Smak på hjärnor ?

I går var det dags för vaccin nr 5

Jag blev faktiskt lite nojad.

Vaccin i all ära och det är BRA men att få fem vaccin under en så här kort period känns lite knepigt och lite mycket.

  Hoppas det ska bära och att man inte  rätt som det är börjar få smak på hjärnor 😳

 
I dag är det en rolig lördag... maken ska på klassfest och  ryska syster kommer på besök till mig.
Vi ska gå igenom vår gemensamma bok... de två första kapitlen är klara  så vi har gott hopp om att vi så småningom ska komma i land !!
 
 
Och så ska vi självfallet äta och dricka gott också !
Jag gör egen potatissallad som jag vet att syster älskar och det är en väldigt klassisk och gammaldags sort
 

·       9 medelstora kokta potatis, av fast sort

·       2.5 dl gräddfil 12%

·       2.5 dl crème fraiche

·       1 dl majonnäs

·       2 msk senap- Dijon

·       0.5 knippe gräslök

·       10 cm purjolök

lite rädisor

·       0.5 rödlök

·       0.5 tsk vitlökspulver

·       0.5 tsk svartpeppar

·       0.5 tsk salt

Dela och hacka  allt som ska i och rör om försiktigt.

Blir galet gott och smakar som potatissallad  gjorde förr.

 
Till salladen blir det gravad lax och rökt makrill, tomatsallad och bröd.
Därefter blåbärjspaj och vaniljsås.. och sen lär vi gå in i ett  rejält matkoma 😂
 
I dag har jag ingen möjlighet att besvara era frågor
 
Ha en riktigt fin lördag nu
Kram & massa kärlek 💖

 

1 Skorpan:

skriven

Mums vilken lördag!
Kram Skorpan

2 Naturvän :

skriven

Hej!

Ser fram emot att läsa er bok och potatissalladen ser väldigt god ut!

Kram

3 Rädd:

skriven

Jag tycker allt känns rörigt på jobbet. Kommer det bli bättre? Ska jag försöka lämna det infekterade projektet om jag får möjlighet? Eller kan det leda till något bra om jag orkar kämpa på med det?

Kram och kärlek

4 Helena Ir :

skriven

Låter som en härlig dag!

Kram

5 Solstjärnan:

skriven

Både du och din man har trevligt program för dagen😊
Ryska systern och du ska ha så roligt!😊
Potatis salladen låter god,den måste jag pröva 😊Tack för receptet.

Ha det bra!
Kram Solstjärnan ☀️

6 MalinS :

skriven

Yummy yummy den salladen ska jag fixa, tack för receptet.
Spännande med en bok, hittade din bok i bokhyllan nyligen, ska läsa om den igen.

Hoppas ni får en riktig fin helg.

Hälsningar från en solig morgon i Stockholm.

Kram

7 Pia1 :

skriven

Mitt Linkedin konto besöks ibland av väldigt random företag trots att det är väldigt anonymt och platt, söker inget.
Förra månaden en organisation för mänskliga rättigheter, från Italien.
Men imorse skrattade jag gott, inget mindre än Christian Dior i Paris har varit in sex gånger 😭🤣🤣🤣🤣
Hahah, varför liksom 🤣 någon känsla där om någon halkat på tangentbordet eller om någon faktiskt var nyfiken på riktigt?
🤣😘💃

8 Alie:

skriven

Godmorgon
Oj vacc dos nr 5 redan.., kan förstå att man har en viss skepticism till detta.
Så spännande med er bok..
Önskar er en njutfull dag! 🌱
Kram :)

9 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Det receptet snor jag rakt av ;-) Ska ha revbensspjäll ikväll och har 4 potatisar i kylen ...

Igår facetima vi och jag fick se sköldpaddor i Marbella och en glad 25 -åring i Norra Stockholm. Så glad över mina pojkar . I morgon far vi och gratulerar 25-åringen .

Ha nu en härlig Syster Lördag och låt kreativiteten flöda !

Kram Anki med flock

10 Kristin:

skriven

Ja, kjære Esmaralda, det blir veldig mye vaksinering. Selv har jeg fått 4, og jeg synes det er mye.
Så skal man vel etter hvert ha influenzavaksine.

Tusen takk for oppskriften på potetsalaten. Den ser veldig spennende ut.

Blir veldig spennende med din bok.
Ønsker deg og din russiske søster en herlig tid sammen.
KRAM!!!

11 Mercan :

skriven

Ha det så trevligt 🙂

12 GD:

skriven

Hoppas det gick bra med 5e vaccinet och att du mår väl.

Vilket bra recept på potatissalladen, det ska jag prova!


Es, ser du när jag kommer att bli gravid?

Kram :)

13 Doris:

skriven

Hej!
Låter super gott,ska prövas.

Ha en trevlig Lördag.

Kram

14 Höstrusk:

skriven

Ser smarrigt ut!
Ha en fin dag tillsammans i systrars tecken😊
Glad att jag inte tagit detta vaccin och både jag och flera kollegor är kritiska mot det och antalet sprutor. Kommer tyvärr biverkningar med detta. Kramelikram

15 Rädd:

skriven

Hej E!

Kommer jag må bättre snart?

Kram och kärlek

16 Jeanette :

skriven

Ha så trevligt!

17 Ghostwriter :

skriven

Ska berätta för killen jag dejtat några få gånger att jag tycker vi får gå vidare. Det är faktiskt väldigt väldigt jobbigt då jag vet att jag trivs med honom, gillar honom - men inte på kärleksvis. Mer än som kompis absolut men inte mer som en pojkvän.

Kommer jag träffa någon ny här i skogarna? Vill inte bli instängd och fast här.


Kram och önskar dig en fin dag

18 K :

skriven

Finns det något förslag jag kan ge min förälder, där han kan ha sina djur? Jag vill inte ha massa pumpar som låter inne där jag ska sova. Han har dessutom kamera vid dem och den tänker jag ta sönder om han vägrar lyssna på att jag inte tänker ha en kamera där jag ska gå näck och sova och befinna mig. Obehagligt.

Jag undrar därför om jag kommer komma på ett förslag som passar honom så jag slipper ha djuren i mina rum?
Jag tänker heller inte sova med öppet fönster som han i princip förväntar sig. Nu i vinter.


Kram

19 Ylva:

skriven

Åh, den potatissalladen lät god! Ska jag pröva, men just nu är det mer soppväder än salladsväder här. Låter som ni får en trevlig dag.
Kram

20 Ghostwriter :

skriven

Oj jag glömde läsa den sista, att du inte svarar på frågor.


Ha en fin dag kram

21 GD:

skriven

Hoppas dagen har varit bra :) själv har man varit iväg en sväng i Skåne bland annat.


Es, ser du när jag kommer att bli gravid?



Kram!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: