Sepsis och annat mög.....

En undrar vad det är som händer ?
 
Plötsligt har så många människor runt mig blivit sjuka och några har dött.
 
Det är sepsis som blommar upp  både här och där.....men också andra märkliga sjukdomar som en  inte hört talas om.
 
En kompis dotter har legat på intensiven 5 veckor...  en bekant från förr avled häromdagen... tre vänner är svårt sjuka i akuta och märkliga sjukdomar och flera stycken har mäkliga symptom och  ingen  läkare  kan reda ut vad det handlar om.
 
Jag befinner mig alltså i ett stim av sjukdom och begriper inte detta !
 
 
 
PLus att plötsligt  pratar alla sjukdom.... och berättar om sjuka anhöriga och vänner... människor man är ytligt bekant med, de man träffar i butiken och till och med när jag  satt och fikade i bilhallen i väntan på min bil skulle få sommarskorna på,  så  pratade en vilt främmande kvinna om sitt ex.. hur han blev sjuk och sämre och sämre och läkarna hittade inget fel.
 
Han dog och  man  obducerade  och hittade en massa covid som hans inre organ var fulla av.
Han hade fått 6 vaccin och testats negativt.
 
 
 
Vad i hela friden är allt detta ?
 
Kram & kärlek 💖
 
 
1 Skorpan:

skriven

Men fy då, va är allt detta? En följd av pandemin som smugit sig på oss ovetande om detra nya? Låter mycket hemskt ju :(. Håll er friska, allihopa!

Det är måndag igen o helst skulle man krypa till kojs igen efter en stund på benen o det är ju inte möjligt då det är jobbdag. Idag släpper jag "bomben" om att inte delta i nästa veckas lördagsmiddag, ska bli intressant o se o höra reaktionerna ;). Ser du månne något annat av intresse för denna vecka Es, något som jag behöver uppmärksamma extra kanske?

Så nöjd att jag fick fönstren tvättade o en del av huset städat, vem vet får jag allt fixat till fredagen ;D. Lever på det hoppet...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Du har fått gjort en hel del och det känns som om du får fixat mycket till fredag !Ha en plan för varje dag och det underlättar, kram :)
Esmaralda

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tänker på att våra boende har satsa lite på är tåg. Men vi har fortfarande med buss på en viss ställe. Men när det är pendla till stockholm som planera på den torsdag. Jag valt att inte var med för jag känner mig inte ens redo med såna boka tågtider och är oroligt över om vi ska missar tåg och såna. Jag vet att det är två personers ansvar med såna tider.

Jag känner mig inte ens redo med vad dom har besluta. Det finns flera än mig så kanske är likadant som är inte redo av flera anledningar.

Jag hoppas väl dom tar tillbaka den buss som vi bruka pendla från våra stad till Stockholm. Kommer dom gör det något gång?

Ha det bra

3 Till Malin nr 59 igår:

skriven

Läs ditt inlägg från igår med utomståendes ögon och tänk över om du verkligen vill ha en sån relation. I mina öron låter den minst sagt märklig. Lycka till!
Kram Skorpan

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag drömmar om C kvinna inatt som jag vill ses men någon förbjudet det men jag var förbannad och riva allt personens arbetsuppgifter.

Jag vet att jag längtar efter att ses C kvinna men jag tror det är allt känslor som uttrycka i drömmar...

Det är närmare dagar nu men konstigt är jag lugnt i verkligheten och ha bättre fokus på nuet men i dröm är helt annat från vad jag gör i verkligheten.

Hur kan det vara så?

Ha det bra



5 Misstjejen:

skriven

Hej

Förstår E kvinna (samtalskontakt) hur är det för mig och hon vet att jag kämpar varje dagar? Är hon med mig oavsett hur är det för mig?

Ha det bra

Svar: Jag tror att du tänker betydligt mer än vad hon gör... försök ta det som det kommer, kram :)
Esmaralda

6 Jossan :

skriven

Godmorgon

Idag är jag helt slut! Blev tvätt hela gårdagen och sen rätta några böcker.
Har tappat suget för att undervisa just nu men det är ju för det är typ 4,5 veckor kvar innan sommarlovet.

Blev ingen cykel i lördags. Jag vågar knappt för risken att den blir stulen är så stor. Får väl bli senare när jag bor i ett mindre samhälle. Så nu är jag ute efter en begagnad.

Fick en ”personer du kanske känner” igår.. killen jag var på dejt med för 2 år dök upp… tydligen var han singel. Har tänkt mycket på honom..
men ja undrar ibland om han tänker på mig..

Nu får jag gå upp:: ska köra om 4 minuter hit jag har inte ens klätt på mig…

Kram

Svar: Begagnad cykel låter som en bra plan !Killen har tänkt på dig men allt mindre ju mer tiden gått.
Kram :)
Esmaralda

7 Mimlan :

skriven

Usch, vad otäckt. Kan också tycka att folk blir sjuka eller dör mycket i perioder, men alltid väldigt skrämmande när det kommer en nära.

Känns det som om min dotter behöver medicin? Eller kan hon reda ut allt på egen hand tillsammans med samtalskontakten?

Kram

Svar: Finns en god chans att dottern reder ut bra under samtal, kram :)
Esmaralda

8 Linda N:

skriven

Mycket märkligt, har ingen förklaring, men allt går i cykler. Naturens sätt att protestera mot alla krig o dumheter kanske?

Vi kanske ska ha en healingkväll för att göra gott o "motvikta" det som är dåligt?💛💚🍀🌞

Stor varm kram❤️

Svar: Låter som en bra plan ! Kram :)
Esmaralda

9 Månskenet:

skriven

Gomårån! 😊
Nämen hjälp, är det vaccinet elr själva viruset månne 🤔 och ändå så lång tid efter själva pandemitoppen/-topparna..
Är själv vaccinerad 3 ggr, vill jag minnas, men var något sceptisk till en början. Var allt planerat i förväg månne, eftersom man hostade fram vaccin på nolltid medan all annan medicin + vaccin låter vänta på sej 10-tals år 🤔 Visst, allt funkar inte genast till 100 men, tja, vad ska man tro 🤔
Kram och ha en bra dag! Här skiner solen men är kallt, strax ovan noll nu på morgonkvisten ännu 🥶

10 Lavendel :

skriven

Go morgon!

Vilken fin helg vi fick 🌸 jag undrar kan du se om L är sur på mig för någpt ? Tycker hon är så kort i sina svar eller svara inte alls. Hr dom pratat illa om mig på jobbet eller vad händer ? Vi har alltid berättat allt för varandra kram

Svar: Ni kan behöva prata ordentligt om hur du känner, kram :)
Esmaralda

11 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Ja fy låter inget vidare. Själv är jag livrädd för sepsis, det verkar så ruskigt.

Kommer min mamma att hinna träffa min framtida kärlek? Då det bara dröjer och dröjer…

Kram

Svar: det finns god chans att mamma kommer möta honom, kram :)
Esmaralda

12 Rädd:

skriven

Hej Esmaralda.
Vilket elände..

Undrar över honom, vi har umgåtts lite.
Sen var jag ute och drack en dag i helgen och smsade lite med honom om att jag ville komma till honom.
Är rädd att jag var för påstridig eller att det blev för mycket.
Ser du om han tycker att jag blev för mycket nu?
Kommer vi att fortsätta att umgås?
Kram

Svar: Han kan nog tycka att det blev aningen mycket och en viss tveksamhet kan ha infunnit sig, kram :)
Esmaralda

13 L:

skriven

Jättekonstigt, men jag tycker att saker och ting kommer i skov på något sätt. En period och så försvinner det. Det kan vara precis vad som helst. Små som stora saker, men sjukdom är ju värst ändå. Livet är allt bra konstigt. Nu när jag levt ett bra tag funderar jag mycket på hur många chanser att börja om man kan få. Jag funderar mycket på andlighet och om universum är med mig på något sett eller om de gett upp om mig och jag är övergiven.

Kram

Svar: Nejdå, du är långt ifrån övergiven och man får lov att börja om med nya chanser så länge man ser och tar de möjligheter som bjuds, kram :)
Esmaralda

14 a88:

skriven

Hej!
Tidigare frågade jag dig om mitt jobbprojekt och om jag skulle hoppa av det. Då skrev du att det kan komma något positivt och att jag inte skulle ge upp än.

Ser du fortfarande att något positivt kan hända angående projektet?

/Kram och tack för arbetet du gör

Svar: Ja, det finns en chans fortfarande, kram :)
Esmaralda

15 Branne:

skriven

Hej!
Usch, vad hemskt med så mycket sjukdom runt sig.
Jag har däremot bestämt mig för att flytta ifrån min partner och har tittat på en lägenhet som jag hoppas innerligt att jag får då den passar mina behov på alla plan. Kan jag fortsätta hoppas? Har sådan ångest över att lämna min partner med då vi har en 6 månaders dotter tillsammans. Är orolig över att han kommer bli arg och vägra att på alla sätt finnas och hjälpa mig i situationen.
Kram! 🙂

Svar: Räkna med att partnern blir upprörd och går igenom olika känslor, men så småningom landar det väl och ni kan samarbeta bra, kram :)
Esmaralda

16 Helena Ir:

skriven

Usch vad otäckt med det du beskriver om sjukor! Och nästan varje vecka skrivs det om nya fall av sjukdomar i världen. Som fågelinfluensan som de tror att börjat smitta från djur till människor.

En pärs fick mitt barnbarn gå igenom men de fick komma hem till helgen. Det var mycket som hände i och med hennes op.
Mamman sänder tack för healing och säger att det nog gjorde gott!

Är inte riktigt pigg själv men tänkte ändå ha en stor tvätt idag. Skönt när det är klart.

Önskar en fin måndag!

Kram

Svar: Ja, den där tvätten gör sig inte själv.. men så skönt när det är undanstökat. Och så bra besked att barnbarnet fått komma hem, kram :)
Esmaralda

17 Lucia :

skriven

God morgon,

Nu vill jag bara bli av med vår bostad och flytta till västkusten.

Vad ser du nu? Blir den såld innan midsommar eller blir det till hösten?

Kram!

Svar: Mest troligt att det kan dröja till hösten, kram :)
Esmaralda

18 Solstjärnan :

skriven

Låter ju så hemskt att det dyker upp sådant som de inte vet vad det är.Svåra sjukdomar som kräver intensiv vård eller i värsta fall tom kan leda till ett slut.. Mycket bra fråga vad är detta??
Ett hemskt ex det du tog upp med kvinnan vars man varit"full av Covid"..
Inget av detta önskar man till någon.

Es,får/ hinner min pappa chans att lära känna min SM?
Tiden går ju och han blir äldre gör var dag.

Ha en bra dag 😊
Kram Solstjärnan ☀️

Svar: Finns en god chans för pappa, kram :)
Esmaralda

19 Helena Ir :

skriven

Malin som skrev igår om problem med hennes kille..du tog upp ett problem i det du skrev. Jag reagerar mest på hur han beter sig mot dig. I ett förhållande där kärlek ingår tycker jag inte det är ett sunt beteende. Tycker nog att du förtjänar bättre. Och det tror jag att du också tycker eftersom du skrev. Måste vara stressigt att befinna sig i ditt förhållande.

Stor kram och gör det som du just nu behöver.

20 <3:

skriven

Godmorgon Es, vad känner J för mig ? Börjar hans känslor bli starkare. Tänker han inte att han måste ta ett beslut snsrt ?Sån mysig lördag i solen tillsammans med vinlunch på uteservering.
Kram

21 Bjork:

skriven

Hej regn hos mig idag.

Ska kanse till stockholm på midsommar.

Blir kul att ta en fika med c när den dagen kommer:)

22 Dunegull :

skriven

Ja vad tusan händer?
😭

Ingen känsla ifall min hund hade uppskattar en familjemedlem? 🐕

23 Pellefant :

skriven

Hej!
Tyvärr, tror jag att det är just det Elefanten i rummet som ingen ser. Vaccinet mot covid 😳





Svar: Hemskt om det är så, kram :)
Esmaralda

24 Mimi:

skriven

Hej!

Ja, märkligt är det att så många blir sjuka. Kanske att covid vaccinet inte är så bra.
Blir livet ljusare snart och trivseln på min nya hemort bra??

Kram

Svar: Ja, tiden arbetar för dig på ett positivt sätt, kram :)
Esmaralda

25 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Sepsis då tänker jag på Astrids Emil i Lönneberga som tog Alfred i snöstorm till Mariannelund...En god vän dog förra året i sepsis Hon vart biten av en katt och åkte in för sent ...
Men dött av covid i inre organ är nytt för mig har jag inte hört om tidigare...läskigt värre

Mindre läskigt är min fundering på att åka med på en kryssning i höst en andlig sådan ..är det ngt för mig tro Åker jag själv på den ?

Ha en bra start på denna fantastiska slagervecka !

Kram Anki med flock

Svar: Ja, detta med sjukdom ÄR räligt !Kryssningen tror jag kan vara givande men ha inte alltför höga förväntningar utan ta det som det kommer
Kram :)
Esmaralda

26 AnnaK:

skriven

En nära släkting till mig lider också av sviterna av covid och ganska illa också. En luring den där åkomman.

Har bokat tid för bedömning hos en kurator nu. Hoppas jag blir hjälpt. Kan ju vara hormonellt också. Tror du jag får medicin?

Kram 🤗

Svar: Någon form av hjälp tror jag föreslås men ser inte riktigt vad, kram :)
Esmaralda

27 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
De ska renovera här vi bor. Och jag och barnen kommer att behöva flytta ut under en tid.
Kommer det att lösa sig för oss ser du? Flyttar vi ut en tid och sedan tillbaka?
Kram

Svar: Ja, det ser ut att kunna lösa sig, ha en bra plan, kram :)
Esmaralda

28 Jag:

skriven

Ser du om jag stannar ett tag till på det företag där jag är nu eller kommer det annat i närtid?

Kram

29 Rädd:

skriven

Hej Esmaralda.
Ja jag känner nog också att det blev lite mycket.

Gör jag bäst i att låta allting vara? Eller ska jag kanske skriva någonting om det? Att jag vet att det blev lite mycket..:
Kram

30 R:

skriven

Hej Esmaralda.
Ja jag kände nog själv att det blev lite mycket.
Kommer det att lösa sig? Gör jag bäst i att låta allting vara nu? Eller bör jag skriva någonting om det att jag är medveten om att det blev lite mycket..
Kommer det lösa sig?
Kram

31 AnnaK:

skriven

Tack! Hoppas på något mer än bara samtal, behöver komma upp ur vad jag nu hamnat i. Dottern blir också bara erbjuden samtal efter samtal som ingenstans leder för henne. Har inte ens fått träffa en läkare än där på bup. Tar sån evig tid.

Kram 🤗

32 Maja:

skriven

Hej!

När planerar han att göra ett move på mig?

Önskar dig en fin dag!

33 R:

skriven

Hej Esmaralda.
Vill du snälla se någonting kring detta,
Ja jag kände nog själv att det blev lite mycket…
Kommer det att lösa sig? Gör jag bäst i att låta allting vara nu? Eller bör jag skriva någonting om det att jag är medveten om att det blev lite mycket..
Kommer det lösa sig?
Kram

34 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron kära Ez

Gud så bra att du tar upp detta jag mår absolut inte bra längre o har mått dåligt ganska länge!! Jag har genomgått många obehagliga undersökningar o är orkeslös o trött o en värk som heter duga! Jag har haft blod I avföringen, bakterier i urinen o en hemsk hosta!! Läkarna säger ja det är " Svårt att säga" nu i veckan ska jag få mitt tredje dropp med järn direkt i blodet eftersom blodvärdet är i botten... har gjort kolonskopi o hemska undersökningar i både livmoder o äggledare i vaket tillstånd o en läkare skrev ett papper att om jag fick problem med att kissa skulle jag genast höra av mig för just de bakterierna kan ge sepsis.. Men eftersom läkarna inte hittar det i min journal o läkaren har gått i pension o de byter stup i kvarten så känns det som man inte kommer nån vart!! Man får svar som " var blöder lilla vän" ja hur ska jag veta det när de sen får veta att jag går på Tomaxifen ja då säger dem jaha ja den ger ju mkt problem suck!!!

Jag vill inte må så här längre o känner själv att det är nåt fel o har bett om remiss till läkare som jag trott kanske skulle kunna hjälpa mig må bättre. Men icke jag om remiss till gyn så säger han nej o skriver remiss till hud?! När jag kommer dit efter lång väntan säger du ska till gyn o skickar remiss dit det visste jag ju själv. Läkarna på gyn sa åt mig att jag skulle se till att läkarna skulle ta mig på allvar!! Hur gör man då när de inte lyssnar? Min VC är kass! Jättebra men läkarna förstår liksom inte o en sa när han ringde om ett provsvar nu har jag pratat med dig i 10 min o hade bara avsatt 7 min.... Så kan du se bästa Es får jag nån hjälp innan det är för sent jag ger inte så lätt men känner mig uppgiven!

Satt i långt linne o solade med mannen på altanen o keps. Efter 20 min var min kropp rödflammig o jag mådde så dåligt!! Jag som älskar att sola o blir lätt brun allergisk reaktion??

Sååå tacksam för svar
Stor kram☆♥︎☆

35 <3:

skriven

Godmorgon Es, vad känner J för mig ? Börjar hans känslor bli starkare. Han säger att han är tok kär i mig. Tänker han lite framtid nu ? Sån mysig lördag i solen tillsammans med vinlunch på uteservering. Hur stor är chansen att vi får till date i Stockholm den hör veckan?
Kram

36 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag undrar om ska jag tar det lugnt med mejla E kvinna under två veckor tills den 23 maj?

Så kanske borde jag var tysta och försöka har fokus på mig själv även var positiv?

Ha det bra

37 Misstjejen:

skriven

Hej

Ska jag försöka att inte prata så mycket om C kvinna med någon, eller skicka mejla till E kvinna eller vad som helst. Ta det lugnt och ha fokus på mig själv även försöka var vanligt och har en känslan av inflytande. Jag ska har kul medan det kommer närmare?

Ska jag försöka behålla lugna och var positiv?

38 Cecilia:

skriven

Till Malin från gårdagens inlägg (nr 59).

Tycker inte att du ska acceptera hans beteende. Nu kommer det hårda ord från min sida och jag känner inte honom, men utifrån din beskrivning låter det inte som en vidare man. Han är en manipulativ person som försöker trycka ner dig och få dig att må dåligt och kan inte acceptera att han kan ha fel. Hela situationen med Netflix inlogget har han förstorat upp och borde verkligen släppa. Det är inte ditt fel att han inte kan säga att han älskar dig och du är värd mer än så. Förstår att det är en jobbig situation, men utifrån en utomståendes perspektiv så verkar det som att han bara vill trycka ner dig och du förtjänar mer än så. Kramar

39 Hemlig:

skriven

Hej Esmaralda!
Det här får mig att tänka på att naturen med jämna mellanrum inte är nådig människan alla gånger.

Nu vet jag att jag är en känsloätare och om jag inte är mycket aktiv så kan jag ju alltid äta. En ohållbar ekvation och därmed inte konstigt att vikten bara ökar. Men kanske det ännu finns hopp gällande min vikt.
Tack och kram!

40 Se:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han att vilja träffa mig igen?
Kram

41 SusanneAmalia :

skriven

God måndagsförmiddag☕🌥️🤗

Solen är nästan framme och i dag ska bli en aktiv dag..

Instent sugar..
Hjärtflimmer organ som slutar fungera. Kemikalier..
Veganska konserverade produkter. Alla proteinpullver som kemikaliskt ska ersätta det vi på naturligt sättska ha i oss. Läs på innehållsförteckningen när våra produkter köps.
Det är en hissnade läsning där kemikalier på kemikalier räknas upp. Mjölk, först separerar man vitaniner från mjölken aedan ersätter man dessa med kemikalier.
Aspartan asparfen (dryck sylt) kan inte kroppen bli av med våra oragn slutar bli verksamma och hjärtat slutar att fungera. Flera studier har visat resultat att detta är direkt dödande. Själv dricker eller äter jag inte Instent sugar eller mjölk som är tillsatt kemiska vitaminer. Har en väninna vars barnbarn avled för att hon var uppvuxen på lightprodukter. Organen slutade fungera.
Men industrin har satsat många pengar i denna branch så ingen gör något.. Kropoens imunförsvar blir svagt och organen kan inte jobba med att få ut angrepp (bakterier) i kroppen istället blir det ansamlingar med dessa i ett vacum. När dessa kapslar vacumet spricker och bakterierna /ansamlingen sprids ut i kroppen slutar kroppen att fungera.

Bubblan spricker många drabbas och tillslut får industrin bekäna färg. (hoppas jag) idag har vi mat som dödar. En del maträtter inehåller inget. Man läser fri från gluten laktos socker fett animaliska produkter soja mm men då undrar man ju vad den inehåller. Man vänder på förpackningen och får en rad kemiska beteckningar med avslutning med smak av banan eller kött eller rökt. I mina ögon betalar man för ingenting som är bra för kroppen??!!! 🤑 Bara industrin känar pengar. Allting går att sälja med mördande reklam kom och köp konserverad gröt🙃
Man blir vad man äter. Kemikalisk sörja.

En helikopterpilot bara avled. Han var hälsofreek. Inget kött inget socker. Åt hälsosamt drack inga läsker med socker i bara kemikalier. Sprang varje dag. Motionetade på gym.
Det visade sig att detta var det dödande.
Hans organ kunde inte fungera och när han ansträngde sig blev kropoen sjuk. Syret som skulle produseras uteblev blodet som skulle transportera bort slaggprodukterna fungerade inte.. Kaos..Has kropp blev så fögiftad att han fick septis och hjärtat slutade fungera.

Menn all denna vetenskap sopas under mattan för att industrin känar pengar..

Nu ska jag gå ut i solen och njuta.. Plantera och gräva i jorden

Affrimea (behöver pengar)

Önskar alla en underbar dag..
Kärlek glädje och Lycka

Stor kram till alla
💯❤️❤️☕



Svar: Ja långt ifrån allt är vad det verkar vara..... kram och lycka till med affirmationerna.
Esmaralda

42 Misstjejen:

skriven

Hej

Var tvungen att avrbyta under jag arbetar då men jag tänker på borde jag prata mindre om c kvinna med vem som helst. Jag ska väl försöka ta det lugnt och ha fokus på mig själv även njuta av varje minuter. Jag ska försöka väl sluta dra uppmärksamhet till den ämne utan prata om annat ämne också och det finns flera saker som jag kan gör och prata om.

Behöver jag ta det lugnt och släppa c kvinna under dessa två veckor att prata om det. Så fokus på mig själv och har kul?

Ha det bra

43 Emma:

skriven

Kommer jag och p bor samma stad i framtiden?

44 Lilla:

skriven

Hej Esmaralda.
Festen jag var på… ser du om det blivit något skitsnack kring mig? Eller något prat om mig efter det?
Har jag någonting att oroa mig för??
Kram

Svar: Nej jag tror inte du har något att oroa dig för, kram :)
Esmaralda

45 Klara:

skriven

Hej Es, ser du om jag kommer resa utomlands i sommar? Kram klara

Svar: I sommar eller möjligen i höst, kram :)
Esmaralda

46 Ally:

skriven

Hej Es
Usch så mycket hemskheter, inte roligt alls., en påminnelse om att livet är skört också..
pandemin har spelat många spratt och jag tror det är mycket vi inte vet om den.
Ny vecka.. 🦋🌻 den goa känslan sitter i, ger förhoppningsvis ringar på vattnet. Något jag väntar på visar sig snart hoppas jag., kanske i veckan…
Kram :) 🤗

47 Na:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer den tveksamhet som infann sig när jag var lite påstridig i helgen sitta kvar? Finns det chans att det löser sig?
Kram

Svar: Känns som att det löser sig, kram :)
Esmaralda

48 Bjork:

skriven

Hej lyckas jag betala fakturan från apoteket?

Kram

49 ThereseC :

skriven

Hej Es!
Men så otäckt att så många blivit sjuka 😳.

Igår var det fint väder och vi var ute med hästarna och Eydis fick bära fikat i sina klövjeväskor.
Jag har provat att ha henne lös ibland när vi är i skogen och allt har gått bra. Hon följer så fint.
Igår filmade jag det och lade ut filmen på både Facebook och Instagram. Folk har gillat och kommenterat att det verkar trevligt med fikatur, att det är vackert, fina foton och att hon är söt med sina väskor men inte en enda person har kommenterat att hon går lös, att ingen håller henne och att hon promenerar efter oss på egen hand. Tycker alla jag känner att det är fullständigt naturligt att man släpper sin häst lös i skogen eller ser de det inte?
Eydis tycker att det är skoj i alla fall. Men hon får hålla koll på oss för om hon stannar och äter för länge så gömmer vi oss (det var lite knivigt att gömma Mir för han var inte så bekväm med att lämna Eydis ur sikte)
Kram Therese C

50 Ghostwriter :

skriven

Jag kontaktade rektor där två barn rymde, men fick aldrig något svar och jag skrev bara att jag ville få kontakt inte vad som hänt. Känns det som att pedagogerna ifråga själva har meddelat rektorn vad som hände eller ska jag ringa igen?





Kram hoppas du haft en bra dag trots allt sjukdomar. Det är ju inte så märkligt att en med covid vaccin har massa covid i sig väl om det är covid i vaccinet….. beklagar 🙏






Svar: Jag tror att rektorn är medveten om vad som hänt, kram :)
Esmaralda

51 Tussilago:

skriven

Hej!

Finns meddelandena fortfarande kvar eller är de raderade?

Kommer han att förstöra det för oss?

Hälsningar

52 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Planer o planer... Led att planera men förstår ju att ens liv flyter på bättre då ;).
Kram Skorpan

53 Liverpool :

skriven

Hej esmaralda
Tog ej sprutan eller (sprutorna)har några på jobbet som fått cancer efter 3st o pensionärer som dött några dagar efter den senaste injektionen i förra veckan. Har min soulmate hästar

54 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Finns det en risk att han avbryter vårt umgänge/ kontakt nu?
Kram

55 Ghostwriter :

skriven

Angående det jag skrev så fick jag återkoppling! Det gick hur bra som helst, alla tog det seriöst och tackade mig innerligt för att jag agerade. Det kändes superfint och jag är trygg med att det blir bättre framöver hos dem. Win win!



Kram

56 Ghostwriter:

skriven

Jag planerade ett meddelande att skicka till en gammal klasskamrat, på den tiden var vi inte riktigt vänner men jag uppskattade honom i en tuff tid. Känner tveksamhet när jag väl ska skicka det. Rädd att det ska uppfattas fel av honom eller hans sambo. Jag är inte intresserad. Nyfiken men inte mer än så och inte därför jag isåfall skriver.

Får du in någon känsla? Skulle det missförstås? Skulle han bli glad? Jag hade tyckt det va kul med en genuin vänskap



Kram

57 Ie:

skriven

Ser du om jag är på en ny arbetsplats i höst?

Svar: Ja i höst eller till vintern ser det ut att finnas nytt jobb för dig. kram :)
Esmaralda

58 .:

skriven

Hej, Es!

Vad ledsamt att det är så mycket sjukdom och död runt dig. Stor Kram.
Sepsis har jag förstått är ganska lömskt?

Just nu mår jag riktigt skit. Trött som jag vet inte vad. Haft mycket ångest på sistone. Mycket beror nog på E. Men jag tänker att jag ska ta upp problemet med min samtalskontakt i veckan. Hoppas på att vi kan komma fram till något bra och att det löser sig.
Tror du att jag kommer att må bättre snart?

59 Misstjejen:

skriven

Till "rädd"

En råd till dig att låta honom vara tills allt är lugnt. Vänta med skicka eller något så inte det blir för mycket. Backa nu lite typ en eller två veckor så du kan höra av dig igen till honom. Så inte han blir stressar eller fundersam. Gav honom lite tid för smälta in till och med få nya tankar så kanske. Men en råd är låta relation vara nu på en tag. Bästa är du vänta tills han besvara på din meddelande eller väntar fåtal veckor så kan du fråga något eller något såna. Ta det lugnt och försöka andas lite. Försöka ha fokus på något kul runt dig under en period tills ni kan prata igen.

Ta det lugnt istället och låta honom få sin tid... backa lite så ska jag säger...

Han kommer höra av sig om du är lugnt och har tålmodigr bara


Ha det bra

60 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Ja, det är en fruktansvärt skrämmande tid vi lever i...
Nästan så man håller andan för vad som skulle kunna hända i Malmö under Eurovision...

Jag har nyss tittat på veckans avsnitt av Gift vid första ögonkastet på Svt play. Jag tycker det är så fint när terapeuterna påminner paren om att "snälltolka" varandra. Tänk om alla människor gjorde det då skulle världen se helt annorlunda ut... (utopi)

Kommer jag orka promenera till och från vårdcentralen i morgon?

Kram 🐈‍⬛

61 Lotta B:

skriven

Jag har precis haft sepsis, och lite annat otrevligt samtidigt. En på tio tusen får sepsis av pneumokocker, sa de. Jag undrar också om detta är en följd av pandemin, av ändrade beteenden som gör att virus och baciller också ändrar sig ...
Eller om det är något i vaccinet.
Jag är bara glad att jag lever, och att sjukvården kan rädda så många.
Kram på dig Ez 💝

Svar: Ja, det är en märkligt tid vi lever i... så skönt att du piggnat på dig, kram :)
Esmaralda

62 Mercan :

skriven

Esmaralda jag vill fråga dig, i mat butiken hemköp jag såg att de säljer gröna stenar, tror du Esmaralda att denne sten kommer att hjälpa mig för mina önskningar eller är den bara bad sten, Esmaralda jag har ingen tållamod att hitta köpa min byxa 😂 tror du det hittar jag den 22 a Onsdag när jag har på väg förbi dit tid hos psikologen 😂 eller hittar jag innan dess under helgen 🤔 Esmaralda är min byxa larph lauren eller tiger byxa som liknar tiger söt rosa blå randiga som jag missade 🤔 🤗🥰🙏

63 Minna:

skriven

Tror du jag skulle bli nöjd med en begagnad mobiltelefon än att köpa en helt ny?
Kram

64 Louise:

skriven

På riktigt jag vet snart inte vad jag ska göra. Visst att jag har omsorgen och jag fick höra idag att jag har ett stort hjärta och att jag kan observera och allt sånt men att jag inte kan sätta barnen i lek, jag kan men är lite tillbakadragen när det gäller resten.
Detta är första VFUn och jag har varit på flera så jag borde vara van och kunna allt det här. Men likt förbannat kan jag inte. Jag är blyg och kan mycket men ska bara våga släppa fram det. Jag tror och vet att vid nästa VFU kommer jag att släppa loss. Bara jag blir godkänd här. Klarar jag inte det så skiter jag i omtentan för jag orkar inte höra gliringar från mannen att jag minsann har pluggat detta i så många år. Jag känner mig så himla misslyckad och imorgon kommer min lärare. Jag behöver minst en månad till för att våga utvecklas. Och jag behöver tydligen mycket handledning.
Just nu önskar jag att jag blir godkänd och sen kommer igen vid VFU II.
Kanske jag ska kasta in handduken och gå på alfakassa ett tag medan jag söker jobb.
Just nu är jag bara så nere:-(. Så misslyckad för jag inte kan avsluta min utbildning eller få ett jobb. Får hoppas jag i så fall lyckas på provet till läkarsekreterare.
Jag älskar att jobba med barn men om jag inte ens får jobb som barnskötare/pedagog vad ska jag göra då?
Kommer jag få jobb snart?

Ha en fortsatt fin kväll. Kram och tacksam för svar.

65 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om det löser sig med paketet i instabox för min bror 😊 det krånglade föra veckan😬

Svar: Ja jag tror det ska lösa sig, kram :)
Esmaralda

66 Mercan :

skriven

Tack så hemskt mycket söta Esmaralda 🤗🥰😊💖

67 Maja:

skriven

Hej!

När planerar han att göra ett move på mig?

Önskar dig en fin dag!

68 Maj:

skriven

Hej Esmaralda.
Känner mig jätte orolig hela tiden när det gäller honom. Har väldigt mycket känslor för honom. Sen har vi en historia bakom oss för jag har bränt honom mer än en gång för att gå tillbaka till mitt ex. För min del då har känslorna blommat fram genom tiden men nu är han tveksam mot mig.
Jag är så rädd att förlora honom.
Es, Kommer det att kunna bli vi den här gången? Han går iallafall med på att träffa mig ibland.
Har han någon annan? Eller kommer det kunna bli vi nu om jag tar det lugnt?
Kram

69 Lie:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du han har någon annan tjej också som han är intresserad utav?
Är han intresserad utav mig och har intresse?
Kram

70 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Kära Ez
Fick du verkligen inget till dig att jag får den hjälpen som krävs för att jag ska må bättre?
Kram igen.

Svar: Ingenting tydligt kommer till mig... jag tror du får hjälp men kanske inte fullt ut som du skulle vilja och behöva, kram :)
Esmaralda

71 Mig:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han vilja träffa mig igen?
Kram

72 Frasse:

skriven

hej igen!
Tänkte bara höra om du känner in nåt om det här med mannen jag träffat.
Han skrev att han ska jobba + spela golf så han blir borta en och en halv vecka.
Men jag ställde även frågan om han spenderade ledig tid med någon annan kvinna, men just det svarade han inte på. Men en kaffe nån dag kunde vi ta.
Min fråga är: vill han inte ha varken förhållande eller sex?
Eller vad är problemet?
Kan du känna in nåt vad syftet var att träffades flera gånger och hade sex? sen funkar inte detta för hans del. Undrar hur den mannen tänker?
Hoppas du kan hjälpa mig att känna nåt?

Svar: Han kan nog tänka sig ett förhållande helt på hans egna villkor... alltså när han har lust och inga krav i övrigt.. och det här blir ju väldigt ensidigt och bara på hans planhalva.. kram :)
Esmaralda

73 Rädd:

skriven

Hej!

Blir smått tokig på jobbiga projektet på jobbet. Vill bara släppa men vet inte hur mycket ansvar jag har? Dränerar mig. Känns som jag trampar vatten. Vill våga vidare, ska jag ta steget och boka möte och höra mig för angående fortsättning av det roliga projektet?

Känns som jag tar ansvar för min kollega och får typ inget tillbaka, vet inte ens om han vill mig väl?

Kram och kärlek.

74 Annisen :

skriven

God kväll. I övermorgon åker jag utomlands med jobbet. Ser du om det blir en trevlig resa? Behöver jag tänka på något speciellt? Det är ett drömresmål vi ska till och jag har såna höga förväntningar.
Kram kram

Svar: Känns som om allt kommer gå fint... ha positivt fokus... kram :)
Esmaralda

75 Till Misstjejen:

skriven

Tack så mycket misstjejen för goda råd som kändes väldigt bra 🩷

76 Gubben i skogen:

skriven

Jag var inlagd två veckor nyligen för sepsis och det var ett helvete. Är inte ok än men hemma och försöker rehabilitera mig.

Svar: Vad trist, och nu får du ta hand om dig och krya på dig, kram :)
Esmaralda

77 Frasse:

skriven

Hej igen...
en fråga till som jag har.
Känner han nåt alls för mig eller är det totalt ointresse? Tycker han att jag kanske är oattraktiv?
Träffar han någon annan kvinna?

Kram

78 🩷:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han kunna tänka sig att umgås med mig igen?
Kram

79 Hedwig:

skriven

Det är ju ett problem världen över. Det är en överdödlighet typ överallt. Man skulle önska att det här skulle redas ut ordentligt av myndigheterna. I stället sopas det under mattan. Kan inte du se i din ´kristallkula´ vad det beror på? Själv kan jag tro att det främst beror på vaccinet även om annat också kan spela in: många har ju lidit av mycket stress under covidperioden och sedan. Världen har blivit mörkare så känns det. Vården har även blivit sämre. Man får i alla fall hoppas att det vänder snart!

80 Piggelin:

skriven

Killen jag är tillsammans med lr var, har gjort slut nu efter några år tillsammans. Har han någon annan redan?

81 Turbonettan:

skriven

Finns det något arbete för mig i Maj- Juni? Varit slitsamt med sökningar ett tag. Ensamt hemma nu.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: