Ibland händer det.....

Tänk ändå som det kan bli.

Jag tränade igår direkt efter morgonkaffet och for sedan till ICA MAXI

Handlade lite inför påsken i matväg… packade ner mina varor och gick mot utgången.  Där blir jag stoppad av en medelålders man som håller fram en kartong

 

” Gillar du Napoleonbakelse ?” sa han och jag blev lite konfunderad.

Har aldrig någonsin sett människan.

Men jo, visst gillar jag Napoleon

” Ta då dessa” sa han och räckte mig kartongen

” Jamen varför det ?? ”

Jag fattade ju ingenting.

Han berättade att han nyss fått diabetes diagnos och kämpar mot sockerberoende och övervikt. Nu hade han fallit för frestelsen och köpt 2 bakelser.

” Vill du inte ha så kastar jag dom” konstaterade han och klart jag  tackade och tog emot.

I går kväll blev det alltså Napoleon framför TV:n

Ibland bara händer det !

 

Kram & kärlek💖

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Snart är det närmare till 23 maj då ska jag behöver få en bättre verktyg, inställning och allt för jag ska kunde hanterar dessa dagar. Så min efterlängtade kommer blir högt så varje dagar kommer.

Hur ska jag hitta den verktyg?

Ha det bra

2 <3:

skriven

Napoleon var min pappas favorit bakelse. Ser det ut att bli en trevlig spa vistelse. Planen är att fira in påsken med lite lugn och harmoni. Kommer L och jag trivas tillsammans eller han i mitt sällskap ?
Kram

Svar: Ser ut att bli en bra spavistelse.... kanske ni inte klickar fullt ut men det märker du i så fall, kram :)
Esmaralda

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har blir mer gladare och motiverar mig själv varje dagar även andra stöttar mig varje dagar till 23 maj. Det är min stark sida. Men jag vet inte ju hur det blir så kommer jag kan inte sova eller svårt att fokus på allt annat. Så mer efterlängtade till 23 maj.

Jag kommer smsa C kvinna när det är närmare sig. Men hur ska jag lösa det?

Ha det bra

Svar: Försök att stanna mer i nuet... landa i nuet och ta vara på stunderna... gör inte 23 maj alltför viktig, kram :)
Esmaralda

4 Ingela:

skriven

Så klokt av honom att stå emot när han redan köpt dem och vad gulligt att ge dem till dig!

Jag messade med sonen igår, han var lite deppig kunde jag utläsa. Han bor ihop med en kompis i en stad långt från mig så det blir långt mellan gångerna vi ses, tyvärr!
Sonen är less på att bo med sin väldigt slarviga kompis, han vill ha ordning och fixar och donar mest hela tiden.
Han vill nog flytta hem till U-a men att köpa lgh är inte att tänka på, trots att han är ekonomisk och spar. Hyreslgh i denna stad är hutlöst dyra, så vad göra?

Es, kan du se ngt kring sonen, löser det sig med boendet snart tro?

Kram Ingela

Svar: Jag ser inte riktigt hur men tecknen visar starkt att det kommer lösa sig för sonen... kram :)
Esmaralda

5 Liljan:

skriven

Men älskade farbror ❤️🌄☕
Det var en synnerligen intressant omvändning. Kanske lyckoruset ersatte sockerruset, av att göra någon glad med bakelse?
Stökig natt inatt, lika bra att gå upp och invänta dagsljuset. Tack och lov så gpr det fort nu.
På söndag är det sommartid, en timme framåt alltså!
Kungen har hoppat upp i knät, tydligen ör vi inte tillräckligt nära varandra (konstant 😂). Får se när Kungen behagar att låta mig stiga upp från min tankehörna.
Mina tankar går till förlusten av (vad jag trodde var) vänskap med en kvinna som jag tidigare sett upp till. Hon har spelat större roll i mitt mediumskap och jag har införskaffat många verktyg från henne. Tills ett erbjudande kom om, vad jag sen förstod, ett pyramidspel. Att jag avböjde sågs inte med blida ögon, och kontakten har sedan dess sinat till obefintlighet. Och jag har inte fått vara med sen dess. Det är lite som i skolan, ska man vara med de "coola" så får man ta saker som man egentligen inte vill. Säger man nej, så är konsekvensen att man blir utfryst. En sorglig känsla, MEN jag har tagit den konsekvensen och fått se vad hennes riktiga intentioner var ❤️
Nu kom morgonsolen fram ❤️☕🌄

Svar: Bra att du insett och reagerat... men alltid tråkigt när man blir besviken på någon.Hon var inte riktigt den du trodde.. och det kan ta lite tid att komma över
Men du har agerat 100% rätt, kram :)
Esmaralda

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Tänker så jag kommer dagdrömmar mer och mer med tid när det närmare maj. Då det är svårt att fokus på jobbet och andra också. Jag tror att jag behöver prata med någon för få verktyg. För jag längtar efter C kvinna.

Ha det bra

7 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Svårt och säga nej till bakelser och starkt gjort av mannen💪🏻💪🏻 har precis läst om matförslag för att gå ner i vikt, behöver bli av med ca 6kg men är väl förmodligen i klimakteriet så lätt blir det inte…
Tänk att det snart är påsk allaredan, jag brukar inte fira utan ser det mest som extra lediga dagar men i år blir det jobb minsann, typiskt när min hjärtevän är ledig men kommer vi ses ändå tror du?
Ha en go dag🥰

8 Lotta S:

skriven

Nu har en del av mina och dotterns besparingar äntligen vuxit lite igen. Men ska det snart svänga ner ordentligt igen på grund av skrämmande världshändelser eller ligger det mycket längre fram i tiden?

9 Ledsen:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad snällt… och förståeligt att alla kan falla för frestelsen.
Jag känner väldigt sårad just nu. Jag skrev att han isåfall kan ta kontakt igen när han är redo. Orkar inte ha det såhär längre som det varit senaste månaderna.

Hur stor är chansen att han en dag när han är redo kontaktar mig igen?
Hur stor är chansen för att en relation mellan oss kan bli etablerad i framtiden?
Kram

10 Klara:

skriven

Hej ser du något kring min soulmate, utseende mässigt eller hur vi träffas under vilken typ av miljö?
Kram Klara

11 Lou:

skriven

Hej. Ser det ut vara nån skillnad om jag reser iväg i april eller maj, ser det ut att kunna bli bra oavsett?
Kram

12 J:

skriven

Gomorgon,

Bra att han kunde motstå frestelsen på grund av sin diabetes och gott att du fick med dig hem två bakelser.

Kommer sonen iväg idag? Taxin ska hämta honom.

Kram

Svar: God chans att han kommer iväg, kram :)
Esmaralda

13 Helena Ir:

skriven

Jamen, det där såg ju gott ut! Bra gjort av mannen att lyssna till sitt bättre jag för hälsan! Och snällt att fråga dig 😀

I helgen blev det som du svarade mig..släkten till flickan( en flicka i mitt barnbarns ålder) kom och skrek på sonen. Hon som snattat var ju med och hävdade att min son sagt att han skulle våldta henne! Men de andra anställda såg ju att min son släppte henne ur butiken med orden: kom inte tillbaka hit! Inte ens när min son berättade för pappan att hans dotter både stjäl och drar med lögner och dessutom kunde de alla bli anmälda förstod de! Jag hoppas att det inte blir mer. Min ena dotter jobbar inom kriminalvården och förmindre än såhär har nternerna skadat sina offer. Det vet ju jag också..

Ska handla inför påsk. Trött på den vanliga påskmaten som dessutom är nästan densamma kring jul och även midsommar. Så den äter vi inte har jag bestämt! Finns ju annat..

Ha det så gott!

Kram





Svar: Det känns som om det ska ebba ut nu och inget mer ska ske.Förstår hur obehagligt det är.
Ja, påskmat kan vara vad som helst... man får använda fantasin, kram :)
Esmaralda

14 Bjork:

skriven

Hej får jag gå ut och äta i helgen?




Kram

Svar: Den möjligheten finns, kram :)
Esmaralda

15 Månskenet:

skriven

Nämen så gulligt av honom att ge bort, och att du var den som fick 🥰 Men så kan det va att man står där och "dreglar" och velar, tar, betalar - och DÅ inser man att nää dethär ska jag ju bara inte ha 😳
Ha det gott! Här skiner solen och ordentliga tvåsiffriga minusgrader på morgonen 😱

Svar: Ja, jag hade själv kunnat göra på samma sätt som mannen. kram :)
Esmaralda

16 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Ja de var en god överraskning . Inte var dag man får en bakelse inte ! Smaskigt !

Här står handling på agendan efter 4 tim sömn...det är ju fullmåne ...suck hade glömt bort det haha.
Sedan har jag fotvård på eftermiddagen. Det går tydligen på högkostnadsskyddet för oss diabetiker . Vilket jag tacksamt tar emot.

Kram Anki med flock

Svar: Bara 4 timmars sömn är inget vidare... men fotvård kan pigga upp och särskilt när man får använda högkostnadsskyddet ju. kram på dej och flocken :)
Esmaralda

17 Mimi:

skriven

Hej!

Kommer något bra att hända mig?? Blir lite avis på andra som har tur med nästan allting.

Kram

Svar: En hel del kommer gå din väg också, det vänder mot det bättre, kram :)
Esmaralda

18 Lejonet :

skriven

Njam Napoleon bakelse :)

Ser du om A kommer få mer uppmärksamhet än B får nu ? Är så ledsen för ingen verkar anstränga sig. Allt mer tycker huvudpersonen som pratade så illa om sin svärmor är likadan själv på alla plan om inte värre. pratar inte så gått om oss mig framför sin dotter och gubbe och låssas om som hon är oskyldig i allt och spelar ängel. Kan du se något i situationen ? Tycker hela situationen är ledsam och dom hämnar våra planer pga att ingen av dom tycker att dom gör fel pga massa dåliga ursäkter hon k
Försvars vissa med och lägger det som om det vore vi. Hade det varit så att det hände hennes dotter ja då hade det också varit vårt hel hur vi än gör. Detta retar mig så. Hur går man vidare ?

19 Fjäril:

skriven

Hej kära Es!

En nära och kär vän till mig sedan 7 år tillbaka... förra veckan gjorde han något som förstör relationer, men jag värdesätter vår relation och vill gärna prata om det. Jag fick inget svar i söndags när jag frågade med välmening hur han mår. Testade att skriva igen för att se om vi kan ses i veckan... hoppas på svar. Det borde egentligen vara jag som beter mig kyligt, men han kanske behöver tid... jag mår iallafall jättedåligt över det här och det ger mig ångest. Saknar faktiskt honom! Vad händer... kommer jag få svar?

Längesen jag skrev här. Snart påsk, önskar dig en härlig en!

Kram och kärlek

Svar: Kanske du ska ge det hela lite mer tid... han behöver landa känns det som, kram :)
Esmaralda

20 L:

skriven

Så otroligt gott det är med bakelse och så fint av mannen att ge bort 😊

Såg precis ett nyhetsinslag om ålderismen på arbetsmarknaden. Blir mörkrädd så hemskt det är. Ser du fortfarande att jag snart kommer ut i arbetslivet igen?

Kram

Svar: Ja, det ser ut som om du kommer ut i arbetslivet, kram :)
Esmaralda

21 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Igår gjorde jag det idiotiska misstaget att ge en ny sorts hö till vår lilla kanin, den tålde det inte och blev väldigt dålig i magen. Det kan ju vara riktigt farligt för kaniner att bli så sjuka 😭

Jag vakade hela natten med lilla kaninen, den började dricka vatten och åt lite av sitt vanliga hö, men är fortfarande inte ok.

Jag känner mig som världens hemskaste, är så ledsen

Det var ett idiotiskt misstag av mig och nu får lilla kaninen lida😞

Tror du den repar sig?

Kram

Svar: Go chans att den repar sig... du kan alltid ringa och rådfråga veterinärIbland gör man misstag, det bara är så, var inte för hård mot dig själv, kram :)
Esmaralda

22 Jossan :

skriven

Godmorgon

Vad gulligt av honom!
Igår blev det lunch med min kompis. Härligt att umgås med henne även om mycket handlar om killar och nu när hon träffat wn blir det lite mer press på mig och hennes uppdrag är att hitta en till mig. Jag sa igår att tänk om vi båda går där med barnvagn nästa sommar. Hade varit så mysigt.
Idag ska jag till kiropraktorn med ryggen. Min rehab får mig att må illa av smärtan. Men aja.. efteråt blir det till ett shoppingcenter.

Imorgon ska jag träffa en ny vän. Är lite orolig.. tror du det blir bra? Behöver nya vänner..

Kram

23 Mercan:

skriven

Ezmaralda hittar jag min byxa idag för det priset jag önskar mig🥹💕🤗🤭

24 Ally:

skriven

God Morgon,
Det var vänligt av honom och väldigt strongt att stå emot sitt sockersug och komma till sans att inte ta med sig hem.
Operationen över å allt verkar gått bra, men man fann en sak vi kommer följa upp. Smärtan gör sig påmind och groggy efter narkosen, så idag blir det sängläge med Netflix.
Ser du något i kärlekens tecken för mig? 🌷
Kram :)

Svar: Skönt att ha det gjort och det kommer bli bra... bara vil och ta det lugnt..Något som har med kärlek att göra verkar vara på väg, kram :)
Esmaralda

25 ThereseC :

skriven

Hej Es!
Vilken tur du hade! Napoleonbakelse är gott.

Eydis och jag tog en fika igår. Jag tog in fikabordet i stallet och Eydis fick gå lös medan jag fixade åt oss. Hon var inte så glad när kompisen gick och hon stod och tittade efter honom medan jag kokade te och gjorde ett fat med kakor, morötter och höpellets. Hon gillar mitt te med rabarber och mynta, det har hon snott av mig två gånger. Det gäller att hålla koll på sin tekopp! Men igår blev det Rooibos vanilj. Det gick hem det också. Först välte hon ut sitt eget te på golvet och sedan försökte hon ta mitt. Morötter och höpellets var till Eydis och kakorna var mina. Hon har inget bordsskick alls. Hon välter ner det på golvet och sen hittar hon det inte och då vill hon ha min fika istället. Men jag tror att hon gillar konceptet med fika. Vi har gjort det en gång tidigare.
Häromdagen hade vi dressyrlektion för tränare. Hon var glad över hur fint vi hade tränat och hur duktig Eydis hade blivit och vad fina muskler hon hade fått och hur samarbetsvillig hon var och hur mycket bättre självförtroende hon hade fått. Det var kul att få så mycket beröm. "Hon gör vad som helst för dig Therese. Du har henne med dig. När hon inte gör det du ber om så är det för att hon inte förstår eller rent fysiskt inte kan om hon till exempel är obalanserad." Sa tränaren.
Det är så synd att hon inte ska ge lektioner mer. Det är för att hon tycker att hon inte hinner. Egentligen älskar hon det. Hon är duktig på att undervisa.

Kram Therese C




Svar: Ja, du har åstadkommit mirakel med Eydis och hon är ditt allra största fan !Vad roligt med fikat... och det verkar som om Eydis verkligen uppskattar detta.
Kram :)
Esmaralda

26 Skorpan:

skriven

Oj vilken snäll man o så trevligt för er att få gotta er med bakelser en helt vanlig måndag :).

Plötsligt händer det ja, i alla fall något för någon ;). Här händer inte mycket o inget nytt det i o för sig. Jag är väl inte tillräckligt aktiv för att nåt ska hända, kanske, eller så är det bara en händelselös period i mitt liv? Borde få ur pluggen men vet inte var den sitter så det är ju lite svårt ;D.

Inget gym för mig idag då natten var så usel o jag är trött, behöver vila ikväll. Nu hoppas jag på att jag får en hel hög med jobb undan innan påsk så jag har nån sorts chans att vila utan en massa jobbtankar, lyckas det Es?

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Periodvis händer inte så mycket men sedan vänder det och så blir det för dig också !Gå in för att vila utan jobbtankar.. oavsett... kram :)
Esmaralda

27 Berg:

skriven

Sicken tur du har! Napoleonbakelse som är så gott!


Svar: Eller hur !! Kram :)
Esmaralda

28 Katrin:

skriven

Vilken tur, tacka och ta emot. Bakelser är alltid gott. Som jag brukar säga: Efterrätt är en viljesak.....

Jag fick igår förtroende till ett politiskt uppdrag som var något oväntat för mig. Inser också att det innebär mer arbete för mig. Är det rätt tänkt av mig om jag erbjuder mig (om det blir aktuellt)att fokusera på frågor kring civilförsvaret.

Glad Påsk och fjädrar anamma på dig.
Katrin

Svar: Ja, du tänker helt i rätt spår, kram :)
Esmaralda

29 Mercan :

skriven

Esmaralda jag går nu 🙂 hittar jag min byxa till bra pris 🙃💞😇

30 Le:

skriven

Hej Esmaralda.

Hur ser mina chanser ut att bli mamma igen inom 1-3 år?

Ser du mig må bra och vara lycklig igen?
Kram

31 Hemlig:

skriven

Hej Esmaralda!
Förstår mannen så väl, inte lätt att vara sockerberoende och att ha diabetes. Hur kommer man loss ur det beroendet och får sin diabetes i balans. Hur kommer det att gå för mannen?

Är ju själv på randen till diabetes och andra värden är då igen urusla. Kommer jag att få hjälp med att greja detta eller hänger det bara på mig? Lite hjälp på vägen vore bra.
Tack och kram!

Svar: Tror det kommer gå bra för mannen, så kändes det.Ser ut som om du får hjälp men mycket hänger på dig själv och du ska ta tag i det du kan ta tag i... du har det som krävs för att skapa en bra förändring, kram :)
Esmaralda

32 Mercan :

skriven

Ska jag gå nu dit 😚 hittar jag något bra 😎 eller ska jag vänta tills senare unter dagen eller någon annan dag 😅 😎 😂 söta Esmaralda tack 🤗

33 Mercan :

skriven

Esmaralda jag ska ta två triss från 30 kr från pressbyrån 😭 blir det vinst 😓

Svar: Ser inga tecken på större vinst, kram :)
Esmaralda

34 Mercan :

skriven

Tack så hemskt mycket söta Esmaralda 😊 💝 👍

35 Hm:

skriven

Hej Esmaralda.

Det känns ändå som att jag satt ner foten nu för denna skadliga kontakt för mig.
Uppfattade han det så?

Kommer han någon dag kontakta mig igen när han är redo för något?

Hur ser våra möjligheter ut för en etablerad relation i framtiden?
Kram

Svar: Jag tror det kommer finnas någon helt annat för dig i framtiden.... försök att ta dig steget vidare, kram :)
Esmaralda

36 Bjork:

skriven

Hej tack för svaret:)

Sker det något oväntat snart?

Kram

37 Mercan :

skriven

Esmaralda jag drömde vår katt Boncukgözlu som är hemma i Bulgarien, jag såg henne så tydligt och utan svans 😖vad betyder det Esmaralda 😞

38 <3:

skriven

Har L och Patrick träffats och dejtat eller styrde P av dejten ?

39 Smaragd :

skriven

Åh min favoritbakelse, så god.

Kommer vi få positiva besked från mäklaren i veckan eller dröjer det?

Jag gissar för N hjärtekross. Ser du om det blir N och F?

Kram!

Svar: Så småningom kommer bra besked men det kan dröja lite till, kram :)
Esmaralda

40 Amanda:

skriven

Hej! Jag har sett att du har åkt till Helsingborg här på din blogg. Själv kommer jag från Helsingborg. Så turat har man gjort en del. Min fråga är om det kommer ta lång tid tills jag blir bättre mentalt och kommer jag att bli av med den intensiva tunga känslan i huvudet? För det är ganska jobbigt att känna så. Ha det så bra.

Svar: Helsingborg är en vacker stad.. med sundet och närheten till kontinenten.Fortsätt jobba med dig själv och ta emot den hjälp du kan få... du kommer vidare och lämnar det jobbiga bakom dig, kram :)
Esmaralda

41 Bella:

skriven

Såna där stunder förgyller livet ibland! 😁😁

Open music session i Dingle igår, fick sjunga hela två låtar och det var så jäkla jäkla kul!!! Engelsmannen som jag känner här lite sen innan skrev till mig och frågade om jag ville komma och sjunga, är så roligt för det är exakt sådär jag har visualiserat.. Har fått genomgång på vandrarhemmet ja ska jobba på nu och först, så ändrade dom dag och sen ändrade dom till att jag ska dela rum med en så nu delar jag och sover i en bunkbed. Jobbet i sig känns både roligt och lite hårt typ, jag är ju inte den där typiska hostelmänniskan som vill hänga med folk 24/7😂😂 Kommer jag klara det här? Iaf ett tag. ♥️ Vill bara leva drömmen och spela musik först sen kan jag åka härifrån och hitta annat om de är så..

Kram

Svar: Härligt att du får vara med om sådant du drömt om...och ett tag klarar du att bo i bunkbed men inte på sikt.... det kommer nya möjligheter så fortsätt lev din dröm, kram :)
Esmaralda

42 Mercan:

skriven

Esmaralda min sister ska ringa försäkringkassan,ser du positivt att jag befrias från att betala 50 000kr

43 Fjärilen :

skriven

Så gott med Napoleonbakelse😋❤️
Har en undran om en man som frågat mig om en fika o promenad bio mm
Jag har tackat nej.
Men nu har mitt intresse väkts att jag kanske missar något iallafall .
Ska jag ringa och fråga om inbjudan står kvar? Fast det är över 1 månad sedan nu.
Ser du ev en framtid för oss ?
Ha en fin dag🌞

Svar: Jg ser varken eller men ångrar du dig så tycker jag att du tar kontakt och själv känner av, kram :)
Esmaralda

44 Emiza:

skriven

Jag ska åka på tågluffa i sommar. Ska jag åka ensam eller ha sällskap?

Svar: Får du rätt sällskap kan detta vara bra, kram :)
Esmaralda

45 Misstjejen:

skriven

Hej

Varför är det jobbigt så varje gånger ta jag en bild på mig själv eller något i facebook för en story eller inlägget. Jag tycker det är kul och känner mig stolt över att hur ser jag emot fram till maj med dölja texter. Men något som jag ogillar när C kvinna märker och ser det även med gillar på. Men jag ser emot fram samtidigt vill jag var hemlighet.

Då är det bättre att jag fokusera på nuet och ta på dessa stunder. Jag försöka ju dölja ibland men det är svårt. Men det är kanske bättre att jag släppa det och njuta av nu även min påskhelgen blir en firande för min födelsedag. Så ska jag fokusera på påskhelgen.

Varför jag fick såna jobbigt känslan ibland då hon ser och märker... så det är bättre att jag ignorera det och ta på nuet typ?

Ha det bra

Svar: Släpp alla tankar framåt och njut av påsken, fullt ut, bry dig inte om vad C märker eller inte märker...kram :)
Esmaralda

46 Mercan :

skriven

Esmaralda jag har en viktig fråga, jag har en rad mina siffror euro jackpot 🤗 ser du möjlighet om jag spelar de under den här veckan extra, eller ska jag låta bli våra regelbundna fyra rader med min mor som vi har💞😎😚

Svar: Oavsett vilket du väljer så ser jag ingen storvinst... gör som du själv känner att du vill, kram :)
Esmaralda

47 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om min byxa finns där, ska jag gå till andra hand butiken 😂

Svar: Ser ingenting kring byxorna, kram :)
Esmaralda

48 Ann-Louise D:

skriven

Fick min första seansspådom och är mycket nöjd. Det känns seriöst eftersom man själv får tänka till och dra slutsatser och det är inte bara "fakta"staplat. Man har själv alternativ. Fantastiskt bra gjort. Jag återkommer längre fram. Tack.

Svar: Vad roligt att du är nöjd, och du är alltid välkommen tillbaka, kram :)
Esmaralda

49 Mercan :

skriven

Tack Esmaralda 💞 👍 Esmaralda ser det positivt ut under dagen från försäkringskassan ❣️💞💕

50 Sami85:

skriven

Är jag gravid?

51 ek:

skriven

Hej Esmaralda!

Jag har en känsla av att jag behöver en operation, men jag är så skrämd av just ett sådant ingrepp.
Det skulle vara en lättnad att veta.
Kram

Svar: Bara en läkare kan bedöma om du behöver operation och om du behöver så kan du vara lugn, det finns absolut inga varningar kring operation för dig, kram :)
Esmaralda

52 Mm:

skriven

Hej Esmaralda.

Men jag vill ändå fråga dig vad du ser om honom..:

Uppfattade han det som att jag satt ner foten?

Kommer han att visa intresse för mig återigen?

Kram

53 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du att han kommer låta mig vara nu?
Kram

54 Milli:

skriven

Vilken gullig människa & gott för dej framför TVn😋
För några månader sedan spåddes det att någon skulle komma att höra av sig till mej på ett lite överrasskande sätt.
Vem kan det vara & stämmer det ffa?
Kram till dej.

Svar: Det ser ut att stämma fortfarande även om det skjutits lite på framtiden, kram :)
Esmaralda

55 <3:

skriven

Kommer L vara nöjd med spa dejten och mig ? Fattar inte riktigt att vi bara åker iväg nu. Att han frågade om det.
Kram

56 Lilit:

skriven

Hej fina Esmeralda, jag har varit sjuk och ska börja jobba i morgon, i fredags skrev jag något till en person som jag jobbar med, min fråga hur kommer han att vara mot mig i morgon på jobbet?? Och hur kommer mina påsk att bli😊
Kram på dig

57 Mercan :

skriven

Ja Esmaralda 🤗 min sister ringde försäkringskassan, det var en trevlig tjej antecknade allt och sa kanske det ska vara jag som får pengar😊efter att min sister sa att jag viste inte att jag lever i min egen värld, att jag viste inte att jag borde meddela att min mor bor med oss inte heller att jag inte meddelat att hyran har höjds med flera tusen för flera år sedan att jag ska få hjälp av henne min sister att skicka allt 🤗 ser du positiv beslut av dem söta Esmaralda 😊 min sister sa att jag har ingen möjlighet att betala och om dem kan dela på liten summa varje månad att betala och hon sa att det är bra att de gör det att kontrolerar och att det ska vara rätt att det ska betalas om det har varit fel, min älskade sister och min bror ska hjälpa oss på kvällen så att allt skickas rätt, mina älskade bror fastar, sover nu Esmaralda innan mate ah 🤗 😚 😚 😚 💞

Svar: Jag tror det kommer lösa sig på något sätt... det faller på plats och blir som det ska vara och du behöver inte oroa dig.Tufft med fastan men gör gott... min bror höll också hårt på Ramadan... kram :)
Esmaralda

58 Sockergris :

skriven

Mamma Mia, Napelonbakelser.. Min absoluta favorit 😭😍

Snålvattenkramar!!

Ps, någon chans att jag och F fortsätter utveckla vår nya vänskap nu när hon flyttar?

Svar: Ja, chansen finns absolut, kram :)
Esmaralda

59 Elos :

skriven

Jag undrar om det finns chans till att hitta något bolag som godkänner att slå ihop mina lån? Nu när jag har detta jobbet. Har dock anmärkning. Känns som dessa slå ihop-bolag bara godkänner folk som typ inte ens har behovet mest.



Kram

Svar: Gör ett rejält försök, chansen finns även om det inte är självklart, kram :)
Esmaralda

60 Mercan :

skriven

Esmaralda ser om mitt försök kommer bli lyckad jag tänker göra reklamation till everest skorna sm släper vatten från stadium 😢

61 Skorpan:

skriven

Tack för svar!
Är en otålig en som vill att det ska hända saker o ting ;).

Hade ett trevligt samtal med vår bpkförare idag som undrade om jag ska gå på sjukledigt, va? Visst blev jag erbjuden det o skulle väl inte vara dåligt med tanke på ens mående, men nej det är inte bra att vara borta från jobbet då ingen annan gör det då jag är borta. Lustig fråga var det, men jag förstod ju varför hon frågade. Fick också mig en trevlig pratstund med "projektledaren", en attans trevlig kvinna som jag tycker har vänanlag men jag vet inte om hon har nå behov av vänner? Svårt att veta med folk va de egentligen tycker o tänker...

Hade ju faktiskt besök idag också o blev mutad med ett par saker o det gladde ju mig. O ett trevligt samtal hade jag med vår ombrytare också. Jösses vilken bra dag jag har haft nu när jag tänker efter :D...
Kram Skorpan

62 J:

skriven

Hej,
Okej med sonen?
Orolig❤️
Kram

63 Mercan :

skriven

Of 😟 Esmaralda jag är så ledsen att jag missade tiger byxan med rosa grön randiga färger, jag lämnade den tillbacka för jag tänkte på kvinnan som hjälper mig som sa att det är för mycket färger, men jag ångrar mig 😒 ser du Esmaralda om jag hittar tiger samma snart 😌 den var så snyggt på mig 😒 jag är så dum att jag lemnade tillbacka sedan var den borta Esmaralda 😭😭😭

64 .:

skriven

Hej!
Åh, Gratis Napoleonbakelse slår väl aldrig fel (om man tycker om dom).

Jag har så svårt att säga nej när min vän manipulerar mig. Jag misstog med att det var påsk denna helg som kommer. I helgen som var sa vi att vi skulle ses en dag nästa helg och gå ut på kvällen. Jag hade helt glömt bort påsk och att jag då redan har planer. Nu tycker hen att vi kan gå ut ändå, för det hinner vi ju, tycker hen (Stressigt). Och försöker dra i massa trådar och hitta orsaker till att jag ska ändra mig. Och visst, vi kanske skulle hinna. Men jag ska hålla mig i farten hela dagen och min energi är mer begränsad än jag trott. Samtidigt känner jag mig så taskig om jag säger nej då hon har fixat och så. Ska jag ändå gå ut då det kanske blir kul?

65 Jossan :

skriven

Vilken seg dag idag! Var hos kiropraktorn och fick frikort.. sen en snabb runda till ett shoppingcenter.
Börja förbereda maten men somnade i 1h istället.

Ska träffa en ny vän imorgon. Hur kommer det gå? Är så nervös..

Kram

66 Mercan :

skriven

Kommer det stora eller lagom pengar under den här månaden Esmaralda, den här veckan är kvar, ser du varifrån, kanske spel, eller försäkringskassan gällande mig eller något annat, ser du något Esmaralda 😊 en kvinna spådde mig i turkisk tellwe att det kommer pengar under den här månaden 😌 ska jag för vänta mig 😒 hennes föra detta spådom slåg in 😟har inga frågor kvar Esmaralda och kommer lyckas sluta röka 😌 💞 🤗 😌 🙏

67 G.H:

skriven

Wow, en sån bakelse får det bli när vi hälsar på i Sverige sommar ,,, och lite annat gott oxå hehe!!

På sjukhuset där jag jobbar blir sjuksköterskor nominerade till ” Daisy awards “ av patienterna. Nästan alla mina jobbarkompisar utom jag har flera stycken.
Jag undrar varför jag inte fått någon? Många patienter har uttryckt att det varit mer än nöjda med mig och uppskattat mig?! Men ändå lyckas jag inte få någon? Beror det på att jag inte är så översvallande amerikansk?
Undrar mina arbetskamrater om det är ” något fel på mig”?
Finns också andra utmärkelser där vissa får flera i månaden medan jag fått 2-3 på typ sex år 😂
Finns det plats för förbättring?… är jag sämre än jag själv tror?

Kram:)

Svar: Här handlar det nog om det amerikanska.. som är översvallande och ibland kan bli " för mycket" för oss svenska !Du är jättebra på jobbet... gör vad du kan för att smälta in.... kram :)
Esmaralda

68 Iréne :

skriven

Hej Esmaralda

Kan du känna om jag ska forsatta Träffa denna man som jag gjort nu i 6 år.
De börjar hända saker….

Mvh Iréne 🥰

69 AnnaK:

skriven

Vilken tur! Gott med Napoleonbakelse, väldigt längesen jag ätit en. Kommer jag må bättre snart? På branten både psykiskt och fysiskt. Försöker iaf se till att äta, ta mitt järntillskott och träna det jag orkar. Men kroppen gör så ont.

Kram 🤗

Svar: Rådfråga läkare och fysioterapeut.. det ser ut att kunna bli betydligt bättre, kram :)
Esmaralda

70 Evelina:

skriven

Hej, blir han glad av att tänka på mig? Vad gör han när han tänker på mig? Kram

71 Ghostwriter:

skriven

Vad betyder min dröm inatt?
Kommer bara ihåg den ytterst svagt



Kram

Svar: Jag tror inte den var så viktigt och därför fastnade den inte heller i ditt minne, kram :)
Esmaralda

72 Drömjobb:

skriven

Hej Ez!
Vilken tur med bakelser. Jag har fått möjlighet till en intervju för ett riktigt drömjobb, men kan du se hur det går?
Kram C


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: