Mimmi gästbloggar....

Dagens gästbloggare är : Mimmi

Hej

Jag har läst på bloggen att flera kommenterat sina nya Shanti talismaner

En tjej fick fast jobb dagen efter Shanti kommit och någon annan kände hur hon brände i handen och det började  hända grejor för de flesta.

Min Shanti kom sent och tillhörde  de som var lite  busiga.  Och hon är fortfarande busig.

 

Direkt som jag fick henne och tog henne i handen så  började hon rulla runt och jag tappade henne och hon rullade under min säng fast det är motlut åt andra hållet.

  Jag fick krypa in efter henne och där under sängen fastkilat mellan säng och vägg upptäckte jag mitt guldhalsband som jag saknat länge  och var så ledsen över.  Tack Shanti.  

 Sedan på kvällen infann sig en stark känsla av lugn i kroppen. 

Jag har ADHD och brukar aldrig känna detta inre lugn.  Känslan  är underbar. Och den har hållit i sig hela tiden  och är densamma nu i skrivande stund.

Jag kan inte fatta att Shanti kan ge mig det som inga terapeuter  någonsin har kunnat ge och då har jag sökt hjälp i olika former under 20 år. 

Jag är så tacksam att denna Shanti talismanen kommit in i mitt liv.

 

Jag gör också utmaningarna och i dag ska jag  knacka på hos min granne och lämna en påse kanelbullar när jag bakat.  Grannen är nyinflyttad och vi har knappt ens sett varandra. Det blir ett bra tillfälle till kontakt känner jag.

Jag passar också på att önska alla i bloggfamiljen en riktigt bra helg.

Kram

Mimmi

------------------------------------------

 

Du som vill ha en personlig och omfattande spådom  där du får ställa hur många frågor du vill... maila mig på:

[email protected] och jag mailar dig info om hur det fungerar

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Hur är det för mig på 2018 året. Kommer det blir bättre med allt?

Kommer det något positiv för mig nästa år?

Undrar om det kommer var något som speciell i 2018 året?

Ha det bra

2 Solstjärnan:

skriven

Hej 😊

Tack Mimmi att du delar med dig om din Shanti.
Tänk så den jobbat på och fått många saker fixat redan.
Låter härligt!😊
Du har all rätt att vara jätteglad minsann! 😊😊
Lycka till med din Shanti😊

Önskar dig och alla andra en fin helg!!🌸🌸

Kram Solstjärnan 🌟

3 Little miss piggy:

skriven

God morgon Es!
Jag undrar var 2018 bjuder på? Resa? Kärleken? Jobb? Några bakslag? Tusen tack i förhand! Kram 🐷

4 Little miss piggy:

skriven

God morgon Es!
Jag undrar var 2018 bjuder på? Resa? Kärleken? Jobb? Några bakslag? Tusen tack i förhand! Kram 🐷

Svar: Jag ser ingenting exakt men jag ser att bra ting händer under nya året... betydligt mer positivt än negativt.. kram :)
Esmaralda

5 Nj:

skriven

Härligt Mimmi👍😄.. och din utmaning klarar du galant🍩🍩☕️.
Har inte känt av min Shanti ännu.. men hoppas att hon verkligen gör något för mig💕❤️. Kram

Svar: Ja, det hoppas jag också men det känns verkligen så.. kram
Esmaralda

6 <3:

skriven

Vad fint Mimmi att Shanti passar dig.
Hur stor är chansen att den rätta P vill träffa mig ? Ska jag skriva något eller avvakta? Han är på resande fot nu.
Kram

7 She:

skriven

Hej.
Härligt Mimmi om inte häftigt hur talismanen uppför sig. Glad för alla de hjälpt.
Lycka till med grannen och bullarna tycker de är en fin tanke.

Es, kommer jag vara i ett förhållande igen? Kommer jag att leva det familjeliv jag drömmer om med en kärlek?
Kram

8 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Sonens vagn har försvunnit från förskolan. Ser det ut som om någon stulit den? Får vi tillbaka vagnen?
Kram

Svar: Ja det är inget misstag att den är borta... den kan komma tillbaka inom en vecka och gör den inte det, då får du räkna med att den är helt försvunnen... kram
Esmaralda

9 Rebecca:

skriven

Måste spara pengar till nästa talismankull! De låter som att de hjälper med mycket :)

Finns det någon som tycker jag är attraktiv? Kram ha en bra helg!

Svar: Ja en hel del tycker att du är attraktiv, jag kan inte peka ut någon speciell.. kram
Esmaralda

10 Anna E:

skriven

Är det min praktikplats som varit inne och tittat på mig? Funderar lite på om de kommer erbjuda jobb? Finns det en chans?

11 Vv:

skriven

Hej Esmaralda.
Finns de känslor från hans sida? Hur ser chansen ut att han satsar igen på mig?
Kram

12 Skrållann:

skriven

Hej!
Så härligt att läsa;)
Ser det ut som att jag kommer iväg på kalaset ikväll?

Kram❤

Svar: Ja den chansen är god.. kram :)
Esmaralda

13 Berg :

skriven

Kul att du berättar om din Shanti och hur du upplever den!
Min Shanti hänger med mig. Det ska bli spännande att se hur den verkar framöver. Jag känner mig i alla fall inte längre så modstulen, utan det har smugit sig in hoppfullhet. Jag undrar hur den kommer verka. Det är så mycket motstånd nu. Exet bråkar om det han kan. Hans flickvän som haft en del vettiga åsikter drar sig undan. Är de på väg att bryta?
Es, finns det något råd "där ute"?

Svar: Bara häng i.... det kommer bli så mycket bättre.... och du får kraft att göra sådant som du verkligen vill och som du vet är bra för dig.. kram
Esmaralda

14 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så roligt att få läsa gästblogg om Shanti Hon är tydligen en riktig sakletare oxå Lycka till med ditt nyfunna lugn Mimmi <3

Läste ikapp gårdagens sista inlägg vilket temperament Es :-) Ett otämjt lejon hade inte haft en chans Tur vi blir lugnare med åren...här har det kastats saker i affekt i yngre år...och ja det har alltid varit det manliga släktet som retat upp mig ...

Nollgradit med frost på marken och en trollsk dimma

Ha en härlig Lördag

Kram Anki med flock
Ps Visst är alla idolerna såå duktiga i år !

Svar: Ja, nu håller jag på alla idolerna som är kvar och det var sorgligt att Gemima åkte ut.. en så duktig tjej ,, men någon måste det ju blir.... Kram :)
Esmaralda

15 Jag:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer jag vara i ett förhållande igen?
Kram

Svar: Ja det kommer du att vara.. kram
Esmaralda

16 Majsan:

skriven

Jag blir så "kär" lätt o snabbt! Älskar glada människor o människor som får mig att skratta! Hur ska jag förstå när det väl är rätt? Jag har blivit så sårad det sista och vet inte hur jag ska kunna lite på mina känslor längre...o inte på någon annan heller för den delen...

Svar: Du märker när det är rätt... när du får den respons tillbaka som du önskar och när du får de goda energierna.. när det kommer också från honom och inte bara från dig.. kram
Esmaralda

17 Milla:

skriven

Hej, min Shanti kom i tisdags men på onsdagen började jag känna mig arg, det var på kvällen o var det sedan i två dagar. Den är laddad med energi och kärlek. Varför är jag så arg? Jobbigt!

Svar: Det här är något som kommer upp till ytan.. det är bra... det är en känsla du behöver ta tag i och bearbeta... tänk efter varför du är arg och när du kommer på orsaken så kan du agera.. och därmed blir du av med en negativ energi... kram
Esmaralda

18 EPM:

skriven

Tack Mimmi!
Vad skönt med ditt lugn, hoppas din shanti har kraft länge 😊

Es, J är på sjukhus och har varit i ca 2 dagar. Kommer han bli bättre? Jag är så orolig, ffa nu när jag inte kan vara där.

Kommer allt ordna sig för oss? Jag har väntat så länge och haft tillit och tålamod. Nu var det ju bara ett pyttesteg ifrån, så händer detta... 😔

Kram

19 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.
Hjälper det mig att få tillbaka vagnen om jag sätter upp lappar på förskolan om den?
Kram

Svar: Gör ett försök,,, chansen är inte stor men den finns.. agera omgående.. kram :)
Esmaralda

20 Sus:

skriven

Hej
Härligt....
Ja rent av underbart....
Grattis....
Ett litet halmstrå skulle räcka....
Ser du någon ljusning...
Love sus

Svar: Det kommer annat i ditt liv och det blir en ljusning men du måste trampa upp din väg själv.. kram :)
Esmaralda

21 Skorpan:

skriven

Det är så kul att läsa om talismanerna som ägarna känner av så tydligt. Kul med en busig sådan Mimmi :)!

Ja det man lämnar efter sig har man framför sig o det stämmer så väl, städning ;D. Först o handla o sen resten. Absolut en av mina läxor, att börja på med saker o ting i tid.. Har ett par jobb som intresserar mig, något av dom som kunde vsra för mig? Syns jobbet i min närhet, eller r det långt borta i horisonten som en liten prick ännu?

Nej nu måste det bli lite fart under galoscherna om vi ska bli färdiga innan gästerna kommer ;).
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja, jobbet känns inte långt borta !! Ha det nu trevligt med gästerna.. kram :)
Esmaralda

22 Helena Ir:

skriven

Roligt med historier om talismaner som kan hjälpa!
Fortsatt lycka till med din Shanti!

Jag kan känna pirrningar och brännande känsla..men även av de "gamla" jag har kvar..men inte i samma styrka där.
Precis som förra gången så är min energi det viktigaste..jag vill orka med att aktivera mig! Jag tillhör inte den där skaran av människor som "har mest saker när de dör, utan hellre då att jag har fler upplevelser..och där behövs energin!

Jag ska nog åka och besöka min syster idag,jag försöker hålla i vår kontakt. Synd att hon inte är så mycket för att hitta på saker utanför hemmet! Sådär som restaurangbesök,bio,julmarknad och annat trevligt,man kan göra med en syster eller väninna. En del människor de lever bara för sin familj. Umgås med sin man och kanske gemensamma vänner. En del människor lever sina liv så..
Tråkigt tycker jag ..men det är jag det!

Ha en skön lördag!

Kram :)

Svar: Ja Shanti är verksam i ditt liv... och vad det gäller din syster så är hon som hon är.. man kan knappt tro ni har liknande genetisk uppsättning.. men ha positivt fokus och acceptera henne som hon är... och det blir lättare.. du är ju trots allt viktig i hennes liv.. kram :)
Esmaralda

23 willa:

skriven

Hej!Min Shantu har kommit, tacksam så jag grät när den kom. Jag mår inte så bra kan liksom inte få till en bra magkänsla alls längre. Min Shanti är så kall ! när jag tar i den. Jag förstår mycket väl att det sitter hos mig men hur ska jag göra för att kunna ta emot. Du skrev om någon Shanti som krånglade de var säkert min och det är nog inte den eller dig det beror på utan mig! hur ska jag göra för att kunna känna kunna ta emot?

Svar: Kanske kände Shanti på sig i förväg att det skulle bli lite låst.... prata med henne då och då... ha henne synligt.. så du ser henne.. lägg henne tex på soffbordet när du ser på TV, bredvid dig när du sitter vid datorn osv.... närheten påverkar positivt och du har en god chans att öppna upp... Shanti jobbar hårt för att hjälpa dig med detta.. kram :)
Esmaralda

24 Jessica:

skriven

Es,
kommer Law of Attraction funka denna gången?
Kommer jag få det meddelandet jag vill ha från killen?
Kram :)

25 H:

skriven

Hej!
Jag har mina 2 talisman..dem har tyväär inte hjälpt mig med alla mina önskningar men lite hjälp har jag fått..har dem kraft kvar?? Kan man ladda om dem?
Kram!

Svar: Ibland verkar de inte fullt ut som man vill utan ger energi och kraft så att man själv kan skapa förändring... ja jag tror att de fortfarande lever.. lägg båda i ett saltbad... dvs lägg dem i en burk och täck med havssalt ( som du kan köpa i vanlig matbutik) och låt dem ligga där en timme...så är chansen stor att de laddas på nytt.. kram
Esmaralda

26 Helena Ir:

skriven

Jag läste Aftonbladets nättidning här på morgonen..och såg att det stod om Micael Schumacher,formel 1 stjärnan,som legat i koma i några år..
Varför jag läste om det här? Jag fick upp hans namn i en dröm inatt..lustigt det där med drömmar. Inte första gången det händer mig heller..Intressant också..det här är ingen person jag tänker på dagligdags..inte alls! Ett sammanträffande kanske :)

Kram :)

Svar: Det verkar som om ni två har något gammalt gemensamt.. och i koman kan det vara så hans tankar hamnar där.. och du fångar upp... och med gammalt menar jag ju inte i detta livet.. kram :)
Esmaralda

27 Lulu:

skriven

Hej Esmaralda.
Har han bestämt sig för att vara med henne?
Kram

28 Anna:

skriven

Kära Es!

Har dejtat en man 2 ggr, vi träffades på krogen. Har gemensamma vänner. Dock så har jag svårt och tolka om han är genuint intresserad. Jag tror att han är en kalas bra man.
Har är otroligt försiktig som han själv uttryckte det. Men som sagt inga närmanden ingenting.
Vad är din känsla? Ska jag ge denna mannen tid? Är han seriöst intresserad?

Stor kram

Svar: Träffa honom två gånger till och sedan tror jag att du har tillräckligt på fötterna för att fatta ett beslut, kram :)
Esmaralda

29 Stort Beslut Nu! Ghostwriter :

skriven

Jag vill göra ett val av avslut. Det känns rätt då jag vet vad jag behöver...Det känns rätt och jag vill genomföra beslutet.

Jag undrar om det är "okej för universum" att jag gör detta. Så att jag kan må bra pskykiskt iaf...


Undrar också om det är rätt att tacka Ja till jobbet som ringde? Om man får det. Dör är jag något kluven.





Tacksam för svar. Behöver ta beslut i helgen.


Kram

Svar: I detta ska du lyssna till ditt hjärta och ta det steg du anser nödvändigt... det betyder inte att du plötsligt glider fram på en räkmacka.. men du får kraft och styrka och en ökad förmåga att ta dig själv vidare.. kram :)
Esmaralda

30 <3:

skriven

Hej kära Es blir det en lyckad födelsedagsfest ikväll någon flört kanske ? Hoppas att det inte blir massa drama med hon som fyller år kan lätt bli det.
Kram
💗💗💗

Svar: Inga stora drama tror jag... en bra fest.. kram :)
Esmaralda

31 Mia:

skriven

Hej!
När man läser om Santi skulle jag ha tagit mig råd men ...
Läste även om otrohet som jag själv har gått igenom. Mitt x som var otrogen med en kompis, tala om att bli sviken från två håll och jag vet inte vad som är värst, det han har gjort eller hon. Men det är inte bara jag som blir sviken utan även barnen, nä innan man gör något sådan tycker jag man ska tänka sig för.
Undrar om livet vänder? Alla motgångar,Händer det något positivt 2018? Vad? Kärlek?
Kram

Svar: Det vänder i livet för dig och det positiva kommer.. med början väldigt snart.. kram
Esmaralda

32 F:

skriven

Hej esmeralda jag drömde konstigt inatt om att jag hade så ont i knät o inte kunde gå. Gick till läkaren o blev omplåstrad. Vad betyder drömmen?

33 F:

skriven

Var ute en sväng igår o såg min bästa väninnas make med sina kollegor. En tjej som hängde efter honom hela tiden , kändes närgångna. Kan du se om det är något mellan dom två.

34 Skrållann:

skriven

Hej!
Är det en dum idé att ge sig iväg på kalas av någon anledning?

Kram❤

Svar: Nej, jag kan inte se det som en dum ide.. kram :)
Esmaralda

35 Sigma:

skriven

Tack snälla fina Ez, nu har jag fått min spådom och det var fyra sidor läsning som gjorde att väldigt mycket föll på plats. På bara tio minuter växte jag rejält och nu vet jag hur jag ska göra med mitt liv. Det är otroligt. Kram och tack.

Svar: Tack för din bekräftelse :) kram
Esmaralda

36 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du något speciellt för mig framöver? Vad bjuder 2018 på för mig?
Kram

37 Mm:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser Du tydligt om den man jag ska träffa har barn sedan innan eller ej?
Kram

38 Filifjonkan:

skriven

Så härligt att läsa, har också fått en busig Shanti. Som började redan innan jag fått den, eller ens visste att den fanns. Men energin kände jag av. Det kom tillbaka oväntade pengar på skatten, en hund som varit sjuk länge trots otaliga veterinärbesök blev frisk. Just nu rasar det in kunder i min verksamhet, som jag tillskriver Shanti. Det kommer nog ett eget blogginlägg, man kan inte tro att det är sant. Hur länge håller energin i sig. Hur många storverk kan hända? Härligt är det i alla fall.

Kram Filifjonkan

39 S:

skriven

Hej Esmaralda.
Har han bestämt sig till 100% att vara med henne?
Kram

40 Liverpool:

skriven

Hej Esmaralda
Jag tar med mej shanti på torsdag,har anställnings intervju i Dalarna och hoppas att det leder till en fast tjänst där.

Svar: Jag håller tummarna och Shanti kommer att göra allt hon kan. .kram :)
Esmaralda

41 Skorpan:

skriven

Härligt!
Tack Es!!
Kram Skorpan

42 Tisa:

skriven

Jag har varit extremt trött och benen känns som gelé, beror det på tankarna och känslorna, som även dom är starka?

Svar: Ja det gör det... och det blir bättre.. kram :)
Esmaralda

43 Mimmie:

skriven

Vad fint Mimmi tack för att du dela med dig.

Es ser du om jag hittar nytt jobb?
kram


Svar: Ja jag ser dig på nytt jobb men det kan dröja lite.. kram :)
Esmaralda

44 Mimmie:

skriven

Tack för svaret Es kram:)

45 Berg:

skriven

Tack för ditt svar Es!
Jag hänger i och hoppas! Tack, ibland behöver bekräftelse när det blåser omkring en.

46 Micky:

skriven

Hej Es


Vad har min tillkommande för utseende?
kram

47 Mia:

skriven

Hej!
När man läser om Santi skulle jag ha tagit mig råd men ...
Läste även om otrohet som jag själv har gått igenom. Mitt x som var otrogen med en kompis, tala om att bli sviken från två håll och jag vet inte vad som är värst, det han har gjort eller hon. Men det är inte bara jag som blir sviken utan även barnen, nä innan man gör något sådan tycker jag man ska tänka sig för.
Undrar om livet vänder? Alla motgångar,Händer det något positivt 2018? Vad? Kärlek?
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: