En odd familj ?

Familjen är det viktigast man har… men hur ser en familj  ut ?

 Blodsband tycker jag att man helt kan glömma.

Jag hade ju en afrikansk bror…. jag har en rysk och en amerikansk syster  och min son är adopterad från Ryssland

De tillhör min familj som en absolut självklarhet och min bror som nu är i Alltet är oerhört saknad.

 

 Det är så jag är uppväxt… med  öppna dörrar för anknytning och att ta hand om de som kommer nära…och man  blir en familj vad det lider.

 Det finns ju människor som är precis tvärtom och  sådana svärföräldrar hade jag en gång… de kunde bara hålla av och älska ” sina egna” som de satte på piedestal och  detta var ett främmande fenomen för mig.

 

 

  Man kan bygga sin egen familj… blanda hur man vill med eller utan blodsband och man kan låta familjen växa… man tar hand om varann och man finns där för varann oavsett det behövs eller ej !!

 Kram & kärlek💖

1 Ghostwriter :

skriven

Du skrev igår att jag skulle ha realistiska förväntningar kring Elscootern jag tänkte köpa, ser du mig nöjd iaf? Att jag kan ta mig till A-B och komma ut lite :)



Kram!

Svar: Ja jag tror nog du kan ta dig runt och komma ut lite... kram :)
Esmaralda

2 Varis:

skriven

God morgon!
Idag går jag rakt på frågan.
Varför känner jag mig inte värdig min partner pga enorm skillnad i ekonomi?

Svar: På grund av lite vacklande självkänsla...tänk i nya banor... kram :)
Esmaralda

3 Mikro :

skriven

God morgon!
Håller med dig till fullo. Blodsband behovet inte betyda familj. Jag har gråtit floder över släkt som bara övergav mig och aldrig vill umgås längre för dom har andra att umgås med nu men mest blev jag ledsen känslan att ingen bry sig om mig eller mina barn som dom va i deras liv. Så sorgligt..men inget jag kan göra mer känner jag efter att flera gånger frågat om kaffe och överraskat med blommor på födelsedag så känns det som det inte betytt något. 😔man ger och ger men får inget tillbaka av din vänlighet..så den har jag tagit tillbaka.

Sen undrar jag E.. kan du se hur hon och han tänker. Vi har varit utesluta i vissa situationer där bara vissa betyder tydligen mer i sånt och sen blivit inte tänkta på. Sen tror dom att jag varit den som inte velat ha något på en annan situation som så inte varit fallet men jag fått sura frågor och påstående ”har alltid velat och älskar ha och så har personen aldrig varit innan ” blir så trött för känns som dom skyller på mig för det fast så inte har varit fallet. Nu protesterar dom med att ”inte bry sig” denna person har alltid under tysta hemma hos dig bestämt ska vara på ett sett och alltid på hennes. Sitter och beklagar sig och prata ”illa ” om oss. Istället för att granska sig själv. Har börjat tycka mer illa om dom. Men bör bara släppa det. Nu undrar kommer A få mer uppmärksamhet än D? Det du något ? Hur men än gör så vänds det alltid att det är vårt fel och hon försvarar de andra. Hade det själva blivit utsatta för det ex sv oss inte hade någon försvarat det utan det hade ju varit fy fy hur kan man göra så. Tiden går. 😔 det du något ? Kram

4 K. :

skriven

Jag har insett att jag ofta fattar tycke för en person (partnervis) genom vem jag är/blir med dom. Inte för vilka de är. Samtidigt som de har haft en mask på sig (ofta en spegel).Jag ser mig själv i dom och gillar vem jag är. Det är det jag blivit intresserad av omedvetet. Sen ganska snabbt inpå beroende på hur länge relationen håller, får man se deras riktiga ansikten och då faller allt med känslor. Jag HAR blivit utnyttjad och lurad på de alla fula tänkbara vis och nu när jag insett att jag måste bli kär på rätt sätt så kanske jag lyckas att bli kär i en riktig människa nästa gång


Jag vet ju inte vad kärlek är, bara vad den inte är (vad jag tror kärlek är är det jag vet men vet inte hur det känns) att bli kär i något jag känner till är inte så svårt att förstå. Vill bryta det. Vill veta om jag är kapabel att älska på riktigt inte bara om jag är älskbar.

Förstår du vad jag menar?
Vad kan man göra för att veta om man tillskriver någon någonting eller om det är ”så” de är?




Kram

5 Lilla N:

skriven

Hej Esmaralda.
Vilket fint inlägg… och absolut är det så. Jag tänker på min bonuspappa. Han har alltid varit väldigt sträng under min uppväxt och ibland har jag lite obekväm känsla kring honom och det tycker jag är synd. För jag vet att det är han som ställe tupp när bilen krånglar, när jag behöver hjälp med barnen eller som när jag var yngre behövde en extra peng till mat.. en gång kom han hem med matkassar till mig när han hade hört från mamma att mina pengar var slut. Men då var jag betydligt yngre.

Esmaralda, Kan det bli en fortsättning mellan oss?
Kram

6 Borreli :

skriven

Jag måste bara fråga! Tänkte borra upp tvn och det stör mycket men man ska ju få göra det. Bör jag fråga/säga till min granne som fått barn eller bara köra på så länge de är dagtid?
Det stör ju oavsett menar jag


Kramar

7 <3:

skriven

Godmorgon Es,varför är L så glad att vi ska åka på spa tillsammans? Det är så gulligt att han är det. På väg till Stockholm nu. Och hoppas på mysiga dagar och att jag kommer orka med.
Kram

Svar: Ha rimliga förväntningar och det kommer bli bra, kram :)
Esmaralda

8 Solstjärnan :

skriven

Familjen är viktigaste man har😊
Verkligen, instämmer 😊.
O att de inte alla har blodsband till en spelar nog inte slutligen så stor roll.Viktigaste är nog att man finns där och känner "familjebanden"
Har ju ingen blodsband syster och brukar därför kalla min kära vän för min syster ibland 😊
Kanske jag ännu får några familjemedlemmar😊

Läste gårdagens blogginlägg.
Bra att det inte fanns nån cancer och bra att det undersöks grundligare för säkerhets skull.
Bra med utförliga läkare.
Mycket på gång med hälsan kring detta just nu för dig.
Sjukvårds köerna verkar vara lika långa även hos er..
Bra att din mamma får vård angående synen.

Ha en bra dag!😊
Kram Solstjärnan ☀️


Svar: Ja, det där med hälsan kan vara jobbigt, man vill ju bara få det gjort !! Kram :)
Esmaralda

9 L:

skriven

Så sant. Vänner som man haft länge blir ju ens familj också. Till och med mer familj än vissa blodsband.

Undrar om min ekonomi blir bättre snart?

Kram

Svar: Gör upp ordentlig ekonomisk kalkyl, det kommer bli bättre, kram :)
Esmaralda

10 Petra:

skriven

Hej,
Kan det bli Pontus och jag? Finns jag i hans tankar?
Kram

11 Lotta S:

skriven

Har alltid sagt jag är dålig på släkt. Just det där att hålla kontakt för den sakens skull. Jag har också adoptivbarn, det är ju det som är min familj. Vi har tidigare liv tillsammans.
Fortsätter fråga om det syns kraftig nedgång i världsekonomin på kommande igen riktigt snart?

Svar: Det kommer vända så småningom men kan ta lite tid, kram :)
Esmaralda

12 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Jag är uppvuxen i en destruktiv familj som det svarta fåret, jag fick nog i vuxen ålder och bröt kontakten helt med båda föräldrarna och två syskon med familj. Det var oerhört tufft i början att inte gå tillbaka men genom det stöd du gav mig i mina seanser så klarade jag det. Lyckan att skaffa en egen familj blev kort, vi separerade strax innan sonen fyllde tre år med en mycket uppslitande vårdnadstvist som följd. Även om jag aldrig fick den stora familj med mycket glädje, kärlek och gemenskap som jag började drömma om redan som ett litet barn så är jag tacksam för min lilla familj som består av sonen med sambo och Igge 🐈‍⬛
Jag har en handfull brokig skara vänner sen många år som står mig nära men inte så nära att jag räknar dem som familj.

Önskar dig en trevlig skärtorsdag - ta det lugnt med kvasten ;D Kram 🐈‍⬛

Svar: Vänner är också guld värda, den saken är klar !!Japp, här flygs det varsamt och trafikreglerna följs :) Kram :)
Esmaralda

13 Lucia :

skriven

God morgon,

Kommer sonen åka tillbaka och arbeta där han är nu efter han varit hemma i sommar eller kommer han hitta på annat?

Svar: Något annat kommer så småningom men det kan dröja lite, kram :)
Esmaralda

14 krokus:

skriven

Hej!

Har tänkt i samma banor som dig , familjen kan se olika ut.
Jag är också blivit besviken då jag umgåtts mycket med en kvinna som enligt utsaga ser mig som sin syster.
Men , jag har märkt att det är en systerskap på hennes villkor.

Synd....jag saknar henne faktiskt....

Varför blir det så...Ska jag låsas som det regnar nästa gång hon ringer, eller?


GLAD PÅSK!

Svar: Du ska följa ditt hjärta i detta, kram :)
Esmaralda

15 Se:

skriven

Hej Esmaralda.

Vad ser du, Kommer han att fortsätta med M? Är det vad han tänker och vill?
Kommer det även vara henne han fortsätter med en bit framåt?
Kram

16 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du om jag kommer att få komma och hälsa på i hans hus någon gång? Kommer vi umgås?
Kram

Svar: Tveksamt, du ska inte räkna med det, kram :)
Esmaralda

17 AN:

skriven

Godmorgon, så fint skrivet om familj Esmeralda! Familjen är de som finns där och som bryr sig!

KRAM 🥰

Svar: Ja eller hur !! Kram :)
Esmaralda

18 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Ja blodsband är inte viktigt och avgörande för att räknas till familjen .Min familj är ju oxå utökad med fyrbenta pälsklingar ;-)

Nu kommer vårvärmen och jag för fylla på fågelbadet stup i kvarten då även skogsduvan hittat hit Efter duvparets ansande och badande finns där nästan inget vatten kvar haha.
Jag hoppas på påskkärringar idag ,har laddat upp med godis ;-)
En fråga...
Det sjukgymnasten uppmärksammade igår ska jag söka för det ?

Njut nu av påskens inträde och mamma din <3

Flyg nu varsamt alla påskkärringar <3

Kram Anki med flock

Svar: Samma sak här, badet får fyllas på stup i ett :)Du får berätta om det kommer några påskkärringar till dej... här är det alltid tunnsått och det verkar inte vara många som håller liv i den traditionen.
Kanske lika bra att kolla upp det som sjukgymnasten uppmärksammade
Och vi flyger försiktigt idag.... kram :)
Esmaralda

19 🐣:

skriven

Precis så ska det vara i en familj, välkomnande och öppen,
Att ge trygghet och älska någon måste ju ändå sättas högst, blodsband eller ej.
Skärtorsdagen och här ska hämtas en beställd blomsterbukett som mamma ska få på påskafton. Ska till sjukhuset en kort sväng och sen blir det frisören igen, eftersom jag inte blev nöjd förra veckan, back to blond.
Glad Påsk kära Es och ha en fin dag! 🌷🐣💛
Kram :)

Svar: Vad glad mamma kommer bli !!Lycka till hos frissan och glad påsk, kram :)
Esmaralda

20 .:

skriven

Hej Es!

H är sjukskriven och jag har ingen aning om varför. Hon bara försvann utan förvarning.
Jag saknar henne så mycket. Verkligen så mycket. Det var alltid henne jag vände mig till först även om det inte borde vara så. Jag har en känsla av att jag var lite, inte speciell, men kanske inte som vem som helst för henne heller (jag kan ha helt fel där, men det var så det kändes). Hursomhelst, jag vet att du nog inte kan svara på det. Men är det psykiskt, fysiskt, har det hänt något?
Även om kanske inte kan skriva just det. Ser du någonting?

Svar: Någonting har hänt.. men jag ser inte vad. Kanske du ska kontakta henne.. på ett kravlöst sätt, kram :)
Esmaralda

21 Mercan :

skriven

Esmaralda för två dagar sedan drömde jag vår söta gråaktiga katt som är hemma i Bulgarien, jag drömde henne utan svans 😖 Esmaralda ser du om det har händ henne något illa, om allt är bra med våra söta katter 😖💕🙏

Svar: Ingen varning kring katterna kommer till mig, kram :)
Esmaralda

22 Mercan :

skriven

Tycker du att boomerang vitbeige byxan är fin på mig Esmaralda 🤔💞🤗

Svar: Ja det tror jag, kram :)
Esmaralda

23 AnnaK:

skriven

Du har så rätt 😊

Nu när vårvintern är här börjar stressen inför sommaren komma. Så skönt på ett sett med vinter för det är så kravlöst och man kan sitta inne utan att må dåligt över det. Så jobbigt bo som jag gör på sommaren. För att vara ute krävs att man måste göra något och åka iväg. Önskar så ett boende där jag bara kan kliva ut, kunna sitta ute och äta etc. Får snika hos mina föräldrar under semestern kanske. Får jag nån gång ett något så när boende? Hur blir sommaren?

Kram 🤗

Svar: Om du går in för det så kommer du ha boende med liten trädgårdsplätt, kram :)
Esmaralda

24 Bjork:

skriven

Hej sov så skön i natt:)

Händer det någt oväntat i helgen?

Kram

Svar: Gör upp bra planer och bra ting kommer, kram :)
Esmaralda

25 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Håller med dej, det behövs inga blodsband! Dom man tycker mest om och står närmast blir ju ens egna lilla familj.
Min familj är splittrad och jag saknar dom som betyder mest för mej, är dom påväg åt mitt håll snart, jag vill ju bara krama mina barn…❤️

Svar: De dina kommer närmare, kram :)
Esmaralda

26 Jossan :

skriven

Godmorgon

Ja familjer kan se ut på olika sätt. Jag har bonussysterson som kom in i vårt liv när han var 3. Så söt han var. Och idag är han 15 fortfarande söt men lite tråkigare attityd men den växer han snart ifrån.

Torsdag, har inte gjort något vettigt alls under min semester. Inger vad jag skulle göra iallafall. Måste sätta mig med bebynestst så de blir klart. Ser fram emot den dagen jag kan sy mitt egna!

Ska försöka rätta lite böcker nu också. Har varit lat med det så det får man lida för nu. Ska planera upp min termin också. Ja det känns som man har mycket att göra.

Men solen skiner och det känns bra!

Har kollat massa bröllopsklänningar. Nästan besatt, man ska inte kolla på say yes to the dress tydligen 😂

Kram

Svar: Tonåringar är ju inte kända för att vara söta och goa precis... men de växer till sig :)Du har en del att göra men du hinner med... se till att ha lite roligt också !
Kram :)
Esmaralda

27 Skorpan:

skriven

Så i princip kan man välja sin familj, åtminstone senare i livet då man får bestämma själv. Inser ju hur inskränkt jag är i mitt tänk, huga... Men kan ju undra varför man väljer att födas just i den familj som man hamnar hos sen då man ska ner till jorden igen?

Torsdag o kortare dag, hurraa. Fått rätt bra ordning på mitt ena projekt så kanske jag lyckas med att hålla jobbtankarna borta? Mäkta nöjd då jag fick grönt ljus från mässarrangören att de har ett stand reserverat åt oss enligt tidigare års modell. Är ju inte jag som brukar ordna med detta, o gissar väl att vice skulle vilja ha sitt finger med i detta spel ovkså, men jag ämnar sköta det själv förutom undertecknandet av avtalet, det har jag inte rang till. Nån måtta ska det väl vara gällande mina begogenheter o det tycker jag ju är synd för jag anser ju mig kapabel att fatta beslut gällande mångt o mycket ;). Va är det jag ska göra på mitt följande jobb? Måste vara nåt där det händer mycket o takten är hög, eller?

Spännande dag med testet. Undrar hur resultatet blir...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jag tror man väljer den familj man behöver välja... kanske för att lära och få insikt.... sen ska man veta att barndom är en tuff tid... de flesta familjer skadar inte medvetet men ändå kan det bli tokfel.Vad roligt med projektet till mässan !
Kram :)
Esmaralda

28 Se:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du att han fortsätter med M? Är det vad han tänker och vill?
Ser du även lite längre fram att det är så att han fortsätter med henne?
Kram

29 Hjärta:

skriven

Hej Esmaralda...
Jag undrar om du ser att han tänker på mig också..?
Samt om känslor för mig finns hos honom?

Kram

30 Lucia :

skriven

God morgon,

Ser du om jag kommer byta arbete innan vi flyttar utomlands?

Kommer allt klarna var vi vill bo snart?

Ser du fortfarande utlandsflytt för oss om några år?

Kram!

Svar: Jag ser annat arbete för dig och om ni medvetet jobbar på utlandsflytt så kommer den så småningom, kram :)
Esmaralda

31 Hemlig:

skriven

Hej Esmaralda!
Mycket tänkvärda ord men inget konstigt då det kommer från dig som har ett jättestort och varmt hjärta!

Ser du om min familj snart kommer att utökas med flick- och pojkvänner? Kanske min pojkvän kommer snart?

Glad Skärtorsdag!
Tack och kram!

Svar: Jadå, snart utökas din familj, kram :)
Esmaralda

32 Se:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar det så som att han ska fortsätta med henne?
Är det vad han vill och tänker?
Ser du en fortsättning mellan dem?
Kram

Svar: Kanske det inte blir just hon men någon annan kommer såväl för honom som för dig, kram :)
Esmaralda

33 Lotta S:

skriven

Alltså vända nedåt igen ekonomin småningom?

Svar: Ja, så tycker jag att det ser ut.... blir lite upp och ner och inte så långa perioder av stabilitet... kram :)
Esmaralda

34 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda...

Varför satsar han inte på mig just nu?
Kan du se varför? Beror det på saker som hänt mellan oss bakåt sett?
kram

35 <3:

skriven

Är L arg på mig eller skäms hon att hon för natten där hon var sten hög och lät mig se när hon låg med en dildo. Hon vet säkert att det är jag och J som sagt till P att inte umgås seriöst med henne. Lite tråkigt allt. För tycker om henne trots allt. Men det finns svek och big no saker hon inte förstår som att hon bjuder hem L fast han lämnade ut mig / oss.
Kram

Svar: L har nog lite blandade känslor just nu, kram :)
Esmaralda

36 Smaragd :

skriven

Hej,

Jag funderar på att prova hormonspiral istället för progesteron 14 dagar i månaden. Men förr mådde jag inte bra av hormonspiral. Ser du om det skulle fungera bra nu i förklimakteriet?

Kram

37 Skorpan:

skriven

Tack Es!

Drömde under min korta natt att jag blev attackerad av en tupp. Visst är det påsk, men att den kom så in på kroppen är ju intressant ;). Symboliserar tuppen nån person månne?

Det andra jag drömde var att jag satt i bilen med en sk kändis o i den hade han byggt en märklig styranordning som han änvände sig av då han skulle backa ur garaget. O jag kunde inte förstå varför han skulle göra det så svårt för sig :D. Skulle ha gjort det på ett helt annat sätt ju. Intressanta
påskdrömmar. Blir det månne påskspådomar?
Kram Skorpan

Svar: Tuppen symboliserar makt och god energi i din drömMen den där intressanta styranordningen, det förstår jag mig inte på..... kram :)
Esmaralda

38 Helena Ir:

skriven

Inte är det så att alla familjer är som gjorda för varandra !
Med åren har jag förstått det! Tur det finns fina vänner.

Var iväg och tränade och gick hem..om vädret håller i sig så får mina promenader bli på hemvägen.
Kul med den nya mannen i gänget..som själv tar kontakt. Uppskattas av mig som har lätt för detta själv..Men inte alltid orkar vara den pådrivande.

Lillskrutt kommer efter jobbet..stackars barn,30 år och behöva bli kallad så 🤣
Kul att hon orkar med sim mamma 😀
Hoppas året vänder till mer positivt i hennes yrkesliv. Hon är inte mogen för familj känns det som..utan vill ta sig fram i yrket där det går! En gång var jag så själv..Men skador kom i vägen.

Ha det så skönt i vårvädret!

Kram

Svar: Min lillskrutet är 32 :)Nog tror jag det vänder mot det bättre för din skrutt.. och hon kommer ta sig vidare, kram :)
Esmaralda

39 Yvonne:

skriven

Hej Esmaralda!

Jag är mormor till två underbara grabbar, som jag följt sedan dom föddes. Vi är inte blodsband, men dom är precis som mina egna barnbarn.
Och här görs ingen skillnad. Älskar dom så mycket!

När det är morsdag kommer hela familjen med presenter till mig, underbart!

Önskar er alla en skön och vilsam Glad Påsk!

Svar: Så gott att höra att ingen skillnad görs... !!Kram :)
Esmaralda

40 Mimi:

skriven

Hej!

Ser du om jag kommer att klara mig ekonomiskt??

Kram

41 Liljan:

skriven

God förmiddag!
Helt korrekt! Bara för att man är släkt betyder inte att man automatiskt är FAMILJ!
I min förra relation fick jag lära mig mycket om att ställa upp för familjen, vilket var väldigt fint. Men.... När det fanns egenheter i "familjen" som inte rimmade väl med mina värderingar så var jag "the odd one". En släkting (man) gjorde en annan släkting gravid ett par ggr..., en annan släkting i relation med en person utifrån som hade olagligheter för sig och satt i fängelse ett par varv...
The list goes on... Och dessa människor plus ett par till skulle iskallt räknas in i alla familjeevenemang, oavsett hur illa de betedde sig. För man var familj.

Så, nej. Blodsband är INTE familj! Blod är tjockare än vatten, men det kan vara en jävla smet också....

Svar: Exakt så !! Kram :)
Esmaralda

42 G.H:

skriven

Så sant!
Är uppvuxen med en ”styvpappa” som betytt väldigt mycket för mig!! Hans släkt har behandlat mig som jag vore hans biologiska barn vilket jag verkligen uppskattar! Hans syster, min faster är fortfarande en person som står mig väldigt nära!! Min biologiska pappa har jag aldrig träffat.
Har haft funderingar på att adoptera eller ta hand om fosterbarn! Just nu skulle det inte funka men förhoppningsvis i framtiden:)

Kram:)

Svar: I framtiden tror jag absolut att du kan göra skillnad för ett barn, kram :)
Esmaralda

43 Mikro :

skriven

God morgon!
Håller med dig till fullo. Blodsband behovet inte betyda familj. Jag har gråtit floder över släkt som bara övergav mig och aldrig vill umgås längre för dom har andra att umgås med nu men mest blev jag ledsen känslan att ingen bry sig om mig eller mina barn som dom va i deras liv. Så sorgligt..men inget jag kan göra mer känner jag efter att flera gånger frågat om kaffe och överraskat med blommor på födelsedag så känns det som det inte betytt något. 😔man ger och ger men får inget tillbaka av din vänlighet..så den har jag tagit tillbaka.

Sen undrar jag E.. kan du se hur hon och han tänker. Vi har varit utesluta i vissa situationer där bara vissa betyder tydligen mer i sånt och sen blivit inte tänkta på. Sen tror dom att jag varit den som inte velat ha något på en annan situation som så inte varit fallet men jag fått sura frågor och påstående ”har alltid velat och älskar ha och så har personen aldrig varit innan ” blir så trött för känns som dom skyller på mig för det fast så inte har varit fallet. Nu protesterar dom med att ”inte bry sig” denna person har alltid under tysta hemma hos dig bestämt ska vara på ett sett och alltid på hennes. Sitter och beklagar sig och prata ”illa ” om oss. Istället för att granska sig själv. Har börjat tycka mer illa om dom. Men bör bara släppa det. Nu undrar kommer A få mer uppmärksamhet än D? Det du något ? Hur men än gör så vänds det alltid att det är vårt fel och hon försvarar de andra. Hade det själva blivit utsatta för det ex sv oss inte hade någon försvarat det utan det hade ju varit fy fy hur kan man göra så. Tiden går. 😔 det du något ? Kram

44 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Hur stor är chansen att han hör av sig till mig igen?
Kram

Svar: Inte stor
Esmaralda

45 Jeppis:

skriven

Äntligen någon som säger det här högt. Tack🤗 Bröt för många år sen med släkten. Mest för att jag inte kände att vi har något gemensant och det ger liksom ingenting. Familj är de som bryr sig. Oavsett blodsband.
Skärtorsdag. Vad får jag i mitt påskägg av universum i år?

Svar: Exakt så är det... man kan bygga sin egen familj av de människor som står nära.I ditt påskägg finns både äventyr och kärlek, kram :)
Esmaralda

46 Mercan:

skriven

Ah🤩🙂‍↔️🤭tack så hemskt mycket söta Esmaralda🤗jag blev så glad för våra söta katters skull,när jag läste ditt svar🙂‍↔️🤗💕🤭

47 Mercan:

skriven

Esmaralda ser du om det blir vinst om jag köper två triss från 30krfrån presbyrån🥹

48 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Vidare strul med träningarna… nu fått besked att de gemensamma träningarna upphör. Dottern ledsen och arg, själv har jag en känsla av att ha blivit förd bakom ljuset och lurad. Gillar det inte alls.

Finns inget att göra va?

Kram

Svar: Jag tror inte det finns något att göra år saken, mer än att knyta näven i fickan, kram :)
Esmaralda

49 Bjork:

skriven

Hej tack för svaret:)


Kram

50 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om min bror kommer träffa tjejen som är rätt under året närmaste månaderna som kommer eller dröjer det till nästa år 🤔 🤗 😙 😙 😙

Svar: Kan dröja ännu en tid, kram :)
Esmaralda

51 Mercan :

skriven

Tack Esmaralda söta du för allt som du gör för oss 🤗 och jag kommer kuna sluta röka 😌 denna gång jag tror på mig, jag ska vara modig och klok Esmaralda 😊 💝 💖 ❤️ 🤗 🙂

52 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
har försökt att min syster dotter ska vara sin stuga Hon får panik! Hon vill inte berätta vad som hänt!
Hon handlar och sånt till sig själv Men det går mycket mer pengar än vanligt ändå Nu kommer mina barn till påsk så det blir väldigt trångt här.
Tror du hon hittar någon annan lägenhet snart?
kram och Glad påsk 🐣💖🌟

Svar: Du får nog sätta ner foten ganska bestämt så hon inte slår ner bopålarna på allvar, kram :)
Esmaralda

53 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Skrev jag något som blev fel? Tycker han så?kram

54 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Beror det på de saker som hänt tidigare mellan honom och mig att han inte vill satsa på mig nu?
Finns det något jag kan göra åt det?Kram

55 Rebecca:

skriven

Kan jag och Alexander få det bra igen?

56 Helena Ir :

skriven

Tack! Kärt barn har många namn.. 😀
Hoppas din son piggnat till.

Kram

Svar: Tack, han är bättre... kram :)
Esmaralda

57 Hanna:

skriven

Hej!

Tror du själarna väljer familjen? Alltså att blodsbanden redan är bestämda innan vi föds. Jag har länge känt en liten pojke i min närhet och nu är jag redo. Han är så välkommen :)

Glad påsk Ez!

Kram kram

Svar: Ja själarna väljer, ibland väljer de för att det ska bli bra och ibland väljer de utmaningar, kram :)
Esmaralda

58 Ghostwriter :

skriven

Tack för svaret! Jag beställde en tillslut.

Läste ditt inlägg innan också, de var fint och rätt. Har själv en bästavän som syster, en extra pappa och fler människor är jag öppen för att bli min familj i framtiden kram

59 Jossan :

skriven

Babynest är på ingång! Så tråkigt när man inte är sugen på det. Bara att bita ihop.
Jag kontakta universitet. Tydligen fattas jag 7,5 hp för min eventuella utbildning. Så ska läsa upp den. Men även att jag måste vara legitimerad i 1 år till. Så kanske om 1 eller 2 år kan jag läsa till speciallärare. Om jag ens vill det då. Men nu fokus på den jag ska läsa i höst.

Jag vill så mycket! 😂
Jag ber till gud att kärleken kommer inom det närmsta så jag kan sy bebynest till mig själv..

Kram

Svar: Bra att du vill mycket.. satsa på det du vill allra best och du kommer greja det, kram :)
Esmaralda

60 AN:

skriven

Hej igen kära Esmeralda, jag blev så nyfiken på en sak; jag såg på 2 helt olika ställen idag mängder av svanar. Kan det betyda något,kanske symboliskt? Eller var det bara en häftig upplevelse och ett sammanträffande? Vad tror du?

Kram

Svar: Något bra är på väg mot dig så försök öppna upp och ta emot, kram :)
Esmaralda

61 Dani:

skriven

Hej!
Ser det ut som jag får godkänt på tentan jag gjorde i kalkylering och budgetering?

Kram☘️

Svar: 75-80 % att du får godkänt, kram :)
Esmaralda

62 AnnaK:

skriven

Tack för svar! En liten trädgårdsplätt skulle räcka gott och väl för mig 😊 Ett litet radhus skulle vara perfekt eller en lägenhet med liten plätt med gräs...vilken lycka det ha varit 😍

Glad Påsk och Kram 🐣🤗🐣

Svar: Gör kloka val när det är dags, kram :)
Esmaralda

63 Mirre:

skriven

Hej Es,

Håller med dagens inlägg till 100%.
-

Ville berätta Es, att jag fick nytt jobberbjudande dagen efter du skrev att det inte bör dröja särskilt länge till☺️ så tacksam🙏🏼 perfekt timing då jag alldeles nyligen fick reda på att verksamheten i mitt nuvarande jobb kommer att stängas ner efter sommaren.

Känner dock inte att jag lever mitt liv fullt ut pga rädsla och känner mig ”fast”.. får du till dig något om detta? Haft otrolig ångest de senaste dagarna med en känsla av att jag hade kunnat vara så mycket lyckligare, gladare och haft ett annat liv om jag bara vågat mer. Ett nytt jobb är ju en bra början till något nytt så får vi se hur det utvecklar sig där. Hoppas på att träffa nya vänner på jobbet☺️ Hade även velat dejta/träffa någon så det är på min lista att göra så fort jag tagit examen.. flytta till en annan stad vill jag med men är rädd att jag efter flytt kommer känna samma känsla av olycklighet/avsaknad av glädje eftersom känslan kommer inifrån. .
Jag vet inte.. det är svårt att navigera livet ibland. Ska försöka utsätta mig själv för mer saker som gör mig obekväm och hoppas på utveckling. inom mig finns fortfarande hopp ❤️ kram

64 AN:

skriven

Tack snälla Esmeralda för svar! Låter spännande och jag ska försöka öppna upp så mycket jag kan.

Kram! ❤️🥰

65 Smulan:

skriven

Visst är det så, har 2 a-barn. Som kom i olika åldrar. Älskar dom och skulle gå genom eld för dom.

Kaos på jobbet idag, varit inbrott inatt. Tänkte först att det var pundare, eller kanske uttråkade ungdomar, men sen tänker jag att dt kanse var utstuderat?

66 Bella:

skriven

Blä failade totalt när ja skulle checka in en idag, ägarna kommer hata mig förevigt 😂😂😭 blä, hatar att göra fel. Såklart kan man ju göra de i början men.. ah :( kommer jag att klara detta?♥️

Spelade iallafall på gatan idag en timme under dagen, något bra med dagen 🙏
Kram

67 Hedwig:

skriven

Det är vackert skrivet.Ändå är det just blodsband som jag saknar i mitt liv. Jag har intryck av att vänner ofta kommer och går medan riktiga släktingar oftare hålls samman. Jag hoppas att jag en dag får känna mig mindre ensam än i dagsläget. Kommer det att hända någon gång? Kanske i Sverige?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: