Annelies talisman....

I dag gästbloggar: Annelie

 

Hej

Jag fick lov att gästblogga och jag  vill tala om att  en gång fick jag en talisman och den  gjorde mirakel.

Jag hade bara en önskan och det var en hund, vilket var svårt eftersom min sambo inte tyckte om hundar och vägrade.

Jag hade talismanen i ett rött band i fickan  och han var alltid med mig. 

Det gick två veckor och en kväll när jag kom hem från linedansen så mötte en bedårande söt liten valp mig i hallen.

 

Det visade sig  att våra nyinflyttade grannars hund  hade valpar efter sin spanieltik och en av dem hade tagit sig in till oss genom en glipa i staketet och mannen hade smält ordentligt för den.

Han hade fått lov att behålla den för att överraska mig och nog blev jag överraskad alltid. 

Valpen var inte bokad och den blev vår, till min glädje.  Nu är  Lucia  1 ½ år och min sambo älskar henne, precis som jag.

Talismanen fick det omöjliga att ske och jag är mycket tacksam.

Kram och ha en fin vår allesammans

Önskar

Annelie

1 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Oooh tack Annelie för att du delar med dig av din underbara talismanberättelse ! Så roligt för dig att äntligen få en hund i ditt liv och att sambon älskar lilla Lucia... undebart !!!
Själv är jag väldigt svag för den rasen då den påminner om Moses.

Stort Stort lycka till med allt Annelie <3

Kram Anki med flock

2 Jossan :

skriven

Godmorgon
Vaknade med huvudvärk och den har inte släppt än.
Fick besök av T igår och jag inser verkligen varför jag valde att lämna honom. Han ville provocera eller ja han är sån som ställer 100000 frågor och inte lyssnar på svaret. Som tex när jag säger att jag har ont i mina lår av sjukdomen kan han säga men du har ju sagt att du inte haft det. Jag som alltid tränat mycket har trott att det handlar om att mina ben är slut av träningen.
Dock fick han sova över och han är ju en sömntuta så han är ju inte vaken än… förhoppningsvis lämnar han tidigt..

Idag ska jag fortsätta att rensa min garderob och städa mitt hem. Jag har för mycket saker… hade önskat ett större hem men det kan inte bli än eftersom jag inte vet vart jag vill bo.. och förhoppningsvis är jag nära kärleken så man kan bli sambo istället.

Kram

Svar: Ja, det kan ha sina sidor med ex... finns ju en anledning att de är just ex :) Lycka till med garderobs rensningen, kram :)
Esmaralda

3 Skorpan:

skriven

Åh Annelie så härligt att du fick din hund o det ännu att din sambo var med o överraskade dig. Önskar er trevliga stunder med Lucia :)!

Här biter inga talismaner på undertecknad så kanske jag också hör till gruppen "sköt dig själv" ;D? Bara att öeva med det då... Men trevligt för dem som får hjälp av sina talismaner.

Idag är en dag då jag än en gång ångrar att jag sade jag till dagens evenemang. Ska representera arbetsgivaren på en fest o ska köra en bit i det shittiga vintervädret, tur att jag fortfarande har vinterdäcken på, lat som jag är att få dem bytta ;). Men ja Es, ser resan ut att gå bra o klarar jag av att "flra mig" bland en massa okända, nästan alla, människor? Synd att det inte är vårigare väder, hade varit trevligt att bekanta sig med staden jag ska till. Rumsnumret slutar på tretton, ett gott tecken hoppas jag ;).

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Det ser ut att gå bra även om du inte är riktigt i form... kan bli bättre än du tror.... rumsnumret är ett gott tecken, absolut, kram :)
Esmaralda

4 .:

skriven

Hej Es!

Min ekonomi har ju varit urdålig p.g.a. Klarna och problemet där. Jag har klarat mig hit. Men nu på morgonen har jag kommit fram till att jag inte kommer längre. För nu kommande vecka skiter det sig, går inte ihop, och jag kan inte blunda för det. Tror du att det skulle funka om jag ringer till Klarna och förklarar situationen? Es, ser du om det finns någonting jag kan göra? Finns det något hopp.

Svar: Se till att prata med rätt person på Klarna som har befogenheter, stort lycka till, kram :)
Esmaralda

5 Bjork:

skriven

Hej kommer jag kunna öppna upp mig lite mer för dom två jag ska börja umgås med?

Kram

6 Lotta S:

skriven

Ser du Nordjobb i Danmark i juni för dottern?

7 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Roligt att din önskan gick i uppfyllelse, Annelie! Grattis!

I slutet på juli ska vi hälsa på min bror i London. Ser det ut att bli en kort trip till Belfast från London, som jag skulle önska?

Kram

8 Liljan :

skriven

Godmorgon ❤️🌄☕
Vad härligt med en sån fin present ❤️
Vill man så pass mycket, och sen låter viljan vila så kan önskningen slå in!
💕
Ibland (ofta...) kan ju tanken fara omkring att man bara önskar och önskar, men inget slår in. Önskar, eller vill jag inte tillräckligt? Förtvivlad är jag i tid och otid, tills jag inser att i viljan krävs ett agerande.
Som sen Stenmark sade:ju mer jag övar, desto mer tur har jag.
💕
Kram till er

9 Lou:

skriven

Hej. Vad tycker han killen om mej på gymet, kan han vara lite intresserad av mej?
Kram

Svar: Han tycker att du är attraktiv men kan ha någon annan i tankarna, kram :)
Esmaralda

10 Lisas :

skriven

Hej
Jag är också en hundvän . Min trogne vän är nu 14 år… 😢 men han är änsålänge frisk.
Hoppas på en manlig vän snart och undrar om han (K) jag nu chattar med är han med stort H ❤️
Du Ez sade att han som blir min man och jag närmar oss varandra. Hoppas så att detta kunde vara han. Känns så rätt. Väntar på att han ska föreslå en träff… blir det så?
Kram från Lisas.

Svar: Nja, jag är inte säker på att just han är den rätte men det visar sig snart vilket, kram :)
Esmaralda

11 <3:

skriven

Vad har hänt med J ?
Har det blivit kaos med M att vi åkte bort tillsammans? Ångrar han det ? Han såg och var så lycklig aldrig sett honom så tidigare.
Kram

12 AnnaK:

skriven

Kommer jag till skott?

Kram 🤗

13 Månskenet:

skriven

Annelie, så härlig talismanberättelse! 🥰 Det (näst-)bästa är att din sambo blev "omvänd". Njut av varandra! Kram!

14 Lillan:

skriven

Hej.
Grattis till valpen så fantastiskt. <3

Esmaralda. Ser det bra ut? Finns känslor? Finns möjlighet till ett fast förhållande med han?
Kram

15 Solstjärnan :

skriven

Så härligt att du fick din önskade hund😊.Tur var att den slank in och smälte din sambos hjärta 😊
Lycka till som hundägare Annelie 😊.

Es funderar om min kommande SM är lugn eller aktiv,snabbgående person,?
Är han den som lugnar ner mig eller lägger han fart på mig eller något däremellan?

Ha en bra lördag 😊
Kram Solstjärnan ☀️

Svar: Han är ganska lugn och mycket stabil men får uträttad en hel del, kram :)
Esmaralda

16 Mercan:

skriven

Esmaralda jag gick till andra hand butiken och kvinnan sa att de ska plocka ut nya kläder ,att jag ska komma vid kl 14:00 ,hittar jag min byxa Esmaralda 🥹😁😎

17 A:

skriven

Tack för att du berättade! Har aldrig haft en talisman, men just elefant är ett av mina favdjur, kanske denna gång som det finns en till mig!

Bör jag ringa kvinnokliniken? Kanske klimakteriet? Eller är det bara jobbsituationen som gör att jag mår som jag gör? Känner mig aldrig 100 % frisk.

Kram!

Svar: Ja, jag tycker du ska ta läkarkontakt och kolla upp dig... alltid bra att checka av om man inte känner sig helt ok, kram :)
Esmaralda

18 Ally:

skriven

Vilken härlig läsning, så fin o mysigt att du fick din valp 💖
Es, ser vipparna mellan oss ut att utvecklas och bli nåt mer, du har ju tidigare antytt att det så kan bli.. finns chansen kvar?
Kram :) 🌷

Svar: Chansen finns kvar och snart vet du, kram :)
Esmaralda

19 Klara:

skriven

Hej Es, ser du någon spontan spådom för mig? Mvh Klara

20 Klara:

skriven

Hej Es, ser du något om den rätta för mig? Etnicitet, hur han ser ut?
Kram Klara

Svar: Mörk och med fina glada ögon, kram :)
Esmaralda

21 L:

skriven

Åh, vilken fin upplevelse 😊

Jag undrar om jag och min gamla vän kommer återförenas snart och hur blir det framåt?

Kram

22 Mercan :

skriven

Vilken söt berättelse Annelie 🤗😍❤️🙂

23 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Till Annelie:
Vilken fantastisk berättelse 😃
Tänk vad mycket talisman kan göra. Känner ännu mer hopp efter att ha läst din berättelse att min talisman ska kicka igång mina önskningar 😃

Es: I går skrev jag och frågade om mitt ex Farhad. Och i natt hälsade han på i drömmen 😁
Vad önskar han förmedla till mig? Vet att han vill men vet inte vad 😊

Kjam fina du ❤️

24 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Hahaha.. Ett av mina alias blev lite fel igår. Milt = Miltons ❤️ Mamma.
Jaja.. Inte så svårt att lista ut 😃

Igår knivskars 3 äldre personer här där jag bor. Helt galet. Vem ger sig på 70-åriga damer. (kan säga att jag råkade skriva 70 håriga damer 🤣 Tur jag såg DET skrivfelet... Min mobil gör som den vill ibland)
Händer mycket här nu. Fasen läskigt. Kanske dags att ta sitt pick och pack å dra. Inte orolig för min egen skull men jag har ju barn. Otroligt obehagligt.

17/4 flöt på bra utan tappade nycklar (Nettan sa varning på den dagen) Blev snarare en toppen dag med beröm där jag arbetstränar. Lustiga är att just det jag fick beröm för hade jag tänkt dagen innan om de ens uppmärksammade. Kände in att jag skulle tänka positivt och att det jag kände var rätt. Dagen efter visade sig det vara rätt.. Min känsla blev bekräftad.. YES 😃) De ser vad jag gör och att jag gör korrekt.


Ville bara skriva av mig hehe.. Lite luddig text.
Men kanske blir sommarjobb om jag lyckas med kassan. Sociala ångesten och självkänslan är min akilleshäl. Och att det inte sätter sig när jag lär mig nytt. Måste göra sakerna flera ggr med en tålmodig person. 😅

Kjam på dig

Svar: Ha ha ha, 70 håriga damer :) Men ärligt talat, man blir så förbannad av detta meningslösa våld.Du ser, du har god intuition så det är dags att börja lyssna på den lite mer :)
Sommarjobb kommer du fixa, du kan mer än du ibland tror, kram :)
Esmaralda

25 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja vem vet vad som händer ;). Knappast nåt speciellt förutom att det blir en helg utöver det vanliga förstås. O det är väl bra ;).
Kram Skorpan

Svar: Utöver det vanliga, ja det känns bra :) kram :)
Esmaralda

26 Blomma:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag är jätte orolig över det här att jag har legat med en utav hans kompisar. Är det ett hinder för honom att inleda någonting med mig? Han pratar om det och det gör mig jätte orolig.
Kram

Svar: Här får du själv sätta ner foten och vara tydlig och det är nog pratat om den saken nu, kram :)
Esmaralda

27 Polis:

skriven

Du har kunnat se att jag insett nu vad jag vill.
Samt rejäl chans att lyckas med det/mina mål.
Nettan kunde se att jag också skulle lyckas, om det är vad jag vill.
Deltog i en poliskurs där dem sa att man får en individuell bedömning och att jag bör ta med läkarintyg. Läste sedan på polis sidan att de är extremt hårda med sånt där och det stod att har man min sjukdom blir man inte antagen alls. Däremot stod det fibromyalgi och jag har på pappret myalgi vilket många gör skillnad på. Jag blir såklart påverkad men jag vet ju att jag skulle klara av det här. Är detta ett tecken på att ge upp min stora dröm nu? jag är sjuk men jag lever som en frisk utan några som helst hjälpmedel.



Kram

Svar: Det här minskar dina chanser... ta kontakt och ställ frågan och du kommer få tydligt svar, kram :)
Esmaralda

28 Mercan:

skriven

Esmaralda det som jag undrar på ,kan min bror träffa tjejen som är rätt under året eller tror du att det dröjer till nästa år söta Esmaralda🤗💕🥹🙂‍↔️😌

29 Annelie:

skriven

Tack snälla för alla fina kommentarer, de gör mig så glad.

30 Lotta S:

skriven

Ser du Drakamöllan i min framtid?

Svar: På något sätt gör jag faktiskt det men kan inte placera den i något sammanhang, kram :)
Esmaralda

31 Lillan :

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det bra ut? Finns det känslor? Och kan vi bli tillsammans?
Kram

32 <3:

skriven

Vad har hänt med J ?
Har det blivit kaos med M att vi åkte bort tillsammans? Ångrar han det ? Han såg och var så lycklig aldrig sett honom så tidigare. Han skrev nyss att han har enorma känslor för mig.
Kram

33 Mercan:

skriven

Ja Esmaralda ,har inga frågor kvar ,😆ser du något spontant om oss🤭önskar dig glädje hälsa och lycka till med allt i livet 😌och hälsa dina nära och kära🤗💕😌

34 T:

skriven

Så fantastiska Annelie! En spaniel är så fin!

Du har sett hund i mitt liv es! Ser du när? Kommer den komma under tiden barnen bor hemma??

Svar: Hund kommer absolut men inte riktigt än, kram :)
Esmaralda

35 Bjork:

skriven

hej finns det chans att jag får fira nyår med pojkvän i år?

Vad tänker min soulmate just nu?

Kram

36 Linda N:

skriven

Hej Annelie,
Vilken otrolig historia, talismanerna är verkligen fantastiska.Fortsatt lycka till m hundlivet - och tack för att du ville dela med dig, det gjorde mig också jätteglad💕

37 Bella:

skriven

Heej, skönt med lördag idag, hoppas din dag är bra :-)

Om jag går ut ikväll, visst hittar jag någon intressant då? Har lite den feelingen 😂☺️❤️

Kram

38 Cecilia:

skriven

Jag förstår helt din önskan Annelie. Så glad för din skull att den gick i uppfyllelse och vad fint att det tillslut var sambon som överraskade dig med er nya familjemedlem.

Igår var det fest på jobbet och kvällen avslutades på topp med dans och karaoke. Idag är en så kallad treo dag och jag insåg att vi har bjudit över vänner hem till oss imorgon bitti för frukost/brunch och kolla på formula 1. Tur att sambon kan förbereda allt så jag får slöa på soffan idag.

Våra säljare har fortfarande inte hittat hus, så någon flytt i juli verkar det inte bli. Nu hoppas jag på att det finns chans för flytt under augusti månad. Går i tankarna för att åka till Kroatien i sommar, kanske tillsammans med brorsan och hans tjej. Verkar resan bli av? Kramar

39 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag märker ju alla runt mig vill min bästa och motiverar mig varje dagar. Försöka få min fokus på allt som jag ska gör. Det är inte jag som ignorera dom eller dig men jag försöka min bästa och lyssna på alla som sägs. Bara fortsätta på för jag är glad att jag är vuxen då har jag lättare accapterar än om jag är i puberteten då det var helt annat sak.

Det är noga imponera av mig som jag vilja bara fortsätta och visar jag menar serisöt...

Ha det bra

40 Bjork:

skriven

Hej finns det chans att jag lever familjeliv om 2 år?

Kram

41 Misstjejen:

skriven

Hej

Sågs ju F kvinna som går förbi några gånger till våra border på vårmarknad. Jag undrar ju om hon vill tar kontakta eller få uppmärksamhet av mig? Hon blir bara glad såhär... något speciellt? Hon försöka nästan fråga något men jag avbryta henne för jag är i den rollen och inte i föreläsare.

Hon vill gärna typ prata med mig eller få min uppmärksamhet. Vad kan det vara?

Jag blir bara nyfiken på det.

Ha det bra

42 Mimi:

skriven

Hej!

Hur mycket kostar en Talisman?

Kram

Svar: De kommer kosta 500 kr /styck, oförändrat pris, kram :)
Esmaralda

43 Evelina:

skriven

Hej, jag undrar om det var så att jag och han samdrömde. Det kändes verkligen så och under hela dagen så har känns det konstigt, precis som vi varit med varandra. Vi var ett par i drömmen….

44 Misstjejen:

skriven

Hej

Undrar om den Angelica handledare förstår så mycket och vill motiverar mig hela tiden. Att jag ska jobbar, jobbar och jobbar. Få min fokus på rätt håll och allt såna. Undrar om hon vill så mycket om mig?

Ha det bra

45 Polis :

skriven

Ja, jag får fråga igen. Tycker det är konstigt att man får ha adhd eller käka stark medicin men inte ha en kontrollerbar sjukdom som inte kräver medicin. Blir så ledsen ärligt talat för jag känner att denna utbildning är det jag ska göra. Inte sitta på kontoret. Dessutom har du sett att jag kommer arbeta med sådant som är lite farligt, det gör man inte på mackedonken förmodar jag. Annars tänker jag kräva att läkarna tar bort min sjukdom på pappret, jag vet inte!

Nåja det är inte över förens det är över!


tack kram :)

Svar: Ta reda på exakt fakta hur man ställer sig kring din diagnos och agera sedan utifrån detta, kram och oavsett så kommer du en dag att ha ett spännande arbete, kram :)
Esmaralda

46 Camilla:

skriven

Vet att det är länge sedan jag beställde ögat talismanen av dig, frågar nu är den ännu vid liv och kan hjälpa mig ur mina svårigheter? KRAM

Svar: Ögat är lite trött, ärligt talat. men strö på några korn salt och det finns en möjlighet att han blir lite piggare, kram :)
Esmaralda

47 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Jag är besviken på att ingen i min grupp hörde av sig till mig
när vi fick dåliga nyheter på jobbet. Särskilt A och C. Fattar inte varför. Jag antar att de helt enkelt inte bryr sig. Och att jag inte alls varit uppskattad som jag trott. Vad ser du?

48 Anonym:

skriven

Tror du han åkte förbi där jag var idag för att se om jag var kvar? Tyckte kanske det var synd att jag inte var med..
Kram :) ☀️

49 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag hoppas att du vill svar på den fråga och hjälp mig att få en bättre tankesätta och ändrar på min beteende då jag var en normalt god vän till C kvinna för Angelica har var där i en annan stad och har utbildning. Då fick jag vet idag om hon lära en del av teckenspråk på hur dom kommunicera på en sätta. Det finns en del som använda fula ord för dom vill lära ut i Angelica grupp att dom ska kunde om såna men i våra enheter är inte såna som den stad. Med deras beteende är helt annorlunda än våra. Då fick jag tänker på C kvinna så jag tror kanske jag förstår att hon vill väl jag ska var en vanligt vän och lugnt. Som träffa två gånger i år. Inte störa varandra eller något. Utan var trevligt och har en bra uppföra. Ser henne som vän och inte skriva om hon är betydelse. Behandla henne som vanligt med trevligt bemötande och vänligt. Jag vill inte ju hon ska tror jag ör något såna.

Jag hoppas att min syn förändrar snabbare och har en bättre tankesätta mot C kvinna när vi ses. Hinner jag att bearbeta min tankar och bemötande för justera lite till det ska var en vanligt vän och inget något annat. Det ska bara var en trevligt stunden. Inte ens överdriva. Man kan har skämt, kramar och allt såna.

Det är bättre sätta. Det är en bättre sätta än för överidrva att ser henne som gud utan jag ska ser henne som mig och umgås med henne som om det är nuet och har trevligt. Tänker jag då vi firar våra återträffen skola för 10 år sedan då vi sluta samtidigr som kurator och elev så idag är vi vänner.


Vad säger du om det. Hinner jag att ändrar min synsätt och tankesätta. Så bara jag bearbeta mig själv. Jag vill var den vanligt fin vän och inte för överdriva tänker jag..

Tror du att jag fixar det?

Ha det bra

Svar: Var sann mot dig själv men förändra dig inte för någon annan... bara för din egen skull och för att det känns rätt och viktigt för dig, kram :)
Esmaralda

50 Mercan :

skriven

Esmaralda hoppas att jag klarar det i morgon Esmaralda 😔 sluta helt röka 😔😤😡😠 Esmaralda en kvinna i turkisk tellwe spådde mig att något gammal ska dycka upp från min förflütna och jag ska ha lärodom från det, jag är rädd nu Esmaralda om det har något med det att göra med kontakten som jag hade via mobilen med männen från Turkeyet 😖 😖 😖 men jag tror på dig för du hade svarat att min family ska inte få veta om det inte alls, tack Esmaralda min liv har mening jag är inte rädd att på grund av mina fel dumheter, inte rädd att min familjes liv ska bli ett helvete och skam😌ser du fara Esmaralda 🙄 eller det som kvinnan sa kanske gäller Anders, han är svensk min kärlek från Karlaplan där jag jobbade förut hos min sisters man, Anders bode i Karlaplan, han struntade i mig för flera år sedan många år när han reste till England, Esmaralda ser du om han bor nu igen i Karlaplan och han kommer se mig när jag gör min syssla i blommsterbutiken med min sister 🤔Kvinnan i turkisk tellwe hoppas att hon menade Anders inte mitt duma fel via Turiyet mobilen, Esmaralda vad tror du söta Esmaralda ser du något 🥰om jag är glad nu och inte rädd, det är tack vare dig Esmaralda 😊 💝 💖 ❤️ 🤗 🙂

Svar: Jag tror inte det kommer att ha att göra med männen från Turkiet.Möjligen att det handlar om en gammal kompis som dyker upp på nytt men jag ser inte på samma sätt som du fått i din spådom via turksik tellwe, kram :)
Esmaralda

51 Evelina:

skriven

Hej, jag undrar om det var så att jag och han samdrömde. Det kändes verkligen så och under hela dagen så har känns det konstigt, precis som vi varit med varandra. Vi var ett par i drömmen….

52 Annelie:

skriven

Tack fina ni för alla kommentarer som har gjort mig så jätteglad :)

53 Evelina:

skriven

Hej, jag undrar om det var så att jag och han samdrömde. Det kändes verkligen så och under hela dagen så har känns det konstigt, precis som vi varit med varandra. Vi var ett par i drömmen….


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: