Kurdiska

För många år sedan  mötte jag en kurdisk kvinna genom arbetet.
 
Hon bjöd på middag och på någonting som hon skämtsamt kallade Kurdiska köttbullar.
Så himla gott !
 
Jag fick receptet och har ofta lagat dessa  Kurdiska Köttbullar genom åren och senast i går.
 
Nu vill jag dela med mig:
 
 
Oxfärs  som du blandar med massa finhackad vitlök, riven ost, persilja, salt och peppar och ägg.
Skär skalad potatis i tunna skivor
Skär zucchini i skivor
Skär rejäla bitar av paprika i alla färger
 
 
Lägg den skivade potatisen i prydliga rader
Gör tunna små köttfärsbiffar och tryck ner mellan potatisen
Samma sak med grönsakerna
Blir det köttfärs över kan man göra biffar bredvid  så här som jag gjort.
 
Pensla olja över alltsammans... salt och grovmalen peppar
 
180 graders ugn i 45 minuter eller tills potatisen  blivit riktigt mjuka
 
 
Servera med krispig sallad och vitlökssås
 
Så praktiskt att ha allt på samma braspanna !
 
Kram & kärlek 💖
 
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag känner mig tysta mer eller mindre på en viss tider för mig. I två dagar och en viss som jag valt att inte dela med någon om onsdags. Det tänker jag att behålla för mig själv och jag vill ju vet om att kommer jag smälta in och kunde fokusera på mig själv även kommer jag tar på allvarligt här gång?

Ha det bra

2 Mercan:

skriven

Esmeralda jag är så tacksam att du använde av din energi och ansträngde dig till att kuna få se vår kattmamma😌Esmeralda när vi skulle resa till Sverige i fjöl du såg att några katter klarar det ock några verkar inte göra det ,kanske du såg kattmamman att inte klarar det ,kanske hon är i Alttet 😔Esmaralda en sak oroar jag mig för Esmaralda när jag prattade med Anshes son han hetter Gülter , han skujade att om jag inte hade sagt till honnom bett om hjälp att han ska ge mat och vatten till kattungarna , att han hade lemnat katterna till buss stationen lång borta ifrån vi bor, jag oroar mig nu att han har lemnat där kattmamman, men Esmaralda han skujade väl och inte gjorde någåt sodant för vår trädgård är så stor och det finns så många grannar ,varför ska han lemna där kattmamman att tiga,jag ber alltid för dem som finns på gatorna för dem som är tvugna att tiga mat oh Esmaralda😩😩😩🙏🙏🙏

Svar: Jag tror inte att någon medvetet flyttat kattmamman men ser inte vad som hänt henne, tyvärr, kram :)
Esmaralda

3 <3:

skriven

Tack för receptet.
Räknar A med mig ikväll på middagen och firandet ?
Kram

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tänker på den handledare A kvinna som jag gillar mest i arbetsplatsen av alla. Ibland undrar jag att hon bruka väl försöka förstå mig och hjälpa mig med min arbetsuppgifter. Hon är väl positiv om mig?

Ha det bra

Svar: Hon tänker positivt om dig, kram :)
Esmaralda

5 Skrållann:

skriven

Hej!
Mums så gott det såg ut☺️

Vad hände med dotterns före detta pojkvän igårkväll …,Ångrar han sitt beslut eftersom han började skicka så kärleksfulla bilder?

Kram❤️

Svar: Han verkar tveka och tänker lite hit och dit, kram :)
Esmaralda

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Måste bara fråga så imorgon ska jag och den M killen dit till pride västerås. Men jag tänker på att han berätta i tisdags att han var inte intressant av det men är okej med att följa med mig. Samt hur ska det gick då för han har en troende också. Ska det blir bra imorgon?

Ha det bra

7 Månskenet:

skriven

Gomårrån! Oj, detdär låter vrålgott! Och enkelt i slutändan när allt är klart inga extra prytlar för potatisen och grönsakerna 👍 ska testa!
Ha det gott!

8 Anonym :

skriven

Stackars djur som får sätta livet på att någon ska äta upp dem.

9 am55 :

skriven

Hej!
Jag och en kollega har skickat in en ansökan om medlemskap i en organisation.
Hur stor är chansen att vi blir medlemmar?
/Önskar en fin dag och kram

10 Milla:

skriven

Men gud så gott det där såg ut, nu blev jag både hungrig och sugen på middag så här på morgonkvisten 😅 Jag ska prova att laga det ikväll, tack för tipset!

Jag har sökt ett jobb, varit på intervju och lämnat referenser. Ett jobb som låter helt perfekt på alla sätt! Kan du känna in om jag får jobbet? Jag var inte helt nöjd med min intervju, jag fick inte fram vad jag ville riktigt för jag var så nervös. Fasen att man inte kan skärpa till sig lite när det verkligen gäller, nä då sitter man där och nästan skakar och stammar av nervositet 🙈😅

Kram
Milla

11 Maggan:

skriven

Hej,
Ser väldigt mumsigt ut.
Jag planerat att sälja min lägenhet till våren.
Behöver jag fixa/renovera något innan
Kram 🥰

Svar: Känns inte så, och i så fall bara något mindre, kram :)
Esmaralda

12 Skorpan:

skriven

Behändigt med allt i samma ugnspanna, som det kallas hos oss. Kul med revept för alla matlagningsintresserade :).

Här äts det som aldrig förr, allt möjligt sött o hott o i rejäla mängder :(. Bprde ju verkligen komma ur det här träsket men saknar ju motivation typ gällande allt. Es, vad göra för att motivationen o mig själv igen? Trist att inte orka göra nåt o bara bli mer o mer missnöjd med sig djäov ;). Jo jag vet, ta dig i nacken...

Fredag o ensam på officet, skönt. O sen i eftermiddag träffa min kompis för nån sorts picnic :).
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Det är inte lätt att förändra sina vanor... man väntar på rätt tillfälle som aldrig kommer... och inser att man själv måste skapa detta tillfälle.... och jag tror att du är där snart, när du är redo för nya tag.... vad kul med picknick :) Kram
Esmaralda

13 Smaragd :

skriven

God morgon, jag behöver hjälp att reda ut mina tankar.

Vi kommer flytta om något åt. Kommer det bli i närheten då eller längre bort eller kommer vi investera både i något i närheten och längre bort?
Ser du om vi kommer sälja detta eller hyra ut?
Jag funderar på detta dagligen och behöver en hjälpande vägledning åt vilket håll jag ska satsa på.

Kram och trevlig helg<3

Svar: Det ser ut som om ni säljer och flyttar en bit bort...kram :)
Esmaralda

14 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Så himla gott och läckert det såg ut, smakar säkert väldigt gott också och det ska absolut testas. Jag har fått lasagne på hjärnan så det blir det i helgen. Min fling kommer förbi och provsmakar så jag hoppas det blir gott😋
Ikväll blir det grille med tjejkompisarna, grillspett o annat gott så helgen ser ut att bli lite gottig och blandad. Tanken idag är att städa o tvätta så bäst att få kaffe i sej så dagen kan börja. Lite svalare idag hoppas jag…
Ha en härlig dag, kram🥰

Svar: Lasagne är gott och aldrig fel !Och så kul att grilla med tjejkompisarna, ha en fin helg :) Kram :)
Esmaralda

15 Mts:

skriven

Hej!

Kommer jag få en ny tjänst i september på den nyöppnade avdelningen?
Kram!

Svar: Absolut att chansen finns, kram :)
Esmaralda

16 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vill inte ju skicka så många frågor men jag leta efter en sak i nätet men jag hitta inte så bra länkar och alla är osäker.

För jag tänker på en dröm inatt som jag drömmar om att jag står på en strandbryggan eller vad det kallas då kommer en liten flicka från vatten och går uppe från poolstege. Då jag titta på den men jag trodde första att det är någon annan men kan det var en spegelbild av mig själv? Och vill den säger något om mig själv? Jag tror väl det är jag som är yngre och kan det vara så?

Ha det bra

Svar: Ja, jag tror att ditt yngre jag vill meddela sig med ditt nuvarande jag... troligen bara peppa, kram :)
Esmaralda

17 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Oooh tack för spännande recept ! Ser jättegott ut !

Veterinärbesöket blev som väntat . Mira visade ingen hälta där inte Hon är ju bordercollie ;-) Men veterinären kom fram till att hon har artros Vilket jag oxå trodde. Hon tål de smärtstillande tabletterna dåligt så hon fick en spruta Librela som tas 1 ggr i månaden om den hjälper.Effekten bör ses efter andra sprutan så nu får vi vänta hoppas och se .

Vänner pratar om regn här var regnet ett skämt igår .Det passerade ngr kilometer härifrån ! Fick ngr retsamma enstaka droppar ,så det var bara att vattna igårkväll med kanna..

Trevlig Fredag önskas !
Kram Anki med flock

Svar: Vad bra att lilla Mira får hjälp !!MG fick starkt smärtstillande medicin i slutet och var lite groggy men mådde ok ändå av medicinen.. fast det var bara en kort period. Skönt att det finns hjälp mot artros som ju är smärtsamt för både djur och människor. Här är det grått och småregnar, ingen värme, kram :)
Esmaralda

18 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag undrar om jag kommer ha någon diskussion med L som hade hört något rykte gällande mig och hennes ex eller är de släppt nu? Kram Zoey 💕

Svar: De har nog släppt det hela, kram :)
Esmaralda

19 Bosse-bi:

skriven

Godmorgon,
Låter och ser väldigt gott ut, tack för detta tips! :)

Ser du något hur det kommer utvecklas mellan oss, jag menar som en positiv basis?
Jobbar väldigt hårt med detta och signalera ut positiv energi och tankar, hoppas även Bosse-bi är med mig i detta...
Kram :)

20 Bjork:

skriven

Hej i morgon ska jag köpa ett par fina sommar skor.

Ser du något spontant om mig i helgen?

Kram

21 Hemlig:

skriven

Hej det där låter mums, kanske jag borde pröva receptet någon dag. Om du har lagat det otaliga gånger ja då måste det vara gott. Tack.

En fråga gällande en i min närkrets. Hens liv intar en ny riktning och jag är orolig för hur det kommer att gå med det ekonomiska, klarar hen av detta eller blir det problem? Till stor del är detta ju självförvållat och upplever inte att det är min sak att sköta, har jag fel?
Tack och kram!

Svar: Det ÄR jättegott, jag lovar :)Personen i din krets kan sväva ut lite först men inser sedan vad hen måste göra och då blir det bra. Det är inte din sak, kram :)
Esmaralda

22 Jossan :

skriven

Godmorgon
Inatt drömde jag om mitt ex igen 😂 vi smög med allt precis som vi gjorde innan vi gick ut med att vi var ett par. Jag vet ju att vi aldrig hade fungerat tillsammans men man är nyfiken ändå.

Jaja ser fram emot mr right så vi kan upptäcka resten av livet tillsammans.

Har inte vågat ha Bosse uppe så han har fått ligga i plånboken…

Kram

Svar: Bosse ligger bra i plånboken... kram :)
Esmaralda

23 Dani:

skriven

Hej!
Kommer jag komma in på Linköpings universitet Civilekonompogrammet?

Kram☀️☀️

Svar: Runt 75 % chans, kram o lycka till :)
Esmaralda

24 Dunegull :

skriven

Ser du mig på en resa snart? Åker jag själv eller med någon?
Kram

25 Mercan:

skriven

Tack Esmaralda😌du har ett stort hjärta som hjälper alla😌❤️🙏🙏🙏

26 Smaragd :

skriven

Hej igen, "en bit bort" är det i vårt län eller längre bort som vi drömmer om?

Kram!

27 <3:

skriven

Tack för receptet.
Räknar A med mig ikväll på middagen och firandet ?🎉
T ser jättemycket fram emot kvällen.
Kram

28 Rädd:

skriven

Hej Esmaralda.

Verkar de nöjda med mig på mitt nuvarande jobb?

De ska starta ett samarbete med ett annat företag. Jag känner till de från förr, då jag jobbade någon annanstans och var ny. Tror inte de fick så bra uppfattning utav mig då.
Hur ser det ut? Kommer det att bli problem för mig nu? Ser du om de pratar negativt om mig? Eller tycker jag är dålig?
Kram

Svar: Nej jag tror inte det kommer bli problem, kram :)
Esmaralda

29 Helena Ir:

skriven

Ser väldigt gott ut! Oxfärs,vet inte om jag tillagat något med av!? Men säkert ätit.. 😀

Såg att Karoliina skrev igår om borttappat örhänge. Brukar ju ibland vara svårt. Men jag fick ändå till mig igår att jag tror det fastnade i något tyg. Jag vet däremot inte om det lilla röda jag såg sitter på örhänget eller är en färg i tyget. Så egentligen så vet jag väl inte så mycket..Men i det lilla kan även under ske 😉

Haft så roligt på morgonen, att börja med skratt med kompisar på gymmet. Järnspikar vad grymt! 😀

Men nu tar jag några veckors paus och gör lite annat än gymmar!
Och gubbarna får vila sina öron från mig..

Önskar en skön fredag!
Kram

Svar: Att börja dagen på gym och med skratt dessutom, kan inte bli så mycket bättre.... bara jag får mitt kaffe innan jag kör dig :)Tror att du känner in rätt om örhänget, du är jättebra på sådant, kram :)
Esmaralda

30 Lotta S:

skriven

Att göra upp balanserad budget för sparande med tanke på ålderns höst blir lätt knas för min del då min otrygghet lätt gör att jag inte unnar mig/oss utan vill spara allt. Samtidigt har både du och andra sagt att det ser bra ut framöver med ekonomin. Men då tänker jag ändå att det krävs att jag sparar massor för att det ska lyckas. Skulle kännas som frihet att klara ta ut svängarna lite mer än jag vågat hittills i livet.

Svar: Du ska inte spara så pass att ditt liv idag blir tråkigt... det är viktigt med balans och att unna sig i nuet, kram :)
Esmaralda

31 Dani:

skriven

Hej!
Kommer min pappa låta mig åka iväg på resa 5-7 juli?
Är ändå vuxen. Men bor hemma.

Kram☀️

Svar: Du är vuxen och ska fatta dina egna beslut, kram :)
Esmaralda

32 M:

skriven

Du har så mycket saker som man inte har en aning om ens existerade :)

Besök från F för 3e gången på 1 vecka. Vet inte om hon vill förmedla att jag inte behöver oroa mig ....?

Juni äntligen till enda. Jobbig månad på flera sätt och igår kl 23.00 när jag gick och la mig så var det fortfarande 27 grader ute. Först på söndag kan vi få svalare efter 1 månad med värmebölja. Hoppas att Juni bjuder på något positivt i mitt liv :)

Så han kan bara bli glad då när han ser mig men ingen annan reaktion eller saknad när jag är borta? Vilken tur att jag gått min väg :)

Kram

Svar: Hon vill förmedla lugn till dig... och glädje, att saker och ting blir braHan tittar efter dig... men ser inte hur han tänker eller känner... kram :)
Esmaralda

33 AnnaK:

skriven

Såg gott ut 😋 Gillar också allt i ett-mat!

Känns redan nu som misslyckad semester. Har inte ens kunnat bada pga operation. Och för mig är semester sol och bad. Har så svårt tänka positivt här och ta denna semester för vad den är och bara njuta av att få sova och vila som jag så väl behöver. Hur släpper jag denna känsla?

Kram 🤗

Svar: Tänk bort det negativa och ta emot det positiva... proppa dig full med positivt tänk... ha fokus på vila och avkoppling, kram :)
Esmaralda

34 K :

skriven

Är det alkoholen som pratade igår hos honom eller tycker/vill han det som sades …



Kram

35 Fråga :

skriven

Jag måste fråga. Fick precis en tillsägelse av min syster kring en av mina gamla klänningar från shein. Jag såg att du också handlar där ibland, och varje gång någon påpekar detta får jag så dåligt samvete att jag handlat där. Kommer de få bättre arbetsförhållanden? Hoppas det för de förtjänar verkligen högre löner.

Svar: Arbetarna har det eländig där men så är det på de flesta ställen där man handlar billigt, både du och jag ska nog ha lite dåligt samvete... kram :)
Esmaralda

36 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja det tycks bara gå nerför här o snart kanske bottnen är nådd... O då finns det ju bara en väg, sägs det ;).
Kram Skorpan

Svar: Uppåt är vägen och du kommer ta tag i den vägen när du känner att det är dags... och det ger dig ny energi, kram :)
Esmaralda

37 Lina:

skriven

Hej,

Det är planerat in ett besök av en kille som jag har messat med till och från via nätet i måååånga år. Vi har endast setts en gång som snabbast -19, men är planerat att han ska hälsa på mig om någon vecka.

Är han kärleken? Bara vän? Eller finns det någon varning att ses.

Kram

Svar: Jag ser ingen varning men tror inte heller att det på allvar tänder till mellan er, kram :)
Esmaralda

38 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron kära Es!
Mums så gott det ser ut😋👍

Fråga

Det ringde nyss från Neapel Italien. Jag får samtal jag aldrig ens svarar på från Rumänien Bosnien o England vet ju att det är mycket ”fuffens”! Men det här samtalet kändes som att jag borde svarat på, det kändes som om nån anhörig försökte nå mig. Snälla kan du se om du får till dig nåt. Har inte hört ifrån mitt barn på ett tag o hen svarar inte jag ringer eller smsar. Borde jag svarat?

Trevlig helg kram
♥️

Svar: Känns inte som om det var något särskilt med samtalet, kram :)
Esmaralda

39 G.H:

skriven

Hej Esmeralda!
Ser du om Bosse Bi har börjat jobba för mig? Är han aktiv?

Finns det nåt liv kvar i Fjäril och ögat?

Kram:)

Svar: Bosse jobbar aktivt för dig... Fjäril och Ögat är tröttare men lite liv är det allt kvar i dem, kram :)
Esmaralda

40 Fåfäng:

skriven

Kommer släkten tycka att jag ser gammal och tjock ut när vi träffas i sommar?

Kram:)

Svar: Nejdå, inte alls, kram :)
Esmaralda

41 Brittis:

skriven

Hej!
Det där receptet så jättegott ut.
Har jag fått rätt roll till det nya teaterprojektet?
Känns som det var min kompis som skulle ha den.
Kram <3

Svar: Tror ändå att rollen ska passa dig, kram :)
Esmaralda

42 Jag:

skriven

Ser du mig resa ner till Marbella fler gånger detta året?

Kram

Svar: Kan bli en gång till under året, kram :)
Esmaralda

43 F:

skriven

Hej esmeralda ser gott ut 😍 undrar om du får till dig något spontant om mig kram 🥰

Svar: Se upp i trafiken på lördag eftermiddag, kram :)
Esmaralda

44 Bjork:

skriven

Hej blir min nya kompis glad när jag tar kontakt med henne nästa gång jag ser henne?

Kram

45 Ally:

skriven

Hej
Blir allt bra, kommer allt fall på plats? 🙄 känner mig lite uppgiven..
Kram 🌷

Svar: Det kanske inte blir precis som du vill men det kommer bli bra, kram :)
Esmaralda

46 Erika:

skriven

Hej! Tror du jag någonsin kommer att bli vän med Jimmy igen?

47 Mercan:

skriven

Esmaralda jag har kommit på något ha ha😂😂😂😎😎😎min mors lilla sister ska skaffa pasport åt sig och efteråt ska vi resa till Turkiyet med henne och min sister🤭ser du söta Esmaralda om mannen med gott hjärta finns där eller väntar det tills vi flyger till Sverige🤭❤️😎ser du vad som helst söta Esmaralda🙈💕😘

48 Misstjejen:

skriven

https://youtu.be/o3zEMIUFbQ4


Är tillbaka efter en år med en nya låten. Kolla du den!😊

Ha det bra

Svar: Du "sjunger" den jättebra, tack för att du delar med oss, kram :)
Esmaralda

49 Hon:

skriven

Hej,
Finns det nåt jag kunde tänka på eller göra annorlunda så att vi skulle kunna få en bättre kontakt här då jag är på besök? Känns svårt då jag känner mej så blyg som vanligt..
Kram

Svar: Försök gärna öppna upp i samtalen, det kommer ge god utdelning, kram :)
Esmaralda

50 Naturvän :

skriven

Hej!

Praktiskt med storkok i långpanna och ser fantastiskt gott ut!

Väl hemma efter kort semester om än lite trött. Mycket att prata om och bägge har njutit av varandras sällskap. En riktig gentleman som bjöd på allt. Härlig känsla av att kunna ta emot... restaurang Cafe Bar etc....skrattat mkt... och lägenheten vi hyrt var Tip top med en liten trädgård därtill. Kontakt lär det bli framöver men det kanske ändå ebbar ut....

Ångrar att jag ej tog kontakt med en annan man också på Datingportalen .Han har hund och bor bara 45 min bort med bil
Tänk om han hör av sig igen...

Kram

Svar: Ja, man ska nog inte låsa sig vid första bästa... bra att ha öppet sinne, kram :)
Esmaralda

51 Mercan:

skriven

Min mor gör samma recept Esmaralda det är så gott 😋min brors favorit🙈fast min mor gör det med Aubergin istället för zuccini🙈💕☺️

Svar: Det är lika gott med Aubergin... en kanongod maträtt !! Kram :)
Esmaralda

52 Sari:

skriven

Ser gott ut ☺ Jag känner att jsg har en skyddsängel o jag tror jag vef vem det är ksn du se något? Har varit med om många bakslag i mitt liv, riktigt tuffa sådana. Social fobi sen många år, bulimi i 12 år men frisk nu men nu har jag ju min nervsmärta i munnen då käkkirurgen misslyckades med operationen. Kan du se nåt om hur mitt liv blir klarar jag detta att resa mig än en gång o få ner smärtorna helst o få livskvalité. Legat med kylkudde i 2 år från att jag vaknar till läggdags blivit ofrivilligt isolerad pga fantomsmärtor men de senaste dagarna har jag kunnat gå korta promenader har inga muskler kvar o kunnat sitta ute. Förra året satt jag ute 2 ggr i 20 minuter klarade ej mer fick lägga mig med vetekudde. Vore evigt tacksam om du kunde se nåt om mig o få livslusten tillbaka psyket har fått ta alla smällar då ingen epilfosi medicin hjälpt finns ingen medicin för nervsmärtor så man måste ta epilepsimediciner o just nu känns livet lite lättare hittat en som hjälper lite o en muskelavslappnande benzo, vill så GÄRNA bli frisk! Kram


Svar: Försök att ta hjälp i att må bättre så att du kan bryta dina mönster... har man ont gör man ofta destruktiva val och behöver hjälp för att spåra in rätt, kram :)
Esmaralda

53 Cecilia:

skriven

Det där ser riktigt gott ut! Tack för recept!

Idag trillade mitt examensbevis ner i brevlådan. Äntligen är jag klar med studierna, kan knappt tro detta. Har inte stängt dörren helt för fortsatta studier, men det dröjer nog några år. Nu ska jag njuta av att inte behöva plugga under all min ledig tid och ser fram emot min första semester utan tentaångest.

På måndag ska vi besöka ett gäng katter i jourhem. Har fått lite info om några och det var en som vi föll för lite extra. Ska känna av ordentligt, men tror du att den tjejen vi tänker på skulle passa in här hemma? Vår tjej hemma blir lätt stressad så vi ska verkligen känna av när nya katten provbor, men jag tänker också att hon kanske hade mått bra av att få lite "avlastning" från vår andra katt som leker lite hårdare och är mer dominant. Kramar

Svar: Härligt, grattis till examen !Ni kommer hitta rätt katt men kan bli lite svajigt i början, kram :)
Esmaralda

54 Misstjejen:

skriven

Hej

Min nya vlogg är tydligt krånglar och det får fixa nya på måndag. För det vill inte fungerar idag. Det är så besvärligt idag.

Hoppas det blir bättre senare

Ha det bra

55 Naturvän:

skriven

Hej!

Tack. Nej verkligen inte låsa sig vid första bästa. Undrar om mannen med hund och som gillar rodd tar kontakt igen. Jag vill så gärna träffa honom. Men det är kanske kört. Undrar var min soulmate håller hus?!

Kram

Svar: Eller så får du själv helt enkelt ta kontakt med mannen med hund, kram :)
Esmaralda

56 Vicky :

skriven

Hej Es

Ser du något spontant om mig idag...?

57 Naturvän :

skriven

Hej igen!

Tyvärr har han avanmält sig från min chatt när jag svarade jag jobbar mkt för tillfället. Jag gjorde fel och skulle stuckit emellan med en träff...han har kanske träffat en annan....vad vet jag... hoppas i mitt stilla sinne han dyker upp igen. Har inte gett upp hoppet ännu....

Tack och trevlig fredag kväll på Er

Svar: Han blev nog lite kränkt av ditt svar och undviker mer kontakt.... och är det så, då är han ändå ingen man för dig, kram :)
Esmaralda

58 Ally:

skriven

Den stora nöten att knäcka om vi någonsin kommer att bli vänner igen, han o jag. Saknar honom enormt i mitt liv..
Ser du någonting kring det?
Kram 🌷

Svar: Du ska nog inte räkna med att det kan bli som det varit, kram :)
Esmaralda

59 M:

skriven

Det är verkligen helt otroligt hur andevärlden fungerar :) F kommer alltid vara min bästa bästis.

Regnar här nu tack och lov. 28 grader och över 80% luftfuktighet. Vill du byta Ez? :) Amazonas! Musikfestivalen Lollapalooza är igång så fönsterrutorna skakar till midnatt :)

Min mamma hade pratat med honom häromdagen men han vet ju inte att vi är släkt. Verkar typ lika berörd av henne som mig :) Kram


Svar: Och du är F:s bästis !Det är speciellt så nära ni står varann och hon gör vad hon kan för att förmedla sig till dig så tydligt som möjligt, kram :)
Esmaralda

60 Ali:

skriven

Det här är mat som både mamma och mormor alltid lagat och som jag ibland själv också gör. Väldigt gott och svenska vänner uppskattar det också. Jag tänkte en gång bli kock men djurintresset tog över så det blev veterinär istället, vilket jag trivs mycket bra med i många år nu. Önskar alla här en trevlig sommar

61 Helena Ir:

skriven

Tack:)

Kram

62 Naturvän:

skriven

Hej!

Tack.Ja jag känner också han blev krängt och till viss del förstår jag honom. Helt fel svar från mig men ja om riktigt intresse funnits hade han hållt kontakten....

Inte lätt det här med dating....

63 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Jag hörde tidigare idag på nyheterna att F-kassan sagt upp 450 st provanställda som anställdes för att korta det orimligt långa handläggningstiderna eftersom F-kassan måste spara miljoner. Medan högsta hönset får 173,000 kr i månadslön. Hur kan han ens se sig själv i spegeln? Det fick mig att känna ännu mer uppgivenhet över den tid vi lever i...

Kram 🐈‍⬛


64 emma:

skriven

Hej
Jag ska åka till Mallis i Hösten, hur går det?

65 K :

skriven

kommer vi kunna prata snart, om det som hänt idag...?





Kram

66 K :

skriven

kommer vi prata igen om det som hänt kram -......

67 Fråga :

skriven

Jag måste fråga. Fick precis en tillsägelse av min syster kring en av mina gamla klänningar från shein. Jag såg att du också handlar där ibland, och varje gång någon påpekar detta får jag så dåligt samvete att jag handlat där. Kommer de få bättre arbetsförhållanden? Hoppas det för de förtjänar verkligen högre löner.

68 Skrållann:

skriven

Hej!
Mums så gott det såg ut☺️

Vad hände med dotterns före detta pojkvän igårkväll …,Ångrar han sitt beslut eftersom han började skicka så kärleksfulla bilder?

Kram❤️

69 Anette :

skriven

Hej! Jag och dottern ska flytta till en annan stad och det blir ny skola, nytt jobb och nytt liv. Det var ett aktivt val som kändes helt rätt men nu är jag väldigt orolig över hur det ska gå för oss. Blir det bra det här eller ett stort misstag? Kram och trevlig sommar ❤️🌹


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: