Vädjan till kattfolket.....

 
Min dotter  i  skogen föder upp Sibirisk katt i liten skala och har huset fullt av
katter. Eller, hon har bara två men när ungarna kommer blir det fullt.
 
I somras upptäckte hon en kattmamma med fyra ungar som traskade unt hennes hus.
Hon trodde de tillhörde någon av bondgårdarna runtomkring men så var det inte.
 
Hon såg mamman med ungarna då och då... plötsligt var det bara tre ungar, sedan två och nu finns det bara en unge kvar.
 
Sista veckorna har  mamman och ungen strukit runt huset och  skrikit av hunger. Självklart har dottern sett till så de fått gott om mat.
Hon har också ordnat  ett temporärt kryp in till dem.
 
Hon har också ringt  alla typer av föreningar och organisationer för att få katterna omhändertagna så de kan få ett ordentligt hem.
 
 
 
Men ingen av alla de kontakter hon tagit är villig att ta sig an katterna
Själv kan hon inte släppa in dem till sina katter.
 
Nu försöker hon nå ut till allmänheten... om det finns någon som kan tänka sig att ta hand om dem ?
 
Mammakatten är förvildad och kommer inte nära... men ungen går det bra att klappa.
Den lille är en pojke.
 
Båda katterna små till växten -  och bedårande söta.
 
 
 
 
Finns det någon som kan öppna sitt hjärta och hem och som har stort tålamod..  för båda misarna  eller en av dem... så maila mig och jag ger mailet vidare till dottern och ni kan få kontakt med varann.
 
Maila mig på: [email protected]
 
Katterna finns i  närheten av  Perstorp.
 
Snart kommer vintern och de kommer fara fruktansvärt illa.
Jag håller tummarna !!
 
Kram & kärlek💖
 
 
1 AnnaK:

skriven

Hade mer än gärna tagit mig an ungen om jag inte bott i andra delen av landet. Konstigt att inte kattakuten eller liknande förening går in och gör något!

Hoppas någon förbarmar sig över dem båda 💕

Kram 🤗

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tänker på den man A som jag har gissar på att han har för mycket av intresse mot mig och har sett hur han bemötas mig men en viss tror inte på mig.😅 men jag har var tydligt många gånger mot honom om jag är inte intressant.

Jag tar avstånd, var oviktigt, var ointressant, otrevligt och en massa som jag försöka att få honom förstår...😏 och gå vidare till någon annan istället




Ha det bra

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har funderar på att gör en test mot min K... med C kvinna. Om vi träffas i verkligheten så tänker jag att fråga och ta en bild tillsammans. Och publicera i facebook på våra profil då vill jag ser vilka konsekvenser leda det till. För jag vill få den avslutas konflikt

Kan det var en bra ide?

Om C kvinna accapterar för att vi fotas tillsammans och publicera i facebook? Tror du att hon kommer vilja att gör det med mig? Viktigt är hon blir glad för det bli fråga av mig. Behöver inte att känna sig utanför eller blir aldrig fråga av mig grund av någon.

Vad säger du? Kan hon blir glad av det? Om vi fotas tillsammans och publicera i facebook på verkligheten...

Ha det bra

4 Carina ST:

skriven

Håller tummarna att någon kan ta hand om båda. Jag gissar att dottern har kollat med katthem i närheten? Det kan tänkas att de är överbelagda, finns tyvärr många hemlösa katter.

Min katt adopterade jag ifrån katthem och hon ger verkligen glädje och kärlek här hemma varje dag. Och eftersom hon varit hemlös och farit illa och för att jag bor i stan så måste hon vara innekatt. Men en stor innätad balkong har hon att vara ute på.

Hon var reserverad och avvaktande i början, vilade på avstånd i soffan. Nu är hon knäkatt som vill vara nära och väldigt pratsam. Hon har fullt sjå att hålla reda på oss och möter upp i hallen direkt när porttelefonen ringer. För hon har förstått att då brukar någon komma genom ytterdörren.

Det kommer krävas tålamod och kärlek en tid tills de vågar lita på den som tar sig an dem. Det bästa vore nog om någon kunde ta båda för då har de också trygghet och sällskap av varandra. Men den som tar sig an dem kommer i längden få massor av kärlek och väldigt mycket tillbaka.

Ez berätta gärna hur det går, om de får ett nytt hem.

Kram, Carina ST

Svar: Ja, allt är överbelagt ! Precis som du säger.. ger man bara kärlek och tålamod så kommer framstegen !! Kram :)
Esmaralda

5 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! Men hoppas verkligen någon hör av sig och kan ta hand om dom.

Har hans känslor helt försvunnit nu? Längtar efter att få känna mig förälskad i någon, kan en romans ske snart?
Kram

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag bruka säger väl C kvinna är den klokaste person som jag har träffas. Men jag undrar om våra hjärna har samma funktion som är klokaste av språk och kommunicera. Eller har jag blir på hennes nivå eller är hon på min? Eller har vi olika nivåer av smart?

Jag vet att många var inte så kloka än mig jämfört med att jag är mer än dom.

Men jag och C kvinna har samma funktion av hjärna som klokaste? Eller hon är mer än mig eller är jag mer än henne?

Jag vet att min hjärna klättra upp hela tiden ...

Ha det bra

Svar: Ni har en hel del olikheter och det är bra ! Kram :)
Esmaralda

7 Fullmåne:

skriven

Godmorgon.
Funderar på att ge det en chans
Stämmer det att han inte har nåt oseriöst åt sidan

8 BJorkh:

skriven

Hej jag har haft diarré i två dagar är de något som går över av sig själv eller ska jag söka vård?


Har börjat drömma om akne.

Kram

Svar: Känns som att det ska gå över men om inte, tveka inte att sök hjälp, kram :)
Esmaralda

9 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag har en dejt på fredag med en trevlig man, men känner att jag helst vill hålla det på en kompisnivå. Känslorna finns helt enkelt inte där (jag vet att jag är hopplös, önskar att jag kunde känna mer för denna man eftersom han på alla sätt och vis verkar vara så snäll och fin).

Hur kommer han att ta det då jag berättar? Känner han samma som jag, att vi är bäst som kompisar? Kommer vi att kunna vara kompisar?

Kram

Svar: Man kan inte tvinga sig till känslor så stå för det du känner... kram :)
Esmaralda

10 J:

skriven

Gomorgon🧡🍁
Hoppas att någon kan ta hand om kattmamman och hennes unge🧡
Hur blir helgen?
Kram

11 Katt:

skriven

Är det rimligt för mig att ta 3k för var dera på mina djur? Vill inte bara ”ge bort” utan vill veta att familjen faktiskt har råd, det är ju stor del därför jag inte kan ha de kvar!


Hoppas hoppas någon hjälper till och öppnar sina hem för katterna. Hemskt att det finns hemlösa djur. Finns ju fb grupper för just akuta fall, där kan hon lägga ut inlägg.



Kram

12 Ghostwriter :

skriven

Jobbet vill ses igen och antar att de då vill ha mig. Kommer jag få den goda lönen som utlovats och kommer jag fixa arbetsuppgifterna?

Kram
Ha en fin dag!

Svar: Chansen är gods men helt säkert är det inte ännu.... du kommer klara jobbet bra men du får ha rejält fokus, kram :)
Esmaralda

13 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, vi som har fb kanske kan skärmdumpa ditt inlägg idag och se om det finns någon man känner som kan hjälpa till.

Kommer blåa By Malina 👗in igen i XS ?
Vill så gärna ha den.
Kram

Svar: Jättebra idé och tack på förhand till alla som hjälper till !! Kram :)
Esmaralda

14 Thomas :

skriven

God morgon! Det är höst i mitt liv. Men jobbar vidare, pengar behövs. Är inte glad att jobba vidare på grund av stöket på jobbet. Jag vill göra ett bra jobb. Kommer detta att vara möjligt?

Svar: Riktigt så bra som du skulle önska blir det inte... så småningom har du ett annat jobb... kram :)
Esmaralda

15 Anna:

skriven

God morgon Ez,

Hoppas det löser sig med katterna. Fruktansvärt om det är någon som har lämnat sin katt vind för våg där ute:-( Dom ringde från båtvarvet igår, motorn blir för dyr att laga, om man inte gör det själv. Känns så hopplöst. Kan du se om det kommer att lösa sig med min båt?
En ny motor kostar 160 tusen, laga den gamla runt 100 tsen. Så det känns förtvivlat.

Kram

Svar: Jag ser inte exakt hur det blir... men det blir huvudbry... kram :)
Esmaralda

16 KW:

skriven

Jag kopierar och sätter på min Facebook. Har själv två¨hundar och ingen möjlighet att ta hand om men om jag kunnat hade jag gjort det.

Svar: Jättebra ... tusen tack ! Kram :)
Esmaralda

17 Helena Ir:

skriven

Det gör ont i hjärtat att katterna behöver ha det så. Hoppas så att någon godhjärtad kattmänniska kan hjälpa, på nära avstånd från din dotter.

För ett antal år sedan, kanske 4-5 år så stod det plötsligt en kattbur med en jamande katt i längst ner i huset jag bor, innanför porten. Vi som bor här trodde ju att ägaren måste ställt den där tillfälligt, kanske var ute på ett ärende. Katten fortsatte jama men ingen ägare kom på nästan hela dagen. Till slut så tog farbrorn bredvid mig in katten till sig. Han skrev en lapp längst ner i porten var katten kunde hämtas. Ingen ägare har ännu hörts av! Och katten fick stanna.. för den här farbrorn är en kattälskande människa! Lite konstigt sätt att bli med katt, ännu konstigare är de som bara lämnar sina katter.. !! Och där kom svordomarna i mitt huvud.. !

Tack för svar igår, varit så ledsamt att inte orka som jag velat..

Ha en bra dag!

Kram

Svar: Ja somliga människor begriper man sig inte på....tur att det finns sådana människor som denna farbrorn.. kram :)
Esmaralda

18 Cecilia:

skriven

Så fina katter. Vill så gärna hjälpa till. Vi har redan en katt här hemma, men trivs han bäst som ensamkatt eller skulle det funka med en till? Tyvärr skulle vi bara kunna ta emot en. Vill verkligen hjälpa till, men det måste funka med den vi har här hemma, vad tror du? Hoppas verkligen att det löser sig för er. Kram

Svar: Tveksamt om det funkar med en katt till..... kram :)
Esmaralda

19 Skorpan:

skriven

Så synd om katterna som lämnats vind för våg, ja inget ovanligt i och för sig, men så gör man ju inte...

Jäkla irriterande med folk som är ute i sista minuten o bara ser till sin egen vinning, grr. Kommer lördagens tillställning att gå väl eller blir det nåt mankemang Es? Har ju inte frågat om några allergier t ex för det tycker jag ju att man ska säga till om man har, vuxna människor. Ibland är jag nog rätt led folk ;).

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Lördagen ser ut att gå bra... kram :)
Esmaralda

20 Kristin:

skriven

Åååååå, håper virkelig at noen kan hjelpe disse to kattene. Så bra at din datter har "et hjerte av gull" og gir disse to mat, kjære Esmaralda. Så bra også at dette blir tatt opp her på bloggen. Er så glad for det.
Det blir spennende nå hvem som kan gi kattene et godt liv.
Da jeg i sin tid bodde i Oslo, tok jeg meg av en liten kattunge. Han døpte jeg for Pusulf. Vi levde sammen i 18år.
På den tiden hadde jeg en jobb som innebar at jeg reiste mye. Pusulf var med meg på mine hotellopphold, og han gikk da i bånd.
Glemmer aldri en gang vi hadde vært ute på morgenen, og passerte hotellresepsjonen på vei inn.
Der sto en mann som nok var rimelig bakfull. Da han så Pusulf i bånd, holdt han på å tilte. Han ropte ut:"så jeg en katt i bånd?" flere ganger og roterte rundt, helt rød i toppen.
Ja, dette dukket opp etter å ha lest dagens blogg. Jeg ønsker hell og lykke for kattene.
Bortsett fra at jeg så og si ikke har sovet i natt, har jeg det bra. Jo mer jeg fjerner av ting, dess lettere føler jeg meg på innsiden. Ønsker en god dag.
KRAM!!!

Svar: Vad roligt att du hade Pusulf i 18 år !! Ja, jag håller också tummarna att någon ska förbarma sig över katterna !! Kram :)
Esmaralda

21 Ghostwriter :

skriven

Jobbet vill ses igen och antar att de då vill ha mig. Kommer jag få den goda lönen som utlovats och kommer jag fixa arbetsuppgifterna?

Kram
Ha en fin dag!

22 Mikaela :

skriven

Kan du se något varför våra två vänner inte hör av sig ? Är som sura på oss eller är det hon som styr och stör sig på något som på alla andra också. ? Kram

23 Skorpan:

skriven

Tack Es!
O sen är det min skrivelse som jag ännu inte påbörjat, men deadlinen är ju först på lördag så ;)... O som en viss typ gått an om detta har jag verkligen god lust att sätta in den först då... Elaka jag, absolut.
Kram Skorpan

24 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Håller tummarna att ngn tar sig an katterna. Tänker på sociala medier men också sätta upp en lapp på anslagstavlorna i matbutikerna, om det nu finns kvar. Kanske finns ett katthem om inte i närheten så i omkretsen?

Apropå katter, hotellet jag bodde på under semestern hade en huskatt, en märklig och fin känsla när den kom och mötte mig flera ggr. Strök sig längs benen och ville ha kontakt, själv är jag inte van vid katter, den kanske bara ville ha mat?

I dag blir det bara kort promenad, återbesök hos läkare , vila och återhämtning.

Märker hur viktigt det är för mig med lugn och ro, att inte ha negativ stress runtomkring mig.

När man talar om trollen ramlar stressen in, puhhh

Kram


25 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Åååh jag hoppas ngn kan hjälpa dessa raringar . Förstår inte folk som lämnar sina katter åt sitt öde , de klarar sig inte själva . Kanske man kan höra med större katthem längre ifrån ? De brukar kunna åka långt med burfällor.. och ha jourhem..Håller tummar och tår att de snart får komma in <3

Kram Anki med flock


Svar: Ja, dottern har ringt runt i flera dagar men inte kan ta hand om dem. Håller tummarna att det ändå ska lösa sig på något sätt.. kram :)
Esmaralda

26 Jennifer:

skriven

Godmorgon fina Esmaralda. Så hemskt med folk som lämnar och överger katter, kan inte fatta hur någon kan göra så. Hoppas att katterna hittar ett bra hem!

Finaste Esmaralda, detta låter kanske märkligt och är svårt att förklara, men… som du vet känner jag mig mer vilsen i denna del av världen där jag är född i dethär livet än på andra ställen i världen. Cellminnena är starka och jag känner stark dragning till andra delar av världen, där jag också har haft turen att få vistas långa tider. I synnerhet älskar jag öknar, känner sådan frid och frihet där. Längtan sitter i.

Så min fråga är, en del av mig längtar efter att tillhöra den världen, mer än min egen…på mina egna villkor såklart. Får jag det? Blir det så? Svårt att förklara min känsla. Söker en tydlig, konkret förankring i den andra världen. Arbete där? Bostad där? Eventuell livspartner där? Något som gör att jag hör dit.
Kram,
Jennifer


Svar: Du har ett stort förflutet i dessa kulturer så det är helt naturligt att du känner dig hemma där !! Det blir en flytt men jag ser inte när, ta de steg du kan ta, kram :)
Esmaralda

27 ML:

skriven

Oh no! Jag bor för långt bort men hoppas verkligen att detta löser sig!

Fy faan vilken natt! Fick inte tag i sömnen utan låg bara och vred och vände mig. Jag hoppas att detta är tillfälligt för behöver sömnen innan OP!

Vad var det som fick honom att må bra igår när vi pratade? Hur går tankarna idag?

Ha en fin torsdag!
Kram

Svar: Det är tillfälligt och övergående men jobbigt att ta sig igenom !! Kram :)
Esmaralda

28 Moms:

skriven

Hej esmaralda.

Har inte mått så bra sista tiden. Känner att jag har mycket bra i mitt liv. Men känner att jag inte mår riktigt bra. Är stressad, blir lätt irriterad. Kommer det att gå över? Ser du egentligen varför?
Kan du se mig flytta tillbaka tillbaka dit jag kommer ifrån efter avslutade studier?
Kram

Svar: Det kommer vända och du blir dig själv .. du är bara i en tillfällig downperiod nu, kram :)
Esmaralda

29 <3:

skriven

Kommer blåa By Malina 👗in igen i XS ?
Vill så gärna ha den.
Kram

30 Hanna:

skriven

Hej!

Stackars sötnosar. Jag kan tyvärr inte ta dem men den dagen jag skaffar katt ska jag hämta en (eller två) från ett katthem.

Kram

Svar: Bra plan :) Kram :)
Esmaralda

31 Nenna:

skriven

Hej Es,

Hoppas någon kan ta hand om katterna.

Kan du se varför jag alltid varit rädd för vatten? Har inga problem att simma men jag tycker inte om att få vatten över huvudet.

Kram 🤗

Svar: Kan mycket väl bero på en händelse i tidigare liv... eller i barndomen.. kram :)
Esmaralda

32 ÖlÄrGott:

skriven

Jag fick en vuxen katt på det sättet. En som var förvildad och livrädd och arg. Jag blev biten och klöst i mina kontaktförsök men tiden gick och så småningom fick hon tillit till mig. Det tog några månader av träning och jobb men när sen tilliten kom så blev hon en fantastisk katt. Sov i min säng, låg och gosade i soffan, pratade mycket och vi blev bästa kompisar. Veterinären trodde hon var 4-5 år när hon kom till mig. Hon fanns i mitt liv tills hon var 19 år och jag kommer alltid att sakna henne. Att rädda ett djur och ge av din tid och tålamod betyder att du får en vän för livet om du inte ger upp. Dessutom inbillar jag mig att man får ett bra karma men det är kanske önsketänkande.

Svar: Ja, jag vet fler som har samma erfarenhet som du.. när man väl fått ett djurs förtroende så är det stort !! Kram :)
Esmaralda

33 Mercan :

skriven

Ni har stort hjärta Esmaralda som vill hjälpa söta katterna 🙂Esmaralda min bror är täppt i näsan och rinner 😢jag hade städat ugnen, torkade det med duk som låg bredvid smutsig moppa, och städade med den svarta svampen med cif ugnen och diskade med den sedan ☹️ fick min bror bakterier i sig av detta Esmaralda på grund av mıg igen 😖😖😖kommer han bli bra 😞

Svar: Nej, han har fått ett förkylningsvirus på annat håll och inte genom dig, kram :)
Esmaralda

34 Browallia:

skriven

Åh, det skär i hjätat på mig!! Jag har erfarenhet av att ta hand om förvildade katter men har tyvärr ingen möjlighet att ta i mot dessa två som mitt liv ser ut just nu. Hoppas att det löser sig på bästa sett för dem.

Visste du att det är "Hemlösa katters vecka" den här veckan?

Det är inte klokt hur snabbt tiden går, idag är det en månad kvar till vi tänder första ljuset i adventsstaken ;)

Svar: Det visste jag inte... där ser man !! Ja herregud som tiden rinner iväg.. nyss satt vi ute och grillade ju ! Kram :)
Esmaralda

35 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss 😊♥️🙂🤗😊

36 undrande:

skriven

Hej! bör jag ta kontakt med honom igen trots att han behandlade mig illa?

har fortfarande känslor för honom..

37 ML:

skriven

Ja man mår som ett utsketet russin men bara att ta sig igenom och det kommer bättre stunder igen :)

Dagens planer att fått stuvas om pga regn som de inte lovat. Hämtat ut värktabletter och tvätt inför OP. Hade ett trevligt samtal med apotekaren om läkemedel tex opiater efter alla mina jobbår inom beroende. Söt kille men tooo young :) Är det jobb som gäller för dig Es? Tänkte ... du kan inte ta katterna pga MG? Är han sådan som reser raggen när han ser en katt? :)

Nyfiken på hur känslorna och tankarna är hos Mr idag? Får du in ngt?

Pussa mysgrisen med dom alla filtarna :)

38 Moms:

skriven

Hej :)

Kommer jag stöta på H nu i helgen ? Kram :)

39 GP:

skriven

Es, hur ska jag förhålla mig till en nära anhörig som lånar pengar av mig hela tiden? Är trött på att vara en levande bankomat, jag ställs i en sådan jobbig position.


Kram

Svar: Sätt ner foten och slå till bromsen och gör klart att nu är det stopp... nu har du inte möjlighet att låna ut mer.. kram :)
Esmaralda

40 Fanny2:

skriven

Hoppas någon kan ta hand om katterna snart. ☹️ När min vän praktiserade på katthem sa han att svarta katter var mindre populära. Håller tummarna för att de får komma till en varm familj.

Tack för svar häromdagen! 💜 Det känns ändå som att min grupp gärna umgås med mig. Jag är jätteglad över den nya gemenskapen och kunde inte ha varit nöjdare.

Stämmer min känsla av att T brukar spana in mig lite? Vad tycker han? Jag blir nervös.


Kram

Svar: Ja och samma sak med svarta hundar, de är inte lika populära.. tänk så knasigt ! Ja lite extra spanar han gillar det han ser.. kram :)
Esmaralda

41 <3:

skriven

Hej!😊
Varför undvek han frågan? Är det nåt mellan dom? Eller är jag ute och cyklar

42 Dunegull:

skriven

Har ju hund annars hade jag gärna hjälpt till. Är inte säker på att hon skulle uppskatta fler familjemedlemmar? Eller skulle hon? Kanske hade varit lite sällskap också. Får du in ngt kring det? Eller en hund kompis? Hmm, nu fick du igång min hjärna 🙈

Svar: Nja.. just nu känns det bäst om det inte kommer in en ny familjemedlem.. men så småningom tror jag det kan bli bra.. kram :)
Esmaralda

43 Hmm:

skriven

Hej esmaralda.

Kan du se oss, hela familjen och då menar jag honom med flytta till min hemort?
Kram

44 Mm:

skriven

Hej esmaralda.

Kommer den lägenhet vi blivit lovade att bli bra? Lite lagom dyr och blir den rätt och bra för oss alla fyra nu?
Kram

45 Jennifer:

skriven

Fina Esmaralda, har ett extra jobbigt skov nu och smärtan känns nästan olidlig, ser du om det blir långvarigt? Släpper det värsta snart? Smärtan bränner som eld, gör så himla ont. Tacksam för svar.
Kram,
Jennifer

46 Nat:

skriven

Hej esmaralda.

Kommer det att hålla mellan oss? Är det hållbart och starkt?
Kram

47 Mumin50:

skriven

Det här gör ont i ett djurväns hjärta💕 Hade tagit hand om dem om jag inte bott ca 60 mil bort. När jag flyttade till Sverige så hade jag och familjen en helvit katt som vi kallade ''poppi" men den hette egentligen Gustav. Den följde mig till jobbet på sjukhuset och satt och väntade på mig i buskarna tills jag slutade. Då hoppade den fram från buskarna och så gick vi hem tillsammans. Det är kärlek om något. Håller tummar och tår att dessa katter hittar ett hem innan vintern kommer.

Kan ditt mediala öga se om min känsla stämmer att jag är lite speciell för honom?
Tycker att det märks så tydligt i hans röst på något sätt. Och min röst sa han ofta förut att han älskade så trevligt om det stämmer fortfarande. Finns jag i tankarna?

Ett bra avslut på Oktober önskas. På lördag vänder vi till vintertid men det kan man inte tro när det är 14 grader ute. En stor cyber kram💕

Svar: Ja, katter är fantastiska... vår katt sprang alltid med sonen när han cyklade till skolan så det gäller att hålla honom instängd just vid de tillfällena :) Ja lite speciell är du för honom.. ser dock inte hur pass... kram :)
Esmaralda

48 Erika:

skriven

Hej! Tror du jag kan få jobbet jag sökt?

49 MH:

skriven

Hej!
Hoppas någon kan ta hand om katterna.
Jag bor för långt bort.Men den dagen jag flyttar ut på landet ska jag ha katt från katthjälpen.

Är det rätt beslut Es angående min mor?
Blir det bra för henne.

Kram

Svar: Ja, på lite sikt tror jag det blir bra... kram :)
Esmaralda

50 Smulan:

skriven

Fina katter håller tummarna att dom får en familj.
Stora barnet ska sova borta I helgen, första gången på det stället, ser du om det går bra?

51 Tiss :

skriven

Hej Es!
Det kom en ny kille till min arbetsträning idag, han verkar trevlig. Tror du att vi blir vänner? Han verkade intressant!

Svar: Ja det finns en möjlighet, kram :)
Esmaralda

52 Jen:

skriven

Jag kan inte ta mig an katterna, men bistår gärna med mat ett tag om någon har plats tills de hittar ett för evigt hem, men inte ekonomin. Eller hjälper till att leta efter ett hem.
Trodde kattkommando Syd alltid tog in, men är kanske många nu med alla sommarkatter som lämnats. Ofattbart hur någon kan behandla djur så!

Till dig som skrev härom dagen om katter och förmåga till kärlek. Den som påstår något annat än att katter kan älska, visa tillgivenhet och lojalitet - den har aldrig gett en katt en möjlighet att utveckla och visa sin personlighet. Vem som helst får inte det förtroendet. Men när man har det så är banden och kärleken mellan människa och katt för livet!



Svar: Tack det var snällt av dig att vilja hjälpa till..... leta gärna hem... kram :)
Esmaralda

53 sus:

skriven

hej
lilla missen....
är detta verkligen slutet efter 20 år?
love sus

54 Boudica:

skriven

Så söt! Men har tyvärr ingen möjlighet att ta hand om den, och bor ju dessutom lite långt bort!

Du sa att vi bör träffas igen på något sätt, och jag känner själv även innan jag läste det du skrev att jag inte sett det sista utav honom, men logiskt sett kan jag inte se hur det ska gå till.
Men nu börjar det bli lite kusligt här, jag vet inte om det är min trötthet eller om jag drömde något i natt, men på morgonen kände jag rätt stark närvaro utav honom och hans dotter, har aldrig träffat henne och honom har jag ju bara träffat några få timmar under någon vecka. Visst det fanns lite nyfikenhet, men inte så mycket att det upptar mina tankar så starkt.

Vad är det som står på Es?
Var det någon mening med detta?

KRAM!

55 Shenzi:

skriven

Kära Es!
Åh vad söta! Hoppas dom kommer till ett bra hem. ❤️ Kan inte ta emot hur mycket jag än vill.

Mina föräldrar hyrde en container för att slänga gammal samlat skit. De var mycket damm man andades in. Du kan möjligtvis inte se om de är en förkylning lr damm som samlats i lungorna? Om du inte kan se de så undrar jag om de kommer försvinna snabbt? Blir de danmarksresan nästa vecka lr får ja ställa in?? Kram Shenzi 🌹

56 ML:

skriven

Es! Vet inte om du hinner se detta men jag vet ju att du gillar lite galna saker så kolla på Kanal 11 ikväll kl 22.00 om du vill. Jag höll på att ramla av stolen häromkvällen när jag såg detta program. Säger bara ... NAKED :)

Tror inte att A kommer att radera mitt nr. Tror du?

Blir tidigt i bingen idag. En skitdag så hoppas att morgondagen blir bättre :)

Ha en mysig kväll.
Kramiz

Svar: Hm... verkar lite FÖR galet för min smak :) Nej jag tror inte ditt nummer raderas.Kram :)
Esmaralda

57 Jen:

skriven

Är det okej att dela bilden?

Här kan de anmälas som hemlösa/upphittade/i behov av hem om det inte redan är gjort.
http://kks.nu/formdir/view.php?id=18417

Svar: Ska meddela dottern detta, tack :)
Esmaralda

58 Helena Ir:

skriven

Undrar om du får till dig något om det jag såg förra natten.. jag såg ett litet runt föremål sakta ta sig upp på väggen mot taket och försvinna.. i ungefär 4-5 små steg uppåt, som små runda bollar i tapeten som stegade sig uppåt och försvann.. väldigt udda!
Tyckte inte det var konstigt då, men funderat under dagen på detta!

Kram

Svar: IBland är man med om sådant som sinnena inte riktigt kan ta till sig och förstå... och det var just så för dig.Magiskt speciellt !! Kram :)
Esmaralda

59 Shenzi:

skriven

Kära Es!
Åh vad söta! Hoppas dom kommer till ett bra hem. ❤️ Kan inte ta emot hur mycket jag än vill.

Mina föräldrar hyrde en container för att slänga gammal samlat skit. De var mycket damm man andades in. Du kan möjligtvis inte se om de är en förkylning lr damm som samlats i lungorna? Om du inte kan se de så undrar jag om de kommer försvinna snabbt? Blir de danmarksresan nästa vecka lr får ja ställa in?? Kram Shenzi 🌹

60 Shenzi:

skriven

Kära Es!
Åh vad söta! Hoppas dom kommer till ett bra hem. ❤️ Kan inte ta emot hur mycket jag än vill.

Mina föräldrar hyrde en container för att slänga gammal samlat skit. De var mycket damm man andades in. Du kan möjligtvis inte se om de är en förkylning lr damm som samlats i lungorna? Om du inte kan se de så undrar jag om de kommer försvinna snabbt? Blir de danmarksresan nästa vecka lr får ja ställa in?? Kram Shenzi 🌹

61 Shenzi:

skriven

Kära Es!
Åh vad söta! Hoppas dom kommer till ett bra hem. ❤️ Kan inte ta emot hur mycket jag än vill.

Mina föräldrar hyrde en container för att slänga gammal samlat skit. De var mycket damm man andades in. Du kan möjligtvis inte se om de är en förkylning lr damm som samlats i lungorna? Om du inte kan se de så undrar jag om de kommer försvinna snabbt? Blir de danmarksresan nästa vecka lr får ja ställa in?? Kram Shenzi 🌹

62 Månskenet:

skriven

Åh, va ljuvliga kissemissar! Hade tagit hand om dem med en gång men tyvärr så bor jag i grannlandet. Det är så tragiskt detta med katter som får ungar och lever vind för våg. Säkert mer av den sorten nu efter coronatiden, folk har skaffat katt, och hund också för den delen, nu är distansjobb och -skola ett minne blott och katten blir ensam hemma och lite vilsen.
Hoppas innerligt att det ordnar sej för katterna!
Ha det gott!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: