Mannabonne Glenn gästbloggar....

 
Här sitter jag o har riggat mig i bästa kostymen och laddar för party party party !!
 
 
Mormor håller tal.... fast jag fick inte champagne som människorna utan  lite öl.. som smakar mycket bättre... i dag är en dag  när en hund får ta sig en ordentlig bajer !!
 
 
Kalasbordet är dukat... prinsesstårta check...Car tallrikar check...roliga hattar check....
 
 
Jag räknade och det fanns ÅTTA presenter till mig !
 
 
Sådär, på med hatten och sen är det bara att hugga in på godiset.... prinsesstårta är det allra bästa jag vet...
 
 
Mums så smaskigt..... och lähh märke till så fint jag sitter vid bordet och äter.. jag spillde inte en endaste smula utanför..
 
 
Sen var det paketöppning och  titta sånt fint mjukisdjur jag fick... jag älskar sånt  som piger..
 
Sen körde mormor ut mig och mamma och pappa på kisspromenad och när vi kom tillbaka var min fest slut och mormor hade  ordnat en NY fest med ett NYTT tema...
 
 
 
Nu blev det kräftskiva minsann.....  och jag fick egen liten hög av små hörda röda konstiga djur.......
 
 
Och på bordet fanns ett jättestort collage som mormor gjort... det var foto på  mamma och pappa för ungefär 100 år sedan.. och alla vi barn.... och när man vände på korten så 
 
 
kunde man se att pappa fått en lyxkryssning i present och mamma får följa med.. och
de bästa av allt är då ska mormor vara hemma  i huset och passa mig !!
 När det bara är jag och mormor så är det jag som bestämmer... när det ska ätas och promeneras och att det ska gosas och mysas HELA tiden däremellan...
 
 
 
Mamma och pappa ska kryssa i Medelhavet.... och besöka  Rom, Siscilien Sardinien, Mersaille och massa ställen.... och de såg jätteglada ut... vilket jag inte begriper... hur kul kan dett vara på en skala att bo i  lyxhytt med balkong och ha all inclusive... när man kan vara hemma och gå ut och  sniffa och dofta i vägrenen ?
Människor är bra konstiga
 
 
Inomhus och utomhuspool finns det på båten..... och det är trams tycker jag för där vi bor har vi ju  hela havet... 
.. och svanarna....
 
 
Las vegas shower varje kväll.... stackars mamma och pappa som ska behöva gå på sånt trams...
 
 
Och hytten med balkong, då  har vi det bättre och större hemma.... ja, människor ÄR konstiga ibland !!
 
Mamma hälsar och säger att det finns internet på båten så ni blir inte av med henne ens för tio dagar !!
 
I dag är en vanlig dag igen och nu är jag 4 år.. väldigt stor och vuxen !!  Fast det roligaste jag vet är att leka i alla fall !!
 
Pussar från Mannabonne Glenn
 
P.s. Jag måste ju visa er så duktig jag är på jobbet.. som byggandskontrollansvariges assistent:
 
 
Här har jag noga undersökt och talar om för pappa att allt är okey
 
 
Här tycker jag att de grävt för dåligt så jag måste hjälpa till  så det blir ordentligt gjort...
1 Cissi33:

skriven

Men så söt i sin slips och partyhatt 😄 😁kryssningen ser inte helt fel ut alltså.... Jag tänkte en gång i tiden att jag ville jobba på ett sånt kryssningsfartyg men är nog tio gånger roligare att vara passagerare! 😉

Vill tacka för healingen som än en gång hjälpt mig. När jag tänkte på att skaffa barnvakt tänkte jag inte ens på att mitt ex kunde ta henne, kom på det senare. Jag tänker inte på mitt ex alls längre om vad han gör och inte gör osv. Jag känner mig nöjd med livet och nöjd med det jag har, (utom jobbet) och det var länge sen jag gjorde det. Jag tror jag sänder ut annan energi än förut (vilket var ett av orden i healingen) människor lägger märke till mig på ett annat sätt. Jag känner mig ännu mer som mig själv, upptäckt att jag är nog ganska flamsig ibland? 😁
Efter uppehåll med yoga i cirka två veckor börjar jag om från dag 1. Känns bra.
Bara några exempel på healingens effekt!

Idag massage efter jobbet, gud så härligt!!

Kram!

2 Adad:

skriven

Kära Es testar med min fråga igen.. ser du om något kul sker under den nämaste framtiden? Finns der något att liksom se framemot och ser du isåfall vad eller inom villet område??

3 Anna.L:

skriven

Jag har en gnagande oroskänsla i magen. Ska nämligen på dropp idag, kommer det gå bra? Några varningar? Kommer inte ha min vanliga läkare, Kram

Svar: Känns ändå som om det ska gå bra.. kram :)
Esmaralda

4 Chopper:

skriven

Hej mg å es ☺. Helt underbar skrivet å vilken fest.

Vilket underbart liv du har en matte å husse å mormor som verkligen tar hans om dig. Du kommer ha ett rikt hundliv.

Å es vilken underbar hund ☺. Vilken tur du har haft som har en så fin hund som berikar ditt liv.

En liten flirt från internet skrev du kanske räcker för att må lite bättre på vägen. Eller ska jag vänta tills kärleken kommer? Å kommer jag att vara själv länge eller är kärleken på väg?

Kram på er alla å ha en underbar dag ❤❤

Svar: Ja jag är glad som har MG.. han är speciell :) Och det tycker nog alla hundägare om sina hundar :) Visst ska du flirta lite... sitt inte bara och vänta på den stora kärleken utan gå ut och ta för dig av både det ena och det andra under tiden.. kram :)
Esmaralda

5 Browallia:

skriven

Åh, MG!! Vad stilig du är med slips och allt. :)
Tack för att du såg till att det togs många foton, det är alltid lika roligt att få vara med och se alla upptåg som du och matte är med om. Visst är prinsesstårta den godaste tårtan, det tycker jag med ;) En massa pussar på nosen ifrån mig.

Tacksamhet och glädje :)

Svar: Puss tillbax från MG :)
Esmaralda

6 Ullegull:

skriven

Wow vilken present, vad roligt! :-)

7 Skorpan:

skriven

Vilken underbar fest du hade Mannabonne! Där fanns precis allt det du gillar. O dubbel fest dessutom, pappa firades också. Förstår att du inte kanske skulle gilla kryssningen, men förstår att din mamma o pappa ser tjusningen i det hela ;). O stackars din mamma, ska hon verkligen jobba när hon är där? Nån dag ledigt ska det väl ändå bli? Tänk så åren går o du redan är fyra år Mannabonne, nyss var du ju en liten valp...

Jag hoppas vi får en lika fin fest på lördag som du hade just Mannabonne. Ser lite dystert ut just nu med tanke på allt som ska fixas, men jag har ju hjälp av barnen o sen kommer min mamma hit också. Antar att det löser sig...

Ser du Mannabonne, eller kanske mamma får hjälpa till med frågan, om mannen jag kommer o träffa reser i sitt jobb? O kommer det o bli långa resor mellan våra hem till en början, eller går det på en halvtimme eller så? Antar att jag inte stött på honom än...

Fotografering idag, o jag ska också fotograferas ensam. Föreslog att vi sen kan byta foton med kollegerna, då det kommer flera foton i det paketet. Det väckte stor munterhet måste jag säga när jag föreslog det :D. Fast jag kan ju ge foton åt mina barn förstås ;), så dom inte glömmer sin mamma...

Ha en bra dag i efterdyningarna av din fest Mannabonne!
Kram Skorpan

Svar: Nja, jag ser inga långa och ofta återkommande resor i hans jobb.. även om det kan bli något. MG hälsar och säger att han skulle vilja ha kalas varenda dag :) kram :)
Esmaralda

8 Fians:

skriven

Hej MG,
Vad härligt att höra om din födelsedag men även om din pappas present!
Ha en härlig dag!
:-)

9 Little miss piggy:

skriven

Grattis i efterskott MG! 🎉🎂🎈
Jag hoppas du hade en underbar födelsedag! Glömde helt bort att gratta dig igår!

Jag undrar om jag får vara kvar där jag är tills denna terminen är slut eller kommer jag få byta plats innan denna terminen är över? Ser du om jag kommer börja där min systerdotter går? Mycket tacksam för svar! Kram från mig 💜

10 Susan:

skriven

Ville fest, grattis Mannabonne Glenn🎂🎁🎶
Lite mer avis på presenten som pappa fick än dina, en lyxkryssning, wow⛴ Det hade jag mer än gärna åkt på, trots att jag e sjukt åksjuk.
En resa blir det dock, till Cypern om några veckor me några nära o kära, ska bli så gott me semester efter att jobbat nästan hela sommaren. Behöver ladda batterierna!

Kram

Svar: Ja så skönt för dig att komma iväg lite... det kommer bli en bra resa.. kram :)
Esmaralda

11 Tildis:

skriven

ÅÅ så gulligt!Han är ju bara för söt <3

En fråga ES kommer besiktningen gå bra? Kram

12 Jossan :

skriven

God morgon! Snart dags för att åka till min praktik. Imorgon kommer min lärare som ska kolla.. Hoppas det går jätte bra.. Och hon godkänner mig och så hon inte behöver komma igen..

Sökte ett jobb igår, rent spontant. Jag har varit på intervju där tidigare. Tror du jag har en chans att få detta jobbet på den skolan?

Kram från en trött tjej!

Svar: ja, en chans finns det.. kanske inte jättestor men dock en chans.. kram :)
Esmaralda

13 <3:

skriven

Älskar när MG bloggar. Vilket kalas du fick killen sitta vid bordet med partyhatten på. Åtta presenter det var inte dåligt. Grattis igen i efterskott🎂 Min lilla hund får ha kalas med när han fyller år med egen tårta och massa presenter. Ska jag se till och vara hemma och gå ut när M E kommer till stan det är om några veckor. Blir det en liten flingor tror du ? Är jag som luft för honom eller förväntar han sig att se mig ?
Kram
💜💜💜

Svar: Jag råder dig helt enkelt att inte bry dig... gör sådant du vill för din egen skull och gör dig inte åtkomlig för honom.. är han tillräckligt intresserad så kontaktar han dig - och chansen att han ska göra det är inte stor.... kram :)
Esmaralda

14 S:

skriven

God morgon, var det B som jag såg i bilen imorse?

15 Sheri:

skriven

Go morron esmaralda! Brular han tänkannpå mig ibland?

16 Kiara:

skriven

God morgon Es och MG!

Å har du fyllt år MG och så har jag missat det. Stort grattis på födelsedagen i efterskott! 🎂🎉🎁Verkar som du blev firad ordentligt, det är bra! Å marsipantårta är det bästa jag vet! Mums! 😊

Es, jag undrar om du ser en flytt för mig snart eller dröjer det länge till? Tack i förhand! Kram Kiara ❤

Svar: Det dröjer en tid till som det ser ut.. men inte jättelänge.. kram :)
Esmaralda

17 Smöla:

skriven

Kommer han höra av sig? Va tycker han om mig?

18 Orolig vän:

skriven

Medelhavskryssning - jo man tackar! Och en helvecka med mormor, härligt MG!

Till matte: Helt dränerad på energi efter att han berättat omständigheterna.. Oro. Tror du att han någonsin kommer ta tag i detta och må bättre?

Stora födelsedagskramen i efterskott! 🎈

Svar: Ja de tror jag, men tyvärr kan det dröja... och det finns inte så mycket du kan göra.... it is his call... så att säga. kram :)
Esmaralda

19 n:

skriven

Esmaralda!
När du såg att jag kan möta en man jag vet vem det är innan den rätta dyker upp ser det mer ut att bli en flört av något slag? Ser det fortfarande så ut? Är den rätta påväg?
Kram

20 N:

skriven

Hej Esmaralda och Mg!
Du är för go Mg och vilken tur att du får fira dina födelsedagar på bästa sätt, precis så det ska vara!
Det låter som om mamma och pappa ska få en trevlig resa, men att även du ska ha det bra hos mormor och bli ordentligt bortskämd precis så det ska vara:-)

Es, jag håller på med min målar historia i lägenheten;) ett riktigt jobb men roligt också! Nu tog färgen slut mitt i allt och ev kan en bekant få tag på mer utav den färg jag ska ha! Tror du han kommer att kunna få tag på mer?
Kram

Svar: Chansen finns.. den är inte stor o låt det inte dra ut för långt på tiden.. kram :)
Esmaralda

21 Smöla:

skriven

Kommer han höra av sej??

22 Smöla:

skriven

Kan du se något om han hör av sej? Va tyckte han om mig?

23 Smöla:

skriven

Jag tänker på han hela tiden.. Har han kvar mitt nummer? Hör han av sej?

24 Alina:

skriven

Vilken härlig fest för MB!

Esmaralda, jag har flera ggr sett en ensam mindre hund ute i parken nära mitt hus. Den strövar omkring för sig själv och kommer fram och nosar på min hund. Hade det varit Sverige skulle jag ha ringt polisen - nån kanske har anmält den försvunnen, men här där jag bor funkar det inte på samma sätt. Jag undrar om den är övergiven, eller om ägaren bara släpper ut den för att gå på promenad själv? Den har ett fästinghalsband, så nån måste ha brytt sig om den vid nåt tillfälle iaf. Idag på morgonpromenaden försökte jag koppla den och ta med den hem. Jag tänkte att jag via annonsering kunde hitta ägaren eller ett nytt hem. Men jag lyckades inte få tag i honom.

Jag skulle jättegärna vilja veta vad du känner in kring den här hunden!

Svar: Det känns som om hunden har en ägare.. som låter den gå lös lite hur som helst och som inte ser något konstigt i detta... kram :)
Esmaralda

25 Smöla:

skriven

Va de bara en gång och inget mer?

26 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag fick en lite crazy ide! Först var ju tanken att ha en neutral färg på vägarna överallt, men så blev jag lite sugen på att måla en fondvägg i någon varmare blå färg men vet inte om jag vågar, skulle jag ångra mig?
Kram

Svar: Det är ett bra alternativ ju !! Var noga med valet av tapeten i så fall.. kram :)
Esmaralda

27 f:

skriven

godmorgon vilket party ;)) undrar om du ser oss åka på semester nästa månad med min syster o dotter kram

28 f.u:

skriven

kan du se om dessa hantverkare vi har nu är att lita på kram

29 Smöla:

skriven

Jag hade en dramatisk helg med många jobbiga känslor. Kommer han höra av sig?

30 fjäril:

skriven

när får jag gå på bröllop :))

31 Smöla:

skriven

Hur ser det ut för mig och exet nu?

32 f:

skriven

godmorgon vilket party ;)) undrar om du ser oss åka på semester nästa månad med min syster o dotter kram

33 Framtiden:

skriven

Vilken drömpresent! Jag önskar er en underbar seglats, ska bli spännande att få följa med på resan via bloggen. Min tråkfråga: min jobbsituation och ekonomi är i botten och gör att jag oroar mig så jag knappt sover. Ser du nån ljusning på denna situation: nytt jobb, pengar eller kärlek?
Tack för att du inte tröttnar på oss bloggläsare ❤️ Kram

34 Smöla:

skriven

Jag behöver en bekräftelse, kommer han höra av sej?

35 Skorpan:

skriven

Tack för svaret!
Kanske kan åka med någon gång ;).
Kram Skorpan

36 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Är nyfiken på den skolkamrat som jag har som kontakt på Facebook men vågar inte riktigt ta kontakt med henne eftersom jag vet att hon inte behandlades särskilt väl i klassen. Tänker hon på det fortfarande?
Tack!

Svar: Ja, det är ju inget man glömmer men hon har gått vidare och det finns annat som upptar hennes tankar .. kram :)
Esmaralda

37 AnnaK:

skriven

Vad ni är härliga som ställer till med kalas för vovven :) Önskar min familj och släkt vore lite mer som din!

Mår uselt nu efter jag var modig och berättade en grej om mig själv för en person. Skönt att ha det gjort men vet inte riktigt hur jag ska bete mig längre. Känner mig fånig mm. Men bara bita ihop och vänta ut alla jobbiga känslor! Det mesta går över med tiden :)

Provar skriva från mobilen så får vi se om kommentaren kommer fram denna gång :)

Kram :)

Svar: Gör det inte större/värre än det är.. kram :)
Esmaralda

38 Anki:

skriven

Godmorgon MG ! <3

Vilket härligt födelsedagsfirande Så fint mormor gjort. Hoppas din mage inte protesterar idag ...

4 år är en milstolpe i ett hundliv I mina ögon brukar "poletten" trillat ned då och den 4-årige hunden har äntligen "fattat" vinken och fungerar ute i skog o mark utan att skrämma matte med snabba ruscher efter älgar eller annat otyg= äntligen vuxen..
Men ansvarsfull har du ju varit länge med ditt jobb som yttersta kontrollansvarig på byggen ...och svanarna...man måste ju få släppa loss ngn gång oxå
och pappa
nog blev han glad åt resan allt och du får egentid med mormor ...kan det bli bättre ..:-)

Kram Anki med flock

Svar: Jadå, säger Glenn... att han håller sig i skinnet och vet hur man uppför sig och största skillnaden är nu att han uppfostrar uppnosiga små valpar men han gör det väldigt mjukt och bra !! kram :)
Esmaralda

39 Louise:

skriven

Hej på er alla
Vad fin du är Mannabonne en riktig gentleman. Grattis i efterskott.

Idag lever jag på hoppet att vi verkligen får den där lägenheten. Åhh vad jag vill så jag hoppas.
Nära till mormor och morfar, jag vågar släppa ut barnen. Visserligen ny skola men ändå.
Jag ska även söka jobb där om vi får den...på mitt gamla fritids som nu är förskola haha.
Så jag undrar. Kommer vi få denna lägenhet/huset?
Vi måste ifrån Malmö.
Ha en underbar dag :-)

Kramar

40 IeIe:

skriven

Vilken dag han fick, finaste MG, kul! 🙂

Tack för svaret nu senast, jag vet ju att valet är mitt såklart och känns ju som tryggt att veta att du inte ser några problem i samband med operationen men.. Det är ju bara så att jag har noll förtroende för det där sjukhuset, sämst bemötande och de har noll koll på saker å ting.. Vilket är ett allmänt återkommande tema här med vården i detta nordliga län och inget unikt i jämförelse med resten av landet.. Det går stadigt utför med den svenska vården..

Nåväl, får se hur jag gör men det lutar åt avbokning för jag har ingen bra känsla kring det hela.. Känns verkligensom de kommer glömma en skapell och lite bandage i mig och sen skylla på att de var trött när de opererade alt att läkaren inte riktigt vet vad han gör för han har mest spelat golf under sin utbildning.. Mmm.. Dystert men så är det...

Säg.. Kändes som det var ovanligt med aktivitet här hemma hos H igår för det levde om mer än vanligt och var inte de typiska hus ljuden alt. utifrån.. Näe, det knakade och knastrade för att sen smälla till.. kalldrag och gåshud som kändes snudd på elektriskt, vilket var en lite udda upplevelse då det bara var på ena sidan av
kroppen det gällde.. Och kändes allmänt som nån var där och jag blev nästan lite olustig och paranoid, speciellt i mörkret innan jag somnade.. Så ja..

Var det nån som var på besök och kanske ville säga nå eller så? Vem och vad helt enkelt..

Ha en fin dag nu! 🌺

41 AnnaK:

skriven

Har skrivit en kommentar från mobilen och provar nu en från dator så ska vi se om någon av dem kommer med :)

Kram :)

Svar: Denna kommentaren är med i alla fall !
Esmaralda

42 <3:

skriven

Tack för svar kära Es.
Kram & Love
💜💜💜

43 mae:

skriven

Vad fin han är, MG.
Vi har köpt en liten kattunge som ska komma hem i oktober. Kommer det gå bra med den? Första husdjuret för barnen...

Kram

Svar: Jadå det kommer gå fint.... kram :)
Esmaralda

44 Lizette:

skriven

Hej!
Vilken fin dag du hade igår Mg😊
Så skulle alla hundar få fira sin födelsedag ☺️🎈🎈
Du har det allt bra du:-)
Ez, tror du nästa kärlek finns på nära håll? Lite längre upp i backen här hemma?kan han börja på J?
Kram

45 N:

skriven

Hej Esmaralda! Tror du jag kommer att ha något mer seriöst/ långvarigt förhållande innan den rätta kommer? Eller blir det mer dejter/flört innan?
Kram

46 AnnaK:

skriven

Se där....båda kom med idag :) Får se om det fortsätter funka eller om kommentarerna försvinner igen sen.

Tack och kram :)

47 Skrållann:

skriven

Hej!
Åh, vilken härlig festdag ni verkar haft och vilken fantastisk resa matte och husse får;)
Tänker på den Maldivernaresa jag hoppas få göra någon gång i framtiden. Vilken relation kommer jag ha med mitt ressällskap vid den tidpunkten?

Kram❤️

48 Smöla:

skriven

Snälla svara..kommer han höra av sej?

49 Helena Ir:

skriven

Vilken underbar dag du fick Mannnabonne Glenn! Du är verkligen älskad av din familj..och så prinsesstårta som är så gott..och så mycket paket! Du är så fin Mannabonne..

Jag kan förstå att pappa och mamma var lyriska över resan de ska göra. För det är verkligen lyx och så trevligt. Jag har själv gjort en liknande i Karibien..och det är så härligt!

Kan du fråga mamma om R lämnar mig ifred igen..?

Stor puss :) och kram till mamma Esmaralda :)

50 mg:

skriven

Hej!
Kommer mina föräldrar reda ut situationen? Lr går dem skilda vägar?
Kramar!

51 Mimi:

skriven

Hej!

Kommer jag någon gång att vinna pengar en lite större summa??
Vilken lyxig present din vän fick förstår att han blev glad.

kram

52 Susanne Amalia:

skriven

Hej MG ... vilken fest nu blev jag EllaBella lite avundsjuk på alla dina fina presenter och tårta..
Vilken härlig födelsedag.. det blev...
Hattarna ser ju kul ut ..
Fast öl tycker jag inte riktigt om.. men tårtan ser helt oemotståndlig ut..

Matte ska gå på något som heter banken i dag.. undrar vad man gör där.. hon säger att hon måste dit innan hon köper foder till mig.. bara för att hon har blivit av med ett kort.. Jag fattar inget av detta.. vad har kort med mat att göra.. dessa tvåbeningar.. hmmmm..
Men bara hon kommer hem med rätt foder så får hon väl gå på banken och leta kort.. eller hur det nu går till... NU vill matte skriva och jag får inte prata längre säger hon... önskar dig en fin dag full av härliga dofter...
NJut av solen och gnugga dig i det sista gräset för snart kommer hösten och regnet.. och vintern... slickar och en blöt puss...

Hej MG.. kan bara hålla med EllaBella.. vilken fin fest du fick.. puss på mungipan och kli bakom örat.. från mig .. kul att mamma och mormor fick uppleva en så fin fest...

Nu ska jag berätta för din matte att skeppet är klart och jag flyttar in i januari.. I dag ska jag gå till banken och skaffa ett nytt bankomatkort.. (blivit bestulet på det andra) och dessutom ska jag byta bank.. min låg i Arjeplog och jag var tvungen att åka 111mil för att avsluta mitt konto sa de.. men så ringde de och ändrade på allt.. så skönt ...

Jag hoppas även på att jag ska kunna låna 200 000 kr för att fixa till mitt hus ... det vore faktiskt superba..
så håll en tumme .. jag har varit sjukskriven så länge att jag kanske inte får låna .. det vore hemskt.. jag har inga lån eller bolån ... men ska ju flytta och vill fixa till mitt hus lite innan ...

MIn mamma ringde i dag och sa att hon var så vinglig och trött att hon inte orkade mer.. jag hoppas att hon inte ramlar i trappan som hon har inomhus.

Magi skulle jag behöva och jag vet att det finns... förstod att du inte kunde se något svar på min fråga i går .. jag hoppas att jag kommer till Klosters och får hjälpa min väninna samt titta på lokalerna som jag ska ställa ut i...
(har jobbat mycket med glas samt keramik på senare tid.. )kul att jag fick vara med på en så avancerad utställning ... ;)

Håll en tumme för mig nu när jag går till banken... ;)
Att jag får låna pengar och att jag får sälja mitt hus.. ska bli fantastisk att få bo på skeppet.. samt att berika det kulturella livet i Stockholm.. har sökt kulturstöd för verksamheten ... och tror att det går igenom...

Nytt jobb och ny bostad... ny verksamhet .. fantastiskt .. <3 <3

Önskar dig en underbar dag med kärlek och glädje ... lycka och harmoni...
PS: skickar dig ett mail sedan och berättar... samt pengar för en vägledning... har förstått att jag borde ta hjälp av dig ... nu är det mycket på gång och lite förvirrande men magiskt <3 <3 :DS



Svar: Och en hel del kommer till dig av det du önskar.. kanske inte i riktigt rätt ordning... och somligt dröjer... men som sagt , väldigt mycket kommer kram :)
Esmaralda

53 F:

skriven

Provar igen 😊😊undrar om du ser oss åka på semester nästa månad med min syster o dotter kram

54 Linnean 🌸:

skriven

Morning!
Vilken fest! Vilken fantastisk MG! Vilken blick han har och vilken stolt hållning, speciellt där paketerna tronar på bordet. Vilken underbar fralla och vilken underbar familj han lever med!
Grattis till vännen åxå! Han måste ju steppa runt av lycka! Lyxkryssning och med en så härlig kvinna! Vad kul ni ska ha! Härligt! 😀
Själv har jag bara en ruskig massa us framför mig. Det är ju iofs bra men nu tillkom en MR! Fy farao! Kalustrofobi! Någon som gjort det av er på bloggen...och som överlevt? Hu!
Måste se till att fixa en ny tagg t dörren. Tekniken är ju bra ända tills man står där på kvällen och inte kan komma in. Lite dumt!
Är liiite uppgiven nu m sååå många us av läskig variant och, naturligtvis, för resultatet så det behövs verkligen en speciell "sak" så jag blir lite levande i zombiedimmorna, så jag
undrar ju förstås...händer den där "saken" snart? Är tålmodig men nu gnager otåligheten 🙄 Vill! Vill! Smile! Ha en fin dag och gosa loss lite på den där godingen fr mig! MG alltså! 😉
Kram.../Linnean 🌸

55 EPM:

skriven

Hej.

Jag har en märklig känsla när det gäller en av mina klienter... Ser du något som kan ge min vägledning i mitt agerande gällande honom?

<3

56 Drutten:

skriven

Grattis till dig MG! 4 år, ja tiden rusar iväg.
Också grattis till din pappa. Och det är så att resor är nästan alltid trevligt men ändå är väl borta bra men hemma bäst.

Och du MG det finns små kissekatter som är jättesnälla. Min lilla gumma t ex. Hennes kompis är en liten Chiwawa som bor i samma trapp.

Kram Drutten

Svar: och när jag berättar om snälla kissekatter så ser MG väldigt tveksam ut.. kram :)
Esmaralda

57 Virrhönan:

skriven

Oj oj oj vilka kalas ni haft och vilka presenter. Gud så härligt! Jag är övertygad om att du MG kommer få det kanonbra hemma hos mormor o dina päron får det nog helt underbart ute på böljorna de blå.. :-) Lite semester hade inte varit helt fel...

Jag bara undrar, tänker Han på mej fortfarande? Saknar han litegrann även om han inget är o hänga i granen.... Men lite flört med honom var ju alltid kul :-)

Ha en kul dag allesammans. Ska själv snart beta av ett möte som jag tror inte kommer o bli så kul...

Kramisar!

58 Razawa:

skriven

Hej kära Esmaralda.

Jag och maken har vår nuvarande lägenhet på sälj ute på hemnet, haft visning m.m. Verkar den bli såld? kommer det gå bra? börjar känna en oro kring detta nu.

Med vänlig hälsning

Razawa

Svar: o det ser ut att bli försäljning även om det kan ta lite tid.. kram :)
Esmaralda

59 Michaela:

skriven

Haha men underbara MG 💕 Det är du värd! :)

Hurra hurra! :) Han har inte hört av sig på ett tag. Fortsätter det? Kram

60 Fanny2:

skriven

Grattis i efterskott finaste MG och tack för ett så sött gästblogginlägg. Jag önskar dig all lycka och kärlek i världen. Sen var du så stilig i slips... Du har så rätt i att det är synd om dem, så du kan ju komma hit med kryssningsbiljetten så kan vi andra få lida lite. 😂

Kram

Svar: ja i morse hämtade han slipsen och vill ha den på... men det får vara till speciellt festliga tillfällen.. kram :)
Esmaralda

61 lilla jag:

skriven

Snälla Es,

Blir denna utbildning bra för mig, ger den mig jobb? Eller ska jag söka mig efter annat?

Kram!

62 Camilla:

skriven

Väldigt fint kalas med en massa läckerheter, så glad jag blev av bloggen, igen en gång. Härligt även med en Medelhavskryssning, sånt får jag bara drömma om minnsann. Kramar

63 Hönan:

skriven

Men vad du är stilig i slips MG. Det låter som att du fick ett riktigt fint födelsedagsfirande, god tårta och så mycket presenter :)
Den där kryssningen lät ju inte helt fel, vilken present! Tänk vad härligt mamma och pappa kommer att få det, och du med som får hänga med mormor.
Matte har tidigare sagt att hon ser mer pengar kring mig, men inte hur, kan det vara genom denna idé kanske? Kort och gott, ser det ut som att jag kommer kunna tjäna lite på detta?

Kram

Svar: Jo lite kan det allt bli men det behöver finslipas.. kram :)
Esmaralda

64 Smöla:

skriven

Tänker han på mig? Har han kvar numret, å hör han av sej?

65 Susanne Amalia:

skriven

Hej jo jag var lite stressad när jag skrev förra inlägget och glömde totalt bort att Gratulera till den fantastiska kryssningen ...
Har gjort en del kryssningar genom åren och det är helt otroligt ... så njut nu riktigt ordentligt ... det är fantastiskt <3 <3
Kramar <3 <3

Svar: ja det är första gången jag kryssar.. förutom sådana där danskryssningar.. kram :)
Esmaralda

66 Desp:

skriven

Du är så söt mg!


Usch hemsk dag igår jätte mycket panik aggression elak det nör jag träffade hon handläggaren! Jag ville gråta miljoner gånger igår, jag träffade handläggaren och det kändes som om hela mitt liv skulle gå under'. Jagvill gråta jag vet inte vad jag ska göra jag söker jobb det göt jag😭😭😭😰😭är så ledsen jag ser alla jobba, men jag får inget och nu har jag fått världens panik om jag inte får jobb inom tre månader eller till tre månader så är faktiskt mitt slut jag kommer ingenstans , vill gråta alla drömmar och vägar jag stängs, mina föräldrar trycker ner mig enormt, min självkänsla är lika med =0 mitt självförtroende är lika med=124764827363827272 miljoner procent bra. Jag bara undrar när får jag dö!?????? Jag måste leva för någon annan.... Men att inte hitta jobb är så konstigt just för mig? Hon bara du har inte erfarenhet bara lite där och där????? Alltså va??? Hon var elak jag hoppad inte jag får träffa henen igen efter tre månader ustn stt jag går jobb😓😭😨😰😲SNÄLLA ESMERALDA OM DU SER om jag kommer få jobb inom dessa tre månader eller innan nyåret är slut snälla Es on du ser, jag vill gets jag kan inte leva såhär jag har knappt energi till något är så rädd jag trycks ner hela tiden, jag som är så glad och positiv med folk runtomkring mig😢😨😱😰😭😭😭😭😭

Svar: Det r just nu som du inte ska ge dig.. du ska ut och söka ALLT.... och et finns en god chans att det lyckas..kram :)
Esmaralda

67 Lilly:

skriven

Usch idag tycker jag lite synd om mig, har ont i öronen o halsen o allmänt trött 😁😁😁

Svar: Stackars dej.. du får krya på dej.. kram :)
Esmaralda

68 Maja:

skriven

Hei, jeg er norsk og heter Maja.
Jeg får ta dette på svorsk så du forstår hva jeg skriver.
Jag har en syster och en bror som har et behov for att prata med vår mor och far, hur dom uppplevde barndommen. Men barndom va ju lika dan, men dom tycker dom inte gjort nåt fel alls. Min syrra drack mycket i ung ålder och åkte långt från hemma for at gå på fest..hon va så ung. Och min bror skrek när han inte fick det han pekade på.. så dom tycker barndomen inte va trevlig.. jag mår illa for min mor och min far har det inte bra, og jag är så trøtt på det här.. jag är ochså separerad från min mann nu nysst, så jag orkar inte med det bråket dom kokar ihop. kommer det gå bra, eller må dom riva upp allt med roten for att det ska gå bra när dom ska ha den alvarspraten? Och går det bra med mig och min nya vän? Jag tänker på honom i allt detta, att han ska treffa min familj och inte bli trøtt på mig eller mina syskons mas... tack snälla om du svarar. Kram norske Maja.

Svar: Bry dig inte om hur syskonen hanterar detta.. de får göra på sitt sätt och du gör på ditt sätt .. även om man är syskon så har man olika bilder och minnen av barndomen... men det brukar sällan bli lyckat att anklaga föräldrarna.. kram :)
Esmaralda

69 G.H:

skriven

Hehe förstod att M.G skulle berätta om sitt party!! Oj vilket firande med tårta och presenter!!

Och stort grattis till Leif :) wow vilken resa ni kommer att få! Såg väldigt avkopplande ut:)!

Kram ☀️

Svar: Ja, visst är det väl underbart !! kram :)
Esmaralda

70 Life?:

skriven

Hej Es


Ser du något nytt på ingång i mitt liv?
kram

71 Emlan:

skriven

Grattis i efterskott fina MG :)!

Åh :), kommer maken min få detta jobbet?
Kram till dig och MG <3

72 Tisa:

skriven

Jag känner mig så ensam på senaste tiden. Tror du att det förändras snart?

73 Desp:

skriven

Du är så söt mg!


Usch hemsk dag igår jätte mycket panik aggression elak det nör jag träffade hon handläggaren! Jag ville gråta miljoner gånger igår, jag träffade handläggaren och det kändes som om hela mitt liv skulle gå under'. Jagvill gråta jag vet inte vad jag ska göra jag söker jobb det göt jag😭😭😭😰😭är så ledsen jag ser alla jobba, men jag får inget och nu har jag fått världens panik om jag inte får jobb inom tre månader eller till tre månader så är faktiskt mitt slut jag kommer ingenstans , vill gråta alla drömmar och vägar jag stängs, mina föräldrar trycker ner mig enormt, min självkänsla är lika med =0 mitt självförtroende är lika med=124764827363827272 miljoner procent bra. Jag bara undrar när får jag dö!?????? Jag måste leva för någon annan.... Men att inte hitta jobb är så konstigt just för mig? Hon bara du har inte erfarenhet bara lite där och där????? Alltså va??? Hon var elak jag hoppad inte jag får träffa henen igen efter tre månader ustn stt jag går jobb😓😭😨😰😲SNÄLLA ESMERALDA OM DU SER om jag kommer få jobb inom dessa tre månader eller innan nyåret är slut snälla Es on du ser, jag vill gets jag kan inte leva såhär jag har knappt energi till något är så rädd jag trycks ner hela tiden, jag som är så glad och positiv med folk runtomkring mig😢😨😱😰😭😭😭😭😭

74 Lotta S:

skriven

Vad mycket festligheter och guldkant ni har, ni vet verkligen hur livet ska levas! Tänker jag rätt då jag tänker att jag borde släppa kontrollen mer, inte bry mig så mycket då jag tycker det är som förgjort med allting? Att det egentligen inte går att ha sån kontroll som jag vill ha, att det ordnar sig med sjukdomar och pengar och pension och allt möjligt?? Eller vad gör jag fel?

75 F:

skriven

Provar igen 😊😊undrar om du ser oss åka på semester nästa månad med min syster o dotter kram

76 Maja:

skriven

Tusen takk for fint och ärligt svar lengre uppe her. :) Ha en trevlig dag! :) <3

77 MollyD:

skriven

Hej
Tycker du att det skulle funka med en seans för mig igen. Gjorde en vid årsskiftet?
Är mycket orolig för att jag inte kommer hitta ngt jobb?? Vill jobba med förändring och utveckling, inte nödvändigtvis som VD. Har sökt några men kommer ihte ens på intervju. Vad gör jag för fel?? Vet att jag är oerhört kompetent.

Kram

78 Med kladdkaka runt mun!:

skriven

En elektronisk grattiskram i efterskott, MG!

Jag firar lite här på distans med kladdkaka till kvällsfikat..

Undrar lite kring vilka känslor som finns från Anders sida gällande mig? Han blottade verkligen sitt liv för mig nu senast, vilket han i normala fall inte brukar göra med folk.

Kram även på er andra icke-födelsedagsfirare ;-)

79 Adad:

skriven

Hej! Ser du om något kul sker under den nämaste framtiden? Finns der något att liksom se framemot och ser du isåfall vad eller inom villet område??

80 Riding solo:

skriven

Hali hallå!

Vilken fräsch mamma du har! Var bara tvungen att säga :)

Du E.. undrar så hur hösten ser ut på romansfronten, någon ny eller gammal flamma i sikte? Längtar lite extra.. Kram och grattispussa M.G från mig!


Svar: Tack.. ja hon fyller 84 nästa gång och är sannerligen pigg och fräsch :) Något åt det romantiska kan det mycket väl blir.. kram :)
Esmaralda

81 Lisa:

skriven

Härligt med kryssning!
Har en liten fråga: börjar tröttna på dejtingsidor, inget napp efter tre år, inte ens en dejt. Så jag undrar om jag träffar någon IRL istället ?
Vänligen Lisa

Svar: Ja, det kommer du att göra... kram :)
Esmaralda

82 Ljuset:

skriven

Hej Es

När vänder det?

83 Cattis :

skriven

Grattis härliga underbara Mannabonne.

84 gunilla i Oxd:

skriven

Vilken fin berättelse du ger oss Mannabonne..O vilket party du fick att mamma o pappa!!!

Min fina kille heter Frasse o är 5 bast.. lite äldre än dig, men samma storlek. Ni är riktiga snyggingar båda två, akta dig så det inte kommer en massa tjejer o springer efter dig!

Hälsa mamma o gratta till den härliga kryssningen, wow vilken härlig present farsan fick!!

Bamsekram fr Gunilla o FrasseBus i Oxd

85 Olivia:

skriven

Hej

Hur stor är chansen att jag möter kärleken i år?
kram

86 <3:

skriven

Älskar när MG bloggar. Vilket kalas du fick killen sitta vid bordet med partyhatten på. Åtta presenter det var inte dåligt. Grattis igen i efterskott🎂 Min lilla hund får ha kalas med när han fyller år med egen tårta och massa presenter. Ska jag se till och vara hemma och gå ut när M E kommer till stan det är om några veckor. Blir det en liten flingor tror du ? Är jag som luft för honom eller förväntar han sig att se mig ?
Kram
💜💜💜


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: