Knock knock....

 
En del människor är ju också på det viset som på bilden... same same but different !
 
En gång kände jag en kille, Ahmed, och så fort han kunde  lukta sig till att det var läge för att propagera politiskt så gick han igång.
Och han slutade aldrig.
Monologerna var långa.. never ending och till sist stod han där ensam.
Somliga har ingen känsla när det gäller att tråka ut sin omgivning.
 
Och de detaljerade människorna... herregud !!
 
De börjar berätta något och fem minuter senare tappar man fokus, man  börjar tänka på  helgens shopping och planera sin semester i tankarna och när de omsider är klara med sin omständliga utläggning..  då förstår de inte att lyssnaren kroknat för länge sen.
 
Somliga lärare  i skolan var på samma sätt.
De tappade elevernas intresse efter ett par minuter men det märkte de inte så länge ungarna satt tysta i sina bänkar.
 
Elller ännu värre... att ha en omständlig och detaljerad partner..... som igenom en hel  mys-lördags -frukost  håller monolog om  det ena ointressanta efter det andra.
Det räcker att man  " hm " - humar lite då och då och ens egna tankar vandrar iväg.
 
Somliga kan bara inte känna av.
Finns det en punschline i slutet... så har man ju konstaterat den redan i början av  monologen.
 
I morgon  kommer ryska syster.. du blir det bad & virre och Shepherds pie .. längtar redan !
 
Kram & kärlek 💖
 
 
 
 
 
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Är det något negativ som C kvinna prata om med mig? Jag tänker mest positiva och roligt att kunde skrattar åt.

Känner hon sig trygga med mig grund av hon kan bete sig så illa mot mig?

Kanske jag borde säger till henne att prata med en professionell psykologi om hon fortsätter såhär och ser något farligt tecken så ska jag stoppa henne?

Ha det bra

2 SarA:

skriven

Äntligen börjar veckan gå mot slutet. Denna covidkarantän med små barn är inget kul. Men skönt att ha avverkat coviden nu ialf och är glad att vi kom lindrigt undan.
Vi ser fram emot att få nycklarna till vårt hus. Bara drygt en månad kvar!
Många tankar som snurrar kring detta huset, skönt att få en vecka ”off” från jobb för att fundera och planera lite. Kommer allt lösa sig med renoveringen, speciellt golvet som behöver läggas om?
Även om vi inte hinner klart innan inflytt så hoppas jag att vi kan bo där någorlunda ok?
Kram

Svar: Jadå, saker och ting kommer lösa sig... ta en sak åt gången och rör inte ihop så mycket på en gång, kram :)
Esmaralda

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag känner bara att jag får leta efter en nya person. Men inte person som tycker att person är roligt själv för att var med mig.

Utan jag tycker person är roligt och vi kan skrattar åt tillsammans. Pratar så mycket om allt.

Jag tror att det är på G att hitta en annan som tycker vi båda är roligt tillsammans och kan pratar om allt.

Eller finns det redan en person som i närhet? Så bara om jag hitta person?

Ha det bra

4 Rädd:

skriven

Hej E!

Kommer jobblivet bli bättre? Var det bra att jag sa till och frågde om hjälp? Kommer jag må bättre nu?

Kram och lärlek

5 AnnaK:

skriven

Nog är väl han kvar i förhållandet mest av bekvämlighet och för att det är praktiskt?

Kram 🤗

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Känner C kvinma sig trygga med mig så hon kan uttrycka sig hur hon vill även lita på mig?

Jag hoppas ju att hon var positiv mot mig och vilja skrattar med mig... varför har det blir så?

Kommer det en dag att hon är positiv mot mig?

Ha det bra

Svar: Hon är inte alldeles enkel att förstå sig på.. var dig själv och det kan gå åt rätt håll, kram :)
Esmaralda

7 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! Killen jag träffat verkar vara för bra för att det ska vara sant. Är det så att jag äntligen min soulmate? kramar

8 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, vad mysigt att ryska syster kommer.
Vilket fredagsmys.
Hur skulle JB ta det om jag hörde av mig ?
Är han fortfarande singel ? Vill han inte träffa någon den försiktiga generalen 😉
Kram

Svar: Han verkar ha någon annan i tankarna, kram :)
Esmaralda

9 Jossan:

skriven

Så nervös jag är! Nu är anmälan till radhuset/lägenheten. Jag hoppas såååå mycket att den blir min. Jag drömmer och ser mig själv i huset. Jag tänker lite också hur pass stor chans jag har. Det var större chans att vara längre fram om du bodde eller arbetade i staden. Tänk om jag hade kunnat få den uteplatsen och ett syrum/arbetsrum.

Så nu väntar vi på att få beskedet..

Idag har jag Såå ont i armen efter min spruta..

Håll tummarna att huset blir mitt!

Kram

10 lilla m:

skriven

Hej Es, blir det fler magiska stunder? Kram

11 Lotta:

skriven

Ja, det är jobbigt med folk som bara pratar på oavbrutet. För några år sedan var jag tvungen att avsluta en vänskap pga att hon bara pratade, pratade och pratade. Dränerade mig på energi. Jag gillar henne men orkade inte med. Så kan det bli.

En fråga som gäller livet! Jag hr verkligen ställt till det. Var för mycket känslomänniska och sabbade det bra som kom till mig. Gick inte att rätta till. Synd att de inte var snällare, men undrar om jag blir erbjuden nytt igen från det jag har mest ångest för att jag sjabblade bort.

Kram från klantiga dramaqueenen Lotta

Svar: Ja, ibland blir det bara för mycket med pratande människor !Något nytt verkar komma men kan dröja en tid, kram :)
Esmaralda

12 Misstjejen:

skriven

Hej

En fråga om att har C kvinna lite känslan blandad från tidigare livet och just nu om mig. Eller är det mycket som hänt i hennes livet. Men jag ska försöka min bästa ändå att lyssna och finns där även om det är svårt för mig.

Jag vet hur kommer det var för tufft för lätt att hanterar

Hur ska det går för mig?

Ha det bra

13 Beundrare :

skriven

Är mannen singel som ger mig långa ögonkast? Kram

14 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Ser du något spontant om mig?

Kram

15 Shenzi :

skriven

Kära Es!
Ser du om jag är länge på den praktikplats jag kommer få snart eller kommer jag bara vara där några månader innan jag byter till ev nästa??? Kram Shenzi 🌹

Svar: Ett byte kommer men ser inte riktigt när, kram :)
Esmaralda

16 💕 Zoey 💕:

skriven

God förmiddag Es!
Jag har två frågor som jag hoppas jag får svar på idag:
1. Ser du om det finns själslig kärlek mellan mig och N?
2. Jag och E har pratat ut efter bråket som var på nyår och det kändes bra, ser du om allt är grönt med henne? Kram Zoey 💕

Svar: Ja, det ser ut som om det ä ok med E nu men kan ta lite tid innan det blir som vanligt igen, kram :)
Esmaralda

17 Skorpan:

skriven

Oops, jag är den detaljerade berättaren, men det vet nog säkert de flesta om, speciellt här på bloggen ;). Tur att jag har dom som orkar lyssna på mig, men får väl se om karln är likadan, eller behöver jag jämt fatra mig kort? Då blir det nog inte nåt "vi" ;).

Har påbörjat ett jobbprojekt som innebär en del detektivarbete o kontaktande av folk. Ser du om jag ror projektet iland Es? O kunde detta generera lite extra klirr i kassan, det förra projektet gjorde ju inte det, why am I not surprised..

Hlvetes halka o idag psykologbesök med barnet. Jag hoppas det blir lyckat o livet börjar te sig gladare för barnet...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja, du har alla möjligheter att dra projektet i land !Det kommer vända för barnet och bli bra men kan ju ta lite tid, kram :)
Esmaralda

18 Monica:

skriven

Det var en man som jag och min sambo umgicks med. En gång ringde han mig. Han bara pratade och pratade. Jag lade telefonen ifrån mig Gick ut till köket och för att diska en stor disk. När jag kom tillbaka för att fortsätta samtalet så bara pratade och pratade han och förstod inte att jag hade lagt telefonen ifrån mig och att jag inte hörde på

Svar: Ja herregud vilka djur det finns i vår herres hage :) Kram :)
Esmaralda

19 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Har en i min omedelbara närhet , det tröttar ut mig fullständigt. Ligger i personligheten och kommer aldrig upphöra. Försöker bara gå undan när det är möjligt.

Har börjat fundera på ngn form av arbete, ngt helt nytt, men jag vet inte om ngn är intresserad av att anställa mig. Mer som en timanställning och bara då och då, lite längre fram. Har kanske ändå åldern emot mig.

Blåsigt och kyligt hos oss, blir att vira in sig ordentligt under morgonpromenaden. Vila och planera hemresa, trots allt lite knepigt med tanke på omicron...

Kram







20 Alie:

skriven

God Morgon,
Det där men omständigt människor när man ska berätta något och aldrig komma till slutet.. kryper i hela kroppen och man slutar lyssna.
Som man brukar säga, vi är ju alla olika.. ;-)

Idag är det isvindar och sol, kanske blir en långpromenad i skogen, fylla på energin... sist mötte jag en ståtlig hjort, det var mäktigt.
Ser du om någon positivt kring mig på ingång?
Kram :)

Svar: Positivt ser ut att komma, något som du längtat efter... ha en skön långpromenad.. kram :)
Esmaralda

21 Mvp:

skriven

Börjat skriva med en kille nu som börjar på R. Bor en bit ifrån mig. Känns som vi klickar så enkelt. Är det någon jag kommer träffa eller vad kan du se mellan oss ? Kram

22 Fitnesskillen:

skriven

Godmorgon ez

Jag vill tacka för svaret jag fick utav dig i måndags 🙏

Jag har en ytligare fråga, kommer det att gå bra när jag och min tjejkompis kommer att bo tillsammans? Och sen när du skrev att det finns en annan tjej som du fick fram som jag ska vara tillsammans i framtiden, hur kommer jag och den tjejen få kontakt?

Ha en fantastisk fin torsdag och stor kram 🤗

Svar: Du kanske får räkna med att du inte bor så länge med tjejkompisen... hur du och din framtida tjej får kontakt ser jag inte, kram :)
Esmaralda

23 Kristin:

skriven

Ja, kjære Esmaralda. Det er mange forskjellige sinn og jeg vet akkurat hva du skriver om.
Spesielt det at enkelte begynner å prate og at i løpet av noen minutter, er man langt inne i sin egen tankerekke. Slitsomt!
Det er mye omikron og smitte her nå, men jeg skal ut å storhandle i dag. Har en følelse av at jeg, ikledd munnbind, vil unngå å bli syk. Kan jo hende det er ønsketenkning, men jeg orker ikke bare å unngå alt der det er folk. Kan selvfølgelig bestille varer, men mye hyggeligere å komme seg ut.
Leste for lenge siden at en del som har blodtype 0, unngår virussykdommer, eller blir ikke så syke om de blir rammet. Jeg har 0 Rh-. Kanskje derfor jeg ikke har hatt influenza siden jeg var liten jente og hadde Asiasyken?
Uansett, jeg ønsker en fin dag.
Pudlene sender en hilsen til MG. KRAM!!!

Svar: Jag tror shoppingen går bra och skulle du få omikron så blir det inte riktigt sjuk.. några sådana tecken ser jag inteKram på dej och varenda en av fina pudlarna .. MG hälsar... :)
Esmaralda

24 Skrållann:

skriven

Hej!
Är benägen att hålla med dig och när jag tänker efter är min man väldigt detaljerad. Han älskar att prata om saker i minsta detalj men med tiden har han blivit sämre på att lyssna. Han är otroligt disträ och denna vecka är vi båda lediga om dagarna men det känns som intresset för varandra börjar avta och samtalsämnena tryter.
Är det så eller är det bara en fel känsla jag har?

Kram❤️

Svar: Jo, det är nog som du själv tänker, kram :)
Esmaralda

25 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Min chaufför till handlingsturer är så och det är bara att hmma o gilla läget ;-)

Slapp grannen i natt han kom 01 och trodde han skulle behöva hjälp att avhysa hyresgäster som inte flyttat...hur han tar att jag inte kommer släppa in honom återstår att se..Posten jag hämtat ligger i en kasse och jag vill ju inte bli smittad ...

Snö 1 dm och kraftig blåst = innesittarväder

Kram Anki med flock

Svar: Här lyser solen och stormen har bedarrat...blir en kort promenad såhär första turen efter ischiasen ! Kram :)
Esmaralda

26 Beundrare :

skriven

Är mannen singel som ger mig långa ögonkast? Kram

27 Eva K:

skriven

Hej och hoppas allt väl! En fråga min dotter trivs inte på sin skola ser du om hon kan byta under den här terminen..😊?
Ha en fin torsdag!

Svar: Möjlighet till byte ser ut att finnas, kram :)
Esmaralda

28 Dunegull:

skriven

Kommer från och med feb nu börja microspara och lägga i fonder och aktier. Kommer det ge bra resultat?

Kram

Svar: Ja, det ser ut att bli bra och är ett klokt beslut, kram :)
Esmaralda

29 💕 Zoey 💕:

skriven

Tack för ditt svar! ❤️
Du kan möjligtvis inte se om det är själslig kärlek mellan mig och N? Kram Zoey 💕

30 💕 Zoey 💕:

skriven

Tack för ditt svar! ❤️
Du kan möjligtvis inte se om det är själslig kärlek mellan mig och N? Kram Zoey 💕

31 <3:

skriven

Har A förstått att han måste bli lite mer romantisk?
Han är verkligen en bekväm man.
Tar han mig för givet igen ?
Kram

32 Undrar:

skriven

Hej!
Väldigt jobbigt med människor som berättar nått o aldrig kommer till slutet.Eller pratar om sej själva o aldrig frågar nått tillbaka. Otroligt dränerande.

Har min ängel nått budskap?Hoppas önskningarna slår in men kanske tar tid.

Kram

33 Agnes-"SistaTramsAliaset":

skriven

Japp, nu sista tramset med nytt alias för min del! Fega jag kör med "Agnes" o bara "Agnes" hädanefter...orka tramsa, typ, haha! Folk här vet ju ändå att det är jag, o vad fan har jag att dölja?

Då jag inte har behov av at göra mig större med att utmåla mig själv som en allvetande, godhjärtad samarit, så är ju dessa alias-byten av mitt rätta alias, totalt onödigt.

Jag är Agnes, både i med- o i motvind o med åsikter o annat mumbo-jumbo! Typ en paketlösning på en random vanlig person med både fel o brister. Perfekt är jag inte, men jag är för de som fattar o uppskattar mig, en hyggligt ärlig o rättskaffens kvinna.
För de som retar sig på mig o på min ärlighet o sätt att se saker o ting, är jag säkert som en böld i röven o en pissfittig besserwisser, haha!
Jo, jag vet...jag skaver på vissas inbillade präktighet, men det bjuder jag på...andas, landa, inse o gå vidare, folk´s!

Äntligen fått grönt ljus från "alltid öppet" ang 3:dje sprutan. Nu har jakten på en tid börjat. Tider finns men för mig, på fel ställen runt i bygden. Men erfarenheten från tidigare bokningar gör, att jag vet hur bära mig åt att kunna boka på "rätt" ställe! Så pilutta "Alltid öppet"...Agnes har koll! ;0}

Gäller att hålla mig frisk, då arb.givaren ogillar att folk är hemma. De ggr som jag eller kollegor varit risiga, så ringer de o undrar om det verkligen är så dåligt och att det är dax att gå till jobbet.
Kommer nog aldrig att förstå mig på denna dubbelmoral.

Slipar på mina planer inför framtiden o tycker att det är en smula flyt i detta. Berömmer mig själv över att ha rensat avloppet i köket i går, så nu rinner vattnet åter som en fnittrande vårflod dit det ska, när jag spolar i zinken!

Och dagens ämne, då...well...sådana personer har jag ju stött på, o med handen på hjärtat...nog även då o då, själv tillhört. Ibland låter jag ju käften gå på tomgång utan att koppla in hjärnan! Eb form av medveten respit från just träliga människor.
Hellre sedd som en jävligt tråkig o omständlig individ, än ngn som det kan vara "roligt" att hänga med!

Önskar o hoppas att ditt tillfrisknande, Es, fortsätter att gå åt rätt håll, o ha en fantastisk, fortsatt trevlig dag! O att morgondagens möte med din ryska syster blir glatt o givande!

Stora kramen, alla! ;0}

Svar: Japp, du är Agnes och en pärla här i bloggfamiljen ! Så är det med den saken.Ryggen tar sig lite för varje dag som går... tack & lov för det !
Kram :)
Esmaralda

34 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja det har ju varit jobbigt ett bra tag o med människor finns inga quickfix, tyvärr :(.
Kram Skorpan

35 Smurfen:

skriven

Kul med syster. Stannar hon över helgen? Har tappat min mojo känner jag. Motiverad och försöker ta mig framåt både yrkesmässigt och kärleksmässigt men när jag inte får något resultat så tappar jag lusten och blir lite låg. Nuvarande jobbet vill skriva nytt avtal med med mig men det är egentligen inte vad jag vill men verkar som att jag inte har något val. Borde ha lossnat för mig för länge sen Es men tyvärr så gör de inte det. Suck suck. Nåja kämpar vidare! Kram

Svar: Hon övernattar.. en natt... !Ja, bara kämpa på... det kommer lossna, kram :)
Esmaralda

36 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej igen Es!
Du kan möjligtvis inte se om det är själslig kärlek mellan mig och N? Kram Zoey 💕

37 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda. Håller med om att långa monologer kan få en att sluta lyssna…

Fina Esmaralda, jag tänker ofta på Afghanistan och på mina afghanska vänner. Kommer de att återvända permanent till Afghanistan en dag?

Kommer jag att kunna återvända dit en dag?
Kram,
Jennifer

Svar: Flera av dem ser ut att återvända men inte alla... och en dag återvänder du också, kram :)
Esmaralda

38 Dunegull:

skriven

Har två mål kopplat till tjejvasan. Komma i mål och inte komma sist. Löser jag båda?
Kram

39 Beundraren :

skriven

Är snygga mannen singel? Som ger mig ögonkast Kram

40 Beundraren :

skriven

Är gifta mannen lyckligt gift eller verkar de oseriöst det dom har?


Kram

41 Cecilia:

skriven

Min sambo är lite av det slaget som drar ut på berättelser. Det är inte överdrivet mycket, men kan vara snäppet irriterande ibland och jag har ju dåligt tålamod så det är nog värre i mina öron. Men han vet om det och vi brukar skoja och driva om det, så det är inget jag går runt och stör mig på hela dagarna.

Tror du att hon genuint ville ha med mig eller bjöd hon med mig för att jag inte skulle känna mig utanför? Har svarat att jag kommer nu, vad tror du att hon kände? Kramar

Svar: Hon ville genuint ha med dig... så ha positivt fokus.. kram :)
Esmaralda

42 Misscool:

skriven

Hej Esmeralda

Ser du om det kommer hända något i mitt kärleksliv inom de närmaste dagarna? 😊

43 Hönan:

skriven

Låter som du har en väldigt trevlig helg framför dig :)

Förstår han att jag fortfarande känner något eller behöver jag vara tydligare?

Kram

Svar: Jag tror att han förstår, kram :
Esmaralda

44 Å M K:

skriven

Hej,
Oj det var länge sen jag tittade in här. Kände behovet av att fråga om kärleken.
Varit singel i ett drygt år efter misslyckad relation.
Är redo att gå vidare.
Ser du någon man för mig?
Kram ❤️

Svar: Japp det gör gör men kan bli lite dejtande med olika först och kan ta lite tid... men den som är rätt kommer... kram :)
Esmaralda

45 lilla m:

skriven

Hej Es, tänker han på mig? Kram

46 Beundraren :

skriven

Är gifta mannen lyckligt gift eller verkar de oseriöst det dom har?


Kram

47 Beundraren :

skriven

Vad tänker han när han ser mig? Kram

48 Igges matte:

skriven

Jag glömmer aldrig när du i en seans beskrev mig som en magnet som drar till sig ytliga människor som älskar att prata och helst om sig själv utan att den som lyssnar får en syl i vädret. Det var klockren ren beskrivning. Jag är uppfostrad med att man inte avbryter den som pratar så jag är artig och låter dem mala på.
En gång råkade jag nicka till och sova några minuter medan en vän höll en monolog i telefon utan att hon märkte något…
Själv har jag tvärt om lätt för att få tunghäfta och får knappt ur mig några ord så det blir stelt och konstigt att samtalet kommer av sig innan det har börjat och jag känner mig som ett Miffo! Det är inte alltid lätt med konversationer.

Kramar.


Svar: Nej det är sannerligen inte enkelt alla gånger !! Kram :)
Esmaralda

49 Misscool:

skriven

Hej Esmeralda

Ser du om det kommer hända något i mitt kärleksliv inom de närmaste dagarna? 😊

50 Catte:

skriven

Bra skrivet och jag hamnar nog i fällan själv ibland, så det var en bra påminnelse för mig att jag måste tänka mig för när jag babblar iväg. :)

Har funderingar kring Y, som just nu förvirrar mig. Känns som kontakten förändrats. Känner han annorlunda eller nåt mer numera, eller är det fortfarande den egna bekräftelsen som styr kontakten?

Kram Catte

51 Jennifer:

skriven

Tack för svar fina Esmaralda. Dröjer det länge - många år - innan de kan återvända till Afghanistan? Kan det dröja tiotals år?
Kram,
Jennifer

52 Millan:

skriven

Får önska dig en trevlig helg med din fina syster. Busväder och för mej som redan hatar vintern blir det trist. Längtar till sommaren☀️ Beror de sega sms svaren på ointresse eller annat? Må så gott. Kram💕

Svar: Tack... här blir det underbart att gå över det frostnupna trädäcket och krypa ner i det varma jacuzzibadet medan det fryser på runtomkring ! Jag tror inte intresset är på topp och därav det sega gensvaret, kram :)
Esmaralda

53 Skorpan:

skriven

Första besöket avklarat o nästa besök blir det för barnet att fara ensam dit. Det ska nog gå bra, har ju "coachat" lite i användandet av allmänna transportmedel så... Hoppas på en ljus vår o sommar i välmåendets tecken för mitt, just detta, barn.
Kram Skorpan

Svar: Bra att första besöket är klart.. och visst kan hon själv fara dit ! Det här blir bra för henne på sikt, kram :)
Esmaralda

54 Smurfen:

skriven

Tack för pepp men tycker att det borde ske något nu Es :) Idag är det 41 år sedan min älskade mormor for till Alltet. Jag fick ju inte träffa henne då jag fyller år på söndag och det är en sorg att det blev så. Men tack och lov så finns hon med mig och jag är så glad att jag kan känna det och att jag kan prata med henne. Har hon någon hälsning till mig?❤ Kram på dig.

Svar: Hon tycker det är så synd att hon inte mer kunde vara en del av ditt liv, för ni två hade kommit så bra överens och haft så roligt tillsammans... nu sänder hon all den kärlek och omtanke hon kan.. kram :)
Esmaralda

55 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag gör tydligt min bästa inför C kvinna... lite svårt men jag lyckas ändå😅...

Så då vi ses igen på mars och jag menar med C kvinna.

Jag försöka bara pressar mig själv inför var sann och var mig själv.

Ha det bra

Svar: Försök ta det naturligt och som det kommer.. kram :)
Esmaralda

56 <3:

skriven

Vad är det som har hänt min höft, sjukgymnast säger muskelknutar men jag tror det är nåt värre än så. Gör så otroligt ont hela benet domnar

Svar: Sök läkare så du får en ordentlig undersökning och till 100 % vet vad som är fel, kram :)
Esmaralda

57 Jossan:

skriven

Så nervös jag är! Nu är anmälan till radhuset/lägenheten. Jag hoppas såååå mycket att den blir min. Jag drömmer och ser mig själv i huset. Jag tänker lite också hur pass stor chans jag har. Det var större chans att vara längre fram om du bodde eller arbetade i staden. Tänk om jag hade kunnat få den uteplatsen och ett syrum/arbetsrum.

Så nu väntar vi på att få beskedet..

Håll tummarna att huset blir mitt!

Kram

Svar: Du har chansen och jag håller också tummarna, kram :)
Esmaralda

58 Ghostwriter :

skriven

Har L kvar sina känslor för mig? Om de finns kvar alls eller bara full vänskap

Kram

Svar: Jag kan känna positiva känslor men inte mer exakt vilken typ av känslor det handlar om, kram :)
Esmaralda

59 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej igen Es!
Du kan möjligtvis inte se om det är själslig kärlek mellan mig och N? Kram Zoey 💕

Svar: Ingenting kommer till mig tyvärr, kram :)
Esmaralda

60 AnnaK:

skriven

Tror du det dröjer ohyggligt länge till jag gör slag i saken? Förstår inte varför jag inte bara gör det. Kan ju inte slösa mer liv nu..

Kram 🤗

61 Maddelito:

skriven

Hej Es!
Jag kom in på utbildningen som jag ville och jag var super taggad och överlycklig att jag kom in men när jag fick se kursplanen kändes som jag hade tagit vatten över huvudet och redan nu har jag tenta ångest.

Kommer jag verkligen klara utbildningen?

Kramar

Svar: Ja om du går in för det och har framförhållning och fullt fokus så kommer du fixa detta, kram :)
Esmaralda

62 Tiss :

skriven

Hej Es!

Det var jättelängesen jag fick extra hjälp. Det svider att behöva ta emot. Är jag dum om jag söker?

63 <3:

skriven

Vad är det med E hon verkar så sur ?
Kram

64 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Bra att höra.
Själv kan jag ju inte hjälpa på nåt sätt...
Kram Skorpan

65 💕 Zoey 💕:

skriven

Tack ändå! ❤️ Önskar dig en trevlig kväll! Kram Zoey 💕

66 Ghostwriter :

skriven

Har L kvar sina känslor för mig? Om de finns kvar alls eller bara full vänskap

Kram

67 Khaleesi :

skriven

Hej!🌸 Jag har ju redan frågat en gång men måste fråga igen. Sonen har nu konstaterad covid, kommer han och jag klara oss från att bli allvarligt sjuka?

68 Rädd:

skriven

Hej E!

Kommer jobbet bli bättre nu? Gjorde jag rätt som bad om hjälp? Kommer något nytt jobb snart?

Kram och kärlek

69 Smurfen:

skriven

Det önskar jag också att vi fått! Nu rinner tårarna av ilska och frustration. Ingen TV på 10 månader och nu fungerar inte bredbandet heller så står utan både. Är bara för mycket Es :/ Kram

Svar: Jamen va faen.... det här är inte klokt... måtte det snabbt reda sig med bredbandet ! Styrkekram
Esmaralda

70 Boudica:

skriven

Vi har en på jobbet, som gillar överdriva lite. Vad man väl än säger så ska han ha den bästa historian. Om du berättar något som du varit med om, så ska han ha varit med om liknande fast lite mer överdrivet, så att det blir bättre, värre, större, konstigare, etc för bekräftelse tror jag. Kan vara väldigt energikrävande att lyssna på det, brukar mest ignorera och sucka för mig själv, för jag ser igenom det lätt. Och sen ibland undrar jag, är det verkligen bara jag som märker det?
Vi hade en annan som bara pratade på hela rasterna, och andra fick knappt säga något. När han slutade blev det nästan läskigt tyst på rasten!

Bara lite nyfiken idag, vad tänker VDn's son S om mig? Får en känsla av det finns en liten nyfikenhet där, men kanske bara litet påhitt från min hjärna!

KRAM!

Svar: Ja jag håller med, lite nyfikenhet finns det allt, kram :)
Esmaralda

71 Mirre :

skriven

Hej Es,

Iförrigår natt och igår på dagen var jag så otroligt sjuk, helt sinnessjukt var det kunde knappt röra mig.. låg i sängen i totalt 17h (om man räknar med när jag gick och la mig) innan jag kunde resa mig upp.. åt knappt något och drack lite vatten, kände mig svimfärdig och påverkad kan inte med ord beskriva hur dåligt jag mådde men iallafall runt kl 03.00 inatt kände jag en förändring i min kropp och jag började må bra.. imorse när jag vaknade kunde jag gå upp ur sängen och kände mig 85-90% återställd. Nu känner jag mig i princip helt återställd förutom att halsen känns lite konstig.

Hur kan jag ha gått från att inte ens kunna resa mig ur sängen, svettas och frusit, svimfärdig och knappt kunnat prata till att 12h senare vara helt återställd.. jag förstår verkligen INGENTING?!😳 detta känns verkligen som något typ av mirakel?
Ser du om vem/vad som heala mig eller vad som hände egentligen?

Kram💖

Svar: Du har starka makter som skyddar dig och det kan vara i alla fall en del av förklaringen... skönt att du mår bättre.. kram :)
Esmaralda

72 lilo :

skriven

Om jag skriver hej till mannen på jobbet skulle han svara då eller skulle de bli tyst / pibsamt

Kram

73 Misstjejen:

skriven

Hej

Måste bara fråga så om du kan titta på mästerkock sverige på tredje och fjärde avsnittet... med en kvinna heter helen. Jag känns något som inte stämmer med den person. Är hon en "de grå" och jag ser något i hennes ögon.

Har du märks också? Så jag titta på fjärde avsnittet på sista minuter då var det helen och fredrik. Ska rösta för att var med på Stockholm och i fortsättningen att var med på tävlingen.

Då sågs jag något på den juryn kvinna börja ändrar lite formen på ansikte. Då var jag tvungen att spola lite och titta igen så det stämmer.

Det är grund av den kvinna som påverkar genom tankar?

Så snälla titta på den då märks du säker också.

Jag förstår något är med den person. Helt plötsligt har hon möjlighet att var med på den program men hur?

Ha det bra

Svar: Jag ser ingen Grå och ingenting misstänkt.. vi ser helt enkelt inte samma saker.. kram :)
Esmaralda

74 Igges matte:

skriven

Jag glömmer aldrig när du i en seans beskrev mig som en magnet som drar till sig ytliga människor som älskar att prata och helst om sig själv utan att den som lyssnar får en syl i vädret. Det var klockren ren beskrivning. Jag är uppfostrad med att man inte avbryter den som pratar så jag är artig och låter dem mala på.
En gång råkade jag nicka till och sova några minuter medan en vän höll en monolog i telefon utan att hon märkte något…
Själv har jag tvärt om lätt för att få tunghäfta och får knappt ur mig några ord så det blir stelt och konstigt att samtalet kommer av sig innan det har börjat och jag känner mig som ett Miffo! Det är inte alltid lätt med konversationer.

Kramar.

75 Igges matte:

skriven

Jag glömmer aldrig när du i en seans beskrev mig som en magnet som drar till sig ytliga människor som älskar att prata och helst om sig själv utan att den som lyssnar får en syl i vädret. Det var klockren ren beskrivning. Jag är uppfostrad med att man inte avbryter den som pratar så jag är artig och låter dem mala på.
En gång råkade jag nicka till och sova några minuter medan en vän höll en monolog i telefon utan att hon märkte något…
Själv har jag tvärt om lätt för att få tunghäfta och får knappt ur mig några ord så det blir stelt och konstigt att samtalet kommer av sig innan det har börjat och jag känner mig som ett Miffo! Det är inte alltid lätt med konversationer.

Kramar.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: