Krigarkvinnorna i min trädgård....

Det står två amazonkvinnor här utanför mitt hus och vaktar.

Riktiga krigarkvinnor.

De har varsitt svärd som dinglar från  breda bälten  och de är barfota.

Jag vet inte varifrån de kommit och jag vet inte varför jag har extra beskydd.

Förvisso är jag förkyld och  hostar och raspar och snorar – men det kan ju inte vara anledningen till detta eminenta besök.

De pratar inte med mig. Deras blickar möter min en kort stund och sedan vänder de på huvudet och tittar istadigt  rakt fram.

 //Det är lite av wonderwoman över dem.. i dubbel upplaga //

Någonting är på gång. Något ska hända. Något som gör att de anser mig behöva deras skydd

Jag ser inte vad eller när… så jag får ta det som det kommer.

Det är inte säkert att jag alls märker något… om de rycker  in innan INNAN katastrofen är ett faktum, ja då kanske jag sover bort hela denna happening.  Och det är kanske bäst.

 

Jag minns en annan gång när jag hade de två på besök.

Det är många år sedan nu och de har inte åldrats ett dugg. 

Den gången stod de på parkeringen när jag jobbade sent  och när jag gick mot bilen såg jag dem tydligt.. i närheten av min gamla Folka. 

Det var en mörk och kuslig parkering.. inga  vidare gatlyktor och det här var en mörk och blåsig höstkväll. 

Ett gäng kufiska killar kommer emot mig… jag som normalt sett aldrig är rädd för andra människor… vittrade fara direkt jag såg dem.. stor och allvarlig fara men det var försent att försöka springa därifrån. 

 

 De hojtar och skriker och en av dem skyndar på stegen mot mig och då händer det.. han snubblar över sina egna fötter…. han ser naturligtvis inte kvinnan som står framför honom med svärdet  i högsta hugg som pekar rakt mot honom. 

Jag tror han bröt foten eller benet. Han skrek rejält. Det var en osannolik skada  med tanke på fallet.   Jag smet in  bilen och de andra grabbarna slöt upp kring den fallne.

 

Och nu står kvinnorna här igen… utanför mitt hus… och jag undrar vad som ska ske !

Kanske får jag aldrig veta …

Jag  är förkyld som en iller… men idag ska det handlas tre av de största kalkonerna till   julbocksfesten på  lördag.

Kram & kärlek

 

Vill du få en personlig och omfattande spådom  där du får ställa alla dina frågor ?

Då ska du maila mig och jag mailar info tillbaka till dig som du kan läsa igenom innan du beställer din spådom/seans.

Maila: [email protected]

1 Michaela:

skriven

Men huu vad otäckt! Det hade skrämt mig! Men hoppas att inget allvarligt händer! Gick inte att kommentera igår men .... krya på dig!! Låter som en rackans förkylning det där :/

Själv har jag haft resfeber i natt. Att jag aldrig lär mig. Tröttsamt. Hoppas allt går bra i alla fall. Kram!

Svar: Jadå, allt kommer gå fint :) kram
Esmaralda

2 Ester:

skriven

Hej!

Får jag snart ett nytt jobb?

Kram och krya på dig!

3 Livet:

skriven

Krya på dig! Oj oj oj vilka härliga krigarkvinnor som beskyddare🙏💪.. och som dom gör det på.. karma!!
Nu får vi verkligen hoppas att det inte händer något som du är medveten om. Vi behöver dig!! du är så värdefull💕.

Hur ser det ut på arbetsfronten kommer jag att byta fr min nuvarande plats till något annat. Står inte ut där jag nu är, kommer att bli sjuk att vara kvar. Kram

Svar: Ja jag ser dig byta och du bör ta tag i det snarast.. kram
Esmaralda

4 Jossan :

skriven

God morgon!

Om 1 vecka är det sista dagen med lektioner sen är det skolavslutning. Det kan jag säga att jag behöver.

Jag hade velat ligga kvar i sängen nu till jag får lov. Men bara att bita ihop.
Jag drömde om mitt ex Igårnatt. Något säger att jag borde skriva till honom.. varför?

Nu ska jag fixa mig
Kram

5 Sus:

skriven

Hej
Hoppas inget läskigt händer....
Här får det gärna höna något kul....
Love sus

Svar: Det gör det också... i det lilla men trevligt i alla fall.. kram :)
Esmaralda

6 Ullegull:

skriven

Skönt att du har beskyddare men jag tycker det känns lite oroväckande att du behöver dem...

Kommer min särbos exfru någonsin gå med på att dela upp julafton så vi också får fira jul med hans barn? Hon vill ha det på sitt sätt och bryr sig inte om varken barnens eller särbons vilja.
Kommer jag riskera att förflyttas till annat kontor i och med omorganisationen, eller finner jag ett nytt arbete?


Svar: Ja, det tycker jag också... man undrar ju ! Så småningom ändras det... och delas upp, som barnen kommer att vilja... kram
Esmaralda

7 Skrållann:

skriven

Hej!
Plötsligt kände jag mig riktigt ambivalent gentemot din förmåga. Var riktigt rädd om dig...
Min gamla vän fick jobbet och jag är otroligt glad för hans skull och hoppas innerligt att det ska bli bra;)
Nu har jag dragit igång vår badrumsrenovering som vi har pratat om i över 15 år. Pratat med en snickare som kommer nästa vecka. Jag är förvånad över mig själv och funderar på varför jag gör detta nu samtidigt som jag ifrågasätter mitt och min mans äktenskap. Ingenting har ju hänt på mängder med år och han har sagt att jag ska ta tag i det men det har jag inte gjort för jag tycker det har varit något gemensamt vi skulle göra men nu gjorde jag det utan att vi pratat om det på länge. Vad sätter det för tankar i hans huvud?

Kram❤

Svar: Bra att du satte igång det hela.. det handlar ju inte bara om badrum utan om att du växer i sig själv.. vilket mannen ser.... kram :)
Esmaralda

8 <3:

skriven

Krya på dig kära Es.
Finns det ngt intresse hos P ? Ska jag skriva så han förstår eller låta bli ? kanske måste vara lite mer tydlig mot honom.
Kram
💗💗💗

9 Blå:

skriven

Hejsan. Tror jag har tappat bort min talisman, eller rättare sagt så har jag tappat den. Jag såg den senast igår kväll så den är någonstans här hemma. Ska leta efter den mer noga när jag vaknat till. Ser du om den kommer fram? Kram

Svar: Ja det ser ut som om du hittar den.. kram
Esmaralda

10 Helena Ir:

skriven

Skönt att de finns,de där ståtliga kvinnorna!

Tror du kärleken kan komma i min väg,nästa år?

Önskar dig extra energi och stort krya på dig!

Kram :)

Svar: Visst kan kärleken komma nästa år... chansen finns.. kram
Esmaralda

11 Virrhönan:

skriven

God morgon!

Skönt med beskyddare men lite läskigt att inte veta vad som kommer hända, OM det kommer hända. Usch, bara en tanke som slog mej med tanke på alla inbrottsförsök som görs hos folk nuförtiden. Här i närheten ringer de på de gamlas dörrar och lurar till sej kontanter och smycken och allt möjligt. Fruktansvärt!! Trist med din sjuka, hoppas verkligen du blir bättre till helgen, är det MG som smittat?
Här behövs verkligen lite uppmuntran för det har varit förfäligt tråkigt nu ett tag och. Tänker kärleksbekymret på mej nåt och är han öppen för nåt skoj tror du? Saknar han våra pratstunder?
Krya på dej nu och försök att ta det lite lugnt. Kram

12 Susan:

skriven

Låter ju både läskigt, galet o underbart me det besöket...va rädd om dig!

Känner mig full av energi o glädje, redo för kärleken... hoppas det märks o att det leder till att ngn speciell person oxå snart e redo för att ta sig utmaningen att träffa mig😇

Kram

13 Skorpan:

skriven

Wow vilket beskydd, men till vad kan man ju undra? Inte till förkylningen i alla fall. Kör försiktigt!

Själv halkade jag omkull idag på väg till jobbet o hel.. vad det gjorde ont. Föll naturligtvis på den svagare handen o det är lagom så kul. Blev kanske så äcklad av den råtta som låg död där på vägen. Nån hade satt en cigarett där till dens mun o då kan vi väl anta vad den dött av ;).

Skulle behöva nåt upoiggande, nåt på kommande Es? Är så trött o håglös..

Krya på dig!
Kram Skorpan

14 Hmm:

skriven

God morgon nu har jag drömt igen om kärlek jag hade på högstadiet. Att vi var tillsammans nu fast jag fick smyga med det? Jag förstår inte varför han dyker upp i min dröm då o då fast det är över 20 årsen det var? Vad kan det betyda?

15 Solstjärnan:

skriven

Hej😊

Hoppas att de beskyddar dig lika bra som förut.
Du verkar ta det hela relativt lugnt , säkerligen för att de kommer nog att fixa det hela.Du vet 😊

Undrar om de följer med dig vart du än går.

Nu gäller det att ta det lilla lugna, vila , dricka varmt så du kommer på fötterna igen.
Krya på dig! 😊

Kram Solstjärnan 🌟



Svar: Jag tror inte de följer med,.. det verkar som om de vakar härifrån.... och det känns fullt tillräckligt.. tack för hälsning.. kram :)
Esmaralda

16 Alka:

skriven

Hej Esmaralda.
Wow undra vad som ska ske. Är så glad att de beskyddar dig.

Es, nästa flytt blir fet inom samma stad eller till en annan stad? Blir den med en kärlek?
Kram

17 åsa:

skriven

Hej E!
Oj då!det var både fint o överraskande.

Behöver din hjälp . Sa igår nej till ett möte hos mig med två nära i fam. men dom vill ändå komma nästa v för stödja. men jag vill göra mina övningar o andas ta det lugnt o bearbeta på mitt vis. det är snällt men det var från början den ena som skulle komma sen dök bara den andra upp o ska vara så redig. känns som hon gör det så stort av det som hände med ett annat bråk som jag tidigare nämnt. tror att den ena har dåligt samvete för att hon ej vill umgås i fam o plötsligt ska komma objuden o rädda mig. o den andra kommer ikläm . vad ska jag svara jag skrev till den andra att tack för omtanken men nej tack är på gym nästa v o vill ta detta i på mitt sätt. hon som jag ville komma de har väl prata ihop sig o tyckte det va synd o att min ångest liggat länge o kommer upp nu.o att det är synd att jag inte tar emot deras hjälp nu . va fan både arg o stressad nu. vet väl att det är omtanke men låt mig va. den andra ork jag inte med nu kommer dom att låta mig vara så jag kan få lugn el att den andra är det något så hör jag av mig iallafall till den ena. hjälp mig snälla m svar kram Åsa

18 F:

skriven

Vi åker nästa vecka på semester. Kan du se hur resan blir? Kram

19 Mumlan:

skriven

Hej Esmaralda.
Lite kusligt vad ska de vara som ska hända. I vilket fall behöver du nog inte vara rädd med dessa med dig. Jag skrev att jag vill attt vi förlovar oss och jag menar det.

Men hur tog han det? Blev han glad? Tog han det på allvar och kan se det själv också?
Kram

20 Rebecca:

skriven

Nej va obehagligt, hoppas det inte är något allvarligt. Men skönt att ha skydd i alla fall. Hoppas jag att jag har när det behövs :) kram på digoch krya på dig

Svar: Tack och ja, du har också mycket gott beskydd.. kram
Esmaralda

21 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Tur att du har beskydd, även om det känns lite otäckt att det ska behövas.

På tal om krigarkvinnor så var jag på bokrelease i lördags för boken "Kvinnliga krigare och andra banbrytande kvinnor på medeltiden" Det är en vän som har skrivit den. Jag har börjat läsa och den är mycket intressant.

Kram ThereseC

Svar: Grattis till författaren, säger jag då.. kram :)
Esmaralda

22 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.
Barnets pappa har lovat att om det är så att vårt barn ska träffa hans nuvarande tjej så säger han till mig först. Det har han lovat och än så länge så har de inte träffats.

Kommer han att hålla dem orden?
Går de framåt i deras relation och kommer de flytta ihop?
Kram

Svar: Ja, det kan bli seriöst mellan dem... men än så länge är det osäkert.. kram
Esmaralda

23 Mim1:

skriven

Hej!

Men så otäckt. Bra att du har beskydd. Hoppas att jag också har någon form av beskydd fast jag kan ju inte se som du gör.
Känner mig trött och nedstämd. Kommer jag att må bättre snart åtminstone lite piggare??

kram

Svar: Du kommer blir pigg o glad igen, ingen tvekan.. kram :)
Esmaralda

24 W:

skriven

Jag hoppas att de båda krigarkvinnorna ordnar upp det även denna gång.

Här är det inte alls bra med en mamma på intensiven, skallbensfraktur och hjärnblödning efter ett fall.

Hur i all världen ska detta gå? Kommer hon upp på sina ben igen?

Kram till den som vill

Svar: Det känns som om det avgörs under de närmaste dagarna... jag tar mamma med i min healing ikväll... stor styrkekram !!
Esmaralda

25 Kristin:

skriven

Så bra at du blir passet så godt på. Du er viktig for mange, kjære Esmaralda, så ta godt hand om deg selv.
Håper du blir fort bra av din forkjølelse.
Jeg ønsker deg en riktig god bedring.
Styrkekram <3

Svar: Tack snälla :) kram
Esmaralda

26 Smöla:

skriven

Är det shanti som har gjort inverkan så exet har flyttat? Är de hon som gjorde att jag gick med i Viktväktarna? Jag känner liksom inte av henne så har svårt att ta in..

Svar: Ja här har hon helst säkert haft ett finger med i spelet.. ibland märker man bara det hon gör och inte henne själv.. kram
Esmaralda

27 Otur:

skriven

Hej!

Jag köper Askorbinsyra i matbutiken och blandar 1 tsk med vatten och dricker varje dag. Stoppar förkylningen.
Kommer jag att få lite tur snart som leder till en bra förändring??

kram! krya på dig.

Svar: Tack för tips !! Ja, det kommer att vända och snart märker du de första tecknen.. kram
Esmaralda

28 Zita:

skriven

Hej! Esmarakda
Min fråga tror du jag får en okej nyårsafton? Kanske åker upp till mina syskon och Mamma som bor på fastlandet om vädrets makter tillåter Kram 😃✨

Svar: Ja det tror jag blir bra.. bara du inte har överdrivna förväntningar.. då blir de svåra att infria.. kram
Esmaralda

29 Liverpool:

skriven

Hej Esmaralda
Jag fick jobbet i Dalarna,Nu ska jag bara hitta en lägenhet ser du om jag hittar något omgående?

Svar: Ja, ta första bästa och sedan har du tid i lugn och ro att hitta något som du verkligen vill ha.. kram
Esmaralda

30 Å M K :

skriven

Hej,
Skönt att ha så stabilt och starkt beskydd. Hoppas det går obemärkt förbi. Skulle du märka av vad det rör sig om måste du berätta för oss 😊
Jag har fått ett bra svar på mina prover och undersökningar. Mår bättre och hoppas på en sjukskrivning en bit in på nästa år. Vilar och försöker tänka till hur jag inte ska stressa framöver.
Längtar efter ett förhållande och en ny väg jobbmässigt. Behöver så väl en förändring.
Kan du se något?
En resa är bokad i alla fall. Det kom hastigt och lustigt 😊 All inclusive för första gången. Turkiet också för första gången!
Btw.. se filmen ”All inclusive” så jäkla rolig 😂
Kram

Svar: En förändring till det bättre kommer.. du gör val som är bra för dig... kram
Esmaralda

31 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Var försiktig när du kör...men det reder sig nog med dom två damerna till hjälp

Här verkar Moses tagit sig i kragen och dricker inte alls lika mycket som han gjorde innan veterinärbesöket !

Här skickar vi dig stora kryapådig Kramen
full med djurhealing från oss alla <3

Kram Anki med flock

Svar: Tack snälla ni :) Kram
Esmaralda

32 Jessica:

skriven

Es,
nu är jag väldigt arg och känslomässigt frustrerad.
Den här killen jag var väldigt intresserad av för ett tag sen, han träffade jag i förrgår av en slump så det var inget planerat. Och innan jag glömmer, han har en tjej nu,
MEN när såg mig så beteer han sig som om han skulle va typ helt dödförälskad i mig, jag ser liksom hur han blir nervös när han tittar på mig.
Men varför fattar jag inte. Han har en tjej redan liksom, varför skulle han vara förälskad i mig för? Är han inte lycklig med henne eller vad? hjälp! vad känner han för mig? Vad vill han ska hända mellan oss? Vad känner han för sin tjej? jag behöver verkligen hjälp.

Kram

33 Mg:

skriven

Hej!
Möter jag min soulmate 2018?
Kram!

Svar: Chansen finns.. kram
Esmaralda

34 M:

skriven

Huh tur att du har dem! Har vi alla sånna beskyddare?

Har A kvar känslor för mig?

Kram

Svar: Våra beskyddare är individuella och ser olika ut.. kram
Esmaralda

35 Birgitta:

skriven

Hej!

Va spännande med krigarna.

Imorgon åker jag och mina två barn till Kanarieöarna, det ska bli såååå skönt, för tillfället har vi -30 grader så värmen är välkommen.

Kommer resan att gå bra?
Tar med min Talisman för extra beskydd 😊.

Stor KRAM o krya på dig!

//Birgitta

Svar: Resan kommer gå fint.. ha det nu riktigt gott.. kram :)
Esmaralda

36 Vv<3:

skriven

Hej

Varför skriver a inte till mig mer??

Kram!

37 Termobyxan:

skriven

Obehagskänsla deluxe..

I detta läge hade jag nog velat va omedial å strutta omkring i hemmet utan att känna minsta anledning till oro. Tur att du har trygga vakter som visat prov på hjältemod tidigare.

Förstår att de "återanställts" av andra sidan :-)

Nu närmar sig helgen. En frisk sådan för mig, å roligheter inplanerade. En ny vänskapsspaning har gjorts och hon verkar komma på samma tillställning som mig på lördag. Kul! Undrar om detta kan bli en riktigt bra vän Es, vad säger din känsla om utvecklingen?

Krya på dig kramen! 💖

Svar: Visst kan det gro en vänskap.. kram :)
Esmaralda

38 <3:

skriven

Krya på dig kära Es.
Finns det ngt intresse hos P ? Ska jag skriva så han förstår eller låta bli ? kanske måste vara lite mer tydlig mot honom.
Kram
💗💗💗

39 Liten C :

skriven

Krya på och hoppas förkylningen släpper 🙏..
Ååå SÅ gott med kalkon 😋!

En fråga kommer han att sakna mig idag när jag inte kom som jag brukar vid lunchen ?

Svar: Ja, han märker att du fattas... kram
Esmaralda

40 Sus:

skriven

Hej
Härligt....
Hua vilken arg människa....
Fixar jag de...
Love sus

41 Susanne Amalia :

skriven

God Morgon..
Beskydd är det bästa man kan få.. 💕
Härligt att du har dessa Amazonkvinnor..
Då behöver du inte vara rädd..

Jag läste om änglar häromdagen och fick en lektion om skuld och skam.. Intressant. Hur man kan hitta dessa ha!! texter.
Och i går skulle jag googla lite på hypertomi och hypotalamus och skrev vuxen i slutändan och inte vart de någon kropps temratursänkning för jag kom in på en sexssight.. Ja det är intressant det där med datorer och cyber space..😊

Fråga: jag längtar efter en härlig upplevelse med den mannen jag fikade med häromdagen.. Han har bjudit mig till Österike på skidsemester. Kan du se om det blir bra?

Nu önskar jag er en alldeles speciell Kalkon dag.. Med gott resultat i ert letande. Kärlek kramar och ljus 🔅




Svar: Ja, i datorn kan man hamna precis vart som helst :) Det kan strula med inbjudan till Österrike... det MÅSTE inte strula.. men var i alla fall beredd... kram :)
Esmaralda

42 S+shima:

skriven

kära Es! när kommer graviditeten för mig ? hur snart blir det hur många månader??kram

43 Jag:

skriven

Modiga lojala krigarkvinnor som skyddar dig, vilken trygghet de skänker dig. Livet förr var inte enklare att leva men mindre komplext än idag, vi lever mer i huvudet än i kroppen idag, längre bort från våra inre ljus vilket gör oss rastlösa. Vad kommer rota mig? Dröjer det några månader till innan det lilla livet vill rota sig i mig och blir 2018 ett ljust år för min lilla familj?

44 Shirin:

skriven

Krya på dig fina esmaralda!!

Snart är det nytt år! Tiden går så otroligt fort känner jag och mycket har hänt under 2017 i mitt liv, har haft de bästa dagarna i kort liv men även gått igenom de värsta dagarna i livet under året.

Hr blir det nya året för min del? Något särskilt att se framemot eller som kommer ske, både bra o dåligt

Kramar

45 Adad:

skriven

God morgon alla!

Esmaralda när tror du att jag möter den rätte för mig? Var/hur möts vi 😀
Stor kram o krya på dig

46 Adad:

skriven

God morgon alla!

Esmaralda när tror du att jag möter den rätte för mig? Var/hur möts vi 😀
Stor kram o krya på dig

47 Lydia💕:

skriven

Oj va rädd jag skulle bli nu imorgon ska jag ut på bra länge är lite rädd för det men hoppas det ska bli kul och hoppas man träffar roligt folk ute
Tycker du jag ska ringa han jag småpratar lite med känns konstigt när man inte har träffats utan bara har chattat knäppt?
Lydia💕

Svar: Visst kan du ringa.. kram
Esmaralda

48 G.H :

skriven

Hoppas på fortsättning på detta inlägg ... 😬



Undrar om jobbet jag har ,,,, hur kommer det bli ,,,, det känns inte hundra just nu! Kommer det bli bra, eller kommer jag sluta och hitta något bättre? Eller är det bara jag som är kinkig 😬

Kram:)

Svar: Du hittar något annat.. kram :)
Esmaralda

49 AnnaK:

skriven

Usch vad otäckt! Men skönt med det extra beskyddet 😊

Vaknade efter en jobbig natt med en gigantisk överläpp! Kliar inte och gör inte ont så verkar inte vara allergi. Hoppas verkligen det ger med sig. Ser ut som jag har sprutat läppen full med silikon......en riktig anknäbb! Drömde om en envis geting har jag för mig men kan ju inte haft en i sovrummet som stuckit mig. Skumt.

Krya på dig Kram 😊

50 Shirin:

skriven

Hr blir det nya året för min del? Något särskilt att se framemot eller som kommer ske, både bra o dåligt

Kramar

51 en_mormor:):

skriven

Men din stackare! Är det nån som fixar julbocksfest snorförkyld så är det du! Avundas din fixarglädje!

Drömde om dig inatt Es! Vi va på nåt slott/museum o jag skulle bli spådd men det va inte du som spådde mig utan en lång gänglig man som satte sig på huk mellan statyer o mediterade o sen gav svar. Jag vet inte vad jag frågade o vad han svarade men när han var färdig kom han fram med en bukett inlindat i grönt papper o säjer - Ja, det här är väl uppenbart vad det är för nåt? o ger den till mig.

Han frågar oss vart vi ska efteråt o jag säjer att du o jag ska på varsitt håll, så vi kan dela upp blommorna. Fick en känsla av att han menade typ att vi kunde ge blommorna till nån som fyllde år, för att han trodde vi skulle på kalas...

Konstig dröm..

Ha det gott o krya på dig! Är det MG som smittat tro lille snörvelnosen.
Nu blir det snart Familia o jag hoppas jag hittar en snygg jacka.

Så tycker jag att vi här skickar lite må-gott-healing till Es!

KRAAMAR <3 puss på avtorkad MG :)

Svar: Ja ibland begriper man ingenting av sina drömmar... jag tror dock inte att blomman i din dröm var det viktiga utan det var någonting som mannen sa.. försök minnas... ha det bra på Familia o hoppas du hittar jackan :) Kram
Esmaralda

52 Lenafena:

skriven

Vilket beskydd du har! Människor har vänt sig till mig ibland om dom varit skraja. Har agerat bodyguard....haha är ju 180.....kanske en krigarkvinna själv..... ! Spännande att få läsa vidare i bloggen. Jag väntar ovh väntar och väntar på positiv förändring för min egen del. Segt det här.....

53 Shirin:

skriven

Frågan som jag alltid ställer, både i mina seanser och i bloggen. Min kära soulmate! När sker vårt möte? Ser det ut att dröja flera år till eller kan det ske inom den närmaste framtiden? Känns som att jag väntat och längtat i evigheter.❤️❤️ Kram

Svar: Jag ser inga hinder så du kan träffa honom närsomhelst.. det kan ske i morgon men det kan också dröja ännu en tid.. kram
Esmaralda

54 Anonym:

skriven

Frågan som jag alltid ställer, både i mina seanser och i bloggen. Min kära soulmate! När sker vårt möte? Ser det ut att dröja flera år till eller kan det ske inom den närmaste framtiden? Känns som att jag väntat och längtat i evigheter.❤️❤️ Kram

55 F.u:

skriven

Något nytt på väg in i mitt liv du kan berätta om som är bra o spännande.

56 Adad:

skriven

Esmaralda när tror du att jag möter den rätte för mig? Var/hur möts vi 😀
Stor kram o krya på dig

57 Shirin:

skriven

Snart är det nytt år! Tiden går så otroligt fort känner jag och mycket har hänt under 2017 i mitt liv, har haft de bästa dagarna i kort liv men även gått igenom de värsta dagarna i livet under året.

Snälla hur set det nya året för min del? Något särskilt att se framemot eller som kommer ske, både bra o dåligt

Kramar

58 Shirin:

skriven

Snart är det nytt år! Tiden går så otroligt fort känner jag och mycket har hänt under 2017 i mitt liv, har haft de bästa dagarna i kort liv men även gått igenom de värsta dagarna i livet under året.

Snälla hur set det nya året för min del? Något särskilt att se framemot eller som kommer ske, både bra o dåligt

Kramar

59 Noura:

skriven

Bästa Ezmaralda, var/ är M den rätte för mig eller har jag ännu inte träffat honom, min stora kärlek?

60 Anonym:

skriven

Bästa Ezmaralda, var/ är M den rätte för mig eller har jag ännu inte träffat honom, min stora kärlek?

61 Hmm:

skriven



God morgon nu har jag drömt igen om kärlek jag hade på högstadiet. Att vi var tillsammans nu fast jag fick smyga med det? Jag förstår inte varför han dyker upp i min dröm då o då fast det är över 20 årsen det var? Vad kan det betyda?

62 ??:

skriven

Kommer det nya stället som öppnar påverka oss negativt?

63 F:

skriven

Vi reser nästa vecka hur ser det ut ❤

Svar: Det ser riktigt bra ut.. kram :)
Esmaralda

64 Vimla:

skriven

Hej Esmaralda.
Är han beredd att släppa taget om mig helt?
Hur ser möjligheten ut att han tar steget att de blir seriöst mellan oss?
Kram

65 Fråga:

skriven

Esmeralda jag går o oroar mig för vår verksamhet. Vi kommer ha stängt för semester, kommer det påverka oss negativt mycket när vi kommer tillbaks?

66 en_mormor:):

skriven

Tack för svar! Ska försöka klura på drömmen, men kan i nuläget inte komma ihåg nåt mer. Fanken oxå :)

Prosit! o KRAMM

67 Mimi1:

skriven

Hej!

Vilken tur du har som får ett så bra beskydd. Ser du om jag också har något beskydd?

kram

68 Mimi1:

skriven

Hej!

Vilken tur du har som får ett sånt bra beskydd. Ser du om jag också har något beskydd?

kram

Svar: Jadå, du har beskydd, bland annat ser jag två stora örnar i din närhet.. kram :)
Esmaralda

69 Mimi love:

skriven

Gud vad obehagligt:(tur att krigarkvinnorna finns nära dig iallfall & krya på dig.

Jag kom ihåg en gång när jag promenerade i skogen ensam och kom ut till en lekpark. Där en bit bort ser jag en stort gäng med bara killar. De får syn på mig och börjar röra sig mot mig. Jag blev livrädd men ville inte visa detta och det kom ett lugn över mig att jag skulle vända mig sakta och gå tillbaks utan att titta bakåt.Jag gjorde detta och det kändes som vägen aldrig tog slut, och inte en enda människa träffa jag på. Jag kände att jag hade en himla tur när jag kom hem och kommer aldrig gå ensam där igen.

ps: ser du mig bilda familj framöver
kram

70 Skorpan:

skriven

Nu måste jag fråga om det här med robot eller inte. Förstår att alla måste kruxa i rutan, men får ni, som jag, en bild bestående av rutir där man sen ska välja t ex de bilder där det finns en buss? Lite kustigt vad dom ympat in här på bloggen, tycker jag ;).

Fick oväntat besök av min ”chef” o det var ju uppiggande. Men är nog ännu också ute o cyklar i massor när det gäller detta jobb. O det tär på mig! Är det det som väckt mig tre nätter i rad kl tre på natten, eller är det nåt annat som händerjust då? Är lite trött ;)...

Hoppas du mår bättre nu o har orkat inhandla kalkonerna..
Kram Skorpan

71 Jula:

skriven

Hej Esmaralda.
Är något på ingång för mig inom kärlek? Kom in en man på jobbet ett sådan med en härlig energi, en sådan man jag kände direkt att jag skulle gillat. Men han skulle köpa present till sin flickvän. Många är upptagna som jag gillar. Ska jag nöja mig med något. Ser du om något inom kärlek är på ingång för mig? Blir det mer rullians under nästa år inom kärlekslivet? Känns som detta året varit så segt..
Kram

72 Christine:

skriven

Tycker inte alls det verkar läskigt utan säkert och behagligt för dig att se och veta att de finns där! Hoppas jag har nåt liknande som vakar över mig med :).
Ser du nån kärlek i mitt liv? Oj så många gånger jag har frågat. Oj så många gånger jag har fått svaret; ja, snart! Snart borde liksom vara...snart, nu :).
Kram

Svar: Fokusera på det viktigaste att du tillhör inte dem som blir utan kärlek.... kärleken kommer utan tvekan men det är svårt att säga när... kram :)
Esmaralda

73 Helena Ir:

skriven

Tack för svar :)
Kram :)

74 Ghostwriter :

skriven

Jag drömde en blandad dröm som överlag handlade om känslor.

Jag gick över en stor gräsmatta, det var vackert och lockande. Jag kände mig jättevacker och jag anade att min soulmate var alldeles i närheten. Jag försökte därför le som bara jag ler, så han skulle se mig. Sedan var jag i ett hus, tomt och i gammalt stuk. Nya drömmar kom efter varann undet hela sömnen.


Hade denna dröm någon betydelse? Dock kändes det inte som en av mina sanndrömmar.



Krya på dig!! Och hoppas de skyddar dig ordentligt. Kanske de bara kommer till dig när det gäller "fysiska" händelser? Eller så kanske du måste va försiktig nu när du är sjuk.




Kram

75 Fanny2:

skriven

Vad obehagligt... Tur att de är så starka och har visat att de kan skydda dig.

Kram och krya på dig, Es. 💜


Svar till ghostwriter (70) igår:
Jag såg inte ditt svar förrän väldigt sent igår. Tyckte det var så synd att så många kommentarer försvann och förstod att du behövde lite extra omtanke och kärlek. Blev så berörd av ditt svar och tack själv för att du tog dig tid att svara till mig igen då jag aldrig hann se det första svaret. Det värmer verkligen och jag hade inte förväntat mig det. Jag tycker att din inställning är helt rätt och förstår att du inte vill lägga skulden på någons axlar. Det gör ingen gott att vara arg över något som inte går att ändra på även om myndigheter borde ha tagit sitt ansvar.

Jag tycker verkligen att du förtjänar något bättre och hoppas innerligt att du kan omge dig av människor som respekterar och älskar dig. Vad glad jag blir över att vara med och ge dig mer mod och styrka. Läser gärna din bok när den kommer ut.

Tack för de goda tankarna och kram 💜

76 Milla:

skriven

Hej, det låter farligt men bra att du har beskydd. Hur kommer julen bli med mina tre barn, ensam och skild med dem, första julen. Kommer pengar räcka till julklappar och hur ska jag tänka, blir lite stressad och är ju sjukskriven. Blir det arbete i januari igen? Min rehabkordinator är konstig tycker jag.

77 F:

skriven

Något nytt på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

78 Berg :

skriven

Men vad häftigt med krigarkvinnor!
Sådana skulle man ha och ge sig ut med! Strida lite för det man vill ha, tycker inte saker och ting går riktigt min väg med barnen. Vet inte om jag ska nöja mig och finna mig i hur det är, eller om det går att påverka. ? Tycker jag gjort vad jag kan, och hoppas Shanti gjort detsamma.

Svar: Kanske du får acceptera att det inte helt går din väg.. det blir bra ändå... kram :)
Esmaralda

79 Tisa:

skriven

Vi har så roligt när vi ses, men varje gång blir det fel. Han blir en skitstövel och vi hörs inte på flera månader. Han är egentligen osäker och världens snällaste. Skulle det gå bra om vi sågs igen?
Kram

Svar: Ja ett tag men sen skulle det vara kört igen.. kram
Esmaralda

80 W:

skriven

Tusen tack snälla Es, jag uppskattar det verkligen!

Kram till den som vill

81 Jennifer:

skriven

KRYA PÅ DIG FINASTE ES och KEEP SAFE!!!

Är världen påväg att bli helt galen...? Ännu galnare än vad den redan är? Kan inte någon stoppa dendär dåren TRUMP? Hur kommer det att gå? Kommer han att lyckas starta nya krig? Kram

Svar: Ja, han är skrämmande den gubben... han kan ställa till med en hel del men som tur är finns det kloka människor runt honom som stoppar det värsta.. kram
Esmaralda

82 Hemliga H:

skriven

Åh vad jag tycker om killen jag träffar och han säger att han känner desamma.. Kommer det bli vi två? Jag menar då seriöst ?😊

83 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Fortsätter mitt kärleksliv att vara såhär dött?
Kram

Svar: Nejdå, inte alls.. kram
Esmaralda

84 Boudica:

skriven

Oj vilket försvar du har! Hoppas inget allvarligt händer (eller att de åtminstone lyckas leda iväg det värsta!)
Du har även nämn för mig att jag har starkt andligt skydd.

Förkylningar faller jag sällann för och nflunsor ännu mindre, men vill råda dig att lägga till lite zink i din förkylnings-cocktail, för att stärka immunförsvaret!

Riktig förvånad idag på morgonen, det skulle vara rätt varm dag, så kollar jag ut och det är vitt! men det försvann ju kort efter.

Men mitt humör (mina hormoner?) är dessvärre inte med mig idag, känner mig irriterad, slö, ansträngt mig så mycket att hålla mig i schack och inte explorera ut på stackars oskyldiga människor, jag klarade mig hela arbetsdan!

Men imorgon är det julresa med jobbet som gäller, just nu är jag inte riktigt på partyhumör, känner mig nästan för att dra mig ur, men det kan jag ju inte göra!
Kan du kanske se nåt om denna lilla resa, nåt som möjligen muntrar upp mig? Nåt glädjande?

Kaffet väntar! Luktar så gott! Så nu dags för en lugn stund med kaffet, sen stressa för att hinna med mat, handla och laga, ett HIIT-pass (vilket jag känner att jag behöver för humöret) och packa, och tillslut en dusch och falla i säng.
Vet ju inte ens vad jag ska ha på mig, mitt paket med nyköpta kläder har inte kommit än, bad pappa kolla imorgon men tvivlar på att det kommer då.

KRAM!

Svar: Vad trevligt med en liten julresa.. det kommer bli bra ! Kram :)
Esmaralda

85 Boudica:

skriven

Ooops för mycket babbel från mig så jag glömde hälsa att krya på dig och hoppas du mår bättre idag!

Kram! igen ;)

86 Budskap? Ghostwriter :

skriven

Jag drömde en blandad dröm som överlag handlade om känslor.

Jag gick över en stor gräsmatta, det var vackert och lockande. Jag kände mig jättevacker och jag anade att min soulmate var alldeles i närheten. Jag försökte därför le som bara jag ler, så han skulle se mig. Sedan var jag i ett hus, tomt och i gammalt stuk. Nya drömmar kom efter varann undet hela sömnen.


Hade denna dröm någon betydelse? Dock kändes det inte som en av mina sanndrömmar.



Krya på dig!! Och hoppas de skyddar dig ordentligt. Kanske de bara kommer till dig när det gäller "fysiska" händelser? Eller så kanske du måste va försiktig nu när du är sjuk.


Kraam

87 V:

skriven

Hej Esmaralda
Är han beredd att släppa taget om mig helt?
Kram

88 Missy:

skriven

Hej Es

Hur stor är chansen till kärleken i år?
kram

89 Naturvän:

skriven

Låter lite otäckt men förstår du litar på dina beskyddare. Allt gott till dig Esmaralda och hoppas du blir kry snart! Styrkekram till dig från naturvän

90 sippan:

skriven

Vad gott att veta att du har ett så starkt beskydd Es! Krigarkvinnor inte illa det! De verkar ju absolut veta var och när de ska ingripa. Du får berätta sen om du ser dem fler gånger och hur det går.
Kommer A och jag att bli ett par igen eller förbli goda vänner?
Kram & hoppas förkylningen släpper

91 EPM:

skriven

Gokväll du snuviga men ljuva.

Jag skulle också vilja ha några tuffa amazoner i min närhet ibland.
Så, nu har jag sökt jobbet, jag hat skickat in tentan och jag har rest mig upp... inte lämnat J bakom mig, men jag har plockat bort de saker i mitt liv som jag hängt upp på honom och känner mig lättad. En sida är ledsen och frustrerad men den sidan som har tillit och väntar tryggt i det är just nu starkare.

Julfest imorrn, blir det en bra kväll?
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: