Can´t fix stupid but u can divorce it...

En person med omogen personlighet har ingen kapacitet att äga sina misstag.

 Du har säkert stött på dem i olika sammanhang. 

När man konfronterar dem så skyller de ifrån sig och skyller  på andra personer, på missförstånd, på hur solen står i förhållande till månen  osv i det oändliga …. men det är aldrig deras fel .....och i relationer skyller de ofta på sin partner.

 

De skyller på allt annat eftersom de inte har förmåga att äga sitt eget beteende och be om en genuin ursäkt.

 Om du konfronterar en partner som betett sig illa kan det sluta med att du själv sitter på bänken som anklagad och undrar  hur i helvete det kunde bli så här.

I deras egna ögon kan de inte göra fel.  Så är det bara.

De spelar inte teater utan de anser med total uppriktighet att felet ALDRIG ligger hos dem.

 

Har de tex sagt otrevliga ting  så kan de stå för vad de sagt MEN anser att anledningen till att de sagt så, berodde på  partnerns ohyfsade beteende. De bara försvarade sig.

Alltså felet är partnerns.

Kommer man på dem med att vara otrogna, då erkänner de bara om det finns  100% hållbara bevis för otroheten. Och när detta finns, så meddelar de att om inte partnern var så jobbig, så motbjudande, så dominant osv.. så hade de inte varit otrogna alls.  Alltså, det är partnerns fel.

 Vanligt sunt förnuft och att ett plus ett blir två, är inte relevant för dem.

 Vad ska du göra om du har oturen att ha en sådan partner i ditt liv ?

Gör slut på förhållandet, är mitt råd.

Visst kan de gå i terapi men för att det ska fungera måste man ha insikt i sina problem och en vilja att förändras… vilket händer väldigt få av denna sort.

Jag har haft personer i terapi, både män och kvinnor, som tror att de håller på att galna och efter en tid visar det sig att de vacklar eftersom deras partners är extremt omogna och det är därifrån problemet kommer.

 

 

 Tro aldrig att du kan förändra en annan person, oavsett vilka knep du tar till.

 

Kram & kärlek💖

1 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Angående jobbansökan. Hur stor är chansen att få jobbet? Och skulle jag trivas? Tack!

2 J:

skriven

Gomorron,
Tillökning i familjen, sonen har skaffat en hund. Kommer det gå bra mellan hunden och sonen samt runt omkring ?
Kram

Svar: Vad roligt, grattis till tillökningen. Sonen får jobba på det och det kommer bli bra, kram :)
Esmaralda

3 <3:

skriven

Klockren mitt ex var så. Ser det ut att bli en mysig lördag i Stockholm? Skärgården är så vacker. Kalas och 🍾väntar.Kommer jag orka ? Tagit på krafterna allt med J. Han tyckte inte om att frun fick veta sanningen såklart. Men det blev bäst såhär. Har jag helt tappat känslorna nu fast han är en skild man ? Hade nog gjort det för ett tag sedan. Kram

Svar: Ja, det ser ut som om du kommer ta ett kliv vidare, kram :)
Esmaralda

4 Bjork:

skriven

Hej är det så att jag får träffa den man jag pratade med i går igen?

Kram

5 Skorpan:

skriven

Det där låter som nåt som är dödfött från början, alltså nåt man behöver undvika redan under första dejten om det nu sen är möjligt? Låter så jobbigt att bara läsa om dylika personer får mig på knä, nej tack säger jag, välj inte mig ;).

Får verkligen hoppas att jag undgår dylika typer nu o i framtiden. Es vad syns i din spåkula gällande mig, ser jag ut att ha nåt förhållande innan den rätta mannen stormar in i mitt liv eller lyckas jag undvika denna fälla? Är han månne nu redo för mig o ett liv tillsammans med mig Es?

Bortbjuden till kusin idag men tror det är bäst att meddela att jag inte kan komma då jag känner mig lite hängig. Motar lite Olle i grind kanske för att inte bli värre däran. Tar det lite lugnare idag då. Undviker förhoppningsvis nån värre sjuka?

Hoppas att ditt mående nu har vänt mot det bättre Es!?
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Attans också att du känner dig hängig... sköt om dig... och avboka... healing kommer, kram :)
Esmaralda

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag drömmar inatt om C kvinna med intima relation och heta stunden.

Jag vet inte varför jag fick såna men jag har sluta med såna tankar efteråt du sagt åt mig.

Är det något som gör våra relation blir närmare eller något?

Har den betyder?

Ha det bra


Svar: Drömmen handlar nog mest om att du tänker på henne en hel del, kram :)
Esmaralda

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag önskar mig att jag ska bada med C kvinna I ute och har picknick också när jag har redan fyller 30 år nästa år.

Kan det blir av?

Ha det bra

Svar: Ja, det kan bli av, kram :)
Esmaralda

8 Jennifer:

skriven

Godmorgon finaste Esmaralda! Kommer jag iväg till följande land? Ser allt ut att lösa sig?
Kram,
Jennifer

9 Mercan:

skriven

Esmaralda finns det shans för möjligheten från eurojackpot för oss ,ser du det,för i 2022 en kvinna i turkisk tellwe spådde mig att det kan hända något till mor sister men att det tar flera år och vi spelar nu med min sisters id söta Esmaralda,ska jag hoppas🥹💕🙂‍↔️🤗

10 Lotta S:

skriven

Alltid när du skriver om olika problematiska personlighetstyper tänker jag att jag är en av dem. Det är väl vissa jag åtminstone haft drag av, men tack och lov har jag med tiden mognat en hel del.
Hur har coviden utvecklats, känns det bättre idag? Tyckte jag kände av något efter jobbresan, men som tur var har inget värre manifesterats.
Gällande ekonomiska planeringen för framtida resor: ser du ännu att jag får tillbaka insatsen med Kina-fonden om jag har tålamod?

Svar: Lite drag av det mesta har nog de flesta av oss :)Runt 50 % att det löser sig med Kina fonden, kram :)
Esmaralda

11 Månskenet:

skriven

Det är oxå otroligt tungt att jobba med en sådan person - vad som än händer, går sönder så har JAG gjort dittan o dattan fel. Alltid mitt fel...

12 Mercan:

skriven

Esmaralda jag vill fråga dig😆ska lemna tillbaka idag larph lauren jeansen ,bra att jag visade till min mor😆men jag såg där en svart stilig klasisk byxa stockholm märke men har inte prövat den🤭tänker göra det😁😎😁tror du den är min byxa Esmaralda kommer den sitta snygg fin på mig🤔eller kommer det annat🤭men stockholm byxan är åtminstonne klasisk svart byxa,har inte prövat🙂‍↔️🥹🤗💕🤭

Svar: Känns byxan bra när du provat den, och om du gillar snittet, då är det rätt, kram :)
Esmaralda

13 Hon:

skriven

Hej,
Har mitt ex månne sådan personlighet, tyckte han i ptincip aldrig stod för sina negativa beteenden och otrevligheter fastän jag konfronterade?
Kram

14 Frida :

skriven

Ja det är fascinerande att personer är så självcentrerade. Känns som jag har en person med de tendenserna mitt liv samtidigt är han oerhört smart har oerhörd koll kring många saker och då är det svårt dra gränsen. Vi har fantastiskt kul ihop Men har ändå nog kommit fram till att vi inte passar ihop pga värderingar. Jag borde väl gå på den känslan?
Hoppas dumma sjukan du haft nu flugit och farit så du är helt pigg för roligheter igen
Stora kramar till alla.
💜💛💜

Svar: Ja du ska gå på den känsla du har ! Absolut. Jag blir allt bättre men än är jag inte riktigt fit for fight, kram :)
Esmaralda

15 kristina:

skriven

Hej!
Drömde för ett tag sen att en gammal tidigare vän hörde av sig igen.
Tror du att det kan vara en dröm som blir sann?
Det har hänt förut att den här tidigare vännen har kontaktat mig.

Förut har jag trott att vi kanske kan få vår vänskap tillbaka.
Men idag tror jag att vi är lite för olika som personer för att det ska fungera.

/Kram och skickar en covid krya på dig-hälsning

Svar: Jag tror vännen hör av sig på nytt men det verkar inte leda till någonting mer, kram :)
Esmaralda

16 Bjork:

skriven

Hej kommer jag behöva köpa en ny toastol eller håller lagningen på spolknappen?

Blir det en lyckad midsommar i stockholm?

Kram


Svar: Lagningen verkar hålla men även om knappen behöver fixas så tror jag inte du behöver köpa en ny toastol, kram :)
Esmaralda

17 Naturvän:

skriven

Hej!

Fruktansvärt jobbigt att ha med den här personlighetstypen att göra, nu förtiden försöker jag bara gå undan till skillnad från när jag var yngre....då blev det konfrontationer så det slog gnistor.

Har inga talgoxar i trädgården för tillfället, här brukar vara många. Hoppas de kommer tillbaka, har satt upp fågelholkar på flera ställen.

Njuter av lugn och ro i trädgården och för mig blir det fotbolls em framför tvn i min ensamhet, fast hade varit kul uppleva in real life, står på önskelistan.

Hoppas mannen i mitt liv är intresserad av sport och själv är aktiv på ngt sätt, ja hur skulle det annars gå, får vara ngn med fart...ja önska sig kan man ju..

Ha en fin Lördag!

Kram

Svar: Det är rätt meningslöst att ta strid mot en sådan person... bättre att ju undan faktiskt.Maken följer också fotbollen, och friidrotten....själv är jag inte särskilt intresserad :)
Mannen som kommer gillar sport och är själv ingen soffpotatis, kram :)
Esmaralda

18 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Kommer min blivande man att vara en gubbe då vi väl möts? Tiden bara går….

Vad är chansen att han dyker upp i år?

Kram

Svar: Han är ju i ungefär din ålder och det skiljer inte mycket mellan er.. chansen att han ska dyka upp i år finns absolut, kram :)
Esmaralda

19 Alex:

skriven

Hej!

Ser du om det blir lugnt för mig på arbetet de veckor som är kvar till semestern eller blir det mycket jobb med nytt schema?

Svar: Det blir en del jobb men inte mer än att du hanterar det och så har du ju semestern att se fram emot, kram :)
Esmaralda

20 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Omogna personer är inte roliga att umgås med ,Att de inte kan ändra sig är ju för sorgligt.

Sorgligt kanske omoget var det när jag la på luren efter ha hört politiskt skit från en onykter vän..
Har känt henne hur länge som helst och de sista 5 åren har vi "umgåtts" mycket på telefonen Hom bor bara ett stenkast bort men av ngn anledning vill hon inte umgås så..utan vi har gått ut på prommenad innan Moses gick bort Hon avgudade honom.
Hon är omogen trots sina 70 år...När jag efter en tim säger att Mira är dålig och jag orkar inte prata politik (Vi har vitt skilda åsikter) Fortsätter hon mala och väver in hat (Hon är SD ) fick jag nog och bad henne dra åt helv...o la på i örat på henne.

Nu har det gått nästan 1 v ...och jag känner en sån befrielse att slippa lyssna på henne och stötta en kvinna som egentligen inte behöver ett lyssnande öra...Är jag hemsk ?

Hoppas du mår lite bättre Här kommer healande kramar <3

Kram Anki med flock

Svar: Nej inte är du hemsk inte... ibland passerar människor gränsen för vad man orkar med och då har man all rätt att sätta ner foten !! Somliga inser inte när enough is enough !! I dag mår jag lite bättre, tack o lov, kram :)
Esmaralda

21 Alex:

skriven

Hej!

Vi funderar på att bygga en altan vid friggeboden. Ser du om det blir gjort i sommar?

22 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag undrar om hans företag verkligen har gått i konkurs? Han kan inte må så bra i såna fall. Hittar han något annat jobb eller kommer han jobba hos sin styvfarsa igen? Har de löst sig med tjejen nu? Kram Zoey 💕

Svar: Något är det med företaget men ser inte riktigt vad, kram :)
Esmaralda

23 Evelina :

skriven

Hej, i vilka sammanhang brukar han tänka på mig? Kram :)

24 Jossan :

skriven

Godmorgon

Det är lördag och det är skönt! De senaste 2 dagarna har vi haft en fysiskt arbete. Min kollega skällde lite på min eftersom jag faktiskt inte får bära med min rygg.. så blir inget bärande nästa vecka!
Hade mitt medarbetarsamtal igår och han sa att han tyckte det var trevligt att sitta och prata med mig så jag antar att det gick bra.
Han blev så glad att jag läste min andra utbildning för att få mer kompetens och jag sa hur mina tankar gick som speciallärare i framtiden. Det av att jag ska få så mycket kompetens som jag kan få. Han verkade nöjd..

Idag ska jag städa och dona. Åker till Spanien om 9 dagar och så behöver jag ha det ordentligt här. Började packa min väska igår eftersom jag ändå inte kommer använda de kläderna under veckan.
Ikväll ska jag på födelsedagsfirande! Blir säkert trevligt… hoppas jag…

I sommar har jag snart bokat in en 3 dagars festival också. Kommer bli en späckad sommar!
Och sen i sommar ska jag träffa en gammal elev och hennes familj. Hela familjen har slutat på skolan nu så det känns okej. Mamman i familjen har bjudit in elevens farbror. Vet inte om ni minns att elevens så gärna ville att jag skulle gifta mig med hennes farbror och hela familjen blev involverad i detta. Ja vi får se om han vågar.. det har ändå gått 4 år typ 😂

Nu blir det nog en promenad innan frukost och städ!

Ps! På BookBeat kan man endast läsa er bok.. finns inte på ljudbok :(

Kram

Svar: Du passar väldigt bra som speciallärare !Härligt med Spanien och då får du koppla av ordentligt
Vet inte varför ljudboken inte finns på BookBeat, finns ju på andra ställen.... kram :)
Esmaralda

25 Någon:

skriven

Du slog huvudet på spiken.

26 Silvertassen :

skriven

Hej Es!
Hur ser hösten ut för mig? Kan du se något specifikt som händer eller något du får till dig om mig? Kram ❤️

Svar: Något nytt lär ske som ser positivt ut, men ser inga detaljer, kram :)
Esmaralda

27 Evelina :

skriven

Hej, blir han fortfarande attraherad av mig? Kram :)

28 Solstjärnan :

skriven

Grattis för er utgivna bok! 😊 Tror nog på att den i sin helhet kan vara intressant ,så även dina skriver,fastän du inte tror på dom lika mycket som din ryska systers.Du är ju en person som har fått vara med om en hel massa ,även i ung ålder.
Lördag har kört igång och äntligen solsken efter många åskväder.
Es,ser du om det finns en chans att mötet sker nu i sommar för min SM o mig?

Ha en bra lördag 😊
Kram Solstjärnan ☀️

Svar: Tack, och ja, visst finns det en chans att mötet kan ske i sommar, kram :)
Esmaralda

29 AnnaK:

skriven

Sambon har nog en släng av det där också....blev arg och skrek åt dottern för nån dag sen för att hon hade rätt och han fel om en trafikregel. Åh vad jag önskar jag aldrig träffat människan. Men då hade jag inte haft dottern.

Blir livet bra nån gång?

Kram 🤗

Svar: Livet kommer bli bra... ta kontroll och bestäm hur du vill ha det framöver, kram :)
Esmaralda

30 Ghostwriter :

skriven

Hur mår du idag?

Ville bara säga angående din bok, som jag hoppas jag kan läsa en dag - du nämnde att din bakgrund förmodligen inte är lika spännande som din väninnas då många lär känna igen sig i din bakgrund men jag kan säga att det visst är minst lika spännande. Du skriver på ett väldigt intressant vis som gör att man får viljan att läsa, oavsett om du skriver om ett konstigt möte eller hur du satte gamla tanter på plats eller hur du råkat gå ut i morgonrock osv. Även om du haft ”vanligt liv de flesta känner igen sig i” så har du massor att dela med dig av och jag tror, och vet, att många läsare uppskattar att känna igen sig - även om det är trauma eller ett helt idylliskt liv. Det är det som gör en nyfiken och bekräftande i vad man själv har/haft men också (!) vad man själv önskar att få ha. Du är lika viktig i den här boken!

Och en kombo av er två kommer göra succé. Älskar omslaget dessutom!



Kram och krya på dig!

Svar: Tack det var så himla snällt sagt, kram :)
Esmaralda

31 M.m:

skriven

Hej Esmaralda.
Jo de har man stött på och blir jobbigt. Speciellt om man är en sådan som tar åt sig lätt. Vilket jag är. Ändå så kan ens undermedvetna tala en till rätta men ändå kan tvivlet finnas. Var det jag som gjorde fel.
Inte lätt med dessa.

Jag undrar om det kommer att komma en tid när jag får en ny chans med honom? Kommer han kontakta mig igen?
Kram

32 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Skulle vilja fråga… ser ”den” relationen ut att bli mer av det långvariga slaget? Håller det mer än ett år eller en längre tid?
Kram

33 Hemlig:

skriven

Hej Esmaralda!
Ja jag är glad att jag insåg vilken idiot jag var som hade gift mig med honom och lämnade honom. Det var mitt bästa beslut som jag borde ha fattat redan i början av förhållandet och det är jag ibland sur på mig själv för att jag inte lämnade honom i tid.

Du har sett att jag ska hitta ett hus att fixa upp som har en lummig trädgård. Det är väl något som sker först efter många år i det nya förhållandet eller hur?
Tack och kram!

Svar: Bättre sent än aldrig !! Huset dröjer lite och det nya förhållandet måste först vara stabilt, kram :)
Esmaralda

34 Lucia :

skriven

God morgon!

Kan du se om försäljningen sker snart? Visning inbokad 24 juni. Snälla tänk på oss så ngn kommer och köper!

Kram!

35 Ally:

skriven

God Morgon ☀️
Nej förändra en annan människa i tron att dem skulle passa en bättre till sin egna person lär aldrig hända, man är den man är. Det man själv kan göra är att fundera över vad och hur man själv vill ha sitt liv och väga för och nackdelar i det man inte kan förändra. Livet är kort, gör det bästa av det med personer som lyfter och ser en..

Inatt sov jag 11h i sträck, välbehövligt eft stressad vecka. Ny energi påfylld o idag blir det påta o plantera i trädgården.
Finns det nåt budskap till mig?
Kram o skön Lördag! 🌷

36 Doris:

skriven

Hej!
Jag har stött på flera med en sån personlighet.På jobb ,privat.
Sker det någon kul händelse i sommar?Nått att se framemot?

Kram

Svar: Gör upp egna planer och det blir positiva ringar på vattnet, kram :)
Esmaralda

37 Mts:

skriven

Hej!
Får jag bo kvar? Är så fruktansvärd stressad över detta.
Kram!

38 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Jag har haft flera väninnor som befunnit sig i en sådan relation, jag kan inte vara tyst och se på hur någon jag bryr mig om brys ner och är på väg att utplåna sig själv av medberoende. Det har slutat lika varje gång att väninnan tar illa vid sig och tar istället mannen i försvar och inte vill veta av mig trots att jag bara menar väl och så har den vänskapen varit över. Hur ska man agera som vän i en sådan här situation, jag klarar inte av att låtsas som ingenting och dra mig undan utan att prata med väninnan känns som ett svek?

Kram 🐈‍⬛

Svar: Jag tror att man bör vänta och låta väninnan själv ta upp ämnet.. man får respektera väninnans egen process även om det kan ta emot, kram :)
Esmaralda

39 Bjork:

skriven

Hej tack för svaret förut:)

Sker det. Något oväntat idag?

Kram

40 Till JOSSAN! :

skriven

Tack för att du nämner Bookbeat, jag gick in på deras sida och kollade hur mycket ett abonnemang kostar hos dem. De visade sig att de har ett gratis erbjudande för nya kunder så nu kan jag läsa boken utan att behöva vänta tills jag får råd. 🙏🏻

Önskar dig en skön sommar och håller tummarna för att du möter "Mr Right" någonstans när du är ute på allt roligt du har planerat.

Kram Igges matte 🐈‍⬛

41 MM:

skriven

Hejsan ❤️

Nu är det äntligen dags för rättegång. 19/6
Det har blivit lite ändringar. Både positiva och mindre positiva. Det sistnämnda blev jag förvånad över men när jag känner efter så känner jag in eventuellt scenario (självförsvar och inte misshandel)

Systerdotter är otroligt tacksam att någon vuxen finns där. Utan alkohol- och/eller drogproblem. Skönt att man är till nytta 😅

Blir L dömd för båda åtalspunkterna?
Får hon kontraktsvård?

Använder annat alias men tippar på att du vet vem det är 😁❤️💐


kRam fina du ❤️

42 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja vem vet har jag blivit smittad med covid efter alla dessa år?

Jo jag avbokade o fick nog den känslan att kusin blev lite sur? På lunchen finns andra mycket trevligare än jag så inte saknar hon mig... Synd förstås för det som bjuds där är verkligen ingen
vanlig lunch....
Kram Skorpan

43 <3:

skriven

Ser det ut att bli utomlands till Grekland eller Italien efter midsommar?
Kram

Svar: En resa ser det ut att bli., kram :)
Esmaralda

44 SusanneAmalia :

skriven

God morgon!!! ☕☕☕☕☕💯❣️❣️❣️

Livet är inte lätt..
Min mamma är exakt vad du beskriver. Vi kallar henne för Jag har inte gjort något.. Det var inte jag.
Jag har sedan länge kontrat med men du kanske borde ha gjort något.

Hon har lånat ut pengar til bekanta som inte betalar tillbaka. Hon har skrivit avtal men på 50-talet behövde man inte skriva personnummer (personnummer fanns inte på 50-talet) så avtal utan personnummer.
När jag gick i skolan klippte hon bort det hon inte tyckte jag behövde lära mig.
Ingen fick vara bättre än henne. Kunde inte hon fick man inte kunna.
Jag fick massa skäll av lärae ingen trodde på mig när jag berättade sanningen.
Hon tyckte allt hon inte kunde var löjligt.
Tillslut fick jag en manlig lärare och han insåg snabbt att min mamma hånade och ville visa hur bra hon var. Då gick min mamma till rektorn och klagade sedan la hon in sig på sjukhus och sa att jag och läraren trackaserade henne. Men läkaren insåg snabbt att det var henne det vsr fel på. Hon använde sådanna ord som jag kan inte utnyttja min dotter länhgre. Hon gör inte som jag vill därför hat jag låst in henne. Även fast jag lägger mig ner på bryggan och sktriker köper inte min man en större båt. Jag köper bara det godiset jag tycker om när vi har semestet för då får jag allt.
Min mamna tar aldrig ansvar eller betalar för det hon gör.
Det har jag aldrig sagt det har jag aldrig gjort jag förstår inget. Hur ska jag kunna utnyttja henne/honom.

Hon är avundsjuk på människor som får vård för de blir ompysslade.

Om man har den inställningen är livet inte lätt.

Idag ska jag gå till ett fält och titta pp mitt barnbarn som spelar handboll. ❤️💯

När hon var liten önskade hon sig bollar i födelsedagspressent julklapp påskpressent.. Tillslut var hennes rum fyllt av bollar. De började sprida sig till hela lägenheten
Så hon fick förbud att önska sig mer bollar.. 🤣
Men att hon valde en bollsport förstår jag.. 🤔😊
Önskar alla en magisk dag fylld av glädje.
Solkramar🌞🤗





Svar: Inte lätt att växa upp med en mamma som är av det slag som du beskriver.Närmast en mardröm !!
Härligt att det blev bollsport för barnbarnet, kram :)
Esmaralda

45 Mercan:

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för hjälpen🤗💕🤭jag prövade,gillade byxan på mig och käpte den och jag tror inte jag ska gå dit längre och ska försöka sluta röka🙂‍↔️💕🤗🤭tack söta Esmaralda🤗💕😌

46 .:

skriven

Hej Es!

Oh, jag var så nervös igår. För att stå upp för hur jag känner och tycker. Min handledare är alltid sen och då handlar det inte om 5 min. Jag försökte på ett fint sätt uttrycka mig, att jag gärna vill starta upp mitt arbete när jag kommer på min utsatta tid (jag menar... varför ska jag passa tider om han inte gör det, fast det sa jag inte). Han reagerade som att han ville gå i försvar. Som om jag attackerade honom. Men jag tycker inte att hans problem ska gå ut över mig. Jag gav ett förslag på en lösning som inte gick. Sen kom jag på en lösning som kanske kan funka nu, så att jag ska kunna starta mitt när jag kommer.
Jag har en känsla av att han har svårt att ta kritik (även om jag nu inte riktigt kan se det jag sa som kritik). Han kom dock in lite sen och sa att han förstår att det kan vara lite segt att vänta. Fast det kändes som att det var lite jobbigt för honom att erkänna. Har han svårt att ta kritik?

Svar: Ja, han har svårt att ta kritik och tenderar att se det som ett personligt påhopp, kram :)
Esmaralda

47 .:

skriven

Vill tillägga att han kan vara allt mellan 10-40 min sen.

48 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Skulle vilja fråga… ser ”den” relationen ut att bli mer av det långvariga slaget? Håller det mer än ett år eller en längre tid?
Kram

49 M.m:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer en ny chans med honom? Kommer han kontakta mig igen?
Kram

Svar: Jag ser honom inte alls i din framtid, utan istället en annan kärlek, kram :)
Esmaralda

50 .:

skriven

Men jag sa väl inget dumt hoppas jag. Jag försökte verkligen sköta det så "snyggt" jag kunde.

51 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Skulle vilja fråga… ser ”den” relationen ut att bli mer av det långvariga slaget? Håller det mer än ett år eller en längre tid?
Kram

52 Bella:

skriven

Grattis till bokreleasen!!! 📚❤️ Måste kännas alldeles fantastiskt :-)

Gjorde min andra sångstund med dom två personerna som har country/blues kvällarna. Hon tycker jag ska sjunga högre osv osv fast att jag typ sjunger halsen av mig 😅 Och dessutom pratar mer med folket där än vad hon gjorde. Jag tycker helt ärligt jag gör ett jättebra jobb, visst finns de saker man kan finslipa men känns tråkigt att någon aldrig är nöjd med den man är. Varit så deppig hela veckan för känns som att jag aldrig är tillräckligt bra för någon..😭 aja, de kanske blir bra.. Eller så är dom inte rätt personer för mig att spela med helt enkelt.. Kommer tom höra av sig nu när han är hemma igen? Innan han flyttar🥺❤️

Kram

53 Amazing :

skriven

Har du haft någon sådan relation?

Jag gissar att mitt paket inte kommer hem till mig, har jag rätt?
Så himla tråkigt när man väntar med spänning.

54 Smulan:

skriven

Så trött och ledsen, dröjer det länge innan hen blir erbjuden/får plats i rätt boendeform.

55 Klara:

skriven

Varför stötte jag på L och hans kompis igen? Kommer jag träffa de igen? Kram Klara

56 Jossan :

skriven

Maila BookBeat kring boken och de menar på att de inte har något kontrakt med förlaget kring det. Konstigt! Men det var bra att jag kontakta dem…

Aja, nu ska jag fixa mig inför födelsedagen.. så otroligt opepp

Hur stor chans är det att jag träffar kärleken i sommar?
Kan farbrorn vara något för mig?

Kram

Svar: En ljudbok där bör komma även om det tar lite tid... kram
Esmaralda

57 Mercan:

skriven

Ah söta Esmaralda🤭jag är så glad för alldeles nyss har jag kommit hem med larph lauren jeansen ha ha ,min mor tyckte att jag ska behålla den 🤭bra att ingen har köpt min byxa ha ha🤭du såg att jag ska köpa fin byxa som jag verkligen vill ha Esmaralda och den är det Esmaralda🤭tack så hemskt mycket söta Esmaralda jag är så glad att ingen köpt min byxa först jag blev rädd för kvinnan sa att en kvinna har tagit jeansen att pröva efter ett tag letande jag hittade min jeans och blev så glad ha ha Esmaralda och jag tänker gå ditt då och då att leta efter svart larph lauren ,boomerang eller newhause eller tiger byxa lika som jag missade som var söt rosa randig söta Esmaralda ha ha tack söta Esmaralda och lemnade tillbacka stockholm byxan ha ha😎😁😆🙂‍↔️så glad jag är😆😁😎🤣🤣🤣

Svar: Vad roligt att du hittade rätt, kram :)
Esmaralda

58 Semester tider:

skriven

Hej Es

Får du in något spontant om mig idag? vadsomhelst som är på ingång för mig..
kram:)

59 Mercan:

skriven

Tack söta Esmaralda jag är så glad🤭💕🤗Esmaralda jag vill fråga dig om det dinns möjlighet från euro jackpot för oss fast åtminstånne lite 😌ska jag hoppas på shans som är lite åtminstånne söta Esmaralda min enda hopp😌💕🤗

60 Dani:

skriven

Hej!
Finns det någon speciell anledning till att jag ibland kan ha det svårt att få kontakter. Är blyg som person men i början brukar folk tycka om mig. Är det rent personligt eller utseendemässigt folk har svårt för mig?

Kram

Svar: Det är ju bara så att man kickar mer med somliga och med andra inte alls. Det är inget fel på dig. Kram :)
Esmaralda

61 Anki:

skriven

Va skönt att du mår bättre Es <3
Jag fick sms från apoteket att min spruta var undanlagd .Tog med 2 pionkvistar tänkte förbi gravarna o se hur de såg ut...Vilken tur jag åkte idag de hade rosor i kruka billigt och i samma ögonblick kom jag på att det var ju fars födelsedag ! Så passligt ! Ibland är det meningen .
Köpte en till Björn oxå Där var det så fint rensat. Äldsta sonen var ju förbi på födelsedagen.La dit en pion till farmor vet att hon älskade dom precis som min mamma
Mor o fars gravar var en djungel. Jag rensade hjälpligt och plantera rosen hos far och la pionen hos mamma.

Känner mig så nöjd ändå och tacksam att allt faller på plats ibland

Kram Anki med flock

Svar: Ja, ibland är det bara meningen :)Och nu har de dina i Alltet fått fina blommor !
Kram :)
Esmaralda

62 Rädd:

skriven

Ångesten är märkbar. Jag känner mig så dålig. Ifrågasätter om jag gjort något bra sedan jag började jobba på det här stället. Ser du om folk tycker dåligt om mig? Gjorde jag fel som sa till chefen att jag tycker det är rörigt och jag inte vill ha såhär? Kan det leda till någon förbättring? Eller blir allt ba tre a mer pannkaka nu?

Kram och kärlek

Svar: Det är en svår arbetsplats men du gjorde rätt.. kram :)
Esmaralda

63 Dunegull :

skriven

Har haft svårt att kommentera dina inlägg sista dagarna men vill säga stort grattis till er båda angående release 🥂 ska bli spännande att läsa 😊

Du sa att det mkt väl kan bli flirt igen med min kollega. Innebär det även fysisk kontakt som vi haft innan? Saknar han det?

Krya på dig. Du är fantastisk 🤩

Svar: Tackar ;)Under en period kan det bli som det varit, kram :)
Esmaralda

64 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du ett förhållande påväg? Det här året eller nästa år?
Kram

65 Godchans:

skriven

Es, känslan fortsatt god hos hen när tankarna på mig kommer upp, blir det positivt när vi möts nästa gång? 💓
Jag ger iaf inte upp förhoppningarna…, än! ;-)

Svar: Ha inte alltför höga förhoppningar om hur det blir framöver, kram :)
Esmaralda

66 Maj:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer den personen och jag att umgås med varandra mer?

Kram

67 Hönan:

skriven

Fanns det en vilja att umgås igår? Eller var min ankomst anledning till hemgången?


Kram

68 H:

skriven

Får du in något nytt spännande om mig es?
kram

69 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Tack för ditt tänkvärda svar. :)

Kram 🐈‍⬛

70 Orolig mamma/mormor:

skriven

Hej Esmeralda,
Känner lite obehag vad gäller min dotters ex och hans nya familj. Känner att de är så mycket hat från deras sida och de gör allt för att få min dotter ur balans. Exets styvson har ett brokigt förflutet, jag har träffat honom vid ett tillfälle och då var han hotfull och otrevlig. Finns det risk att min dotter blir utsatt för något otrevligt?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: