Skratt & skoj !!

 
Vilken härlig  dag vi hade igår med finska vännerna !
 
Det var läcker lunch hos dottern i skogen..... med hembakat till kaffet och mycket prat och skratt och skoj !! 
 
 
 Förutom katterna fick de hälsa på Barbie och Ken och bebisarna ( spindlar av måttlig storlek) och så Molly ( jättespindeln)
 
Sedan for vi vidare till Helsingborg och mamma.
 
 
Det blev bubbel & kaffe.... kakor och prinsesstårta.
 
Det var första gången som vännerna träffade mamma och det visade sig att de hade massa gemensamt... de är ju läkare och läkarsekreterare och mamma doktorerade i medicinsk historia.. så de hade massor att samtala kring.
 
När man har roligt rinner tiden iväg.... och på hemväg slank vi inom Linnea & Basilika och köpte middagsmat med hem !
 
I dag ska Nettan få rå om vännerna... hon var ju med när jag gjorde mitt besök hos dem i Nedervetil så de är ju såklart hennes vänner också !
 
Dagen avslutar vi idag med  tjejmiddag här hos mig .
 
En alldeles perfekt start på veckan... 💖
 
Kram & kärlek 💖
 
 
 
 
1 Lou:

skriven

Hej. Ser mitt intima besvär ut att gå om på egen hand? Varit till läkaren och finns inte mycket mer att göra än det jag gör, sista utväg operation och det vill man ju inte..
Kram

Svar: Jag tror det kommer ge med sig, kram :)
Esmaralda

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Har du något annat till mig än bara typ ha fokus på dig själv, stannar i nuet och såna.

Något speciellt som jag borde tänker på?

Ha det bra

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tycker det har blir svårt för mig att gör en inlägget på facebook för jag kommer bara gör en inläggget om att längtar efter eller dagar närmare tills ses C kvinna.

Är det bättre att jag inte gör något inlägget på facebook för en taget?

Ha det bra

4 Camilla:

skriven

Godmoron Es, här hos mig är det minst sagt PANIK! Jag är så nedbruten att hjärnan slått volter, hamnade på sjukhus, jag har tänkt på att hoppa från balkongen och mår helt enkelt bedrövligt. Detta land är inget roligt land att bo i som bäst, det tas pengar vi behöver för att leva med från de fattiga, alltså såna som jag. Jag vet inte vad jag ska ta till mig, hur klara dagarna med ingenting? Du är mitt sista hopp kära Es, kommer jag ur denna svacka och HUR? KRAM

Svar: Sök hjälp.. för ditt mående och ekonomiskt stöd och hjälp dessutom.... du kommer ur svackan, det är jag säker på, kram :)
Esmaralda

5 SarA:

skriven

Ny vecka och nya möjligheter. Sökt två jobb och hoppa väl framförallt lite mer på ett av dom. Blir det ytterligare ett jobb-byte för mig inom kort?
Kram

6 <3:

skriven

Perfect bubbel 🍾och prinsesstårta 🎂.
Ser J fram emot vår lilla resa i slutet av veckan. Så himla gulligt och romantiskt att få ett kort att jag ska packa en liten väska.
Varför egentligen gör han sånt här till mig / oss ?
Kram

7 Jossan :

skriven

Godmorgon
Helgen fick för snabbt och det är redan måndag. Blev en helg med rensande. Slängde mycket från kållaren och rensade ut en halv ullaredspåse med kläder. Har dock en garderob kvar att kolla. Ska se om jag kan lyckas att sälja det.
I lördags tänkte jag så mycket på T.. saknade honom så mycket.. saknade våra fina stunder men inte de andra. Det är min känsla att man är ensam.. jag ber till gud att den rätte kommer snart men det känns meningslöst. Hur träffar man ens någon? Vägrar ladda ner appar igen för de mår man ju vara dåligt av. Nä asså…
Hoppas universum svarat snart

Kram

8 E:

skriven

Kommer jag bli gravid snart?

9 Hanna:

skriven

Hej Ez!

Underbart med någon som skriver om en bra start på veckan, jag fick också energi av det. Jag tror att jag också får en bra start på veckan. Snart börjar jag jobba igen och ordningen blir återställd.

Kram kram

10 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Så roligt att finska vännerna får besöka din familj och Nettan. Om jag inte minns helt fel var väl din finska vän och hennes tidigare livskamrat med dig och Nettan på Island?

Önskar er alla en trevlig måndag. Kram 🐈‍⬛

Svar: Exakt så var det.. vi var en längre tid på Island och finska vännerna och umgicks med oss, en del i stan men vi hyrde också stuga långt ut på landsbygden, kram :)
Esmaralda

11 Skorpan:

skriven

Vilken fantastisk dag ni hade. Finns det nåt bättre sätt art koppla av på än att umgås i glada vänners lag? Knappast. O idag fortsätter det :). Härligt...

Måndag o trött, som vanligt. På torsdag ska det stora "projektdt" skickas ut o jag hoppas att allt behövligt är med? Stort tack till ombrytaren som börjat från noll. Fy sjutton för dylika projekt o jösses så glad jag är då allt detta är över, i slutet av maj...

Ny vecka o förhoppningsvis nya möjligheter, ser du nåt sånt på din radar för min del Es? Gissar på bråttom, bråttom ;).

Ha en bra dag!
Kanske du hinner till gymmet idag?
Kram Skorpan

Svar: Ja, det kommer bli klart och du kan andas utNej till gymmet hann jag inte idag.. får bli i slutet av veckan.. kram :)
Esmaralda

12 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Ser veterinärbesöket ut att gå bra idag? Lilla kaninen behöver vaccinering.

Visst är överväger fördelarna att ge vaccinet till lilla kaninen, än att inte ge det?

Kommer han att klara det bra?

Kram

Svar: Ser ut som att han klarar det fint, kram :)
Esmaralda

13 Cecilia:

skriven

Godmorgon! Vad trevligt ni verkar ha det. Så härligt när alla klickar med varandra.

Har inte fått någon uppdatering från säljarna, så hoppet om tillträde i juli börjar minska. Tror du att det blir ett köp snart? Min nya förhoppning är att få nycklarna i augusti nu. Kramar

14 Bjork:

skriven

Hej menade mamma verkligen att hon var stolt över mig att jag ska vara nykter ett tag?

Sker det något kul snart?

Kram

Svar: Javisst menade hon det, kram :)
Esmaralda

15 Tildis:

skriven

Hej Es!

Kommer dom hålla ihop länge?

Kram

16 MalinS:

skriven

Så kul med besök speciellt med vänner som går ihop med resten av vännerna och familj.

Har insett att min kollega som också är ny som jag på är riktigt elak och ond. Får en känsla att hon har någon form av narcissism eller är en av de grå. Ser du om magkänslan stämmer?

Jag undviker henne.

Kram

Svar: Ingen grå.. hade hon varit en grå hade hon varit väldigt trevlig :) men det finns ju skitstövlar bland vanligt folk .. du gör rätt i att undvika henne, kram :)
Esmaralda

17 Mercan :

skriven

Esmaralda jag tvättade mina tiger jeans i 60 grader, of dem är inte lika fina, så dum jag är så ledsen 😕

18 Jojjo:

skriven

Hjälp! Blir det krig i Mellanöstern!????

Svar: Oroligt, men ändå inte riktigt krig, kram :)
Esmaralda

19 Mercan :

skriven

Esmaralda kommer mina tiger jeans bli lika snygg som förut om jag hand tvättar de 😬 🙄 😬 jag förstörde deras streish färgen i 60 grader de är inte lika snygga på mig som förut, of duma jag 🙄 Esmaralda 😭😭😭

Svar: Tvätta enligt tvättråden och finns inga, så inte över 40 % och det ser ut att gå fint, kram :)
Esmaralda

20 AN:

skriven

Godmorgon fina Esmeralda, jag förstår att ni har haft det toppen under helgen! Finns nästan inget finare än att skratta tillsammans med kära vänner!

Jag har funderat mycket på det där viktiga valet som jag kan komma att behöva göra snart. Känner mig lite ängslig, vad kan det gälla? Ser du något mer kring det? Nu sitter 2 svanar nere på en åker utanför mitt jobb fönster.

Kram!

Svar: Det kommer när det kommer... oroa dig inte och jag tror det blir ganska självklart för dig, kram :)
Esmaralda

21 Misstjejen:

skriven

Hej

Måste fråga att jag har börja blir lite mer trött och jag behöver laddar lite energi för att orka. Jag vet inte vad kan det beror på. Kan det vara att jag engagerar så mycket och försöka planera allt för blir lugnt och avslappna tills det är 23 maj.

Kan det vara så? Jag vet inte bara hur ska jag hämta tillbaka för orka och har energi... något tips som jag kunde gör?

Ha det bra

Svar: Ja, planera inte och tänk inte för mycket, stanna mer i stunderna och ta saker och ting som de kommer, kram :)
Esmaralda

22 Lotta S:

skriven

Spindlar, hej å hå!
Min fobi..
Tror du chefen skulle vilja prata om hur det känns? Eller har hon tillräckligt stöd?

23 Pia1 :

skriven

Jadu. Min kontakt från andra sidan var faktiskt genuin, men datumet delade med några dagar. Nu inlagd, hade hon inte redan berättat så hade jag inte vågat tro att jag skulle överleva denna smäll.
Fy så läskigt.

Idag ska han ringa mig, mannen som min ängel påstår är min make. Mycket svårt att tro en sån önskedröm men resten stämde faktiskt alldeles för bra.
Så tacksam, nu får jag hjälp. Sjukhusledningen lovar.
❤️❤️❤️

24 Carolina:

skriven

Kommer båda mina söner får sommarjobb i år?

25 .:

skriven

Hej Es!

Låter som dagen var jättetrevligt :)

Om jag inte har fått mejl av Klarna under, borde jag ringa dit igen då?
Det känns så ledsamt att jag måste lägga ut mina sparpengar på mat då Klarna gjort fel, men det verkar vara väldigt svårt att förstå. Jag kommer väl tas bort från deras system som hamnat i? Sparpengar är ju jättebra att ha såna här gånger, men hade velat lägga det på annat.

Svar: Ja, ring dem, kram :)
Esmaralda

26 .:

skriven

Om jag inte fått mejl från Klarna under dagen* ska det stå.

27 Dunegull :

skriven

Ser du om vi lyckas hålla kontakten även framöver eller det blir svårt?

Kram

Svar: Kan bli uppehåll och rinna ut i sanden så småningom, kram :)
Esmaralda

28 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Funderar på kursen som var i helgen. Jag är inte alls nöjd med den men vet inte om jag ser det på rätt sätt. Ska dottern gå kvar eller är det bättre att byta? Jag känner att jag inte kan göra en objektiv bedömning. Vill göra vad som är rätt och bra för henne. Vad ser du?

29 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Härliga dagar och umgänge och delad glädje är dubbel glädje ;-)

Här vart det resa till djursjukhuset med Mira igår ..hon fick ett rejält anfall och var desorienterad vilket skrämde mig rejält. Efter blodprover ekg och blodtrycksmätning vet jag inte mer än att hon har bra blodtryck och hjärtat är ok Hon har ont i ryggen (vilket jag visste ) Hon var lite uttorkad men jag avböjde dropp och kvarliggning ( a30.000 kr !) Hon ser dåligt och hör dåligt Japp det visste jag oxå. Så nu hoppas jag att var det var inte kommer tillbaka...

Kram Anki med flock

Svar: Jag sänder healing åt lilla Mira, kram :)
Esmaralda

30 Skrållann:

skriven

Hej!
Vilken härlig helg ni haft.
Jag har också haft en fin helg med födelsedagsfirande, fotboll och lite jobb med examensarbetet som måste in på torsdag.

Det verkade så angeläget från chefens sida att jag skulle söka tjänsten som var ute men nu har jag inget hört. Är jag fortfarande aktuell för arbetet och kommer jag tillochmed och få den om jag vill?

Kram❤️

31 F:

skriven

Hej esmeralda undrar om du får till dig något spontant om mig kram

32 Rebban:

skriven

Härliga tider för er och igår var det dessutom riktigt fint väder här i Skåne, i synnerhet om man satte sig i lä. :)

Intervjun förra veckan gick så bra så. Över förväntan faktiskt och jag känner allt mer för jobbet och hur det är utformat. Blev inbjuden till ytterligare intervju imorgon där jag ska träffa ett par av cheferna. Ska bli kul. Ser det ut att kunna gå vägen för mig, får jag tjänsten?

Kram

Svar: Chansen är god och ökar hela tiden, runt 75 % att du får tjänsten, kram :)
Esmaralda

33 Nina:

skriven

Hej Esmaralda,

Jag söker jobb. Är anstalten Hall ett jobb för mig?
Kriminalvården överhuvud taget?

Vänliga hälsningar
Nina

Svar: Under i alla fall en period kan kriminalvården bli bra, kram :)
Esmaralda

34 L:

skriven

Men så trevligt :)

Detta år har varit så svårt och så jobbigt. Jag väntar och väntar, försöker och försöker, krigar på men inget blir som jag vill. När kommer det lossna, för såhär går ju inte att leva.

Kram

Svar: Fortsätt kriga, det kommer ge resultat och lösningar kommer, kram :)
Esmaralda

35 Helena Ir :

skriven

Vad härligt att besöka släkten med vännerna..förstår att det skoj och skratt. Speciellt för din mamma som doktorerat inom det medicinska.

Väldigt konstig dröm i helgen.
Varför jag satt ensam med endast en chaufför i den gamla bussen vet jag inte. Det var inte i Sverige och tror det var en annan tid. Den enda vägen var över ett vitt landskap och över isen. Satt på bussen och tänkte att hoppas isen håller. Vilket den inte gjorde för i nästa sekvens ligger jag utanför på isen och försöker med bara armen svepa i hålet så långt ner jag förmådde i det mörka iskalla vattnet. Men bussen och den som körde var utom räddning. Min tanke var lättnad att jag klarat mig..
Kanske vill den här drömmen säga mig något? Kanske var det från ett annat liv? Kanske bara en helt vanlig dröm..

Ikväll blir det musik från Johan Stengårds storband..hoppas på trevliga människor där igen!

Önskar er en trevlig tjejmiddag!

Kram

36 F:

skriven

Hej esmeralda undrar om du får till dig något spontant om mig kram

37 F:

skriven

Hej esmeralda undrar om du får till dig något spontant om mig kram

38 AnnaK:

skriven

Blir det många somrar till i lägenheten? Mår så dåligt på somrarna där fast jag trivs i övrigt.

Kram 🤗

39 AN:

skriven

Tack fina för svar! ❤️

40 Mercan:

skriven

Tack Esmaralda söta du ,jag tvätade de i handprogram hoppas de blir som förut på mig efter programet du såg att det går fint ,tack Esmaralda🙂‍↔️🤗💕🥹🙏

41 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Goddagens fina Es ❤️

(kopierat från igår 😃)


Jag kan inte släppa regressionen och det som troligtvis var mitt föregående liv 😁
Jag fick upp ett namn under regressionen, som jag dock inte sa högt. Virginia eller Victoria. Haltade där. Vi.. Virg..

Victoria tror jag är den viktorianska tiden (älskar husen i USA från den tiden)
Virginia kan vara mitt namn, stad eller stat.
Såg kullerstensgator i gränd. Känner mig ju hemma i Gamla stan Sthlm med gränderna där (var dock inte svensk i föregående liv utan typenav gata som jag känner igen) Lite smutsigt typsikt city dust) men inte stökigt med sopor etc . City smutsigt. Har tom tecknat kläderna jag hade.

Tror jag föddes någon gång under 1870 (kanske 1873-1878)

Vad tror du om namnet Virginia?
Är det en stad, stat eller var det mitt namn?
England känns lite rätt oxå men kanske endast reste dit vid något tillfälle men vet ej 🫣🤔

Så sjukt spännande 😃

Kjam på dig ❤️

Svar: Virginia tror jag var ditt namn, kram :)
Esmaralda

42 <3:

skriven

Kommer J vara på rätt kontor idag och få mitt brev ? Hoppas att det blir läst av honom nu och inte att någon kollega tar det igen. Så sjukt allt.
Kram

43 Ghostwriter :

skriven

Jag drömde att jag drömde, och de handlade om bland annat att jag mötte en ny sorts kille. Det var mycket mer än så också. Vad var budskapet?



Så härligt med riktiga vänner!! Kram

Svar: Budskapet var att du ska vara öppen för det som är nytt.. kram :)
Esmaralda

44 Hemlig:

skriven

Hej Esmaralda!
Det är vänner som gör livet värt att leva. Skratt och skoj förlänger det också.

Undrar om jag ännu ska studera något för att lyckas få ett annat jobb?
Tack och kram!

45 Emiza:

skriven

Hej
Kommer jag ha barn med P?

46 <3:

skriven

Perfect bubbel 🍾och prinsesstårta 🎂.
Ser J fram emot vår lilla resa i slutet av veckan. Så himla gulligt och romantiskt att få ett kort att jag ska packa en liten väska.
Varför egentligen gör han sånt här till mig / oss ? Känns lite som denna date kommer avgöra lite våra känslor/ framtid.
Kram

Svar: Ja han ser fram emot detta, kram :)
Esmaralda

47 C:

skriven

Det går bara utför.
Vad ser du för G framöver?

Trevlig tjejkväll🤗

48 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja jösses så lättad jag kommer att vara då det här projektet är klart o allt är över. O sen hoppas jag på att jag är på det nya jobbet då detta projekt blir aktuellt igen. Vad tror du om det Es?
Gymma flitigt i slutet av veckan istället ;).
Kram Skorpan

49 Bjork:

skriven

Hej tack för svaret förut?

Kommer mitt förhållande vara långvarigt?

Ska verkligen min kusin skilja sig?

Kram

50 Anki:

skriven

Tusen Tack 🙏❤
🐕🙏❤
Kram Anki med flock

51 Till Pia1:

skriven

Håller tummar och tår för dig nu!
Hälsningar Lotta S

52 Bjork:

skriven

Hej kommer mitt förhållande bli långvarigt?

Kram

53 <3:

skriven

Hej Es, förstår inte sömmerskan att hon var otrevlig igår mot mig ? Var inte alls kul att be henne om hjälp.
Kram

54 Ally:

skriven

Härligt, låter som en helt strålande helg 🌸☀️
Ny vecka nya tag..
Blev gjj ok af över ditt svar att han tänker på mig.., kanske kan det leda till mer?
Kram :)

55 Vb:

skriven

Hej E,
Ser du möjligtvis hur stor chansen är att vi får barn ihop?
Kram

56 Anonym :

skriven

Hej E,

Ser det ut att han jobbar som pilot i framtiden?

57 Patsin :

skriven

Är det så att min patient inte tycker om mig av någon anledning och som de andra säger ”siktar in sig på mig”? eller om det är som jag tror att personen bara är så i sitt skede.
Jag tar iallafall inte åt mig personligen, även om kollegorna verkar tro att jag inte är omtyckt. Är världens goaste person ju!! Tänker dock om jag påminner om någon eller gör något fel?




Kram och tack

58 Patsin :

skriven

Lägger till att patienten sagt till mig att den tycker om mig också, och vi haft fina moments. Så det är därför jag tror att de inte handlar om mig men jag kan ju faktiskt ha fel

Kram

59 Tildis:

skriven

Hej!

Kommer de hålla ihop?

Kram

60 Minna:

skriven

Hej Ez,
Vad tänkte han om då vi träffades, mer positivt eller negativt? Bryr han sig om att ha mer kontakt?
Kram

61 .:

skriven

Hej Es!
Nu har jag ringt till Klarna igen. Och mitt mejl är aktivt men har ännu inte skickats. Och nu är jag så rädd för att dom som mejlar också ska missuppfatta mig. Vad gör jag då, det blir ju till slut ohållbart. Ser du om dom löser och förstår detta? Jag börjar verkligen bli så trött på det här. Den konstanta oron.

Svar: Var så tydlig du kan.. och det ser ut att kunna lösa sig, kram :)
Esmaralda

62 Anony:

skriven

Är det något jag borde oroa mig som partner att han ska göra utomlands eller är det min svartsjuka som talar och det är den jag borde fokusera på för den förstöööör och
jag bör lita på honom?

Kramar

63 Aninym:

skriven

Hej Esmeralda, kan det bli bättre mellan oss om jag tar bort mina osäkerheter och svartsjuka iom att det går att lita på honom?

Svar: Svartsjuka kan döda det bästa förhållandet, kram :)
Esmaralda

64 Mallan:

skriven

Hej!

Vilken härlig helg ni verkar ha haft/har!

Jag är lite irriterad på mina barns pappa som inte meddelar mig om saker som gäller barnen. Får ofta veta i efterhand av barnen själva. De är stora men ändå, fortfarande vårt ansvar. Ska jag ta strid eller helt enkelt ligga lågt och låta barnen komma själva?

Kram Mallan


Svar: Känn av, just nu tror jag inte du ska göra alltför stor sak av det hela, kram :)
Esmaralda

65 Rädd:

skriven

Nu börjar jag ge upp, bättre att söka ett annat jobb? Tyckte jag såg en glimt av ljus förra veckan, idag känns det skit igen.

Känner mig misslyckad, vill mest lägga mig i sängen och hoppas morgondagen bjuder på något bra? 😩

Kram och kärlek

Svar: Bestäm dig för att tänka i nya och starka banor och jag tror det kommer kännas bättre... kram :)
Esmaralda

66 Allt:

skriven

Bokstäverna lever sitt egna liv ibland..
Vad jag undrade var, om du tror det kan bli mer än bara tankar mellan oss.., hur tror du morgondagen blir?
Kram :)

67 Anonym :

skriven

Hade du litat på honom? Bör jag släppa och låta han vara fri?…

Svar: Du ska följa din egen känsla, kram :)
Esmaralda

68 Mallan:

skriven

Tusen tack!

69 Bella:

skriven

Vad härligt att få umgås med dom närmsta ❤️🙏

Om jag går ut ikväll på open session, hittar jag någon intressant då?

Kram

70 Blomman 76:

skriven

Hur ser mina närmaste månaderna ut i privatlivet och jobbet ?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: