När man fattar trögt.....

 
Nu är jag trött på att rapportera från sjukstugan... så från och mer i morgon normaliserar jag mitt liv... och det får bära eller brista !! Basta !
 
I går när jag var på återbesök så  pratade doktorn om min hjärnhinneinflammation och jag  ba: Vaddå, hjärnhinneinflammation? Jag ?
Jag fattade uppriktigt ingenting.
 
Jamen, sa doktorn, det var ju därför vi tog prov på ryggmärgsvätskan, för att se om det fanns virus och det fanns det ju.  Massor.
 
Och dessa virus indikerade alltså att jag hade hjärnhinneinflammation och det hade ju inte jag fattat. Jag trodde det liksom var bältrosvirus. Där ser man !
 
Den värsta huvudvärken är borta...inga nya utslag... så jag och doktorn enades om att jag är på rätt väg.
 
Nu skulle jag skrivas över till Vårdcentralen.. fortsätta vara konvalescent och vila.
 
När vi åkte hem från sjukhuset bad jag maken stanna vid ICA maxi för nu har jag en ny craving
Hårda fruktkarameller !
 
 
Nu har jag att mumsa på när jag glor på mina serier !
Tack igen alla ni goa människor för att ni kommenterar och bryr er 💖
 
Kram & kärlek 💖
 
 
 
1 SarA:

skriven

Hoppas nu att du blir bättre från all sjukdom! Skönt att höra att det går åt rätt håll.
Känner att jag haft otur med jobb senaste året. Hittar inget som tillfredsställer mig tillräckligt och blir en deppig version av mig själv. Blir det byte av jobb snart igen?
krya på dig-kram och happy friday! 🫶🏻

2 Sessan:

skriven

Ja vila får du allt göra nu.
Skönt om allt är på rätt väg o hoppas att hörselnedsättningen försvinner.
Lite rapporter får du allt ge..
Hoppas ni får en bra helg :)
Kram

Svar: Tack o kram :)
Esmaralda

3 Eveline:

skriven

Hej, Jag hade också hjärnhinneinflammation när jag var 4 år och man behöver en rejäl återhämtning. Du får verkligen se till att vila, äta bra mat och något gott, (som de där goda hårda fruktkaramellerna) och sen frisk luft <3. Hoppas du mår bättre och krya på dig Ez.
Mvh Eveline

Svar: Tusen tack, kram :)
Esmaralda

4 Sara:

skriven

Hej! 💕
Hur känner han nu när hans killkompis fått ett litet intresse om mig? Har han berättat om mig då de visste vem jag var?

5 Evelina :

skriven

Hej, har han tänkt på mig under den senaste tiden? Kram

6 Jossan :

skriven

Ja det var ju en väldig skillnad! Bältros och hjärnhinneinflammation..
De kanske missade att berätta varför de tog testerna..
de la ju bara in i min journal att jag inte hade ljud på lungorna utan att ha kollat dem…

Min förkylning har slagit till och hostan är tillbaka! Helt underbart… måste ta och ringa till vårdcentralen men är så trött på dem…

Igår skrev jag en tenta och det lär ha gått åt skogen.. usch…
Aja jag hoppas jag blir godkänd iallafall…

Men det är fredag och jag hoppas på att förkylningen har släppt så jag kan umgås med min kompis…

Kram

Svar: Du får också krya på dej, kram :)
Esmaralda

7 Cecilia:

skriven

Fortsätt krya på dig Es! Kramar

Svar: Tack snälla, kram :)
Esmaralda

8 <3:

skriven

Godmorgon Es, vad känner kocken E för mig ? Så gulligt att han köpte present och vinflaska med ♥️till mig. Blev han lite kär i mig eller vad hände ? Han har ringt och smsat varje dag sen jag kom hem.
Kram

9 Solen ☀️:

skriven

Hjärnhinneinflammation!?!
Men herregud! Var rädd om dig nu och hoppas det hela snart är över.

Kram Solen ☀️

Svar: Tack :) Kram
Esmaralda

10 Ally:

skriven

Godmorgon
Men det är ju inte så lätt att förstå om man som läkare inte uttalar i klartext att du nu hade det.. väldigt glädjande att höra att det går på rätt håll 🙏
Fortsatt god bättring och skön serie-tittande-helg 🍬 🍭

Jag undrar om mina ord möjligt blev för hårda och att jag kanske la mig i saker som inte är min rätt att säga.. eller begrundar han dem och tar sig till dem?
Tolkar det som han vill träffas men ha beslut att och att han hör av sig och meddelar..
Kram 🌷


Svar: Känns som om han går lite i försvar, i alla fall i tankarna, kram :)
Esmaralda

11 Månskenet:

skriven

Men hjälp, det räckte inte med EN grej 😱
Massor av krya på dej-hälsninga! 🥰🤗

Svar: Tack snälla, kram :)
Esmaralda

12 J:

skriven

Krya på dig!❤️ Kram!

Svar: Tack :)
Esmaralda

13 Misstjejen:

skriven

Hej

Jobbigt med hjärnhinneinflammation så hoppas det blir bättre med tid. Du skriva inte om du ska inte besvara på frågor idag men jag är osäker.

Jag vill bara fråga om hur kommer oktober vara för mig? Något nyhet dyker upp eller ses jag C kvinna den månaden eller något annat?

Ha det bra

14 Frida:

skriven

Ååå vad härligt att höra att det går på rätt håll 🥰. Då får du tänka på att skynda långsamt så du hinner återhämta dig. Serier är ju ett bra tidsfördriv. Du kanske har ett bra tips på en bra serie nu 😆?.

Ha det fint alla.
Kramar 💜💛💜

Svar: Manifest.. har sett alla fyra säsonger... och Married at first sight Australien...som inte är särskilt bra men ett tidsfördriv, kram :)
Esmaralda

15 Misstjejen:

skriven

Hej

Vill bara fråga för jag har inte fråga något om C kvinna under några dagar. Gjorde jag rätt att inte störa C kvinna, analysera inte mer varje ord som hon säger, har fokusera på egen istället och allt som jag gjorde.

Ignorera alla min tankar om henne så har fokus på allt runt mig istället

Det känns dumt att hur bete jag inför henne... det är bara glömma och ha fokus på mig själv.

Ha det bra

Svar: Du gör helt rätt i att ha fokus på dig själv och varken tänka på eller analysera CDin förra fråga kan ha försvunnit och vill säga att jag ser en bra hälsa för dig framöver men det är viktigt som doktorn sade att du ska motionera och äta rätt för då påverkar du in hälsa positivt, och det gäller ju oss alla, kram :)
Esmaralda

16 Misstjejen:

skriven

Hej

I måndags har jag läkarbesök om min hjärta som jag ska gör femte året från jag var bebis. Men fråga är att hon som läkare sagt... när jag ställa fråga om är det något som jag borde tänker på just nu för jag är 29 år gamla och jag ska behöver prioritera just nu. Men hon sagt bara om jag ska mer motioner, äta bra kost och allt.

Det förvånar mig så om det stämmer när jag blir 50 år och efter den åldern så kan min hälsosam blir försämras för dom vill väl förberedda tills den åldern så har jag bättre hälsosam och stärka i livet.

För det är viktigt att förbereda sig tills den åldern. Kommer min hälsosam blir försämras efter 50 år? Jag hoppas inte ju det är så... men jag vet ju jag har känslan på att jag lever tills jag är typ 70 år eller max 80 år. Men jag hoppas inte ju det försämras efter 50 år.

Är det stämmer eller blir det lika bra som idag jag har den hälsosam som i framtiden? Det är lite rädslor men jag hoppas ju det är inte sant... då ska jag orka ingenting ju och gav upp allt...

Ha det bra

17 Frida:

skriven

Ååå vad härligt att höra att det går på rätt håll 🥰. Då får du tänka på att skynda långsamt så du hinner återhämta dig. Serier är ju ett bra tidsfördriv. Du kanske har ett bra tips på en bra serie nu 😆?.

Ha det fint alla.
Kramar 💜💛💜

Svar: Jag har sett alla säsongerna av Manifest,,, bitvis lite trögt men jag gillade den... kram :)
Esmaralda

18 Lotta S:

skriven

Hurra att det vänder! Men sicken förvirring!

Svar: Ja eller hur !! Kram :)
Esmaralda

19 Dunegull :

skriven

Du kommer snart bli bättre ska du se ❤️

Va på en intervju igår med en rekryterare. Kändes okej. Hon påpeka att detta blir nog en längre process om de är intresserade dvs kommer träffa många personer.
Vad får du för känsla? Projektledare inom flygbranschen. Gilla branschen men hade helst fått ett jobb med personalansvar.

Kram

Svar: Får en positiv känsla, kram :)
Esmaralda

20 Mercan:

skriven

Nu vet du Esmaralda🙂krya på dig🤗💕🙂‍↔️🙂

21 Mercan:

skriven

Nu vet du Esmaralda🙂krya på dig🤗💕🙂‍↔️🙂

Svar: Tusen tack :) Kram
Esmaralda

22 Mimi:

skriven

Hej!

Jag fattar inte..har du både hjärninflammation och bältros?? Stackars dig. Jag har alltid trott att av hjärninflammation blir man stel i nacken och kan inte titta neråt. Bra att du är på bättringsvägen.

Kram

Svar: Japp, båda delar !Kunde inte titta åt sidorna... kram :)
Esmaralda

23 morgonsol:

skriven

Godmorgon!


Tänkte på dig , man kan vaccinera sig mot bältros.

Krya på dig , hjärnhinneinflammation är inte att leka med!



Svar: Ja och inte hade jag en tanke på sådan vaccination, förrän det var för sent, kram :)
Esmaralda

24 Mercan:

skriven

Esmaralda jag ska ut nu att röka en sigg och vill sedan sluta helt😡Esmaralda om du svarar på frågår idag 🙂‍↔️hittar jag min byxa idag eller under helgen eller dröjer det ,annars jag köpte så fin vit blus larph lauren som kvinnan sänkte halva priset🤭

25 Skorpan:

skriven

Va? Hjärnhinneinflammation? Visst tog de prov, men aldrig sa dom väl direkt att det är vad du har insjuknat i? Märkligt, men bra om ni nu är på rätt spår o kanske medicineringen nu hjälper också. Hur i helgoland får man hjärnhinneinflammation ens, hemska sjukdomar världen är full av...

Känns som att jag är full av mig själv o barnet som nu tillbringat drygt tre månader med mig istället för att åka till sin pappa varannan vecka. Håller på att gå upo i limningarna o vet inte hur jag ska få detta system på rätt köo. Frustrerad över att inte ha min rgen tid o att alla utgifter kommer på mig. Vad göra? Svårt att tvinga en annan till nåt...

Önskar en lugn helg, blir det månne det? Eller borde jag åka dit pepparn växer ;)?

Krya på dig fortsättningsvis Es!!
Kram Skorpan

Svar: Det var lite av en chock att få reda på hjärnhinneinflammationen....men när jag tänker efter så var doktorn som ringde tydligt och pratade om massa virus... jag fattade bara inte vad de hörde samman med.Känns som en bra helg för dig.. kram :)
Esmaralda

26 Tess:

skriven

Hej Esmerslda!
Åh vad jobbigt för dig, hoppas det vänder nu och du får hälsan åter! Stor varm krya på dig kram ♥️

Vi var och tittade på en fantastisk stuga igår, den skrek bara - kööööp. Haha, vad kan du se? Kommer den bli vår?

Ha en fin helg, vila och låt maken ta hand om dig!

27 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Men så skönt att du är på rätt väg <3 Jäklar va du råkar ut för inte "bara" bältros inte självklart ska du ha hjärnhinne inflamation oxå !
Nu får du nog fortsätta ta det lugnt och suga på dina karameller när du tittar serier <3

Har vi ngn i bloggfamiljen som är bra på drömtydning ?
Vaknade av att jag drömde det kom ner en korp genom skorstenen ! En stor rackare . Någon som vet vad det kan varsla om ?

Här tas det lugnt idag Igår var en snickare förbi och ska lämna offert. Jag ska passa en paketleverans till äldsta sonen och ev klippa gräsmattan en sista ggr

Kram Anki med flock

Svar: Ja, ska det vara så ska det vara med besked !Hoppas någon kan hjälpa dig med drömmen, kram på dig och flocken och tack för hälsningar ,kram :)
Esmaralda

28 Tess:

skriven

Hej Esmerslda!
Åh vad jobbigt för dig, hoppas det vänder nu och du får hälsan åter! Stor varm krya på dig kram ♥️

Vi var och tittade på en fantastisk stuga igår, den skrek bara - kööööp. Haha, vad kan du se? Kommer den bli vår?

Ha en fin helg, vila och låt maken ta hand om dig!

29 Mercan:

skriven

Ska gå nu ditt hittar jag min byxa🥹eller ska jag gå på kvällen dit Esmaralda🥹

30 Yvonne:

skriven

Men stackars dig, sjuk du har varit och är. Nu kan det väl bara bli bättre.
Då var nog hjärnhinneinflammationen en följd av bältrosen.
Jag hade hjärnhinneinflammation när jag var elva år, den var orsakad av virus och på den tiden var man tvungen att ligga i sängen hela tiden på sjukhus. Fick inte gå upp på toa eller ens läsa böcker. Mina föräldrar fick prata med mig i en telefon utanför. Men så behandlar man väl inte idag oavsett vilken sort man har.

Tänker på dig men du blir nog snart bättre med ditt härliga humör och allt.
Kram kram

Svar: min är virusbetingad och som en följd av bältrosen..... och inget sjukhus för mig, tack och lov fast de erbjöd den varianten och medicin via dropp men valde att vara hemma... ska bara ta det lugnt och äta min medicin.... kram :)
Esmaralda

31 Alex:

skriven

Läskigt med hjärnhinneinflammation!! Krya på dig!

32 EllaBella :

skriven

Hoppas du får bli frisk snart 🙏!

Vad ska jag tänka om den här mannen?

33 Angeli:

skriven

<3

34 Yvonne:

skriven

Men stackars dig, sjuk du har varit och är. Nu kan det väl bara bli bättre.
Då var nog hjärnhinneinflammationen en följd av bältrosen.
Jag hade hjärnhinneinflammation när jag var elva år, den var orsakad av virus och på den tiden var man tvungen att ligga i sängen hela tiden på sjukhus. Fick inte gå upp på toa eller ens läsa böcker. Mina föräldrar fick prata med mig i en telefon utanför. Men så behandlar man väl inte idag oavsett vilken sort man har.

Tänker på dig men du blir nog snart bättre med ditt härliga humör och allt.
Kram kram

35 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Angående dina cravings, du är väl inte gravid Es ;)?
Kram Skorpan

Svar: Ha ha ha... ja varför inte... bring it on... nu när jag ändå håller på med en massa märkligheter... :) kram :)
Esmaralda

36 Ally:

skriven

Kan han trots det tycka jag har rätt, eller blev han störd på att jag sa något?
Var detta slutet eller kommer vi att fortsätta ses ett tag till?
Kram ☀️

37 <3:

skriven

Blev utbjuden på en spontan date ikväll av min grannes dottyers chef. Kommer han gilla mig ? Tror du kvällen kan bli trevlig om jag säger ja.
Kram

38 Ally:

skriven

Kan han trots det tycka jag har rätt, eller blev han störd på att jag sa något?
Var detta slutet eller kommer vi att fortsätta ses ett tag till?
Kram ☀️

39 Helena Ir:

skriven

Inte undra på att du hade så ont i huvudet. Skönt att du fått klarhet och vård! Bra att du tog dig till sjukhuset..Inte att leka med sånt där virus. Glad att du börjar bli dig själv igen...

En vecka full av träning..tog en fika med två gubbar idag efter träning. Fint med äldre vänner.

Trivs ju rätt bra..
Fortfarande nyfiken på vad som kommer.

Kram och mys och känn hur skönt det är när virus släpper taget om dig!

Svar: Ja, det är positivt om man kan ha vänner o olika åldrar!Saknar min träning men doktorn trodde att det nog fick dröja en månad i alla fall innan jag ens började tänka på att träna igen.
Kram :)
Esmaralda

40 Smulan :

skriven

Skönt att det går åt rätt håll, fortsätt att vila.
Fått läkartid om några veckor , hoppas att tiden till OP blir kort efter det.
Hittat en ny liten fyrbent, supersöt som flyttar hem till oss i början på november. Hoppas hon ska trivas hos oss.

Svar: Åh så roligt och visst kommer hon att trivas hos er, kram :)
Esmaralda

41 Mercan:

skriven

Esmaralda🤭jag är glad att du mår bättre , att din smärta i huvudet har försvunnit🤭Söta Esmaralda ta hand om dig🤗💕🤭och jag själv som vanligt får se när jag hittar min byxa🤭glad att vita larph lauren blusen blev mitt ha ha🤭och glad att det närmar sig Oktober för du såg smått vinst för oss från euro jackpot🤭
Kram söta Esmaralda🤗💕🤭

42 Konvalj:

skriven

Hej!
Har följt med här alla dagar och det var illa att du har fått två olika sjukdomar, inga lätta varianter heller. Nu ska det gå åt rätt håll men ta inte ut dig nu utan mjukstarta och vila mycket. Hälsningar från skärgården i Finland. Konvalj

Svar: Massa tack snälla du, kram :)
Esmaralda

43 AnnaK:

skriven

Oj, hjärnhinneinflammation också 😬 Fortsätt vila och knapra karameller 🥰

Kram 🤗

Svar: Tackar :) Kram
Esmaralda

44 W:

skriven

Som om det inte räckte med bältros och de hemska smärtorna. Hjärnhinneinflammation, det skojar man inte bort.

Ta nu väl hand om dig!

Varma kramar

Svar: Tusen tack :) Kram
Esmaralda

45 Anonym ☀️:

skriven

Jag bjöd in till middag men fick aldrig något riktigt svar..
Kommer hen att svara mig, hur går tankarna där?
Kram

46 Maria321:

skriven

Till Anki:

Din dröm kan betyda att du håller på att upptäcka helt nya sidor av dig själv och att du inte ska vara rädd att bejaka dem. "Jag är inte den som..." brukar man ju säga av slentrian. Och så missar man saker man kanske skulle gillat om man provat. Det kan också handla om att du börjat säga Nej, där du brukat säga Ja, av vana. Eller tvärtom.
Något är annorlunda, och det är utveckling på ett bra sätt.

Kram!

47 Anonym ☀️:

skriven

Jag bjöd in till middag men fick aldrig något riktigt svar..
Kommer hen att svara mig, hur går tankarna där?
Kram

48 Rädd:

skriven

Stort krya! Bra om det går åt rätt håll nu.

Jag blev lite lättad igår angående jobbprojektet de presenterade. Men mycket som kan vara fel så kanske blir pannkaka nästa vecka? Eller kommer saker bli bättre på jobbet nu framöver? Jag vill ju ha ett annat jobb men vore skönt att gå till något bättre och inte springa ifrån något.

Kram och kärlek

Svar: Ser ut som att det sakta men men säkert kan bli bättre, kram :)
Esmaralda

49 . :

skriven

Hej, Es!

Hoppas att du blir frisk snart <3

Jo, maten går bra. Men jag är rädd. Inte för att äta för lite (som ju har varit problemet dom senaste åren) utan för mycket. Jag har haft en period nu då jag har känt som när jag var 14-15 år. Då åt jag för mycket och kunde inte riktigt stoppa. Nu kan jag stoppa men jag känner hur det lätt skulle kunna tippa över. Fast egentligen åt båda hållen. Varför det har blivit så här vet jag inte. Förut gjorde jag det för att döva känslor (åt mycket). Hur som helst, jag har ett väldigt kroppshat just nu och jag vet att kroppen har förändrats. Jag är rädd. Det är inget jag vågar eller vill ta upp med min nuvarande samtalskontakt. Samtalskontakten jag hade på äs enheten sa att jag fick höra av mig om jag skulle behöva. Så frågan är om detta kommer släppa eller om jag bör höra av mig?

Svar: Känner du oro så ska du absolut höra av dig, kram :)
Esmaralda

50 Mercan:

skriven

Söta Esmaralda jag tänker gå dit igen för kvinnan sa att jag ska komma på Fredag🥹finns det shans att jag hittar min byxa 🥹eller ska jag vänta nästa vecka🥹och grannen som tycker om mig såg mig ute när jag rökte och satt sig på benken att venta mig igen men jag gick på backvägen hem i smygg ,gjorde jag fel ,blev han arg🥹

Svar: Nejdå han blev inte arg och själv får du agera hur du vill, det är din rättighet, kram :)
Esmaralda

51 Mercan:

skriven

Tack söta Esmaralda ,ska jag gå att leta efter min byxa nu ,finns det shans eller ska det dröja söta Esmaralda🥹💕🤗

52 L:

skriven

Krya på dig!

Kram

Svar: Tack :)
Esmaralda

53 Ally:

skriven

Hej igen, nu fick jag reda på att jag kommer få en ny chef ( som jag tolkar det) och det känns inte alls bra… hur kommer det att bli nu i höst, blir min situation den samma? Kommer jag fortsatt trivas?
Den här infon kom som ett bombnedslag 💥☹️
Kram

54 Helena Ir :

skriven

Givetvis ska du ta det lugnt nu. Du kommer igen..för träningen är en del av din vardag..så småningom :)

Kram

55 <3:

skriven

Blev utbjuden på en spontan date ikväll av min gamla grannes dotters chef. Kommer han gilla mig ? Tror du kvällen kan bli trevlig om jag säger ja.
Kram

56 Bjork:

skriven

Hej forsätt att krya på dig:)

Får jag lära känna grannen som brukar heja?

Sett talet888 är det någon tecken?

Kram

57 G:

skriven

Vad skönt att höra att du mår bättre, men vad obehagligt med hjärnhinneinflammation…

Es, ser du när vi kommer få vår lägenhet såld? Vi har nämligen skrivit kontrakt med köpklausul på en annan lägenhet vi vill köpa…


Kram 🥰

58 Bjork:

skriven

Hej får jag fira nyår i stockholm iår?

Kram

59 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Så obehagligt med Hjärninflammation och Bältros på en och samma gång.
Krya på dig! Kram 🐈‍⬛


Svar: Ja, det känns som minst en diagnos för mycket, kram :)
Esmaralda

60 Mercan:

skriven

Esmaralda jag bestämde mig att inte röka alls längre rökfri imorgon🤭och ska göra paus för min byxa🤭krya på dig söta Esmaralda🤗💕🙂🙏

61 Ullie:

skriven

Nej men snälla lilla vän vad har du råkat ut för ? Alltså är det virus bakterier hur får man det ?
Här skulle ja gnälla som mår så dåligt kan inte gråta o det är 😢 hemskt
Har han varit här o ja missar honom ? Saknaden gör ont 🤕

Stort krya på dej i massor ❤️❤️🙏🏻 Ber om tillfrisknande fort

Svar: Jag vet inte riktigt hur man får detta.. men virus är helt klart inblandat !Nej, du har inte missat honom, kram :)
Esmaralda

62 Solstjärnan:

skriven

Krya på dig! Hjärnhinneinflammation,så hemskt att du haft det utan att du förstod det.Tur att du fick vila o fick hjälp fort o nu är på bätrings vägen.En dag i taget mot det bättre.Vila o ta hand om dig.Ser nu att du har fått bra medicin att äta,Ica Maxi frukt karameller gör under!!
Kram Solstjärnan 🤗

Svar: Tusen tack :) Kram
Esmaralda

63 Naturvän :

skriven

Hej!

Krya på dig! Har landat på Kreta och det är härligt vara här igen. Värmen gör gott för min värk och jag har plötsligt fått lust att fota igen. God mat på kvarterskrogen och kvällspromenad...har det hur bra som helst

Kram

Svar: Ha en riktigt fin vistelse, hälsa Kreta från mig, kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: