Snart är det påsk.....

 
Påsken är snart på ingång... är ni redo ?
 
Jag har grejat ett stort påskris... satt tuppen på matbordet,  och därmed är jag klar med allt pynt.
 
Det är inte så att jag tar ut mig  vad det gäller påskförberedelser.
 
 
 
 
Måste påpeka att nej, det är inte jag som hängder där i taket 😂
 
 
Mamma kommer redan på onsdagen innan påsk... så här blir det lite småfirande varje påskdag. Hon har med sig sitt underbara knastertorra hembakade bröd och egeninlagd stekt strömming.
En kan knappt vänta att sätta tänderna  i dessa godsaker.
 
Ibland har jag påskfirande härhemma för familjen och ibland inte.. och i år ska hela klanen samlas hos dottern i skogen.
 
Planen är att göra det enkelt i år och jag kommer köpa varsin lott till alla och delta i den allmänna villervallan.
 
 
Alla har som regel med en liten påskpresent och alla gömmer vi våra presenter där i skogen och sedan tar letandet vid.. och det kan ta sin tid !
 
Enda osäkra kortet är sonen.. om han är ledig från brandmannajobbet eller ej
 
Är han ledig, då blir det tävlan om familjens vandringspokal men  jobbar han... ja då får vi stå över den tävlingen och det blir andra lekar och tävlingar istället.  Det är en regel vi håller hårt på... att familjepokalen tävlar bara om när ALLA är samlade !
 
Vad vi ska äta på vår påskfest har jag ingen aning om... förhoppningsvis kan jag bidra med något att ta med  , vi får se vad det kan bli.
 
 
 
När tjejerna var små för sisådär nästan 50 år sedan så brukade jag baka en rulltårta som jag skivade upp... en rejäl klick grädde på varje skiva och en inlagd persikohalva på detta och därmed var påskbakelsen klar !  Det var lite enklare på den tiden 😅
 
Hur ser era påskplaner ut ?
 
Kram & kärlek 💖
 
P.s. I dag är vi och tittar på  när Ozzy tävlar i trampolin så idag kan inga frågor besvaras.
 
 
1 Skorpan:

skriven

Fin (påsk)kärring ;).
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

2 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Så fint du har pyntat :)
Jag bestämde mig för ett par år sen att inte fira påsk så här blir det som en helt vanlig helg.

Så spännande med Qzzys trampolin hoppning, ser fram mot att få höra mer om det i en kommande blogg.

Önskar dig en trevlig lördag
Kram 🐈‍⬛

3 Eva:

skriven

Gubben och jag åker till Teneriffa i stället för att fira påsken hemma. Bekvämt, värmande och avkopplande!
Ser du om vi får en bra resa?!

4 Mercan :

skriven

Lycka till till fine Ozzy 🤗😌💞ha det så troligt Esmaralda 😊 💝 💖 ❤️

5 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Det var en fin tupp du har på bordet ! Häxan är inte dålig hon heller ;-) Låter som du får en härlig påsk.

Här plockas inget fram längre . Påsken såg annorlunda ut då pojkarna var små .Då gicks det påskkärring och pyntades högt o lågt.. En gång vi gick fyllde äldsta sonen år på skärtorsdagen vilket han stolt deklarerade vid utdelning av påskkort vid dörrarna och han fick extra pengar minsann till den yngres förtret .

I efterm åker yngsta sonen hem till sig igen Vi har sått tagetes och samtalat tittat film och ätit gott...man kan ha det sämre ;-)

Ha nu en härlig Lördag när ni umgås med barnbarn
era lyllosar ;-)

Kram Anki med flock

6 Mimi:

skriven

Hej!

Kommer jag att bo kvar länge och trivas i min nya lägenhet??

Kram

7 Ally:

skriven

Godmorgon,
Vi brukar inte heller pynta så mkt. Där emot är påskmiddagen viktig, träffas för att äta o dricka gott.
Njut av Lördagen!
Kram :)

8 Ghostwriter :

skriven

Där hänger jag på min kvast minsann! Själv ska jag jobba hela helgen. Hoppas ni får en rolig uppvisning!




Kram

9 Bella:

skriven

Hoppas att din påsk var bra ❤️ nu är jag tillbaka i huset js bor i, och hoppas att du kan svara på detta imorgon!!! Jag åkte till den andra staden och lyssnade på hans band ikväll, och skäms typ, eller nej inte skäms men tycker de känns sämst att han typ inte brydde sig 😂😂😂😂 från en singersession kväll och helt fucking amazing och sitta och prata om livet till att man typ är ja vettefan, ja vet inte. Skittråkigt faktiskt även om jag visste att vi inte skulle gifta oss liksom 😂😂😂 men ändå. Vi satt i torsdags efter singing session vid bardisken och bara pratade om livet och allt och skrattade och vibade. Ska jag bara ta bort han nu från överallt eller vad ska jag göra? Jag vet att du inte ssvarar på alla kommentarer men behöver verkligen någons stöd och typ vägledning 😅

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: