När ett spöke hälsar på.......

Hur vet man om man har spöken i sitt hus ?
 
Glöm att det funkar som på TV med otåliga gastar som ställer till med oreda och väsnas... för så brukar det inte vara.
 
De flesta av oss har nog haft besök från andevärlden någon gång och de allra flesta märker ingenting alls av dessa besök.
 
Våra kära  i Alltet kommer och tittar till oss då och då och som regel sker detta stillsamt och enkelt... de ser så vi mår bra och sedan drar de hem till sitt igen.
 
Har men en extra känslig dag, då kan  en del av oss känna av besökarna och sedan är  det upp till var och en av oss hur vi vill agera.
 
Tycker man det är obehagligt, då agerar man inte alls.
 
 
Men längtar man efter besök från någon, då kan man säga namnet  på den personen och prata med personen som om den vore närvarande i livet.
 
Berätta lite om hur du har det, hur du mår och hur dina tankar framöver ser ut.
 
Du behöver alls inte prata uppstyltat  och tillgjort utan prata precis som du gjorde när personen var i jordelivet.
 
Och när du pratat klart så avslutar du och tackar för besöket och säger hej då.
 
Ofta kan man därefter känna en extra dust av energi och  glädje och detta är ett underbart moment !!
 
 
 
Det viktiga är att veta att det finns ingenting alls att vara rädd för.. våra besökare vill oss inte illa utan bara tvärtom.
 
Kram & kärlek 💖
 
 
Ett vårtecken... Herr Google röjer, städar och plockar fram utemöblerna !
Efter grovjobbet tar jag vid o putsar och fejar och dekorerar !
Med lite tur kan vi kanske inviga grillen i  påsk när mamma är här !
 
 
Nya installationen som är halvfärdig... ska ju bli mer växter !!
 
I dag är jag bjuden på brunch till ryska syster i Helsingborg och kan inte besvara några frågor.... kommer säkert att dra ut på tiden :)
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Ha det en trevligt dag idag!😊

Ha det bra

2 Mercan :

skriven

Ha det så troligt med ryska sister Esmaralda 😊 💝 💖 ❤️ 🤗

3 Skorpan:

skriven

Ha en trevlig dag med syster!
Kram Skorpan

4 Allt:

skriven

Hej,
Idag känner jag enorm tacksamhet över att få besök från Allten, känner bara trygghet när dem kommer.
så fint det blev med utemöblerna och det svarta stället där blommor ska stå är ursnyggt, hade jag gärna velat veta vart du köpt det.. ser ut att vara i smide.. hade passat hos mig med :)
Ha en härligt och mysig lunch med din syster och skön Söndag till dig!
Kram

5 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Vilket härligt vårtecken ! Så underbart när man kan grilla igen för att inte tala om sitta ute !

Här ligger isen kvar på sjön men tranorna har kommit !

Ha nu en ljuvlig Söndagsbrunch med ryska systern <3

Kram Anki med flock som ej tagit fram utemöblerna ;-)

6 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

När jag drog upp persiennen i morse var det vitt av snö överallt som på ett julkort och det ligger ff kvar. Älskar snö och vinter, har ingen längtan efter vår och sommar.

Ser fram mot att få läsa om vad din ryska syster bjöd dig på för gott. Väntar otåligt på att boken ska släppas...

Kramar 🐈‍⬛

7 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Halloj!

Jag säger att detsamma gäller djur aom knata över 😊
Milton är ju med mig väldigt ofta. Och med tanke på hur mycket jag pratar med honom och säger hans namn ❤️

Den dagen han kommer tillbaka så kommer jag ramla över honom precis som jag gjorde 1999. Så himla coolt så här långt efter. Hans uppfödare och jag är fortfarande vänner. Hon är gudmor till min son och varit en stor stöttepelare i detta med sonens pappa.

En gång kände jag en obehaglig och stark, inte arg, inte upprörd men åt det hållet energi i sovrummet. Inte mot mig utan situationen. Det kändes som en expojkvän.
Jag vet inte vad han gick över av men tror att det är en oavsiktlig överdos.
Sa att det skrämde mig då lugnade det ned sig. Det var nästan så man kunde ta på energin.
Någon dag ska jag fråga om hur det gick till... Eller så lyssnar jag på dig nu då jag får orden "lita på din känsla". Tänkte skriva lyssna. Men lita kändes bättre 😊

Lustigt...
Nu när jag tänker efter.. Bästa soulmate Milton, börjar på M, mamma som jag älskar MAMMA börjar på M, den pojkvännen jag lärde mig att jag KAN älska etc Han börjar på M..Miltons uppfödare börjar på M, min bästa vän börjar på M. Sonen börjar dock på N. Men det är nära. Wow haha 😁


Önskar dig en fantastisk dag med syster 😃


Kjam

8 Malin:

skriven

Jag fick inte mitt paket i torsdags. Kommer det fram på måndag eller har ngn tager det?

9 Dejsan:

skriven

Först, hoppas du och din syster får trevligt.
För det andra ska jag berätta att varje morgon, tidigt, Så känner jag en lukt, för det mesta luktar det kaffe, men det kan lukta sigarettrök också eller parfym. Igårkväll såg min man i ögonvrån en skugga röra sig förbi där jag satt vid datorn och imorse vaknade jag av att det doftade starkt av kaffe. Vid 3-4 tiden nånting. Så nog har vi besök från andra sidan. Två av våra bortgångna katter är här ofta också. Jag har talat om för dom att jag inte önskar se dom, Men svarta skuggor ser jag ofta och jag förnimmer dom också. Och visst hör vi att det rör sig lite varstans också.

10 Jeanette :

skriven

Superfint!
Har ni gröna gräsmattor? Här är det massvis med snö!
Tack jag hoppas på det!
Kram

11 ulrika ullie:

skriven

vill hemskt gärna ha besök och hoppas jag har det
brukar gnälla vissa dagar o då känns det som någon tröstar

undrade om jag såg en dam vid min säng men kände inte igen henne ??
kram fina ez alltid skoj att läsa hos dej


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: