Spådomar 2023.......

Nya året kommer bära med sig såväl av det goda som det onda.

Något lär hända med ryska Putin och jag ser en förändrad situation i Ryssland som påverkar världen.  Händelserna är alltså inte slut .

Nya val görs runtom i världen för att minska sitt beroende   och dessa val kan leda till stridigheter.

Jag kan inte se att 2023 innebär fred och frid i världen  men det kan bli en omfördelning av maktpositionerna som till en börja känns positiva men som nödvändigtvis inte behöver bli bra på sikt.

 

Jag ser människor som far illa och som inte har tillräckligt av livets nödtorft.

En ledare blir svårt sjuk eller avlider och detta  påverkar mer än man kanske först tror.

Olyckor kommer ske,  och naturen kan på sina platser bli nyckfull

Terrordåd kommer också att ske och vi blir inte kvitt terrorismen utan snarare  kan den trappas upp.

Precis som gäng och gatuvåld i vårt eget land också trappas upp ytterligare.

Någon kommer försöka att vägleda polis och myndigheter i rätt riktning men det är som om man inte riktigt vill lyssna.

 

 

Det finns människor med bra lösningar på det mesta men egot hos de som bestämmer är för stort och kommer emellan

Det verkar ske ett kändisgiftermål men också  en kändis som går över till Alltet

Det  blir lite  bandat blandat helt enkelt.

En av er i bloggfamiljen kommer vinna en stor summa pengar.

Flera av er möter den stora kärleken och  en av er ställer till med bröllop

Flera av er blir gravida och  en av er hamnar i fängelse för ett brott som utfördes för flera år sedan.

 

I morgon kommer spontana spådomar

 

ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR JAG ER ALLA, ta vara på er och gör bra val !

 

Kram & kärlek💖

1 A:

skriven

Gott nytt år!! 🎆🎇🎉🎊

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Det är fritt idag så om du kan berätta något som jag ska tänker mig eller vad kan jag väntar mig inför min 2023 år? Ser du något om mig?

Ha det bra

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Något nytt händelser i 2023 år för mig? Hur blir det för mig?

Ha det bra

4 <3:

skriven

Gott Nytt År !
Har A tänkt sova här inatt ? Har ju rätt att bestämma själv hur jag vill ha det eftersom vi inte är som ihop längre. Varit ifrån varandra mycket. Ett tungt år för vår kärleksrelation. Han fixade mycket igår favorit vinet till mig så han vill ju vara snäll mot mig. Inte ofta den karln gör många knop.
Hoppas att det blir en trevlig kväll och att det blir wow med make hos make up artist och Ida Sjöstedt klänningen kvällen till ära.
A ger mig aldrig någon komplimang längre vet inte varför ? Det är så konstigt som.att han inte ser mig. Kommer gå all in och gnistra och glimma till midnattstimma 🌟🎉🌟
Kram

5 Khaleesi:

skriven

Ser du något spännande för mig 2023? 💕

6 Helle68:

skriven

💥 ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 💥
önskar jag dig Es och dina nära och kära och till alla här på bloggen.. och må alla våra önskningar förfyllas med det nya året..🧞‍♂️ Kram

7 Lotta S:

skriven

Låter som ännu ett annus horribilis, så mycket hemskt alltså. Orka, alla!

8 Skorpan:

skriven

Rätt dystert verkar det bli, året 2023. Vad felas människorna av idag, det krigas o man utövar våld i allt större omfattning, varför? Usch o fy säger jag, vart är vi på väg? Tur att det inom bloggfamiljen sker en hel del positivt i alla fall :)!

O vad kommer att ske här hos mig Es? Spontanisarna kommer jag inte att finnas med bland så därför är jag nyfiken redan nu över det nya året ;D.

Idag blir det att fira nyår hos kompisarna en bit bort o det blir säkert bra. Mådte svänga ihop en grönsallad o ta med enligt önskemål från värdfamiljen o ta med lite dricka till. Jag tackar o är glad över att inte behöva ställa till med nån fest ;D...

Ha en bra nyårsafton allihop!
Vi syns igen :).
Kram Skorpan

Svar: Ja man kan undra varför människor håller på som de gör....och ibland har lättare till våldsamma handlingar än till kärleksfulla.. det ÄR sorgligt... kram :)
Esmaralda

9 Eva:

skriven

Gott Nytt År önskar jag dig!! / Eva

10 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Med andra ord ett ganska tufft år för mänskligheten!
Vad kan man göra på individnivå? Bra val och ta tillvara på glädjeämnen när de dyker upp.....sända healing och affirmera gör jag gärna, det känns bara så bra.

Vad härligt att många av oss på bloggen kommer möta kärleken, det om ngt är ju positivt! man kan ju bara hoppas man själv ingår i gruppen

Ännu ett År har gått och jag hoppas kunna hålla mig vaken tills 12 slaget, i vanliga fall brukar jag inte längta efter fest, men i År gör jag det verkligen. Blir att fira i ensamhet såvida inte ett under sker.

Vill gäran dela med mig av ett musiktips, en jazzsångerska som jag tycker har en helt underbar röst. Går direkt in i hjärtat.
Hon heter Indra Rios-Moore.

En kort fråga, strosade igenom skoavdelningen i en affär och hajade till när jag såg ett par snygga herrboats, ser du om de har ngn faktisk betydelse ? Det kändes i alla fall speciellt. Reagerar alltid så starkt på bilder ....

Sista dagen på året kommer jag att inleda med simmning, bastu och jacuzzi, sen får vi se hur dagen slutar.

Tack kära Esmaralda för all din uppmuntran och vad du delar med dig här på din Blogg! Du är guld värd!

Gott Nytt År!








Svar: Healing och affirmationer är bra och viktigt !Tack för tipset om Rios-Moore, vilken röst !
Kram :)
Esmaralda

11 SarA:

skriven

Nytt blad, nya blanka sidor att fylla med minnen.
Låter ju lite oroligt i omvärlden men vi hoppas på förändringar med Ryssland.
Min önskan för året är prioritering av mig själv. Hälsa och välmående hos hela familjen men framförallt min egna hälsa. Måste börja bli ordentlig med träning och vikten ska ner. Jag hoppas också att det är året jag byter arbetsplats, höjer lönen ordentligt och får en betydande arbetsroll.

Önskar dig och din familj en härlig nyårsafton och såklart ett gott nytt år till hela bloggfamiljen.
Kram

Svar: Du tänker rätt som ska prioritera dig själv så gör upp en bra plan för att det ska funka, kram :)
Esmaralda

12 Jas:

skriven

Gott nytt år till dig!! Själv hoppas jag på nytt jobb och att vinna en STOR summa pengar😁
Tack för denna blogg som jag nu följt i mer än 10 år.
Kram❤️

13 Helena Ir :

skriven

Det som sker i världen löser sig inte så lätt! Känns
tungt!

Tänker mycket på de unga och barnen som lever i det som vi befinner oss i.

Det gäller att inte tappa hoppet om att under kan ske, om så i det lilla!

Gott Nytt År Esmaralda !

Svar: Ja, mina tankar går också till de barn som växer upp i en värld som på många sätt är väldigt olika den värld jag själv vuxit upp i, kram :)
Esmaralda

14 Solstjärnan:

skriven

Tack för dessa 2023 spådomar 😊 Vi får rikta blickarna mot dom positiva spådomarna med giftemål och kärlek.😊.Fred hade ju minsann varit något man önskar men det är ju inte lätt..
Människor lider,runt om i världen av så många olika orsaker ändå.
Men nu önskar vi för vår del att 2023 blir ett bättre år för oss i bloggfamiljen😊.

Kan ju tänka mig att Pernilla Wahlgren som nyss förlovat sig kan vara kändisen som gifter sig 2023😊.Vem vet..

Es,ser du något speciellt som kommer att ske för mig 2023?😃

Gott nytt år till er alla!!
Kram Solstjärnan ☀️

15 Lupin:

skriven

God morgon
Ja vad säger man.. vi får göra det bästa vi kan av 2023 ✨
Måste säga att det känns något oroande i vår värld med krig, naturkatastrofer och alla skjutningar i vårt egna lilla land, lite ändring i våra lagar och förordningar hade varit på sin plats.

Nytt år står för dörren och jag är optimistisk gällande mig själv.
Nya mål i sikte med en positiv inställning så ska nog allt lösa sig, måste våga trotsa livets väg lite och välja efter egen känsla..
Just nu vill jag trolla bort halsontet som flög på mig i natt och ser fram emot en förhoppningsvis rolig nyårsafton 🥳 Kanske får jag fira på två ställen..?
Gott nytt År Alla! 🥂✨
Kram :)

Svar: Ma kommer nog ta tag i det, men dröjer innan en förändring slår igen !Kram :)
Esmaralda

16 Dunegull:

skriven

Hur ser 2023 ut för mig?

Önskar er alla ett riktigt Gott nytt år 🥂

17 Ghostwriter :

skriven

Blir så ledsen att höra hur ingenting kommer bli bättre… men jag har insett för egen tro att världen är inte meningen att vara fred, och vi ska aldrig glömma våra hjärtan genom det och det går att ha ett fint liv i och efter det mörka



GOTT NYTT ÅR ESMERALDA
tack för det du ger oss och du är viktig!!

Svar: Nej frid och fred för alltid, det lär det inte bli men somliga perioder blir bättre än andra och så har det alltid varit.Är det inte naturen som är nyckfull så är det vi människor själva som ställer till det. Kram :)
Esmaralda

18 Lotta B:

skriven

Ja du Ez, det blir till att huka sig när det blåser kallt.

Och göra bra val.

Tack för det här året, som var tufft men så utvecklande samtidigt.
Jag har gjort en del bra val och skyddat mig själv. Och sagt ja till att testa på ett nytt jobb som har varit lärorikt och som jag är stolt över att ha klarat riktigt bra.Börjat resa mer och träffa vänner och familj.
Nu är jag på tredje stället den här julhelgen. Är hos världens bästa vän och vi går promenader i skogen, har happy hour varje eftermiddag, pratar och har det härligt.
Underbart att uppleva saker och att ha meningsfulla relationer.
Gott Nytt År Ez, tack för allt🎉🥳🥂🍾🧡💛💚💙💜💕

Svar: Kan man bara lära och därmed utvecklas också under tuffa tider så brukar det vända mot det bättreKram :)
Esmaralda

19 Lotta:

skriven

Världen är i total kaos. Vad jobbigt och hemskt.

Kommer nästa år bli roligare och bättre då jag kanske träffar min vän igen? Hur ser det ut?

Kram L

Svar: Ja, det sker en hel del bra för dig och dippar finns det också, det hör ju till, kram :)
Esmaralda

20 Klara:

skriven

Hej, ser inte ut som att det kommer bli så mycket bättre nästa år då, är vi mot slutet eller kommer Gud att rädda världen och sätta stopp tro?

Ser du något om vad som kommer hända i mitt liv nästa år, något specifikt?

Gott nytt år.

Klara

21 Jossan :

skriven

Godmorgon

Ja ser låter ju inte speciellt positivt för välden 2023… Men får hoppas att det inte blir krig som drabbar Sverige iallafall…

Jag hade så svårt att somna inatt efter det lilla misstaget som jag gjorde. Även om fick veta att jag absolut inte skulle ha ångest eller dåligt samvete så finns det där ändå. Men ändå vaknar jag med ångesten igen.. av att jag gjorde fel…

Jag fick plockat undran en del men la en del i en låda och får ta tag i det en annan dag. Jag ska plocka lite till idag sen blir det rening…

Så opepp på ikväll. En kväll i sängen hade kunnat vara det jag hade behövt. Tur jag har en veckas semester till…

Hoppas ni alla får en bra kväll!

Kram

Svar: Släpp ångesten och tänk i nya banor, ingen skada är skedd så plåga inte dig själv.Kram :)
Esmaralda

22 Doris:

skriven

Hej!
Nytt år med nya utmaningar i världen.

Önskar dej Es o alla bloggisar ett gott nytt år.

Har det nya året något nytt o spännande till mej?

Kram

23 New jersey :

skriven

Kära Es
du är en fin människa
och din blogg är bästa !!

ser du graviditet för mig komma eller en stor summa pengar vilket ser mest lovande ut för mig?

önskar dig en Gott Nytt År 2023!! 🙏❤🥳🌈🎊🎉💐❤🙏❤❤😇

24 Jossan :

skriven

Tack!

Kan du inte skriva lite hur man kan dämpa ångest? Jag vet inte om jag är påväg in i en depression ingen. Men jag kämpar emot och gör saker som gör mig glad. Ska ta ett möte med chefen om att jag inte kommer kunna ställa upp hela tiden och få skit av att man inte för det för det kommer inte gynna min hälsa väl!

Jag återkommer med en gästblogg om rensningen blir lyckad och jag kan sova ordentligt sen.

Ps jag hoppas både jag kommer vinna pengar och träffa den stora kärleken 🙈

Kram

25 <3:

skriven

Gott Nytt År !
Har A tänkt sova här inatt ? Har ju rätt att bestämma själv hur jag vill ha det eftersom vi inte är som ihop längre. Varit ifrån varandra mycket. Ett tungt år för vår kärleksrelation. Han fixade mycket igår favorit vinet till mig så han vill ju vara snäll mot mig. Inte ofta den karln gör många knop.
Hoppas att det blir en trevlig kväll och att det blir wow med make hos make up artist och Ida Sjöstedt klänningen kvällen till ära.
A ger mig aldrig någon komplimang längre vet inte varför ? Det är så konstigt som.att han inte ser mig. Kommer gå all in och gnistra och glimma till midnattstimma 🌟🎉🌟
Kram

26 New jersey :

skriven

Kära Es
du är en fin människa Es
och din blogg är bäst !!

ser du graviditet för mig komma eller en stor summa pengar vilket ser mest lovande ut för mig?

önskar dig en Gott Nytt År 2023!! 🙏❤🥳🌈🎊🎉💐❤🙏❤❤😇

Svar: Tusen tack :)Både delar kan ske men jag ser inga oväntade stora pengar närmaste tiden, kram :)
Esmaralda

27 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Ser ut som nästa år blir både sött och salt .
Så roligt med en vinnare i bloggfamiljen ! Giftemål barn och kärlek låter härligt.

Tack Esmaralda för allt du gör för oss !

Önskar dig och hela bloggfamiljen ett riktigt
Gott Nytt År ! <3

Kram Anki med flock

Svar: Kram och gott nytt på dig och hela flocken :)
Esmaralda

28 Fråga:

skriven

Kommer det bli en resa till spanien i sommar oavsett hur det är i omvärlden?

Svar: Ja jag ser dig åka, kram :)
Esmaralda

29 Hedwig:

skriven

Jag hoppas att 2023 blir året då sanningen kommer fram. Sanningen om Covid/vaccinet, sanningen om kriget i Ukraina, sanningen om klimatet, våra regeringar etc. Då kan det bli början på en ny, mer rättvis värld..Jag önskar alla en fin fest ikväll och ett gott nytt år!

Svar: Värsta är nog att det finns mer än en sanning och det komplicerar allting... kram :)
Esmaralda

30 Linda N:

skriven

Gott nytt år fina Ezmeralda! Önskar dej allt det bästa inför det kommande året 🥂✨🙏💕 tror du något extra roligt händer för mej under 2023? Kram 🤗

31 åsa:

skriven

Gott Nytt År till dig E o Övriga i Bloggen!

Tack för spådommen över 2023.
Massa ljus o kärlek.
Kram Åsa

32 Catte:

skriven

Vet inte vad jag känner inför spådomarna för 2023.
Jag tar det som det kommer och försöker att inte bli allt för nedstämd över vad som händer, för det lät inte så positivt.
Ser fram emot spontanisarna!

2022 har känts som ett 'mellanår'. Inte speciellt positivt och känns som jag mest bara följt med och inte orkat med att göra förändingar. Tänkte häromdagen att det verkar vara jobbiga år var sjätte år för mig, 2010, 2016 och 2022. Så jag hoppas på ett bättre 2023, med mer energi att fokusera på min hälsa och på allt mitt.

Önskar er alla ett Gott nytt år! Kramar Catte

33 Bjork:

skriven

Hej kommer jag köpa hus i framtiden?

Kram

Svar: Ja, troligtvis blir det så, kram :)
Esmaralda

34 Josssn :

skriven

Hittade ett gammalt inlägg från januari 22 om ångest. Skulle läsa dina spådomar om året 2022.

Elbilarna ökar men det blir problem -kan ju varit elen…
Många kändisar dog…
Oväder som ställer till problem- har varit en del tror jag../
Krig blev det dock inte av Religion..

Usch vad obehagligt egentligen.. får hoppas det blir ett bra 2023 för 2022 har varit katastrof för mig!

Kram

35 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Blir det månntro så att världen blir av med Putin 2023 men själva kriget i Ukraina fortsätter?

Känns inte särskilt optimistiskt för 2023 då man tänker på världen. Ser du något stort och positivt som händer också? Eller är det bara mer elände?

Kram

Svar: Det kommer ske en hel del positivt också, den saken är klar, kram :)
Esmaralda

36 Katrin:

skriven

Gott Nytt ÅR, hälsar till alla i bloggfamiljen och ser fram emot att följa Esmeralda nästa år.
Alltid spännande att ta del av vad som kan komma.
Kram

37 Maja:

skriven

Hej Esmaralda,

Nyårsfest/middag i gamla vänners lag väntar ikväll. Det ska bli trevligt!

Sen är det svårt att vara på topp.
Oron o ovissheten om framtid...om allt finns där hela tiden.

Ser du hur han tänker kring utlovade pengar etc?
Känns det rätt för honom med sin nya nu på nyår nu då?
Inte för jag skulle ta tillbaks honom efter allt. Inte ens för vår son.

Önskar dej en fin Nyårsafton!

Kram
Maja

Svar: Han grunnar nog lite kring det ekonomiska och har inte fatta några definitiva beslut än, kram :)
Esmaralda

38 Solen ☀️:

skriven

Gott nytt år!!!
🌟🌟🌟🌟🌟

Kram Solen ☀️

39 Helena Ir:

skriven

Ja, precis så går även mina tankar, livet var inte såhär när jag var så mycket yngre. Krig och elände har alltid funnits, men nu är allt så nära en..men hoppet får vi inte tappa!

Kram

40 PiaS:

skriven

Önskar gott avslut på 2022 och gott nytt 2023! 🎇🎆🎐🎊🎉💫❤️

// PiaS

41 Barbro:

skriven

Gott Nytt År Esmaralda!

Lite dystra spådomar om 2023 men vi måste tro och ha hoppet uppe ändå. Ger varenda en av oss kärlek och omtanke till åtminstone en så blir vår värld åtminstone bättre för någon. Och även för oss som ger.

Efter 2 år med mycket sorg och saknad så hoppas jag på ett bättre år. Hoppet om kärlek slocknar aldrig.

Kram
Barbro

42 55:

skriven

Gott Nytt År

43 Mimmi K:

skriven

Gott nytt år!
Kan jag vara en av dem som möter den stora kärleken 2023?

Kram :-)

Svar: Fullt möjligt att det kan vara så, kram :)
Esmaralda

44 Agnes:

skriven

Gäller att ta tag i de där små miraklerna då, i ens egen närmiljö, helt enkelt!

Vakna till en ny dag, ha det man behöver o vara nöjd över det man har!

Jag själv fortsätter att planera för min flytt. Försöka sälja o rensa. Fixar min mat, träning o fritid. Tar ett steg tillbaka gällande intriger på jobbet. Gör min pryl o påpekar för de som gnäller över andra, att helt enkelt göra det de är där för att göra...hålla käft o göra SIN pryl.

(Detta behov av att slänga folk under bussen, som en del har.)

Fortfarande lycklig över att vara singel! Det är en lyx att bara ha mig själv att ta hänsyn till.

Den syster jag har, har nu "äntligen" fått mig att begripa att hon inte vill ha mig i sitt liv. Jag är ju lite trög, då jag envetet hört av mig, nu senast i jul. Då jag inte skickade ngn julpresent,(hann inte) så blev det ingen från henne. Gud alltså...här har jag tvingat fram kontakt, år efter år, med en släkting som inte vill ha kontakt, men lixom jag själv, är uppfostrad till att "tacka" för ngt.

Min syster kommer att bli miljonär när hennes far dör, vilket antagligen är det som gör att hon håller avstånd. Tänk, om jag vill ha pengar, eller saker? För när hon får sina miljoner, så kommer hon att kunna leva sitt liv.
Nä, "Kära" syster..jag skiter fullständigt i dina pengar...det är ditt beteende jag har svårt för. Dina krav på vad jag ska prata om, dina krav på att vara hemlig, och att du kallar vår släkt för din o att jag inte har ngt med dem att göra.

När vår mor dog, och jag stod där, dels med ett dödsbo från min hastigt, avlidne son, o så då, drygt 60 dgr senare, även ett dödsbo från vår mor (som var samlare av rang av skräp) så får jag veta orsaken till att Systra-min höll sig borta, frånsett till att hämta det hon ville ha.
"DU ERBJÖD DIG FRIVILLIGT!"

Hon hade annat att göra, vilket jag hade/har full respekt för, men vad var valet? Hade jag inte tagit tag i vår mors röra, så hade allt hamnat på tippen. Systra ville ha saker, och jag fixade, men när jag påpekade att det var tärande, med sonens lägenhet, moderns dito, rensande, städande etc, så fick jag veta: "Du erbjöd dig frivilligt!"

Jo, man kan visst göra slut med sina släktingar. Så nu går jag vidare. Min egen moral kommer att vara att jag hör av mig när hon fyller år. Tyvärr orkar jag inte mer av kontakt, då min sinnesfrid är viktig.
Seriöst så varken vet jag, eller känner den person som är min syster.

Mina barnbarn gjorde stora ögon när de fick veta att jag har en syster. Då hon aldrig träffat dem eller haft ngt med dem att göra under hela deras liv, så förstår jag reaktionen. de vet hennes namn, men mer är det inte.

Så, mina nyårslöften är att helt enkelt lyssna mer på mig själv o göra det som känns bäst för mig.
Hjälpa min son så gott jag kan, då han nu, från att ha haft en välbetald tjänst, valt att bli student gåendes på csn, för att läsa in det han tycker är kul, och om inte bara ger en bra lön.
Sonen är ensamstående 2barnpappa vars barn har ett flertal diagnoser, så han är en tuffing! Yngsta barnet har bl a trotssyndrom, adhd, lättare språkstörning o en släng av dyslexi...det äldre sina varianter. Underbara ungar o givetvis Farmors stjärnor!

Dagen går i chillandets tecken, då jag valt att vara hemma med bara mig själv...och Julens andar o gastar, hehe!

Och till dig, Es! En önskan om att 2023 blir det bästaste ever för dig o din familj! Tacksam att tillhöra din Bloggfamilj!
Du gör så mkt för alla, när du själv har dina problem. Fantastiskt!

Och Finaste Herr fralla! Blir han snart storebror, tro? ;0}

Till er alla, ingen nämnd o ingen glömd...ETT GOTT NYTT ÅR! ;0}

Svar: Ja, visst kan man göra slut med sina släktingar och ibland är det ett måste för att man ska kunna välja sig själv fullt ut i ett bra liv. Du har jättefina barnbarn och du är en viktig person för dem, men det vet du redan :) Du gör bra val, du vet vad du vill ha och du vet hur du ska nå dit.. så fortsätt kämpa och det kommer inte bli förgäves !! Vad roligt att du frågar om MG kanske ska bli storebror - det tjatade han om vid sitt senaste besök här men inga sådana planer finns.. inte än i alla fall :) Kram :)
Esmaralda

45 Ghostwriter :

skriven

Min storebror har bytt nmr och har inte ens mage att säga det…. Fast jag visat att jag verkligen villa ha kontakt och tänker på barnen. Jag är deras ÄNDA faster. Så har skrivit god jul och allt till någon gud vet hur länge som inte är han…. Förjävligt. Hans sambo verkar vara de som ligger bakom. Är så trött på egoister….



Ska jag försöka ringa honom nästa år? Eller ska jag låta vår relation dö för gott. Vill ju ha kontakt med barnen och de är ju ingen rättighet tyvärr. De tar bort barnens familj. Hur kan man va stolt över sig själv ….



Kram

Svar: Vill du ringa honom ska du ringa, han verkar vilja ha kontakt så småningom, kram :)
Esmaralda

46 Nornan:

skriven

Din blogg Es är min fasta punkt i tillvaron om morgnarna sen många år så stort tack för det gångna året.

Dottern ska föda barn när som helst nu och vi är glada att det hinner bli Januari för barnets skull. Fast man vet ju aldrig, det är många timmar kvar...
Är lite orolig hur det ska gå för henne med förlossning och månaderna efter. Har en dålig känsla i maggropen vad gäller pappan, han verkar mer se till sig själv än något annat.
Kan du se något om detta?

Önskar dig och familjen ett riktigt Gott och lyckligt Nytt År! ✨️

Svar: Jag tror din dotter klarar det bra, oavsett vad som kommer, och barnen ger henne extra styrka och stabilitet, kram :)
Esmaralda

47 Labolina:

skriven

Tack för intressanta förutsägelser och gott nytt år till dig och familjen.

Kan du se något om mitt år och hur är det med min man kommer han att må bättre snart?

48 Mercan :

skriven

Gott Nytt År söta Esmaralda önskar jag till dig och dina nära och kära och alla i bloggen 😊 ♥️ 🤗 🙏

49 Mickis:

skriven

Blandad kompott och tack! Nog har världen prövats. Först covid som inte tar slut och så allt med Putin. För att inte ta om eländet med våldet. Usch!

Hur skall ni fira ikväll? Blir inget för mig efter två dåliga nätter så är trött. Men hoppas att jag inleder nya året på bra och piggt sätt i morgon :) Spännande att flera i bloggfamiljen skall få möta den stora kärleken 2023. Önskar att jag är en av dem :)

Stjärnorna på slottet premiären igår kväll var ju för bra. Älskar att lyssna på andras livshistorier och jag lär mig om mig själv och mina styrkor och som kollegor sagt "Du ser detaljer och kan läsa situationer och människor som inte alla kan" Det Es tror jag är min stora styrka och det jag vill få jobba med framöver också.
Kram

Svar: Mamma är ju fortfarande här hos mig och är ännu konvalescent så vi ska ha en lugn nyår.. mamma bjuder på tre rätters meny catering och på Bingolotter !! Ingen av oss är Bingospelare men nu fick mamma ett infall:) Kram :)
Esmaralda

50 Smöla:

skriven

Om jag ska ha tur och vinna i spel, vad ska jag då spela på? Trav, lotto? Turnummer?

51 AnnaK:

skriven

Gott nytt år 🥂🥳

Varför drömmer jag så irriterande drömmar. Nu drömde jag att jag försökte sätta en hårsnodd i någons hår och jag försökte och försökte men det gick inte. Denna människa skulle gifta sig och fördröjde allt. Ingen och inget blev klart. Drömde även att jag hade ett litet barn i vagn och det var det enda som inte var frustrerande i drömmen 😄

Kram 🤗

52 Fisan:

skriven

Gott nytt år Es ❤️!
Hur ser 2023 ut för mig? 2022 var ingen höjdare direkt.
Kramis ❤️

53 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gott slut på gamla året o ett Gott Nytt År 🥂🎉🧨

Fråga
Igår skrev du att om jag ”planerade” Nyårsafton så skulle den bli lugn???? Förlåt men jag förstod inte ditt svar kan du snälla förklara hur du menade?
Tacksam för svar kära Es o ha en riktigt Go kväll med allt vad det innebär🌹
Kram o Kärlek 🤗♥️

Svar: Jo att du planerar din nyårskväll på ditt sätt och gör den sådan som du vill ha den och inte känner oro, kram :)
Esmaralda

54 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag vill tacka dig för ett underbart år! Att läsa din blogg är något jag älskar att göra. STORT tack för allt du gör för oss! 😍🥰💖 Jag vill önska dig och din familj ett riktigt Gott Nytt År! 🥳🎊🍾🥂

En sista fråga för i år från mig är om N var på bandyn igår kväll och om han tittade lite på mig?? Kram Zoey 💕

Svar: Tveksamt om han var där, kram :)
Esmaralda

55 Silvertassen:

skriven

GOTT NYTT ÅR Es! 🥳🥂❤️

Jag undrar om jag kände dom som vinka igår kväll eller var de inte till mig?? Kram ❤️

Svar: Någon visste nog vem du är, kram :)
Esmaralda

56 Makaon:

skriven

Tack för allt under år 2022 Es.
Slutet på det här året blev väl inte så bra, covid och mer bråk för dottern. Hoppas verkligen att det lugnar sig som du sett och att nya året blir bättre framför allt för dottern men även för oss som föräldrar som också lider med henne.
Nu ser vi fram emot 2023!

Svar: Ja, det är tufft men det kommer ett lugnt, kram :)
Esmaralda

57 Mimi:

skriven

GOTT NYTT ÅR!!

Kan jag hoppas på att det nya året kommer med positiva förändringar i mitt liv? Livet har inte varit lätt de sista tio åren.

Kram

58 SOL:

skriven

Jeg vet ikke, jeg tror vi må snu oss mot lyset, være med "lyse" mennesker, skratte så vi bikker av stolen, da blir vi ikke så redde, så skinner vi sterkere selv og kan smitte en annen.
Skiten er nå likevel der ute, det blir ikke mindre skit om vi graver og graver, om vi leser og leser og hører og ser en million negative ting vi ikke kan forandre. Men vi kan forandre ting i vårt nærmiljø, stille opp, hjelpe til, skape et positivt miljø som folk kan vokse i.
Jeg vet ikke, men min svoger sa en gang til meg (da jeg ikke kom meg ut av min bitre kjærlighetssorg) Du vet det Sol, at dess mer du graver i skiten jo verre blir stanken.

Jeg kjører mye bil, spesielt på landevei og i går i mørket, på en svingete,smal strekning satt det plutselig en stor ugle midt på veien i min kjørebane (ooj hvilke øyne!) Gudsjelov kom det ingen bil imot og jeg hadde takk og pris ingen bak så jeg bråbremset, men det var hålt, bilen sklei og ugla fløy ikke. Fly! FLY NÅ!!! tenkte jeg, nei, den gjorde ikke det. Med låste hjul sklei jeg over den og stoppet på tvers i veibanen, hørte ikke noe dunk. Plutselig kom to stooore vinger opp fra under bilen, rett foran frontruta og fløy til nærmeste tre.
Jeg googlet senere, det var en Kattugle, ugler er fantastiske dyr.
Ez, tenker du at slike ting betyr noe? I mange kulturer gjør det jo det, de mener at møtet med dyret er en beskjed til deg, at dyrets egenskaper og kvaliteter er noe du også har eller bør utvikle.
Herregud! Takk for at jeg ikke kjørte ihjel det vakre dyret!

Svar: Det var verkligen en stark händelse du råkade ut för. Tur att varken du eller ugglan blev skadade. Detta var utan tvekan ett meddelande till dig som handlar om pånyttfödelse. Inte av dig, märk väl, för detta var ingen varning till dig utan ett meddelande om att en till dig kär och älskad själ föds på nytt och ni kommer mötas så småningom. Det var en speciell upplevelse, hämta energi ur detta... kram :)
Esmaralda

59 Cami:

skriven

Det är en hemsk värld vi lever i men vi tragglar vidare.
Hoppas på kärleksbloggar här nästa år💘
Gott Nytt År! 🎉
Han slutade svara på mess efter 1 vecka och fick ingen förklaring så vet ej varför🤔 Släpper min svacka snart?
Vi "ses" 2023🤗!

60 Jossan :

skriven

Så nu har jag renat lägenheten! Sen om jag gjort rätt eller om det har hjälpt är ju en helt annan sak! Jag lutar iallafall rök och det gör det i min nästa också. Det gör ont i näsan! Men jag trodde salvia skulle lukta gott men nej så var inte fallet! Jag hoppas på att kunna sova gott från och med nu! Få bort den tragiska ångesten som sitter i väggarna samt min egna depression. De som bodde här under 60 talet förlorade sin son tragiskt. Kvinnan dog själv för ca 1 månad sen så de får vara tillsammans igen.

Nu ligger jag i badet och tänkte göra en sån skrubb för att verkligen få bort 2022 från mig 😂

Hoppas ni alla får en bra kväll! Om jag stannar hos vännerna eller ej återstår att se!

Kram

Svar: Härligt och du har lyckats hur bra som helst med rensningen av lägenheten... fyll nu på med goda och positiva tankar hos dig själv, kram :)
Esmaralda

61 Fjärilen :

skriven

Önskar er alla på bloggen och Esmaralda
Ett riktigt Gott Nytt år🥂🌟

62 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tror att jag hitta min nyårslöften att var mer modigt? Att våga sätta gränsen. Säga ifrån och allt som jag behöver stärka mig själv.

Det ska jag kan gör? Med hjälpa av min egen verktyg?😄 så tack vare jag såg en inlägget på facebook. Jag tänker att jag behöver blir mer modigt...

Det borde var logiskt?

Ha det bra

Svar: Mod är en väldigt bra sak att jobba på, du tänker så rätt, kram :)
Esmaralda

63 Kristin:

skriven

Kjære Esmaralda.
Jeg vil takke deg for alle fine innlegg og seanser i inneværende år,. og ønske deg, din familie og hele Bloggfamilien et Riktig Godt Nytt År. KRAM !!!

Svar: Stor nyårskram tillbaka :)
Esmaralda

64 Mickis:

skriven

Just det! Är Bingolotto. Tänk om ni vinner nu när mamsen fick detta infall :) Kanske får kolla så att jag hlr om ni ringer in :) Minns att ni förra året kroknade i säng innan tolvslaget när vi hade covid :)

Jag har ställt fram saltet till Manicken som han skall få när jag kommer hem. Nyårspepp så han är laddad inför nya året :) Har han och/eller andevärlden någon hälsning till mig såhär på årets sista dag och snart början på 2023 ... som ändå känns lite speciellt på något sätt? Kraam

Svar: Ja, förra året spelade vi Bingo den 23:e... men orkade typ knappt något... och det var covids fel !Bra att du ger Manicken lite salt....och andevärlden säger att du ska vara beredd, något nytt lär komma... kram :)
Esmaralda

65 Mickis:

skriven

När *ni hade covid ska det stå ...

66 Dejsan:

skriven

Gott Nytt År

67 Dahlia:

skriven

Gott nytt år fina du!
Och hoppas många av dina fina spådomar slår in för bloggfamiljen!
Men spådomarna för världen kunde man ju önska var lite ljusare! Men varken du eller någon annan kan ändra världen. Hur mycket man än vill det, kan ju bara ändra för sig själv.
Hoppas mitt 2023 blir ljusare allafall!

Es ser du om denne herre har lite varmare känslor för mig? Ibland är jag helt säker på det, men sen ibland totala motsatsen, det svajar med och lika som min självkänsla. När det är på topp känns det som han gillar vara nära och prata med mig, men när det är å andra sidan känns det som han vill undvika och fly mig. Kan du reda ut detta för mig? Vad känner han för mig, allt i allt han är en fin person på djupet.

Tack! För allt och för i år! Ha en trevlig kväll nu :)

68 Alie:

skriven

Es, ser du om han kommer fira nyår själv som han sa?
Kram :)

69 SOL:

skriven


Ååååå, så kult med svar. Vi fikk nemlig en stor gladnyhet i julen, det skal komme et barn i Mai og da blir jeg moster til 4.
Det gjør meg kjempeglad på hele storfamiliens vegne.

Så takk for en så fin nyttårshilsen!
Går det å kjenne igjen denne sjel som jeg elsker så mye?
Hva om min maskuline,mandige pappa kommer tilbake med lokker i håret og rosa klänning :-))))))
Jeg vet, det må jo ikke være dette barnet, kommer jeg til å forstå hvem barnet og sjelen er??

70 Silvertassen:

skriven

Okej, den enda jag har i tankarna som vinkade är killen jag tänker på och hans mamma, var de dom?? Kram ❤️

71 Silvertassen:

skriven

Okej, den enda jag har i tankarna som vinkade är killen jag tänker på och hans mamma, var de dom?? Kram ❤️

72 Jeanette:

skriven

Tack för svar!

Spännande att se vad det blir av år 2023.
Både för min del och för Sverige, ja hela världen.

Önskar dig ett Gott Slut och Ett Gott Nytt År!

73 <3:

skriven

Blir det en ny kärlek för mig 2023 ?
Kan det bli M eller B? Ser du ngt tecken ? Nu börjar partykänslan infinna sig och tror make blev 🔝💄och att det är glow omkring mig nu.
Kram
🎉🍾🎉
Gott Nytt År ! 🌟

74 Mercan :

skriven

Tack Esmaralda för allt som du gör för oss för våra söta katter och söta kattungar för alla djur som lider på gatorna och för katten som du hjälpte mig som jag begravde 😔♥️♥️♥️🙏🙏🙏

75 Dune:

skriven

Vad ser du för mig år 2023?

76 Mandarin :

skriven

Gott nytt år Esmaralda och tack för detta året och alla roliga blogginlägg och alla dina svar! Kram

77 SusanneAmalia :

skriven

Ett stort Gott Slut och ett
fantastskt Gott Nytt år önskar jag dig.. ❣️

Bloggfamiljen önskar jag ett underbart Nytt år med glada och glädjefyllda händelser ❤️🙏🥂🥂🧚🧚‍♂️🧚‍♀️


Tack Esmeralda för all glädje och all tålamod.. Tack för din b
ogg och tack för stöttning och all hjälp du ger till alla.. Jag hoppad att det är jag som vinner pengar då ska jag hjälpa min yngsta son med att förverkliga hans dröm om att alla som vill och jobbar för det ska ha en meningsfull plats i samhället.
Love you... In all my hart...



78 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du hur många år det tar innan min bror kommer träffa tjejen som är rätt 😉du såg en tjej i skolan nu men en annan som är först 😎

79 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Det är bara att gilla läget, mörka tidevarv har kommit och gått genom hela människans historia. En får fokusera på de små guldkornen i vardagen och vara tacksam över sånt som de flesta svenskar tar för givet - tak över huvudet, mat på bordet och en skön säng.

Nyligen siade du att jag har fler motgångar kvar som jag ska ta mig igenom innan det vänder till det bättre. 2022 har varit ett tungt år med flera djupa dippar i måendet, jag är så tacksam över att du har funnits här i bloggen och likt en fyr i mörkret kastat ditt ljus längs livets väg. Tack för allt stöd jag har fått av dig 2022

Jag och Igge firar med en lite extra lyxig hemmakväll med gott att äta till oss båda. Vi håller tummarna för att ni tar hem storkovan på Bingolotto! 🐾
I morse på Nyhetsmorgon skrapade en tjej fram 5.000.000 kr på Triss!!
Att glädjas åt andras lycka är bästa medicinen mot bitterhet ;)

Jag och Igge önskar er ett gott slut och ett GOTT NYTT 2023

Massa kramar

80 Mickis:

skriven

Ja det var en rälig nyårsafton ni hade. Lika trötta som jag är. Tack för hälsningen! Jag lyssnar på dem och kan andas lugnt då :)
Lycka till med bingon! Kram

81 Bjork:

skriven

Hej ingen fråga vill bara önska gott nytt år.

Kramis

82 Smultronstället:

skriven

Gott Nytt År till Ezmaralda och Bloggfamiljen ❤️❄️🌟
Här har det ommöblerats och fixats med mat, bara för att ett enda sällskap ska komms på besök. Hualigen, nu kommer jag ihåg varför jag både älskar och HATAR bjudningar 😂
Inte för att jag bor litet, det är nåt jag är väldigt medveten om. Men, med stort hus, många ställen att ställa saker på 😁
Sambon tycker jag ska varva ner.... Hur blir då maten klar? 😂

83 Jen:

skriven

Nytt år, nya utmaningar ☺️
Kommande år medför nog en del utmaningar för många av oss. Inte minst ekonomiskt. Känns inte som att samhället alls är utformat för att leva själv, (särskilt inte med barn).
Nu hoppas jag på ett 2023 med lite flyt och glädje. Att mina nära ska få må bra och vara lyckliga. Ett riktigt fint avslut på det gamla och start på det nya till dig med Esmeralda och alla i bloggfamiljen!

84 Lina:

skriven

Det verkar bli ett till tufft år för oss.

Jag hoppas att jag är en av dom som kommer möta stora kärleken. Har i stort sett gett upp hoppet att han dyker upp, men håller tummarna att 2023 är året vi möts.

Gott Nytt År till er alla 🎉❤️

85 Misstjejen:

skriven

Hej

Varför C kvinna är så otacksam mot mig att hon får mig som tänker på den ord mod som jag har aldrig tänker på tidigare av hennes inlägget på facebook. Jag försöka ju ignorera och låta henne inte bränna min energi på fel sätta.

Jag är glad ändå det hjälper mig på något sätta. Så jag är tacksam.

Jag hoppas att min sista timmar blir bra av slutet i 2022.

2023 blir lite spännande tid för mig.

Hoppas du får en riktigt bra och gott nytt år!🥳

Ha det bra

86 Misstjejen:

skriven

Hej

Kan jag få en tips på hur ska jag får en bra starta på hela året i 2023 år. Från imorgon och framåt?

Med en glädje och kärlek känslan att jag ska stärka mig själv?

Men hur så har du tips?

Ha det bra

87 Mercan :

skriven

Ser du Esmaralda om allt är bra med våra söta katter och söta kattungar hemma i Bulgarien i trädgården 🙂♥️ 🙏🙏🙏

88 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag önskar mig just nu att jag kunde prata med någon om min önskelista och jag ska gör i 2023 år att uppfyllas dom. Vem är med mig just nu. Bara änglar? Dom stannar med mig och hänga med mig?

Ha det bra

89 Anonym:

skriven

Usch låter inte som en trevlig situation räcker väl med naturkatastrofer?

Vi kan inte påverka vad makthavarna gör, tyvärr.

Önskar ett Gott Nytt År

90 Solen:

skriven

God fortsättning. Ny på din blogg, så kul jag hittade hit😃. Ska bli spännande att läsa. Jag behöver ha ngn nystart el damma av ngt gammalt för att lysa upp energin hemma igen, känslan av ngn finns omkring mig i hemmet som vill säga/visa ngt så det kanske är det tecknet som behövs. Tack på förhand för bloggen🌞


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: