Dag 2

 
Utsikten från altanen.. visst är det fint !!
 
 
Altanen...
 
 
Utsikt från husets baksida.. och alltsammans är inbäddat i djup skog...
 
Det rullar på med våra besökare och igår gick det i ett.. och det var så roligt att träffa er allesammans !
 
Kvinnan från Norge  kom med hyrbil från Göteborg och Landvetter,  och jag hann inte mer än ta emot henne förrän hon la ett finger mot läpparna och hyssjade på mig.
 
Hon hade hört någonting och jag fick hjärtsnörp och tänkte att nu kommer en rejäl tiotaggare galloperande genom buskarna.... men så var det inte. Man tackar !
 
Det var någonting mycket mindre.
 
Kvinnan, som jag lovade skulle få vara anonym...gick längs gräsmattskanten och plötsligt stannade hon och pekade och  där.. inne bland lingonriset  kikade två pyttesmå och nyfikna ögonpar  upp mot oss.
 
Småfolket ! Och det var två ungar.
 
Jag tog ett foto när hon försökte locka fram dem
 
 
Plötsligt blev de blyga och försiktiga och rusade ner i hålan bland riset men nu vet vi var de bor.. och  vi ska försöka skämma bort dem med lite godsaker och vi hoppas att de snart ska känna sig såpass trygga att de kan visa sig för oss ordentligt.Och kanske också visa sig för våra besökare...
 
 
De är pyttesmå men jag tror att somliga av er ändå kan se....
 
Som jag nämnde igår kan vi inte ta emot fler personliga besökare  och snart är telefontiderna också slut.
 
Bara ett par platser finns kvar.. för spådom och/eller regression
 
Kontakta Nettan om du vill knipa en av dessa platser:
 
Mobil: 070 889 8733
 
 
Kram & kärlek 💖
 
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag hoppas att C kvinna skämta inte om såna som jag önskar något att få gör med henne så inget mer såna I framtiden. Eller borde jag var ärligt mot henne med en långt lista så vad jag vill att gör med henne och man ska inte skämta om det.

Förstår hon inte att hon gör så jag blir ledsen? Jag ser emot fram så mycket med henne än andra vänner som är tråkigt människor för mig.

Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

När kommer något bra nyhet för mig i här höstterminen som jag vill var gläds över. Bara tråkigt och problem hela tiden. Det känns inte så lika som våras.

Jag hoppas ju jag får något bra nyhet från dom fyra kvinnor som jag gillar mest och jag kan väl ser emot fram inför det om dom har något för här höstterminen...

Jag hoppas det...

Ha det bra

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag undrar ju om C kvinna har konstigheter tankar om mig. Så betyder det att hon vill gör sjuk och galen saker med mig?

Eller borde jag förklarar för henne att var försiktigt med hur hon uttrycka sig mot mig som hon hanterar bra förut inför mig.

Det är inte ens kul för mig att få fel signalen om det.

Då blir jag förvirrar ju i den situationen.

Jag trodde ofta ju hon vill bada med mig... på seriöst vad hon vill på riktigt med mig. Har hon något hemligheter tankar om mig eller?

Jag vill vet mer om hennes tankar inför mig.

Ha det bra

Svar: Jag ser inga hemliga tankar som hon har kring dig, kram :)
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tror att jag får noga skit i alla relationer och problem. För ha fokus på mig själv och gör saker som jag gillar. Jag ska kanske börja att var lite själviska och tänker tankar om allt som jag vill och gillar. Utan bryr mig om något. Jag behöver bara ge egentid till mig själv också och lyssna på mig själv. Jag ska bara välja på vad jag vill att gör utan andra tänker eller välja eller prata inför mig. Bara ignorera och gå vidare tänker jag väl. Jag borde sluta med att bryr mig om andra. Som under vecka så var jag lite besviken och ledsen. Jag ska försöka hitta den positiva som jag kan bara gav till mig själv.





Ha det bra

Svar: Du har det positiva inom dig och det ska du hitta och gå i takt med.Visst ska du bry sig om andra också men det får inte ta över. Kram :)
Esmaralda

5 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Men så fint ni bor riktigt i skogen . Så spännande att en av era besökare kan se de små .
Ska bli kul att följa om fler besökare kan se dom

Jag ser som vanligt inget..men det gör inget .

Här är det som luften gått ur Hittar jag den tappade sugen igen ;-)

Ha en go lördag !

Kram Anki med flock

Svar: Du kommer hitta sugen igen, absolut !Kram :)
Esmaralda

6 Solstjärnan:

skriven

Vad mysigt med småfolket som dyker upp😊Ser inte av dom på bilden, var lket är synd för vore roligt att få se hur de ser ut😊Hoppas godsakerna lockar dom fram igen så fler av era besökare får uppleva dem😊
Ni har intensiva arbetsdagar med de som kommer.Men vet ju att ni sen unnar er att koppla av o äter gott o ni som team har ju alltid roligt😊
Roligt är vad jag försökt få tillvaron att vara,detta i motvikt till grannar som ropar o hotar och mycket på jobbet.Har nu farit iväg hemifrån o umgåtts med vänner o bekanta.Vädret har ju varit varmt o somrigt o man har fått vara ute långt in på kvällen.
Es,funderar kan jag och min SM fortfarande träffas nu när som helst eller kommer det att dröja?
Ha en bra lördag 😊
Kram Solstjärnan ☀️

Svar: Ni kan träffas när som helt... i morgon eller det kan dröja.... jag ser inte exakt när, kram :)
Esmaralda

7 Mysträffar:

skriven

Godmorgon på er,
Så fint ni bor, helt fantastiskt med så mycket skog runt husknuten, förstår att småfolket trivs där, hoppas ni får kontakt..

Ser du om vi kommer att träffas snart? Får ändå känslan att jag är saknad men något står i vägen..har jag rätt?
Kram och fin dag till er båda! :)

Svar: Du har rätt i din känsla, kram :)
Esmaralda

8 Bjork:

skriven

Hej slipper jag sova över på kick offen och får åka hem ist?

Tror mamma skulle komma fen helgen27 sept.

Kram

9 Berg :

skriven

Vilken mysig stuga i skogen! Och vilken ära att ha småfolket så nära! Jag anar att de kommer visa sig fler gånger! 🤗

Jag står i valet och kvalet om jag ska ta extrajobb i december. Det kan ju vara en intensiv månad, och jag missar lucia mm.. samtidigt har jag gärna sett en extra inkomst. Men frågan är om det är värt det.. jobbigt med velande, det tar energi i onödan, men inte alltid så enkelt att välja heller…Får du något till dig? 🙏

Svar: Om du måste för ekonomins skull så ta gärna extrajobb, kram :)
Esmaralda

10 Skorpan:

skriven

Så fint o grönt. Kanhända att jag såg småfolket men måste kolla bättre nu då jag börjar vara vaken ;).

Idag blir det födelsedagskaffe hos dotra med några familjemedlemmar närvarande, dock inte alla. Ska bli trevligt :).

Sdr du Es att mannen o jag är socialt aktiva i framtiden, umgås med mycket folk, barn en o annat folk? Längtar ju efter han...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Vad roligt om du kunde se de små !Grattis till dottern och ni får ha ett mysigt kalasande !
Du och mannen kommer vara aktiva, kram :)
Esmaralda

11 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Min dotter var rejält sjuk förrförra veckan i influensa, har tagit tid att återhämta sig och nu igår fick hon feber igen :(

Blir hon snart frisk eller ser det ut att dröja?

Kram

Svar: Tror hon snart ska vara ok igen, sänder healing, kram :)
Esmaralda

12 Bella:

skriven

Men vad spännande! Hoppas ni får se dom igen ☺️🌻☘️

Kommer J att höra av sig ikväll/inatt igen om att ses? Åker ju tillbaka till gröna ön på måndag so were running out of time🥺😂

Kram

13 Lotta S:

skriven

Angående att avvakta med att byta flesta försäkringar, vad kan vara orsaken? Är det någon viktig aspekt som hinner komma fram innan anbudet ska antas?

14 Helena Ir:

skriven

Lite osäker på vad jag ser..ögon som tittar fram eller gräs och snår. Ska bli roligt att höra mer om de små besökarna.

Vaknade med energi och tog tag i fönstren i vardagsrummet. Lite knepigt och ett stort fönster där man får använda sig att lite akrobatik för att nå hela fönstret..jag bor heller inte på bottenvåningen.

Så tacksam just !

Ha en fin dag med besökarna. Jag har ju också träffat er båda för en del år sedan. Två goa damer är ni!

Kram

Svar: Ja det var ett tag sedan vi sågs !! Skönt att få fönstret gjort.. somligt hänger liksom över en, kram :)
Esmaralda

15 <3:

skriven

Godmorgon Es varför vill D träffa mig ?
Hur stor är chansen att date blir sv när jag kommer hem ? Han åker hem på torsdag och skrev igen att han vill ses men är ovan att dejta.
Kram

Svar: Chansen är runt 50 % så det kan bli vilket som, kram :)
Esmaralda

16 Bjork:

skriven

Hej skulle gå ner och tvätta men någon granne hade snott lite av min tvätt tid.

Men nu tvättar jag blir det något problem av detta för de är ju min tvätt tid?

Lyckas jag få en bra tvätt tid nästa vecka?

Har börjat heja på en granne jätte mycket gör hon det bara för att vara trevlig?

Kram

Svar: Kan inte se problem med dina tvättiderGrannen är öppen och trevlig, kram :)
Esmaralda

17 Mysträffar:

skriven

Tack för att du bekräftar.. Kommer han lösa det som står i vägen? hoppas inte denna korta mysiga saga redan är slut, för vi hann ju knappt börja den i så fall..
Kram :)

18 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Jo om den andra av småfolket har en kalufs som står rakt upp ja då tror jag mig se :).
Dotra tackar för gratulationerna!
Kram Skorpan

Svar: Ja, nog ser du, kram :)
Esmaralda

19 Silvertassen :

skriven

Kära Es!
Tyvärr ser ja inte småfolk, vilket ja gärna hade velat. Tur till alla som har den förmågan.

Ser du om jag kommer ha den låten som jag gärna vill ha som ingångsmusik på mitt framtida bröllop eller kommer någon av mina kusiner ha samma låt?? Kram ❤️

20 Camilla:

skriven

Jag ser ett rufsigt litet troll och jag som aldrig brukar se, kram :)

Svar: Härligt, kram :)
Esmaralda

21 Bjork:

skriven

Hej tack för svaret:)

Det är jätte trevlig att heja på henne:)

Kram

22 Mercan:

skriven

Så underbart ni har det så roligt Esmaralda🤗💕🤭🙂‍↔️tack för all din hjälp och stöd Esmaralda jag ska kämpa att sluta röka🤗🙂‍↔️🙂🙏

23 Silvertassen :

skriven

Kära Es!
Ser du om jag kommer ha den låten som jag gärna vill ha som ingångsmusik på mitt framtida bröllop eller kommer någon av mina kusiner ha samma låt?? Kram ❤️

24 <3:

skriven

Varför hörde Maja av sig igår?

25 Evelina :

skriven

Hej, har han tänkt på mig denna veckan? Kram

26 .:

skriven

Hej Es!

Vad fint ni har det!
Tror du att E känner dåligt samvete för att jag inte var en av tärnorna på hennes bröllop?

27 AnnaK:

skriven

Tyckte mig se små hattar men det kan lika gärna vara löv 😂

Blir det mkt tjorv om vem som ska bo kvar etc om vi separerar? Det mest logiska och bästa för dottern är att jag bor kvar. Men sambon tänker mest på sig själv och vägrar nog flytta.

Kram 🤗

28 Ally:

skriven

Hade hoppats kunna se lite av små folket., men nej tyvärr.
Nu har det gått ett bra tag sen jag var med i gruppen, har ju inte kunnat prata med personen om problemet men o andra sidan har jag börjat släppa det..
Är jag saknad av hen, och hur går hens tankar om mig? Jag kanske är helt glömd… 😟
Kram :)

29 Cami:

skriven

Vackra vyer & trevliga besökare.
Ni har det bra😉🌟 Vad sägs ,, kommer svackan att blåsa över snart? 🙏
Kolladea hen efter mej igår på grillkvällen?🤔
Kärlek & Kram💖

30 Mercan:

skriven

Esmaralda tror su jag hittar snygg min önskade byxa för det priset jag vill ha ska jag gå dit eller vänta18de Onstag😁😎😁

Svar: Du hittar men jag ser inte vilken dag, kram :)
Esmaralda

31 Mimmi K:

skriven

Hej kära Es!

Jag läste dina spontana spådomar idag, och såg att en av dem stämde in på mig gällande både ålder och namn.
Gällde den mig?
Jag trivs ok i lägenheten och ok i relationen. Men kan det vara så att jag måste bryta upp igen för att bli lycklig? Har flyttat fem ggr de senaste sex åren....

Kram :-)

Svar: Kan inte säga säkert men den kan mycket väl rikta sig till dig, kram :)
Esmaralda

32 G.H:

skriven

Vad fint!!

Ser ut som nåt troll i vänstra hörnet?

Svar: Ja, ett väldigt litet troll :) kram
Esmaralda

33 Mercan:

skriven

Tack söta du Esmaralda🤗💕🤭🙂‍↔️

34 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Nyligen drabbades jag ju av katastroftankar från en dag till en annan... I början av den här veckan fick jag ett tungt besked och då försvann katastroftankarna, kan de har varit ett slags varsel?

Kram 🐈‍⬛

Svar: Det kan det ha varit, men du grejar detta, kram :)
Esmaralda

35 Silvertassen :

skriven

Kära Es!
Ser du om jag kommer ha den låten som jag gärna vill ha som ingångsmusik på mitt framtida bröllop eller kommer någon av mina kusiner ha samma låt?? Kram ❤️

36 Helena Ir :

skriven

Oops tidigare i morse så såg jag nog den där med kalufsen. Sen försvann den. Nu ser jag en liten lätt människoliknande liten sak. Men den andra ser ju mer ut som en liten mus.
Jag kanske har fått solsting 🤣 men verkligen som en mus.
Båda gömmer sig i snåret..musen mer till vänster om den som tillhör småfolk.

Kram

Svar: Ja den ene ser nog ut som en slags mus , så rätt :)Kram :)
Esmaralda

37 Misstjejen:

skriven

Hej

Vet C kvinna hur sårar jag är att hon skämtar om den badet mot mig som jag vill badet med henne. Som säger lite för långt kanske. För det är min önskan att få gör det med henne.

Har hon inte ens förstår? Varför behöver hon driva med mig?

Ha det bra

38 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag funderar på att förklara för C kvinna i sms om att det är inte okej att skämta om något när jag önskar mig att gör något med henne. Hon sårar mig så mycket än vad hon trodde...

Känns som om min livet är värdelöst bara. Jag vill att hon tar det på allvarligt om att inte skämta såna när det har gör med min önskan.

Ska jag behöver smsa henne så ser om jon förstår


Ha det bra

39 Misstjejen:

skriven

Hej

Så mycket känslor jag har just nu och jag hoppas det lugnar ner sig om något dag... så jobbigt med såna.

Ha det bra

Svar: Det lugnar ner sig, ta kontroll över känslorna, det kan du, kram :)
Esmaralda

40 Silvertassen :

skriven

Kära Es!
Ser du om jag kommer ha den låten som jag gärna vill ha som ingångsmusik på mitt framtida bröllop eller kommer någon av mina kusiner ha samma låt?? Kram ❤️

41 Silvertassen :

skriven

Kära Es!
Ser du om jag kommer ha den låten som jag gärna vill ha som ingångsmusik på mitt framtida bröllop eller kommer någon av mina kusiner ha samma låt?? Kram ❤️

42 Doris:

skriven

Hej!
Tycker mej se flera stycken?Kan det stämma?

Kram

43 Smulan:

skriven

Kul med småfolket, tror inte jag ser dom.
En vecka till har gått, finns det någon chans att saknade katten kommer hem?
Har anmält henne som försvunnen, och eftersökt henne men inga napp .
😢

44 Smulan :

skriven

Nu när jag tittade i nedre vänstra hörnet så tror jag jag såg, en grå och sen en som ser ut som ett troll

45 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Tack för de tröstande orden, precis vad jag behövde höra.

Kram 🐈‍⬛

46 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Tack för de tröstande orden, precis vad jag behövde höra.

Kram 🐈‍⬛

47 J:

skriven

Jag tror jag ser småfolket eller så inbillar jag mig och det är bara ett löv? 😁


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: