Mimmi gästbloggar....

Dagens gästbloggare är: Mimmi

 

Hej alla ni i bloggfamiljen

 

Jag  vet inte hur jag ska uttrycka mig så jag går rakt på sak.

Jag är  60 plus och har stora barn med egna familjer

Arbetar i eget företag och lever ett aktivt och stressat liv.

Jag har alltid haft mycket att göra, fritidsaktiviteter och vänner och kanske att jag inte varit så bra på att bara vara i nuet och ta det lugnt och se de egna behoven.

Jag kände mig mitt uppe i livet och så hände det  oväntade.

Efter några veckor av undersökningar fick jag beskedet att jag  har en inoperabel hjärntumör. Glioblastom.

 

Medianöverlevnaden är ungefär 15 månader från att man får sin diagnos.

När som helst kan alla symptom dyka upp och en del av dem är hemska.

Man kan inte förbereda sig och just nu är jag nog i en chockfas, sover dåligt och  fasar inför allt som ska komma.

Kanske att jag lurar sjukdomen och avslutar mitt liv på egen hand innan det blir alltför jäkligt.

Jag pendlar hit och dit i tankarna.

Ni andra som är friska och som gnäller över småsaker, skärp er.

 

 

 

 

Är man bara frisk så kan man förändra mycket i sitt  liv och framförallt kan man ta vara på livet och leva det så som man vill leva det.  Allt är möjligt.

Rätt som det är kan du också få en diagnos liknande min eller bli förlamad efter en olycka och därefter har man inte så mycket val.

Mitt budskap är att ta tillvara er tid och gör det bästa möjliga av den.

Kram

Mimmi

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tycker det är något konstigt för min jag har en grannens dörren som bredvid min dörren. Jag fick en konstigt känslan att det har var fyra gånger som inflyttade och utflyttad under jag bor här.

Jag undrar om det är något som har gör med min änglar kommer dit eller något annat?

Tycker bara att något som är inte stämmer...

Ha det bra

2 Till Mimmi :

skriven

Jag tycker du ska gå efter ditt egna budskap. Leva och göra det bästa av det. Du ska absolut inte ta ditt egna liv. Din familj behöver dig och de är redan begränsat med tid, tänk då nu, all tid räknas än mer.

Jag skickar healing och hoppas verkligen att du finns kvar med oss och att mirakel sker ❤️

Jag har en kronisk sjukdom utan botemedel så jag får som du säger, bara leva med det & man har inget val. Har också tankar på självmord, men också försökt flertal gånger. Det är inte värt försöket, de man får leva med efter ett försök och man fortsätter leva, de är värre än att leva med det man än går igenom nu.


Fortsätt vara en inspiration, för dig också! Det känns som du har det i dig.



Massa massa kärlek healing och tankar till dig


/ Ghostwriter

3 Dani:

skriven

Hej! Har skickat förfrågan om en lägenhet som jag verkligen vill ha kommer jag att få den?🤗

Kram!

4 Misstjejen:

skriven

Hej

På lördag väl jag kommer ses G kvinna och andra också. Men jag undrar om G kvinna är positiv om mig? Inte något protester hon har mot mig från förflutna?

Ser hon emot fram att träffa mig?

Ha det bra

5 Ghostwriter :

skriven

Kommer jag få ett jobb inom snart? Jag har varit dålig på att söka imed att jag inte visste vart jag skulle söka ens.

Finns det något budskap i mitt jobbsökande? Något jag bör prioritera lite mer i ett jobb

Kram

Svar: Just nu känns det som att du ska ta vilket jobbs om helst och när du har ett jobb.. då är det läge att du söker dig vidare mot något som du verkligen vill ha, kram :)
Esmaralda

6 <3:

skriven

Tack Mimmi för ditt gästinlägg.

Får vi med A på konserten tror du ? Tror det skulle bli ett uppsving och en kul kväll. R hans killkompis ska prata med honom 😀
Kram

Svar: Finns en chans att han kommer med men det är inte självklart, kram :)
Esmaralda

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tycker det är lite konstigt att en vissa är ganska tjatar om dom har sett mig när jag var yngre och umgås med mig. Jag vet att jag har inte träffas dom. En vissa reagera på det speciellt i en staden om jag ska dit. Men några personer jag har sett och har träffa men inte flest även om dom tror sig att umgås med mig har träffa mig.

Men hur kommer det sig att dom tror sig så jag var den person att dom har umgås med. Men det var någon annan som likar mig.

Finns hon i sverige? Så har hon träffas dom?

Ha det bra

8 K :

skriven

Vill P ses? Tyckte han ville det och sen när jag fråga igen var han upptagen, tvivlar inte på de men då kändes de som jag backade lite och blev osäker på om han ville fortfarande.


Kram

Svar: Ja jag får också en känsla av att han blivit lite velig och inte är riktigt på, kram :)
Esmaralda

9 Möpp :

skriven

De är möhippa imorgon och de har inte löst sig som du såg att de kunde…. Ska jag våga fråga dem andra igen eller ska jag strunta i att åka? Det känns ju jätte osjyst mot mig att bli utanför när det inte hade varit ett problem om jag inte hade tänkt på alla.





Kram …

Svar: Fråga igen... ge det lite energi nu in i det sista, kram :)
Esmaralda

10 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Styrkekramar till dig Mimmi !
Mycket sorgligt att läsa.

Ja det gäller att leva fullt ut så mkt det går, ta tillvara sin stund på jorden.

En fråga, min författarvän har känts nära vid ngra tillfälle på sistone, tror du han har ngt speciellt budskap ?

kram

11 Misstjejen:

skriven

Hej

Vet du var kan jag hitta henne som likar mig och är dubbelgångare till mig. Så många gånger har jag hörs om att det var jag som umgås med dom men jag har aldrig gjorde det.

Jag undrar om var kan jag hitta henne i sociala media? Som lika mig?

Ha det bra

Svar: Det finns en liten chans, men räkna inte med att du hittar henne, kram )
Esmaralda

12 Jossan :

skriven

Godmorgon
Igår kände jag hur hela min kropp skrek av orkeslöshet. Jag var iallafall på gymmet igår. Den senaste veckan har jag verkligen mått skit och inte hunnit med något. Det känns som mitt huvud känns helt mosigt.

Allt känns bara jobbigt just nu… får försöka lägga mig tidigt ikväll… runt 9 kanske…

Kollegan pratar fortfarande inte med mig. Lite gör hon men vet inte om det är påväg att börja lätta.. förstår inte hur länge hon ska vara sur..

Något nytt om kärleken? Börjar han närma sig?

Nä får väl gå upp och fixa mig så jag kan åka till jobbet. Hela kroppen känns svag..

Kram

13 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Hemskt ledsen över din diagnos. Jag kan tänka mig in i situationen men låter bli. Just nu. Men kanske något bra att göra när man mår bra psykisk. Ibland behöver man ett uppvaknande 😊

Det jag reagerade på är att vad som är smått/småsten för en person kanske är jättebra stort/berg för en annan.
Det finns definitivt folk som gnäller över bagateller. "Mina lösnaglar trillade av", "jag är 25, fullt frisk och jag fick inte sitta på bussen för att femtioelfte gången".Gå med i en tjejgrupp på FB. Mamma Mia 😁 samtidigt som andras problem är för dem stora. Vi är alla olika och tycker olika saker är jobbigt och svårt. Förstår att de dock är bagateller för dig. Och i framtiden troligtvis bagateller för dem.

Min systers sambos mamma fick 6 mån kvar att leva men levde i 3 år.

Alla vara kramar i världen till dig.

14 Solstjärnan:

skriven

Tack Mimmi för att du delar med dig.Du lever i en slags chockfas av det som skett,helt förståeligt.
Inget man önskar någon.Du har levt ett aktivt liv med såväl jobb, fritidsaktiviteter och vänner.Dessa vänner är guld värda nu mer än någonsin.
När man blir sjuk förstår man att uppskatta de små sakerna i livet,de vardagliga.Man gnäller verkligen inte över småsaker utan är tacksam över små saker.

Styrke kramar till dig Mimmi!Nu gäller det att ta en dag i taget och önska att du hör till dom som inte får besvärliga symtomen.
Det gäller att utgå från att det går bra, fastän det inte känns möjligt just nu.
Vad trivs du bäst med att göra? Vad ger dig glädje? Fyll din vardag med dessa!Sjukdomen kommer att ta rum i din vardag men låt den inte ta över helt,inte nu.

Kram Solstjärnan ☀️



15 Smultronstället:

skriven

I trauman kommer man ofta till insikt och får nya perspektiv på världen och dess invånare. Det är en viktig påminnelse som du ger, kan man förändra sitt leverne utan risk för hälsan så gör det. Obotliga sjukdomar kommer inte ta hänsyn till någonting. Så fram till dess, något kan ju hända dig redan idag eller om 10 år, så våga förändra ditt liv om du är missnöjd.
💗
Tack Mimmi 💗

16 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Tack Mimmi för din gästblogg <3 Styrkekram <3

Va duktig du är Es som fixar träningen utan PT !

Jag har lite träningsvärk idag ;-) Skulle behöva ha en liten PT- ängel på axeln som säger åt mig att dämpa mig o inte ta i så jag "spricker"Där har vi mitt problem ..har så svårt att träna lagom :-)

Tisdag o handlingsdag

Kram Anki med flock

Svar: Ett bra tecken ändå att du har lite träningsvärk :) I dag är det stavgång för mig... tänker att när jag inte tränar på gym ska jag gå med stavar ! Kram:)
Esmaralda

17 Helena Ir:

skriven

Åh, Mimmi.. vad jag beklagar din situation! Orden finns inte riktigt till att skriva ner till dig, för det är så ledsamt och chockartat! Jag vet inte fullt ut hur dina tankar går, jag har däremot stått bredvid 2 av mina väninnor. Och jag hoppas du får stöd av familj, de närmaste. Att du får hjälp att samla tankar så att du får vara delaktig i behandling och samtal. Att ditt liv får vara så underbart det går just nu!

Förstår att du skriver Skärp er! Det är så att det gnälls, människan förstår inte många gånger hur bra de har det i jämförelse med hur det kunde vara! Ibland måste något till för att man börjar reflektera över detta! Livet är skört..

Tack Mimmi, för att du orkar delge dina tankar över det du befinner dig i! Jag önskar dig styrka och så mycket glädje det går att uppbringa trots det som du har framför dig.. jag önskar dig ett lugn så att du får ro! Och jag skickar dig en stor kram med massor av kärlek <3

18 Mercan :

skriven

Esmaralda min bror kommer plugga, kommer han träffa tjejen med gott hjärta där Esmaralda 😊 dröjer det 😐 ser du hur många år det tar 😀

Svar: Som jag sagt många gånger, det beror på hur aktiv han själv är i att hitta någon, kram :)
Esmaralda

19 Agnes:

skriven

Gör mig ont att höra det som nu drabbat dig, Mimmi.
Inga ord kan sägas, som räcker, dock tankar kan ges...

Med tanke på mitt inlägg i går, så upprepar jag det, med att jag känner mig välsignad! Oavsett om jag har ett tråkigt liv eller ej, så är jag välsignad.

De som förstår, förstår o de som inte förstår, kanske med hjälp av Mimis inlägg, kan påbörja en resa med att leta efter "Vem är jag"?

Stora kramen, everyhopa! ;0}
Jag instämmer i Mimis budskap:"ta tillvara er tid och gör det bästa möjliga av den."

20 Khaleesi :

skriven

Nu är skolan igång och även oron över att barnet inte ska trivas. Kommer han hitta någon bra kompis så han trivs? Vill så gärna att det ska gå bra både i skolan och på fritids🌸

Svar: Han kommer hitta kompisar men det kan ta lite tid, kram :)
Esmaralda

21 Kristin:

skriven

Dette var ord som virkelig ga ettertanke, Mimmi,
Jeg håper at du får mange gode dager framover.
Alle gode tanker til deg. KRAM!!

22 Rebban :

skriven

Hej,
Mimmi, så oerhört trist att höra. Ord är otillräckliga men hoppas du får många fina stunder tillsammans med din familj och vänner. Stor innerlig kram till dig!

Min mamma gick bort som 40- åring. Åren innan hon dog sa hon ofta att hon sparade till pensionen. Hon fick till och med dåligt samvete när hon köpte något nytt till sig själv (och att köpa nytt hände inte ofta). Detta tänker jag ofta på. Att faktiskt unna mig själv men också att leva innan pensionen. Livet alltså! Man vet inte vad som väntar.

Fick svar från den arbetsgivare som jag verkligen skulle vilja jobba för. Det finns ingen öppning just nu men kan komma en under hösten. Dessutom en öppning som skulle passa mig sjukt bra (anser jag iallafall, haha). Han skrev att han vill hålla kontakten och jag hoppas han är innerlig med det.

Kram


Svar: Han menar vad han sade om hösten men du bör ändå inte räkna med det alltför mycket, kram :)
Esmaralda

23 Lola:

skriven

Hej.
Hemskt ledsen för den diagnos du fått.
Man får sig en tankeställare och perspektiv. Allt annat känns ynkligt och att de går att lösa.
Något jag lärt mig är att det är svårt att ge råd när man inte själv varit i situationen för när man väl är där vet man inte hur man skulle reagera.
Min spontana tanke är att jag önskar du tar till vara på livet till Max den tid du har och gör precis det du vill.

Esmaralda.
Jag mår så jäkla dåligt just nu. Efter att ha läst mimmis inlägg så är det här mitt problem bara larv. Men jag mår lika jävligt ändå.
Jag har varit otrogen mot mitt nuvarande förhållande. Jag har berättat allt för honom vad som hände. Nu vill den man jag var med att jag ska bestämma mig om jag vill vara med honom och även den man jag har en relation med. Jag känner att jag rört till det. Jag vill inte såra någon. Ser du något för mig i den här situationen? Ser det bra ut att fortsätta i mitt nuvarande förhållande?
Kram

Svar: Jag ser ju inte någon framtid med nya mannen..... kanske du ska lämna båda och gå vidare på egen hand... du får tänka till ordentligt, kram :)
Esmaralda

24 N:

skriven

Hej esmaralda.

Är en sjukt rörig period.

Kommer allt att lösa sig?

Om det blir så, kommer jag att själv få bo kvar i hyreslägenheten? Kommer hyresvärden tycka att jag har tillräcklig ekonomi och får vi bo kvar?
Kram

25 Katrin:

skriven

Tack för dina kloka, eftertänksamma ord. Viktigt att vi lär oss att leva i nuet. Många kramar till dig.

26 Skorpan:

skriven

Det var sorgligt att höra att du har blivit sjuk. Hoppas att alla symtom inte drabbar dig o att du ändå får må så bra som möjligt.

Absolut att man borde skärpa sig o inte klaga över småsaker, så sant så. Men alla gånger orkar man inte hålla allt inom sig o då är det skönt att få klaga. Fast det är väl fel det också ;).

Stängt va det idag längs min cykelväg o det blev en rejäl omväg o inte alls den väg jag bekanrade mig med tidigare. Tror bestämt att jag gpr min egen väg fastän jag inga Camel boots har ;).

I morgon ska jag på ett seminarium som går på engelska o ämnet är nu inget jag är precis insatt i. Ser du Es om jag kommer att förstå så pass mycket att jag får ihoptotat en artikel på bägge språken till vår tidning? Är nu inte så hejsan på engelska så ;)...

Värmen kommer igen o jag börjar tro att jag svettas utan den också ;D.
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jadå, nog kommer du att förstå tillräckligt... kram :)
Esmaralda

27 GD:

skriven

Vilket tråkigt besked… livet är så oförutsägbart… styrkekramar till dig. ❤️


Es, ser du när jag kommer att bli gravid med mitt första barn?


Kram :)

28 Mika :

skriven

HejE!

Jag har så mycket jag oroar mig för nu. Allt blir bara dyrare och dyrare. Barnen behöver mycket nytt nu. Kläder skor osv… sen behöver mina två glasögon.

Sen hunden som hoppar på tre ben vet inte hur mycket han lider av det. Operationen kanske inte ens hjälper. Sen att det kommer kosta en hel del där med. Ser du något ?

Sen oror jag mig för sonen som har haft det lite jobbigt med vänner i skolan … kommer det gå bra ?

Ser du någon bättre framtid för mig när det gäller jobb? Bör jag plugga till något som skulle passa mig bättre ? Vill komma upp i lön och Känner inte att jag gör det trots utb inom äldreomsorgen. Jobbet blir bara mer ansvar och mer obekväma arbetstider och arbetsmiljön har blivit stämmer så vi nu känns det som jobbar som en bemanning som är i alla grupper. Tycker allt går åt fel håll och cheferna bry sig inte. ( tydligt täcken är att många bra ordinarie slutat eller och endel sjukskriva) vill komma upp lite i karriären lönen men känner mig inte lika smart för något. Ser du något som skulle passa mig ?

Hoppas du kan lätta lite av min ångest och oro kram

Svar: Beta av en sak åt gången... och ett steg till utvecklingsmässigt tror jag skulle vara bra för dig, kram :)
Esmaralda

29 MalinS :

skriven

Hej Mimmi!
Beklagar verkligen diagnosen. Min mamma fick glioblastom 4 år sedan. Hon dog 9 månader efter sin diagnos, hon blev 70 år. Händelseförloppet gick mycket snabbt, det var fruktansvärt hur snabbt hon blev sjuk och förlora sina kroppsfunktioner.
Det värsta var att tumören förändrade hela hennes personlighet och till slut hennes talförmåga.

Mitt råd till dig skulle vara att du skriver ner eller berättar hur du vill ha saker och ting för dina närmaste.
Mamma fick inte den chansen. Dels för att hon var i förnekelse och dels för att hon tappade tal och skrivförmågan.
Jag är fortfarande besviken på den knappa information vi fick av vården om hur snabbt och på vilket sätt försämringen skulle gå.
Hoppas innerligt du får bättre info. Hör av dig om du vill skriva.

Kram

30 Nat:

skriven

Hej Esmarslda.

Menar han allvar i en fortsättning med mig? Kommer det att bli en fortsättning mellan oss? Eller finns det risk att något händer som gör att det inte blir så?
Kram

31 Branne:

skriven

Hejsan!
Jag vet inte hur jag ska ta mig ur denna situationen.
Jag vet att jag måste förändra mitt liv för att kunna må bättre och bli "frisk". Kanske kommer jag behöva flytta. Hur ser möjligheterna ut för mig när det kommer till hitta ett boende passande mig och min situation i närliggande tid?

Kramar :)

Svar: Du tänker rätt så gör upp en bra plan, påverka det du kan påverka och detta för dig framåt, kram :)
Esmaralda

32 Mercan :

skriven

Esmaralda vi ska flyga till Sverige den 27 😭 den här veckan 😣 Ser du Esmaralda om våra söta katter och söta kattungar kommer ha det bra Esmaralda genom att gå till grannarna, kattmamman är jätte klok Esmaralda jag tror hon kommer ta hand om sina ungar 🙏🙏🙏

Svar: Får hon bara tillsyn och mat så tar hon också hand om sina ungar, kram :)
Esmaralda

33 ängel:

skriven

hej Es

jag hoppas allt kommer bli bra med dig Mimmi! kram och
all kärlek till dig

hur ser det ut för mig för övrigt någon varning?

ha de bäst kramar

34 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Kram Skorpan

35 Kristall:

skriven

Så fruktansvärt Mimmi och det gör ont att läsa detta. Jag håller med dig. Man gnäller över mkt onödigt och hälsan är viktigast. Jag skickar healing och håller alla tummar att det kommer gå bra! Styrkekramar!

Min kristall levereras idag mellan 17.00 -22.00 :) Hur skall jag göra när jag introducerar den för Ögat? Vikiga grejjer :) Och hur jobbar jag med själva kristallen? Hjälp :)
Kramis

Svar: Ta dem i vardera handen och gör en verbal presentation, tala om dina förväntningar och be att de samarbetar och det kommer de att göra. Ta kristallen i din hand och tänk in vad du vill med dem... sedan blåser du inte detta i kristallen.. gör det på det sätt som faller sig mest naturligt, kram :)
Esmaralda

36 Hemlig:

skriven

Så sorgligt att läsa om din diagnos Mimmi.
Styrkekramar!

Hos oss har vi inte fått några diagnoser ännu, men piller tar vi till. Ser det ut att bli piller i många år eller kan diskussioner tänkas gå så bra att piller blir onödiga på sikt?
Tack och kram!

Svar: Ja, utan piller tror jag det kan bli så småningom, kram :)
Esmaralda

37 Lilla :

skriven

Hej Esmaralda.
kommer jag att själv få bo kvar i hyreslägenheten själv ? Kommer hyresvärden tycka att jag har tillräcklig ekonomi och får vi bo kvar om jag står på egna ben?
Kram

38 K:

skriven

Åh vad tråkigt att han blivit velig... Kan du se om det har med intresset för mig att göra? någon annan? eller att han inte tror jag är tillräckligt intresserad? Han skrev ju liksom hjärta och att han menade allt han sagt i helgen så konstigt att han velar nu


Kram

39 L:

skriven

Hej Esmaralda.

Om jag väljer att fortsätta i min nuvarande relation som inte alltid varit så bra.

Kommer det att bli så att vi fortsätter med varandra då? Är det vad han vill? Blir det så och kan det bli bra?
Kram

Svar: Fortsätter ni tillsammans så satsa på öppenhet och ärlighet, det finns sådant som ni behöver prata ut om, kram :)
Esmaralda

40 K :

skriven

Kan du se om P är velig pga sitt intresse för mig? eller vad är det...
Ska jag fråga rätt ut eller avvakta

Kram

41 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om jag ska träffa mannen med gott hjärta under resan till Sverige eller i Sverige när vi är där 😊 ska min bror träffa tjejen med gott hjärta i skolan när han pluggar, bor hon i Sverige 🤔

42 Maja:

skriven

Hej Mimmi,

Tack för ditt inlāgg! Det var ett fruktansvārt beaked! Man får sig en tankestāllare ānnu en gång.
Styrkekramar!

God morgon Esmaralda,

Ār jag realistisk eller slösar jag min tid med min tid på samma stad o områden gång på gång? Och fyller i bankernas kalkyler.
Ā ena sidan ār det rent orealistiskt och jag kanske borde lyssna på min mamma(men ser alltid hinder) och å andra sidan finns kanske en möjlighet men behövs lite hjālp o pengar som jag ār lovad

Kram
Maja

43 Bellagio:

skriven

Mimmi, så ledsamt att läsa. Jag hoppas du har många och bra år framför dig! Som du säger, så är hälsan det viktigaste. Och när livet rullar på reflekterar man inte över det, att må ok i kropp och knopp är lixom självklart.

Vi alla är ansvariga för att leva våra liv fullt ut. På det sätt vi mår bra av.

Nu kommer en trivial fråga, efter det du berättade Mimmi. Men, min dotter rider i ett stall, där de Ez såg i en seans att det inte skulle bli bra om hon fortsatte. Nu är det inte bra. Ägaren är periodvis elak och periodvis fantastisk, nästan som ett psykiskt-misshandelförhållande. Dottern är 15 år och det är svårt att få henne därifrån. Det är hennes gudmor som har stallet och hon har kompisar där. Känner skuld om hon skulle sluta. Jag försöker hitta andra lösningar men det är inte lätt. Ser du hur det blir Ez, får jag henne därifrån?

Svar: Försök hitta en annan lösning som känns bra för henne och prata med henne om situationen... det kan ta lite tid men hon kommer därifrån, kram :)
Esmaralda

44 Sessan:

skriven

Kramar till dig Mimmi, tänker på dig.

45 Kristall:

skriven

Tack för instruktionerna. Spännande detta. Min första kristall. Berättade för Ögat att den kommer idag och känner hans glädje. Visste inte att han ville detta så mycket. Kanske tom magi kan uppstå när de verkar tillsammans .... :) Kram

Svar: Ja, lite extra magi kan det allt bli, kram :)
Esmaralda

46 Solen ☀️:

skriven

Mimmi, vilket fruktansvärt besked du har fått. Jag förstår att hela världen gungar för dig nu. Hoppas det finns någon där för dig som kan hjälp dig att hitta någon glädje ändå mitt i denna ångest.
Jag skickar varma tankar och healing till dig. 🙏🏻

Kram Solen ☀️

47 <3:

skriven

Är min franstjej E mytoman ? Hon säger så mycket konstiga saker för attavboka och byta tid ?
Går inte att lita på henne känns det som.

48 S:

skriven

Hej Esmarslda.

Nu med det beslutet som är taget, kommer de andra, de vänner och bekanta jag tänker på tycka illa om mig nu? Eller att jag inte är välkommen där längre?

Kram

Svar: Nej, så illa tror jag inte det blir, kram :)
Esmaralda

49 Anette:

skriven

Kära Mimmi vad ledsen jag blev av att läsa vad du går igenom.
Hoppas du har många i din närhet som ger dig kärlek och styrka.
Dina ord väckte mig och jag har tänkt på dom hela dagen.
Nu känns mina egna funderingar futtiga även om även jag har en stor kris i mitt liv nu med en nära anhörig som är svårt sjuk.
Hon har dock en god prognos.

Esmeralda - nu har min dotter lugnat sig.
Första behandlingen har gått bra och hon är hemma.
Andra behandlingen ska hon få i veckan.
Ville uppdatera dig <3

Svar: Tack för den uppdateringen... hoppas att healingen gjorde sitt :) Kram :)
Esmaralda

50 Mika :

skriven

HejE!

Jag har så mycket jag oroar mig för nu. Allt blir bara dyrare och dyrare. Barnen behöver mycket nytt nu. Kläder skor osv… sen behöver mina två glasögon.

Sen hunden som hoppar på tre ben vet inte hur mycket han lider av det. Operationen kanske inte ens hjälper. Sen att det kommer kosta en hel del där med. Ser du något ?

Sen oror jag mig för sonen som har haft det lite jobbigt med vänner i skolan … kommer det gå bra ?

Ser du någon bättre framtid för mig när det gäller jobb? Bör jag plugga till något som skulle passa mig bättre ? Vill komma upp i lön och Känner inte att jag gör det trots utb inom äldreomsorgen. Jobbet blir bara mer ansvar och mer obekväma arbetstider och arbetsmiljön har blivit stämmer så vi nu känns det som jobbar som en bemanning som är i alla grupper. Tycker allt går åt fel håll och cheferna bry sig inte. ( tydligt täcken är att många bra ordinarie slutat eller och endel sjukskriva) vill komma upp lite i karriären lönen men känner mig inte lika smart för något. Ser du något som skulle passa mig ?

Hoppas du kan lätta lite av min ångest och oro kram

51 K :

skriven

Frågade rätt ut till killen och han skrev att han inte tvekat. Kan du se varför du kände att han velade? Pga annan tjej eller mig? Kram

52 Tänker på han:

skriven

Hej Es

Killen jag hade kontakt med igår,kommer vi träffas eller bli ihop och vad tycker han om mig?
Kram

53 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Finns det risk att han kommer att ändra sitt beslut om att han vill fortsätta med mig? Finns det risk till att han ändrar sig inom närmaste tiden att han inte vill fortsätta vårt förhållande med mig?
Kram

54 Steph:

skriven

Kommer jag nånsin bli mamma?

55 Frasse:

skriven

hej....
Känns det som att mitt ex kommer att bli pappa?
Kram

56 Mind:

skriven

Tråkigt att höra Mimmi. All kärlek till dig och många styrkekramar!

Jag är så glad att min lilla skräckperiod visade sig vara bara gallsten, fast läkaren vägrade erkänna det. Bytte läkare sen blev det operation fort. En bagatell i jämförelse.

Esmaralda, en ny kontakt på jobbet med anställda utomlands. Trevlig typ, men det är nåt med situationen som inte stämmer, jag vet inte, det kanske inte är nåt fel så, men det blev tal om att flyga till ett exotiskt land för att träffa det teamet personligen men magkänslan säger ifrån. Vet inte om det blir strul, typ att jag inte får pass eller om det kommer hända nåt. Vette fåglarna.

Kram

Svar: Jag kan också känna att något inte stämmer... åk gärna men ha ögonen med dig och känn in magkänslan.... jag ser inga tecken på allvarlig olycka... kram :)
Esmaralda

57 Silvertassen:

skriven

Mimmi, de gör mig verkligen ont att läsa. 😢 Sänder många kramar till dig ❤️

Es, jag skulle vilja ha två Ragdoll katter, en hona och en hane som är syskon i framtiden. Ser du om de någonsin kommer att ske?? Kram ❤️

Svar: Ja, chansen är riktigt god att detta kan ske, kram :)
Esmaralda

58 F:

skriven

Hej Mimmi sänder healing till dig och hoppas på det bästa för dig 🙏🏻

Idag är det min födelsedag esmeralda och är tacksam för allt jag har ,
och undrar om du ser något nytt och spännande för mig kram 🥰

Svar: Stort grattis på din dag !! En person från förr kommer höra av sig så småningom och det lär bli riktigt trevligt, kram :)
Esmaralda

59 Louise:

skriven

Män alltså. Jag är så yrött på dem. Speciellt på min. Han vill ses i sovrummet. Jag svarar att jag har en blödning som han vet eftersom det var han som såg till att den kom. Minipiller kan ge blödning ibland. Eller så är jag in i klimakteriet. Har jobbiga svettningar.
Han blev sur och resten kan ni nog lista ut. Dags att sätta sig ner och prata om vårt förhållande. Men han vill inte det. Han vill vara tillsammans med mig och ska jag vara ärlig så tror jag han inte vågar vara ensam. Möta det okända.

Tappade nästan hoppet på provjobbet i Lund. Men hon hade fått corona så hon hörde av sig i fredags och undrade om jag kunde börja denna vecka vilket var svårt och kort varsel så jag börjar nästa vecka.
Har blandade känslor där. Jobba i Lund eller Malmö. Pendlingsavstånd.

Fick trda på att dottern har jättemycket hemlängtan och att hon har ont i bröstkorgen. Det med bröstkorgen var att hon tränat på utegym(men det undrar jag). Hon vill bara komma hem och hemtagningsutredningen tar helt plötsligt 4 månader så lagom till hennes 12 årsdag kan vi få hem henne. Det suger.

Kommer jag få jobba kvar på förskolan efter provmånaden? Kommer de vara nöjda med mig? Om inget annat så är det en referens till nästa jobb.
Blir hemtagningsutredningen långdragen?

Många frågor men hoppas på svar.
Ha en fin tisdag.
Kram

Svar: Vad bra att du får göra en provmånad... ge järnet och det är god chans att det blir fortsatt... kram :)
Esmaralda

60 SOL:

skriven

Kjære Mimmi

Det der var sterk kost, takk for at du deler. Vi vet ikke hva vi har før vi mister det. Vi alle behøver å bli minnet om det den lykke vi har i blant her vi går og klager over små ting.
Ønsker deg alt godt og kraft til å stå i det du må så lenge du føler at du må.
Hvis du har egen familie håper jeg dere klarer å snakke åpent også om de tyngste tanker og ønsker.

Varme tanker fra hjertet <3

61 Varning ⚠️ :

skriven

Hej Es

Ser du något jag bör veta?
Kram

62 G.H:

skriven

Till Mimmi

Världens Styrkekram ❤️
Ta till vara på de små fina sakerna i livet och finn styrka i dem.
Som du säger, vi vet inte vad och när saker drabbar oss. Det kan drabba oss alla. Allt vi har är nuet, och tacksamhet är viktigt!
Det gäller att fokusera på det som är viktigt i livet. ,,, och mindre på allt det andra.

Själv är jag grinig och less för att jag vill vara nära en nära anhörig som också är sjuk i cancer och ta till vara på tiden. Men bor på andra sidan Atlanten och har en motsträvig make som jag jobbar på att övertala 😆
Mitt liv känns inte meningsfullt pga att jag är på en plats jag inte vill vara på.

Kram:)

63 Skorpan:

skriven

Ja idag bäddade jag för mig o tror kanske att kvinnans list översteg mannens förnuft ;), chefens i detta fall. Kan delta i utbildningen som skulle ha gått på den andra jobbsaken, hurraa. Blir en vecka där jag är hemma endast två dagar :D. Får se hur det går...
Kram Skorpan

64 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Hur kommer min kommande kärlek se ut?
Kram 🤩🌺

65 Lie:

skriven

Hej Esmarslda.

En nyfiken fråga bara, varför ser du ej en framtid med nya killen?
Kram

Svar: Det kan jag inte förklara, det var bara en snabb känsla, kram :)
Esmaralda

66 Jossan:

skriven

Kommer det bli bra mellan mig och kollegan snart? Är trött på att hon knappt ens pratar med mig..

Kram

67 AnnaK:

skriven

Kram till dig Mimmi ❤

Det där med att ta vara på sitt liv och göra det man vill är ibland lättare sagt än gjort. För en del som för mig är det jättesvårt och det handlar inte i mitt fall om rädsla att leva själv eller att jag känner att jag måste ha en man i mitt liv, eller att jag är velig och inte kan bestämma mig. Förstår inte själv varför jag inte klarar av att ta upp det och undrar ibland om jag har någon sorts diagnos. Förstår att andra undrar vad jag håller på med. Är det något "fel" på mig Es? Varför är det så svårt?

Kram 🤗

68 💕 Zoey 💕:

skriven

Åh Mimmi, vad jag lider med dig. Önskar jag kunde säga något uppmuntrande 😢💔 Många kramar till dig! ❤️

Es, ser du möjligtvis om jag kommer ha något sommar ställe utomlands i framtiden och kan du se om det blir en lägenhet eller kanske en lite villa isf??? Kram Zoey 💕

Svar: Jag ser att du kommer återvända till samma plats och trivas men ser inte om du köper eller hyr, kram :)
Esmaralda

69 Misstjejen:

skriven

Hej

Undrar om det är något fel på min glädje. Jag är glad och leende hela tiden från ingen. Jag var inte såna tycker jag väl. Men inget har hänt som gjorde att jag tvungen att var glad. Jag kan typ leende åt allt och lätta i min själen oavsett något/någon som jag gillar eller ogillar.

Är det något som i undermedvetna som visste att något positivet som ska kommer till mig? Jag visste inte men något i själen som visste.

Kommer positivet snart till mig?

Ha det bra

70 Cecilia:

skriven

Tråkigt att höra om ditt besked Mimmi. Det ger perspektiv på saker och ting. Tack för din uppmaning och jag hoppas att du gör precis vad du vill framöver. Styrkekramar!

Es, det känns som att det dyker upp lite tecken igen. Saker som jag tänkt på eller pratat om dyker upp i tv rutan eller annat sammanhang. Stämmer min känsla om att det finns något meddelande i detta? Ser du vad som vill meddelas? Jag vill tro att det är något positivt.. Kramar

71 Evig :

skriven

Till Mimmi.
Din gästblogg gick rakt in i mitt hjärta i morse och jag har tänkt mycket på att jag ville skriva något. För det första vill jag säga TACK för att du delade med dig till oss här i bloggfamiljen.
Jag tycker att du har helt rätt i det du skriver, samtidigt som jag förstår att det som kan uppfattas som bagateller för en del av oss, är stora och viktiga frågor för andra. Vi människor är helt enkelt olika.

Det är svårt att råda andra vad de ska göra i en sådan svår situation. Själv förlorade jag min stora kärlek inom några månader och min kära väninna som var som en extramamma, förlorade jag tre veckor efter det. En månad innan detta hittade jag av en slump en bok som heter The Secret. Den och efterföljande böcker har hjälpt mig mycket. Inga konstigheter utan ganska självklara saker, såsom att föreställa sin framtid som man vill ha den, enbart tänka positivt och skicka positiv energi till universum samt att vara tacksam för det som är bra. Tacksamhet kan vara att solen skiner idag trots att allt annat är skit.

Jag har alltid varit tacksam för att jag är frisk (även om jag också har lite bekymmer med hälsan) men sedan jag har läst böckerna tror jag ännu mer på tacksamhet och de energier vi skickar ut. Och, visst har det hänt positiva saker i mitt liv sedan jag började tillämpa mig av attraktionslagen, men det är en annan historia.

Jag skickar dig all kärlek och healing jag har och tänker att så länge det finns liv, så länge finns det hopp.

Varm kram,
Evig

72 Coolkid27 :

skriven

Hej!

Ser du varför han kollar så mycket på mig som han gör?

73 Boudica:

skriven

Ja jag håller med, man ska leva livet fullt ut, vilken sits man än befinner sig i!
Men det jag tycker är synd att många som får en "dödsdom" slutar leva, för att de tror de kommer att dö snart, nu är jag en sån personlighet att om jag befann mig i en sådan sits skulle kämpa in i det sista att vända det hela. Jag är envis jag.
Nu vet jag flera som klarat sig genom att ändra livsstil, men det kan ju vara svårt när man befinner sig i en sådan situation.

Es, förstår han hur tacksam jag är för all hjälp och allt han gör för mig?
Hur kan jag få honom att förstå det annars?
Jag säger ju det till honom, men han måste ta till sig det också för att det ska räknas ;)

KRAM!

74 LottaS:

skriven

Tack Mimmi att du tänker på oss mitt i chockfasen av din svåra sitaution, det är ju precis så det är. Eftersom du läser den här bloggen hoppas och tror jag att du kan ta lite tröst i att vi får vara friska och starka igen i Alltet. Jag såg ett bra råd här tidigare i tråden att skriva ner saker på förhand som du kanske inte sedan har möjlighet att framföra. Hoppas också att vården i ditt fall är fungerande och inte frustrerande.
Jag behöver verkligen påminnelser som denna, otroligt hur jag gång på gång tar saker för givet.

75 Tiss :

skriven

Hej Es!

Alltså jag fick halvt panik idag. På jobbet har jag suttit bredvid en person som varit sjuk och antagligen fortfarande är då hen var tvungen att gå hem. Jag är iprincip säker på att hen haft/har covid. Jag har varit där min andra dag nu. Jag pallar verkligen inte att bli sjuk igen. Jag/min hjärna kommer att balla ur. Tror du att jag smittats igen?

Svar: Chansen är god att du inte blivit smittad, kram :)
Esmaralda

76 Kristall:

skriven

Nu har jag presenterat Ögat och kristallen för varandra och följt övriga instruktioner. Jag kommer ha kristallen hemma vid min säng och hålla i den vid meditation. Hoppas att jag gjort/tänker rätt och att den verkar för mig nu. Den är så fin! :)

Ha en mysig kväll. 20 grader och regn här. Ljuvligt!

77 Till Mimmi ❤️:

skriven

Tack för att du delar med dig av dina insiktsfulla, kloka och tänkvärda ord om hur fruktansvärt orättvist livet är och att man ska vara tacksam för det man har i livet här och nu. Livet blir ju inte bättre för att man tjatar hål i huvudet på Esmaralda och tjatar samma fråga om och om igen som en liten treåring.

Jag önskar att du har många fina dagar kvar i livet trots de sorgliga omständigheterna. Jag håller mina båda tummar för det bästa för dig!

Varma kramar

Igges matte 🐈‍⬛

78 Misstjejen:

skriven

Hej

E kvinna som jag har samtal med idag. Hon ser ut som vill lära känna mig mer och förstår mig mer. Även vill hälsa på min lägenhet och har samtaltid där?

Ska jag säger ja till den möjlighet för få en utvecklas våra relation till en bra vänskap?

Ha det bra

Svar: Ja, känns det ok för dig så visst ska du säga ja, kram :)
Esmaralda

79 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag titta på många video i tiktok så hoppas jag att Elvis Presley vet att han är ihågkommen och alla bryr sig om honom. Visste han nu?

Han är hedra från flera... bara så han visste nu? Men det tror jag att han gör... men gör han väl...

Ha det bra

80 Henrika:

skriven

Tråkigt att du råkat ut för denna svåra utmaning i livet! Tack för att du delar med dig av din upplevelse och dina tankar! Sköt om dig! Kram

81 L:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer de vännerna vända sig emot mig nu?
Kram

82 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Hur kommer min kommande kärlek se ut?
Kram 🤩🌺

83 N:

skriven

Hej Esmarslda.

Nu när jag ”valde” bort honom. Hur känner han? Känner han sig lurad utav mig?

Ska jag räkna med nu att de vänner och bekanta vi har runt oss nu ställer sig på hans sida och går emot mig?

Kram

84 Mimmi:

skriven

TACK SKA NI HA FÖR ALLA FINA KOMMENTARER.
NI ÄR EN UNDERBAR BLOGGFAMILJ
JAG SKA TA VARA PÅ DEN NÄRMASTE TIDEN OCH BOKADE I FÖRMIDDAGS BILJETT TILL ISLAND FÖR ATT LEVA MIN STÖRSTA RESEDRÖM. DET SKA BLI SPÄNNANDE. TACK ALLA OCH STOR KRAM.

85 Jossan:

skriven

Kommer det bli bra mellan mig och kollegan snart? Är trött på att hon knappt ens pratar med mig..

Kram

86 Mercan :

skriven

Esmaralda det åskar och regnar mycket söta Esmaralda 🙂 min älskade mor gjorde skydd för våra söta kattungar och de sover gott 🙂♥️🤗🙂

Svar: Vad bra att ni tar hand om dem, kram :)
Esmaralda

87 K :

skriven

inte tvekat. Kan du se varför du kände att han velade? Pga annan tjej eller mig?

Ser du oss som en nästa relation?



Kram

88 ullie:

skriven

min man har precis fått cancer och ska op i morgon jag är livrädd! hur allt ska bli ska gå . inget har spridigt sej men jag mår dåligt JAG ?? för att jag är grubblare ... ja förmodligen
önskar dej allt gott och lycka till kramen

89 M:

skriven

Önskar dig en jättefin resa till Island! Kram

90 Ayanna:

skriven

Gud vilket hemskt besked o få. Håller så med dig. Man ska ta vara på den tid man har och Inte klaga så mycket ♥️

91 Annis:

skriven

Stor kram till dig Mimmi ❤️❤️❤️


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: