Kärringar.....

Kärringar i mån ålder har dille på  att publicera konstiga saker på Facebook

” Barnbarn är livets efterrätt”… och jodå, jag förstå meningen med citatet men herreguuuuud!

Jag vill inte ha nån efterrätt

 
Det är ju som om man bara skulle sluta leva, sluta vara stollig och sluta ta för sig.

Jag vill ha huvudrätt hela jäkla livet igenom och så är det med den saken.

Det räcker väl att säga att barnbarn är kul… och inte blanda in nån efterrätt !

Och så kan jag meddela att sonen  just nu befinner sig i Stockholm och spelar  fotboll för räddningstjänsten.

De tog sig ju vidare i turneringen !

Håller alla tummar !

Kram & kärlek 💖

 

1 Smaragd :

skriven

God morgon,

Nu är jag inne på att köpa en campervan för att bo i den i något år. Känna frihet och spara pengar.

Nästa vecka kommer mäklaren. Kommer vi sälja boendet inom 3 år eller blir det att vi får hyra ut? Marknaden är ju värre än någonsin.

2 kristina :

skriven

Hej!
Har sett smala vita ljus strålar ibland och undrar om det är något övernaturligt eller kanske behöver jag gå till optikern?

Svar: Jag ser inte riktigt vad det är, men verkar inte vara något övernaturligt, kram :)
Esmaralda

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Det är ju jobbigt när min mamma resa nu på utomlands och hon kommer tillbaka i sverige om två veckor.

Jag vet inte hur ska jag hålla mig i aktiv och var orka. Eller ska jag bara ta det lugnt och avslappna?

Ha det bra

Svar: Ja ta det bara lugnt och ha positivt fokus, kram :)
Esmaralda

4 Orolig :

skriven

Kommer mitt jobb finnas kvar i vår? Kommer vår radikala ändringar rädda oss?

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Har du något tipsar om filmer och serie på netflix eller hbo max som jag kan titta på varje kvällarna eller något tillfälle under veckor?

Som jag ska gillar och fokus på det.

Något tips på serie och filmer som du tror att jag gillar. Gärna något kul occh spännande.

Ha det bra

Svar: Hoppas du får tips från bloggfamiljen, kram :)
Esmaralda

6 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Tror du att mitt barn kommer att få bo utomlands INNAN hon åker som utbyteselev i tonåren?

Kan hon fortsätta med skrinningen då?

Kram

Svar: Det kan bli boende innan utbytesåret, kram :)
Esmaralda

7 <3:

skriven

Bryr sig E ngt om att hon betett sig illa mot mig ? Kanske inget som honntänkee på eller rör henne i ryggen. Tror min mamma börjar förstå att de4 är ngt.
Kram

Svar: Tror inte hon själv tänker särskilt på det, kram :)
Esmaralda

8 Anette:

skriven

Idag hoppas jag på tur. Håll tummarna! Kan det gå vägen? Skulle bli så enormt glad och lättad. Kram ❤️

9 L:

skriven

Jag undrar om seansen jag fick och första frågan där svaret lät lite som ett läkarutlåtande. Jag ville ju ha lite terapeutiska svar också och undrar om det var medialt eller terapetiskt. Du skrev till exempel att jag förutsätter att du har kontakt med din läkare och att om du inte blir bra inom 6 månader kan det ha tillstött komplikationer.
Blir orolig och känns skumt att det som hände mig skulle vara så allvarligt. De flesta hämtar sig ju efter en smäll i huvudet.

Kram L

Svar: Och du kommer också att hämta dig fullt ut.... hjärntrötthet KAN dock vara lite segt och jag menar att om inte detta ger med sig och du bir dig precis lik så ska du kontakta läkare för lite hjälp på vägen... men som sagt, jag tror inte detta behövs... och återställd kommer du att bli så oroa dig inte, kram :)
Esmaralda

10 Ally:

skriven

Godmorgon ☀️
Grattis till sonen och lycka till med turneringen ⚽️

Es, du svarade mig att reaktionerna var blandade på det jag skrivit.. skulle du kunna utveckla det?
Kram och fin dag! 🌱

Svar: Tyvärr kommer inga detaljer till mig, kram :)
Esmaralda

11 Jen.:

skriven

Ser dotterns operation och återhämtning ut att gå bra?

Svar: Ja, det ser ut som att allting går som det ska, kram :)
Esmaralda

12 Skorpan:

skriven

Tur jag inte är på Facebook ;). Nåja, har ju inte barnbarn heller, kanske om tio år. Huvudrätt passar mig också o försöker ta för mig...

På väg på resa o lite hängig, men det lär väl bsra vara så ;). Typiskt att en får det månatliga just då något utöver det vanliga händer, får hoppas att det hela hålls i shack så jag inte blöder igenom :X. Så ser du nåt kring min resa Es? Varningar eller to do's? Eller bara vara o ta det lugnt ;)? Lgongodis?

Regnet bara fortsätter, trist, men en får väl bara följa med.
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Blir en lugn och bra resa... ingenting särskilt kommer till mig... kram :)
Esmaralda

13 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Är inne i en arg bubbla just nu. Känns hemskt. Har sån ilska inom mig. Blir så förbannad på allt hela tiden. Mest på min man. Misstänker hormoner. Ser du om det lugnar sig eller måste jag skilja mig?

Svar: Det kommer lugna sig och då kan du tänka efter och fatta dina beslut, kram :)
Esmaralda

14 Huvudrätten :

skriven

Jag tar mig också för pannan…

*Dubbelsuck* :)

Jaha du Es, något kring närmaste tiden för mig som spontant dyker upp?

Stor kram!

Svar: Tacka gärna ja när en inbjudan kommer, kram :)
Esmaralda

15 Bjork:

skriven

Hej får jag se när gripenberg bk spelar framöver?

Hur ska jag ta kontakt med min nya vän?

Kram

Svar: Ja du får se dem spela, kram :)
Esmaralda

16 Smöla:

skriven

Hur stor är chansen att jag blir förlovad med min nuvarande? Eller flyttar ihop?

Svar: Möjligheten finns, kram :)
Esmaralda

17 Smultronstället:

skriven

Hej och godmorgon!
Håller med, min mor har flera barnbarn. Visserligen är de fyrfota och är katter och hästar. Mor min slipper tänka på födelsedagar och julklappar 😁😁 Kanhända det läggs en morotspott till hennes största barnbarn. I övrigt har hon det gött 😄.
🍃
Nu en frukost på ett bageri, man är bra sugen att beställa en efterrätt 😁😍

Svar: Bagerifrukost... det är mums... kram :)
Esmaralda

18 <3:

skriven

Är J lyckligt gift ?
Kommer han lämna sin fru någon gång eller hon honom ?

19 LottaS:

skriven

Kommer mannen, dottern och jag att tillbringa julen utomlands inom snar framtid? Eller kommer dottern att föredra hemorten?

Svar: Det kommer bli båda delar framöver, kram :)
Esmaralda

20 Naturvän:

skriven

Hej!

Vad kul att det går bra för sonen i fotbollsturneringen, håller tummarna att de går vidare. Vill så gärna besöka en fotbollsmatch med mkt publik, bara för att känna av stämning,...en weekendresa med det temat står på att göra listan..men det vill jag inte göra ensam.

Det var ett bra uttryck, att ha huvudrätt hela livet..det vill jag också ha och så intensivt det bara går, känns som om jag levt på efterätt alldeles för lång tid, dock utan barnbarn.

Får se vad den här dagen har att ge, det känns helt plötsligt som om här är starka energier i huset, positiva och de skall jag ta tillvara på i lugn och ro innan dagen sätter fart.

Hade en dröm nyligen att ytterdörren stod på vidgavel när jag kom upp på morgonen och att nyckeln satt på utsidan, ingen skada skedd men måste väl vara en symbol för ngt?

Basilika kyckling puttrar i ugnen , har ett sådant sug efter alla medelhavskryddor..gott! Ofta lagar jag middag på morgonen så är den saken avbitad..


Kram

Svar: Drömmen symboliserarar att du blir mer öppen och mottagligt och därmed kommer också positiva ting lättare till dig.Vilken god middag du ska ha ! Kram :)
Esmaralda

21 Bjork:

skriven

Hej ser du något spontant om mig i helgen?

Kram

22 Shenzi:

skriven

Kära Es!
Jag undrar om någon tänker på mig? Kram Shenzi 🌹

23 Ghostwriter :

skriven

Har fått massa akuta anfall pga högt och framförallt lågt blodsocker (akuta på så vis att jag måste lägga mig ner annars svimmar). Nu ska jag jobba igen…. Vad kan jag göra när anfallet kommer igen? Blir orolig att ingen ska bry sig eller att jag trillar framför alla kram och ha en bra dag

24 Skrållann :

skriven

Hej!
Hahaha, håller med dig…och när man uttrycker det så låter det mera som att livet är slut när barnbarnen kommer.

I vinter ska jag ut på praktik igen och stället jag var på sist sa att jag var välkommen tillbaka. Ska jag försöka testa någon annan arbetsplats eller blir det bäst om jag väljer den förra? Tänker på referenser och möjligheter till jobb och så?!

Kram❤️

25 Dani:

skriven

Hej!
Kommer det gå bra med min enskilda uppgift/rapport?

Kram

26 Mimlan:

skriven

Jag vill också huvudrätt genom hela livet 😂👌
Ska ta med mig den livsfilosofin!

Jag tenderar ju att lägga mig i barnens välmående lite för snabbt och nu är det något som hotar min dotters välbefinnande men situationen är komplex. Ska jag strida för min dotters skull på en annan tjejs bekostnad eller ska vi låta det bli som det blir och ta eventuella konsekvenser efteråt?

Kram

Svar: Ta striden bara om du finner det meningsfullt, kram :)
Esmaralda

27 Mamma:

skriven

Åh vad bra skrivet!!
Precis som du sa så har min dotters värk börjat ge med sig!
Hon har tagit tag i sitt liv och pratar med en psykolog.
Nästa vecka ska hon för säkerhets skull göra en ny röntgen för att se så att så att all cancer är borta.
Hon fick sin sista behandling för snart ett år sedan och denna röntgen fick hon pga värken som var så envis.
Hon är så rädd att nu när livet äntligen känna gott att hon ska få ett bakslag.
När jag häromdagen satt i bilen kom det en snabb tanke "det kommer att gå bra" och av en händelse såg jag på Facebook en man som skrivet att han gjort samma undersökning och han var så glad för den visade att han inte hade någon aktiv cancer.
Du vet vem jag är och jag är så tacksam för allt du gjort och hjälpt mig och min dotter med.
Ser du en höst/vinter som är full med behandlingar och elände för henne eller ser du en lycklig tid?
Du anar inte vad det betyder med svar från dig <3
Karmar <3 <3 <3

Svar: Vad bra att dottern nu går i samtal !Jag ser inte om din dotter fått tillbaka någon cancer eller ej och det vore inte etiskt av mig att försöka... men jag ser ju alla tecken på att dottern kommer leva ett långt liv, kram :)
Esmaralda

28 Anki:

skriven

Go´förmiddag Es
Jo men nog är barnbarnen "gräddet på moset" Jag som inga har längtar . En mormor sa att du blir ju farmor du får inte se dina barnbarn där är det mormödrar som gäller ! Ja vi får se men ta vara på livets huvudrätt det gör jag hela tiden haha ;-) Allt beror ju på vad du som person uppskattar mest . För mig är det att kunna gå ut i naturen eller äta just en god efterrätt ;-)

Sol idag och gräsmattan "väntar" på mig :-)

Kram Anki med flock

Svar: Grädde på moset kan jag acceptera - bara inte livets efterrätt :)Jag tror det bara är en myt att mormor är den som gäller.. handlar nog om hur engagerad man är i barnbarnen
Vädret här är ostadigt.. ser ut att kunna bli vilket som och jag far iväg till tandläkaren nu... suck.... kram :)
Esmaralda

29 Skorpan:

skriven

Ja allt är lika lugnt som vanligt då?
Tack!
O det regnar o på kompisens jobb hade dom fått använda gummistövlar då vattnet hade trängt sig in, ödeno elände.
Kram Skorpan

Svar: Dessa regn och dessa översvämningar, huva !! Kram
Esmaralda

30 Ghostwriter :

skriven

Har fått massa akuta anfall pga högt och framförallt lågt blodsocker (akuta på så vis att jag måste lägga mig ner annars svimmar). Nu ska jag jobba igen…. Vad kan jag göra när anfallet kommer igen? Blir orolig att ingen ska bry sig eller att jag trillar framför alla kram och ha en bra dag

Svar: Känn in noga och ta hand om dig.. det är ett elände att drabbas så här, men som väl är så är det övergående, kram :)
Esmaralda

31 Naturvän :

skriven

Hej!

Vad härligt det låter...mer positiva ting kommer till mig...

Ja middagen skall bli god. Gröna bönor och hemlagad zatsiki därtill och ett glas rödvin ☀️👋

32 Anki:

skriven

Ooh tandläkare...
Här kommer styrkekramar ❤
Och spark i baken till sonen din

Kram Anki med flock

Svar: Tackar :) Fick nyss veta att sonens lag åkte ur turneringen men de har trevligt i alla fall :) kram :)
Esmaralda

33 Mercan :

skriven

Esmaralda du sa att det är svårt att säga 😊ska jag tro då att det kan bli tidigare under året något större som möjlighet från euro jackpott än 2024 🤔 ♥️ ♥️ ♥️

34 Snödroppen:

skriven

Hejsan💞
Har inga barnbarn ännu men den dan kommer väl den med men inte kommer jag ta hand om dom hela tiden, nänä det är tur man kan lämna dom tillbaka😂
Jag kör nu varmrätt hela tiden även om det är lite dålig värme, vill ju gärna ha mer…hela kittet liksom😂
Jag undrar om det verkligen är nån som tittar åt mitt håll, vart finns männen nånstans?? Min fwb, hör han av sej snart igen?
Ha en goer dag🥰

Svar: Japp, hela kittet ska man stå efter att ha !!Snart kommer någon annan som fångar ditt intresse, kram :)
Esmaralda

35 <3:

skriven

Är J lyckligt gift ?
Kommer han lämna sin fru någon gång eller hon honom ?

Svar: Tveksamt, trots allt verkar det funka hyfsat mellan dem, kram :)
Esmaralda

36 Mimi:

skriven

Hej!

Kan du säga något om hur det kommer att bli med jobb? Rädd för att tvingas gå arbetslös.

Kram

Svar: Det löser sig men kanske inte direkt, kram :)
Esmaralda

37 Mickis:

skriven

Jösses! Livets efterätt njaaa :) Eftersom jag inte vill ha barn så kommer jag väl att bli ensam när jag är gammal. Eller så har jag andra som håller mig sällskap :)

Vad kul med sonen och hoppas att det går bra! Han skulle väl flytta upp hit i höst. Och höst är det i morgon woop woop fast sommaren fortsätter här med sol och 20 grader idag.

En granne hittade kärleken när hon var i Scottland i vintras och jag bara njuuuter när han pratar engelska :) Som sagt. När man minst anar det är mitt nya motto och så var det ju för mig med tuppen. Det var det sista jag trodde skulle ske och pang så plötsligt stod det snyggaste jag sett framför mig! Så ta vara på varje litet positivt frö varje dag för att orka kämpa vidare tänker jag. Kanske någon spådom en dag slår in för mig annars tuffar jag vidare med mitt gäng :) Kram

Svar: Får du inga barnbarn så slipper du efterrätten i alla fall och kan hålla dig till huvudrätt hela livet igenom :)Japp på måndag flyttar han till Stockholm för att plugga under två månader.
Lite kul tycker han ändå att det ska bli för han har ju en del kompisar kvar sedan han pluggade på universitetet där.
Vad kul för din granne... och rätt som det är så händer det bara !
Även när du möter kärleken kommer gänget vara med dig.. det är ett järngäng som aldrig sviker.. kram :)
Esmaralda

38 Shenzi:

skriven

Kära Es!
Jag undrar om någon tänker på mig? Kram Shenzi 🌹

39 G.H:

skriven

Hej Esmeralda



Natten mot gårdagen fångade våra utomhuskameror ett väldigt starkt blinkande ljus på både fram och baksidan av huset. Var detta något övernaturligt…?

Lite märkligt, men samma natt hade jag låtit en vit duk ligger kvar ute över natten då den hade en stor tomatfläck som inte gick bort i tvätten. Igår när jag skulle tvätta om duken var fläcken borta? Knäpp fråga, men har det något samband med ljuset?

Kram:)

Svar: Ja, det verkar det faktiskt ha men ser inte hur det kan hänga samman.Ett riktigt mysterium, kram :)
Esmaralda

40 Doris:

skriven

Hej!
Klart man vill ha huvudrätt hela livet.

Jag har sökt jobb som Stödassistent. Har jag någon chans tror du?Vill så gärna ha det.

Kram

Svar: Jadå, du har chans, kram :)
Esmaralda

41 Lillebett :

skriven

Hj Es

Ser du något speciellt som händer mig?
Tacksam för svar

42 Kvinnan 70 plus:

skriven

Håller helt med dig, livets efterrätt är ett gräsligt uttryck. Kram.

Svar: Eller hur ! Kram :)
Esmaralda

43 Chara:

skriven

Hej Kära Es!
Använder ett annat alias igen pga innehållet.

En sak efter en annan. Han jag skrivit om tidigare är släppt.

Finns där för min systerdotter vars liv inte är det enklaste pga de vuxna i närheten som bara tänker på sig själva. Mitt hjärta brister.

4 av 4 vuxna håller på med droger (och det är bara förnamnet)

En av de vuxna vållade en bilolycka där han skadade en person allvarligt (skriver snällt och inte så avslöjande nu och lite så det inte går att gissa vilken olycka det handlar om)
En person i den andra bilen ligger nu i koma och läkarna vet ej om personen kommer överleva.

Systerdottern mår uruselt och känner skuld och har dåligt samvete. Rädd att personen inte ska överleva.

Nu kommer hon behöva flytta tillbaka till fosterhem. Och sluta skolan som hon nu börjat. Mycket däromkring. Hon har kämpat sig tillbaka så måste hon avbryta. Blir så ledsen för hennes skull.

Sa att jag skulle fråga dig ang personen i koma då det tär. Sa att jag kanske inte får svar men bättra att försöka än inte alls ❤️

Vaknar personen i koman upp?

Kram

Svar: Svårt att svara på.. det finns en möjlighet att personen vaknar men man får räkna med att det finns skador.. kram :)
Esmaralda

44 Mercan:

skriven

Finns det möjlighet under året Esmaralda från eurojackpot eller nästa år ,för den kvinnan sa i tellve Oktober men jag förstår inte om hon menade nästa elle det här året,ser du något söta Esmaralda😁💕🤗

45 Vitlilja :

skriven

Tror du det finns en möjlighet till anställning framöver, där jag är just nu eller blir det något helt annat?

46 Skorpan:

skriven

Javisst är det ett elände med allt regnande o översvämningar.

På min resa ska jag övernatta på ett hotell där det lär finnas ett spöke, spännande. Nån chans att jag träffar på det Es? Det vore ju himla häftigt :D.
Kram Skorpan

Svar: Ja ha antennerna ute och kanske du möter spöket !!! Kram :)
Esmaralda

47 SOL:

skriven

Ja det er bra! Jeg vil også ha hovedrett hele livet, jeg prøver på det, men av og til blir det bare smuler og da må jeg ta grep og gjøre en forandring.😄

I går kjøpte jeg nytt antrekk og det er ikke ofte, men jeg skal jo på jobbintervju i morgen og vil være fin. Kult hva? 😄. Aner ikke hvordan jeg skal te meg der, må bare være meg, vet ikke hvordan man forbereder seg på intervju.

Svar: Förändring kommer du att gör !Du kommer vara jättefin i morgon !
Var dig själv under intervjun, då blir det som bäst, kram :)
Esmaralda

48 Chara:

skriven

Tack ❤️

Permanenta skador?

Kram

49 Lilit:

skriven

Hej jag undrar om det kommer att hända något riktigt roligt för mig den närmaste tiden?
Har fått kontakt med en person som sägs sig att vara kändis , texten och bilden känns väldigt äkta och det känns som att det är han jag skriver med., Det är en varm känsla i kroppen ❤️

Svar: Jag får en tveksam känsla... du behöver bevis... kram :)
Esmaralda

50 Mickis:

skriven

Haha ja just det! Huvudrätt hela livet blir det då för mig. Ljuvligt :)

Så bra att sonen ändå tycker att det ska bli kul att plugga här och det bästa är ju nästan att han vet att det är tidsbegränsat och sedan får han lämna :) Önskar att jag också hade det så! Att om två månader så bor jag på landet :)

Ja grannen är lycklig och jag vet att mitt bästa järngäng kommer att sitta och le på första parkett när det sker :) Och min mamma vill vara med på bröllopet! :)
Kram


Svar: Ja, det underlättar som regel om man vet !Du kommer ju till landet.. men vet inte när... vi får hoppas det går hyfsat snabbt.
Kram :)
Esmaralda

51 Helena Ir:

skriven

Barnbarn är nog bra,tycker jag . Men det är ju en historia för sig i mitt liv.

Hemkommen igår kväll..nog var det skönt..minnen osv
Jag fortsätter nog som en vän med denna trevliga man sedan hans fru/ min väninna lämnade jordelivet. Vi har trevliga samtalsämnen gemensamt. Men hoppas att även han ser mig så att det stannar på vänskapsbas! Jag är inte intresserad av mer!

Oro hos min sonhustru. En det ena
..en det andra! Jag vet inte allt! Måtte det lugna sig igen!

Nästa vecka åker jag iväg igen.. till nästa ställe. Kul!

Ha en fortsatt bra dag!

Kram

Svar: Barnbarn är jättebra.. men efterrätt ? Han kan få andra tankar om dig.. men är du tydlig med att det enbart handlar om vänskap så accepterar han detta.
När det gäller sonhustrun så tänker du rätt, du vet inte alls och det kommer lugna sig.
Kul att du snart far iväg igen :) kram :)
Esmaralda

52 Dunegull :

skriven

Ser du någon kontakt mellan oss snart?

Kram

53 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Jag vill inte heller ha någon efterrätt! Det enda jag vill är att komma ur denna mardröm mitt liv har varit i flera år. Känner mig som en Tordyvel som hamnat på rygg, hur mycket den än sprattlar och kämpar för att komma på rätt köl så lyckas det inte... jag har kämpat i 6 år med att kriga mot både FK och psykiatrin för att få den vård (psykoterapi) som jag har rätt till. Jag har ingen ork kvar och ser ingen utväg ur detta helvete, känslan skrämmer mig så mycket att jag får panikattacker. Tycker inte de i Alltet att det räcker nu???

Tack för att du finns här och lyssnar. Kram en uppgiven matte 🐈‍⬛

Svar: Jo, minsann att det räcker nu... ge dig en.. jag tror att hjälpen är närmare nu än du kanske tror, kram :)
Esmaralda

54 .:

skriven

Hej Es!

Jag hatar att känna mig så jobbig, fastän jag inte ens vet om personen i fråga tycker det. Sms är inte alltid bra. Men vad ska göra när det blir kaos, när det gör ont? Jag är så frustrerad överlag, över allt, på allt. Kommer det alltid att vara så här, kommer tankarna och känslorna kring min kropp aldrig att lämna mig?

55 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

OM jag skulle få jobb utomlands, ser du om jag då har finländsk arbetsgivare? Eller utländsk?

Kram

56 Rädd:

skriven

Kommer tjänstledigheten på jobbet att strula? Och kommer det bli strul med jobbet jag lämnade över idag? Eller oroar jag mig i onödan?

Kram och kärlek.

57 Misstjejen:

skriven

Hej

Omg så starkt ljud höra jag från min katten nyligen. Är det något speciellt som dom vill tala för mig?

Den händer samtidigt tänker jag på hälsovecka för nästa vecka.

Något katter som vill berätta för mig?

Ha det bra

58 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag höra den mjau från min katter så starkt. Det var tre gånger som dom ropa efter mig. Det var stark ljudet. Kan du berätta för mig att vad dom vill talar för mig?

Något speciellt medan tänker jag på hälsovecka inför nästa vecka med alla andra.

Jag blir bara uppmärksamma för jag undrar ju vad dom vill att berätta för mig?

Ha det bra

59 Mercan:

skriven

Esmaralda det blir nog som du såg under 2024 möjligheten från euro jackpot🙈jag frågade min kusin på messenger som är född i Turkiyet och har pluggat där och hon svarade att önümüzdeki ekim betyder nästa år Oktober🤭💕🤗tack så mycket söta Esmaralda🤭💕🤗😌

60 Cecilia:

skriven

Huvudrätt igenom hela livet, så bra skrivet!

Det känns som att jag har hamnat i en ny fas i livet där jag har blivit mer bjuden på sociala grejer och aktiviteter med andra. Jag känner mig även mer öppen för att prova nya saker och vågar vara mer social och ta initiativ nu. Efter en period med att jag byggt upp en mur och aldrig var med vänner så känns det som att en dörr har öppnats och mycket händer på samma gång. Kommer det att fortsätta i den här riktningen nu? I helgen blir det firmafest och 25 årsfest. Sedan blir den en liten kräftskiva hos oss och nu planerar jag och vänner från förr att ses. Ser du något mer roligt dyker upp?

Kramar

Svar: Ja en dörr har öppnats så bara fortsätt att själv vara öppen och ta emot, kram :)
Esmaralda

61 G.:

skriven

Kommer det ut om meg og T etter helgas festligheter?

Svar: Ja men det kan strypas snabbt, kram :)
Esmaralda

62 Mirre:

skriven

Hej Es,
Håller med om att livet ska vara en huvudrätt rakt igenom, man ska inte vänta på någon efterrätt😊

Ser du hur det ser ut för mig dom kommande månaderna i livet, ser det helt dött ut eller ser något kul ut att komma in? Något romantiskt intresse, vän, resa eller liknande? Saknar verkligen den här känslan av att livet är ett äventyr och ha lite spänning i vardagen.
Får ta mig ut lite mer från min lägenhet kanske😅💜 kram

Svar: Visst kommer en del kul och romantik också vad det lider,, kram :)
Esmaralda

63 G.H:

skriven

Får du någon känsla av vad det mystiska nattljuset kan vara? .., eller om det är något farligt och återkommande?

Kram:)

Svar: Jag tror inte det är något farligt, kram :)
Esmaralda

64 J:

skriven

Hej Esmeralda!
Känner mig så ledsen att det är nått hela tiden gällande sonen. Ser du något?
Kram

65 Frasse:

skriven

Hej igen Esmeralda.
Har ytterligare frågor kring mitt ex. Vi har ett gemensamt konto som ingen av oss har sagt upp eftersom man måste gå in på banken tillsammans och vi har ingen som helst kontakt. Ingen av oss har använt det sen vi separerade, ett år senare ser jag överföringar till olika konton från detta, som han senast använde för ett år sen. Jag ser ju det eftersom det fortfarande är gemensamt. Jag har inte sett att det finns pengar på detta konto...men verkar som han har börjat använda det som nån mellanhand. Vad är det han håller på med? har han fallit tillbaka i spelmissbruk som tidigare, kanske har han aldrig slutat. Så vad håller han på med?

66 Mercan:

skriven

Esmaralda😭😭😭alldeles nyss kastade jag skräpet och såg något svart liknande fågel ligga på marken 😫😫😫jag närmade mig lite men kunde inte urskilja om det var fågel eller påse🥹var det död fågel Esmaralda jag sa ha det bra i Alltet och en kvinna gick förbi den😫borde jag göra något Esmaralda😫😫😫

Svar: Nej det finns ingenting du kan eller ska göra, allt är i sin ordning, kram :)
Esmaralda

67 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda 🤗💖♥️💖😔

68 Mercan :

skriven

Tack Esmaralda 😔 💖 💝 💟 🙏 🙏 🙏

69 Helena Ir:

skriven

Barnbarn som efterrätt? Självklart med lite vispgrädde till! Äsch, jag skojar ju..ålderns höst kanske blir den där efterrätten.. 😉
Tack för svar 😀

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: