Talismaner på väg....

Ni är många som undrat och nu kan jag meddela att  de nya talismanerna är på väg till mig.
De är beställda och det kan ta ett par veckor innan de kommer.
 
Och när de sedan kommer... ja då ska de först bli en enhetlig kull och gå igenom en hel del cereonier tillsammans... innan  de präglas på sina nya ägare och blir individer.
 
För er som är nya kan jag berätta att  om man beställer en talisman så får man själv  ha  tre önskningar och jag präglar din talisman på dessa önskningar.
 
Din talisman kommer göra allt han kan för att uppfylla dessa önskningar.
 
 // I den afrikanska kulturen har somliga stor kunskap om talismaner //
 
Talismanens största roll, oavsett dina önskningar, är att du ska vara trygg.
Om någon fara hotar dig så griper talismanen in och ofta är det så att om han räddar ditt liv - då brukar ha dö efteråt. Han tar ut sig helt.
 
Ibland inser man att talismanen räddat ens liv och ibland sker det på ett sätt som vi är omedvetna om. Det kan vara så att man undgår en fara som man inte sett och därmed har man ingen aning. Man får helt enket ha tillit till sin talisman.
 
En talisman kan vara precis vad som helst.
 
Det kan vara en sten eller ett bokmärke eller en penna... precis vad som helst och det blir en talisman av saken när man låter den genomgå  de rätta caremonierna.
 
 //Afrikanska halsbandstalismaner //
 
Talismanerna är levande på sitt sätt och det bor mycket kunskap och mycket makt i dem.
 
Det är viktigt att du behandlar din talisman väl, att du pratar med den, tar den i handen så den får kroppskontakt och att du visar den respekt.
 
Jag kommer ha ett bestämt  antal talismaner och jag kommer att i god tid här på bloggen berätta om  cereminierna som de går igenom - för att slutligen tala om att nu är de redo att bli  beställda.
 
Och snälla ni - det går inte att boka i förväg.
Jag brukar få mågna mail just kring denna fråga.
 
Det gäller att hålla sig framme just när jag på bloggen meddelar att nu är det dags att beställa.
 
Många undrar också varför jag inte alltid kan ha talismaner till salu och det kommer jag alltså aldrig att ha. 
Det tar så väldigt mycket av min kraft och energi att föda upp talismaner så jag  koncentrerar mig på detta två gånger om året.. en flock om våren och en om hösten och däremellan ingenting alls.
 
 
 
Skulle jag hela tiden föda upp talismaner hade jag inte orkat med så mycket annat.
 
Idag är frågan fri gällande talismaner.. passa på att fråga allt du funderar över och jag ska försöka svara !
 
Kram & Kärlek💖
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Finns det någon möjlighet att en person jag känner inte fullföljer sin plan som jag tycker skulle innebära katastrof för oss? Vill absolut inte ha honom nära men det är just det hans plan är. Finns det någon möjlighet att han väljer något annat!?

2 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, vad roligt att det är daga för tallisman igen
Hur mår min 🦋 ? Hjälper hon mig fortfarande. Tacksam för henne.
Ser det ut att bli en mysig kväll med M. Tror vi båda längtat efter varandra.
Ngt speciellt jag ska tänka på. Hoppas att vi sticker ut kväll på ett positivt sätt.
Kram

Svar: Än finns det lite liv kvar din talisman.. inte som förut... men lite !! Kram :)
Esmaralda

3 Läroliv:

skriven

Tänk, det var precis min fråga idag, om Talismaner, om när det blir aktuellt. Kommer att hålla mig framme då. Har också en fråga om min lilla fjäril, om den känner sig färdig med allt jobb nu och vill gå till vila. Vill inte pressa den på något sätt.

Kram

Svar: Jag kan känna att Fjäril är rejält trött och tror inte hon har så mycket mer att ge, kram :)
Esmaralda

4 blaebaer:

skriven

Har nu funderat större delen av veckan och kommit fram till att säga nej till den förfrågan jag fått om att hyra den där bostaden jag tidigare haft fråga kring, kan jag vara lugn med att det är ett korrekt beslut? Tänkte så jag förhoppningsvis inte kommer missa/ångra mig då jag egentligen gillar objektet i fråga men avstånd och läge känns inte helt rätt..

Och om du inte kan svara på ovanstående så har jag en även en talisman fundering :) ..Går det bra att ge bort en sådan eller? Tänkte kring önskningar och så.. Hade, om möjligt, velat köpa en åt en person i min närhet som jag tror skulle kunna ha stor glädje och nytta av en magisk talisman.. :)

tack på förhand och ha en härlig fredag! God helg till oss alla <3

Svar: Bra att du har bestämt dig, håll kvar det beslutet och känn frid i det !! Ja, man kan ge bort en talisman och då ska du tydligt tala om detta för mig.. .. jag skickar talismanen till den adress du uppger och kommer den till dig ska du INTE öppna kuvertet utan ge det oöppnat till personen ska ska ha den... kram :)
Esmaralda

5 AnnaK:

skriven

Kul 😊 Sånt verkar inte funka för mig tyvärr 😔 Skulle behöva dock så jag tar mig vidare nån gång. Vaknade nu, kl 07, av att karln sitter och fyiiepratar med nån i telefon. Har alltså suttit uppe vid sin dator hela natten. Inte normalt. Finns inget normalt här eller i förhållandet.

Kram 🤗

Svar: Kanske dags för dig att fatta nya egna beslut ? Kram :)
Esmaralda

6 Jojo:

skriven

Hej Ezmeralda
Varför dröjer det så länge? Varför kan det inte ske direkt? Har kämpat så många år.... 😢😭🙏🏻

Svar: Jag förstår dig och önskar också att det kunde ske nu direkt, kram :)
Esmaralda

7 SarA:

skriven

Har läst om de tidigare talismanerna och var nära att beställa en fjäril sist. Men så blev det inte och nu har jag bestämt mig att beställa vid nästa leverans, om nu någon vill komma till mig!? För vad jag förstår så är inte alla mottagliga för talismaner och det känner du av?

Har läst tidigare erfarenheter och solskenshistorier om dessa talismaner men kan aldrig läsa mig mätt. Önskar gärna om någon vill dela med sig av sin talisman-historia.

Trevlig helg ♥️

Svar: Nej, det finns faktiskt de som blir utan talisman även om de beställer i tid.. och det är inte jag utan talismanen själv som beslutar detta och då måste jag lyssna, kram :)
Esmaralda

8 Jossan :

skriven

Godmorgon!


Idag har jag talismanen runt halsen. Det var ett tag sen nu.

Nu har jag bara materia kvar på min lista innan jag kan ansöka om min lärarlegitimation.. men kan inte göras innan höst eftersom de inte vill hjälpa en att få bli legitimerad...

Inatt drömde jag om mamma o pappas gamla hus. Orkar inte drömma om det längre...
Jag drömde om S och jag drömde om J... varför drömmer jag om dom nu?

Orkar inte...

Men fredag och en helg med T! Längtar eter honom 🥰

Kram

Svar: Du drömmer om det som varit eftersom du inte riktigt tagit klivet fullt ut i nuet och framtiden, men snart är du redo.. kram :)
Esmaralda

9 Lotta:

skriven

Är det ens skyddsängel som verkar genom talismanerna?

Kram L

Svar: Skyddsängeln bidrar och i talismanen samlas alla de goda krafterna och styrkorna, kram :)
Esmaralda

10 Tiss:

skriven

Får man fråga annat också?
I så fall har jag bestämt mig för att skriva ett brev. Jag har alltid haft det lättare att uttrycka mig i text. Är det en bra idé?

Svar: Ja, visst kan du skriva, kram :)
Esmaralda

11 Linda:

skriven

Denna gång ska jag försöka hitta rum i budgeten för en talisman :)

Fredag idag, ha en fin dag alla fina här på bloggen!

Svar: Detsamma till dig kram :)
Esmaralda

12 Mercan :

skriven

Esmaralda min mor har drömt att vi vinner på lotto 😩 kanske blir någonting från euro jackpott Esmaralda 😩

Svar: Jag ser ingen storvinst på väg tyvärr, kram :)
Esmaralda

13 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Spännande med nya talismaner .

Här tappade jag huvudet helt igår då jag vart bjuden på en wisky när jag passerade ett glatt granngäng igår sen eftermiddag. Hur kunde jag helt glömma bort coronan ! Granngänget umgås oavsett och jag har lyckats hålla avstånd annars men glömde av mig heelt igår. Wiskyn satt fint då det började blåsa och snön vräkte ner där vi stod under en gran...Trevligt var det men hur kan man glömma så totalt ! Är jag så svältfödd nu att man tappar allt förstånd...Hoppas hoppas att de nu var så friska som de såg ut.

Trevlig Fredag önskas !

Kram Anki med flock

Svar: Ja, ibland dras man bara med och glömmer försiktigheten, det har nog hänt oss alla nån gång... jag ser ingen fara för dig... kram :)
Esmaralda

14 Naturvän:

skriven

Hej!

Spännande!

Min fråga gällande Talismaner är var man bäst förvarar henne, tätt in på kroppen, eller går det lika bra i handväskan?

Har föjt ditt råd och renat med havsalt, och haft en fin speciell plats hemma för henne.

Nu har jag virrat bort fjärilen, hon finns ngnstans, ska leta i väskor och fickor.

Svårt och komma till ro för tillfället, tänk om det ändå kunde bli fart på vaccineringen så man kan planera!

Önskar er alla en mysig fredag!



Svar: Första två veckorna är det bra om man har sin talisman tätt inpå kroppen och att man pratar ofta med henne.. sedan kan man ha henne i handväskan .. huvudsaken man tar henne i handen ibland och pratar... i alla fall ett par gången i veckan.. och att man påminner om sina önskningar... plus att man inte glömmer att tacka henne när man känner att hon agerar... att knyta ett band till henne är viktigt.. kram :)
Esmaralda

15 Krystyna:

skriven

Vad jag har längtat och jag tänker inte missa att beställa när man får lov, kram och ha en fin helg alla.

16 Andreas:

skriven

I rättan tid för efter att fjärilstalismanen uträttade sitt stordåd för mig så tappade hon i energi och det förstår jag. Kram

Svar: Ja, när de gör något stort så tappar de snabbt i energi, kram :)
Esmaralda

17 Ewa:

skriven

Min talisman trollade på riktigt och gav mig det jag önskade utifrån det blå bara och jag är så oerhört tacksam. Min förra talisman gav mig också det jag önskade. Trevlig helg.

Svar: Underbart, kram :)
Esmaralda

18 Mamman:

skriven

Ja, äntligen och så roligt. Jag fick huset jag ville ha av Fjäril och dessutom en kärlek som jag är så tacksam över. Nu ligger Fjäril mjukt på mitt sängbord och får lov att vila men ändå vara med. Kramar.

19 CA :

skriven

Hej
Det ska bli kul med ny talisman. Mina tidigare talismaner har alla gått i pension, jag har dem kvar, dom betyder fortsatt mycket för mig. Hoppas att det finns en som vill komma till mig.
Hörde från min gamla arbetsplats igår, saknar dem lite en har det bra här också. Lyckas varje dag säga fel saker till min mamma. Tråkigt att vi alltid är lite på kant med varandra. På något sätt så är jag den hon tycker är mest farlig för henne med covid, smittbäraren.
Kram

Svar: Varken du eller mamma menar så som det blir ibland.. försök sätt dig över när det går fel.... kram :)
Esmaralda

20 Roberta:

skriven

Jag blev lite rädd först för jag kan känna att det verkligen är liv i talismanerna och jag märkte att ju mer jag pratade med dem och höll i dem ju mer aktiv blev dem. En ovanlig känsla med obehaget gicks snabbt över och alla talismanerna har blivit mina bästa vänner och gett mig så oerhört mycket. Jag är djupt tacksam. Kan inte förstå att en talisman bara kostar 500 kronor.Blir priset detsamma denna gång också? Jag köpte en från en shaman i Australien för 15 år sedan och den kostade 2500 kronor och hjälpte knappt ens en bråkdel mot vad dessa gjort. Jag ska se till så jag inte missar tillfället. Önskar Ez och bloggfamiljen en fin fredag och trevlig helg. Kramar.

Svar: Jadå, priset blir detsamma 500 kronor och jag vill hålla det rimligt så fler har chans att få en. Kram :)
Esmaralda

21 <3:

skriven

Godmorgon esmeralda.
Blev a svartis igår när jag berättde att jag var med någon annan? Hon hånade mig lite tyckte jag.

Svar: Ja jag kan ana en slags bitterhet hos a, kram :)
Esmaralda

22 Skorpan:

skriven

Ja talismanerna hjälper o oftast väl så man inte vet om det :).

Undersökningen gjord o inget hittades på basen av det man såg. Nu undrar man ju vilket som är följande steg? Allt är ju inte okej så... Kommer felet att updagas o det innan mannen trätt in i mitt liv Es? Syns han till nu?

Ha en bra dag, fredag hurra!
Kram Skorpan

Svar: Ja jag tror man hittar felet och kan åtgärda..... mannen kommer... och det känns som om du är frisk och mår väl då, kram :)
Esmaralda

23 KW:

skriven

Jag har en fråga. Min förra talisman skulle få lite salt på sig för att bli piggare men ville inte ha saltet och inte förrän jag försökte med havssalt gick hon med på det. Är havssalt bättre ? Kramar om.

Svar: Ja, många av dem föredrar havssalt framför vanligt, kram :)
Esmaralda

24 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss 😔

25 🙏🏻🙏🏻:

skriven

vad är chansen att min talisman hjälper mig uppfylla min önskan?

kram❤️

Svar: Jag kan inte säga exakt, men talismanen för allt den kan... det kan jag lova... kram :)
Esmaralda

26 Lovisa:

skriven

Min talismanhistoria är att jag allra först fick en Lady och min stora önskan och dröm var ett specifikt arbete. Efter två veckor med Lady fick jag ett telefonsamtal där jag ERBJÖDS min drömtjänst utan att jag själv sökt. Det var verkligen magi. Sedan fick jag Fjäril och min önskan var att bli av med de fula utslag jag hade och som ingenting hjälpt mot. Det tog 5 veckor och sedan var utslagen borta. Jag pysslar alltid mycket med talismanerna. Jag har dom med mig och pratar med dem. Kram och tack Ez för att du gör detta för oss.

Svar: Härligt när det funkar så snabbt :) Kram :)
Esmaralda

27 Anna:

skriven

God morgon ES!

Vad bör man göra för att talismanen skall behålla sin kraft?
Hur länge säljer du mars ut?
En annan fråga. Mannen jag har en relation med, hans ex håller på att stökar och har gjort så en längre tid. Kan du se varför hon håller på som hon gör, och om hon någonsin kommer att sluta? Hon har en ny relation sedan en tid, men det verkar inte hjälpa. Jobbigt då det går ut över vår relation, och mannen blir låg och drar sig undan mig när hon sätter igång.

Kram

Svar: När en kull är klar för nya ägare så meddelar jag detta på bloggen och på ett par dagar brukar de ta slut.Jag har bara ett mindre antal och de brukar gå åt fort. Mannes ex har svårt att släppa taget och det ser inte riktigt sunt ut.. mannen bör lägga locket 100% på gentemot henne, kram :)
Esmaralda

28 Misty:

skriven

Jag beställde en talisman åt mamma som skulle hjälpa henne må bra och tre dagar efter hon fått den så hade hon den i fickan och var ute och gick och en kraft nästan tvingade henne att vika in på en väg som hon inte planerat att gå. Efteråt fick hon veta att det var en galning som hotade människor längs den väg hon tänkt gå och just då. Talismanen grep in väldigt konkret. Ska beställa en ny både till mig och mamma.

Svar: Underbart att höra att din mamma fick hjälp !! Kram :)
Esmaralda

29 Mona:

skriven

Jag trodde inte alls att min talisman gjorde någon nytta. Kände inte alls av den. Var i Asien och satt på en servering när jag kände en stark känsla att jag skulle gå till ett annat ställe. Jag gjorde det och inte förrän lågt efteråt fick jag veta att många blivit allvarligt matförgiftade på det stället där jag satt först och tänkte äta lunch. Jag tror uppriktigt att det var talismanen som hjälpte mig. Jag kommer absolut att stå i kö för en ny. Trevlig helg

Svar: Ja, din talisman grep verkligen in och på ett konkret sätt, de gör ofta så och ibland har vi själva ingen aning om det, kram :)
Esmaralda

30 MollyD:

skriven

Panik!
Nu har en del av min styrelse synpunkter. Har bara presenterat pågående arbeten och framdriift. Bör jag ställa mig in på att söka nytt jobb?
Kram

31 She:

skriven

Hej,
Gjorde anmälan.. Känns på ett sätt inte fullt ut bra, men tänker det är viktigt jag står upp för mig själv och respekterar mig själv, för sån behandling tycker jag inte att jag förtjänade och vad som hände gör mig förbannad, han känns så elak och manipulativ. Ser du nåt kring detta, eller är det bäst att lägga bakom sig nu? Här skiner solen iallafall så det är positivt. Ha en bra dag
Kram

32 <3:

skriven

Ser det ut att bli en mysig kväll med M. Tror vi båda längtat efter varandra.
Ngt speciellt jag ska tänka på. Hoppas att vi sticker ut kväll på ett positivt sätt.
Blir det bra med lilla presenten jag tänkt överraska med på maken 💄
Kram

33 Dunegull:

skriven

Lever min fjäril? Jag har inte upplevt något av det jag önskat tyvärr. Känns inte som det kommer hända heller, inte inom närmsta tiden. Har jag rätt?

Varför kan inget flyta för mig. Vad är meningen med att allt ska kludda hela tiden?

Kram

Svar: Ja, ibland är det bara stök i ens liv, men det är en period och det kommer bli bättre, kram :)
Esmaralda

34 Heart:

skriven

Kommer R bli frisk? Hon har varit sjuk i 2 veckor och har svårt att andas, hörde det själv i telefonen...

Tack snälla för att du finns för oss. Känns som jag glömmer att tacka dig ibland, isåfall ska du veta jag är otroligt tacksam.

Svar: Hon behöver ha kontakt med rätt läkare... kan hända hon behöver mer hjälp än hon får hemma... kram :)
Esmaralda

35 Emma:

skriven

Jag har köpt en Lady tidigare och hon klev in och gjorde stor skillnad för mig. Får man fråga vilken typ av symbol/berlock som blir den här omgångens talismaner?

Svar: Det blir en slags berlock som man kan bära runt halsen om man vill... men mer exakt.. det får du snart se :) Kram :)
Esmaralda

36 MollyD:

skriven

Panik!
Nu har en del av min styrelse synpunkter. Har bara presenterat pågående arbeten och framdriift. Bör jag ställa mig in på att söka nytt jobb?
Kram

37 Anki :

skriven

Tack för svar 🙏🥰
Kram Anki med flock ❤

38 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Vad kul att en ny kull är på väg. Känns som om jag är fast när de gäller talismaner. Vad har du gjort, Es? Nu kan jag inte vara utan dom. 😉😜
Jag har två frågor idag gällande Brianna:
1. När jag läste om dagens inlägg fick ja en tanke om att ev köpa en när de är dags. Hyresvärden borrade visserligen nere i källaren, men vad gjorde att ett decilitermått ramlade från diskstället - Brianna som ville förmedla något eller vibrationerna?
2. Kommer Brianna få mer kraft om jag köper en kompis till henne eller spelar de ingen roll, är hennes tid på väg att ta slut?
Hoppas på svar på båda frågorna!
Kram Zoey 💕


Svar: Jag tror det bara handlade om vibrationerna från borren. En ny talisman kommer spilla över lite ny energi också på Brianna och det kommer göra henne gott, kram :)
Esmaralda

39 Bbv:

skriven

Hej e

Har ett långt tag sedan spått mig och då sa denna kvinna jag kommer träffa min ”kärlek” detta året runt juni.. stämmer det verkligen? :) kram!

Svar: Så säkert kan jag inte se... jag er ju att du möter din kärlek men det kan dröja lite längre än till juni, kram :)
Esmaralda

40 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har ofta känna min hjärtan är upptagen. Oavsett någon vill har mig då det är omöjlighet. Men upptagen hjärtan har känslor som påverkar mig.

Betyder det att jag har känslor som jag är medvetenhet om. Det kan var variation för mig med vem jag har känslor för.

Ha det bra

Svar: Du tar in mycket känslor hela tiden och har inte alltid ett filter och då kan det bli lite märkligt ibland, kram :)
Esmaralda

41 Claudia:

skriven

Godmorgon Ezmaralda

Undrar om jag ska våga samt ge MW en chans??
Vi var tillsammans i 20 årsåldern.
Sen träffades vi i ca 18 år fram o tbx.
Sedan uppehåll fram tills nu..och jag är 56 år nu.
Han hörde av sig o vill träffas.
När vi var tillsammans så stannade mitt hjärta hos honom, och haft svårt att ge andra en riktig chans.
Tror du att han är seriös och att jag ska ge det en chans ?

Tack på förhand och önskar dig en trevlig helg.

Svar: Ge det en chans men var lyhörd, du kommer ganska snabbt att veta om du ska satsa vidare.. kram :)
Esmaralda

42 Misstjejen:

skriven

Hej

Om jag har starkt energi. Så jag märks ibland om jag avslappna en hand och låta den vara tills den känna av luft som är varm eller kallt.

Vad kan jag gör mer med min energi på såna.

Min energi kan påverkar andra? Om någon tycks min lägenhet är varmt eller kallt så är det jag eller det är vad rummet som kallt eller varmt grund av väder.

Samma sak när jag ska sova eller något...

Ha det bra

43 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja det ser ut att ta tid då innan mannen kommer ;).
Spontanisar på väg??
Kram Skorpan

Svar: Japp, det bör komma i helgen :) Kram :)
Esmaralda

44 Misstjejen:

skriven

Hej

Det händer ofta så samma som vanligt idag när jag var trött men vakna kl 3 och kunde inte sova mer. Jag försöka ändå sova tills sista jag kunde inte vakna då är jag halv medvetenhet och halv sover. Jag vill vakna och jag vill ställa upp så det går inte alls...

Jag ser något idag som inte händer mig. Men är det något

Ibland försöka jag vakna men jag vakna istället i drömmar eller något...

Jag vill vakna till verklighet men jag vakna till någon annan. Vem är personen.

Vad kan det vara?

Ha det bra

45 Sheri:

skriven

Spännande men nya talismaner! Min lady ger mig fortfarande trygghet och följer mig mig alltid.

Es, finns det något att se framemot på kärleksproblem för mig under våren/sommaren? Något särskilt jag kan håll utkik för?

Fredagskramar ❤️


Svar: Ja, din Lady älskar dig över allt annat !! Något speciellt tillfälle kan dyka upp så ha huvudet på skaft, kram :)
Esmaralda

46 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron kära Es🤗❤️

Tack raraste Esmaralda för svar igår det värmde mitt hjärta ❤️
🙏🌷💜🌷💜🌷💜☀️💜🌷💜

Fråga: idag när Hemtjänsten var här försvann mitt larm (halsband)!
När de kom hade jag det på handtaget på rollatorn... Flickorna letade överallt till slut hittade den ena mitt larm i soffan i vardagsrummet?! Varken jag eller de hade varit därinne??? En av flickorna hade satt min frukostbricka där var det kanske nån som ville visa att de är här?

Jag är ju också Medial som du vet jag har tänkt mycket på en sak. När jag o sambon äter middag i vardagsrummet brukar han äta 2-3 portioner jag äter väldigt sakta 1 portion. När jag har ätit upp frågar jag oftast har du tagit 2 ggr? Ja svarar han varför ser jag inte när han går ut o hämtar mer? Det är liksom minuter som ”försvinner” för mig. Är det vanligt för oss Mediala eller vad är det här?
Vad är detta?

Trevlig helg hoppas så på ett svar från dig🙏💜🌷💜☀️
Kram o Kärlek ❤️

Svar: Ja, ibland kan tiden försvinna lite... under korta ögonblick... så kan det vara för dig och ibland helt enkelt så att duär så van vid sambons rutiner att du inte tänker på det.. kram :)
Esmaralda

47 Luna:

skriven

Åh så roligt!😁 Kommer ligga i startgroparna när de släpps. Är denna kull något som man kan ha i halsband?

Tänkte på dig igår Es när jag såg "Tillsammans med Strömstedts" och det var från Måns Zelmerlövs hus vid stranden i Båstad. Alltså ni bor ju i ett paradis! Du kan ju aldrig vilja flytta därifrån. Hoppas att jag får uppleva nått sånt en dag!

Fredag. Bad i havet eller spabadet för dig😁 Är sonen kvar?

Några veckor sedan meddelandet om soulmaten är på väg men han lyser med sin frånvaro. Pillar han sig i naveln istället för att komma och ta mig med storm☺

Kram

Svar: Ja det är fint härnere vid kusten minsann !! Spabad blir det och virre blir det.. same procedure as always :) .. och nej, sonen kommer numera bara några timmar år gången .. han bor i Helsingborg och har bara typ knappt en timme att köra hem :) Ja, han är onekligen lite seg av sig, din soulmate, kram :)
Esmaralda

48 Bellagio:

skriven

Tror min Fjäril är rejält trött. Om det inte är så att hon till och med är "död"?. Mina önskningar har inte slått in, dock så är jag säker på att hon bistått mig och att jag på något sätt är närmare min önskningar nu än tidigare :)

Svar: Hon är trött, det finns lite liv i henne men inte mycket, kram :)
Esmaralda

49 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Yey, spontanisar, hoppas jag äntligen kommer med, men det lär nog inte hända ;).
Trevlig början på veckoslutet!
Kram Skorpan

Svar: Ja, spontanisarna bara kommer.. jag styr inte det minsta... så kan ju inte lova någon någonting alls :) kram :)
Esmaralda

50 Sheri:

skriven

Tack för svar bästa Es! Får du till dig något mer om det speciella tillfället? Något särskilt sammanhang?

51 Sessan:

skriven

Jag har en del talismaner, kan du se om de är vakna fortfarande och om det är något särskilt de gripit in/agerat på?
Kram

Svar: Den sista är vaken och igång.. inte som förut men liv finns det, kram :)
Esmaralda

52 B:

skriven

Godmorgon godmorgon, Har känt mig slö hela veckan, kan det va för att jag tänkt mig själv deprimerad och sjuk och de är kroppen som säger att jag ska vila lite nu? Kram 🤗

Svar: Ja, lite vila mår du bra av.. och att se och uppleva lite annat också, kram :)
Esmaralda

53 SolBritt:

skriven

Sista talismanen så valde jag att ha bara en önskning och tänkte att det blir kanske bättre om all kraft fokuseras på den önskningen . Och det hände, precis det jag bett om och 10 dagar efter jag fått talismanen. Nu väntar jag ivrigt på en ny, Kramar.

54 Dreamy:

skriven

Hej Es

Får jag ha sex snart?


55 MM (lite anonym) :

skriven

Goddagens.
Undrar om talismanen har ett finger med i spelet angående den ekonomiska situationen jag befinner mig i just nu.
Talismanen arbetar väl inte som man vill för att få önskningar uppfyllda utan på det sätt dom EGENTLIGEN är det bästa för en även om man själv tycker att andra sätt är bättre. 😁
Något kryptiskt skrivet kanske men hehe.

Jag har en stark känsla av att talismanen fick denna extremt svåra situation i rullning. Inte den lättaste vägen psykiskt etc men troligtvis den bästa när alla pusselbitar faller på plats.
Hoppas innerligt av hela mitt hjärta att en anmälan inte blir av och att jag slipper bli återbetalningsskyldig för anklagelsen de anmält stämmer inte.
Hur kommer det bli angående det? Återbetalningsskyldig?

Kram

Svar: Ja, talismanen verkar på sitt eget sätt, så är det ! Och problemen kommer lösa sig för dig.. det blir jobbigt en period men sedan betydligt bättre.. kram :)
Esmaralda

56 Fenix:

skriven

Jag skulle verkligen behöva en magisk talisman som kunde hjälpa mig att komma vidare, jag är så less på allt krångel. Just nu går det inte ens att få en läkartid för att få ett nytt sjukintyg att skicka in till F-kassan och jag fasar för hur F-kassan kommer agera om det drar ut på tiden. Jag kommer ju i vart fall inte få ut någon sjukpenning så länge jag inte har något intyg. Ovissheten och oron för framtiden har gjort att jag trillat tillbaka i läget när jag sitter i soffan och bara glor ut i tomma luften och inte kommer mig för att göra någonting. Hur ska man kunna leva livet fullt ut när det är så här? Kram

57 Skorpan:

skriven

Jo det vet jag, att du inte kan styra det, en hoppas ju bara alltid ;).
Kram Skorpan

58 Linda:

skriven

Jag har min fjärilstalisman sen i somras, känns som hon jobbar för mej än, tror du det.? ❤️ Undrar om man får köpa (om man blir vald) en till även fast man har en, kan väl inte skada med fler? Kram o trevlig helg.

Svar: Nejdå, man kan ha hur många talismaner man vill och ofta funkar de väldigt bra tillsammans och stärker varann, kram :)
Esmaralda

59 Anneli:

skriven

Härligt med talismaner, får se om det blir denna gång! Visst kunde man sätta den i huset nånstans? Eller bör det vara för en specifik person?

Fått hint om ännu ett jobb dem vill ha mig på. Får se hur detta utvecklar sig. Och detta förslag känns mycket bättre än de två tidigare.

På mitt jobb är vaccineringen i full gång, och snart min tur! Både att ta och att jobba med det 🙂 dem ville jag skulle in idag och jobba, men kunde inte. Man ser liksom ljuset i tunneln lite nu, att så pass många ändå vill vaccinera sig 🙂

Här blir det inte sushi ikväll (hör och häpna) utan blir något med räkor!

Trevlig fredag!

Kram!

Svar: De talismaner som kommer nu i vår kommer vara präglade på sin ägare och inte allmänt i huset så det är din önskan som ägare som talismanen kommer gå efter. Imorgon kommer ryska syster på lunch och då ska jag också ha räkor.. räkmacka :) Kram :)
Esmaralda

60 Citronfjäril:

skriven

Hej Esmaralda ❤️

Jag är så dålig på att prata med mina talismaner, får så dåligt samvete. Nu hänger King och Lady tillsammans. En av önskningarna till Lady var ett nytt jobb och det har inte slagit in ännu. Hade Lady och King med när jag hade jobbintervju idag. Hur stora är mina chanser att få jobbet?

Nästa gång ska jag nog bara två önskningar, så jag inte glömmer vad jag ska prata med talismanen om😁 Väntar med spänning hur de nya talismanerna ser ut. Hoppas inte som i sista bilden, ser lite skrämmande ut. Ha en underbar helg i solen.

Kram ❤️

Svar: Chansen finns på jobbet, kram :)
Esmaralda

61 AnnaK:

skriven

Det var dags för längesen men kommer mig inte för eller om jag inte törs. Är ju något fel på mig och jag slösar bort mitt liv.

Kram 🤗

62 Lise K:

skriven

Jag har haft tre talismaner och alla tre har hjälpt mig oerhört mycket, Dels med hälsa och dels med pengar och jag är mycket tacksam och försöker ta hand om talismanerna på allra bästa sätt

Svar: Och det känner dina talismaner också.. tar man väl hand om dem så ger de tillbaka... kram :)
Esmaralda

63 Fjäril:

skriven

Hej,
Hur mår min fjäril? Tycker det pirrar lite skönt i kroppen då jag håller henne i min hand. Betyder det att hon har energi kvar att ge?
Kram

Svar: Ja lite energi finns kvar, kram :)
Esmaralda

64 Lina:

skriven

Spännande med nya talismaner på gång. Jag tycker verkligen om min fina fjäril och hoppas att hon fortfarande har kraft kvar 🦋🥰
Längtar efter att få träffa kärleken 😊

Är något av jobben som jag sökt meningen att jag ska få? Eller blir det sjukskrivning nästa vecka?


Kram ❤

65 <3:

skriven

Ser det ut att bli en mysig kväll med M. Tror vi båda längtat efter varandra.
Ngt speciellt jag ska tänka på. Hoppas att vi sticker ut kväll på ett positivt sätt.
Blir det bra med lilla presenten jag tänkt överraska med på maken 💄
Kram

66 Luna:

skriven

Killar😁 Skönt att ni bor hyfsat nära varandra. Hos er kommer man till en annan stad på 1 tim. Här kommer man till en annan del av huvudstaden😄

Soulmaten kanske inte vill träffa mig😁 Nej men jag är inte intresserad av att träffa någon när jag är äldre än vad jag är nu så det får vara. Trivs bra på egen hand 😊

Kollat igenom anställningsavtalet men de vet inte säkert än om man får välja vart man jobbar så vet inte om jag ska skriva under eller skippa det för vill inte jobba nånstans långt ute i en förort utan ha hyfsat nära🤔

Varmt spabad låter lockande😁 Här är det svinkallt och haglar om vartannat. Kram

67 Helena Ir:

skriven

Nog skaffar jag mig ännu en talisman, om ekonomin tillåter :) Vågar jag klara mig utan.. och tänker jag tillbaka på mina senaste önskningar så är de nog nästan uppfyllda..kanske fick jag mig en spark i baken, för jag måste själv bidra en del också. Tror min fjäril har en viss låga kvar, men pirret är inte lika starkt längre.

Gjort en del för att mötas för framtiden.. borde jag backa lite? Men så har jag också spridit glädje..åtminstone för de yngre!

Fredag, gillar dina rutiner :)

Kram


Svar: Fjäril lever än men är betydligt tröttare.. och visst sprider du glädje... kram :)
Esmaralda

68 She:

skriven

Hej,
Har en äcklig känsla i kroppen, beror det på dåligt samvete av något jag gjorde eller av vad han gjorde mot mig, skam? Tips på hur hantera? Tänker om jag inte bearbetar på nåt sätt kanske negativa känslorna sätter sig i kroppen.. Skäms han inte alls för hur han betedde sig?
Kram

69 Sheri:

skriven

Tack för svar bästa Es! Får du till dig något mer om det speciella tillfället? Något särskilt sammanhang?

70 Läroliv:

skriven

Tack.

Kram

71 Silvertassen:

skriven

Hej Es!
Åh vad kul! Hoppas man hinner bestämma!

Dagens fråga gällande talismaner: Kommer du vänta även denna gång till lönedagen så alla som vill ska ha möjligheten att kunna köpa eller kommer du du lägga ut de i mitten på månaden samt kommer du förvarna innan vilken dag du lägger ut det när de väl är dags? Kram ❤️

Svar: Jag kommer förvarna och berätta om hur talismanerna utvecklas.. så om du följer bloggen så kommer du tydligt att se att det närmar sig. Och jag tycker det är mest rättvist att börja försäljningen en lördag när de flesta har samma chans.. kram :)
Esmaralda

72 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag har inte ställt frågan på ett tag så försöker igen: ser du någon flirt eller tillfällig romans närma sig? Kanske redan i vår? Vore så härligt att träffa någon, om ens tillfälligt.

Ha en skön fredagskväll

Kram

Svar: Möjligheten finns och den är inte liten, försök ha ett öppet sinne.. kram )
Esmaralda

73 Ia:

skriven

Hej
Kul med nya talismaner.
Undrar hur det är med min Harry, lever han eller ....
Upplever att han inte har gjort något jobb för mig eller att mina önskningar slagit in. Har pratat och ”badat” Harry men inget tillbaka.
Trevlig helg
Kram

Svar: Harry lever nog inte längre... han kan dock ha jobbat för dig i det tysta utan att du märkt det, ibland blir det så, kram :)
Esmaralda

74 Lola:

skriven

Hejsan,hoppsann!

Jag undrar om man kan be om skydd när det gäller talismaner? T.ex. när det gäller om negativa energier, om man nu skulle medvetet rikta det mot en speciellt person (oetiskt jag vet)mm...

Svar: Absolut att du kan be talismanen om skydd, men inte att skada någon annan... kram :)
Esmaralda

75 Maja:

skriven

Hejsan, beställer man talismanerna med tre önskningar i samma mail direkt på din mailadress så fort du säger att det är dags på bloggen? Därefter känner talismanerna in vem som får dem?

Kram

Svar: När jag talar om att NU kan du beställa så finns all info med i det blogginlägget.. så bara följ infon och vill ingen talisman till dig- då betalar jag tillbaka.. kram :)
Esmaralda

76 Artisten:

skriven

Jag har köpt talisman varje gång sedan den första och då var vi bara tio stycken som kunde köpa. Kan inte tänka mig ett liv utan talismankamraten. Jag har fått hjälp på olika sätt. Ibland har talismanen tagit en väg som jag inte skulle ha valt men resultatet är spotless. En trevlig helg tillönskas.

Svar: Trevlig helg tillbax :) kram :)
Esmaralda

77 Roberta:

skriven

Min sista talisman gav mig exakt den summa i pengar som jag behövde. En stor summa. Jag vart faktiskt ganska chockad när det hände. Skulle aldrig vilja missa en ny talisman. Kramar.

78 Skorpan:

skriven

Kan man ha för stora önskningar som man vill ha hjälp med Es? Tänker att det kan ha varit så i mitt fall ;).
Kram Skorpan

Svar: Kanske inte för stora önskningar men lite fel i tiden kan det bli ibland.. och då kan det det dröja,, kram :)
Esmaralda

79 Helena Ir:

skriven

Tack :)
Kram

80 Mirre:

skriven

Jag älskar min talisman och är så otroligt tacksam för att den fick min önskan att gå i uppfyllelse, nu har en underbar liten hund kommit in i mitt liv som jag passar då och då, och med det kom även ett jobb. Så tacksam..
Jag fick vänta ett tag men när det skeddde så var det som om alla bitarna bara föll på plats, kunde inte planerat det bättre själv..:)

Jag har en fråga ang talismanerna, om det är så att man t.ex. bara har två önskningar, är det bättre att köra på två stycken så att dessa får extra mycket "power" än att slänga in en tredje som inte är lika betydelsefull/prioriterad?

Jag kom också att tänka på en annan sak.. häromdagen somnade jag på soffan mitt på dagen då jag var så trött.. jag drömde att jag såg mig själv ligga på soffan och min mormor var där och tog min hand när jag låg och sov.. jag blev så rörd att jag såg mig själv gråta i drömmen.. visst hände detta på riktigt också? Alltså att mormor var där? Kände sådan kärlek och saknad till min kära mormor som jag aldrig fått träffa i detta livet.. tror hon sa något till mig också men har glömt vad det var. Finns det något budskap från mormor till mig eller ville hon bara hälsa på kanske? kram :)

Svar: Ja, det KAN vara så att det blir starkare med bara två önskningar... men det kam variera också... svårt att säga i förväg eftersom varje talisman är individuell. Ja, ingen tvekan om den saken, visst var mormor där på riktigt !! Och det är hon då och då.. hon kommer regelbundet och tittar till dig och är så stolt över dig... kram :)
Esmaralda

81 sofia:

skriven

Hej ses!

Det var två dagar sedan men jag hoppas att jag kan ställa frågor om talismaner.

1) Jag har en ”gabbe” talisman och undrar om den fortfarande fungerar. Om inte, undrar jag om jag kan göra så att den börjar funderar igen eller om en talisman har också ett bäst-före-datum,

2) jag undrar sen om jag kan beställa talismaner till mina familjemedlemmar även om de inte tror på sånt.

Kram
Sofia

Svar: Talismaner varar olika länge och det beror på deras insatser... gör din talisman något stort direkt, som tex att rädda ditt liv, då brukar den dö kort därefter. Det finns lite liv kvar din Gabbe... strö lite salt på honom och låt ligga en timme och energierna kan bli starkare. Jadå, visst kan du beställa talismaner även till de som inte tror :) kram :)
Esmaralda

82 Seans:

skriven

Har försökt maila till dig som jag gjorde 2020 i juni Men det går inte längre! Fel mailadress hela tiden Jag är en gammal kund. Tala om hur jag skall göra snälla Esmeralda! Du har min nya mailadress. Mona

Svar: Har nyss mailat dig :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: