Anki gästbloggar.....

Dagens gästbloggare är :  Anki

Resan från heaven och hell

Starten på kryssningen var ljuvlig . Vi stod på däck och njöt av att se

vackra Stockholm glida förbi solindränkt och glittrande.

Efter att ha installerat oss i hytten gick vi på upptäcktsfärd.

Viking Glory är stor !

 

Något jag gillade skarpt var deras Market en slags saluhall i miniformat

med pizzabagare eget bageri olika delikatesser färdiga smörgåsar och husmanskost !

Vi kollade upp var massage och spa var för morgondagens

förlustande.

Gick en tur igenom  tax free shop handlade lite och tog med till hytten.

Där skålade vi i bubbel och åt en ölkorv kex och ost piffa till oss och tog oss an nöjeslivet.

 

Vart en  mycket trevlig kväll  med goda drinkar och härlig musik Vi gick även ut på däck för att se stjärnfallen...

inte ett stjärnfall men en stor magisk fullmåne som lyste så där Titanic likt över "nästan spegelblankt "hav 

Kom sent  i säng trötta och mycket nöjda.

Sov ok och gick upp och tog en fika och smörgås .riktigt bra kaffe !

Soldäck med bekväma utemöblerna

var upptaget men vanliga stolar fanns att sitta på och invänta Lunchbuffedags.

Lunchbuffen vart en besvikelse ,höll inte måttet alls tyckte jag.

Var besvärligt och långa köer vid de få köttbullar och torra fläskfilebitar och kycklingar ,

så jag la allt krut på sill lax och skaldjuren ..Min syster äter inte sill och skaldjur men smakade laxen

Efterrätterna var inte heller bra med köpeglass och  några trötta konservfrukter

i en blaskig sörja...tack o lov räddade de vegetariska chokladbitarna upp det och kaffet är ju helt ok...

 

Sen mot spabadet !

Vi låg i bubbelbadet och njöt av utsikten  Tog oss en kaffe och torkade i  våra 

sköna badrockar .

Så var det dags ! Massagen var himmelsk ! scrubbing först och sen olika oljor som masserades 

in så där lagom .

Dags för ansiktsbehandlingen och när jag vände på mig kände jag bara hjälp jag måste till toaletten .

Fick avbryta behandlingen hastigt och tog mig till toaletten utanför behandlingsrummet ! Där vart jag kvar i 30-40 min

Syrran knackade på dörren flera ggr och jag kunde inte lämna toan ! Det kom från bägge ändar!

 

 

Snacka om matförgiftning ...När jag äntligen kunde ta mig ut fick jag ta mig ner till hytten

där låg jag resten av resan ...

Ringde sonen när vi närma oss Stockholm och han kom in och hämtade vid terminalen.

Så glad över min äldsta som alltid ställer upp  ❤️

 

Anki på resa utan flock 

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Igår kväll var min brandlarmet krånglar men jag blir lute varv upp och stressar. Jag bestämma mig att jag tar en meditation. Jag ser igen dessa röda färger, jordgubbar, blommor och såna. Med röda färgen. Efteråt jag lägger mig på golvet och fick känslor i bröstet trycka på. Det var positiv känslan av glädje och kärlek. Det sägs något positivet som kommer i hösten...

Kan du ser vad är det för något?

Ha det bra

2 Ghostwriter:

skriven

Du har nämnt senaste dagarna att jag kommer göra mentalt avslut och att mina drömmar visar på detta samt förändring. Känner det nu verkligen från ingenstans.

Om jag får stanna, kommer jag må bra av det?
Om jag får flytta, kommer jag lyckas må bra då också och skapa mig det jag vill? liksom, göra det bästa av allt. Med andra ord, oavsett hur det blir, kommer det vara början på något nytt och bra eller rent helvete?



Kram och önskar dig en fin dag och stort tack.

Svar: Oavsett vad som sker närmaste tiden så ser det ut att bli ett bra avstamp för dig mot något nytt och bra... kram :)
Esmaralda

3 Misstjejen:

skriven

Hej

För några år sedan gav jag en present till C kvinna av den tavlan som uppskattar henne. Jag vet att hon har den fortfarande men jag har aldrig hörs om vad andra ser det på C kvinnas tavla och min namnet finns i.

Folk som kommer och förbi C kvinna. Är dom positiv om det?

Ha det bra

Svar: Jadå, man tycker presenten är väldigt fin och speciell, kram :)
Esmaralda

4 Jossan :

skriven

Godmorgon
Åter igen sov jag dåligt.. vaknade men sån ångest… Det var jobbig dag igår. Pratade inte med någon av dem. Har varit så sjuk nedstämd under gårdagen. Hon som berättade för den andra skrev till mig. Hon förstår inte varför det blev så stor sak (inte jag heller egentligen men bara att säga det är taskigt) hon sa också att det inte var meningen att såra någon. Men det lyckades hon.. jag svarade inte. Jag har varit riktigt ledsen. Men ska försöka lägga det bakom mig och inte tänka på det. Jobbigt bara att hon är kopplad till min klass.

Aja idag börjar eleverna och jag är helt opeppad och har ingen ork eller sug ens. Jag är normalt så sjukt pepp på skolstart men det har varit på tok för mycket i mitt liv den senaste tiden.

Just nu hade jag önskat att den mr right hade kommit in i mitt liv och bara få mysiga hemmakvällar med honom…
Men mycket händer framöver i mitt liv med saker planerade varje helg! Hoppas bara jag får hålla mig frisk!

Kram

Svar: Ja, lägg det hela bakom dig ! Bränn inte mer energi på detta.Kram :)
Esmaralda

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag drömmar om jubileum inatt. Jag ser mest av F kvinna och C kvinna i dröm.

Jag undrar vad har jag för något att gör med dom? Jag tycker väl dröm säger något om framtiden. Vad händer där?

Ha det bra

6 <3:

skriven

Gud så hemskt att ha matförgiftning 🤮
Kommer A och jag ses igen ha någon mera rolig / trevlig kväll tillsammans framöver i augusti/ höst.
Kram

Svar: Ja, det känns så, kram :)
Esmaralda

7 Lilla m:

skriven

Hej Es, så med andra ord kastar han bort vår långa vänskap på grund av något som han själv förorsakat men inte kan inse själv? Kram

Svar: Ja, så verkar det.... men som sagt, finns chans att lappa ihop längre fram, kram :)
Esmaralda

8 Smulan:

skriven

Tråkigt avslut på resan.

Funderar och väger in. Om stora skulle må bättre av att byta skola, ser du ngt nya skolan ligger närmre hemmet. Mindre klass.
Gamla har han gått i och känner alla men är väldigt ensam:(

9 F:

skriven

Åh fy så hemskt o otäckt att bli så dålig , stackare . Känner igen detta då jag hade ätit en buffé där det mesta var kallrökt var gott för stunden , men hade en bilresa hem på drygt fyra timmar och tänkte hur ska jag klara detta , när jag mådde illa innan efter maten .

Tänkte ställa en fråga och undrar om du ser oss få fler barn 💕

Kram f

Svar: Ja finns god chans till ytterligare ett barn, kram :)
Esmaralda

10 Jennifer:

skriven

Godmorgon fina Esmaralda! Anki, tack för att du delar med
dig av din kryssningsupplevelse. Fy för matförgiftning och tråkigt slut på kryssningen. Hoppas nästa resa blir bättre!

Fina Esmaralda, jag har fått utskrivet en ny medicin av läkaren som han vill att jag ska prova. Starka grejer. Dock känner jag mig väldigt tveksam. Känslan förstärktes då jag googlade om folks upplevelser och erfarenhet av läkemedlet. Biverkningarna är många och allvarliga. Jag vill egentligen inte påbörja medicinen. Jag är rädd att få allvarliga biverkningar.
Fina Esmaralda, kan du känna in något om läkemedlet?
Kram,
Jennifer

Svar: Känns tveksamt, men kanske du ska pröva för att se... i vissa fall har det också väldigt god effekt. Men känner du nej, låt det då vara nej, kram :)
Esmaralda

11 Skorpan:

skriven

Men äsch då vilken otur du hade Anki. Har du varit i kontakt med rederiet om detta? Berätta också om vad du tyckte om deras mat överlag, de behöver nog få veta så att de kan förbättra sitt utbud! Tur att nåt på resan ens var bra o hoppas att du vågar åka flera gånger!? Hoppas att du mår bra nu...

Ja ibland har man otur o blir sjuk på resan. Har hittills inte hänt mig på båten, dock under en hemresa från södern :X. Tur att jag hade medicin som stoppade upp eländet, hade varit mindre trevligt att sitta på planets toa i flera timmar, stackars medresenärer ;).

Har nu handlat o förberett lite för kommande kräftskiva. Menyn är inte riktigt klar ännu, men kanske den ger sig så småningom? Ska nog bli nåt annat än kräftor också i år. En vegan, ny i vårt gäng, ska också ha nåt att äta o det ger ju en lite utmaningar, köttätare som man är ;). Varmt ska de bli, lär behövas mycket dricka då... Månne det här är en tradition som min blivande gillar o kanske han redan nu deltar i kräftskivor, vad tror du Es?

Får fortsätta o smälta här o hoppas på regn o storm...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja en vegan på middag är ju alltid en utmaning... jag hade en svärsom som inte åt potatis och bara det var svårt ibland :)Ja, hoppas på regn, storm och åska... kram :)
Esmaralda

12 Tildis:

skriven

God morgon!

Så typiskt att du skulle råka ut för en matförgiftning. Stackare!


En fråga Es, dyker det upp nått kul på jobbet snart?

Kram

13 Anette :

skriven

Godmorgon.
Då kom ångesten ifatt mig.
Ångesten över att min dotter är sjuk (du har gett henne healing).
Väger hit eller dit om jag ska sjukskriva mig eller inte.
Ser du hur min höst blir?
Kram från en väldigt sliten mamma.

Svar: Räkna med att det kan bli en orolig tid i det närmaste och att din dotter kommer behöva extraMen så till så du själv får påfyllning med ork och energi, det är viktigt, kram :)
Esmaralda

14 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron kära Es!
Fråga:
Varför hör min dotter inte av sig? Hon bad oss hjälpa henne med nåt inför skolstarten! Du hade rätt hon kom in på Universitet vi e så glada för hon är jätteduktig.O så har hon fått timmar där hon arbetat nu för att dryga ut ekonomin. Jag har så konstiga drömmar o mår inte alls bra av att inte få svar tillbaka o då via sms. Och när kommer våra små älsklingar hem igen varför så
här länge:(

Får inte till mig nåt själv kan du snälla hjälpa mig?

Svar: Verkar som om din dotter har fullt upp just nu..... ingen varning att något är fel kommer till mig, kram :)
Esmaralda

15 Dunegull:

skriven

Hej E,
Får du in ngt spontant för mig?
Kram

16 Fiskaren:

skriven

Fy tusan Anki vilken upplevelse.
Jag var med om något liknande i Egypten när jag var på kamelsafari och med väldigt primitiva toaletter.
Den delen av resan etsade sig fast.
Hoppas du mår bra nu och att allt är väl.
Hälsa flocken.

17 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Tack Anki för din gästblogg🙏 Fy så trist att bli så sjuk, stackare! Hoppas inte det avskräcker till fler resor.
Blev sovmorgon här idag, sovit dåligt pga värmen men det blir bad idag i alla fall.
Jag funderar som vanligt över kärleken…försöker mitt senaste ex ta kontakt snart och vilja träffas?
Kram💞

18 Mamman:

skriven

Usch så hemskt Anki
Det är min fasa att något sådant sa hända
Skönt att det är över nu
kramar

19 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Tack så mycket raraste Es för svar då känner jag mig lugn stor bamsekram till dig. Jag älskar henne så mycket kanske därför jag blir så orolig.

Ha en fin dag, själv tycker jag värmen är hemsk...
☆♡♡♡♡♡♡♡♡♡☆

Svar: Ja, värmen är ett elände....svårt att stå ut... kram :)
Esmaralda

20 <3:

skriven

Tack🙏 för svar 💕
Har A scrollat i messenger och insett hur knäppt han skrivit på fyllan? Hör hannav sig till helgen jag är off.
Tror det blivit för mycket fest för honom i sommar med grabbarna att det blir kortslutning i hjärnan av shots och dyr konjak.

21 Skorpan:

skriven

Ja ett riktigt oväder vore toppen, dock inte den tiden jag ska cykla hem ;).

Chefen leker för mycket chef igen, jäkla irriterande, blir så led. Birde ta ner honom på jorden, men vet inte riktogt hur...
Kram Skorpan

22 Maja:

skriven

Anki, usch vad tråkigt att din resa skulle sluta så. Jag känner igen det och förstår paniken. Det drabbade oss efter en nyårsbuffé på ett ”bättre” ställe i Paris för många år sedan nu.
Ska varna mina föräldrar som ska åka med Silka o äta buffé nästa vecka.

Hej Esmaralda,
Jag sitter och tittar på bilder på FB och ja jag vet att allt inte är perfekt men många har ändå familj o gör semesterresor, jag satt o lyssnade på vänner här om dagen om det de gjort, ska göra etc...

Samtidigt som jag inte tror jag är avundsjuk på just deras liv o att jag vet allt inte är perfekt bakom bilder på FB. Allt var långt ifrån perfekt de semesterresor jag själv lade ut men jag var glad//lycklig o valde det alla gånger i veckan från att sitta ensam med en son under semestern som hade kunnat bli alternativet.

I alla fall...om nytt kapitel i mitt liv börjar...du skrev att en av mina drömmar ser ut att komma inom kort. Kan du se något mer?
Jag känner bara att jag behöver något för att få lite glädje o kraft men vet att livet inte funkar så alltid.

Kram
Maja


Svar: Jag ser bara att positiv ting kommer... först i det lilla så se och bejaka och detta genererar mer bra.. kram :)
Esmaralda

23 Helena Ir :

skriven

Trist Anki :(.. sådär när man verkligen mår så dåligt!
Skönt att du ändå hann njuta dessförinnan och guld värt med din son!

Tränade.. det här är ett måste.. t o m mitt vattenhål/ andningshål. Måtte jag orka många år till.

Värmen.. fy ..dessa nätter! Men hur har inte folk det i andra länder.. torka och annat elände! Bestämmer mig för att jag har det bra!

Allt gott!

Kram och speciellt idag till Anki

Svar: Ja, det finns definitivt länder där jag aldrig skulle kunna bosätta mig... min bror kom från Afrika och vi var där under min uppväxt men no way att jag idag skulle kunna tänka mig att vistas där en längre period.... allt pga värmen...kram :)
Esmaralda

24 Solstjärnan:

skriven

Inte trevligt med matförgiftning minsann.Kånns som hela resan blir förstörd...Har själv haft matförgiftning + luftrörsinflammation på en Kreta resa.Så då träffade jag läkare 2 gånger på en vecka...

När o var man kan få matförgiftning kan man ju aldrig veta
Men ni hade en trevligt planerad resa och tur är att det kommer flera bra resor än.Tack Anki för att du delade med dig😊

Sitter i väntrummet till dagkirurgin.Strax på operation.
Ser framemot en välfungerande,frisk vrist så småningom 😊

Ha en bra dag 😃
Kram Solstjärnan ☀️

Svar: Jadå, vristen kommer bli okey men kan ta sin tid... kram :)
Esmaralda

25 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du hur min bror kommer att träffa tjejen med gott hjärta som du såg för honom, kommer han att göra slut med tjejen som han har kontakt med henne genom mobilen och sedan träffa den rätta tjejen med gott hjärta 🤔ser du Esmaralda hur många år det tar 😀

26 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om min bror kommer att göra slut med tjejen som du är tveksamt via mobilen eller kommer de träffas, när, och kommer min bror sedan träffa flera tjejer eller träffar han tjejen med gott hjärta på första gången 😟 tar det många år Esmaralda 😓 du såg några år 😒

27 Mercan :

skriven

Vad hemskt Anki 😣hoppas det är över 😞

28 Summertime :

skriven

Tack för att du delade med dig Anki av din fina resa,så synd bara med det som hände i slutet:( kram :)

Hej Es ser du något spontant om mig vadsomhelst?
Kram

29 Sjukis:

skriven

Matförgiftning är inga roliga saker. Usch!

Sjukstugan fortsätter här och jag tror att det är AC/fläkt som är boven för jag blir ofta dålig när jag utsätts för det. Men du sa att jag snart skulle vara på benen igen så håller fast vid det. Hur mår du i värmen Es? Här skall det inte bli svalare förrän på söndag!

Tänk om man haft sin kärlek som kunnat pyssla om en lite. Köpa glass :) Jag som är så självständig , hur skall han kunna passa in där? :) Hoppas att han är en fin man och nyfiken på vad han jobbar med? Har ju tid att fundera nu när jag är sjuk :)

Kram

Svar: Ni kommer passa in för varann... ibland kör det ihop sig och det är naturligt för det kan inte gå på räls alltid men ni reder ut det snabbt och bra.. krya på dej nu, kram :)
Esmaralda

30 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om min bror kommer att göra slut med tjejen som du var tveksamt via mobilen eller via träff 🤔 och ser du något Esmaralda hur många år det tar innan min bror kommer att träffa tjejen med gott hjärta som du såg för honom, hur 🤔

31 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Landet dit jag en dag kommer att flytta… ligger det långt från Finland? i Asien?

Kram

Svar: Ja, det är absolut inget grannland.... det ligger långt bort men ser inte vilket land... kram :)
Esmaralda

32 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du någonting om träffen för min bror Esmaralda med tjejen med gott hjärta 🙂

33 Helena Ir :

skriven

Förstår att du tänker så Esmaralda, du har sett och känt! Tänker som så att vi har rätt många val som vi kan fullfölja.. Men många har de liv de har.. att flytta därifrån p g a elände är inget val för dessa människor. Så jag känner tacksamhet :)

Kram

34 Tiss :

skriven

Hej Es!
Det blev ingen resa då jag har fått covid... Och helt ärligt, jag är så sjukt rastlös! Men jag orkar inte så mycket. Jag har tänkt nu i några dagar att jag borde dammsuga, men det får väl vänta. Jag har varit sjuk i en vecka nu och har lite små symptom och sjukdomskänsla. Det kan hoppa lite olika till och från. Som sagt jag är så väldigt rastlös. Det känns som att det här är meningen, att jag ska tagga ner. Så det är bara vila, vila, vila. Kan du se om jag är frisk till nästa vecka???
Allt är så grymt tråkigt... Inte för att det är något synd om mig på något vis alls, men det är drygt detta...

Svar: Usch så jobbigt att vara sjuk i den här värmen... och covid verkar ha exploderat igenom.. jag känner flera som är drabbade just nu ! Du bör må betydligt bättre nästa vecka, kram :)
Esmaralda

35 Smulan :

skriven

Hej, funderar lite, skulle stora sonen mår bra och få fler kompisar om vi byter till skolan närmre hemmet?

36 Shenzi :

skriven

Kära Es!
Häromdagen svarade du mig gällande om du kunde se några varningar runt mig å du svarade att du inte kunde se några större varningar mot mig. De har fått mig att tänka å ja undrar nu om du kan se mindre varningar lr inga alls? Något ja ska tänka på lr något som e fast inte e fara för mitt liv?? Kram Shenzi 🌹

Svar: Ingenting alls som har med varningar att göra kommer till mig.... kram :)
Esmaralda

37 Frasse:

skriven

Hej tänkte bara höra lite...känner du någonting kring mitt ex och vad som händer kring dom?
Kram

Svar: Nej tyvärr, ingenting kommer till mig kring ditt ex, kram :)
Esmaralda

38 Sjukis:

skriven

Tack! Tack gode gud att Alvedon finns🙏

Nej någon dans på rosor är ingen relation men skönt att vi kommer lösa saker snabbt och bra. Jag är redo för honom och han tittar efter mig också och suckar så då borde han också vara redo tycker man ju. Längtar så mycket efter vårat möte! En kompis gifter sig på lördag och jag är jätteglad för hennes skull men också avis :) Kram

39 Hm:

skriven

Hej Esmarslda.

En tjej som jag inte har så trevliga minnen och känslor ifrån när jag var yngre har nu sitt barn i samma klass som jag har mitt barn.
Tycker det känns lite jobbigt att möta henne.

Tror du att hon snackar skit om mig? Eller pratar till andra och skulle vilja förstöra för mig? Eller tror du hon inte känner något speciellt kring mig?
Skulle hon lyckas isåfall?
Kram

Svar: Jag tror inte hon snackar skit om dig.. och visst kan du möta henne.. du är inte samma nu som du var då....och det är inte hon heller... kram :)
Esmaralda

40 N:

skriven

Hej Esmarslda.

Ser du mig gifta mig eller förlova mig under tiden jag studerar?
Händer något utav de inom de närmaste två åren?
Verkar en stabil relation inom de närmaste 1-3 åren vara påväg?
Kram

41 Summertime :

skriven

Hej Es

Ser du något spontant om mig?
Kram

42 Naturvän:

skriven

Hej!

Vilket tråkigt slut på din resa Anki, vad säger rederiet om det här? Bättre tur vid nästa semester!

Satt och kopplade av i en brassestol precis vid vattenkanten, läste och kände mig så lycklig efter akvarell målning och jogging, helt plötsligt, som en blixt från en klar himmel dök en bekant upp i tankarna.

En fråga, Är det så att han har tänkt på mig just i den stunden? Det kändes väldigt starkt och positivt, bara värme...

Har planterat om mitt olivträd som höll på att vissna bort och nu tar det sig igen, måste få det att övervintra, tycker det är ngnt specilellt med olivträd.....

Kram och ha det bra i hettan, puh.....!

Svar: Ja det är speciellt med olivträd.. själv dödar jag dem på löpande band men ger mig inte... nån gång ska det väl lyckas med en övervintring !! Kram :)
Esmaralda

43 Ghostwriter :

skriven

Tack så hemskt mycket för ditt svar, det är svårt att vara trygg inombords när omvärlden i mitt liv är så kaos och jobbigt. Ditt svar får mig lugnare. För det viktiga är ju vart jag har mig själv och att jag vill något gott. Att det kommer bli bra.



Kram

Svar: Och det kommer bli bra... kram :)
Esmaralda

44 K:

skriven

Du skrev att det kommer lösa sig så jag kan vara med på möhippan och jag har fortfarande inte sett en lösning. Det känns ju onödigt att åka så långt för att inte ens kunna umgås. Ska jag försöka höra med dem om det går att lösa med två bilar? eller ska jag åka dagen efter istället och fira ensamma?



Kram

45 Lydia💕:

skriven

Usch va tråkigt med matförgiftning inte kul på en sån båt 🙈
Ser du om helgen kommer bli lyckad för mig?
Kram
Lydia💕

46 Anki:

skriven

Go eftermiddag Es och bloggläsare

Tack för de fina illustrationerna Es <3
Tack fina bloggläsare för omtänksamma kommentarer <3

Jag mår bra ! Det är ju en fördel med matförgiftning den går över relativt fort .Man är bara lite slut.

Inte behöver ni undvika buffeer ta kanske inte musslor och matjesills röror i nubbeglas när det är rötmånad.. Haha jag tror det var den i nubbeglas som orsaka det,den var väldigt gräddig och god så jag tog 2 ;-)

Jag säger som några i bloggen Jag är tacksam att jag bor i Sverige och inte har denna värme för jämnan .(Tackolov för ACn ;-)

Trevlig Onsadgskväll önskas !

Kram Anki med flock




Svar: Skönt att du mår bra nu.... fast man blir slut efter en sådan pärs och sen värmen ovanpå det... pust !Tack för härlig gästblogg.... hoppas fler vill blogga !!!
Kram :)
Esmaralda

47 Ghostwriter:

skriven

Drömde om att jag konfronterade gamla chefen genom att berätta sanningen om den andra chefen (han verkar ju så innerligt trög precis som du sa! för han stalkar ju mig känns det som). Och i drömmen trodde inte chefen på mig och jag sket i det och gick min väg. Det kändes bra. I samma dröm eller i samma veva så händer något obehagligt, jag befinner mig i ett hem. Det hänger STORA tjocka ormar, en riktigt STOR spindel och något mer djur ovanför mig i taket. Aldrig sett så stora djur! Och ändå har vi haft en stor veran ödla och boa orm när jag var liten :) Hur som ... så hänger dem där i taket och försöker sedan få tag på oss (det var massa andra med mig). Att djur jagar mig.

Detta är faktiskt 3-4e drömmen i rad som jag drömmer om djur och det händer inte annars så ofta. Brukar oftast drömma om haj och spindlar. Nu har jag drömt om en häst - haj - enorm spindel och enorm orm.

Ser du betydelsen i denna drömmen?



KRAM och tack för att du finns

Svar: Drömmarna tyder på en inre oro... du hotas inte av någonting uteifrån utan det finns sådant inom dig som du behöver komma till rätta med och sluta frid med, kram :)
Esmaralda

48 Mercan :

skriven

Esmaralda tar det många fem år innan min bror kommer att träffa tjejen med gott hjärta eller något två tre år 😉

49 Naturvän:

skriven

Hej!

Ja , den här vintern sätter jag in olivträdet i garaget, sedan i rumstemperatur feb/mars innan ut vid min bod, vill gärna ha salvia, lavendel och ciron där också. Får se om jag lyckas. Ang olivträd skall jag lära mig mer, de måste stå för ngt!

kram

50 Naturvän:

skriven

Godkväll!

Olivträdet symboliserar skönhet och odödlighet, FN använder olivkvisten i sina emblem för fred och försoning. Världens älsta olivträd finns på Kreta och är 3000 år gammalt. Ville bara dela med mig, nytt för mig.

Själv tar jag gärna ngra matskedar olivolja i veckan på fastande mage, eller doppar bröd i olivolja tillsammans med hel vitlök som är marinerad.Känns som om min kropp behöver det...

Kam

51 Mercan :

skriven

Esmaralda du såg att jag ska träffa mannen med gott hjärta på något annat sätt inte genom sysslan inom konst som jag ska börja 😊Esmaralda ser du om jag ska träffa honom under resan, vi ska resa den 27 de den här månaden 😣 och mitt enda hopp är grannarna för våra söta katter och söta kattungar Esmaralda 😫🙏🙏🙏

52 Mercan :

skriven

Esmaralda ursäkta mig att jag frågade för min bror Esmaralda igen men han är så hoppfullt för tjejen som han har kontakt via mobilen, han säger att hon är den enda, men vi tycker, och säger inte något till honom som du gav råden att hon är inte den rätta Esmaralda du såg tveksamt åckså, tar det många år Esmaralda innan de gör slut, kommer de träffas, jag undrar bara när min bror ska träffa tjejen med gott hjärta som är müslim, som du såg för honom 😊

53 Sjukis:

skriven

Kan intyga att det är jävligt att vara sjuk i denna värme🤒 Apotekspersonalen sa att väldigt många är sjuka nu och coviden ökar markant. Jag har tagit 4 test men är negativ och hoppas att det börjar lätta snart. Är jättetrött och vill ligga och vila nästan hela tiden och sådan är inte jag. Vad kommer jag jobba med i höst tro? Kram

54 Nya tider:

skriven

Hej Es

Ser du något på ingång i mitt liv?
Kram

55 Mercan :

skriven

Esmaralda 🙂♥️🤗tack Esmaralda för allt som du gör för oss för våra söta katter och söta kattungar för alla djur som lider på gatorna 😔 ♥️ ♥️ ♥️ 🙏 🙏 🙏 och det betyder mycket för mig Esmaralda när du sa att alla djur som lider när de dör har det bra i Alltet söta Esmaralda 🤗 🙂♥️🙏

56 A:

skriven

Tack anki för gästblogg! Att vara matförgiftad är inte kul, dessutom i denna värme och på en båt! Som jag inte hoppas gungade allt för mycket just då! Jag har själv blivit matförgiftad fast i Bulgarien och det var inte kul i värmen. Som tur är går det över rätt fort.

Tur du hade fin resa i övrigt!

57 Frasse:

skriven

Hej igen....
Kan du få nåt till dig angående mig den närmsta tiden?
Är det någon man som hör av sig?

Kram

Svar: Du kommer gå på dejt men det kan dröja lite... kram :)
Esmaralda

58 Anna E:

skriven

Vad känner Dave för mig? Är han ärlig osv?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: