Nog är nog.....

 
Nu är påsken här !
 
Lite ändringar i vårt schema har det blivit... och påskfesten på fredag är  framskjuten en vecka.
 
Det beror ju på att ena dottern är nyopererad ( ingenting allvarligt) andra dottern har drullat ner för en trappa och är lite blåslagen ( ingenting allvarligt här heller) och sonen är inte helt återställd efter sin sjuka.
Så istället för att vara halta och lytta  och knappt kunna festa... så skjuter vi på kalaset en vecka !
 
 
 
Mamma är här och vi har ändå  lite påskfest varenda dag.... det ska ätas lamm  en dag och lax en annan dag och på påskafton är planen att vi ska grilla
Vi är ju lovade fint väder här i södern !
 
Och istället för familjefest på fredag har vi bokat  in oss på vår lokala restaurang Strandhugget.... dvs  jag & maken & mamma.
 
 
 
Blir alltså en lugn och stillsam påsk och  hoppas att inga fler olyckor och sjukor ska visa sig.  Nog är nog, tycker jag.
 
 
Vi for iväg och handlade lite blommor... som mamma vattnar och pysslar om !!
Hon hälsar och önskar glad påsk !
 
Hur ska ni fira påsk ?
 
Kram & kärlek 💖
 
 
1 J:

skriven

Gomorgon

Gott att ni kan ses nästa fredag och fira påsken ihop 💛🐣

Här blir det inte mycket påskfirande tyvärr.

Ser du något glädjande?

Kram och glad påsk!

2 Agnes:

skriven

Attans osis, alltså!

Önskar snar bättring för de krassliga o en härlig dag för alla, oavsett!

För egen del så blir det tagelskjorta på, under långfredagen.

Påskafton med son o B-B, och resten av helgen i eget sällskap!
En avstickare till den osynlige sonen blir det nog. Med tanke på att hans mormor ligger snett över korsningen, så får väl tanten en släng av påska-sleven, hon mé!

Övriga familjemedlemmar på andra sidan, får en tanke!

Har snart fler osynliga släktingar än synliga...så kan det bli!

Glad påsk, o stora kramen, Everybody! ;0}


Svar: Tack, det är lite trist när sjukdom och elände slår till... men det är övergående !Mysigt för dig på påskafton, att fira med de som står närmast.
Osynlige sonen kommer vara med på ett hörn och är hellre med er än på sin gravplats.
Glad påsk och stor kram :)
Esmaralda

3 Skorpan:

skriven

Nämen oj vilka olyckor som drabbat er nu, allt på en gång. God ide' att skjuta upp festandet tills ni alla är krya igen, blir säkert en sjuhelsikes fest :D. Gott att mamma är på plats o lugnt påskfirande är inte fy skam det heller.

Här kom en del av folket intrillande redan igår för att påbörja familjens påskfirande. Hade avböjt besök pga ouppröjt hus, men det hjälpte inte ;). Idag blir det folkpåfyllning åter o bara en uteblir.

Lugnt firande här, vad jag vet. Handlat har jag inte så det blir väl att göra idag. Tänk, i tiderna var det ju en total omöjlighet att handla på långfredag o nu är affärerna öppna vardag som helg. Behövs det verkligen, undrar jag...

Konditionstestet med mätning av kroppsmassa var intressant o aningen ledsam också. Visst visste jag hur läget är, men att få det svart på vitt är ju ändå sisådär, man undkommer liksom inte sanningen ;D. Nåja, inte totalt omöjligt, enligt testaren, att få skutan vänd mot bättre vatten o det låter ju bra. Nöjd över att jag ändå klarade av testet! Blev välkomnad att komma igen om ett år o vem vet om ett liknande erbjudande dyker upp så...

Traditionellt påskfirande här m a o o undrar om detta kommer att fortgå när parbildningen med mannen har skett Es? Eller bryter vi traditionerna nu o då o gör nåt helt annat? Han kanske vill åka o fiska nånstans en påsk ;D...

Njut av grillet med gasgrillen ;) o vårvärmen likaså!
Glad Påsk!
Kram Skorpan

Svar: Härligt med fullt hus !!Långfredag är minsann inte vad det varit, tack o lov för det !
När du lever med din kärlek kan det nog se lite annorlunda ut.. blir ju en hel del resor.. kram :)
Esmaralda

4 Helena Ir:

skriven

Glad Påsk!

Här blir det efter vad vi orkar..
Promenader och träning tänker jag försöka hålla i!
Sen blir det efter hur lusten faller sig. En rätt vanlig helg i mitt tycke!

Kram

Svar: Bra att känna in och göra just det man känner... kram :)
Esmaralda

5 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Sicken osis med påskfesten men klart det är roligare om alla är pigga o krya men din mamma är pigg iaf och det är ju härligt och ni får säkert en fin påsk tillsammans💞
Jag jobbar nästan hela påskhelgen. Det blir jag och 2 kompisar imorgonkväll som käkar mat ihop och sen kommer min hjärtevän på söndagkväll så vi får ett bonusdygn ihop då vi båda är lediga måndag. Så det blir väldigt lugnt o skönt. Nu ska jag snart traska iväg till jobbet och steka lax till 150 pers o göra romsås😊👌🏼
Ha en trevlig långfredag🐣

Svar: Steka lax till 150 personer.. respekt !!Jag har en filé sida i frysen som plockas fram på söndag....men vet inte riktigt hur jag ska tillreda den... blir nog i ugn med mkt citron och dill
Kram :)
Esmaralda

6 Hulda:

skriven

Godmorgon
Så tråkigt för dina barn att inte vara kuranta, men alla fester går ju att skjuta på, och du får lite uppvärmning denna helg inför nästa 🤗
Jag har träffat en man, och jag har fått inse att jag blivit förälskad.. Han pratar så väl om mig med vår gemensamma vän och att han är förtjust i mig... Kan du se något om oss?
Kram

Svar: Det finns en chans att det här kan utvecklas.. över 50 % möjligt så följ med i svängarna, kram :)
Esmaralda

7 .:

skriven

Hej Es!
Tråkigt att ni måste flytta fram påskfesten en vecka. Hoppas att barnen dina har laddat ordentligt fram tills dess :) Men det låter inte helt fel med restaurangbesök och annat trevligt under helgen!

Jag ska till min farmor och äta mat idag. Sen har jag planerat att frossa i godis och annat gott i kväll. Sen blir det shopping på lördag och pyssel på söndag.

Jag är så sjukt trött nu förtiden. Kan du se vad det beror på. Eller vad jag kan göra? Är det tillfälligt? Drygt är det i vilket fall. Jag har tagit basic prover för inte alls så längesen. Blodvärdet var lite lågt, men ändå normalt för att vara jag (jag hade själv misstänkt att det var lägre än vad det brukar, men så var det inte)

Svar: Mysig påsk för dig :)Jag tror att tröttheten är tillfällig men håller dig i sig får du söka läkare och ta lite prover igen, kram :)
Esmaralda

8 Ghostwriter :

skriven

Det pirrar i hela kroppen och även om det finns tuffa dagar så kan jag fyllas med massa styrka. Det känns som mycket nytt kommer cirkulera för mig detta året och jag kan bara hoppas det är glädje. Är det stor chans att jag lyckas flytta framåt sommaren? Juni-Juli typ




Vad fint ni gör det! Hoppas dina nära blir friska om 1v och kan fira, tycker de är bra gjort att skjuta på det än att avboka helt som många gör! Jag ska inte direkt fira påsk utan jobba jobba 🐣



Stor kram


Svar: Tack & kram :)
Esmaralda

9 Till Jossan :

skriven

Ville bara säga att jag tycker det är sjukt bra av dig att våga träffa nya vänner och man måste inte dela nya vänskaper med gamla men det kan göra mycket när det väl sker! För mig som du tex. tog in i ditt gäng gjorde mer än du kan ana. Vilket jag är fortf. tacksam över såhär 2 år senare även om de va för en kortis.


Skönt att du tog bort dejt apparna, det gjorde jag med för ett tag sen och det känns som man kan fokusera på rätt saker. Man saknar sin rätte verkligen. Tyvärr får man behålla hoppet inombords även när de känns som att de är dags att ge upp. Don’t.



Glad påsk! 🐣

/ Ghostwriter








10 Cecilia:

skriven

Åh vad tråkigt med döttrarna. Hoppas de mår bättre snart. Låter som ett bra val att skjuta på påskfirande så då alla känner sig mer pigga.

Jag och sambon ska bjuda några vänner på middag på söndag, annars blir det inget särskilt. Vi ska förstås laga god mat och njuta bara vi två. Nästa vecka kommer syrran och hennes son, så då blir det mer firande tillsammans med bröderna som bor här också. Den här helgen passar jag på att träna. Har anmält mig till blodomloppet så måste få upp konditionen, så det blir något löppass i veckan nu fram tills dess.


Om någon vecka har jag lönesamtal och det jag tänker föreslå är högre än procenten enligt avtalet. Kommer jag kunna få det? Kramar

Svar: Härlig påsk det blir för dig !30 % att du får igenom det du vill i lönesamtalet... kram :)
Esmaralda

11 Mercan:

skriven

Jag är glad att allt är bra med dina barn Esmaralda🥹 🤗💕🙏🙂Glad påsk önskar jag🙂Esmaralda ser du om resan till Lea för min bror går bra,han reser idag🥹💕🤗🙂🙏

Svar: Resan ser ut att gå fint, kram :)
Esmaralda

12 Lotta S:

skriven

Firar främst genom att varva ner och njuta av några dagars ledighet och med lyxen att ha dottern hemma. Faktiskt första påsken i nya lägenheten, vi var på resa ifjol. Och det mesta med alla högtider känns fortfarande som nyorientering efter alla stora förluster i familjen. Extra gott att äta förstås. Hälsa på hos mannens släkt med dottern hemma.

Nu satte vi ner priset på pappas hus ordentligt igen, vad syns?

Svar: Låter som en fin påsk :)Huset kommer bli sålt men kan dröja ännu en tid, kram :)
Esmaralda

13 L:

skriven

Härligt att våren är här ändå och hoppas det blir varmare ute nu.

Jag undrar om jag kanske ska ge upp nu att hoppas på att det blir den här mannen och jag. Just nu mår jag bara dåligt av att vänta. Tröstlöst liksom. Frågan är om jag ska hålla dörren öppen eller avsluta helt. Jobbigt och tärande att vänta. ????

Kram och glad påsk

Svar: Kanske bäst om du går vidare på egen hand, kram :)
Esmaralda

14 Ledsen:

skriven

Hej Esmaralda.
Ja nog får vara nog.
Tror inte jag kan hantera situationen nu som är med honom. Där jag vill mer. Jag klarar inte av att ha en kontakt med honom för jag snurrar bara till det med alla känslor och känner mig bortgjord när han sagt att han känslomässigt inte kan gå in i mig nu. Jag vill krama och träffa honom men blir så
Sårad sen när han inte är mig tillgänglig på det sättet jag önskar.

Snälla Esmaralda, kan du se vad han tänker om mig i nuläget? Har jag gjort bort mig med skickade text meddelanden?

Vad är chanserna att han kommer att ändra sitt beslut eller mind set längs vägen? Finns chans att han öppnar upp för mig igen? Kan det bli?
Kram

15 Hemlig:

skriven

Hej Esmaralda!
Nog är nog speciellt gällande all otur som nu drabbat er familj. Trevligt dock att din mamma är på besök. Kan man redan ha ute blommor hos er, är det inte för kallt?

En anhörig har gått upp mycket i vikt på grund av sin medicin och är olycklig över detta. Blir det bra då denna medicin inte längre används och kommer hen att kunna gå ner i vikt igen? Har aldrig sett något liknande förut, skrämmande.

Glad påsk till er alla!
Tack och kram!

Svar: En chans med uteblommorna men intill huset ska de klara sig.. i helgen är vi lovade uppemot13-14 grader :)Hen kommer kunna gå ner i vikt igen, kram :)
Esmaralda

16 Ledsen:

skriven

Hej Esmaralda.
Ja nog får vara nog.
Tror inte jag kan hantera situationen nu som är med honom. Där jag vill mer. Jag klarar inte av att ha en kontakt med honom för jag snurrar bara till det med alla känslor och känner mig bortgjord när han sagt att han känslomässigt inte kan gå in i mig nu. Jag vill krama och träffa honom men blir så
Sårad sen när han inte är mig tillgänglig på det sättet jag önskar.

Snälla Esmaralda, kan du se vad han tänker om mig i nuläget? Har jag gjort bort mig med skickade text meddelanden?

Vad är chanserna att han kommer att ändra sitt beslut eller mind set längs vägen? Finns chans att han öppnar upp för mig igen? Kan det bli?
Kram

Svar: Du har inte gjort bort dig men han befinner sig inte där du befinner dig känslomässigt... jag tror inte han är beredd att öppna upp och du vinner på att gå vidare, kram :)
Esmaralda

17 Ally:

skriven

Godmorgon ☀️
Vilken tur ni är flexibla med firandet så alla kan vara med 🐣
blir ju roligast då.
Idag blir det en tur till skogen och förhoppningsvis ork sen för pyssel och planering med blommor. I morgon bjuder mamma på påskmiddag och det ska bli så mysigt, som vi alltid har det när vi ses.
Resten av påsken är inte bestämt..
Saknar närhet och hoppas jag kan få lite av det snart, hopp och önskning finns kvar.. 💛
Kram & mysig fredag till er! :) 🌸

Svar: Låter som en fin påsk för dig :)Närhet kommer, kram :)
Esmaralda

18 Petra:

skriven

Hej,
Kan det bli Pontus och jag? Har han mig i sina tankar?
Kram

19 Kärleksmöte :

skriven

Jag blev spådd av Nettan att jag möter min soulmate när jag kommer in på utbildning. Är det fast i stjärnorna att det är då vi möts? För du har ju sett att de inte skulle dröja (år) innan vi möts. Nu har de gått ytterligare 2 år och stämmer Nettans känsla kan de dröja upp till minst 5 år totalt.. så det känns som att ”ödet” konstant konstant ändras och nu när vi är redo för varandra då är de något annat som står i vägen. Hur rätt kan det då vara ens..




Kram

Svar: Jag kan inte rea ut detta, men att ni möts, den saken är klar och jag tror inte det ska dröja så länge, kram :)
Esmaralda

20 Bjork:

skriven

Hej hur ser min sommar ut?

Kram

Svar: Planera i god tid och du får en bra sommar, kram :)
Esmaralda

21 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Sku skatteåterbäringspengarna räcka till en resa till Sri Lanka i november eller kanske i januari? Jag tror det!

Skulle vi få en fin upplevelse där, jag och dottern?

Jag känner mig så arg på sistone för en del saker som händer, försöker svänga tankarna mot positivt men det känns svårt.

Kram

Svar: Ja, chansen är god att du får ihop det ekonomiskt, du får prioritera så gott det går. Blir en fin resa, kram :)
Esmaralda

22 Pauliina:

skriven

Idag väljer jag annat alias, en del kanske har åsikter om mitt ämne och jag orkar bara inte ❤️
Inget särskilt firande blir det förrän veckan efter påsk.

Men. Jag har läääänge mått extremt skit för att mitt liv gått åt helskotta vad jag än gör, hur glad och tacksam jag än är över minsta framgång så har jag fått äta upp tacksamheten svårtuggad. Hälsan börjar bli kritisk på allvar och ändå inte fått hjälp, trots åtta år långt både krig och fina möten.


Jag vill förstå varför, annars orkar jag inte, men det har inte gått att få något svar ur universum...
Bestämde mig för att testa om att få kontakt med någon vän på andra sidan med en ouija bord, vilket inte funkade så bra i början.
Fick mest in några som förvisso var vänliga men i såna här ämnen inte gick att lita på riktigt.
Efter många många om och men fått kontakt med min allra bästa vän, som dog för några år sedan.
Man vet ju inte men jag är 99 procent säker, för det var nu riktigt annorlunda, kände igen hennes språk och skrattade och grät i timmar.
Sen vet jag ju inte om hennes berättelse är sann eller om det var för att försöka ge mig styrka.
Men om... Då förstår jag äntligen även om det känns fortfarande som en bajsmacka.
Om det hon visade mig tidigare i drömmen fick jag också en förklaring till och det var inte vad jag först trodde.
Ska vara ett varsel om min sista pärs väldigt snart, den värsta men som också vänder rätt.
Om det är sant får vi se men känslan var annorlunda.
Jag är i ett dödläge aom gör att nu är det upp till universum för jag har gjort mitt, det finns inte ett skit jag kan göra mot korruption mutor och ovilja MEN mim finaste läkarvän har fattat det och jag tror det smäller där snart. Riktigt riktigt stort.

Svar: Jag kan inte svara på om din kontakt varit genuin, men jag ser ju att det kommer vända för dig och du kommer må betydligt bättre.. kram :)
Esmaralda

23 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Låter som ni får en härlig påsk ändå och sjukdommar händer ju Så nu har ni ngt att se fram emot nästa Fredag.
Låter perfekt att fira långfredagen på restaurang.

Tänk när en annan var liten och Fredagen var den lääängsta tråkigaste dagen på året . Inget bra på enda kanalen på Tv allt skulle vara svart och tråkigt .Skönt att vi släppt den traditionen !

Här kommer pojkarna med respektive i morgon påskafton på Påskmat Får bli enkelt då jag har feber...Pojkarna lovade ordna det mesta Vi ska grilla till lunch och äta "min" påskmat till middag.
Jag for ju iväg till vårdcentralen igår sjukgymnasten såg en röd stor ring på ryggen dagen innan...Det visa sig vara Borrelia och febern kom igår .
Så nu är det sjukstuga här med haha.

Ha nu en härlig Glad LångFredag !

Kram Anki med flock

Svar: Ja jag minns också långfredagarna förr.. stängt överallt, ingenting på TV... och det är skönt att just detta förändrats.Kommer bli en mysig dag med pojkarna... och du får krya på dej. Borrelia och feber är inget kul alls, kram :)
Esmaralda

24 Jossan :

skriven

Godmorgon
Fredag! Vilket är lite tråkigt eftersom lovet är typ slut. Sov hos mina föräldrar inatt också. Blev klar med nestet. Ska hem och göra mina måsten sen och få ihop resten av terminen.

Jag hade önskat vår påsk var som våra jular. Ska nog börja införa det när jag skaffar hus.

Jag har varit så trött i benen av min ödem. Ska köpa stödstrumbyxor och kolla om det hjälper..

Solen skiner och jag hoppas den gör det hela dagen. Ska försöka dammsuga min bil också.

Kram

Svar: Ja, det är kul att bygga egna traditioner som man kan dra med släkt och vänner i !!Stödstrumpor är bra... och nu fick jag lite dåligt samvete.. min bil behöver också dammsugas, kram :)
Esmaralda

25 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du shans från euro jackpot i dag 😅 har spelat våran fyra regelbundna rader, och ska jag spela två rader extra mina siffror Esmaralda 😊 💝 💖 ❤️ 🤗 🙂

26 Mimi:

skriven

GLAD PÅSK!🐓🐤🐥🐣🐔

Svar: Glad påsk :) Kram :)
Esmaralda

27 Hönan:

skriven

Firar inte direkt, men blir en vända till farmor för lite påskmat. Blev nog bra att vi flyttade det till lördag, nu kan vi köpa med oss påskpåse också.

Ser du om mitt paket kommer fram som det ska? Eller vad stoppet beror på? I appen verkar det ha det stannat i Östersund..

Kram och glad påsk!

Svar: Det har stannat men fortsätter snart, kram :)
Esmaralda

28 AnnaK:

skriven

Blir stillsamt hemma med min barn. Orkar inte åka till mina föräldrar och som vanligt får jag dåligt samvete. Men kanske nästa helg.

Njuter härhemma av att sambon är borta och jag får lägga mig i ett mörkt, tyst sovrum. Är han hemma så ligger han i sängen och kollar tv med undantag om han köpt sig några öl. Då sitter han vid datorn och dricker dom. Passar på att ligga och dra mig i sängen idag i min ensamhet och det är ljuvligt. Så skönt dom få gånger jag har möjlighet att kunna dra mig undan i mitt sovrum. Jag behöver möjligheten att kunna göra det.

Man får som lite utlandsvibbar när man ser bilder från där du bor. Så himla fint både ditt hem och miljön runt 😍 Här har vi massor med snö än men det är ändå vårvintern många av oss i norr njuter mest av. Skoter, pimpling, grillning etc i solen. Hoppet om livet kommer åter nu med ljuset och lite värme.



Kram 🤗

Svar: Känns som att du behöver ett eget sovrum !Jag tycker det är så fint och vackert norröver, kram :)
Esmaralda

29 Jennie:

skriven

Hej igen Esmaralda

Ursäkta mig, glömde önska Glad Påsk till dig och alla på bloggen.
Var inte riktigt säker på om man gör det idag eller imorgon.

☀️🌼🌷🐣

Kram

Svar: Glad påsk tillbaka :) Kram :)
Esmaralda

30 Bjork:

skriven

Hej får jag träffa mina kompisar snart igen?

Kram

Svar: Ja, det tror jag du får, kram :)
Esmaralda

31 Mercan :

skriven

Esmaralda ska jag tro på kvinnan i turkisk tellwe som sa att det kommer pengar under den här månaden 😌 ingen aning varifrån, ser du om det något Esmaralda kan det dröja till nästa vecka om det inte händer något tills slutet av denna vecka 🙂

Svar: Jag ser inga väntade pengar av betydelse... bara det som du kan räkna med, kram :)
Esmaralda

32 Mimi:

skriven

Hej!

Blir inte att fira påsk. Blir att packa och greja för flytten på tisdag. Kan inte låta bli att oroa mig. Kommer jag att hitta rätt denna gång och få lugn och ro?

Kram🐥

Svar: Chansen är god att du hittar rätt nu, ha positivt fokus, kram :)
Esmaralda

33 Dunegull :

skriven

Hej E,
Det känns verkligen som våra känslor för varandra blir starkare för varje vecka. Dock är vi i väldigt olika skede i livet och jag har en känsla av att vi behöver försöka styra om vår relation mer till en vänskapsrelation utan fysisk kontakt-det är svårt just nu för vi har blivit två 🧲 men försöker se detta mer realistisk och antar det stora pirret lägger sig snart.
Hur ser det ut från din sida? Tror du vi kan lösa detta så vi kan behålla vår vänskapsrelation?

Det är få gånger i livet jag har klickat så här med en person, på alla plan. Det känns speciellt och jag har svårt att ta in samtidigt som det gör mig ledsen när våra liv är så olika. Vill att det ska lösa sig för oss båda.

Önskar er en glad påsk 🐥❤️

34 Mercan :

skriven

Tack så hemskt mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss 🤗 önskar dig och din family hälsa och glädje 💖🤗Glad påsk önskar jag alla 🤗 💖 😌 💞

35 Gubben i skogen:

skriven

Kommer ha jour hela påsken och så småningom blir det utryckning utomlands igen. Önskar er alla en fin och behaglig påsk.

36 AnnaK:

skriven

Jo jag behöver eget sovrum och ett eget hem helst. Så roligt det hade varit att få inreda lite på nytt 😊

Kram 🤗

37 Allt:

skriven

Glömde ju hälsa till din fina mamma 🌸💖
Blommor o jord blev inhandlat men nu kom regnet så plantering får bli senare ( verkar ju bli riktigt fint på söndag)
Blev en urkort promenad, kroppen inte i form än.. såg hen mig o hur gick tankarna?
Kram :)

38 Mercan:

skriven

Esmaralda ser du fara eller kommer det gå bra ,jag har fixat prislapen från boomerang byxan till filippa k blusen ,tänker lemna fillipa k blusen tillbacka som jag hade köpt från andra hand butiken🙂‍↔️

39 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ser framemot att få resa :).
Här jagas det lammstek till överkomligt pris men sbårt är det...
Kram Skorpan

40 Mercan:

skriven

Jag vill gärna lemna tillbacka filippa k blusen Esmaralda ser du om det går bra🥹om jag inte hinner idag efter ditt svar dit ,tänker göra det i morgon🥹

41 .:

skriven

Es..
När vi satt vid bordet och åt idag så kom dom andra in på ämnet tredje världskriget. Jag kände en rädsla inom mig. Jag brukar dock kunna se saker i ljuslågor (kanske låter det knäppt). Och jag hade ett ljus framför mig. Jag tror att någon var där som ville ge mig lite lugn. Om, var det min mamma och pappa? Det kändes så I alla fall. I övrigt var det trevligt.

42 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Fy så trist med sjukor och olyckor som gjort att ni måste skjuta på firandet. Själv har jag skjutit på påskfirandet på obestämd framtid...
... kanske blir det annat (om) när jag fått barnbarn?

Idag skulle min älskade pappa ha fyllt 86 år, jag är så tacksam över att kunna förnimma hans närvaro och all den styrka och kärlek han ger mig. Har han någon hälsning till mig?

Önskar dig, mr google och din underbara mamma en fortsatt fin långfredag.

Kram 🐈‍⬛

43 Mirre:

skriven

Glad Påsk Es! 🐣
Kommer jobba i helgen men blir nog lite firande på kvällen imorgon med min mamma som ska laga lite påskmat så det blir mysigt🥰 söndag funderar jag på att köpa en bingolott men får se!


Es, jag fick det nya jobbet som jag sökte (dagen efter du svarade på en kommentar om att det inte bör dröja särskilt länge innan nytt jobb kommer☺️). Är jättetaggad faktiskt och inser nu i efterhand att det var min hjärna som spökade. Så fort jag gör något nytt/går utanför min comfort zone så har jag märkt att mina tankar flippar ur och jag får ångest & panikattacker.. vilket är sjukt för efter intervjun kändes det jättebra men innan ville jag inte ens gå men tvingade dit mig själv ändå. Så jobbar med att inte låta hjärnan styra.. för den är begränsad och gör allt i sin makt för att man inte ska utsätta sig för saker som kan skada en på något vis (en skyddsmekanism) men då utvecklas man ju inte och tar sig inte framåt..
Iallafall, jag fick en ny insikt imorse om livet och min glädje.
Och det är att om jag skapat mitt liv så som det ser ut nu med mina handlingar, då kan jag skapa ett nytt liv för mig själv som ser ut precis som jag vill ha det med nya handlingar.

Det känns lite som att jag går igenom en medelålderskris fast typ 20år för tidigt😂😂 iallafall.. i sommar ska jag börja dejta aktivt igen. Min rädsla har hållit mig borta under 3 år och nu är det dags. För jag vill ju träffa min livskärlek, skaffa barn så småningom och allt det där.. och jag kan ju inte bara sitta och vänta på att allt ska komma till mig. Så undrar om du ser någon ny kille på ingång för mig i sommar? Och kanske nya vänner med? Kramar🥰

44 Smulan:

skriven

Kram och hoppas att det blir en fin påsk ändå och att ni kan ses när alla är friska

45 Bella:

skriven

Här firas nog påsken in ensam på nån pub, är en open session med bara country musik ikväll så kanske går dit, o igår spelade jag på gatan :-) Bara att kasta sig ut och leva så mkt de går!

Kommer jag bli kvar längre än en månad i Dingle? Ena Hostel ägaren sa att vi kan ju testa en månad hur de går, men innan har vi sagt tre månader så har ju varit inställd på det 😅

Hoppas du får en bra påsk! Kram ♥️🐇🐣

46 Mercan :

skriven

Esmaralda jag är så ledsen att jag hade lemnat tiger söt rosa blå randiga byxan med tanke på att kvinnan som hjälper mig sa att det är för mycket färger, sedan var det borta, of duma jag, den var så snyggt på mig 🙄hittar jag den 18 de, larph lauren som kompensation eller tiger samma byxa randiga samma model 😂 jag ska inte gå dit förän den 18 de torstag och kanske ska gå dit i morgon kl 11:00 om du ser att kan lemna tillbacka filippa k blusen i lugn och ro Esmaralda 🙄

47 Hjärter dam:

skriven

Här blir det lugnt påskfirande med hunden.. snön vräker ner ute och känns som vår och sommar är långt bort ännu..

Blev fundersam då jag fick meddelande av för mig främmande man på sociala medier, bara att gillade min bild, tilläggas ska att jag har privat sida bilden är väl det enda som syns offentligt.. ser du nåt kring detta? Verkar vara en man som bor några mil bort från där jag bor..

Glad Påsk roll dig och de dina!

Kram ❤️

Glad Påsk

48 Hjärter dam:

skriven

Här blir det lugnt påskfirande med hunden.. snön vräker ner ute och känns som vår och sommar är långt bort ännu..

Blev fundersam då jag fick meddelande av för mig främmande man på sociala medier, bara att gillade min bild, tilläggas ska att jag har privat sida bilden är väl det enda som syns offentligt.. ser du nåt kring detta? Verkar vara en man som bor några mil bort från där jag bor..

Glad Påsk till dig och de dina!

Kram ❤️

Glad Påsk

49 ulrika:

skriven

ja sjuka kan man inte rå på
krya på alla o njut nu ni andra o så får ni ha fest nästa vecka det går med

skickar en go varm påsk kram
glad påsk

50 ulrika:

skriven

ja sjuka kan man inte rå på
krya på alla o njut nu ni andra o så får ni ha fest nästa vecka det går med

skickar en go varm påsk kram
glad påsk


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: