Man laddar energi.....

Nu har jag fått massa ny energi.... först och främst har vi bokat hotell i tyska Lubeck och far dit 10 maj med två övernattningar ! 
 
 
Kort därefter far jag och ryska syster till Ullared med övernattning. 
 
 
Dottern i Lund med  särbo kör hit med sina motorcyklar och tar hand om huset under tiden som vi är iväg och det blir ju som  en liten weekendsemester för  dem också !
 
På Atlantic hotel har vi bott en gång innan och då var brandlarm mitt i natten.. sånt minns man!
Och jag minns också att frukosten var fantastisk , plus fint läge mitt i smeten !
 
Och så har vi bestämt oss för  en biltur i slutet av augusti när värsta semesterrushen är över.
Båten till Finland... sen vidare till  Estland, Lettland, Litauen  och avslutningsvis Polen.
Här har vi lite att slipa på... idén är alldeles färsk och kläcktes igårkväll i spabadet !
 
Det ger inte bara energi att resa och upptäcka nytt... utan själva planeringen ger också en rejäl kick !
 
 
I går hade vi sonen på besök och några vänner som tittade in på fisksoppa!
 
I dag blir det lite fix i trädgården, promenad med stavar och  så kommer jag att skriva seanser!
 
Ha en fin söndag alla
 
Kram & kärlek 💖
 
 
 
1 A:

skriven

Vad roligt! Jag planerar att tågluffa med min dotter när hon blir lite större. Om hon fortfarande vill då, vill säga 😄 även vandra i norra Sverige. Har planerat in resor och nöjen ända till jul, jag är alltid ute i god tid, mest pga pengar, men också för att det är så roligt att planera och att ha något att se fram emot! Jag har redan börjat planera för nästa sommarsemester vart vi ska åka. 😆 jag vill till så många ställen så måste tänka realistiskt och var passar när.

Har jag chans att vinna pengar på spel/lotto etc? Vad bör jag satsa på? Eller är det bara spara och spara som gäller....?

Kram!

Svar: Ja, det är så himla kul att planera resor och upplevelser :) Någon större chans till rejäl vinst ser jag tyvärr inte.. men det kan komma längre fram, kram :)
Esmaralda

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har ändå haft bra fokus på uppdraget igår på vårmarknad med stödjande av min handledare men ändå sova jag dåligt och deömmar om C kvinna. Varför händer det. Speciellt nu när det är närmare då har jag lite känslan på att vill ta det lugnt och det ska var långt bort av dagar för ses.

Men jag hoppas väl hanterar det bra dom sista månaden

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Imorgon börja hälsovecka så det är måndag-fredag så jag tror att flera försöka motiverar mig att var med på allt. Men jag vet inte om jag kommer lyckas det men får väl ser. Samtidigt jag kommer blir väl för trött? Jag jobbar mycket med min tankar som ska har en rätt fokus för varje dagar. Det gör jag väl och det är starkt av mig.

Jag hoppas väl jag lyckas på något sätta. Angelica handledare kommer väl vilja jag ska var med på allt och hon motiverar mig varje dagar. Så hoppar det går bra.

Har du en känslan på det?

Ha det bra

Svar: Jobba inte för mycket med tankarna... slappna av emellanåt och ta situationer som de kommer, och när de kommer.... stanna i stunderna.. kram :)
Esmaralda

4 <3:

skriven

Härligt att ha resor att se fram emot.
Hur känner J efter vår resa tillsammans?Han såg och var så lycklig aldrig sett honom så tidigare. Han strålar på korten vi tog. Han skrev igår att han har enorma känslor för mig. Kommer han ta steget att lämna henne. Han verkar livrädd ändå att M ska få veta. Han trodde nog att hon satt några kvitton. Svår situation och jag kommer förmodligen bli sårad och han väljer att stanna för barnen.
Kram

Svar: Visst har han starka känslor för dig men något definitivt beslut har han inte fattat... känns lite segt... kram :)
Esmaralda

5 Skorpan:

skriven

Oj vilka härliga resor att se framemot! Förstår att du är laddad med energi, det skulle jag också vara :).

Helt urlakad efter en bedrövligt sovd natt, hotell med fel säng ;). Festen igår gick bra, fick t om dansa lite, sa några ord på scenen o före avfärd fick jag beröm av vår andra viceordförande att jag har klarat mig bra på jobbet. O att man är medveten om att jag har haft det tungt på jobbet pga projektet, oh my dra på trissor ;). Månne han hade druckit för mycket?!? Hoppas att jag gav deltagarna en positiv
bild av arbetsgivaren o mig ajälv...

Inga karlar har synts till under denna resa, heller, o jag börjar tro att jag säkert skrämmer iväg de som, kanske ;), kunde tänka sig att närma mig? O varför närmar inte jag själv nån karl då? Mycket få faller mig på läpp, kräsen kanske, o oftast är ju de jag gillar upptagna. Vilken ekvation, typ omöjlig ;). Inte konstigt att man är singel...

Blir hotellfrulle o sen hemåt med små stopp på passliga ställen under färden.
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Dy lyste riktigt på festen.. och de positiva ord du fick var du 100 % värd.Det är svårt att hitta den som är rätt... kanske du ska börja tänka i lite nya banor så fler faller dig på läppen... kram :)
Esmaralda

6 J:

skriven

Gomorgon,

Roligt att planera resor och roligt att ni har planerade resor framför er.

Händer det något bra för sonen snart? Det måste bli ändring till det bättre med hans liv och mående 🩷

Kram

Svar: Han börjar ta tag i saker och ting och det blir till det bättre, kram :)
Esmaralda

7 Lill:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det bra ut med honom? Finns känslor? Kan vi gå in i någonting seriöst?
Kram

8 Rädd:

skriven

Oroar mig att jag gör fel på jobbet, tänk om saker inte blir bra? Rädd, mycket tankar, ser du om projektet jag lagt ner mycket energi på senaste halvåret kommer bli bra?

Kram och kärlek

9 Bjork:

skriven

Hej finns det en chans att jag har en egen familj om 2 år?

Kram

Svar: Det kommer så småningom men ser inte när, kram :)
Esmaralda

10 Cecilia:

skriven

Godmorgon! Vad roligt att ni har bokat och planerat resor. Vi tänkte först inte resa, men det finns lite pengar undansparade för det och att komma bort utomlands i sommar kan nog behövas. Tror du resan blir av tillsammans med brorsan och hans tjej?

Snart kommer vänner över för frukost och formula 1 och idag river jag av ett pass på gymmet. Kramar

11 Dunegull :

skriven

Ser du om min operation blir bättre denna gången?

Kram

12 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Känner mig nere, ledsen och besviken.
Varför tycker C och A att de inte behöver höra av dig? Tycker de så illa om mig?

Svar: Jag kan inte se att de tycker illa om dig men vet inte varför de inte hörde av sig, kram :)
Esmaralda

13 April:

skriven

Godmorgon,
Jag håller helt med dig, planering inför jippon och resor ger så mycket härlig energi. Att sedan följa i sin kalender att ja just det nu är det snart dags med det här, eller nu ska vi snart börja packa inför den här resan.. osv. Små saker ger oxå ringar på vattnet.
Söndag redan (helgen går så fort) idag lyser solen fast vinden är kall, hade också tänkt fixa i trädgården lite, men väntar nog med att så småfröerna då frost e på ingång (riktigt Aprilväder vi har).
Kroppen ska nog vila efter gårdagens pass, jag är lite för ivrig och sliter lite på min kropp, men jag har svårt med det, hoppas fötterna repar sig..
Finns det något att säga inför kommande vecka?
Lycka till med trädgårdsbestyr och ha en skön promenad o Söndag!
Kram :)

Svar: Samma sak här, sol och vackert när man tittar ut.. men rejält kylslaget !Ha antennerna ute lite extra under veckan som kommer och känn av, kram :)
Esmaralda

14 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Jaa visst ger det energi att planera resor !
Tycker själv att planerandet är halva nöjet ..
Där kan jag sakna ngn att dela detta med ..resandet som jag bara nuddat vid ..än så länge ;-)

Kallt ute o tänk så kallt -1 kan kännas när man har antennerna inställda på våren !

Kyligt är det för min syster nu då hon stängs ut i sitt jobb ...lyckas hon bli kvar ,hon har ju inte långt till pension.

Ha nu en härlig powerwalk och fix i trädgården

Kram Anki med flock

Svar: Planerande inför resor är jättekul !Här lyser solen men kallt är det !
Finns en chans att systern lyckas hålla sig kvar, kram :)
Esmaralda

15 Mercan:

skriven

Tack Esmaralda😌jag har mening med mitt liv och det är tack vare dig😌💕🤗🙂‍↔️

Svar: Och du är en viktig person i universum, kram :)
Esmaralda

16 Solstjärnan :

skriven

Vilka fina planer😊..Även att ni kör via Finland! Roligt😊Jag ser så mycket fram emot att få boka o resa med min kommande..Nu blir det bara kortare resor😊men redan det är roligt och omväxlande 😊
Du har så rätt.En bokad resa ger redan glädje och sen resan i sig själv såklart 😊
Nu får man börja fundera och planera vad man ska göra under dommarledigheten😊
Så nu får du allt skicka hälsningar till Universum att här är jag mer än redo att ta emot min SM😊
Är ju redo att packa 😊
Es, kommer min SM och jag att planera in nån resa rätt fort när vi sen träffats?

Ha en bra dag!😊
Kram Solstjärnan ☀️

17 Jossan :

skriven

Godmorgon
Söndag redan.. Fick inte mycket gjort igår faktiskt utan blev en liten runda till lager 157. Hittade en klänning som jag eventuellt ska ha på fredag. En tight en.
Sen blev det inte mycket mer för jag hade en så sjuk huvudvärk som inte släppte på hela dagen.
Idag måste jag rätta böcker och plocka undan och sen ska jag nog träffa en kompis…
Är inte redo för en arbetsvecka just nu.

Kram

Svar: Ja, redan söndag !Ha en fin söndag med kompisen, kram :)
Esmaralda

18 Mor:

skriven

Godmorgon!
Imorgon ska min man och yngsta dotter ta TBE-vaccin.
Förstår att frågan är lite märklig och överdrivet orolig men kommer det att gå bra utan någon akut reaktion på vaccinet?
Borde inte bli påverkad av alla motståndare men inte så lätt 😉
Stor kram ❤

Svar: Jag kan inte känna att det blir något akut reaktion, kram :)
Esmaralda

19 Berg:

skriven

Men så trevligt med resor!! Förstår att det ger energi!

En man på spinningen har fångat mitt intresse. Jag kanske bara njuter av att han har en fin utstrålning? Tror att han är upptagen, och jag känner mig heller inte redo för en ny relation just nu. Får du känslan av att vi har någon koppling till varandra? Eller vad är det jag känner av med honom?
Spinningen blir i alla fall än roligare när han är där, och det är ju gott så..
Ha en fin dag!

Svar: Jag tror att det är attraktion helt enkelt, varken mer eller mindre. Han har någon annan i sina tankar.. men tycker också att du är attraktiv och det kan vara detta som du känner av, kram :)
Esmaralda

20 Släktingen:

skriven

Min släkting sitter i fängelse och kommer ut om ca 4 år. släktingen är inte oskyldig. Jag tycker inte om att utesluta människor från tex högtider men pga en nära anhörigs arbete så kommer de inte kunna umgås med släktingen när den kommer ut. Jag känner redan en oro för detta och våra stora högtider och det är 4 år kvar. Släktingens mamma kommer tro att vi fryser ut släktingen. Kan du se hur det kommer bli?

Svar: På något sätt verkar det som om det ska lösa sig när den tiden kommer, kram :)
Esmaralda

21 Mercan :

skriven

Esmaralda jag ska gå till andra hand butiken 😂 hittar jag min byxa idag 😙 annars tänker jag gå dit på Måndag när jag har tid hos psikologen 😂😎🤗

Svar: Ja, titta in då och då och mitt råd är att du bara köper när du hittar något som du verkligen vill ha, kram :)
Esmaralda

22 Evelina:

skriven

Hej, jag undrar om det var så att jag och han samdrömde. Det kändes verkligen så och under hela dagen så har känns det konstigt, precis som vi varit med varandra. Vi var ett par i drömmen….

23 Bjork:

skriven

Hej får jag börja att spänder min vardag med kompisar framöver?

Kram

24 Lotta S:

skriven

Precis, drömmarna och planeringen är nästan halva nöjet! Jag håller på och planerar för att förverkliga en eller par veckors boende i grannlandet för miljöombyte och fokuserat skrivande i höst. Visserligen jobbrelaterat, men skulle liva upp hösten. Lyckas jag en eller flera veckor i höst?

25 Evelina:

skriven

Hej, jag undrar om hans ex har något emot mig. Hon tittar argt på mig varje gång hon ser mig mm. Är det för att hon känner att han och jag gillar varandra?

26 Fjäril:

skriven

Hej,
Ser du varför jag känner mej så trött och nedstämd, kan det bero på att jag t.ex. har nån matallergi? Jobbigt då det syns så tydligt i ansiktet och i ögonen hos mej..
Kram

27 G:

skriven

Så härligt med inplanerade resor! Polen är min favorit 😃 har själv besökt en massa städer. Rekommenderar staden Lublin om ni har vägarna förbi!

Es, är mina chanser så låga att jag ej kommer in som reserv till hälso-och sjukvårdskuratorsprogramnet nu till hösten?

Kram! Trevlig söndag 🥰

Svar: Tack för tipset !Chansen finns så ge inte upp.. den är kanske inte jättestor men den finns, kram :)
Esmaralda

28 Frasse:

skriven

Hej Esmeralda!
Nu har vi träffats flera gånger jag och mannen som sökte upp mig efter många år.
Han pratar om kravlöst...men vad är det som lockar hos mig?

Svar: Han tycker att du är både intressant och attraktiv men han verkar inte beredd att ge sig in i en seriös relation, kram :)
Esmaralda

29 L:

skriven

Vad roligt och det ger verkligen ny energi att resa. För egen del blir det nog inte så mycket av den varan tyvärr.

Nu ska jag vara med på en utställning. Kommer det bli bra? Är lite nervös för mottagandet.

Kram

30 88444:

skriven

Så roligt! :D

Fråga..
Kan jag ställa in besöket av R med gott samvete? Bryr mig inte om det blir dålig stämning eller så men är less på hur personen beter sig och tycker att nån gång får det vara nog, handlingar har faktiskt konsekvenser..

Tack och Ha en fin dag <3

Svar: Har du fått nog så gör detta klart för personen.. bättre att säga vad du känner och du har all rätt att ställa in besöket, kram :)
Esmaralda

31 Mimi:

skriven

Hej!

Vad mycket kul du har att se framemot. Jag är bara orolig hela tiden. Orolig för om jag kan bo kvar i min nya lägenhet eller kommer vindkrafts buller att höras där också. Det är ju trots allt bara 4-5 mil
härifrån. Oroar mig också för jobb och ekonomi. Vet inte hur länge till jag kommer att orka. Finns det någon ljusning??

Kram

Svar: Det kommer ljusna, ta tag i det du kan ta tag i och andas lugnt, det kommer lösningar, kram :)
Esmaralda

32 AnnaK:

skriven

Härligt med era resor 😊

Kommer jag till skott någon gång eller ska jag sluta att ens hoppas i tanken att jag klarar av ta tag i mitt liv? Ska jag lika mig med att jag inte fixar det och fortsätta leva med nån jag inte vill leva med? Förstår inte varför jag inte törs ta upp saken. Vad är fel på mig...

Kram 🤗

Svar: Kanske du ska prata med en terapeut och gå en period i samtal och få hjälp att reda ut dina tankar och känslor och verktyg att ta tag i det du vill ta tag i, kram :)
Esmaralda

33 Evelina:

skriven

Hej, jag undrar om hans ex har något emot mig. Hon tittar argt på mig varje gång hon ser mig mm. Är det för att hon känner att han och jag gillar varandra?

34 Lille:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det bra ut med honom? Finns känslor? Kan vi gå in i någonting seriöst framöver?
Kram

35 Bjork:

skriven

Hej tack för svaret förut:)

Jag bokade klipptid häromdagen så på onsdag ska jag klippa mig:)

Kram

36 Evelina:

skriven

Hej, jag undrar om det var så att jag och han samdrömde. Det kändes verkligen så och under hela dagen så har känns det konstigt, precis som vi varit med varandra. Vi var ett par i drömmen….

37 Evelina:

skriven

Hej, hur kommer han reagera mu när jag kommer tillbaka? Kram

38 Jennifer:

skriven

Godmorgon finaste Esmaralda! Jag håller verkligen med dig fina Esmaralda, redan att planera en resa ger god energi, för att inte tala om då man väl kommer iväg…

Fina Esmaralda, mitt ena resmål Kazakstan oroar mig lite, minns hur tufft det var att resa i Centralasien fastän mycket måste ha ändrats där sedan jag var där sist. Men ändå, sådana saker kanske inte ändrar sig.

Ska dessutom off the beaten track… jag vill ut i öknen och på stäpperna… blir det bra? Fina Esmaralda, kan du känna in någon varning? Eller går allt bra?

VARFÖR har jag sådan dragning dit just nu?! Knappast på grund av tidigare liv? Snarare för att jag söker spänning och mening?
Kram,
Jennifer

Svar: Det ÄR tufft att resa i centralasien.. somligt är som det varit och förändras inte... du med din erfarenhet klarar en sådan resa bra.. men det går inte på räls hela tiden. Jag ser dock inte några större varningar. Ha koll på din säkerhet och gör kloka val. Kram :)
Esmaralda

39 <3:

skriven

Har L, J kompis förstått att jag var på sparesa med J och att vi fortfarande har känslor för varandra och att jag varit off på grund det ?
Kram

40 April:

skriven

Tack för ditt svar. Menar du antennerna ute för att se upp eller är det positivt som kan komma?
Kanske möter jag honom spontant...?
Kram :)

Svar: Ha antennerna ute för diverse positiva ting... kram :)
Esmaralda

41 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja jag är väl kräsen utseendemässigten det är ju det första man märker så...

Drömde att en man sa åt mig att min röst påverkar, lustig dröm :D. Va nu den betyder?

Så ni ska göra östblocksländerna, kul, vårt land inkluderat. Vem vet kanske man springer på er ;).
Kram Skorpan

Svar: Ja, vem vet... plötsligt kanske vi krockar :) Kram :)
Esmaralda

42 Amelia:

skriven

Hej!

Igår hörde jag av mig till min bästa vän efter vårat bråk. Jag sa att jag saknar henne och undrar om hon vill börja umgås igen. Kommer vi få kontakt igen? Ha det fint!

Svar: Ja, ni får kontakt igen men räkna inte med att det blir riktigt så som det varit, kram :)
Esmaralda

43 <3:

skriven

Har L, J kompis förstått att jag var på sparesa med J och att vi fortfarande har känslor för varandra och att jag varit off på grund det ?
Kram

44 Anki:

skriven

Tack för svar Es
Håller tummarna att hon lyckas hålla sig kvar ngr år till .Annars blir helgen med henne i sommar jobbg ;-)

Ser du mer resande för mig framöver ?
Kanske med sällskap ?

Kram Anki med flock där snön dansar ner

Svar: Jadå, visst blir det resande , både med och utan sällskap... fy tusan för snö NU.. det ska ju vara vår ! Kram :)
Esmaralda

45 Evelina:

skriven

Hej, hur kommer han reagera nu när jag kommer tillbaka? Kram

46 Lill:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om vi kommer att börja dejta seriöst? Finns det chans till en relation? Kram

47 Jen. :

skriven

Borde jag byta till det jobberbjudande jag fick fastän det inte känns helt 100 eller är det läge att vänta lite ännu tills studierna är klara?
H/Jenny

48 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Morning Es.
Så mkt kul du är ute på det ger ju verkligen energi i stora lass önskar er några fina resor med härliga äventyr♡♡

Har inte varit inne på ett tag har både opererat Livmodern i vaket tillstånd o gjort hemska undersökningar på samma ställe! Du kan vara glad att du fick bli sövd o allt detta pga av Tomaxifen...
Jag har genomgått lite mer än det men inget jag vill skriva här! Hoppas att du har fått ett bra svar.

Vad söt ditt vbarnbarn är en ny "James Dean" har han filmat klart?

Åh vilka söta elefanter önskar att börsen mäktat med en, Bosse Bi har hjälpt mig med 2 saker o jag är så tacksam♡

Fråga ser du om min älskade tös sorg lägger sig snart o att det kommer en ny man snart som älskar både henne o barnen? Fixar hon sin utbildning klart eller hittar hon ett jobb hon kommer att trivas med?

Tacksam för svar

Kram☆♥︎☆

Svar: Ja, när jag talade om att jag ville bli sövd så förstod min läkare detta utan att jag behövde övertala.Nu har Ozzy filmat klart.. och det är ju inga längre frekvenser han är med i....men en fantastisk upplevelse för honom.
Din tös kommer landa men det tar sin tid och så småningom kommer också en ny kärlek, kram :)
Esmaralda

49 Khaleesi:

skriven

Hej! Kommer det bli vårt hus? Vi har ju varit på jakt länge men denna gången känns det annorlunda i mig. Blir det vårt? 🌸

50 .:

skriven

Hej Es!

Det känns som att jag verkligen är påväg åt rätt håll angående ätstörningen på olika plan. Saker och ting inom mat börjar bli mindre viktigt. Jag kan se mig frisk, fast inte riktigt än... Men på god väg!
Fast jag är väldigt rädd att kroppen ska förändras, sticka iväg upp upp upp i vikt nu när jag snart ska stå på egna ben efter x antal år. Tror du det kommer att hända Es eller är det mer en farhåga? Jag skulle nämligen kunna tänka mig den kroppsstorlek jag har nu i normalvikt och det är framsteg! När jag tänker tillbaka på varför jag efter x antal år föll tillbaka, så kan jag förstå varför denna process har tagit så lång tid. Jag skäms lite för det. Orsaken får mig fortfarande att tveka. Men kanske landar det rätt så småningom, för jag jobbar med tanken att inse.

51 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tror jag förstår idag vad du menar med stannar i stunderna än andra dagar. Så betyder jag ska bara ta in allt situationen utan planera och försöka mindre med tankar. Att var mer inflytande och avslappna som var coolt och låta livet visar sig som vad kommer för varje dagar. Var vanligt som jag bruka var utan något som extra just nu?

Även jag ska bara acceptera det som är om det är lätt eller svårt så låta det rullar på typ?

Jag tror att jag förstår idag med såna förklarar förstår bättre. Då ska jag var som vanligt utan något extra för bara det är i maj?

Så det ska jag tänker på för varje dagar nu och försöka ihågkomna det. Gärna påminna mig om det också.

Ha det bra

Svar: Ja, så menar jag och att du andas lugnt, ser dig omkring och tar vara på den bra och positiva i stunderna, kram :)
Esmaralda

52 Mercan:

skriven

Tack söta Esmaralda🤗💕😌

53 Vb:

skriven

Hej kära Es! Ser du om det var hans avsikter att ligga med lilia när han undrade om dem kunde träffas hem hos henne?Kramar

Svar: Jag ser inte svaret klart och tydligt... men du tänker att hans avsikt var att ligga och det känns som en rimlig tanke, kram :)
Esmaralda

54 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Finns känslor och intresse för mig? Ser du något intresse för mig?
Kram

55 Jeanette:

skriven

Min hjärna övertänker på allt just nu hur jag ska göra. Jag har sagt upp min lägenhet och utflyttning är 1 juni eftersomja var jag inställd att flytta 2.5 från där jag bor nu, närmare nya jobbet jag började på pga omplacering för ca 2 månader sedan. Livet tog en vändning och ett annat jobb kom till mig där jag bor nu. Som jag berättat tidigare är jobbet 75 % tjänst. Vid mötet kommenterade jag det och chefen sa att det kommer att ordna sig, det kommer att bli en ny öppning om mer tid. Mamman till autistiska killen och chefen vill att jag börjar där. Det är 3 personer som jobbar dygn o deltar på hans dagliga verksamhet.

Som sagt så jag även upp min lägenhet o den är uthyrd från 1 juni så om jag tar jobbet så har jag just nu ingen ny lgh. Har en från 1 juni 2.5 vid jobbet jag har. Idag har jag tittat på en lgh men där är det inflyttning från 1 maj, har mailat företaget efter titten idag så får se vad de säger i morgon.

Mina tankar klarnar inte hur jag ska göra.

Ha det fint!

Kram

Svar: Det kommer klarna och det kommer lösa sig, kram :)
Esmaralda

56 Hemlig:

skriven

Hej Esmaralda!
Vilka fina resor du ska ut på och det ganska snart. Den längre bilresan låter spännande, ska ni besöka någon under den resan?

Jag reser också gärna även om jag inte gör det just nu. Kanske lusten att planera något kommer snart? Och då gäller det
någon resa utanför landet inte här i
hemlandet.
Naturligtvis har ekonomin betydelse
också, men kanske den nu har rättat till
sig? Den var lite
dålig i början av
året.
Tack och kram!

Svar: Nej inga mer besök än vännerna i Finland... resten blir bara att ta det som det kommer :)Kommer resa också för dig, ganska snart, kram :)
Esmaralda

57 Blomman🌸:

skriven

Hej Esmaralda.
Har han känslor / intresse för mig? Kommer det mer?
Kram

58 Lill:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer vi att börja dejta seriöst? Och finns det chans till en relation?
Kram

59 Anonym:

skriven

Varför tog Maja bort mig som fb vän ? Så konstigt.
Ena dagen sickar hon flera selfis och hjärtan till mig. Och nu detta.

60 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Tack för svar kära du!

Vill förklara hela min livmoder var utfylld så den var stor men kände inget!! Tack vare att jag haft en svår covid-19 med syrgas en månad på sjukhus så vågade de inte söva mig utan blev bedövad nertill så det gick bra. Men undersökningen var hemsk! Vad kommer de söta elefanterna att kosta?

Vad menade du med att hon kommer att landa så småningom har du lust att förklara? Hoppas

Kram🤗♥️

Svar: Den sortens undersökningar är minsann inte en walk in the park !Talismanerna kommer kosta 500 kr.. samma pris som alltid :)
Jag menar att hon kommer i bättre balans och kommer må bättre, kram :)
Esmaralda

61 Anonym:

skriven

Kan det blir bättre när jag tar upp det med honom? Kan det bli bättre om jag sätter gränser eller detta är inget att kämpa för?
Kram

62 Ghostwriter:

skriven

Vad säger min ängel om varför vårt möte dröjer? (soulmate) då båda är redo samtidigt äntligen?






Älskar era resor! Glad för er
Kram :)

Svar: Tack för att du är glad för oss, det värmer :)Anledning att det dröjer beror på att ni inte är lika redo... men visst är det trist att det ska dra ut så hemskt på tiden, kram :)
Esmaralda

63 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Jag gläds med er som har den ekonomiska möjligheten att resa :) Jag uppskattar att du låter oss få hänga med på ett hörn via bloggen eftersom jag själv knappt tar mig utanför dörren pga min sjukdom.

Kramar 🐈‍⬛

Svar: Och du är så välkommen att hänga på :) När du är lite starkare och mer i takt, så tror jag att du kommer göra resor du också. Man måste inte resa långt för att det ska ge rätta känslan, kram :)
Esmaralda

64 Lilo:

skriven

Först vill jag tacka dig för att du brukar ta dig tid att svara, det uppskattas!

Jag har letat nytt boende i evigheter känns det som och nu börjar det kännas hopplöst… känns det som att jag får flytta snart?

Svar: Ge inte upp, nytt boende kommer, kram :)
Esmaralda

65 Hikeande damen:

skriven

Så mycket roligheter!
Helrätt, bara njut 👍

Själv blev det en utomhusvandring och medhavd matsäck ut i solen idag!

Filurar på om du ser något i det närmaste för mig? I det lilla som stora.

Kramis :)

Svar: Mysigt med picknick :)Känns som att det snart sker något som är positivt överraskande
Kram :)
Esmaralda

66 Amelia:

skriven

Hej!

Kommer det att gå bra hos frisören nu? Ska bleka det så är nervös att det ska hända något. Ha en trevlig kväll!

67 Dani:

skriven

Hej!
Har tenta imorgon i statistik på morgonen ser det ut som att det kommer gå bra?

Kram☘️

68 Kollojobbare:

skriven

Halloj es, om möjlighet finns för fråga: kommer de tre lägerveckorna gå okej i sommar? Första lägret jag arbetar och tycker inte om rutinbrott.

Ha det så gott

69 Emma:

skriven

Kommer jag blir gravid inom ett år?

70 Rädd:

skriven

Kommer saker bli bättre nu på jobbet? Jag vill ha lite medvind. Jag oroar mig. 🙈

Kram och kärlek

Svar: Försök tro lite mer på dig själv... du kan och du fixar det, kram :)
Esmaralda

71 Mallan:

skriven

Åh va kul med semesterplanering!
Jag ska jobba rätt mycket hela sommaren så jag tänker att jag ska utnyttja lediga kvällar och enstaka dagar på bästa sätt. Måste flytta snart oxå, blir ett nytt äventyr bara det. Och skulle han den där jag väntar på dyka upp i sommar, vilken bonus!

Ha en fin söndagkväll


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: