Klart & fixat........

Gomorron !!
 
Nu är operationen fixad & klar  och jag med den !
Men det var nära att ingenting blivit av.
 
Jag hamnade ju på dagkirurgin och där var jag inte ensam.
 
Vi var flera som satt där i väntrummet... omklädda till operationskläder och tiden gick.
Jag var där kl 10  och  det var också en man i min ålder... han fick premedicin och dropp precis som jag.
 
Tiden gick och framemot kl 14 fick han besked att de inte hann med honom... på grund av  strejken skulle personal sluta kl 15 och därmed hanns han inte med. Häpp!
 
 
Så det var bara att koppla loss honom från droppet... och på med egna kläder och så önskade han oss andra två lycka till när han gick.
 
Kort efter blev damen  väntrummet inkallad och sen hände ingenting.
 
När dörrarna öppnades till uppvaket  tog jag typ mitt dropp under armen och kikade in.
Helt tomt.
 
Tiden gick.
Stället verkade väldig ödsligt... var fanns personlen ? 
Hade kanske alla gått och glömt mig ?
 
Klockan  15.30 dämpades belysningen... och det blev en konstig stämning.
 
Men..  strax efter klockan 16 fick jag meddelandet att nu är det min tur... och jag trodde knappt mina  öron.
 
 
In på op.. ochg plötsligt dök det upp en massa människor runt mig.... jag skulle få ALLT fixat och inte behöva komma tillbaka för den skull... och alla var så himla gulliga och fina och jag blev omhändertagen på allra bästa sätt.💖
 
Så somnade jag och drömde väldigt fint om unga vackra män minsann och en stor trädgårdsfest någonstans i utlandet... och mitt i alltsammans vaknade jag, på uppvaket.
Mådde som en prinsessa... ingtet illamående alls.
 
Operationen hade dragit ut lite på tiden eftersom man skulle åtgärda typ allt, sa dom och jag undrade om de möjligen också gjort ansiktslyftent. om det ingick i allt kanske ? Men så var det ju inte .😁
 
 
 
Mina personal på dagkirurgen måpste gå hem kl 18 och nu gällde det om jag kunde kissa eller inte.. och kunde jag inte så fick jag eventuellt köras till ett annat uppvak på sjukhuset.,
 
Men ni förstår, jag bara steg upp, ut på toa med en gång och kissade som om jag aldrig gjort annat.
Japp !
 
Jag fick smörgåsar och två koppar kaffe och började känns mig som en människa igen.
 
Nu blev det lite kamp med tiden men vi hjälptes åt och   vid 17.45 var jag klädd o klar och följde med personalen när de släckte ner och låste avdelningen... rasande trevliga tjejer och det var en riktigt  kul stund minsann.
 
Doktorn skulle prata med mig men det hanns inte med och istället ringde hon när jag satt vid utgången och väntade in maken och skjutsen hem.
 
Allt såg bra ut meddelande hon men nu ska ju alla proiver skickas på analys så något klart besked finns ju inte förrän detta är gjort.
 
Maken anlände.. vi for hem och jag hade inte ens ont.
 
Inte förrän i natt när alla mediciner släppte greppet om mig.... massa bitar plockade från livsmodern och  typ halva  livermodertappen borta... så det är klart att det känns.
Har väl inte sovit så bra inatt men är i hyfsad form i alla fall.
 
 
 
På hemväg stannade vi vid Ica Maxi för jag ville absolut handla,  ... och vad  handlade jag i mitt lätt omtäcvknade tillstånd... jo alla ingredienser till rotmos. Japp.
 
Ingenting som jag verkligen behövdes inhandlades.
 
Och nu på morgonen undrade maken om vi verkligen skulle äta romos ikväll... valborgsmäss och allt.... och nej... herregud.. hur tänkte jag ?😂
 
Han handlar lite gott att grilla på hemväg från jobbet och allt löser sig.
Jättebindor behöver jag också och det missade jag så klart igår... men maken fixar !
 
Just nu känns det bra... allt årgärdat... och  nu får jag invänta besked på alla prov... men rent visuellt kunde inte kirurgen se något alarmerande.
 
Ha en fin valborg nu alla
Och tusen tack för alla era fina och hjärtevärmande hälsningar  igår !! 💖
 
Kram & massa kärlek 💖
 
P.s. Idag tar jag det lugnt... och besvarar inga frågor....
 
1 Skorpan:

skriven

Vilka fina nyheter!
Vila o ta det lugnt o njut av Valborg :)!
Kram Skorpan

2 Rebecca:

skriven

Kram till dig , skönt att det är över och höra att det gick bra. Jag har gjort liknande ingrepp (inte lika stort verkar det som) konisering av livmodertappen i narkos.

En fråga, kommer jag och Tobias att träffas igen?

3 Agnes:

skriven

Krya på sig, Es!

Stora kramen till dig och givetvis Everybody! ,0}

4 88444:

skriven

Så skönt att höra att gårdagen gick bra för dig, skickade mina bästa tankar till dig <3
Och bra att de kunde göra allt samtidigt så du slipper fler besök just nu =)

Ta det nu riktigt lugnt idag och låt maken pyssla om dig lite extra, ät och må så gott <3 <3

5 Laila:

skriven

Hej.

Vad skönt att det blev gjort igår 🙏.
Önskar dig en härlig Valborg och snabb återhämtning ❤️
Stor Kram 🥰❤️

6 Anette:

skriven

Det låter bra, vila ordentligt, kram❤️❤️

7 Johanna :

skriven

Så fint att höra, jag håller mina tummar för bra besked!💕
Ha en fin Valborg! Kram!

8 Mercan :

skriven

Jag är glad att det gick bra söta Esmaralda 😊 💝 🤗jag ska be för dig att resultatet av proven blir bra 🤗😊❤️🙏

9 Ghostwriter:

skriven

Så bra att det gick bra!! Jag skickade healing att allting skulle gå väl, se bra ut och att du skulle slippa just illamåendet, kanske de hjälpte då :)

Vila på, det gör du rätt i!


KRAM

10 Anki:

skriven

Goförmiddag Es
Härligt att du fick det gjort ändå även om det tog tid din stackare <3
Vila nu och njut av valborg <3

Kram Anki med flock som fortsätter försöka skicka healing <3

11 Rebban:

skriven

Stor kram till dig och så himla skönt att det gick bra med OP.

12 AN:

skriven

Hej kära Esmeralda, så härligt att höra att det blev av och att allt är klart! Jobbigt att vänta på provsvar men de brukar kunna se direkt på ytskiktet, så att säga, om allt är bra.

Ha en fin valborg!
Kram

13 SusanneAmalia :

skriven

God morgon.. ☕☕☕🙏💯
Önskar dig en fin Valborg utan smärta.. Stor kram och kärlek är skickad❤️💯🙏🙏

14 Misstjejen:

skriven

Hej

Äntligen att det fixa och skönt att går bra. Igår tänker jag på dig så hoppas du behöver inte svar på något frågor idag. Det känns positiv att du tar det lugnt och vila. Imorgon är röd dag då det är maj. Gärna ta det lugnt imorgon också även under vecka. Du får känna dig riktigt redo för besvara på frågor då köra på det. Du behöver inte känner dig att ska svar på något fråga imorgon eller något såna. Ta din tid och vila tills du känner att du orka gav tillbaka.

Bara njuta av din tider som du behöver efter operation. Jag har var med om många operation då behöver man vila så ordentligt och stressar inte upp över något.

Imorgon du kan tar det lugnt och kanske något firande om du ska var med på också.

Njuta av din tid och utvecklas till du blir stark och orka. Nu behöver du bara vila och umgås med alla runt dig som du bruka gör.

Har en trevligt valborg. ❤️

15 CA:

skriven

Hej
Bra allt blev bra. Har själv gjort liknande operation och inga bekymmer efteråt. Krya på dig.
Kram

16 ThereseC :

skriven

Vad skönt att allt gick så bra ❤️

17 ALly:

skriven

Så skönt och glädjande ATT du fick din ”operation” och att allt såg bra ut, nu håller vi tummarna att prover ser bra ut 🤞
Fortsätt krya på dig å Glad valborg 🔥 💖
Kram :)

18 Linda N:

skriven

Glädjetjut o tjoho! Såå glad att dagen gick bra. Nu håller vi tummar o tår för resultaten. Fy bubblan vad lättad jag är, Es! Tänkte på dig till o från hela dagen o skickade goda tankar o healing. Vid ett tillfälle blev Sköldis riktigt varm, är övertygad om att han hjälpte till.
Kram i kubik❤️🌞☘️

19 Lydia💕:

skriven

Kram och va skönt att allt gick bra
Lydia 💕

20 G.H:

skriven

Tänkte på dig i går ❤️ skönt att allt gick bra 🤗

21 Smulan :

skriven

Skönt att op blev av, hoppas att allt ser bra ut när analysen är klar.
Önskar dig en fin valborg hoppas att solen skiner hos er också

22 Nettan59:

skriven

Jisses då 😲, var länge sedan jag var inne på bloggen. All kärlek till dig och önskan om snabbt tillfrisknande ❤️. Min svägerska har genomgått liknande operation, vet hur tufft det är ❤️❤️❤️.
Många kramar!!!

23 Frida:

skriven

❣️❣️❣️ Å vad skönt att det är gjort och du mår ok. Min väninna har också opererat där så förstår smärtan så vila och ta det lugnt nu. Finns ju bara en du 🥰.

Ha nu en fin valborg alla.
Kram 💜💛💜

24 Solstjärnan:

skriven

Det blev ju som ett litet äventyr 😊
Tur allt gick bra o du mår bra och det så bra ut som läkaren sa😊
Nu ska du vila och bli ompysslad och få äta gott.
Glad Valborg 😊

Kram Solstjärnan ☀️

25 Skytten 1:

skriven

Vad bra att du fick göra operationen,det blir nog bra det här/kram

26 Fanny2 :

skriven

Hej!
Tack för svar sist, du har rätt om att min mamma vill väl. Så är det förstås.

Krya på dig och hoppas allt fortsätter lika bra framöver. Så glad över att du slapp känna att du gjorde dig i ordning i onödan. ☺️

Ha en fin valborg 💜

27 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Vad skönt att allt gått bra 😃 Vilken "höjdar make" 😃💐

Önskar er en härlig Valborg ❤️

Kjam

28 I:

skriven

Vilken kämpe du är och vilken positiv inställning! ❤️ Krya på dig!

29 Nathalia :

skriven

Oj vilken dag du hade. Jobbigt att vänta hela dagen på. Sin opration.
Men vilken tur du hade,att dom tog hand om dig till slut.

30 Mamman som varit med från början :

skriven

Nämen oj Esmaralda! Jag har inte läst din blogg på några veckor och satt nu och läste lite ikapp! Och har helt missat att du skulle opereras! Vad har hänt? Hoppas inget allvarligt!!🙏♥️ jag får såklart scrolla vidare bakåt och se om du nämnt det. Skickar en kram och hoppas att du återhämtat dig från ingreppet och vad som låg bakom denna. Kram 🤗♥️


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: