både människor och djur. Det har jag stor nytta av i mitt arbete men det gör mig så TRÖTT!! Därför har jag, efter tips från dig, stängt av den delen och bara nosar ditåt när jag behöver. Jag vet inte om det är att vara medial... inte riktigt i mina ögon. Jag skulle vilja kunna åtminstone lyssna och höra budskap... tidigare har jag varit för rädd, det är jag inte alls på samma sätt längre, men sådant är nog inte för mig. Min man hörde fru Gul ropa en dag. Det var bara han som hörde men det gjorde mig så glad att hon är kvar här. Min mans morfar sa (jag träffade honom aldrig men mannen berättar ofta) att man aldrig ska berätta om det man ser eller hör samma dag. Är det så och i så fall varför?

Kram ha en fin dag!

Svar: Ja, att ta emot hela tiden bygger ju en stor trötthet. Bra att du stängt ner som du gjort. Du har mediala gåvor men än är inte tiden inne för att utveckla dessa. Man säger ofta just så att man inte ska berätta det man ser och hör samma dag.. det är nog mest skrock tror jag men blir man dissad i det man upplever så kan det sluta med att man omedvetet lägger locket på. Plus att under häxjakten förr i tiden.. så behövde man verkligen tänka efter och inte bli ivrig och berätta om sina upplevelser eftersom det kunde sluta med avrättning... kram :)
Esmaralda

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tänker tanke är intressant att B kvinna kan var negativ och kritisk mot mig. Hon gillar inte typ snuskiga skämten.

Hon kan inte var typ positiv mot mig eller har en halvnaken kvinnor boken hemma hos mig som hon gillar.

Det gör mig förvirrar...

Ska jag fråga henne så annars hon obesvara på den...

Ha det bra

8 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tänker tanke är intressant att B kvinna kan var negativ och kritisk mot mig. Hon gillar inte typ snuskiga skämten.

Hon kan inte var typ positiv mot mig eller har en halvnaken kvinnor boken hemma hos mig som hon gillar.

Det gör mig förvirrar...

Ska jag fråga henne så annars hon obesvara på den...



Ha det bra

Svar: Det är svåra frågor och även om du frågar så kommer hon ha svart att svara, tycker nog inte att du ska pressa henne, kram :)
Esmaralda

9 Lillan :

skriven

Hej, Skönt att du kan se att talet För vår 2 åring kommer 😊
kommer hon förstå med tiden sitt namn verbalt och verbalt kunna ta instruktioner? Jag längtar efter att kunna samtala med henne verbalt, få höra hennes tankar och prata om saker vi upplever tillsammans. Kommer barn, vuxna utanför familjen förstå hennes prat? Kommer det funka socialt och språkligt för henne när hon blir lite större så att hon kommer få vänner. Är orolig för att hon ska bli ensam.
Kram

Svar: Jag ser ju att tecknen visar att talet kommer mer - men vissa problem finnas. Jag ser inga detaljer alls men hon är en himla fin liten tjej som har lite annorlunda med sig och jag ser att hon kommer få ett bra liv. Kram :)
Esmaralda

10 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag har sedan några år tillbaka alltid varit populär hos killarna. De 2 sista åren har det dock varit så gott som dött på killfronten, av för mig obegriplig anledning. Men iallafall.

Förut har killar och män dragits till mig, utan att jag behövt göra något alls. MEN. Många män tycker (eller verkar ha tyckt!!) att jag är söt, vacker och sexig (deras ord inte mina) och liksom intressant och kanske lite spännande. Men det tar slut där.

Nästan ingen av de män jag stött på under årens lopp har velat inleda något seriösare med mig, vilket skadat min självkänsla och självförtroende. Ingen verkar ha känt något djupare för mig. Har svårt att själv känna att jag duger.

Dessa känslor har lett till att jag ofta känner att jag inte är värd att bli älskad. Varför är det så? Varför har männen bara velat ha sex med mig men ingen haft djupare känslor/avsikter med
mig?

Kram

Svar: Du är en mycket stark tjej och du har en stark aura... så det kan helt enkelt vara så att du omedvetet skrämt bort dem. Men det har inte varit "rätt" killar för den som är rätt blir minsann inte skrämd. Han kommer. Men förstår att det är så trist när det dröjer. Kram
Esmaralda

11 Skorpan:

skriven

Bra tips, kräver mycket tålamod o det är kanske där det brister ;). Hur gick det för dig med växelpengarna då, fick du mera tillbaka än du borde ha fått Es? Vilket knep :D.

En här lider inte av några förmågor så det är ju lätt att avsluta denna träning, behöver inte ens påbörja den ;D. Okänslig är jag o det är väl inte så mycket att göra åt den saken, eller hur!? Kanske mina förmågor finns nån annanstans? Har dock inte hittat dom ännu...

Drömt har jag gjort mycket den senaste tiden o i natt drömde jag om att jag var på dimission. Trodde jag skulle få nåt betyg men det gjorde jag inte, kanske jag bara var där som publik. Ser det ut som att jag får vänta på mitt betyg gällande nåt o gör jag det månne förgäves, är det månne drömmens budskap Es?

Söndag o en lite längre sovmorgon, tror det behövdes. Sedvanliga sysslor står på agendan, får se om det blir nån promenad, är så attans halt på vägarna nu, äsch då, så synd.

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja under en period fick jag betydligt mer tillbaka än jag borde haft.... sen kickade det dåliga samvetet in och jag slutade helt med den lilla hobbyn ! Du har en väldigt bra förmåga att minnas dina drömmar... vilket de flesta inte alls gör.... !
Jag tror inte budskapet i drömmen handlade om exakt betyg utan snarare hur något fungerar.. kan vara en bil eller cykel eller vad som helst.
Här är det barmark och inga problem att promenera.. blir långpromenad med stavar idag. Kram :)
Esmaralda

12 Jossan :

skriven

Godmorgon

Igår började kvällen med sjukhuset för T... för min smarta kille hade slagit i sin hand rätt hårt och haft ont i en vecka...

Vi låg också och kollade på tomter efter han berätta att de ska börja med ett nytt område runt hans lägenhet. Så vi började kolla på det. Och vi skojade att vi ska på utflykt..

Var detta vårt första samtal fram i tiden?

Kram

Svar: Ja, så är det nog :) Kram :)
Esmaralda

13 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Mediala förmågor har jag ont om ;-)Möjligtvis har jag förmågan att irritera folk..haha De sociala förmågorna har fått stryka på foten när man går ensam och harvar.

Sol idag igen ! Så glad man blir :-)

Solindränkt Söndag önskas !

Kram Anki med flock

Svar: Härligt att du har sol, här vaknade jag till grådask och trist ! Men en rejäl promenad med stavar ska det bli i alla fall... kram :)
Esmaralda

14 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! Vad spännande det ska jag prova.

Har hans känslor helt försvunnit nu? Längtar efter att få känna mig förälskad i någon, kan en romans ske snart?

Kram

Svar: Ja jag ser ju att du möter en annan man.. och visst blir du förälskad, kram :)
Esmaralda

15 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Oerhört intresssant ämne som man kan skriva mkt om.

Vet inte om jag är medial eller bara en vanlig känslig kvinna med stark intution.

Hursomhelst försöker jag träna på min andlighet och det kanske är det samma som att träna på sin mediala förmåga?

Jag tycker mig få kontakt vid meditation, söker aldrig ngt medvetet, meditationen skall vara en stund av vila och återhämtning för mig oavsett kommer ofta bilder till mig, ofta av personer, händelser passerar revy etc.

Använder mig ofta av affirmationer, tycker det känns bra. Men klart, svårt veta om det har verkan?

När det blir för mkt av negativa energier runt omkring mig försöker jag använda mig av regncapestricket du gav här på bloggen, det funkar oftast för mig. Har jag möjlighet går jag bara undan och fokusera på ngt annat meningsfullt.


I dag morse, dök mannen från balkongen på sjukhuset upp i mina tankar under meditationen, jag har det kämpigt med hälsan för tillfället, ville han kanske bara ge mig tröst? Han känns ofta nära, vet inte om han finns kvar i jordelivet.


Lite omtöcknad idag, men skall pyssla i min bod, har fått bygglov beviljat och börjat inreda, det känns bra!

Imorgon Läkarbesök och tankarna snurrar! Bara jag får snabb hjälp, tålamodet börjar tryta.

kram o ha en fin söndag alla!


Svar: Ja träningen är densamma och visst har utvecklingspotential ! Absolut att mannen i meditationen vill ge tröst. Lycka till med boden, så roligt :) Kram :)
Esmaralda

16 Snödroppen:

skriven

Godmorgon❣️
Detta var intressant läsning. Det känns som jag är i en slags utveckling, ser tecken väldigt ofta men har ju svårt att tolka dom, men jag känner så starkt att det är ett tecken när dom dyker upp. Men medial vet jag inte om jag är men ska testa tipset med fotot och visualisera. Sen är det ju magkänslan och den kan säga en hel del också. Min intuition säger en del också och varför känner jag så starkt att min hjärtevän kommer dyka upp igen? Är min känsla på rätt spår?
Kram❤️

Svar: Ja för det mesta kan du lita på din känsla, kram :)
Esmaralda

17 Helena Ir:

skriven

Väldigt intressant det där, kanske jag öppnar upp mer när jag blir en riktigt gammal tant, eller så hoppar jag över det här livet. Ändå så kan jag känna av något, men når inte ända fram. Jag vet att jag hade en känsla av något även som barn..som jag inte förstod. Jag förstår ju att jag måste jobba för det, alla är inte födda till det ..

Något spökar i min kropp, kan förklara tröttheten jag känt en tid, lite diffusa symtom är det..lika bra det bryter ut..

Allt gott önskas!

Kram

Svar: Ja du tillhör dem som skulle kunna utvecklas medialt, om du går in för det men det känns som om du hellre sysslar med annat och det är ju helt i sin ordning och som det ska vara. Tröttheten kommer ge med sig... kram )
Esmaralda

18 Skorpan:

skriven

Aj ändå Es ;), nå pengarna kom väl till pass?
Tack för svar ang drömmen, intressant att den bwtydde nåt helt annat än jag trodde. Ska boka service åt bilen, nåt som kanske är värre med den då? AC:n tror jag att det är nåt med men annars är det väl inget värre? Vill klara mig lite billigare undan gällande servicen på bilen ;).

Önskar också att jag kunde gå ut på en rejäl promenad, ogillar dock att behöva spänna mig hela tiden pga halkan. Får se hur det blir...
Kram Skorpan

Svar: Pengarna gick nog mest till godis om jag minns rätt :) Det kommer visa sig om det är bilen eller något helt annat, tror inte det är något större... kram :)
Esmaralda

19 Läroliv:

skriven

För många år sedan fick jag en seans av ett medium här där jag bor. Bland annat skrev hon att jag varit
prästinna i ett tidigare liv, och arbetade för bättre skördar mm. Är nu i en period där jag mer och mer dras till det andliga, som känns så starkt och har en ökande önskan att gå in mer i detta och också mer gå in för längre meditationer. Börjar faktiskt känna att jag kan ha varit prästinna. Undrar om du kan känna in något om detta?

Kram

Svar: Ja, det tror jag verkligen att du varit och du verkade i det goda, för människorna bästa i byn, kram :)
Esmaralda

20 Solstjärnan:

skriven

Intressant blogg inlägg😊 .

Ska pröva på visualiserings övningen.Vore så intressant att kunna se eller känna och ha möjlighet att använda sig av detta.

Es,vad fungerar bäst för mig att träna på?
Är det något speciellt jag ska tänka på,ta i beaktande?

Du har röda o gröna knappen som är tydligt och klart när du öppnar upp och stänger😊

Kan faran finnas att man blir "för stängd" och då inte släpper in ex kärlek osv osv?

Ha en bra söndag 😊
Kram Solstjärnan ⭐




Svar: Nej , är man bara själv tydlig med vad man stänger av och vad man öppnar upp så stör inte detta i övrigt i livet och hindrar inte kärlek eller vänskap eller något annat världsligt... kram :)
Esmaralda

21 Naturvän:

skriven

Hej igen!

Tusen tack för svar, det känns trösterikt för tillfället!

Hoppas din promenad blir härlig, här är också gråväder och jag skall också försöka ge mig ut så småningom. Tyvärr får joggingen vänta, men jag får ha tålamod och affirmera att jag snart är på benen och springer milen hur lätt som helst!

kram igen!

22 Läroliv:

skriven

Tack snälla du för svaret. Blir så glad att det är så rätt att gå mot detta. Att jag känner in rätt.

KRAM

23 Anneli:

skriven

Tack... kom ju på att jag lyckats hjälpa till på storhealingarna här, då kommer allt tydligt.

Stark du är som går ut och går med dina stavar trots ont i kroppen. Själv är jag för lat just nu. Men måste verkligen ta tag i det! Man mår ju bättre av att röra på sig... 😏

Kram!

24 Bjork:

skriven

Hej är det nära att jag få jobba normala tider snart?

Kram


Svar: Ja, det närmar sig, kram :)
Esmaralda

25 Tuss:

skriven

Hej,
Känns som att tiden är förbi för att inleda detta projekt.. Vad tror du, kan det vara bättre att fokusera på annat?
Kram

26 Helena Ir:

skriven

Tack, det kanske är så att jag inte riktigt har tålamodet till det,, men det är lite konstigt samtidigt för det finns där.. ibland tänker jag att de "mina" på andra sidan ska ge mig en skjuts framåt.. både E och A hade eget intresse av detta.

Känner igen det där som någon skrev att skicka till någon de ser. Det har jag gjort själv, och fått vissa reaktioner. För mig är det en sorts lyckokänsla att tro mig hjälpa.. :)

Som sagt ett ämne som berör..

Kram

27 Amanda :

skriven

Men vilket intressant inlägg att läsa 😊 fin blogg du har

Svar: Tack :)
Esmaralda

28 Luna:

skriven

Jag vet inte om det finns någon förmåga att jobba med😊

Usch vilken dröm jag hade. Läkarna hade hittat något allvarligt i njuren som behövde opereras och jag satt bara och grät och sa att jag orkar inte kämpa något mer utan de får låta mig somna in.  Vet inte vad detta betyder😕

Såg du polisserien "Tunna blå linjen" som började förra söndagen Es? Jag är lite "tv betuttad" i en av manliga huvudrollerna. Polisuniform , bra blick och snygg skånska. Mmmm . . .  give it to me😁😋 Undra om min kärlek tänker på mig och om han börjar bli redo . . . 😊  Önskar en fin söndag. Kram

29 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om vi åker till Bulgarien i April 😊eller shöper min bror lägenhet eller bil i April 🙂min bror har födelsedag i 17 April 😊♥️♥️♥️

30 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Tycker ju det är så intressant.
Min intuition är som bäst när jag är lugn och landad i mig själv. När oron snurrar upp mig kan det liksom bli kaos i huvudet.

Es, ser det ut som att vi kan nå så långt att vi flyttar ihop?
Kram

31 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, vad ser du för känslor runt A mående?
Vad känner han för mig och min lilla hund?
Kram &trevlig söndag.

Svar: Han har definitivt känslor men kan vara lite självupptagen till sin läggning.. kram :)
Esmaralda

32 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag har absolut tänkt på de du sa, jag kommer äta mer rutinmässigt och promenera minst en halvtimme om dagen. Då ja känner mig spänd i nacken, tror även därifrån yrseln kommer ifrån, ska jag göra nackövningar. Kan ju även vara den så kallas Kristallsjukan så jag kommer göra övningar för de med. Då de är så obehagligt när jag får domningar i bakhuvudet pga spänningshuvudvärken tänker jag vända mig till ärkeängeln Rafael och hoppas han kan hjälpa mig att ge mig lite ro mentalt. Gud vad jag önskar detta försvinner snart så jag kan börja leva på normalt igen. 🙏
Ha en bra dag! Kram Zoey 💕

Svar: Bra att du tar tag i övningarna och drar ditt eget strå till stacken för att må väl, och det kommer lyckas. Livet blir normalt igen, kram :)
Esmaralda

33 Skytten 1:

skriven

Tror inte jag är medial men hört att jag har en lugnande förmåga på folk. Tycker jag är bra på att läsa av folk,hur dom mår.Är jag på rätt väg med mannen,B, på väg till en seriös relation?

Svar: Javisst är du bra på att läsa av och du har en aura som gör att folk trivs med dig. Du vet snart om det blir en seriös relation... möjligheten är runt 75 %... kram :)
Esmaralda

34 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja så är det ju, bara att hänga med i det som sker o just nu är det inte speciellt mycket ;). Väntar på våren o sommaren, kanske möjlighetwrna att röra på sig är större då? Så som det strular med vaccineringen här så undrar jag just om målet kommer att nås till sommaren? Hoppas förstås på det, himla trist annars om inkommande sommar kommer att bli likadan som förra sommaren... Inte konstigt att ens kärleksliv är = 0 ;D. Väntar på kärleken o galenskapen.
Kram Skorpan

35 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej igen Es!
En liten undran, jag gjorde en healing igår kväll innan jag gick och la mig och det var med hjälp av Youtube. En kvinna prata och hon tog hjälp av ärkeängeln Rafael men även av ärkeängeln Mikael. Under healingen fick jag en inresyn av en liten genomskinlig burk fylld med små blå bubblor, vad betydde denna synen? Kram Zoey 💕

Svar: Intressant men jag kan tyvärr inte tolka bilden, kram :)
Esmaralda

36 Deisy:

skriven

Jag har en världsligt bevis för att jag levt tidigare liv. En av mina söner skulle göra en film i skolan. En ruggig film och behövde en snara som man hänger sig i. Han hade repet och det var före googles tid och visste inte hur man gjorde en snara. Jag tog repet och gjorde en. Visste inte hur en sån såg ut ens, har bara sett såna i västernfilmer. Men instinktivt gjorde jag en riktig snara och filmen blev gjord. Har senare även mediterat mycket och har fått klart för mig att jag i ett tidigare liv varit bödel. Även en av de som brändes som häxa i ytterlännes. Mycket vatten har runnit under broarna här och numera behöver jag inte stänga eller sätta på. Allt får gå som det går, vilket det också gör. Jag hade hjärtstopp 2019 och kände nån månad i förväg att jag inte hade lång tid kvar. Det var obehagligt. Väldigt obehagligt. Men jag fick också en föraning om när jag skulle åka till sjukhuset och var på hjärtintensiven när hjärtstoppet hände. Drygt 4 min var jag död, men tyvärr såg jag ingen tunnel. Ingenting, så där fick jag ingen fingervisning om vad som väntar. Men min hjärtsköterska sa nåt sedan som har fått mig att fundera att det nog finns nåt sen. Nåja, det lär jag väl bli varse, eller inte.

Svar: Ja, du har varit med om en hel del och att du inte såg tunnel eller något annat när du var död beror nog på att det var 100% förutbestämt att du skulle tillbaka till jordelivet. Du har en god intuition och god känsla och det finns en hel del medialt i dig.. kram :)
Esmaralda

37 Olivia:

skriven

Tack för påminnelsen, behöver lära mig att gå in i bubblan oftare.
Nja, medial är nog nåt annat än denhär jobbiga känslan av att ta in alla olika energier.
Så tröttsamt.
Men så finns de där stunderna av ljusa, helt underbara energibad.
Måste börja söka mig mer till de sammanhangen.
Kram

Svar: ja försök hitta rätt och det vinner du mycket god energi på, kram :)
Esmaralda

38 Cecilia:

skriven

Så spännande att läsa om andlig utveckling.

Nu var det nästan 1 vecka sedan vi flyttade och sakta men säkert börjar vi få i ordning allting. Är så nöjd med vårt nya boende och är så tacksam över att vi kunde få ett såhär fint hem trots att båda studerar och får CSN.

Fick ett mejl från förra årets sommarjobb om det finns något intresse att komma tillbaka. Jag vill inte det, men fick frågan förra sommaren och jag som har svårt att säga nej var dum nog att fejka att jag verkligen ville det. Måste lära mig att säga nej, även om folk kan bli besvikna. Kommer dem bli besvikna på mig för att jag inte vill komma tillbaka? Blir det problem med att få referens från chefen och kan jag ens hitta något bättre? Kramar

39 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Är tacksam för ditt svar! Men kan inte låta bli att undra om det enbart finns EN man som INTE är skrämd av mig? Och det är min framtida man?
Känns ganska nedslående. Tänk om jag inte möter honom i detta livet. Den risken finns.

Hur ska jag bli av med känslor som att jag inte duger och inte är värd att bli älskad? Om jag någonsin möter en kärlek igen så ska det fan i mig dröja MÅNADER innan jag hoppar i säng med honom. Om han inte kan vänta är han inte den rätte.

Kram

Svar: Långt ifrån alla blir skrämda och de män som du synkar med på riktigt, de blir inte skrämda. Du duger och du är en underbar tjej och definitivt värd att bli älskad... och det kommer du att bli... ta väl hand om dig själv under tiden... välj utveckling och glädje och umgås med de människor som ger dig ro i själen, kram :)
Esmaralda

40 BBv:

skriven

Tack för alla svar E! ❤️
Tror jag har något litet medialt i mig...

Men kommer det dröja länge eller lite tills jag och R träffas själva? Kram,:)

41 Tiss:

skriven

Jag är medial, men det kommer väldigt sällan (det var mer förut när jag var yngre) och då är jag medveten men vet inte vad jag gör eller gjort för att se/uppleva det.

Jag och min vän höll på att bli påkörda av en traktor igår, vi stod och pratade innan vi skulle gå skilda vägar. Föraren var inte klok och körde åt alla håll, han skulle antagligen sanda (det är jättesvårt att förklara hur vi stod, jag tror inte att det var vårat fel), vi visste inte vart vi skulle ta vägen och det kändes som att han/hon som körde inte hade någon som helst kontroll. Om han/hon ens såg oss, fast jag hade reflex. Vi gick runt först... Och i väldigt uppstressade situationer hamnar man ju i olika lägen som fly, slåss och frys... Jag frös och till slut frös jag. Min vän tog (när vi hade chansen) tag i mig ut mot stora vägen upprepade "jag vet inte vart vi ska ta vägen". Jag tänkte att "jaha, är det så här jag ska dö nu". Men hade i bakhuvudet att du Es, skrivit att det dröjer länge. Detta gick ju väldigt snabbt.
Jag vet inte men kan det ha varit så att jag/ vi klarade oss utan skador tack vare att vi stannade och pratade lite, änglavakt? Annars hade jag mött traktorn ensam på en väg där det inte går att komma på sidan.
Fy tusan vad rädd jag var.

Svar: Förstår att du var rädd men du hade din skyddsängel nära dig som hjälpte... kram :)
Esmaralda

42 Skytten 1:

skriven

Tror inte jag är medial men hört att jag har en lugnande förmåga på folk. Tycker jag är bra på att läsa av folk,hur dom mår.Är jag på rätt väg med mannen,B, på väg till en seriös relation?

43 Mercan :

skriven

Esmaralda du sa att vi ska åka till Bulgarien när vaccinationerna kommit igång 🙂 Ser du Esmaralda att vi åker till Bulgarien i slutet av året 🙂 kommer min bror shöpa lägenhet innan dess 😊du sa att det finns shans i år till lägenhet Esmaralda 🙂♥️♥️♥️

Svar: Ni åker till Bulgarien och det kan bli under året... jag ser inte om din bror köper eller hyr lägenhet men tillfälle ser ut att komma.. kram :)
Esmaralda

44 BBv:

skriven

Tack för alla svar E! ❤️
Tror jag har något litet medialt i mig...

Men kommer det dröja länge eller lite tills jag och R träffas själva? Kram,:)

45 Moms:

skriven

Hej, i vilket sammanhang/plats kommer jag träffa min kärlek? KRAM! HA en fin söndag...!!

46 Mig:

skriven

Hej Esmaralda.

Om vi fortsätter att träffas kan det då nå ända fram att vi blir ett par och flyttar ihop?

Ser det ut som att han känner och tänker att han vill det här?
Kram

47 Camilla:

skriven

Jag är ju realist in i benmärgen så därför är jag nog inte speciellt andligt utvecklad. Men jag kan känna av när det känns behagligt eller obehagligt. Sov tex på soffan 6 månader innan vi renade ur sovrummet och sen gick det bra att sova där igen😃

Hur blev reaktionen när han fick se bild på henne som liten? Ingen gratulation vilket är väldigt konstigt. Varför denna kyla?

Önskar ett bra avslut på helgen. Kram

48 Ghostwriter :

skriven

Är det ett bra val av mig att både söka jobb på orten jag bor på och orten jag reser till ofta?
Måste ha ett jobb om ett tag

Kram

49 Mig:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer vi att klara av det här? Att hitta tillbaka till varandra? Bygga upp vår familj? Och vara i den?
Hur kommer det att gå för oss? Finns några tips på
Vägen

Kram

50 AnnaK :

skriven

Vet inte om jag skulle kalla det förmågor det jag har. Poppar upp nåt "spöke här och där mellan varven. Kan drömma lite sanndrömmar ibland och några gånger har jag pratat med döda anhöriga i drömmen.

Drömde däremot något märkligt inatt. Hittade 2 bebisar I frysdisken på Ica. Dom levde och jag och en annan kund tog varsin och jag var så ivrig att få ta hand om den. Men det kom saker ivägen hela tiden. Märklig sak att hitta på Ica 😄

Kram 🤗

51 Helena Ir:

skriven

Intressant det du svarade i en kommentar här ovan att det var 100 % bestämt att D skulle tillbaka till jordelivet. Jag har en vän/ett ex som för något år sedan var död rätt många minuter, men återupplivades. Under tiden såg han ingen tunnel eller ljus, han möttes inte av någon heller. Så besvikelsen var rätt stor över att det inte fanns något..kanske det även var så för honom att den gången skulle han inte över till Alltet..och därför heller inget såg.
Jag vet även en kvinna som knackat på den där dörren till Alltet, men inget såg.. tack för din förklaring!

Kram

Svar: Ja, det varierar lite hur man upplever dödsögonblicket... men är det meningen att man ska tillbaka i jordelivet så händer det ofta att de själar som väntar på oss i Alltet inte ger sig tillkänna.. för att det ska bli lättare att vakna upp och fortsätta sitt jordeliv.. kram :)
Esmaralda

52 Sus:

skriven

Hej
Tack....
Känns bra att veta....
Något kul på G nu....
Love sus

53 Luna:

skriven

Kom på att jag är väldigt bra på att läsa av människor och scannar snabbt av situationer vilket jag har haft nytta av många gånger tex i mitt yrke inom akutsjukvården. Kollegor har sagt att jag har en unik förmåga att se detaljer som inte andra gör och vad det beror på vet jag inte men är glad över den förmågan. Sen har jag även hört att jag "påverkar och berör" andra ganska starkt utan att göra någonting speciellt och killar stirrar ofta på mig men håller sig sen på sin kant vilket jag inte riktigt förstår. Vet inte om det kan vara min aura? Klockan är 15.30 och solen lyser fortfarande. Wieee😁 Kram

54 Anonym Isah :

skriven

Kan jag lita på den väninna som min kille har? Och att dom genuint har en vänskap enbart och alltid haft? Jag känner att jag ju kan lita på det eftersom jag inte sett annat. Vill dock få det bekräftat av dig för de skulle hjälpa mig att boxa bort negativa tankar som kan komma för nu är jag trött på att dom ska styra!!

Har själv haft bara killkompisar. Dessvärre har det ju antingen varit mer eller ingen vänskap alls, och vet hur både killar o tjejer kan tänka.. men vill inte att de ska gå ut över mig, honom eller deras vänskap.

Kram

Svar: Ingen varning kommer till mig, kram :)
Esmaralda

55 She:

skriven

Hej
Ser jag ut att kunna ha kul om jag blir med, eller blir det mest jobbigt med nytt folk?
Kram

Svar: Det beror lite på dig själv och du kan slappna av och ta för dig av stämningen och människorna på ett positivt sätt.. kram :)
Esmaralda

56 Stenis:

skriven

Hej Esmeralda

Ska verkligen börja träna mer på mina mediala förmågor och lära mig att stänga ner. Jag har svårt att vara i stora folkmassor och blir väldigt trött av det.

Jag har bevisligen förmågan att kunna telepatisera tankar. Jag lyckas ofta få kontakt med min bästa vän. Vi är väldigt lika på många sätt och undrar ibland om vi är tvillingsjälar, kan det stämma?

Ha det bra!
Kram

Svar: Jag ser ett speciellt band mellan er, kram :)
Esmaralda

57 Vänjägerska:

skriven

Toppen-inlägg idag! Tusen tack önskar en skakig nybörjare :)

Ja du Es, tacksam för de två vänner jag mött via appen. Kan någon mer komma den vägen eller blir det på andra vägar?

Nu vankas det cheese crunches och surviving death på Netflix. Tips till alla medialt intresserade!

Kram 🌻

Svar: Fler vänner kommer då och då...också irl ! Kram :)
Esmaralda

58 MalinS :

skriven

Åh tack för tipsen Ezmaralda, jag ska definitivt pröva dessa knep men tror dock inte jag är medial. Däremot känner jag ofta väldigt stark intuition, riktigt starkt så att det ibland precis som du skriver kan bli jobbigt.

Men är intuition samma som att vara medial? Eller är det en någon slags förstadie?

Kram

Svar: Ja ofta kan man ta intuitionen ett steg längre , kram :)
Esmaralda

59 Från omedial till intuned :

skriven

Hej hopp! För mig var meditationen en väg in i andligheten, den ger en "grund" att bygga från. Köpte även en tarotlek som jag tränade en hel del med, den blev som en snuttefilt i början innan man lärde sig lita på intuitionen och gjorde att jag vågade kicka igång den. Jag tror mycket på lekfullheten i början.

Kärlek på er :-)

Pst, Esmaralda! Kan det så småningom bli så att jag och e startar något ihop inom andlig och holistisk hälsa? Vad ser du.

60 Från omedial till intuned :

skriven

Hej hopp! För mig var meditationen en väg in i andligheten, den ger en "grund" att bygga från. Köpte även en tarotlek som jag tränade en hel del med, den blev som en snuttefilt i början innan man lärde sig lita på intuitionen och gjorde att jag vågade kicka igång den. Jag tror mycket på lekfullheten i början.

Kärlek på er :-)

Pst, Esmaralda! Kan det så småningom bli så att jag och e startar något ihop inom andlig och holistisk hälsa? Vad ser du.

61 Seanskunden Emma :

skriven

Hej köra E!

när tror du vår älskade dotter tittar ut? Tror du hon kommer tidigare eller att jag får gå över tiden?

Börjar bli mentalt jobbigt detta...

Kram Emma

62 <3:

skriven

Hej kära Es, börjar det närma sig att jag hittar ngt nytt boende där jag trivs ?
Kram

63 Mirre:

skriven

Hej Es,
Otroligt intressant ämne!

Först vill jag bara säga att Jennie, du är inte ensam! Jag har liknande problem som dig.. misstänker att min aura också är stark så..
Åh herregud ja, det är inte lätt🤷🏻‍♀️
Vad fint du svarade på den sista kommentaren Es💛 jag tar åt mig av den även om den inte var riktad till mig😂

-

Jag misstänker att jag är lite medial men jag vet inte riktigt om jag har några ”förmågor” som jag kan utveckla? Ser du om jag har det Es, vilka är de isåfall?
Hade gärna velat testa göra så som du gjorde med växeln..
Hur gör man exakt? Ska man bara tänka att man kommer få tillbaka mer, räcker det?

Kram:)

64 ullie:

skriven

ja har nog aldrig att pröva det som du säger men
ja tror ju ja känner något och märker att någon är där . skulle vilja känna o kanske se lite till

65 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om jag får något annat jobb snart så jag kan få säga upp mig? Chefen kväver min låga, det är så jobbigt och jag har så svårt att förhålla mig till allt.

Kram och kärlek.

66 LilaSyren:

skriven

Hej Ez.
En fråga jag har... kommer vi flytta från nuvarande ort där jag inte trivs eller är vi fast här? Mannen vägrar flytta på sig... han vill bo här.
Ser du någon flytt?

67 Anneli:

skriven

Såg att några kommenterat om vad som händer när man dör.... ville bara berätta vad jag hörde från en kvinna jag låg i samma rum som när jag var väldigt sjuk. Hon berättade att hon dött och kommit tillbaka. Hon sa att hon halvsatt upp i sjukhussängen och helt plötsligt kände hon en hand i sin, och som lyfte upp henne och hon kände glädje och lätthet, hon var frisk och fri. Hon såg inget ljus eller så utan var bara svart. Sen var det någon som tog hennes andra hand och drog henne bakåt. Hon öppnade ögonen och där stod sjukhuspersonal över henne och sa "välkommen tillbaka". Hon sa till mig att inte vara rädd för att dö.

Jag vägrar tro att man dör och då bara ska flyta runt bland mörker för evigt. Det måste finnas nåt mer.

Kram!

68 Kristin:

skriven

Hej Ezmaralda!

Tvåsamhet - kommer jag att kunna nå det med någon? Känt mig ensam i många, många år.
Hälsningar Kristin

Svar: Ja den dagen kommer då du lever i harmoni och tvåsamhet, kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: